Po upsizingu renaultího 1.6 TCe na 1.8 TCe, přichází 1.3 TCe... Víc takovýchto řesení, kvituji :yes: Parametry vypadají taky slušně. Sice se GPF už nové motory nevyhnou, ale s tím neuděláme jaksi nic.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
jj
... 5 tisíc a ve správním řízení víc ;-) DŮLEŽITÉ PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ve výkupu ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Ano jsem rád, že se to zase pomalu začíná "zvedat" Sice opravdu pomalu, ale dobrým směrem. Do Clia to bude super motor. Ale co v Megane a výš? Tam si aktuálně mohu vybrat jen 1,2 a nebo pak verzi GT s 1,6. Ale kdo hned nechce GT, nemá mezi benzíny na výběr.
Dokonce na stránkách Renaultu najít informaci, jaký objem motory mají je téměř nemožné. ¨
Dozvíte se tam tuto informaci: "Benzínový motor ENERGY TCe 130 vám zabezpečí výkon 2l atmosférického motoru a dosáhne 97 kW / 130 k při 5 500 ot./min. a 205 Nm od 2 000 ot./min." Ale že to je 1,2 už tam prostě nenapíší, na to si musím zobrazit brožuru.
Například u Talismanu mají motor TCe 150, který je 1,6 110kW a ten by Meganu sedl jak pr.... na hrnec.
Zrovna tak by Talismanu slušel i větší motor než 1,6. (1.8 by vypadal lepší, 2.X klidně s menším výkonem by byl ideální)
Takže za mě palec nahoru, že to roste, ale pořád tam jsou velké mezery. Dokud hlavní motorizace budou 1.0 1.2 1.4 a podobně pro nižší střední jako maximum, tak to pořád není takové, jaké já osobně bych si to představoval. (Viz právě Megane a nebo P308)
Trošku světla přišlo z Německa, kde se nasazuje do modelů 2.0 TSI 132 (140) kW. Za mě jedině správně použít na takový výkon větší motor, než to "vyhonit" z malého motůrku. Na druhou stranu pro Fabii si dneska nic jiného než tříválcovou 1.0 taky nepořídíte.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Schválně jsem teď na ty jejich stránky koukal a musím uznat, že to tam mají dost "neučesané".
Nicméně souhlas, možná se "motorová revoluce" přesune, resp. odehraje i do dalších modelů, třeba Tebou zmiňovaného Mégané.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
V Francii se uz u Megane prodava motorizace 1.6TCE 120KW a take u modelu Kadjar. U nas se uz u Kadjara prodava.
1.8TCE se objevi u Talisman a Koles pristi rok. Dokonce se ma objevit biturbo 2.0DCI u Koleos.
Je to logicke. Trva nabeh techto motoru.
VW taky vsude hned nenasadil 1.0TSI a take u 1.5 TSI trva prichod. Zatim neni ani u modelu Octavia, kde se psalo jak ma prijit hned po facliftu, ale nestalo se tak.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Ani u 2,0 TSI nejde o "upsizing" ve smyslu vracení se zpět. Audi se prostě rozhodlo, že nebude dělat 1,8, která sdílí konstrukci s 2,0. A místo něj připravili 2,0 s Millerovým cyklem. Tenhle motor má v Millerově cyklu efektivní objem zhruba 1,4 litru. Fyzicky je to dvoulitr, ale směsi je v něm v tomhle režimu o zhruba 30 % méně. Pro Millerův cyklus je typický nižší specifický výkon (tedy výkon na litr objemu; protože je v něm při stejném objemu méně směsi). Větší objem tedy není od věci (aby v tom režimu mohl motor trávit dost času a vyplatilo se to). Vyšší účinnost by to měla vykompenzovat. Jen na rozdíl od klasických motorů s Millerovým cyklem v něm nemusí běžet pořád. Takže může mít slušné špičkové parametry. Jinak by spíš odpovídaly 1,4 TSI.
Je to jako s vypínáním válců. Ano, objem může vzrůst, ale není to ten "starý, dobrý" motor. Jen na to jdou z jiné strany. Je to třeba chápat v souvislostech. A je třeba si uvědomit, že je to dlouhodobý vývoj. Motory se nedělají přes noc.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Budu zase za rejpala ;-)
Upsizing 1.2TCe na 1.3TCe je fajn... ale to, že je dneska ta 1.2TCe top benzínová motorizace ve Scenicu už tak super není... a ani s 1.3 nebude.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Chudičkou nabídku benzínu bych přičítal spíše tomu, že Scenic byl vyvíjen v době, kdy Evropa ještě jela v naftovém rauši, na rozhodujících trzích (F, IT) i takové Clio bylo prodáváno ponejvíce s dieselem. Ono se to časem srovná :-)
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
1.3 TCE bude urcite posun dopredu jak ve vykonu, tak tocivem momentu. 160 koni jako vrchol se ti zda malo?
Taky se chce podivat, kam tim autem Renault miri.Jako auto je urcene na pohodove presun, vozeni deti do skolyy a ne nejake zavodeni. Renault mel vzdy jinou filozofii nez treba VW, ktere ma u mensich modelu i vykonejsi motory, kdezto Renault ma vykonne motory jen u specialnuch modelu.
