Clubman představoval vždy alternativu pro ty, kterým běžné mini přišlo málo praktické. Současná verze zase povyrostla a v zájmu trendu nabízí poprvé také pohon všech kol. Jak jezdí verze Cooper S se samočinnou převodovkou?
mi uniká cieľová skupina tohto Clubmana vedľa Countrymana a One 5dv. Osobne by som očakával, že niečo čo sa tvári ako Combi ponúkne niečo naviac práve z tejto oblasti. A ono to má malé zadné dvere cez, ktoré sa blbo nastupuje a malý kufor prístupný dverami ako z dodávky. Jasne beriem, štýlovka, retro atď., ale nie je to na samostatný model málo?
Cílovka budu asi já, jelikož ho mám doma. Původně jsme pořídili Cooper 5dv a spokojenost, na normální přesuny s dvěma sedmiletýma dětma po městě ideální. Teď s ním jezdí manželka a když se hledalo auto pro mně tak to vyhrál Clubman. Countryman, který byl v nabídce tehdy se mi jednoduše nelíbil. Stávající generace by ale šla. V téhle kategorii je to hodně o tom - líbí/nelíbí. Jinak Clubman je vůči 5D uvnitř o hodné prostornější, je i komfortnější a přitom si to zachovává citlivé řízení a minimální náklony. Zadní dveře jsou úplně stejné jako u jiných aut, nastupuje se dobře. Subjektivním srovnáním uvnitř stejně prostoru jako v Octavii, kufr odpovídá hatchbacku, ne kombi. A proč Mini? Jednak se mi líbí a operativní leasing vycházel docela dobře. Více recenze na moje.auto
Vdaka. Argument o komforte beriem a povazujem ho za velmi padny. Len mi ten objem kufru pride maly na v podstate rodinne auto. Na druhej strane cim mensi kufor, tym menej batoziny moze manzelka zobrat a chlap sa menej nanosi. :-)
Ja bych se treba i za cilovou skupinu povazoval, kdyby si dnesni vyrobci odpustili tu debilni elektronickou parkovaci brzdu a naopak nabidli zakaznikovi normalni plnohodnotnou rezervu. Jinak se mi auta jako Clubman nebo CLA Shooting Brake opravdu libi. Neresim, jestli to auto dava smysl jako kombi, protoze v podstate kombi zatim vubec nepotrebuji, ale libi se mi proste ten styl karoserie. Tak jako se mi v minulosti libily auta, jako Beta HPE, stary Accord Aerodeck nebo tridverove kombiky od Opelu, Fordu, Fiatu...
???
To je asi vada kusu, ne?
Normálně by se snad odbržďovat měla...
To, co na ní vadí mně je to riziko, že jednoho dne neodbrzdí - prostě je to elektronika... a co pak?
Kromě toho, že by mohla přimrznout, ale to je typický problém nás, na vysočině.. v Praze nebo Brně to nehrozí. :-)
No nevim ...me se el brzda deaktivuje pri rozjezdu sama pri splneni urcitych kroku/parametru nutnych pro deaktivaci/ pokud to neucinim v tom danem sledu ci udelam jinak, tak se mi pri rojezdu se sama neodbrzdi..musim ucinit sam manualne..jedna se o M3 po FC s AT prevodofkou
Má zkušenost je tedy opačná. Mercedesy parkovací brzdu deaktivují automaticky. Stejně tak BMW. Audi. V manuálu by měl být seznam podmínek, které musí být splněny. Jako že máš mít zapnutý pás.
Muzu se zeptat, s kterymi Mercedesy mas zkusenost? Ja u MB pracuju a nevybavim si ted model, kde by se deaktivovala automaticky. Je pravda, ze s auty vetsinou jen zajizdim na dilnu nebo z dilny, takze pritom pas samozrejme nezapinam... Kazdopadne cloveka tahle moderni elektronika jen rozciluje. Stejne tak moderni automaty, kde klicek nejde vytahnout v jine poloze, nez P. Standartne se nechava auto na dilne na neutral, aby si ho clovek mohl po zajeti mezi sloupky heveru posunout podle potreby dopredu ci dozadu a aby po zvednuti zustaly kola volna. Jenze to u tech novych aut nejde, kdyz zaroven firemni predpis narizuje nenechavat klicek v zapalovani, ale viditelne ho polozit na palubni desku. Clovek pak 20x behem jedny servisni prohlidky leze jak blbec do/z auta.
Zlaty Mercedesy W124, W126, W202 a pod... na nich delam nejradsi. :-)
Pozoroval jsem to například u S Coupé. Nebo u SL. Poslední C to samé. Pokud si dobře vzpomínám, předchozí SL to neumělo (nebyla elektronická), ale CL ano.
Přimrznout ti může i konvenční. Co pak? To záleží na autě a poruše. Viděl jsem v manuálech sekci s nouzovým uvolněním. V nejhorším případě bys musel pod auto.
Mám rád klasiku...Brouk, fiat 500 a Mini. Ale v jejich základních provedeních. Všechny nafouklé, prodloužené a podobné deriváty mi přijdou ošklivé, někdy až mimořádně nevkusné.
Neni to tak zle. Treba kdybys chtel provozovat pohrebni sluzbu pro domaci zviratka, psy, kocky, rybicky atd, tak me nenapadne vhodnejsi auto na prestavbu na minipohrebacek nez prave mini clubman. :-)
zotreli ho zakaznici, bol jeden pokus a predavalo sa...takze to pokracuje... je to sice smutne tiez som za mini s 3dvermi tj One, ale ked sa preda aj sportovy nezmysel-jazvecik-podivin tak preco by nevyrobili hlavne ked kostuje pekne masno
Prodávalo a prodává se. Mladší generace se na Mini už dívají úplně jinak. V Renocaru třídveřák již těžko najdeš...a to samé platí i o manuálu....... ;-\
To ale nebyl ani u původní Mini :-) A moc dobře se řídí i ostatní verze, ne jen 3dverák. Nicméně si to dovedu představit i jako malé přibližovadlo do mésta s automatem.
Přesně! Vůbec původně bylo Mini designováno jako lidové 4 místné vozítko. Taková britská verze VW brouka. Postupem času něco nabobtnalo, ale stále bylo dostupné masám. To vše se změnilo příchodem BMW. Místo toho, aby BMW udělalo z Mini svoji Dacii, udělalo z ní malé BMW i s BMW cenovkou. Mám takový dojem, že BMW Mini koupilo bez toho, aby mělo připravený solidní business plán.
Prodeje Mini mezi roky 2013-2014 se propadly o 33%. V kategorii malých vozů je v prodejích současně až na 14 místě. Určitě je to podle plánu a BMW z toho má ohromnou radost. Nikdo neříká, že by Mini mělo být jako Dacia, ale měli zachovat dostupnost Mini pro širší okruh zákazníků. Řada modelů Mini totiž překročila milionovou (Kč) hranici. Jestli je Mini pro BMW v zisku to nevím a nepátral jsem po tom.
Ano, soudě podle počtu Mini, které ne-potkávám na silnicích a počtu neprodaných Mini v Renocaru v Brně, moc bych se divil, že by Mini v Česku přinášelo BMW nějaký profit.
Jo, ted jsem se dival na Wikipedii, puvodni Mini jakym jezdil treba Mr. Bean melo na delku 2.14 metru, tohle ma 4.25 - vzdyt to je dvounasobek(!) puvodni delky.
Ja bych naopak uvital kdyby udelali nejakou verzi "Mini Classic/Heritage/...) ktera by byla stejne velka jako ta puvodni, pro pohodlnou jizdu mestem. A at je klidne treba jednomistni se sedadlem ve stredu.
Copak délku... ale pointu mělo v tom, že mělo agregát v podstatě motocyklového typu = motor s převodovkou v jednou kuse... dokonce se do toho obojího lil stejný olej - motorovej... mělo to prostě svoje kouzlo.
Käfer byl osklivej vzdycky, ale Mini se mi libi i v modernich provedenich, zejmena pak Clubman je super. :yes: Fiat 500 je taky povedeny. I verze 500X a 500L se mi libi, ale tady na rovinu rikam, ze jde jen o marketing Fiatu, protoze ty auta nemaj s malou petistovkou nic spolecneho, krome toho jmena. Kdyby se 500X prodavalo jako 2. generace Sedici nebo jako cokoliv jineho, bude se mi libit porad stejne.
Jak který. Ale zrovna Clubman se mi se svou shooting brake karosérii, trochu vyvaleným kukučem a párem zadních dveří prostě líbí. Naopak v téhle generaci mám trochu problém s klasickou třídveřovou verzí - ten přední převis je prostě moc velký a nic ho nevyvažuje.