Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Praze se rýsuje další tunel. Dokončení okruhu spojí Blanku s Jižní spojkou
29 komentářů
ericn
... dokončení v roce 2031? Tedy za 14 let, zastupitelé si z nás asi opravdu dělají celkem srandu. Co tam dělali poslední roky? Hádali se o kravinách :no😒br />
Btw tahle informace je už pár dní stará 😉
Btw tahle informace je už pár dní stará 😉
Na to, že to dostalo EIU někdy v roce 2011 a od tý doby se na to nešáhlo...
Je to nepředstavitelná ostuda náměstků pro dopravu Nouzy, Noska a teď Dolínka. Takže si svorně můžou podat ruku magistráty ODS, TOP09 a ANO s ČSSD. Jenom škoda, že přes ty zákulisní boje o koryta město strádá. A že se třeba pilně kope aspoň to metro D..
😒
Je to nepředstavitelná ostuda náměstků pro dopravu Nouzy, Noska a teď Dolínka. Takže si svorně můžou podat ruku magistráty ODS, TOP09 a ANO s ČSSD. Jenom škoda, že přes ty zákulisní boje o koryta město strádá. A že se třeba pilně kope aspoň to metro D..
😒
Blbé je, že bude strádat ještě x desítek let, jelikož se stále jen kecá a vymýšlejí hlavně "Zelené" kraviny - ti které nikdo nezná zdržovali, jak jen mohli :no:
2031 je jen plán 😉
Jaká bude asi realita? Kdy a taky za kolik >😁
Jaká bude asi realita? Kdy a taky za kolik >😁
Blanka😒br />
vybrání varianty a územní plán:1999
územní rozhodnutí: červenec 2002
stavební povolení: listopad 2006
uvedení do provozu: 2015
Mrázovka😒br /> vybrání varianty tunelového řešení pod kopcem Mrázovka: 1992
zahájení výstavby: 1999
uvedení do provozu: 2004
SAT😒br /> průzkumná štola: 1979
zahájení výstavby: 1980
uvedení do provozu: 1997 (blíží se výročí, byl to tuším listopad😄 )
Takže Blanka jakožto nejsložitější tunel na městském okruhu trvala 16 let a Mrázovka 12 let. SAT je specifický postupem ražby a také dobou vzniku. Myslím, že pokud dostane pokračování městského okruhu územní rozhodnutí do roku 2020 (2018 projekt, 2019 projednání, 2020 vydání), dočkáme se uvedení do provozu někdy kolem roku asi tak 2035..
Když se vezme v potaz, že už se mohlo stavět...
územní rozhodnutí: červenec 2002
stavební povolení: listopad 2006
uvedení do provozu: 2015
Mrázovka😒br /> vybrání varianty tunelového řešení pod kopcem Mrázovka: 1992
zahájení výstavby: 1999
uvedení do provozu: 2004
SAT😒br /> průzkumná štola: 1979
zahájení výstavby: 1980
uvedení do provozu: 1997 (blíží se výročí, byl to tuším listopad😄 )
Takže Blanka jakožto nejsložitější tunel na městském okruhu trvala 16 let a Mrázovka 12 let. SAT je specifický postupem ražby a také dobou vzniku. Myslím, že pokud dostane pokračování městského okruhu územní rozhodnutí do roku 2020 (2018 projekt, 2019 projednání, 2020 vydání), dočkáme se uvedení do provozu někdy kolem roku asi tak 2035..
Když se vezme v potaz, že už se mohlo stavět...
Pěknej přehled :yes😒br />
Už se mohlo stavět = v Paříži i Bruselu se stavělo od 50. let = v Paříži dostavěli vnitřní okruh začátkem sedmdesátejch = máme malinký zpoždění 50 s ohledem na dokončení zhruba 70 let
Navíc oni kompletní vnitřní okruh města kterej má přes 35 km stavěli necelejch 20 let = na kolik to vyjde v menší Praze nám? 55 let? 😉
U vnějšího okruhu to vypadá na 80 let = sem optimista 😄
Už se mohlo stavět = v Paříži i Bruselu se stavělo od 50. let = v Paříži dostavěli vnitřní okruh začátkem sedmdesátejch = máme malinký zpoždění 50 s ohledem na dokončení zhruba 70 let
Navíc oni kompletní vnitřní okruh města kterej má přes 35 km stavěli necelejch 20 let = na kolik to vyjde v menší Praze nám? 55 let? 😉
U vnějšího okruhu to vypadá na 80 let = sem optimista 😄
Nejhorší je, že se to pořád opakuje.
