Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 08:10
Golf je fantastické auto, až na to, že vás může jakýkoli jeho motor kdykoli zradit .. :no: >:-[]
Avatar - Ozzman
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 09:20
To neni pravda, tohle auto bych volil s ideální motorizací 1.6MPI... sice to není raketa, ale je to sázka na jistotu.
Avatar - lamal
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 09:25
az na tie tesnenia ood hlavou :-) 1.6mpi je pruzna to jak chodi od spodu je na 1.6 atmo paradne
Avatar - Ozzman
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 09:30
Znám hodně lidí, co ty motory má a mělo, včetně toho, co byl doma a tohle jsem neslyšel. Mluvím o starém MPI co je v testu.... poslední spolehlivý motor od VW :-)
Avatar - lamal
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 10:11
V octaviach sa to riesilo pomerne casto, tie tesnenia odchadzali na 1.6Mpi...
Avatar - Ozzman
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 10:33
Slyším to poprvé a rozhodně nerozporuji :-) Nebyl v Octaviích ještě jiný motor? 1.6 SR ,nebo tak nějak? Měl 74kw..
Avatar - lamal
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 10:46
74 kW VS 75 kW bol len rozdiel emisnej normy, 74ka jazdila ovela lepsie mala dobru reakciu na plyn a letela do otaciek s chutou, 75ka bola dost pridusena elektronicky...
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 12:00
Řekl bych, že poslední spolehlivý motor od VW byla ta 1,4 16V (v různých variantách).
Avatar - PepaJ
Ano, ano, tak, tak ..
| 27. 10. 2017 10:05
No ja mel na Golfu IV 1,6 16V 77kw..a ten rozhodne nicim netrpel..a ani na klubu jsem nic nezaznamenal..krom casto odchazejicich startovacich civek na svickach.. za chladneho a vlhkeho pocasi..okolo nuly...pri studenem startu po delsi dobe.
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 09:25
jj, atmosferickej benzin je u staryho auta jednoznacna volba
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 16:28
No to bych zrovna netvrdil. Už jsem viděl v okolí 2 tyhle motorizace, kterým kleknul motor. Začalo to žrát olej a konec.
Avatar - Ada je zase tady
Ano, ano, tak, tak ..
| 27. 10. 2017 16:33
Jednoznačně nejlepší volba pro tento vůz byl motor 1,9 TDI PD :-!
Ostatně ne pouze pro tento vůz. 1,9TDI PD 96kW, 6-ti kvalt a čtyřkolka byla nejlepší kombinací!
Avatar - Jenik3
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 12:51
Zlata toyota corola...sice netahne od spodu jak 1.6 MPI, ale motor je drzak.
Avatar - lamal
Ano, ano, tak, tak ..
| 26. 10. 2017 16:05
tak hondacka 1.6 16v, nissanacka 1.6 16v, mazdacka 1.5 16v, suzuki 1.6 16V atd tiez isli do nemoty
...
| 26. 10. 2017 08:25
Na rozdíl od majitelů focusu nemusel majitel golfu kupovat po každých 40.000 km nové zadní pneumatiky.
Jasně, protože Golf levituje a kola se prakticky nesjíždí. Vyměnit dvě gumy navíc za celou životnost auta za jízdní vlastnosti podobný trakaři, to se vyplatí.
Na druhou stranu, když to člověk nehlídá, mohl by se mu podpálit ventilek (sic!).

Celej ten článek zní, jako by se těch Golfů potřebovali v Ese zbavit.
...
| 26. 10. 2017 13:19
Tady se tlaci koncern jak u novych tak u ojetych.
...
| 26. 10. 2017 16:08
To chtěj bezesporu. Chtěl bych vidět toho, co si tohohle chudáčka koupí. Zvenku hnus, uvnitř nouze, pod kapotou bída. :no:
...
| 26. 10. 2017 20:46
To jako, ze nezavisle zaveseni nici vice pneumatiky ?
...
| 29. 10. 2017 15:20
...kurník, tak to pri Dacii sa musia gumy meniť každých maximálne 10000km... ...teda podľa marketingového oddelenia VW.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 26. 10. 2017 09:13
to snad ne
ja vim, nemci se ted dyzlu s euro5 a nižší hromadne zbavuji, takze jsou za babku a v cesky kotline at se klidne zadusíme...

tahle propagace je na urovni trestneho cinu obecneho ohrozeni
Avatar - Hittman
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 26. 10. 2017 12:16
Bzum bzum....
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 26. 10. 2017 16:30
Ty se běž už někam vyšetřit. Abych tě ještě donas-ral tak tohle nejsou čistý EURO5 motory ale povětšinou ještě starý EURO4 >:-[] >:-[]
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 26. 10. 2017 21:45
mozna travis většinu casu na gauci u televize s lahváčem v jedny ruce a tabletem v druhy, tak ti to je jedno, ale kazdymu co aspoň cas od casu vyrazi na silnici by nemelo bejt jedno, jestli to co vypousti z vyfuku auto před nim zpusobuje rakovinu plic.
ja byl minuly patek na funuse kamaradoj, co na rakovinu plic zemrel. netvrdim, ze to mel z naftaku co jel před nim, ale riziko to kazdopadne je.