Chybu bych spise hledal, ze Renault asi setril a je maly podil vysokopevnostni oceli u Scenaca, aby snizili naklady a tudiz to auto ma nadvahu. Melo mit cca 100Kg mene. I kratky scenic ma 1500kg, coz je jak Talisman. Tady bych videl nejvetsi problem.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Renault hlavně pořád neni schopen udělat auto s dokonalým motorem a převodovkou. V Meganu bezínovou atmosféru 1.6 nabízej jen s 5.stupňovou převodovkou. Ten 6. stupeň tam zoufale chybí!
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Tady asi nebudu souhlasit. EDC plati za velmi dobre prevodovky v necem i lepsi nez u VW pokud mluvime o spojeni napriklad 1.4TSI DSG (suche spojky),vs 1.2 TCE (mokre spojky).
1.2 TCE maji sesti/sedmi kvalt.
Ta 1.6 je tam na cenu coz se tyka i prevodovky a ma to tedy svuj duvod. Netvrdim, ze by se tam ten 6 kvalt nehodil hlavne na dalnici.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Jsem přesvědčenej, že kdyby tu 1.6 nabídli s 6-kvaltem, tak budou mít lepší prodeje a o moc dráž by výroba a tudíž i prodejní cena nevyšla.
Ta převodovka EDC je možná dobrá ale právě zase motor 1.2 ani ta 1.3 neni nijak ohromující výkon.
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Pointa je... Renault upsajzuje, bravo. Nicméně výsledek je, že má jako top 1.3 místo 1.2, zatímco konkurence má:
Zafira 1.4 a 1.6
C-Max 1.5
Touran 1.4 a 1.8
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Jak jsem napsal, záleží na úhlu pohledu. A na jaké výkony ty motory naladí. V minulé generaci měl Renault 2,0 TCe. Ano, bylo nějaké období, kdy měl jen 1,6, ale ta nikdy dvoulitr plně nenahradila. Je to třeba vnímat v kontextu. Měli 0,9; 1,2; 1,6; 2,0. Teď budou mít 1,8. Vedle toho je 1,6 příliš velká a 1,2 příliš malá.
Zvětšení objemu je tu jen vedlejší efekt odstranění jednoho objemu z nabídky. Těžko říct, jestli dříve plánovali si vystačit s 1,6 (a pak změnili názor), nebo jestli plánovali 1,8 a 1,6 to po odchodu 2,0 musela dočasně vykrýt.
No vidíte a my o tomto motoru dokonce psali už v květnu :-) vizte: [odkaz] Jen jsou zkrátka k dispozici nové informace, které tehdy k dispozici nebyly.
Nicmene jsem psal o tom, ze tu infomaci, kterou tady udavate jako novnku je znama uz mesic.
To, ze Scenic dostane 1.3 TCE se uz o tom pise od srpna, ale roku 2016. Vy se tady ohanite kvetnem 2017.
[odkaz]
Problem je, ze se malo venujete ostatnim znackam a vetsina informaci je stale VW group, pritom by si ostatni autmobilky zaslouzili vetsi misto.
Jasne, vyzerá to prefektne, moderne. Tie starootcovské budíky, ako má napr. nové Polo, to fakt nemusím. Technológia moderná a dizajn ako z hlbokej minulosti, to naozaj nie. ;-)
Oni totiž ty přímovstřikové přeplňované benzínové motory jsou na tom s emisemi hůř než ty zatracované diesly , nikdo z výrobců nechce zveřejnit skutečné hodnoty emisí co lezou z motorů před úpravami katalizátory a jak to vypadá než naběhne jejich funkčnost. I škodovka musela na příští rok ohlásit filtr pevných částic pro TSi .
Toto je zajímavý odkaz : [odkaz]
To jsou motory Audi a Audi to používá u více jednotek. Byl bych však radši, kdyby prostě nainstalovali filtry (nejlépe mít tedy oboje). I když by to mohlo být zajímavé srovnání. Jen filtrům tu věřím víc než firmware řidící jednotky. Předpokládalo se, že to nakonec alespoň některé automobilky zvládnou bez filtrů, aby ušetřily, ale vypadá to, že se některé budou minimálně tvářit, že filtr zavádí dobrovolně, protože to v dnešní době bude dobré gesto (něco takového oznámil myslím VW, Daimler a možná další).