Ekonomika

Zpět na článek

FCA se daří. Čtvrtletní zisk vzrostl o polovinu...

12 komentářů

Arese
Skvělá zpráva, jen tak dál!!! 😄 :yes: :yes: :yes:
zlysoused
Jen jestli to není na úkor investic. Punto je ve výrobě už 12 let a v USA se s uváděním nových modelů taky nepřetrhnou.
wolff
Tak do jisté míry určitě je. Jistá souvislost tam je. Na druhou stranu ruku na srdce, ten tlak na uvádění nových a nových modelů v současné době přerodu nejde táhnout adabsurdum.

Základem je vyrábět a uvádět modely tak, aby se na nich vydělalo.

To, že je FCA teď pod řekněme zdravou rovinou rychlosti obnovy modelové palety je pravda, ale že ostatní mohou mít opačný problém, to se ne tak často prezentuje. A ono v době, kdy si v ekonomickém sranci a je opravdu reálný přerod, posunout život některým modelům, není až tak zlé.

Ale nesmís e to přehnat, to je fakt.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak asi, Fiat nechává vyhnít svůj majsterštyk Punto.
Arese
Nástupce Punta je potvrzen, bude předveden příští rok! 😄
comper
A tym pristim rokom mas na mysli ktory? >😁 Lebo v pripade FCA clovek nikdy nevie.
Arese
Podzim 2018. 😉
Avatar - del42sa
del42sa
@zlysouse😜 jistě že to je na úkor investic, nakonec je to na tom jejich porftoliu jasně vidět. Stejný postup zvolilo ještě donedávna krachující PSA a najednou jsou nejen v zisku, ale ještě koupili i Opel. >😁 V podstatě to ale znamená velké omezení výdajů na vývoj nových modelů a technologií a čachry s účetnictvím, tak aby výsledky vypadaly pěkně pro akcionáře 😉

Mít zisk je pěkné, ale takové jednání má svoji cenu.Z dlouhodobého hlediska to znamená ztrátu části trhu a v konečném důsledku i ztrátu zákazníků a technologický skluz. FCA navíc tuhle strategii provozuje na můj vkus už příliš dlouhou dobu a tohle se jim může šeredě vymstít. Ostatně na Alfě je tohle už docela dobře vidět a Chrysler čeká imho podobný osud pokud budou takhle i nadále postupovat...
wolff
Tak zrovna Alfa nebyla dobrý příklad. Nové modely jsou technologicky napřed před konkurencí a aby se nerozštěkala celá karavana, tak min. na úrovni těch nejlepších z nejlepších. TO, že ztratili část trhu platí i tady, ale asi to není úplně zásadní. Trvá to obvykle 2 generace, než se to vrátí do původních kolejí, tady to může být o trochu dřív.
DonVito
Vitez testů? Alfa..

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - del42sa
del42sa
nejde o to jak dobrá nebo špatná je Giulia,ale jak vypadá kompletní portfolio značky a jaké jsou prodeje a to je velká bída.....

Alfa Romeo Giulia to je jen jeden jediný model značky a víš co se říká o vlaštovkách 😉

u PSA tohle šeredně odnesl Citroen a na stavu portfolia a zastaralých modelech je to vidět, ale vykazují zisk a takže to je vlastně o.k. >😒]

\\ heh už je to tady : [odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě že je to na úkor investic, kdy pohřbili Lancii, do Alfy taky celá léta šlo mimimum a to samé jedou v USA, kde Chrysler živoří s 2 modely, Dodge má 10-15 let staré vykopávky a to samé RAM (mimo přelepý itlaský dodávky).

Investice do motorů nula, nikde nic. Kvalita mizerná tak to je pak lehké být v zisku, když se nikam neivestuje.

FCA v Evropě statila trh od střední třídy výše a v USA ztratila kompletně trh midsizů a malých auta a postupně ztrácí i v large cars, minivanech a mpv a zbývaj jim jen suv a trucky a už i tam začínaj klesat