když napisu euro5 a nižší, znamena to i euro4 a i euro3,2,1.
euro5 když není vykuchany, tak by se sazema problem mit nemel a v tomhle ohledu by mel byt cistsi nez ten muj primovstrikovej benzin
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 08:31
Nic takovýho nedělám a na silnici se pohybuju každý den. Nepozoruju tam nedýchatelnou atmosféru. Pravda občas nějaký smraďoch projede, ale to rozhodně není EURO4 nebo nedejbože EURO5 diesel. Buď je to starej vylágrovanej nebo neuměle načipovanej šrot, ale proti tomu se poslední dobou dost bojuje na STK, takže takových aut rychle ubývá. Když takhle brojíš proti pár let starým autům, který ti ještě před časem nevadily a jistě si nějakým EURO4 autem taky jezdil, tak by mě zajímalo jestli budeš za 5-7 let taky vztekle prskat, že někdo jezdí EURO6 autem a budeš nadávat do rakovinometů a jedometů? Nebo kde je ta hranice kdy už to není podle tebe rakovinomet a je to auto jehož motor je podle tebe OK?
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 10:17
dyzl v osobních autech je v ramci civilizovanych zemi jen evropska úchylka.
rozsireni dyzlu zpusobilo danove zvyhodneni nafty. kdyby to bylo naopak, tedy benzin zvyhodneny ve stejnem pomeru nad naftou, stal by v CR litr benzinu na stojanu o 5-6kc min nez litr nafty, v mnohých zapadnich zemich by ten rozdil byl ještě mnohem vetsi. jezdil by pak někdo vůbec tim naftakem?
po hromadnym rozsireni dyzlu do osobních aut v 90. letech vždy prisel za nejakou dobu nejaky prusvih. nejdriv to byly rakovinotvorny saze a před nedavnem zase jedovate NOx. co prijde priste? každý, co ma aspoň 2 cichove bunky vporadku, musí citit, jaky smrad jde z nekterych vylozenen novych dyzlu. co to? není to zdravi skodlive? není to opet nejaky budouci prusvih?
a v době, kdy se v zapadni evrope resi jedovaty NOx, cesko se stava smetistem starych aut nejen s problémem NOx, ale navíc ještě s problémem rakovinotvorných sazi. a redakce ACZ tohle ještě podporuje a lidi jako ty jim tleskaji.
tobe fakt nevadi, ze ten dyzl před tebou nemá DPF a ty dýcháš rakovinotvorny saze??

je bohužel videt, ze tech 41 let vlady bolseviku mnoho lidi nenavratne poznamenalo a to i ty, kteří vladu bolseviku nikdy nepoznalo. mozna s nastupujici vladou ale poznají...
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 11:26
Bagatelizuješ. Není to pravda. Diesel v osobních autech není problém. EURO6 s DPF není na silnicích problém. Otázka je jestli to má smysl tvořit motory plný kurvítek, když jde pohon auta řešit ekologičtěji a stejně ekonomicky co se týče spotřeby. Proč se víc netlačí třeba na rozvoj CNG. Já chápu proč si lidi kupujou diesely, taky nechci jezdit za 10 litrů s benzínem místo za 6 s naftou, takže nemůžeš vinit lidi z toho, že si koupí něco co dostalo homologaci. To je prostě normální. Je na vládě, aby takový řešení třeba znevýhodnila vyšší spotřební daní jak navrhuješ a podporovala CNG vozy, ale nemůžeš vinit lidi za to, že jezdí dieselama. Česko se nestává žádným smetištěm aut. Uvědom si že jako majitel auta si nekoupím horší než to co máš doma, takže každý auto, který se doveze ze západu nahradí jedno horší, starší. Já v tom nevidím žádný smetiště. Co meleš, že ACZ podporuje? ACZ píše článek, který zajímá spoustu čtenářů. Třeba mě jo. Protože jsa majitelem O1 z roku 2003 zvažuju variantu pořídit Golf 5, takže si rád přečtu jaký to auto potkávají problémy a jaký motor je dobrý vybrat. To je naprosto normální věc čemu ty se divíš. 41 let vlády bolševiků lidi určitě nějak poznamenalo, ale mě by zajímalo co poznamenalo tebe s tvými radikálními názory. Vztekáš se tu jako malej harant nad tím, že by si snad někdo koupil 8-10 let starýho Golfa. Zamysli se nad sebou čoveče.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 12:14
ty ses typickej demagog
clanek resi euro4 a konkretne "vyhodu" naftaku bez dpf
a ani naftovy euro5 a auro6 není bezproblemovej - viz. dieselgate a radovy prekracovani jedovatého NOx.
ani není pravda, ze tam kde jezdi naftak za 6, tak jezdi odpovídající benzinak za 10
a ani není pravda, ze novejsi je z hlediska emisi lepsi, protože lidi často meni cisty benzinovy euro2 za naftovy euro4 produkujici rakovinotvorne PM a jedovate NOx
ten tvůj příspěvek je lez a demagogie od zacatku az to konce
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 13:56
... hele, prumerna zivotnost katalyzatoru v benizinovych autech je deset let. jinymi slovy, vetsina bnezinaku (10+, bez ohledu na euronormu) vypousti jedy jak stara stodvacitka (co, nespalene uhlovodiky, atd. - kam se na to phle svinstvo hrabou noxy).
