Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: I ty, Lambo? Nástupce Huracánu má dorazit jako plug-in hybrid

Lamborghini nahradí model Huracán supersportem s radikálním hybridním pohonným systémem, využívajícím baterie příští generace s velmi nízkou hmotností.
Zpět na článek
1. 11. 2017 12:48
1. 11. 2017 13:01
1. 11. 2017 14:31
2. 11. 2017 10:27
2. 11. 2017 11:42
2. 11. 2017 22:54
3. 11. 2017 00:44
3. 11. 2017 01:12
3. 11. 2017 01:24
3. 11. 2017 01:37
1. 11. 2017 16:45
1. 11. 2017 18:18
1. 11. 2017 19:32
1. 11. 2017 20:57
1. 11. 2017 19:38
1. 11. 2017 13:35
1. 11. 2017 13:39
1. 11. 2017 14:43
1. 11. 2017 19:16
1. 11. 2017 20:58
2. 11. 2017 09:38
2. 11. 2017 09:55
2. 11. 2017 19:20
3. 11. 2017 10:27
3. 11. 2017 18:23
3. 11. 2017 00:46
Avatar - Magister
1. 11. 2017 11:35
Riskantní tah
Riskují, protože jejich klientela takové věci nejspíš nechce, jinak by nekupovala Lamba.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 16:42
Re: Riskantní tah
Vidno ze si sa rozpraval s klientelou Lamba...
Avatar - .StenLi.
2. 11. 2017 09:59
Re: Riskantní tah
Drviva vacsina ich klientely sa chodi predvadzat do Londyna a inych centier velkych miest, tych videi je plny youtube a ked tam zakazu vstup ICE autam kam pojdu? Naivne sa mylis a tvaris sa tu ako odbornik ktory slinta nad plagatmi rychlych aut ktore si nikdy nekupi, ale bohaci ktori chcu krasny zvuk a vyssiu rychlost maju jedinu moznost - hybridy.
1. 11. 2017 12:24
Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Co dodat a nemluvit sprostě?! 8-s
Rozbalit vlákno
7
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 16:42
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Ooooh a tak si si ho chcel na tieto vianoce kupit >:D
1. 11. 2017 18:54
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Chcel si vymeniť leona keď ťa to tak trápi? >:D
1. 11. 2017 22:59
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Aha, takže k hybridizaci supersportů se smí vyjadřovat jen jejich majitel? Pozoruhodně idiotský názor! >:D >:D >:D
Avatar - .StenLi.
2. 11. 2017 09:25
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Idiotske je posielat niekoho niekam s produktom ktory mu vobec nie je ponukany bez jedinej neidiotskej argumentacie preco.. tvoj predok urcite povedal: Chodte s tymi autami niekam, ja si necham kona.. >:D
2. 11. 2017 10:17
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Ještě jsi zapomněl dodat klasický demagogický argument o přechodu z parního stroje na spalovací motor. Sorry, ale taková debata fakt nemá cenu. Petrolheadi přesně ví, co mám na mysli a s těmi ostatními se nemá cenu o tom bavit. :-)
Avatar - .StenLi.
2. 11. 2017 10:39
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Petrolheadi nevedia co mas za problem, pretoze najvacsi petrolhead na svete Clarkson miluje nove hypersporty hybridy a natahuju sa iba ktory je najlepsi, ci P1, 918, alebo La Ferrari. Si v tom sam >:D
2. 11. 2017 22:52
Re: Tak s hybridním Lambem jděte - víte kam!
Tak pan Clarkson pro mě fakt není žádný automobiloví pánbůh, ale spíš talentovaný auto glosátor. Top Gear proto sleduju jen zcela vyjímečně. A sám se se svým názorem na hybridy fakt necítím! :-)
Avatar - kari.laz
1. 11. 2017 12:48
Proč?
Proboha proč si nejedou svou cestou a nedělají úžasné velké atmo motory bez volovin, jako je elektromotor. U Aventadoru se dušují, že zůstanou u atmo V12, tak proč u Huracanu nejdou stejnou cestou. Různé menší přeplňované motory nebo hybridy už nabízí kde kdo.
Rozbalit vlákno
14
1. 11. 2017 13:01
Re: Proč?
Proč ?
Pokuty za překročení těch zku.rvených, nesmyslných, flotilových emisních limitů.
Proto. ;-\
1. 11. 2017 14:31
Re: Proč?
Aut nevyrobí zase tolik, aby se to v rámci skupiny neztratilo. Nezbytně nutné to nebude. Mají na to nejlepší pozici.
2. 11. 2017 10:27
Re: Proč?
Nejsem si úplně jistý, ale mám dojem, že flotilové emise musí plnit výrobce. Tím myslím, že ne koncern jako celek, ale každý jednotlivý výrobce.