V případě SATu se tvrdilo, že je to zbytečná stavba, dělali si z toho srandu před i po revoluci. Když se po otevření Mrázovky a Zlíchova ukázalo, jaký to má přínos, ozval se Automat, SOS Břevnov a jím podobní. Najednou se zapomnělo na kolony na Újezdě a na neprůjezdný a neprůchodný centrum před otevřením téhle části MO.
Pak přišla Blanka, původně třípruhový tunel přes Prahu 6 se kvůli masivnímu odporu městské části Praha 6 stal dvoupruhovým tunelem (proto má Blanka mimochodem tak dlouhý připojováky, je to pozůstatek ze tří pruhů. Ostatně i SAT měl mít tři pruhy, respektive třetí tubus.) přes Prahu 7. Tím se definitivně zakotvila nutnot tažení pražského okruhu přes Suchdol, protože Blanka a přípojné komunikace nemají kapacitu na příměstský provoz. Mimochodem už za komára byla územní rezerva pro pražský okruh i přes Roztoky. Jenže ty využili porevolučního bordelu a nechaly území zastavět.
A teď jsme zase na stejným místě. Ozvaly se ty stejný Automaty, Hudečkové, Stropnický a další s tvrzením, že to není třeba. Přitom ve špičkách už nejsou největší kolony na nábřežích, na Jiráskově mostě, na nábřeží Kpt. Jaroše ale na příjezdech k MO. Je neuvěřitelný, že politická reprezentce není schopna osvojit si a pochopit systém nadřazených komunikací v Praze a uznat, že už není cesty zásadně měnit trasy. Můžeme ale podstatně zmírnit dopady na povrchu. To ostatně Blanka dokázala, na povrchu se situace zásadně zlepšila.
Docela stojí za to si přečíst oddůvodnění textové části návrhu metropolitního plánu pro dopravu. Jením slovem: slepenina.
Nezbývá než doufat, že aspoň Radlická radiála dostane co nejdříve ÚR.
V případě SATu se tvrdilo, že je to zbytečná stavba, dělali si z toho srandu před i po revoluci. Když se po otevření Mrázovky a Zlíchova ukázalo, jaký to má přínos, ozval se Automat, SOS Břevnov a jím podobní. Najednou se zapomnělo na kolony na Újezdě a na neprůjezdný a neprůchodný centrum před otevřením téhle části MO.
Pak přišla Blanka, původně třípruhový tunel přes Prahu 6 se kvůli masivnímu odporu městské části Praha 6 stal dvoupruhovým tunelem (proto má Blanka mimochodem tak dlouhý připojováky, je to pozůstatek ze tří pruhů. Ostatně i SAT měl mít tři pruhy, respektive třetí tubus.) přes Prahu 7. Tím se definitivně zakotvila nutnot tažení pražského okruhu přes Suchdol, protože Blanka a přípojné komunikace nemají kapacitu na příměstský provoz. Mimochodem už za komára byla územní rezerva pro pražský okruh i přes Roztoky. Jenže ty využili porevolučního bordelu a nechaly území zastavět.
A teď jsme zase na stejným místě. Ozvaly se ty stejný Automaty, Hudečkové, Stropnický a další s tvrzením, že to není třeba. Přitom ve špičkách už nejsou největší kolony na nábřežích, na Jiráskově mostě, na nábřeží Kpt. Jaroše ale na příjezdech k MO. Je neuvěřitelný, že politická reprezentce není schopna osvojit si a pochopit systém nadřazených komunikací v Praze a uznat, že už není cesty zásadně měnit trasy. Můžeme ale podstatně zmírnit dopady na povrchu. To ostatně Blanka dokázala, na povrchu se situace zásadně zlepšila.
Docela stojí za to si přečíst oddůvodnění textové části návrhu metropolitního plánu pro dopravu. Jením slovem: slepenina.
Nezbývá než doufat, že aspoň Radlická radiála dostane co nejdříve ÚR.
Víš, to je tak - dnes do všeho kecá každý, kdo má díru do zadele. Chce se hlavně zviditelnit, ukázat svou důležitost a pokud možno z toho něco pro sebe vytřískat. A stále funguje, že když z toho nic nevytřískám já, tak ani nikdo jiný. Občas si říkám, že takový návrat osvíceného monarchy, který se s nikým nebude bavit o volovinách, by byl pro společnost lepší, než ta falešná a prohnilá parlamentní demokracie...