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 14:43
zivotnost katalyzatoru se meri na roky podobne jako u syra na tydny??
na tuhle blbost jsi prisel jak??
a na emisích nic nepoznaj??
mal jsem auta i starsi nez 10 let s najetejma vic jak 200tis km, který zadnou extra udrzbu nemely, a na emisích sem nikdy problem nemel. jednou mi v servisu menili lambda sondu za cca 1700kc a to je tak vse
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 15:37
Ještě jsem neslyšel, že by benzínový auto neprošlo na emisích. Problém bude že se stále se zpřísňující STK začnou přibývat paradoxy, kdy nový auto na emisích neprojde a o 10 let starší projde protože nebylo homologovaný podle tak přísných emisních norem. K tomuhle paradoxu to vedou lidi s uvažováním jako máš ty, který pak nadávají na EURO5 auta a snažili se je pomalu vyhladit ze silnic místo co by byli rádi, že se vozový park neustále jakž takž obnovuje. A někdo si místo EURO3 auta koupí EURO5.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 16:04
chces tvrdit, ze na emisích nepoznaj nefunkcni katalyzator???
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:23
Ne, nepoznaj. Jde o to, že celý motor běží naprázdno, bez zátěže.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:55
samozrejme ze to poznaj
pozna to i samotny auto, jestliže to není nejaka stara vykopávka tesne před smrti
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 18:10
ale houno, auto pozna, ze ho ma. funkcnost uz nikoliv a na emisich rovnez ne, psal jsem i proc, jestli dokazes vstrebat informaci, tak tezko muzes moje tvrzeni bez protiargumentu uplatnovat.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 30. 10. 2017 08:47
To je otázka. Myslíš, že katalyzátor vydrží 20 let provozu a 300 000 km? Nedávno totiž kamarád bez problémů prošel s Opel Astra těchto parametrů a emise naprosto v pořádku. Kdyby byl špatnej tak by možná něco řekli ne? Nemluvě o faktu, že mu to žere cca 5 litrů oleje na 15000 km, takže ani motor už není úplně zdravej.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:26
... přesně jak píšeš, Warťas třeba má na emisích zelenou, tomu emise ani neměří, aby jim nezamastil aparaturu. Ten může jezdit pořád, ale tři roky stará auta budeme svolávat do servisu na "opravu". Západní svět se f*** obrací.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:56
nepamatuju, kdy sem nejakyho vartase potkal, mozna když byla nejaka jizda historických vozidel.
3 lety auta tady budou jezdit ještě za 20 let, proto na ne je logicky jinej metr nez na ty, ktery toho uz moc nenajedou
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 30. 10. 2017 08:49
přesně tak. Mluvíš mi z duše, ale postoje politiků mě moc neděsej. Mě spíš děsí pitomci co tomu spokojeně přitakávají a že jich tady v diskuzích vidím spoustu
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:21
Ano, účinnost katalyzátorů časem klesá, udává se, že po deseti letech (cca) přestávají fungovat úplně (pochopitelně to bude různé v závislosti na provozování vozidla, palivu, stavu motoru, apod.). To jsem si nevymyslel, to jsem se dočetl. A ano, na emisích nic nepoznaj. Motory se tam měří bez zátěže, i poměrně slušně vylágrovaný kepl tam projde (to už jsem Ti tu také opakovaně psal). Takže pochopitelně jsi na emisích problém neměl. Tam procházejí i přečipované sazomety, které jinak pod zátěží chrlí oblaka sazí, toho sis jistě všiml... Jistě také chápeš, že lambda sonda nemá s funkčností katalyzátoru nic společného.
Avatar - Ada je zase tady
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 16:48
A hlavně strašně smrdí! Kdo to má čuchat, ten sajrajt? Benzínové motory patří do muzea. Mají smysl snad jen v motorových pilách a sekačkách. Auta pro chlapy mají pod kapotou diesel!
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 17:28
Ádo, při vší úctě, nafťák smrdí obvykle výrazně více. Dík za objektivitu :-).
Avatar - Ada je zase tady
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 28. 10. 2017 10:02
To je subjektivní. Mně smrdí víc benzín, na kterém je 200 tis km, než diesel po stejné porci kilometrů!
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 30. 10. 2017 08:52
Ty vole benzíňák přece krásně voní. Co děláš na webu o autech s takovým názorem ty kašpare >:D
Avatar - Riceeater
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 20:58
To máš rech... pro skutečné chlapy, v takové F-350, význam bezesporu má :-!