To znamená, že je vyhodnocují pro každého výrobce - automobilku a tím je Lamborghini nikoliv VW group. Takže ty tříválce v Golfech, Oktávkách, Seatech nebo E Golfy jim nejsou nic platné z pohledu Lamborghini.

Proto také Rolls uvažuje o elektrickém modelu. Nikdo ho nechce, aut relativně vyrábějí pár, takže by se do BMW vešli bez trápení, kdyby to bylo v rámci skupiny, jak uvádíš.
Avatar - kari.laz
2. 11. 2017 11:42
Re: Proč?
Na druhou stranu Lamborghini bude mít Urus, kam at si dají pro mě za mě cokoliv, stejně to bude jen auto na to, aby se vypořádali s emisemi a zvýšili zisk, který budou moci použít právě na své sportovní modely. Celkem dobře si dokážu představit, jak na tom, že jsou ten pravověrný supersport bez "zbytečností" zvýší image značky. V té době už bude celkem problém najít něco bez hybridu anebo bez turba.
2. 11. 2017 22:54
Re: Proč?
Můžou se seskupovat. Lamborghini bylo myslím ze začátku ve skupině s ostatními, ale později změnili strategii a vystrčili ho samostatně (stejně tak Bentley). Malí výrobci mají úlevy, které v rámci skupiny nedostanou. Tam jsou cíle mnohem větší, Lambo mělo přes 300 a zvládalo to plnit samo, takže se jim asi hodilo si to nepočítat. Hlavní značky skupiny jsou však dohromady (VW, Audi, Škoda, Seat, Porsche; plus quattro a Bugatti).

Rolls Royce byl v jedné skupině s BMW a BMW M. Bez toho by RR platil jak mourovatý. Něco jako 15 tisíc euro za každý kus (to není úplně pravda; kdyby byl samostatně, dostal by úlevu). :-) Naštěstí se jich tu moc neprodá. Na průměru BMW to prakticky není znát (spolu s BMW M dohromady zvedají průměr BMW o 1 g/km). U M by ta pokuta byla kolem pěti tisíc euro za kus a těch už v EU neprodají několik set, ale přes deset tisíc. To jsou pár let stará čísla.
3. 11. 2017 00:44
Re: Proč?
Je podstatné, v tomto případě, vědět jak to přesně je. Možná asi víš víc než já, ale z tvého příspěvku není zcela zřejmé, kdo s kým, o čem, pro koho. Buď jsi se nevyjádřil zcela exaktně nebo to přesně nevíš nebo jsem málo chápavý.

Je tedy Lambo v nějaké "skupině" ? A s kým tedy ?

Pak jsem si myslel, že je pokuta z každého vyrobeného vozidla, ne z prodaného. Chtěl jsem bejt chytrej, tak jsem začal něco vyhledávat. Seskupovat se skutečně asi mohou (článek 7 v odkazu), ale jen za určitých podmínek.

Našel jsem třeba tohle [odkaz] a po přečtení to vzdávám. Stejně nevím, kde to Lambo je. A ani kde je Rolls. Nevím, ani kde mi hlava stojí. :-O :-)

Jestli je ten předpis stále platný, taky nevím.

Není to sranda bejt chytrej. Skončím raději s přiznáním své nevědomosti. Sorry za ty předešlé kecy. :-(
3. 11. 2017 01:12
Re: Proč?
Pokud vím, dříve měl VW jednu skupinu pro všechny (své značky). Později z ní vyčlenil Lambo a Bentley, ty byly jednotlivě a jednotlivě i splnily předepsané cíle (díky úlevám pro malý počet aut). Předpokládám, že tenhle krok udělali právě proto, aby využili těch úlev (i když zbytek skupiny to nepotřebuje, rezervy má dostatečné). Poslední zpráva byla z dat za rok 2015 (vyšla loni), za rok 2016 jsem žádnou ještě neviděl. V roce 2015 bylo tedy Lambo samostatně, cíl mělo asi 325. To, že je třeba teď samostatně, nic nemění na pointě - seskupovat se můžou. Určitě by ho vzali zpět pod křídla, kdyby si mysleli, že nesplní. Stejně jako tam mají Bugatti. Ono ani Porsche nezvládá plnit cíl a to na nějakou úlevu nedosáhne. Nebýt tedy ostatních automobilek, muselo by platit (v roce 2015 to bylo snad něco jako 3k za auto a měli přes 60 tisíc kusů, tedy řekněme 200 milionů euro).

