Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč motor ztrácí výkon? Máme pro vás pět důvodů…

Příčin poklesu výkonu může být celá řada. Od náhlé ztráty, kterou řidič okamžitě pocítí, až po postupný úbytek. Čím je oboje způsobeno?
Zpět na článek
31. 10. 2017 09:15
31. 10. 2017 10:35
31. 10. 2017 10:57
31. 10. 2017 11:21
31. 10. 2017 13:34
31. 10. 2017 13:32
31. 10. 2017 10:48
31. 10. 2017 10:56
31. 10. 2017 11:18
31. 10. 2017 11:54
31. 10. 2017 13:46
31. 10. 2017 15:23
31. 10. 2017 16:29
31. 10. 2017 15:25
31. 10. 2017 12:58
31. 10. 2017 17:27
31. 10. 2017 18:33
31. 10. 2017 19:59
31. 10. 2017 12:10
31. 10. 2017 12:18
31. 10. 2017 15:47
31. 10. 2017 12:11
31. 10. 2017 13:49
31. 10. 2017 14:48
31. 10. 2017 16:32
31. 10. 2017 17:37
31. 10. 2017 09:15
...
Škoda, že článek nejde víc do hloubky - je to zajímavý téma a myslím, že by šlo rozpracovat i jinak než takhle "po náměstí".
Drobná nepřesnost, které jsem si všiml - směs se běžně zapaluje před dosažením TDC.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
31. 10. 2017 09:21
Pominu li,
že je to článek jak přes kopírák z Autofora, tak největší zabiják výkonu u benzínů je dnes "napovídač" řazení u manuálů. Největší specialista je přes tohle opět koncern VW, protože pokud by se tím člověk řídil, tak do rychlosti 60-70 km/hod. vyskládá všechny kvalty a motor točí hrubě pod 2 tis.. Dlouhodobé ježdění tímto stylem zaručeně u přímovstřiků roznese karbon nad ventily a saze do katalyzátoru. Normální řidič tyto rady ignoruje, ale dovedu si představit běžnou uživatelku, která se tím řídí, a jak vypadá takové auto např. po 50 tis. km provozu.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Jenik3
31. 10. 2017 10:35
Re: Pominu li,
2000rpm neni samo o sobe spatne nebo nedostatecne, ale cistici moznosti primovstriku jsou omezene, takze tech faktoru pusobicich je vic.
Zajimalo by me ciste soukrome, kolik ridicu se obcas, po zahrati motoru, dostane k cervenemu pasmu na maximum rpm?
Avatar - Uživatel_5340709
31. 10. 2017 10:44
Re: Pominu li,
S atmoškou jsem se podíval skoro vždycky, u turb mě to točit ani nebaví. :-|
31. 10. 2017 10:57
Re: Pominu li,
atmosféru musim tocit nad 4tis aby to aspoň trochu jelo, u turba bezne při 2tis radim vyssi kvalt
31. 10. 2017 11:21
Re: Pominu li,
Do červeného netočím, ale při rozjezdu za obcí do cca 4000 (na 3 a pak hned 5ku) a při předjíždění někdy do 5500 jinak do 4500 bězněji. Mám atmo.
Avatar - speedfred
1. 11. 2017 08:16
Re: Pominu li,
presne tak ! Nejakú lepšiu atmosféru je radosť dočiť do červeného , kdežto u turba je trošku iné ,aj keď nevravím že zlé.