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 15:45
Tak sem demagog když chceš?Ano článek řeší EURO4 a výhodu nafťáku bez DPF. No a co? To je normální homologovaný auto. Proč by to autor nezmínil, že je lepší si pořídit TDI PD bez DPF než řešit kopec problémů? Protože tahle eko featura prostě v kombinaci s PD od začátku nefungovala. Proč ses takhle nerozčiloval před 10 lety když se uváděly na trh? Nějak si nepamatuju, že by si tu vykřikoval tou dobou o jedometech a rakovinometech. Smiř se s tím, že EURO4 auta budou prostě dál jezdit po silnicích až s postupem času začnou mizet stejně jako začaly miznout Š120, Favoriti atd a budou nahrazovaný novějšíma modelama. Jestli se chceš vztekat, že po silnicích jezdí dokonce moderní EURO5 auta, tak to se hošánku připrav, že budeš nadávat tak dalších 10 let a stejně nic nezměníš. Myslíš, že to má význam? Jediná tvoje šance je se odstěhovat někam do pralesa nebo se teleportovat tak 20 let do budoucnosti.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 16:05
nekvic demagogu
a radsi vysvetli, jak to je s tou spotřebou 6 nafta vs 10 benzin
Avatar - Ada je zase tady
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 16:54
Hlavně se auto s motorem pro chlapy mnohem lépe řídí! Autíčka s motorčekom ze sekačky na trávu mají jedinou výhodu - díky špatné energetické účinnosti topí dříve..
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 30. 10. 2017 08:58
co na tom chceš vysvětlovat? Benzínový auta jsem měl v životě 3 a žraly všechny obdobně 9-10-11 litrů. Naftový jsem měl 2 a ty jezdí v nejhorším případě za 6. Prostě benzínovej motor chlastá víc. S tím nic nenaděláš.
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 2. 11. 2017 00:04
demagog jses tady jedine Ty. Miluju jak lidi maji plnou hubu kecu o rakovinotvornych autech, nejvetsim zlu lidstva - co tovarny? Elektrarny? Lode? Letadla?Co znecisteni povrchovych vod? Mizejici voda z prirody diky lidem? Auta se svymi emisemi se mohou jit zahrabat.
Nebo jeste lip - kup si treba nejakou sladkost nebo uzeninku nebo nejakou mnam pomazanku, podivej se co (s odpustenim) zeres a potom muzes zapremyslet jestli chces psat o tech zlych autech a myslet si, ze s nejakym EURO 10 elektro-benzinem snad ten vzduch budes cistit....peace
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 3. 11. 2017 08:06
Oni tomu posedlymu zoufalcovi totiz dochazi argumenty tak se uchyluje k prazdnym klise o demagogii. >:D >:D
propagace rakovinometu bez filtru v dnesni dobe??
| 27. 10. 2017 12:32
to vis, kdyz furt regulujes ty nove, lepsi, tak se potom nediv, ze ti sem lezou ty starsi a horsi.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 09:24
5ka je podla mna naj golfík a fakt revolucny medzi generaciami... fajn test.
Jedine s cim sa neda suhlasit je dizajn 4ky aj v opakovanych anketach nielen v nemecku zvitazila dizajnovo 4ta generacia... o variante ani nehovoriac, 5kovy varoš je priserny. Patam si tu dobu, po prichode 5ky to bolo dizajnovo sklamanie, 4ka bola este stale svieza nadcasova a muskulaturna s minimalistickym dizajnom odkazujucim na generacie. Na dobrych diskoch, nizsich pruzinach a farbe este aj dnes vyzera paradne.
Avatar - wakantanka
5ka
| 26. 10. 2017 09:31
Prave kvoli designu prisla namiesto FL V.generacie rovno generacia VI. :-)
Avatar - Ozzman
5ka
| 26. 10. 2017 09:34
Zpětně asi 6. generaci vidím jako nejhezčí, protože dotáhla a dobrousila 5. k dokonalosti. Kombik se asi nejvíce povedl u 4. generace, navázal hezky na hatchback.
Avatar - miromen
5ka
| 26. 10. 2017 10:01
Ja 6 generaci vidim jako nejpodařenějši spolu s 3 generaci. Na opačnem konci mam pravě 5 generaci spolu se 4.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:20
3kac je dizajnovo OK, lubi sa mi napr TDi GT sedelo to na nizsich a tuhsich pruzinach, lepsie sedacky, vybava, 15ky BBS a tmavofialova metla... nic mu nechybalo a aj to slusne jazdilo

EDIT: sedim v praci a pocujem cez otvorene okno 1,9TDi este v starej verzii 3koveho golfa... 66ka mala taky jadrnejsi klepot ako tie 66ky v 4ke s dvojhmotakom... ach ten poctivy klepot, hned som vedel ze to je trojkac a hla, cerveny variant caka pod lekarnou...