Přesně to tedy nevím, protože se to může měnit a přehledy uveřejňují zpětně. Je možné, že se někde dá aktuální rozdělení najít, ale nikdy jsem neměl tu potřebu ho hledat. Vím však jistě, že se seskupovat můžou. Bylo to tak od začátku (v angličtině tomu říkají pooling, vytváří tedy pool).

Průměry a následně pokuty se počítají z aut registrovaných v EU (a zřejmě i EFTA/ EEA).

V tom bys to nenašel. :-)
3. 11. 2017 01:24
Re: Proč?
ok. A dík.

Po pár minutách jsem to vzdal, přiznávám. :-) Pro mě je život už strašně krátký.
3. 11. 2017 01:37
Re: Proč?
Vypadá to, že normu jsi našel relevantní. Nicméně se tam těžko dozvíš, jak se automobilky dohodly a seskupily. To je administrativní záležitost, ne legislativní. Dočteš se tam však o té možnosti. Například:

(23) Aby se výrobcům umožnila pružnost při plnění jejich cílů podle tohoto nařízení, mohou se dohodnout na vytvoření sdružení na otevřeném, transparentním a nediskriminačním základě. Platnost dohody o vytvoření sdružení by neměla přesáhnout pět let, ale může být obnovena. Pokud výrobci vytvoří sdružení, mělo by se mít za to, že splnili své cíle podle tohoto nařízení, pokud průměrné emise sdružení jako celku nepřesahují emisní cíle sdružení.

Ne, skutečně jsem to nečetl. Otevřel jsem si anglickou verzi a našel jsem si první výskyt "pool". :-)

