Zdá se to být takřka neuvěřitelné. Přijdete o peníze, abyste vzápětí získali několikanásobně více. I to je možná, jak dokazuje americká automobilka Tesla. Jak k tomu ale došla?
Pôvodne som chcel niečo doplniť, ale potom som si to rozmyslel a napísal len takú poznámku. Akurát som sa zabudol prekliknúť na nový príspevok. Vadí? ;-)
Že autor vůbec nerozumí tématu, o kterym píše, na to už jsme tady zvyklí. Ale ta čeština, děláte si z nás srandu? Co to jako má bejt? Slyšel jste někdy o interpunkci třeba?
Nemůže to, aspoň jednou, někdo před publikací přečíst?
"Investování těžce vydělaných finančních prostředků do čehokoliv se může na první pohled zdát jako marnění těžce vydělanými penězi. Jenže, ne vždy tomu tak jak ostatně dokazují některé americké společnosti."
tak toho tlusteho brouka u nas konecne jedneho mame v okoli ... ide o biely kusok.... asi tyzden dozadu som teda konecne X-ko nazivo videl jazdit a zrovna vcera rano opat :-) .. predpokladam teda ze to je ta ista biela moletna "krasavica"... teda len dodam ze dizajn mi prisiel hodne slaby... navyse obavam sa ze za 3-4 roky taketo vajcia budu vizazou uz uplne out ... dnes frcia zase hrany ( XC90, RR, GCH, Q7 a pod ) ... :yes:
je evidentne ekonomicky laik a to tezce obrovskej laik :-! jeho znalosti ohledne ekonomiky jsou asi stejne dechberouci jako moje znalost pravopisu
proc redaktori auto.cz maji potrebu psat o vecech kterym nerozumnej ani torsicku misto toho aby psali o tom cemu rozumnej, tedy autum? to ma spriznene E15 kde snad zadneho ekonoma jiz take nemaji tak malou ctenost, ze po vas chtej aby jste psali tyhle nesmysly?
celkem lituju lidi co si tohle prectou a nasledne zacnou ty bludy i dal sirit, ale cemu se divit ve state s tak velkou spoustou obcanu co maji financni gramotnost na takove nizke urovni ze je zajima jen urok na letacku/v reklame a dalsi udaje ignoruji, a jsou schopny si vzit pujcky nad moznosti jejich splaceni >:D
Toto nemá s mozkovými buňkami co dělat, to jsou ekonomické zákony. A ty nelze obelhávat donekonečna. Prodělečná firma v tržní ekonomice prostě dlouhodobě nemůže uspět, protože ani naivita věřitelů není nekonečná. ;-)
Cena akcii udava jen to, kolik jsou lidi ochotni za danou firmu zaplatit, se ziskem to primo nesouvisi. Aspon tak si to pamatuju. Na Teslu investori v podstate sazi jak na fotbal. Taky co s prachama, kdyz je na celem svete centralni banky generuji posledni roky aniz by byly podlozene. Jestli se elektromobily masove rozsiri, tak na tom spis Tesla ztrati, koncerny jako VW nebo Toyota to dokazi masove, levneji a maji letite know how, to proste neziskate pres noc.
Akcie není nějaký abstraktní výraz "kdyby co by". Akcie zcela jasně generují hmatatelný zisk, nebo ztrátu. Mluvit o akciovém trhu, jako o *** na fotbal je dosti laický přístup a takovému bych nedoporučoval o tom někde mluvit :-)
Omyl. Aby mohly akcie generovat zisk nebo ztrátu, musí je někdo prodat nebo koupit.
Koupíš akcie = investuješ, prodáš = vybíráš zisk nebo ztrátu.
Pokud Musk neustále nakupuje a ve vhodnou dobu prodává akcie vlastní firmy, může vydělat nebo prodělat.
Jinak je ve stále zvětšující se ztrátě kterou vykrývá prodejem dalších a dalších akcií.
nebo-li je to opravdu letadlo.
Investorům - spekulantům se Tesla líbí, mohou spekulovat a zatím spíše vydělávají než prodělávají, to se ale netýká Tesly, ta je v mínusu.
Takových bublin už bylo v dějinách USA mnoho a některé splaskly velmi nehezkým způsobem.
Musk je zatím schopen přesvědčit investory že bude ziskový ... někdy.
Jakmile se něco stane, nastane výprodej, panika a on bude v černočerně *.