Avatar - Ozzman
5ka
| 26. 10. 2017 10:31
Popisuješ to, jako kdyby si potkal lásku z mládí >:D >:D Ale jo.... něco do sebe měl >:D :yes:
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:42
je to tak, viaze sa to k jednej osobe tak nie si daleko, jazdieval som na tom fialovom GTcku s 1,9 a malo ho aj zopar kamosov takze 3kac je proste dríč a ked je zachovaly tak to jazdi donemoty a stale pomerne znesitelne, odhlucnenie az na pracu podvozku bolo tiez v pohode ziaden kraval ako u japoncov z tej doby... japoncik mal zas lepsi podvozok tak to tlmilo ticho nerovnosti a nedrncalo, ale hluk jak keby si na ceste sedel
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:19
mne sa 6ka moc nelubi, je tak prvoplanova... tie zadne svetla su moc velke a jednoduche, no zas spatna nie je... tak ono pokial neprisla MQB tak 6ka bola prezlecena 5ka, len moc otupela... silentbloky boli tak makke, ze to auto je moc tupe, pravda aj komfortne, na mna az moc...v riadeni necitit absolutne nic a ani v sedacke, na mokrej ceste sa to len zrazu utrhne :-) skusenost s 1,2tsi do konca aj s chipom >:D
Avatar - miromen
5ka
| 26. 10. 2017 10:24
Pravě že 6 generace oproti 5 jak lepe jezdila tak byla komfortnějši. V ramci koncernu jako jedina v nižši středni totiž dostala upraveny podvozek, kdy změnou neprošla v teto oblasti ani A3. I řizeni lepe fungovalo, ale pořad žadna slava, ale to je dodnes u koncernu slabina, zvlašť u ostřejšich verzi.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:27
nevravim, ze jazdila zle iba je moc tupa na pocit... riadenie aj napravy fakt nic necitit, jazdit s tym rychlejsie napr na mokrej ceste a nevies na com si absolutne,... pre mna neprijemne, niekomu to mozno vyhovuje ;-)
Avatar - miromen
5ka
| 26. 10. 2017 10:33
Pro tobe věřim, že určitě a to si vem, že 7 generace je ještě vic odtažitějši, teda snad krom řizeni. Když jsem šel jako majitel 6 generace na předvaděci jizdu se 7 generaci, tak jsem jen kroutil hlavou a řekl jsem si, tohle je snad francouz.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:39
je to mozne, na 7ke som nesiel... ked jazdim aj sa veziem v octavii 3 tak mi to naopak nejak komfortne nepride ani na 17kach je to tiez MQB, tak bud je golf 7 uplne ina liga, alebo neviem... octavia drnca a ani odhlucnenie ma nijak nedostalo, co sa tyka vibracii a mechanickeho ruchu tak od podvozku je ho habadej to 6 golf to jazdi uplne inak
Avatar - miromen
5ka
| 26. 10. 2017 10:42
Tak to ja škodovky prakticky vubec neznam. Jel jsem akorat trojkovou fabii a ta mě jizdně kladně překvapila, samozřejmě v ramci třidy. Komfortem bych řekl hodně podobne polu, ale jistějši a pevnějši v kramflecich. Celkovy jizdni projev lepši než Polo.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 10:50
viezol som sa s F3 kombi 1.2 tsi 81kw to je asi najlepsia fabia a nedrncala na 16kach, dobre jazdila na kombik OK... 2ka v kombajne je na 16kach neista zadok pri uz miernom nalozeni vydava kovove razy celkovo do istej miery to nerovnosti zozerie ale dost ich zakopne... to sa F3 uz nestava v takej miere,... na druhej strane na balonovych 15kach a 1.2htp jazdila kratka F3 pekne makko... zalezi od velkosti diskov a setupu, vyrazne rozdiely... nic nove :-)
Avatar - miromen
5ka
| 26. 10. 2017 11:09
Ja jezdil taky na 16" v kombiku, ale se slabši variantou 1.2 TSI. Zde mě nejvice zklamal motor. Nic extra jsem nečakal a dokonce jsem tušil, že to bude slabši než prvni generace 1.2 TSI 77kw, kterou jsem měl tehdy v golfu. Nejen že to bylo slabši, ale celkovy projev toho motoru byl, když přeženu dieslovy.
Avatar - lamal
5ka
| 26. 10. 2017 11:26
tak to su vsetky male TSI take... je pravda ze cim novsie tym horsie v tomto smere, aktualna 1,4 act 110kw tak isto, je to dieslak s tym, ze pod 2000 to ma este vacsi turbolag... hore to uz nejde, ideal 2000-4500ot a nudny zvuk aj reakcia na plyn, ci gradacia... proste vysavac

81kw 1,2ka mala viac vykonu hore, ta slabsia to je total dieslak nad 4000ot to uz neda zmysel co je na benal fakt bieda... na druhej strane ak nepotrebujes nieco viac od auta tak je to na bezne jazdenie OK, ta pruznost je prijemna
Avatar - wakantanka
5ka
| 27. 10. 2017 09:14
6ka je hlavne väčší a hlbší FL 5ky. :-) Mám v živej pamäti vyjadrenia Winterkorna, keď sa vyjadril k slabým predajom 5ky spôsobom, oživte to auto designovo, ale okná a základné proporcie musia ostať rovnaké. A to že 6ka išla jazdne smerom ku komfortu bol podľa mňa dobrý počin. Na športovanie boli oné verzie. :-)
Avatar - lamal
5ka
| 27. 10. 2017 10:10
u golfa asi ano... reakcia na poslednu cast ;-)
Avatar - Ozzman
Zkušenost
| 26. 10. 2017 09:29
Napíšu jen v krátkosti zkušenost s VW Jetta této generace - Golf sedan, chcete-li.