Ja zabraňujem karbonovaniu hodne často. >:D
Avatar - lamal
31. 10. 2017 13:32
Re: Pominu li,
co si nepochopil na vyjadreni ´´točí hrubě pod 2 tis´´ ? to nie je 2000ot... keby vsetky ´´rady´´ koncili s min 2000ot tak je to v pohode
31. 10. 2017 10:48
Re: Pominu li,
mam golfa 7 tsi a mas samozrejme pravdu. ten napovidac je spolu so star/stop asi najvacsia blbost co v aute mam
31. 10. 2017 10:56
Re: Pominu li,
porad lepsi manual i s napovidacem, protože se muzes ridit vlastním rozumem, nez automat, kterej to tam hodi sam od sebe.
bohužel, v mnoha konfiguracích je manual nedostupnej, pouze automat
Avatar - Uživatel_5340709
31. 10. 2017 10:59
Re: Pominu li,
Tak u DSG to řeší do jisté míry režim sport, nebo pádla, nicméně ve městě je to spíš vopruz.
31. 10. 2017 11:18
Re: Pominu li,
psal jsi o bezny "blondýnce", která se ridi napovidacem u manualu a najednou by jsi po ni chtěl, aby pouzivala padla a napovidacem se neridila...
Avatar - Uživatel_5340709
31. 10. 2017 11:44
Re: Pominu li,
Běžná blondýna je schopna na křižovatce se rozjíždět na trojku, se kterou do ní přijela, nebo obráceně jet na trojku trvale /zvlášť u lépe odhlučněných aut/, tam kde už by měla mít šestku. Pro blondýny je DSG i v základním režimu pořád výhoda a výhra. ;-)
31. 10. 2017 11:54
Re: Pominu li,
a taky se traduje, jak nejaka americanka v pujcenym aute cestou z bratislavy do brna uvařila motor, protože jela porad na jednicku, protože neumela radit. jen mi hlava nebere, jak se s tim rozjela ...
Avatar - lamal
31. 10. 2017 13:46
Re: Pominu li,
to dokaze aj nas sef servisu, ten zapiekol 1.5dci v megane 2 na dialnici, po 50 tisic km ho utahal... na octavii 1.6tdi je tiez schopny ist na 4ke po dialnici 150 >:D
31. 10. 2017 15:23
Re: Pominu li,
Takto dopada ekosialenstvo a nezmyselne znizovanie nakladov dokopy.
Sialene dlhe kvalty a chybajuca 6.

Predpokladam ze je to firemne auto a nekupil si to za svoje :-)
Avatar - lamal
31. 10. 2017 16:29
Re: Pominu li,
no ono 1.5dci mala este dost kratke kvalty tak 130 na 4ke bolo kludne 3500ot co pri dlhych servis intervaloch a pouzivani osoby kt sa s tym fakt neserie a vypecie to na studeno pravidelne je dost vrazedna kombinacia na citlive kluky 1.5tiek
Avatar - wakantanka
31. 10. 2017 14:23
Re: Pominu li,
mám taký pocit, že to bola Paris Hilton a uvarila Ferarri s manuálom v LA >:D
31. 10. 2017 15:25
Re: Pominu li,
To bude nejaka urban legend, ist niekolko hodin po dialnici ~ 50km/h, tak ju zostreli skor ci neskor nakladak >:-[]
31. 10. 2017 13:15
Re: Pominu li,
Mam svůj první automat a musim priznat, ze mam k nemu jedinou vytku. A to je obcasne zbytecne podtaceni. v 90% pripadu jsem spokojeny s tim jak se automat chova, ale tech 10% musim trosku automatu pomoct k tomu, aby udelal co chci. Bud trosku zrychlim aby se zvysili otáčky a nebo o trosku zpomalim aby auto podradilo. Drive jsem to resil tlačítkem SPORT, ale to me brzy prestalo bavit stále mackat, takze to resim zrychlenim si zpomalenim tak, abych dosahl idealnich otáček.
31. 10. 2017 12:58
Re: Pominu li,
Holt je občas potřeba jednou za čas provést italskou údržbu.