Jestli tě to zajímá, můžeš si zkusit dát do vyhledávače něco jako EU car CO2 emissions report. Nadepsaná bude 2015, vydaná 2016. Měli tam i starší, snad od roku 2012 (včetně a každý rok). Předpokládám, že za rok 2016 vyjde v prosinci.
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 16:45
Re: Proč?
Preco by bol elektromotor v tom istom uzasnom velkom V12 volovina?? Udaj aspon jeden dovod. Ak si si nevsimol tak najrychlejsie akcelerujuce seriove auto planety je prave elektricka Tesla Model S a to prave kvoli elektromotorom..
Avatar - CHerokee
1. 11. 2017 18:18
Re: Proč?
Třeba proto, že to jsou vozy pro automobilové enthusiasty a ne pro milovníky kuchyňských robotů. Proč dělat auto těžší a složitější s více motory? Tesla je pro bohaté pseudoeco metrosexuály a homosexuály. Zkrátka nemá koule.
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 19:32
Re: Proč?
Porsche 918 Spyder je kuchynsky robot? :-) Hovoria z teba nelogicke predsudky.. Raz sa snad posadis do Tesly alebo ineho EV a z toho zrychlenia ti mozno ochlpateju gule :-)
Avatar - CHerokee
1. 11. 2017 20:57
Re: Proč?
Porsche, o kterém píšeš je sci-fi. Já ho teda snad nikdy nepotkal. Zkrátka mám rád klasiku - víceválcové atmosféry především.
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 19:38
Re: Proč?
Automobilovy entuziastik sa zaujima o novu techniku.. to co opisujes ty je milovnik veteranov ;)
Avatar - Googlit
1. 11. 2017 13:35
Tak
A proč ne. Lidi beztak nekupují Lamborghini z důvodu, že je hlučné, ale kvůli designu, rychlosti, jízdním vlastnostem a důmyslné, nadčasové technice. Elektřina mi zrovna u Lamba dává v roce 2017 smysl jako u žádného jiného auta.
Rozbalit vlákno
10
1. 11. 2017 13:39
Re: Tak
"Elektřina mi zrovna u Lamba dává v roce 2017 smysl jako u žádného jiného auta." Tak tato věta je bezesporu výhrou v anketě o Zlatý ventilek 2017! >:D
Avatar - Googlit
1. 11. 2017 14:43
Re: Tak
Pokud zůstane zbytek koncepce zachovaný a elektromotor pomůže spalováku ve zrychlení tak na tom nevidím nic špatného. Alespoň bude mít majitel nového Huracánu jistotu, že mu při rozjezdu nedá na zadek rodinný sedan se znakem Tesla na přídi.
Avatar - wakantanka
1. 11. 2017 19:16
Re: Tak
To vies 918, P1, nova NSX ci LaFerarri su podla niektorych ludi totalne sunty lebo maju aj elektromotor. :-)
Avatar - CHerokee
1. 11. 2017 20:58
Re: Tak
To jsou sc-fi. Před LaFerrari jsem v Ostravě stál, nabízí ho za 90M. Je to něco, jako se dívat na star trek... sice jich pár vyrobených je, ale nejezdí, jsou to investice do budoucna.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2017 09:38
Re: Tak
Ale no, rovnakú resp. podobnú argumentáciu by mohlo použiť hafo ľudí včetne mňa, ktorí reálne nekúpia ani to Gallardo z rôznych dôvodov.:)
Avatar - .StenLi.
2. 11. 2017 09:55
Re: Tak
Vacsiu hlupost si uz nemohol napisat ako ze je to zle pretoze je to sci-fi :-) Najrychlejsie auta dneska su hybridy a to najrychlejsie elektromobil. V buducnosti bude kazde sportove auto hybrid, ide len o to ci ako atmosfera a skrasnym zvukom alebo s turbom upchatym vyfukom a nechutnym kvilenim a la NSX a McLaren.
Najidealnejsi koncept sportiaku dnes je AWD Hybrid bez turba a bez medzinapravoveho hriadela. Preco? Jednoduche: zachova sa krasny zvuk, vaha usetrena na hriadeli sa minie na el. motory a malu bateriu, zatacanie bude lepsie ako na RWD kedze bude mozny 100% torque vectoring bez nedotacavosti a s vytahovanim auta zo zakruty, dalej na drag race treba AWD a Nm od nulovych otacok - jasny pripad pre el. motor ako dokazuje Tesla, ale tiez patrim medzi nadsencov ktori tvrdia ze sportiak bez ICE je len rychle auto bez emocii (ale to je aj P1 >:D takze mat v sportiaku ICE neznamena automaticky vyhru), dalej sa znizia emisie a hluk auta tam kde to netreba, v buducnosti ta pustia poukazovat svoj sportiak do Londyna a spol.. to je inac jedna z najoblubenejsich aktivit bohatych pozerov :-) Hybridizacia starych veteranov im moze dat nevidane sportove vykony pri zachovani povodneho zvuku a znizeni emisii. Proste hybrid ci uz v Priuse alebo v 918tke ma iba vyhody.
A este by som chcel zrusit jeden tu casto omielany HOAX: Vyssia vaha je zla pre akceleraciu z 0. Vazne? Ako dokazuje Veyron, GT-R a Tesla S, vaha je pri sprinte vyhoda, cim vyssia tym lepsie vie preniest auto silu motora na cestu, preto ziadny superbike nemoze porazit v prvych metroch zrychlenia auto. Aj fabia vie pretocit kolesa pri zrychlovani s akymkolvek motorom. Nepomoze jej ziadne pritlacne kridlo ani celokarbonove odlahcenie, jedine vaha a sirsie/lepivejsie pneumatiky = zvysenie trenia.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2017 19:20
Re: Tak
Kolko myslis ze v takom aute vazi ten kardan? Tie baterky vazia 5x tolko. :-)
Avatar - .StenLi.
3. 11. 2017 10:27
Re: Tak
Vies, rozdiel je prave v tom ci si nieco myslis alebo to vies. Ak sem vitazoslavne hadzes svoje pocity a dojmy ako fakty tak je jedno ci napises 5x alebo 50x tvoja kredibilita je fuc.. rozumnejsie je zistit si fakty a zistis ze rozdiel medzi AWD Huracanom a RWD Huracanom bez kardanu a diferencialu je 155kg.. Porsche 918 ma iba 6,8kWh bateriu, vahu neuvadzaju ale pri prepocte z vah a kapacity Tesla 85 baterii vychadza vaha baterie na cca 40kg, namiesto tvojich 775kg.. Solid State baterie to stlacia este nizsie, AWD sportiaky s kardanom nebudu mat kvoli nadbytocnej vahe a nedostatocnemu torque vectoringu v zakrutach sancu proti AWD hybridom a pri drag race taktiez nie kvoli chybajucim Nm, takze postupne vymiznu, nehovoriac o komplikovanych exotickych rieseniach a la GT-R a Ferrari FF..
Avatar - wakantanka
3. 11. 2017 18:23
Re: Tak
Pisal si prv o kardane samotnom, nie o celom AWD tak nemel nieco o kredibilite. Dnesne karbonove kardany vazia dokopy nic. To tie baterky ak maju mat nejaku rozumnu kapacitu vzdy budu vazit viac. Zadne poloosy s diferakom vazia povedzme tolko co tie dva elektromotory pri kolesach. Takze tazsi ten hybrid bude, otazne je len o kolko. :-)
3. 11. 2017 00:46
Re: Tak
To je nesmysl. Hmotnost se jen prakticky moc neprojeví, dokud máš víc síly, než dokážeš přenést. Hmotnost v tomhle není výhodou (sice máš větší trakci, protože jsou pneumatiky víc zatížené, ale také potřebuješ víc síly, abys tím těžším autem dosáhl stejného zrychlení). Skvělých výkonů ve sprintu takové auto dosáhne navzdory své hmotnosti, ne díky ní. Ad absurdum v tom trochu pravdy je, protože se auto musí zvládnout vypořádat se vzduchem. U auta jako GT-R jde spíš o to, že tohle akceptují a pohrají si s rozložením, aby získali výhodu jinde. U Veyronu je to daň za výkon a relativní pohodlí. Ani jedno to auto neudělali těžší, aby zlepšili zrychlení v přímce.