Motor 1.6 MPi - naprosto bezproblémový motor, pokud někdo chce Golfíka na ježdění po okreskách, občas nějaký výlet, určitě si s ním vystačí. Jetta s ním uměla jet cca 200 km/h (205 bez protivětru), ale tohle nemá smysl. Chybí mu na dálnici 6. kvalt - celkem hluk v kabině, hlavně když přesedáte do modernějších šestikvaltů a to včetně dieslu ( Seat Exeo snad jako jediný tento motor nabízel s 6. stupňovou převodovkou). Spotřeba při klidné jízde 6,5 ( Chorvatsko rodina + bagáž + klima). Pokud motor ženete do otáček, umí to i za podstatně více (10+). Dynamicky jsem srovnával s novějším TSI, které na běžnou jízdu působí lépe, má jiný charakter, ale pokud MPI točíte, není pomalejší. Od nova bral více oleje, pak se to ustálilo.

Jízda - komfortní, nic víc, nic míň. Fokus je z trochu jiného těsta a zatáčky baví více, ale to neříkám, že VW je o tolik horší. Podvozek mi přišel lepší, než v konkurenční Octavii, do zatáčky se mu chtělo trochu více. Možná je to i karoserií.

Zpracování interiéru - tady je ještě vidět ten pověstný VW, akorát i po pár tisících km se začala loupat guma z různých ovladačů a tlačítek... to moc nepotěší.
Avatar - removed
Zkušenost
| 26. 10. 2017 09:47
ještě bych dodal, že když nemáš garáž, tak například v Praze Golf dost často přes noc náhle změní majitele :-)
Podvozek Focusu je napříč generacemi naprosto jiná liga. V tomto Ford standardního Golfa vždy válcoval a válcuje. Ať už se to Golfistům líbí či nelíbí.
Jinak současná Jetta je parádnický kousek. Moc nerozumím, proč se v Česku nenabízí ( ale mám podezření, že kvůli Octávii :-) )
Avatar - Ozzman
Zkušenost
| 26. 10. 2017 09:53
>:D Tak, to bývá v Praze i s Oktávkou, nebo minimálně jí přes noc někdo nějak ublíží :-( Vídám každý týden Škodovky bez zrcátek, bez světel, bez kol....

S Fokusem souhlasím.

Myslím, že Jetta u nás neměla nikdy na růžích ustláno, protože byla jeden čas dražší, než Octa (tenkrát, když jsme kupovali, tak srovnatelná Oktavia II. generace by vyšla asi o 50 tisíc levněji), navíc je to sedan, ty se tu nenosí. O pár let později VW nabízel Jettu 1.4TSI comfortline snad kolem 430-450 tisíc, což byla naprosto super nabídka v porovnání s konkurencí a co auto nabízelo... bohužel i tak se neujala. Pak zmizela z nabídky uplně...

Přitom Jetta umí působit i reprezentativně, nabízela se většinou se silnějšími motorizacemi za dobré ceny. Kde Octa měla 1.8 TSI, tak Jetta měla 2.0 TSI. Holt je to auto pro USA, taky se na jejich kontinentně vyrábí a tak to asi zůstane... Já osobně nepotřebovat kombika, tak by to pro mne bylo auto ideální velikosti.
Avatar - removed
Zkušenost
| 26. 10. 2017 10:06
Vzhledem ke stavu již tolikrát kritizované přední masky Octávie bych viděl Jettu jako více než adekvátní... no však víš
Avatar - Ozzman
Zkušenost
| 26. 10. 2017 10:16
[odkaz]

Jo, souhlas, Jettě to sluší :-)
Zkušenost
| 26. 10. 2017 13:31
jeta tu nemá šancu, potom, čo okta povyrástla už vôbec. A štvoroká fešanda sa predáva dobre, problém má len na diskusiách :-)
Avatar - miromen
Zkušenost
| 26. 10. 2017 14:05
Prej fešanda. A dvojkova fabia měla asi taky problem jen v diskuzich, jinak to byla podle tebe fešanda. :-O
Zkušenost
| 26. 10. 2017 14:20
fešandu som myslel ironicky a dvojková fabka bola fakt škaredá, ale tiež sa predávala dobre. U škodovky sú podstatnejšie iné argumenty.
Avatar - PepaJ
Zkušenost
| 27. 10. 2017 10:11
Jo smutny fakt..kazdou chvili se mi do Golfa nekdo vloupal, takze nakonec sel z domu. Pokud by do nej nechodili ostatni jako do kramu, tak jsem si ho jiste nechal dele...nadruhou stranu jsem rad, ze jsem presel k Mazde..od te doby bez jedineho problemu, zavady ci poruchy vice jak deset let v kuse :)))
Avatar - wakantanka
Zkušenost
| 27. 10. 2017 13:18
Postav si súčasnú Jettu a Octu III pred FL vedľa seba a hlavný rozdiel bude vzadu, keď je jedno sedan a druhé liftback a zrejme aj rozvor osí náprav. :-)
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 10:34
Jako majitel 1.9 TDI-PD s 205 tkm se nemůžu s článkem hádat, startér jsem si nechal zrepasovat a motor startuje zas jak z partesu, kotouče mám zvlněný jak D1, silentbloky na zadní nápravě mám v plánu na jaře, ale zatím to nijak zásadně neplave. Ještě bych osobně doporučil kontrolu turba, protože je pořád lepší si nechat zrepasovat stávající skříň než nechat projet kousky lopatek skrz spalovací komory. ;-)
Měl jsem problém s elektromechanickým otvíráním kufru, protože VW těžce šetřilo na kvalitě kabeláže, která vede skrz gumovou harmoniku do víka. Šikovný elektrikář mi naštěstí celý svazek komplet předělal.

EDIT: Jo a mám lehčí problémy s nepravidelným opotřebováním kotoučů (hlavně vzadu), řešeno x-krát promazáváním dosedacích ploch destiček, ale bezúspěšně. S léty jsou ty brzdy asi jízdně nejslabší článek G5.
Avatar - Hittman
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 12:21
Vyměnil bych kotouče a desky za nějakou sérii od Bremba, mne na O1 se originály vlnily, dal jsem Bremba a bylo po problémech.
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 13:07
Jojo, na originály už kašlu. Přemýšlím jestli nezkusím tu jejich řadu s vysokým obsahem uhlíku na kterou není potřeba žádná přestavba (a to i kvůli vleklé korozi kotoučů). Akorát jsem zatím neviděl moc lidí to hodnotit, tak nevím jestli to není kravina.
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 18:30
Jasné. Keď dole kopcom tlačíš pedál bŕzd a kotúče rozfajruješ do červena, tak si dosť rýchlo vyrobíš z kotúčov lopúchy. ;-)
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 21:17
???
Nemůžu si pomoct, když koukám na Le Mans, tak to vypadá hrozně cool. Lidi čumí když je ve 130 předjíždíš s rozsvícenými kotouči v turbonaftě. :-!
Nemůžu se hádat
| 27. 10. 2017 08:36
Tak ono to chce k brzdění využívat taky motor a ne všechno nechat spálit jen brzdy. Jestli někdo nepoužívá brzdění kvaltem, tak se nedivím, že má za chvilku brzdy v *.
Nemůžu se hádat
| 27. 10. 2017 08:35
Já mám dobrou zkušenost s brzdama ATE. Jezdím na nich už několikátou sezonu a nevlní se.
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 18:32
Preboha, ty premazávaš dosadacie plochy doštičiek? A čím?
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 21:18
Nějakým krémem na ruce z Lidlu. Jsem po něm vždycky mastnej ještě tejden, takže na brzdy to musí být ideální.
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 22:04
nepletes si to s lubrikacnim gelem ??? >:D >:D >:D
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 23:52
Ve skutečnosti to byla keramická vazelína, bílej krém jako bílej krém. Kdo to má přesně identifikovat. >:D
Nemůžu se hádat
| 26. 10. 2017 22:04
ja mel problem s pribrzovanim zadnich brzd u oct, v ty době 3-4 roky stary.
standardni teplota kotoucu při defenzivni jizde bez brzdeni, i po zastaveni bez brzdeni byla 70+, při normalni jizde bezne 90. mereno bezdotykovym teplomerem. když sem sel kolem auta, bylo citit teplo z disku. menily se desticky, kotouce, proverovalo se abs, esp... nikdo si s tim nevedel rady. když se auto zvedlo, kola se lehce otacely. nekdy to bylo uplne OK a pak najednou to zas pribrzdovalo. při jizde jsem to poznal jen tak, ze se zvedla spotřeba, třeba z 6 litru při klidny jizde na 8.
meril sem teplotu kotoucu jinych aut třeba na benzince, většinou kolem 40-50C u jednoho sem nameril 90. pan ale rikal, ze hodne pospicha a jede brzda-plyn a před benzinkou dobrzdoval z kriminalni rychlosti.
pak to zniceho nic zmizelo a ted je tak 2 roky klid ..
Nemůžu se hádat
| 27. 10. 2017 08:40
Já bych to tipnul na zatuhlý brzdiče, který se prostě nevracely. Kdyby si měl starší auto, tak řeknu, že ti zarostlo brzdový vedení, ale u novýho auta to je nesmysl. Taky mi přijde divný, že se to samo "uzdravilo" Tenhle problém jsem na Oktávce taky řešil a byly to právě zatuhlý třmeny. Dal jsem oba nový a závada vyřešena jenže to byly starý 8-9 let.
Nemůžu se hádat
| 27. 10. 2017 18:42
Poznám prípady, keď boli spuchnuté hadičky. Tie nestačili vracať brzdovú kvapalinu a držali platničky na kotúčoch dosť dlho na to, aby sa prehrievali. ;-)
Nemůžu se hádat
| 30. 10. 2017 09:00
Máš pravdu, ale na novým autě bych takovou závadu nečekal.
CityStromer
| 26. 10. 2017 11:08
Já mám elektrického Golfa z r. 1996, a krom skromného výkonu mi nemá jiných závad. S LiFePo baterkama najedu 200km na nabití, a topí to jak Žigul. Pro mne je Golf opravdu pojem.
