V nedávném srovnávacím testu Range Roveru Velar a BMW X4 jsem nakousnul cosi o projevu motoru 25d v Jaguaru F-Pace. Pojďme si to nyní uvést na pravou míru.
Sem tam treba zmenu.... Pozri Q5 a Q7 nic proti nim su to urcete top SUV hlavne Q7 ale ten design je ako cierno biely obraz na starej Tv... Niekomu sa dokonca lubil aj Fiat Multipla sorry ze to sem vobec taham ale to Ital design trosku prehnal... >:D
Mne sa to auto dost libi aj ked si ho nikdy nekupim koli tomu ze je neprakticke tak isto som pozeral aj na E coupe pri vymene aut ale tiez som ho vyskrtol... je praktickejsie mat 5 miestne auto a obcas ked nie je penazenka silno nabita zvitazy rozum nad srdcom...Viem nie je to plnokrvne Amg ale ten 3 l benzin mu aj tak pekne prska a striela z vyfukov pri prejazde tunelom sa az prekvapis...
Chápu, že jsi MB srdcař, ale trochu soudnosti, glc coupe jako kopie x4 je stejně nepohledné auto, snaha o kupé s přizdviženým podvozkem na tak malé ploše prostě vypadá legračně, takže italský oblek v tom může vidět jen hodně přivřené oko. A to AMG srdce je prostě čipnutá čtyřstovka, nic proti ní, ale z amg je na tom jen nálepka. ;-)
A co takové SQ7? To nejede? Pokud stojí jako v F-Pace benzín mnohem víc než diesel a navíc ještě víc žere, potom se takových aut prodá opravdu jen málo... aby se následně prodaly ještě za méně než diesel...
BMW má v X5 řadě 3 benziny. Ano, že by se nějak prodávaly to ne. Ale v takové X5M si naftu pořád nedovedu představit. Benzin v SUV pro rodinu? Záleží na tom, jak je na tom rodina finančně.
podobné predstavy boli donedáva nemysliteľné aj u iných značiek, námatkou Porsche či Maserrati a hľa koľko ľuďom ten diesel v takýchto autách ani nevadí, ale si ho dokonca dobrovoľne vyberú a zaplatia. >:D
Ale no tož. Přece se v tom nebudeš pitvat. A Jaguáry opravdu měly historicky šestiválce a dvanáctiválce. Před válkou používaly sice čtyřválce, ale po válce již jen řadové 6ti válce a 12ti válce vlastní konstrukce. Samozřejmě jen do té doby než jej vlastnil Ford.
je problém lepšie odhlučniť motor? Alebo ide o úmysel? Nehovorím o porovnaní so 6valcom, ale aj 4dízel sa musí dať v prémii poriadne odhlučniť, ibažeby nechceli...
Nie je to divne, ze rovno na prvej strane je tabulka s rozmermi kufru a v celom clanku jedina ?
Zrejme to bude asi velmi dolezity parameter pri tomto type auta. Alebo ide o nejaku klasicku cz/sk posadnutost kuframi ?
A vsetko ostatne je v zaverecnej tabulke. Uz obligatne bez udaja o svetlej vyske. Ved naco pri SUV. Ci nieco viac o pohone AWD.
Ze je Velar ladeny inak, je jasne a bude to umysel.
Popravde ano ta coupe verzia je velky fesak.... OK je neprakticke ako vsetku coupe ale design je ako italsky oblek a AMG srdce v 6 valcovom benzine tomu dava dost pary...
"uživatelštější řešení" - budu se muset podívat do slovníku co to slovo znamená. i když pochybuju o tom, že to víš třeba ty:)
Dejme tomu, že jsi chtěl napsat uživatelsky příjemnější. V čem např.? U velkého SUV? To by mně zajímalo. Nebo uživatelsky přijatelnější? Ve spotřebě u benzínu 15+ litrů? Ne, jsou zadání, do kterých je diesel prostě vhodný a tím je např. SUV. Protože najíždět měšíčně 5000 km za 13-15 benzínu je skutečně možné tak v UAE...
A že do Jaguáru patří historicky 6válec? Kolik SUV se v historii u Jaguáru vyrábělo?
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Ty tam máš ale fakticky trojí zápor, to špatně je negativní hodnocení. Ne že by to bylo proti pravidlům pravopisu, jen to nedává smysl, jak už ti objasnil white.
ono vobec u jagu rozmyslat o dizli je kusok "sialene" ... je to skvele auto.. ale zaroven plati iste nepisane pravidlo ze kazde skvele auto malo a ma vzdy pod kapotou benzin :yes:
v tej modrej je moc pekny ... len to chce za mna benzinovy motor ... a asi aj kusok ine disky by som si tam vedel predstavit :-) ... predpokladam ze tych konfiguracii je aj po stranke farieb a diskov dost takze si kazdy vyberie ... len treba mat proste prachy a potom uz nie je co riesit.... uz som u nas v poslednom case parkrat videl nove stelvio ale aj podobne modre levante a mam taky "citak" ze tieto vozy u nas kusok jagu robia vrasky na cele... akoby zrazu F- pace uz stretavam pomenej ... v tychto vodach to sice asi nie je az tak o cene ... kedze majitel ci uz stelvia alebo F-pace asi do kapsy hlboko nema ( a tak si kazdy kupi to co sa mu paci )ale vazne mam taky dojem akoby ten F-pace uz som stretaval posledne mesiece menej... navyse svoje asi zohrava aj nove GLC a za podobne peniaze ako jag je aj vacsie XC90 ktore stretavam uz pomerne casto .... no zacina tpo byt v segmente "drahsich" SUV fakt nabite.... milionarom dnes uz nie je co zavidiet >:D .. kym kedysi mali v hladaciku na vyber nejake dva tri vozy.. dnes mas v cene 2 melonov uz aspon 15 SUVecok sila... :-) ... no fakt sam neviem co by som si ja vybral.... ale asi to chce vyskusat cena necena... proste tie super kasy skusit osobne ... moji favoriti by asi predbezne boli ( velar, RR-sport, F-pace )
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Píši snad, že ho porovnávají s tříválcem? Do SUV této cenové kategorie je čtyřválcová nafta velká z nouze ctnost a dovede celkový dojem z auta poměrně silně devalvovat a přitom úspora jak při pořízení tak při provozu je vzhledem k celkové ceně miniaturní.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
áno vcelku máš pravdu,koľko krát si aj ja vravím nebol by lepší dízel (zdravím Áďu) na tie moje štreky? Potom to ale namiesto dialnice zoberiem po okreske a vravím si nie. :-) Aj keď nevravím že 30d nejde,on ide až moc dobre.
V tých veľkých väčších autách má "d" opodstanenie hlavne R6,V6 a tam ho už ani nečuť.
Neni to take zle ide o zvyk...Sucastne najlepsi 4 valcovy diesel je Mercedes 220d. Diesel prejav je u vsetkych a ani jeden diesel nema rad zavodenie na mestkych semaforoch moze to byt aj 6 valec. Su stavane na ustalenu kludnu jazdu tam uz nepocujes diesel chrochtanie...Som pred dvoma tyzdnami vyskusal BMW 520d a nebol som z toho motora nadseny...4 valec v dizlaku bude vzdy trosku kompromisom...
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Přes dvacet let jsem neměl jiné auto než benzinové, ale musím říct, že v určitých kategoriích aut (vyšší střední, velká SUV) mi šestiválcové dýzly připadají jako ideál, zejména ty posledních generací. Beru teď auta na operáky na kratší časová období, takže můžu různě zkoušet, příští auto po akt. 530d zamýšlím 540i, jenže nějak pořád nemůžu najít důvod, proč znova nevzít 530d, to auto je celkově skvěle tiché, o motoru nevím, pod plynem kultivovaný šestiválcový zvuk, pětimetrový awd sedan, se kterým jezdím hodně svižně a po 6 tis. km na bc svítí 7,6 litru. Stejně ježděná 540i tam bude mít 10 litrů, vím, ten zvuk v posl. dvou tis. otáčkách dýzl neumí, měl jsem v benzínu i X5, ale kolikrát daily car při běžném ježdění budu drtit jen pro zvuk. Na druhé straně čtyřválcový dýzl bych do auta nechtěl ani zadarmo a do aut po střední třídu bych si dnes vzal jasně benzín. ;-)
Jenže F-Pace je větší a těžší, motor jako takový problém není, naladění převodovky ale ano.
Nejvíc se mi líbil samozřejmě kompresor 380 (navíc posílený na 420HP), ale ten by asi málokdo zkousnul jako rodinné SUV ;-)
Je ta 180k nafta v F-Pace vazne takova bida? Ja ji jel v XE a tam mi ten motor neprisel nijak odrazujici, proste tridni standart (premie+r4 diesel). Takze obecne vzato velice povedeny maly diesel s dostatecnou dynamikou, nezerouci moc, spolupracujici s prevodovkou dobre (ale netak dobre jako 320d) a projevem klasika, zadna tragedie.... takle si ho pamatuju.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Asi každý rozumíme jinak...porovnávají ho s V6, který je dynamicky poměrně blízko, ale vyčítají mu oproti němu nižší kultivovanost. V tomto směru to platí pro všechna podobná srovnání.
Jsem na kočky zatížený, ale F-Pace potřebuje narozdíl od Velaru (o pěkný kus dražšího), mnohem víc práce při zadávání konfigurace a i tak finální výsledek bude z hlediska fináního vyznění interiéru horší.
Určitě bych se vyhnul základním naftám, testovaná motorizace mi přišla naopak při velmi krátké jízdě kultivovanější než 180HP verze, ale zůstalo nesmyslné naladění automatu posílající při jakékoliv jiné než dynamické jízdě otáčky tak nízko, jako to stejně hloupě používá VW.
Diskutovat tu nad porovnáním R4 a V6 nemá smysl, platí to, co u všech ostatních. Čtyřválec je pouhou vstupenkou do prémiové třídy a sám bych ho nevzal ani s mnohem nižší cenou.
Podvozek je vzorový a mě jeho tuhost spojená s uměním rozumně odizolovat většinu silničních neřádů sedí (s V6 a 22" koly). Auto zatáčí jako málokterý konkurent a tak zbývá jediné bohužel.
Obě šestiválcové verze mi sedí nejvíc ve výbavovém stupni S, kdy platí, že slušná výbava vyžene první cenu k 2,5mio a to je na danou třídu hodně (jen připomenu, že podobně vybavený Velar si řekne ještě o cca půl míče víc).
Reálný rozdíl ve spotřebě šestiválců je zhruba 3 litry a nafta umí být paradoxně tišší než jinak samotový, ale ve vyšších otáčkách krásně řvavý kompresorový benzín.
Doporučil bych výrobci prodávat za pár šlupek jiný software pro R4, který by eliminoval podtáčení motoru.
P.S.: Honza by se měl při hodnocení občas podívat na to, jak používá hvězdiček u některých výrobců. Je to hanbář.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Myslel jsem jazykově, tak buď: ne, že by jela špatně, nebo: ne, že by nejela dobře. Tvé: "..., ne že by nejela špatně,", znamená, že jela špatně. ;-)
Jednoturbový 3.0 TDI je ideální pro A6ku, pro Q7 už je to trochu na hraně.
Tady jde hlavně o srovnání dieselových R4 vs R6/V6, a tam je to ještě zásadnější rozdíl, než u benzínu.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Jako do té Q7 se i hodí, v benzínu by to byl rozežraný tank, ale bohužel není to moje parketa. Furt to má trochu tvrdý chod, pro mě je jasná zábava benzín.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Občas jedu ve vypůjčené 3,0 TDi, ne že by nejela špatně, pod zatížením to celkem jde, ale pořád tomu na volnoběhu něco chybí. Na benzín to mít nikdy nebude, ale mě neber za mustr, jsem fanda do benzínu.
Za 2 mega můžou mít parádní X5 naftu šestiválec v rozumné výbavě...ale abych pravdu řekl, s F-Pace jsem nejel, třeba má nějaké osobité kouzlo, které to dunění utlumí...
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
no nejaký čas dozadu som mal ako náhradné vozidlo 335d za moju šunku,a ten dízel tam troška vadil hlavne pri rozjazdoch v meste a cca možno do 70-80km/h pri prudkom pridaní. Inak fajn.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
myslim ze to nieje mozne co pises... rachtanie a vibracie tj vyrazne r4 diselove prejavy... co by v reale mal zle? vstreky, cerpadlo, snimace/cidla ? po mech stranke urvale/vadne vyvazovak/dvojhmota ? kluka vacky piesty blok musi byt ok inac by to nejazdilo...na cidla vstreky cerpadlo, zle spalovanie je riadiaca jednotka tak chytra ze by to hodila do nudzoveho rezimu alebo odstavila voz... nehovoriac o tom, ze by v tej vyrobe fakt nemali vystupnu kontrolu :-)
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Jel jsem v několika kusech F-pace se čtyřhrnkem v dýzlu a takto nehezky se projevovaly všechny. V tomto ohledu je to stejně nepovedené, jako předchozí gen X3 20d do faceliftu, projev neodpovídá premii a ceně auta.
tymto krokom treba zvazit tak o 30-40% mensi objem v diskusiach, to nehra reklame a navstevnosti webu do karat... myslim, ze by to cez PR nepreslo, kazdy ma % nadelenej negramotnosti a musi splnit kvoty... to iste kvoty pre partnerov napr Š MB aka VW
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
myslis vadny kus, kt. nechal na vyrobnej linke odhlucnenie ? ja podozrievam JAG za milovnika 2.0TDI PD, uz len z nostalgie chceli jedno PDčko narvat aj do tejto káry
Tak chlapi mám pro vás závazek do nového roku. Když z vás někdo napíše článek, tak to dá druhému přečíst než to pustí do světa. O 80% vám klesnou hloupé chyby.
díky moc za upozornění. Objem 1991 ccm má benzin 250 4Matic a přibrzďování obou vnitřních předních kol je taky pěkná blbost, to by musel být Tyrrell :-) . Opraveno.
Re: To je divné, Tuček, Šlajz a tak rozdílný výsledek
Britské testy, které těžko podezřívat z nepřátelství k Jagu nebo z výběru špatného kusu, dost důrazně doporučují se tomuto dvoulitru vyhnout a vytýkají mu prakticky totéž co zdejší test, kravál, vibrace etc.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Co se týká motorů, R4d bych hned z výběru vyloučil kvůli onomu rámusu. Kompresorová V6 zkrátka bude žrát, zvlášť v hmotném SUV, ale těch 380 koní stojí za zvážení. Pokud se více jezdí po městě, špatnou volbou nebude jeden ze zážehových R4. Sám bych ovšem koupil V6d, tak jako naprostá většina zákazníků.
Jak může auto brzdit oběma vnitřními koly na přední nápravě a od kdy mají R4d od M-B objem 1991 cm3? Ale jinak dobrý, Honzo.