Ale třeba se to nestane a on to ustojí díky neskutečným přebytkům dolarů ve světě.
proc by mel bejt Musk v tom co popisujes? vzdyt u Tesly nejde o nic jineho nez jen o investovani dal do firmy a ucelnou stratu, navic do firmy co v poslednim obdoby mela cash na uctech prez 3 miliardy dolaru ;-) to ze nechapes proc jsou ruzne firmy ve strate ucelove je tvuj problem
kuprikladu nejvetsi bublinou podle toho co popisujes a jak to popisujes je v USA firma Apple, dela to uplne stejne, jen s tim rozdilem ze diky tak obrimu obratu nejaky zisk ruzne po svete generuji (vetsinou danove raje), ovsem i tak majitele akcii zadna dividenda od Apple nedostavaji, ty Apple krasne zpet otaci do investici firmy ;-)
Uz jsi se dlouho neozval. Ale opet to stoji za to :-)
Akcie generovat zisk muzou :-|
Rika se tomu dividenda ;-)
PS Myslis, ze 400.000 objednavek (t.j. 400 milionu $ jen za rezervaci) je take bublina? Elon Musk mluvi o vyrobnim pekle. Nicmene takoveto starosti jsou snem vetsiny firem.
Tesla jeste nevydelala ani dolar, ma neustale problemy s kvalitou i kvantitou. To vse v dobe, kdy je modni, nekde i protezovana, zakaznici ji hodne odpousti a v podstate nema na sve casti trhu konkurenci, ktera uz se chysta. Jako bonus vse zavisi na tom, ze je elektropohon tlacen politicky, coz se muze rychle zmenit. Do neceho takoveho cpat penize je opravdu jak sazet na fotbal. A jak rika kolega, bublin tu uz bylo - nemovitosti, .com, Enron, to neni davna historie.
pochybuju ze nejvetsi trh sveta ohldne aut zmeni smer ohledne elektromobility, jako ze by se v Cine zmenil politicky rezim je krajne nepravdepodobne >:D
Musis rozumet tomu, ze si tu lide pletou pojmy - realne ukazatele, s dojmy - vlastni neotresitelny nazor, ze dieselem se bude jezdit dalsich sto let.
Tito lide si zmenu, ke ktere zacina dochazet, uvedomi, az kdyz nastane.
A do te doby budou tvrdit, ze co nevrci, to ani neni auto :-)
Uplne nejvic me dostava, kdyz nekdo pise o naskoku tradicnich automobilek.
To plati mozna pro Nissan (s Renault a Mitsubishi) nebo GM. Hyundai/Kia, Toyota a Honda (a samozrejme Cina) jsou take pripraveny. Ale zbytek?
Achjo, co to je zase za blábol?
Nejvíce mě dostala poslední věta článku: "Myslet si, že bude nějaká soukromá firma provozovat ISS (International Space Station) je nesmyl."
Kdo kdy tvrdil, že bude SpaceX provozovat ISS? A jak autor přišel na to, že SpaceX není zisková? Ví autor, že SpaceX za tento rok (a to přitom ještě ani neskončil), provedla nejvíce startů Falconu 9 v její historii, navíc bez havárie? Nebo že do ní Google investoval miliardu dolarů?
Podivovat se nad tím, že firmy investují do rozvoje své firmy (tudíž do budoucna), mi přijde taky jako velký gól.
tak to pises peknou hovadinu, vetsina automobilek ma 1-3 lete uvery a z techto uveru prave investuje ;-) prave ze temer zadna automobilka ani velka firma neinvestije primarne sve penize, ale penize z uveru ;-)
A veskere tyto SVE penize investoval do SpaceX a Tesla!
Je to podle me odvazny a obdivuhodny pocin!
Musk jde za svym snem. A se SpaceX uz je za vodou.
S Teslou uz chybi podle meho nazoru posledni krok - rozjet masovou vyrobu.
Nevidim duvod, proc by se to nemelo podarit.
Myslim, ze clovek, ktery zvladne vesmirnou technologii, zvladne i seriovou vyrobu aut (bez ironie - netvrdim, ze to je jednoduche).
PS Nejsem Muskovo slepym obdivovatelem a plany na osidleni Marsu beru s rezervou. Ale prosazovat elektromobily a obnovitelne zdroje, mne prijde lepsi nez vymyslet, jak obchazet testy emisi ;-)
Mně úplnš nejvíc zarazila věta "chybející peníze investoval..."
A to se dělá jak, investovat něco co nemám? Kdyby to byly zbývající/nevyužité peníze tak chápu, ale takto??? Navíc z kontextu je patrné že musk prodělal a to co prodělal následně investoval. Kurňa co to jako je? >:-[]:no::no::no:
To asi bude jednoduché. Tak, jako je tomu u nás. Seženeš hlupáky. Necháš si něco postavit. Napíšeš vhodně koncipovanou smlouvu, třeba s tím, že jim celou částku doplatíš až za rok užívání, kdy nebudou ze stavbou, nebo případnou investicí žádné potíže. Mafiáni, co mají trezory plné peněz to docela berou.