U motorky nejde o hmotnost jako takovou, ale o její rozložení a malé rozměry. Máš krátký rozvor, motor uprostřed (tedy blízko zadnímu kolu), takže se snadno staví na zadní.
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 16:41
Akoze co mate proti hybridom? :)
Neverim tomu co tu citam. Nemam rad plug-in hybridy: zbytocna vaha a cena navyse, smiesny EV dojazd ale treba sa obtazovat zapajanim kablov tak isto ako pri dobijani EV na stovky km, resp este castejsie, ale whatever.. ale prave s Hybrid je spasa pre sportove ICE auta buducnosti jediny sposob ako si Lambo moze/musi zachranit svoj jedinecny charakter a zaroven vykonovo dobehnut preturbovane ICE supoersporty, lebo uz dnesny Huracan v drag race nestiha za McLaren 570s aj napriek vyssiemu vykonu a dokonca 4x4. Akoze v com je hybridna technika v Lambe zla? Resp. v com je zla v 918 spider? Dovoluje zachovat velkoobjemove atmosfery a krasny zvuk neutlmeny turbom. Idealne riesenie pre Lambo a aj ostatne automobilky.. ist cestou turba ako to spravilo Ferrari pri upgrade 458 Italia je tragedia.. :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
1. 11. 2017 18:21
Re: Akoze co mate proti hybridom? :)
A co takhle zůstat u poctivé atmosférické mechaniky ;-) ...nic lepšího jsem neřídil a je fuk, zda je od Ferrari, AMG nebo Forda či Dodge.
Avatar - .StenLi.
1. 11. 2017 19:36
Re: Akoze co mate proti hybridom? :)
No fuk ti to nemoze byt, pretoze od AMG a Ferrari si o chvilu nekupis ziadnu atmosferu. Mozes ostat aj pri velkoobjemovej corvette z 90tych rokov.. ale automobilky nebudu vyrabat stale tak isto pomale auta a pozerat sa na to ako ich stale viac a viac predbieha konkurencia. Mali by ste sa skor tesit ze Lambo nejde cestou Ferrari, AMG, McLarenu atd.. ale ze si zachova klasicku atmosferu a jej pomalost odstrani elektromotorom ktory nijak nenarusi povodny charakter, iba doslova potichu doplni vykonovu medzeru. Proste win win..
Avatar - CHerokee
1. 11. 2017 21:01
Re: Akoze co mate proti hybridom? :)
Elektroauta jsou rychlá akorát v přímce, jinak s nimi moc zábava není. Alespoň z testů. Já řidil jen Amperu. A za sebe nemám pocit, že by moje 5 litrová atmosféra byla pomalá. To mám spíše pomalou ruku a nohu...
Avatar - wakantanka
2. 11. 2017 19:23
Re: Akoze co mate proti hybridom? :)
No jiste. Ampera je vhodny kandidat na porovnavanie s atmo 8 valcom. :-) A v GLA AMG ti ten oturbeny 4 valec neprekazal Magistre :-)