Golf V 1,6
| 26. 10. 2017 13:24
Design usedly, prumerne velike auto. Sklopna operadla s obrovksym schodem a ani nejdou do roviny. Pro prepravu neceho vetsino nepouzitelne. Kufr dle meho maly, nektera MPV o tridu nize(mala) nabidnou rozhodne vice. Zpracovani dobre, az na casem se loupajici povrch. Motor 1,6 na tu vahu bida a spotreba?
Clanek:
"Starší konstrukce motoru má dále za následek fakt, že není zrovna úsporný." No nevim jestli je rec o benzinu nebo oleji, protoze oleje to zere obnormalne hodne. Mozna na koncern je to OK, ale na bezne japonske vyrobce kteri jezdi bez dolevani ne 1000km ale i 10000, 20000 je to ubohost.
Golf V 1,6
| 27. 10. 2017 12:58
Ja mám na svém TDI najeto 23000 od novoty a olej to nechtělo. Nedělej rozdíly mezi Němci a Japonci, mám někdy pocit, ze Japonci nepodvadeji a nešetří kde se dá.
Samozřejmě, ze šetří, samozřejmě, ze podvádí (viz skandál kolem Mitsubishi).
Dusile, Dusile ...
| 26. 10. 2017 15:15
Tak, ktorý motor je ten správny?! Článok skončil chabým a povrchným popisom len dízlov!
Dusile, Dusile ...
| 27. 10. 2017 08:42
1,9 TDI jinak je to bastl vedle bastlu. Klasický novodobý VW. Produkuje šroty a zákazníci to kupujou. >:D
Rezne
| 26. 10. 2017 15:39
Karoserie není nijak kvalitně ošetřená. Lemy předních a zadních blatníků, dveře na spodních hranách. Vše to rezne. To bych u modli od VW po 10-15 letech provozu fakt nečekal.
Ale netýká se to jen Golfů té doby. Už jsem viděl pár shnilých Touranů. A to doslova, lemy se daly loupat.
Hmm
| 26. 10. 2017 19:18
Tak po přečtení bych tím tuplem do Golfa nešel. V porovnání s Civicem vidím plno negativ. Jak mám předem kurňa vědět, který motor bude dobrý a který ne? To opravdu majitelé VW toto koncernu tolerují? Neuveřitelné. Sem tam model s nic moc jízdními vlastnostmi...
Jedinou výhodou byla antikorozní úprava, ovšem Civicy od 2001 mají také velmi dobrou antikorozní úpravu.
No nevím, nechuť kupovat cokoliv z koncernu opět trochu narostla.
Avatar - white label
Hmm
| 26. 10. 2017 19:22
Proč by taky Jirka_H(onda) šel zrovna do nějakého olítaného Golfa... ;-)
Hmm
| 26. 10. 2017 19:49
Dobré auto je žádoucí i jako olítané.
Věřím, že i toyoťáci by mohli najít pro corollu podobné argumenty (i když z mého osobního pohledu jsou toyoty takové nudnější).
Avatar - white label
Hmm
| 26. 10. 2017 20:13
Nešlo mi primárně o to "olítaného"...
Avatar - miromen
Hmm
| 26. 10. 2017 20:19
Proč zrovna Civic ? V te době G5/G6 byl na trhu Civic 8G a byl to jeden z modelu, ktery jsem měl v hledačku. A když tu zmiňuješ zrovna občas nic moc jizdni vlastnosti, tak hlavni duvod proč jsem do 8G nešel byl pravě komplexni jizdni projev. Tohle bylo pro mě važně docela velke zklamani. Jasně Golf sice nebyl tak emotivni, ale fungoval podstatně lepe a ty emoce u civica byly vicemeně negativni.
Hmm
| 26. 10. 2017 22:29
Nejsem si jistý, zda jízdně nejslabší Civic 8G (ze všech generací Civiců) byl opravdu slabší než Golf. Já radši jezdil se 7G 4D, který nemá chybu, spolehlivý, nerezne. Dvojitý lichoběžník sice jen vzadu, ale dodnes po několikastech tisících km na podvozku byly měněny pouze čepy řízení. Tlumiče, silent bloky, jsou stále původní. A v zatáčkách si rád golfy podávám.
9G a řízení je opět Civic a 10G Golfům ujíždí o třídu a něco.
GOLF6
| 27. 10. 2017 08:49
Jinak musím pochválit velice zajímavý článek a zajímalo by mě jestli redakce nechce udělat stejný i o GOLF6?
Avatar - Googlit
Pěkné
| 27. 10. 2017 17:12
Až na ty poruchové motory a korozi jsou golfy celkem pěkné auta.
Golf
| 27. 10. 2017 23:24
Jak čtu ten seznam možných problémů u těch koncernových motorizací, k tomu je to dosti oblíbená a stáčená ojetina mnohdy s neznámou historií, tak do toho by šel pouze blázen. Jinak ta 1.4 16V / 55kW je sice spolehlivá motorizace, ale naprosto výkonově tragická, měla ji i Fabie. Ta 59kW verze už byla citelně lepší, to je pravda. Zrovna před nedávnem si soused postěžoval, jak v zimě s tím Golfem v dieselu, kterým jezdí do práce mrzne, protože se nedokáže na ten kousek co jezdí ani pořádně zahřát a kolik takových oslů je a myslí si, jak do budoucna ušetřili >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku