Testy
KANKUNEN
3
Foukání tříválců moc příjemnosti nepřinese a hnaní výkonu atmosfér otáčkami se taky moc nehodí. Když máš větší motor s větším kouťákem, tak ten motor nemusíš honit, jízda je příjemnější a spotřeba stejná. Na chromý chod tříválce hned zapomeneš a taky na mrtvolnost, než se turbo nadechne.
pumpkin
2
To isté by som donedávna tiež napísal, ale s litrovým turbom v Stonicu a teraz aj v Arone som maximálne spokojný. Samozrejme, životnosť si netrúfam zatiaľ posudzovať, ale stále sa tu objavujú až zbytočné predsudky.
Blue Sun
4
Jo jo, vždyť do tak malého autíčka nepatří nic menšího, než dvoulitr... no ty jsi asi myslitel.
Mám za to, že jak Stonic tak sesterský Hyundai Kona vychádzajú z B triednych hatchbackov teda z Ria a i20. Tie pokiaľ viem zdieľajú rovnakú platformu a množstvo techniky. Tak ako je potom možné, že u Kony je AWD možný zatiaľ čo u Stonica vraj kvôli platforme nie? Nebude to proste tým, že koncernové vedenie predpokladá, že u Hyundaiu sa nájdu zákazníci ochotní si priplatiť za AWD a u Kie nie?
Zdravím,
u sesterského modelu Kona je to ve srovnání s dalšími malými SUV trochu jinak. Vůz totiž nevychází z menšího sourozence, ale je postaven na zcela nových základech, které pohon všech kol umožňují. Proto ten rozdíl.
u sesterského modelu Kona je to ve srovnání s dalšími malými SUV trochu jinak. Vůz totiž nevychází z menšího sourozence, ale je postaven na zcela nových základech, které pohon všech kol umožňují. Proto ten rozdíl.
Vďaka za odpoveď, ale proste mi to nejak hlava neberie, že veľkostne dve rovnaké autá by v rámci jedného koncernu stavali na dvoch rozličných technických základoch. To proste ide úplne proti koncernovému zdieľaniu techniky.
ešte ma tak napadlo, Tucson či Sportage technicky vychádzajú zo Ceedú či i30. Pokiaľ u SUV je AWD možné u HB z ktorých vychádzajú nie. Tiež iná platforma?
Proč myslíš, že u i30 a Ceedu není možný pohon 4x4?
zle som to napísal, u HB proste AWD nekúpiš aj keby si chcel. Výrobca ho tam zrejme nechce, tak ho niet. A osobne si myslím, že to je ten samý princíp u KONA vs STONIC.
U i30 a Ceeda si myslím totéž - výrobce ho tam nechce, jinými slovy, je to obchodní rozhodnutí spíš než že by to přímo nešlo. Nová i30 se (i s verzí N) snaží posunout nahoru, tak se nechme překvapit, třeba se časem i 4x4 objeví. Když se ale člověk podívá na hloubku kufru u nové i30, tak by se toho možná muselo předělat docela dost.
Kona a Stonic - bohužel do toho nevidím, jejich platformy neznám. Stonic a Rio mají shodně 2580mm rozvor, Kona má 2600mm -> asi bych věřil redakci, že to jsou jiné platformy.
Kona a Stonic - bohužel do toho nevidím, jejich platformy neznám. Stonic a Rio mají shodně 2580mm rozvor, Kona má 2600mm -> asi bych věřil redakci, že to jsou jiné platformy.
Ja skôr verím tomu, že to je nejaká modulárna platforma, kde si dĺžku prispôsobíš ako chceš bez nejakých veľkých investícií, rovnako ako možnosť inštalácie AWD či naopak.
To by dávalo největší smysl. Ale když nemám fakta, tak opatrně věřím redakci.
(Je fakt, že historie mě naučila věřit tomu, co dává smysl, a ne tomu, co říká redakce... )
(Je fakt, že historie mě naučila věřit tomu, co dává smysl, a ne tomu, co říká redakce... )
Zástupci Kie nám na prezentaci Stonicu opravdu zdůrazňovali, že se jedná o dvě různé platformy. U Stonicu jde o architekturu z Ria, u níž pohon všech kol opravdu není možný. Podle Kie by o čtyřkolku v tomto segmentu nebyl dostatečný zájem, a tak Stonicu platforma z Ria "stačí" Hyundai má ale patrně jiný názor a u Kony použil jinou architekturu, už s možností pohonu všech kol.
O.k. ale sam musite uznat ze to je proti zdravemu rozumu vyvijat v ramci jedneho koncernu dve velkostne blizke auta na rozlicnych platformach. To ako keby Golf mal svoj podvozok a Leon s Octaviou upraveny z Rapida/Toleda.
Uplne s tebou suhlasim. Ja sam som bol uz takmer isty kupou Stonicu, lebo som vedel, ze Kona bude s 4x4 a presne ako ty som ocakaval rovnaku platformu s rovnakymi alebo podobnymi konfiguraciami. Ked som pred pol rokom zistil, ze dva "tie iste" modeli robi jeden koncern na dvoch roznych platformach, nemohol som tomu uverit. Na jednej strane sa setri na hrubke pozinkovania sroby, na druhej strane sa tu urobi taka hlupost, ze Stonicu kvoli platforme neumoznia 4x4, pritom by si tu clovek za 4x4 aj viac priplatil. Mozno clovek v Prahe 4x4 nepotrebuje ale som oblasti rakuskych Alp, kde 4x4 tvori asi 75% predajov aut (i preto je tu Oktavka 4x4 tak velmi oblubena, lebo konkurencia casto 4x4 vobec neponuka). Za mna sklamanie, o to viac, ze sa mi Stonic paci, daleko viac ako Kona.
Súhlas. Pritom keď som skúšal Stonic, najviac mi z malých crossoverov pripomenul podarené Suzuki SX4, lenže žiaľ bez tej štvorkolky a s nie práve ideálnym cenníkom. Napríklad litrové turbo je k dispozícii len s najvyššou výbavou.
Vždyť zrovna Rapid je podobný případ. Vem si, že Rapid SB je delší než Golf a rozvor mají podobný (G7 má větší, ale G5/G6 ne). Místo aby použili platformu pro nižší střední, nasadili kočkopsa. Proč? Protože tehdy aktuální platforma pro nižší střední byla udělaná čistě pro multilink. Nepočítalo se s klikovou nápravou. Stejný problém musel VW řešit u Jetty a Brouka, pokud se nepletu. Pro USA ta auta nechtěli s multilinkem, chtěli je pěkně odrbat (netýkalo se to jen zavěšení). VW to nějak musel vyřešit a šel jinou cestou než Škoda. Škoda toho Frankensteina původně připravila pro Roomster. Kdo ví, jaké tam byly důvody. U Rapidu pak jen použili existující řešení (měl pak paradoxně větší rozvor než Octavia).
Je to jen otázka toho, jak moc to chtějí postavit. Pokud chtějí něco, co stávající podlahy neumožňují. Dá se na to jít z různých stran, ale pokud to chceš, nemůžeš použít stávající řešení. Tak to prostě je. Smůla. Můžeš si jít postěžovat na nádraží, že v žádném modelu takovou podlahu nemáš a prodraží ti to auto. A může to být tak jednoduché, že jedna z nich je novější. Ta druhá do budoucna nepřežije. Normálně bych spíš tipoval, že by za tím mohla být možnost zástavby hybridníh👋 elektrického ústrojí. Ale Stonic má snad něco takového také dostat, takže to tu asi roli hrát nebude. Ale je možné, že se s tím objeví další rozdíly mezi těmito platformami. Zatímco Kia mohla být spokojená s existující, nejspíš i levnější platformou.
Je to jen otázka toho, jak moc to chtějí postavit. Pokud chtějí něco, co stávající podlahy neumožňují. Dá se na to jít z různých stran, ale pokud to chceš, nemůžeš použít stávající řešení. Tak to prostě je. Smůla. Můžeš si jít postěžovat na nádraží, že v žádném modelu takovou podlahu nemáš a prodraží ti to auto. A může to být tak jednoduché, že jedna z nich je novější. Ta druhá do budoucna nepřežije. Normálně bych spíš tipoval, že by za tím mohla být možnost zástavby hybridníh👋 elektrického ústrojí. Ale Stonic má snad něco takového také dostat, takže to tu asi roli hrát nebude. Ale je možné, že se s tím objeví další rozdíly mezi těmito platformami. Zatímco Kia mohla být spokojená s existující, nejspíš i levnější platformou.
Rapid je hlavne krásnym príkladom využitia koncernového regálu, kde tu zoberieme toto, tam hento, tu niečo pridáme a tam zasa uberieme. >😁 V čase príchodu Rapidu nástupcovia v C segmente už boli dávno na ceste a dosť dlho dopredu sa vedelo, že bude použitá MQB, nehovoriac o tom, že Rapid má dvojča Toledo. A preto mi príde divné, že napriek doterajšej praxi u H/K kedy v posledných rokoch mali modely v rámci koncernu svoje technické dvojčatá, tomu v tomto prípade tak nie je.
17 v najvyššej, inak 15, na to môžu doplatiť. 9 l na diaľnici so 6 prevodovkou? Ak sa budem snažiť, tak sa dostanem na priemerku 6? NIč moc.Zatiaľ u nás nevidím behať nové rio, nejak tuším nejdú.
kde to je u vás? V BA? V PO keď doviezli prvé kusy do showroomu, dve sa predali hneď rovno z toho kamiónu. Švagor čo tam pracuje mi to vravel spôsobom, že keby nezažil tak neuverí. 😄 A nieviem ako to je inde po SR, ale oni už predali jedného Stingera s dieslom a na druhého majú záväznú objednávku zadanú do výroby. Ten druhý je 2,0 benzín. 😄
u nás to je okolie bratislava trnava a všetko okolo. Dnes som videl prvé rio s dvomi blonckami (hneď sa mi aj to rio viac páčilo) a už je dlhšie v predaji. Aj C3 sa trochu rozbiehala a už behajú, ale napr. nových svišťov som videl viac ako ria a svište začali neskôr.
Ehm. Nebude to tym ze si novych svistov vsimas viac kedze v jednom jazdis? 😄
to nie, toľko súdnosti mám. Vidíš reálne nové riá na cestách? Mne sa nové rio páči, nemám záujem mu uberať.
Ale vidiet vidim. Nie zeby ich bolo ako Fabii ale minimalne na vychode ich beha docela dost. Na vlastnu garaz som narazal z vlastnej skusenosti, ze niektore auta clovek podvedome prehliada az kym nezacne uvazovat o ich kupe resp. kym si jedno sam nekupi. 😄
Čekal bych že redaktor aspoň zmíní jak je tapřevodovka odstupňovaná a kolik točí na 6°při 130 když to žere 7L v průměru. Pro nepříliš náročného motoristu do města a mimo dálnice asi celkem zajímavá volba. Auto ničím neuráží, pravda ani ničím nevyčnívá, ale přesně zapadá do dnešního stylingu.
Kiu normálně můžu, ale tohle mě sice neuráží, ale ani moc nebere. Kupříkladu to oplastování s vlnkou na zadních dveřích vypadá divně... a celé auto působí tak, že by potřebovalo aspoň o 2" větší kola aby se na to dalo koukat - ok, ty 15" jsou asi fakt základ.
aj na malom swišťovi sú 16 tak akurát, takže u tohto vyššieho akože suv sú primerané tie 17.
Mám na staršího Swifta letní 15" a zimní 14" a ty letní už vypadají jako velká kola... je to tenhle design:
[odkaz]
[odkaz]
zhruba stejně jako Swift 1.3 a ten motor s ním musí cvičit celkem obstojně (80-120 za cca 9s není tak špatné), kdo nechce podřazovat, ať si pořídí 3.0 TDI (za trochu jiný prachy)
je to trochu ťažšie aj vyššie, vzduch nepustí. To, že sa musí podradiť, samozrejme nevadí. Dynamika je celkom v poho, len tu na autoserveri všetko pod 100 kw nestojí za reč. Ja mám približne rovnako výkonného swišťa a v pohode stíham aj diaľnicu. Nie plno naládovaný, tam by sa už zadýchal, ale na to nie je určený, aby držal ľavý do chorvátska aj s polkou domu v kufri.
Posledního Swiště jsem ještě nezkoumal, ale u staršího byl kufr spíš taková kabelka. Těžko něco, do čeho bys strčil půlku domu. 😄 Ten musí létat i s plným kufrem (pochopitelně ne olova).
... prodává se to i s motorem? Nebo jen s tím motorčekem do sekačky na trávu?
ale já žádný SUV/crossover nikde nevidím......vidím jen hatchback podobný Fabii....
ja rovnako... nič extra okrem plastov navyše tam nieje... a mne skôr pripomína Sandero. No ale je tu dôvod posunúť cenu nahor.... a že sa v PO predali dve z kamiona? Fú to je teda obchodný úspech... na druhej strane keď som v roku 2006 kupoval hyundaja bol to skromný salon, prichádzal sem-tam nejaký dôchodca či bohatší otec ktorý dcérke kupoval getza... posun je veľký...
Citaj poriadne. Tec bola o Riu nie o Stonicu. 😄
ja čítam poriadne a kia-hyundai je jeden hrniec.... toto čo vidím na obrázkoch je tuctové auto zavedenej automobilky. Niet sa čím chváliť.
Ma to plastove lemy blatnikov a dveri ? Ma. Take je to prinajmensom crossover, ci uz rovno SUV. 8-s
tak tohle opravdu ne. Design je jak z deset let starého Tiguanu s naroubovanou přídí Kie, jízdní výkony a spotřeba dost nepřesvědčivé na to, že se jedná o lehké auto, a přepravní kapacita mizerná. Rio udělá lepší službu a o sedmdesát tisíc levněji.
Když už tedy malé korejské SUV, pak jednoznačně Kona. Nejen kvůli možnosti 4x4, ale celkově je o generaci vpředu.
Když už tedy malé korejské SUV, pak jednoznačně Kona. Nejen kvůli možnosti 4x4, ale celkově je o generaci vpředu.
KIA udělala pohledné auto.
Do města jako stylovka bez 4*4 ok.
Atmosfera 1.2 a 1.4 ...bezva volba , pro ženu rozvážející děti v pohodě motorizace. :yes:
Design se povedl , proti hrůze od Hjondaje vypadá auto dobře.
Interier má i pěkně netrčící tablet s tlačítky..super. :yes:
A kdo chce 4*4 , sáhne jinam..Mokka , Vitara či SX4 atd.
Do města jako stylovka bez 4*4 ok.
Atmosfera 1.2 a 1.4 ...bezva volba , pro ženu rozvážející děti v pohodě motorizace. :yes:
Design se povedl , proti hrůze od Hjondaje vypadá auto dobře.
Interier má i pěkně netrčící tablet s tlačítky..super. :yes:
A kdo chce 4*4 , sáhne jinam..Mokka , Vitara či SX4 atd.
akurat ze to chce aspon 16tky kedze je to uz dost vajcoidne a objemne auto .. lebo na tych 15tkach je to kusok bida nic v zlom.... ved uz aj take sandero stepway obuva 16tky a to sa pritom nehra na ziadny cross ... pritom bezpochyby bude daleko vacsim a lepsim crossom ako tato kia tragikomic .. pardon stonic... ked cross od kie tak seriozneho soula so serioznym motorom ... tento stonic je ozaj len take nafuknute rio ... kusok taka modna hrkalka... za mna je to aj nazivo sklamanie... nechapem cielenie na koho to cieli ( pre zeny do mesta? )... soul ma pritom podobny razvor aj podorys ale je fakt vo vsetkom uz uplne inde