Arese
Naprosto nechápu, proč je k článku připojeno tolik kreseb, když jsou bez popisek, čeho se týkají, pro čtenáře naprosto k ničemu! 😢 :no:
Ted
Absolutne nechapu, proc nema prioritu dokonceni okruhu na severu. To co vznika kazde rano na d8 a nasledne se to vsechno nacpe do Blanky, aniz by to do mesta vubec muselo, je totalne tragedie a stupidita magistratu. Budeme stavet tunely po cele praze ale nesnazime se resit pricinu....
Protože viz Blanka na stavbě těch tunelů se dá snadnějš přihrát malá (deseti miliardová) domů? 😉
Mě spíš mrzí že stejnej vnitřní tunelovej okruh v Paříži stavěli necelejch 20 let vs našich přes 50 let?
A samozřejmě že tam byl hotovej 1973 a u nás bude snad 2035?
Mě spíš mrzí že stejnej vnitřní tunelovej okruh v Paříži stavěli necelejch 20 let vs našich přes 50 let?
A samozřejmě že tam byl hotovej 1973 a u nás bude snad 2035?
Osobně si myslím, že se dala dokončit za polovinu. Na druhou stranu😒br />
Mrázovka má kilometr a stála miliardu
SAT má dva kilometry a stál 5 miliard a že to byly sakra jiný peníze
Blanka stála 40 i s rekonstrukcí půlky Prahy a má cca 5,5km, takže je v reálu ještě levná😁
SAT má dva kilometry a stál 5 miliard a že to byly sakra jiný peníze
Blanka stála 40 i s rekonstrukcí půlky Prahy a má cca 5,5km, takže je v reálu ještě levná😁
Tak zásadní a to i finanční chyba je že sme to nestavěli od 50. let
Nebo že to aspoň rychlejš nešlo po revoluci = do budoucna bude navíc asi čim dál zřetelnější zřejmě ne ideální trasování Blanky
No to už nenapravíme a nedoženem = tak teď jen doufat že to bude aspoň do těch 20ti let 😐
A vnější do 30ti? ;-\
Nebo že to aspoň rychlejš nešlo po revoluci = do budoucna bude navíc asi čim dál zřetelnější zřejmě ne ideální trasování Blanky
No to už nenapravíme a nedoženem = tak teď jen doufat že to bude aspoň do těch 20ti let 😐
A vnější do 30ti? ;-\
Tohle jsou trošku jablka a hrušky..
Městský okruh (tedy vnitřní, jižní spojka, Mrázovka, SAT a Blanka) jsou v režii města a zadává a platí je magistrát. Nemusí mít novou EIU kvůli evropským dotacím, na které nemá Praha na IAD nárok. Také je možné je provozovat ve zkušebním provozu donekonečna.
Radiály (chybějící Radlická, Břevnovská a Vysočanská) jsou také v režii města, ale to si trošku brousí zuby na příspěvek ministerstva dopravy. Opět je nelze financovat z EU a tedy to umožňuje jisté zjednodušení.
Pražský, tedy vnější okruh, je v režii státu a ŘSD. Bohužel této stavbě nejde na ruku Praha a to hlavně díky starostům a nezávislým na magistrátu. Z jejich řad je Hejl, Suchdolský starosta...
Aktuální stav je takový, že pražské zásady úzeního rozvoje (stanovují trasu přes Suchdol) jsou schváleny a přes všechny možné i nemožné obstrukce ze strany Suchdola potvrzeny i soudem. Teď někdy vyprší tříletá lhůta od jejich vyhlášení (rok 2014) a pak už napadnout nepůjdou. Čeká se na odsouhlasení stejných zásad pro středočechy. To by mělo být teď někdy. Pak očekávám stejné obstrukce jako na Suchdole. Tedy další dva roky.
Aktuálně se malinko poupravuje dokumentace pro územní řízení, opět jsou zadané studie na most (to už přestává být vtipné). Každopádně až projdou zásady pro středočeský kraj, k tomu dva roky, tak pak bych si myslel, že se může podat EIA.
Ve zkratce, pokud nebude mít někdo sakra vůli a nevyužije možnosti sloučení územního a stavebního řízení od 1.1.2018, tak se toho nikdy nedočkáme. Nejhorší je, že stavba 518 a 519 už měla před 10 lety územní souhlas byť né v právní moci.
Pokud by někdo extra chtěl, tak😒br /> rok na zásady územního rozvoje Středočeského kraje
rok na soudy k tomu
rok na diskuze
3 roky na sloučené stavební a územní řízení
4 roky výstavby
Pokud to poběží jako teď, tak bude dřív vynalezen teleport..
Městský okruh (tedy vnitřní, jižní spojka, Mrázovka, SAT a Blanka) jsou v režii města a zadává a platí je magistrát. Nemusí mít novou EIU kvůli evropským dotacím, na které nemá Praha na IAD nárok. Také je možné je provozovat ve zkušebním provozu donekonečna.
Radiály (chybějící Radlická, Břevnovská a Vysočanská) jsou také v režii města, ale to si trošku brousí zuby na příspěvek ministerstva dopravy. Opět je nelze financovat z EU a tedy to umožňuje jisté zjednodušení.
Pražský, tedy vnější okruh, je v režii státu a ŘSD. Bohužel této stavbě nejde na ruku Praha a to hlavně díky starostům a nezávislým na magistrátu. Z jejich řad je Hejl, Suchdolský starosta...
Aktuální stav je takový, že pražské zásady úzeního rozvoje (stanovují trasu přes Suchdol) jsou schváleny a přes všechny možné i nemožné obstrukce ze strany Suchdola potvrzeny i soudem. Teď někdy vyprší tříletá lhůta od jejich vyhlášení (rok 2014) a pak už napadnout nepůjdou. Čeká se na odsouhlasení stejných zásad pro středočechy. To by mělo být teď někdy. Pak očekávám stejné obstrukce jako na Suchdole. Tedy další dva roky.
Aktuálně se malinko poupravuje dokumentace pro územní řízení, opět jsou zadané studie na most (to už přestává být vtipné). Každopádně až projdou zásady pro středočeský kraj, k tomu dva roky, tak pak bych si myslel, že se může podat EIA.
Ve zkratce, pokud nebude mít někdo sakra vůli a nevyužije možnosti sloučení územního a stavebního řízení od 1.1.2018, tak se toho nikdy nedočkáme. Nejhorší je, že stavba 518 a 519 už měla před 10 lety územní souhlas byť né v právní moci.
Pokud by někdo extra chtěl, tak😒br /> rok na zásady územního rozvoje Středočeského kraje
rok na soudy k tomu
rok na diskuze
3 roky na sloučené stavební a územní řízení
4 roky výstavby
Pokud to poběží jako teď, tak bude dřív vynalezen teleport..
vizualizace s popisky o který usek jde😒br /> [odkaz]
Každopádně jde o velmi důležitou stavbu (nejduležitější po pražském a městském okruhu), která zásadně zlepší katastrofální dopravní situaci na Radlické, na Smíchově, na Plzeňské a sekundárně v Kukulově a na Vypichu. Má šanci zlepšit propustnost na Barrandovském mostě, protože bude víc času na promíchání jízdních "relací". Naopak přivede víc aut na městský okruh, který tím zatíží. Ve špičkách bude docházet k regulaci provozu kvůli neexistující návaznosti městského okruhu na Pelc-Tyrolce. Pokud bude v souběhu dokončena alespoň 511, bude to dobré.
Stavebně půjde o "zajímavou" stavbu, protože nad Zlíchovem se předpokládají krasové jevy. Každopádně je na to tlak, co vím tak se shromažďují podklady pro stavební povolení.
rampa ve směru od Mrázovky na Plzeň spolu s rampou Plzeň Mrázovka je vidět tady😒br /> [odkaz]
hned první obrázek, na Dobříšský už jsou vidět připojovací pruhy😒br /> [odkaz]
Rampy ve směru Barrandovský most->Plzeň a opačné budou zaústěné přímo do Zlíchovského tunelu. Jsou tam vidět přípravy a třetí pruh je vždycky vyšrafovaný (směrem na Barrandovský most)😒br /> [odkaz]
Naplánovaný je to celkem dobře, počítá se s tím v územním plánu z roku 99, za který můžeme pokud se dobře pamatuju děkovat Kaslovi a Paroubkovi. Škoda, že ten stávající "hvězdný" tým nedělá aspoň něco málo..
Nebo spíš tady lepší kvalita od Googlu 😄 : [odkaz] a [odkaz]
Ve směru do centra zase ubude zatížení "myší díry" ve směru na Barrandov a na R4.
Každopádně máš pravdu, Barranďák je nejvytíženější místo v ČR a není navržený ideálně. Navíc se připravuje jeho rekonstrukce..
Jinak ale máš naprostou pravdu. Diletanti z Auto.cz !!!
Co na to Machala?!? Jako tradičně nic.
Ryba smrdí od hlavy.
:no: :no: :no:
My sme pit.mci teda výplody ACZ = vlastně taky 😄