Pěkně plnej kotel, do omezovače a zase zpátky a je po karbonu a lenosti :-)
31. 10. 2017 13:11
Re: Pominu li,
Nejen VW u benzinu. Máme Peugeota 5008 1,6HDI s tímto chytrým zázrakem a při 1500 otáčkách již nutí k dalšímu přeřazení. Motor je perfektně odhlučněn, takže bohužel většině lidí nevadí jezdit takto nízko, ale zkušenější řidič si všimne absolutní letargie motoru v těchto otáčkách stejně jako je slyšet i cítit, že motor tím trpí. Ovšem věřím tomu, že 80% řidičů bude jezdit podle šipek a těchto vlivů si ani nevšimnou....Já vyrůstal na Škoda 120 a favorit, kdy člověk jezdil podle citu...škoda, že dnes vám nějaká šipka musí radit kdy řadit, a ještě k tomu úplně nesmyslně. Zastávám názor, že ideální je oblast okolo 2tis otáček a je jedno, jestli je to benzin nebo nafta pro běžnou plynulou jízdu. Z kopce klidně méně, do kopce o něco více.
Avatar - bystron
31. 10. 2017 17:27
Re: Pominu li,
není výkon = je bez komprese
Avatar - _Karel_
31. 10. 2017 18:33
Re: Pominu li,
Ale to není žádná specialita VW, Mazda mi takhle radila ve městě šestku už okolo 60kmh, výsledek cca 1200ot.
31. 10. 2017 19:59
Re: Pominu li,
Ani tam nemusí být ten "radil", lidi se bojí to trochu vytočit nebo nedejbože podřadit. Člověk zapláčem, když vidí, jakým tempem se polovodiči sbíraj ze semaforů nebo zrychlují trojnásobně déle, než by auto zvládlo. Ale ono by si to vzalo celkově o decku víc a to se vyplatí. Že projede na zelenou polovina auto než by mohla nebo se nejebe v 90 do rychlého pruhu, nezájem.
31. 10. 2017 12:10
komprese
Komprese, přesněji kompresní poměr, se opotřebením nemůže měnit. Je daný konstrukcí motoru. Pouze se může změnit kompresní tlak. To slovo je sice vžité, ale v odborném článku by být nemuselo.
Rozbalit vlákno
2
31. 10. 2017 12:18
Re: komprese
Mas pravdu ze "kompresny pomer" je dany konstrukciou. Kompresny tlak sa ale pocita (ak sa teda pocita pri navrhu motora, ked sa este nemoze zmerat) este s pouzitim ucinnostnych koeficientov: kompresna ucinnost, adiabaticka ucinnost, atd.

Koeficient kompresnej ucinnosti nie je ani u noveho motora 100%, a s opotrebenim motora dalej klesa...
31. 10. 2017 15:47
Re: komprese
Komprese není kompresní poměr. Pokud se řekne že motor ztratil kompresi tak se mu samozřejmě nezměnil kompresní poměr, ale snížily tlaky kvůli netěsnostem
31. 10. 2017 12:11
Zase perla...
"...v některých případech může docházet k jevu, kdy je směs zažehnuta dříve, než na svíčce přeskočí jiskra. To znamená ještě před tím, než píst dosáhne horní úvratě (nejvyššího místa ve válci, v němž se píst na okamžik zastaví)..."

Tak po uzamknutom pripojeni zadnej napravy (ktore vraj rozdeli krutiaci moment 50:50), detonacom spalovani u vznetoveho motora a aerodynamickom prvku ktory generuje pritlak ale ziaden odpor si pisem do zoznamu blbosti typickych pre tento web dalsiu perlu! Kde vas preboha pozbierali? V pomocnej skole, ci co? Ved vy posobite tak, ako keby ste nemali ani paru o tom, ako funguje auto, potazne spalovaci motor!

Zmes MUSI BYT zazehnuta skor, ako piest pride do hornej uvrate! Ono to totiz chvilu trva, kym smes zhori, a spalovaci priestor sa natlakuje. Hovori sa tomu "predzapal", alebo "predstih". Tu to mate vysvetlene, vy "odbornici":

[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
31. 10. 2017 13:49
Re: Zase perla...
jako mas pravdu, ale slusnosti by si sa vyvarovat nemusel, nespravne sa vyjadril... nebud na neho zlý
31. 10. 2017 14:14
Re: Zase perla...
Slusne upozornim na chybu raz, dva krat, pat krat. Ale nie furt! Ja neviem, ci je to len moj dojem, ale zda sa mi ze tento web isiel kvalitou neskutocne dole. Chodim sem zo 10 rokov a nestacim sa cudovat kam to za posledny rok-dva padlo...

Ze je to tu "naklonene" v prospech koncernu, to beriem. Vplyv domacej automobilky sa neda zmazat. Ale aspon technicka uroven tu byvala pomerne slusna, ako sa na technologicky portal napokon patri! Lenze odkedy sa tu vymenilo par klucovych ludi, padlo to tu niekam na uroven bulvaru. Nechapem, nechapem...
Avatar - lamal
31. 10. 2017 14:48
Re: Zase perla...
a jako preco si myslis, ze nejaky ´´takyto´´ motoristicky server ma nejakeho skutocneho odbornika /aj zaplateneho to je vec druha/ na vsetky tech finesy ? ja to od webu ako auto.cz ani necakam ... myslim ze P. Dusil je tak akurat, nadsenie mu nechyba, vie napisat aj slusny test a k tomu obcas nieco technickeho s cim zvysi citavost a podpori diskusie vo webe... na tie ´´najodbornejsie´´ clanky tu maju predsa SM
31. 10. 2017 16:07
Re: Zase perla...
Redaktor samozřejmě nemusí být odborníkem na všechny finesy.
Bohužel tady jde o neznalost elementárních základů
Avatar - lamal
31. 10. 2017 16:32
Re: Zase perla...
jasne a hlavne by sa taky redaktor nemal pustat do takych clankov, na strane druhej si stale myslim, ze by som od auto.cz nic viac necakal ako to co sa tu docitame... v dobrom i zlom zmysle
31. 10. 2017 17:04
Re: Zase perla...
Aha, já myslel že je to nejlepší jízda na webu.
No na něčem asi ujíždějí ...
Avatar - lamal
31. 10. 2017 17:37
Re: Zase perla...
ujíždějí na VW... nokiec aj tak vsetkym ujede Hjundé
31. 10. 2017 21:15
Re: Zase perla...
Ono vzdělání zde nechybí, alespoň to základní ;-) sání-stlačení-výbuch-výfuk. Přesně takto si to pamatuji ze základky..:-!
4min.:
[odkaz]
i s docela pěkným vysvětlením.
31. 10. 2017 12:11
Válec pálí i když nemá
Řekl bych že činnost spalovacího motoru je pro autora článku tak trochu španělská vesnice. Zjevně nemá tušení, že kromě samozápalů existuje i detonační spalování a oba zcela rozdílné jevy splácal dokupy. A k tomu se nám ještě snaží namluvit, že jiskra na svíčce normálně zažehuje směs až po horní úvrati.

Domnívám se že člověk se zásadními neznalostmi v oboru by do psaní takových článků neměl vůbec pouštět, asi tady zcela chybí jakákoliv sebereflexe
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
31. 10. 2017 16:19
Re: Válec pálí i když nemá
Co na to Machala? Nic. Ryba smrdí od hlavy... :no: :no: :no:
Avatar - petr164
31. 10. 2017 13:29
Zakarbonování-největší hrozba
Osobně se problematikou zanášení motoru rezidui spalování zabývám dvacet let. Na svých motorech používám VIF, vyjde tyo levněji než kupovat adekvátně aditivovaná paliva. Jenže nejde pouze o zakarbonování palivové cesty, ale vlivem vysokých teplot i o zapékání oleje v mazacích cestách. Zde jde často o zanesení a vyřazení kuličkových ventilů u trysek spodního mazání válců (typicky Twinspark Alfa Romeo). Zde pomůže pouze výměna nebo lépe mechanické či ultrazvukové očištění a případná výměna pružinky. Kdo nechce riskovat utavení motoru nebo jeho jinou formu destrukce, ten používá účinná čisticí a mazací aditiva jako je VIF. Kdo chce bojovat s postupným úbytkem materiálů na třecích dvojicích (převody, pístní kroužky a válec, vačky atd.), ten své motory pravidelně ošetřuje ruským Atomiem nebo dražším RVS-Tecem. Tato specifická aditiva na bázi minerálních koloidů dokáží reálně doplnit původní kovový materiál na původní sílu po záběhu, tj. na optimální sílu a současně výrazně sníží koeficient tření díky své skelnaté povrchové struktuře.
Rozbalit vlákno
4
31. 10. 2017 13:37
Re: Zakarbonování-největší hrozba
Ostřiky zaslepit a vyvažováky vyndat, jinak to nevidím.
Avatar - lamal
31. 10. 2017 13:53
Re: Zakarbonování-největší hrozba
este dat von aj 2hmotak tym padom inak by bez vyvazovaka nevydrzal a kluka si to z torznych kmitov hodí cim skorej >:D
31. 10. 2017 14:00
Re: Zakarbonování-největší hrozba
Tyhle starý benzíny dvouhmotu nemaj a upřímně, radši risknu kmitání než přidřenou kliku jen proto, že ostřik profoukneš pusou a zbytek tlaku oleje utekl přes ty vyvažováky. :-)
Avatar - lamal
31. 10. 2017 14:59
Re: Zakarbonování-největší hrozba
tak vyvazovak maju tiez len R4 diesle vacsinou, takze ked vyberies vyvazovak, tak ti hned odide dvojhmota a ked ju vymenis za pevnu tak ti to kluka nevydrzi... a nevydrzi to moc ani na 1.9TDI hlavne notorickym podtáčačom
Avatar - speedfred
1. 11. 2017 08:10
Mňa by zaujímalo
radšej 5 dôvodov prečo ide tento plátok do p.dele.
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2020 11:37
Audi a6 2.5tdi,110kw,rv.98-ztrata vykonu
Moc prosim o radu,jak jsem napsal mam audinu ktera nema vykon.diagnostika pise odchylka v sacim pitrubi,potom zas chyba egr ventilu ,vzdy jdeme s kamaradem co ma servis takovy ten garazovy🤫,postupne po pricinach opravy se nebo vymeni,ale vykon zas nic napise jinou chybu a tak porad dokola,kamarad dela ze vi jak dal furt rika tady to jak vymenime tak uvidis ten ficak 😁a zas nic,tak me napadlo ozvat se vam tady moudrym hlavickam s mraky a lety plnych zkusenosti,vymenil jse vahu vzduchu,dal jsem nove turbo repas.,nove elektromagneticke podtlakove ventily vcetne hadicek ,filtry olej,palivovy filtr,jo kos v nadrzi jsme jeste nedelaly co jsem se tady docetl,napada vas neco ?krom toho ze na nove auto nemam,predem vsem dekuji za postrehy a rady🙋‍♂️👨‍🏭
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2020 15:29
Clio 2, 1.2 43kw, sviti kontrolka motoru..
Zdravim. Sviti a stale se vraci kontrolka motoru, diagnostika pise zavadu P0325, cidlo klepani, zkrat, preruseny obvod. Vymenil jsem cidlo a utahl momentakem na 22 a nic. Nepomohlo. Vymenil stinici kabel do ridici jednotky a opet se vratila kontrolka. Vzdycky to vymazu diagnostikou, ale chyba se vrati. Uz fakt nevim. Muze byt preskoceny rozvod nebo spatne nastavene ventily? Motor jde docela tise. Taky je nizsi vykon, ale 43kw neni mnoho. Dekuji za rady.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku