Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault vsadí na upsizing. Nově vyvíjenou 1.3 TCe využije i Mercedes

Nová třináctistovka vznikne na základech známé dvanáctistovky. Bude prvním zážehovým motorem Renaultu, který využije filtr pevných částic.
Zpět na článek
21. 11. 2017 10:10
21. 11. 2017 11:39
21. 11. 2017 11:50
21. 11. 2017 13:42
21. 11. 2017 14:25
21. 11. 2017 12:51
21. 11. 2017 14:02
22. 11. 2017 13:56
Avatar - Jopino
21. 11. 2017 10:10
Správná cesta
Po upsizingu renaultího 1.6 TCe na 1.8 TCe, přichází 1.3 TCe... Víc takovýchto řesení, kvituji :yes: Parametry vypadají taky slušně. Sice se GPF už nové motory nevyhnou, ale s tím neuděláme jaksi nic.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - pelikoš
21. 11. 2017 10:15
Re: Správná cesta
jo, souhlas
21. 11. 2017 11:30
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
jj
... 5 tisíc a ve správním řízení víc ;-) DŮLEŽITÉ PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ve výkupu ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
21. 11. 2017 12:23
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
D€bil€, už konečně zalez.
21. 11. 2017 14:01
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
kam? pod auto pro katalyzátor? to by bylo nabádání k trestný činnosti bobánku !! to si nezvykej, od toho tu jsou jiný >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - kari.laz
21. 11. 2017 12:01
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Ano jsem rád, že se to zase pomalu začíná "zvedat" Sice opravdu pomalu, ale dobrým směrem. Do Clia to bude super motor. Ale co v Megane a výš? Tam si aktuálně mohu vybrat jen 1,2 a nebo pak verzi GT s 1,6. Ale kdo hned nechce GT, nemá mezi benzíny na výběr.
Dokonce na stránkách Renaultu najít informaci, jaký objem motory mají je téměř nemožné. ¨
Dozvíte se tam tuto informaci: "Benzínový motor ENERGY TCe 130 vám zabezpečí výkon 2l atmosférického motoru a dosáhne 97 kW / 130 k při 5 500 ot./min. a 205 Nm od 2 000 ot./min." Ale že to je 1,2 už tam prostě nenapíší, na to si musím zobrazit brožuru.

Například u Talismanu mají motor TCe 150, který je 1,6 110kW a ten by Meganu sedl jak pr.... na hrnec.
Zrovna tak by Talismanu slušel i větší motor než 1,6. (1.8 by vypadal lepší, 2.X klidně s menším výkonem by byl ideální)

Takže za mě palec nahoru, že to roste, ale pořád tam jsou velké mezery. Dokud hlavní motorizace budou 1.0 1.2 1.4 a podobně pro nižší střední jako maximum, tak to pořád není takové, jaké já osobně bych si to představoval. (Viz právě Megane a nebo P308)

Trošku světla přišlo z Německa, kde se nasazuje do modelů 2.0 TSI 132 (140) kW. Za mě jedině správně použít na takový výkon větší motor, než to "vyhonit" z malého motůrku. Na druhou stranu pro Fabii si dneska nic jiného než tříválcovou 1.0 taky nepořídíte.

Snad se tato pokřivená doba zase narovná.
Avatar - Jopino
21. 11. 2017 12:53
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Schválně jsem teď na ty jejich stránky koukal a musím uznat, že to tam mají dost "neučesané".
Nicméně souhlas, možná se "motorová revoluce" přesune, resp. odehraje i do dalších modelů, třeba Tebou zmiňovaného Mégané.
21. 11. 2017 13:47
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
V Francii se uz u Megane prodava motorizace 1.6TCE 120KW a take u modelu Kadjar. U nas se uz u Kadjara prodava.

1.8TCE se objevi u Talisman a Koles pristi rok. Dokonce se ma objevit biturbo 2.0DCI u Koleos.

Je to logicke. Trva nabeh techto motoru.
VW taky vsude hned nenasadil 1.0TSI a take u 1.5 TSI trva prichod. Zatim neni ani u modelu Octavia, kde se psalo jak ma prijit hned po facliftu, ale nestalo se tak.
22. 11. 2017 13:26
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Ani u 2,0 TSI nejde o "upsizing" ve smyslu vracení se zpět. Audi se prostě rozhodlo, že nebude dělat 1,8, která sdílí konstrukci s 2,0. A místo něj připravili 2,0 s Millerovým cyklem. Tenhle motor má v Millerově cyklu efektivní objem zhruba 1,4 litru. Fyzicky je to dvoulitr, ale směsi je v něm v tomhle režimu o zhruba 30 % méně. Pro Millerův cyklus je typický nižší specifický výkon (tedy výkon na litr objemu; protože je v něm při stejném objemu méně směsi). Větší objem tedy není od věci (aby v tom režimu mohl motor trávit dost času a vyplatilo se to). Vyšší účinnost by to měla vykompenzovat. Jen na rozdíl od klasických motorů s Millerovým cyklem v něm nemusí běžet pořád. Takže může mít slušné špičkové parametry. Jinak by spíš odpovídaly 1,4 TSI.

Je to jako s vypínáním válců. Ano, objem může vzrůst, ale není to ten "starý, dobrý" motor. Jen na to jdou z jiné strany. Je to třeba chápat v souvislostech. A je třeba si uvědomit, že je to dlouhodobý vývoj. Motory se nedělají přes noc.
Avatar - Emel
21. 11. 2017 12:36
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Budu zase za rejpala ;-)
Upsizing 1.2TCe na 1.3TCe je fajn... ale to, že je dneska ta 1.2TCe top benzínová motorizace ve Scenicu už tak super není... a ani s 1.3 nebude.
Avatar - Jopino
21. 11. 2017 12:49
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Ale jo... :-) Bez pochybností by nebyl pokrok. No, uvidíme, jaké budou další počiny pánů z Boulogne-Billancourt ;-)
21. 11. 2017 13:02
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Chudičkou nabídku benzínu bych přičítal spíše tomu, že Scenic byl vyvíjen v době, kdy Evropa ještě jela v naftovém rauši, na rozhodujících trzích (F, IT) i takové Clio bylo prodáváno ponejvíce s dieselem. Ono se to časem srovná :-)
21. 11. 2017 13:52
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
1.3 TCE bude urcite posun dopredu jak ve vykonu, tak tocivem momentu. 160 koni jako vrchol se ti zda malo?

Taky se chce podivat, kam tim autem Renault miri.Jako auto je urcene na pohodove presun, vozeni deti do skolyy a ne nejake zavodeni. Renault mel vzdy jinou filozofii nez treba VW, ktere ma u mensich modelu i vykonejsi motory, kdezto Renault ma vykonne motory jen u specialnuch modelu.

Chybu bych spise hledal, ze Renault asi setril a je maly podil vysokopevnostni oceli u Scenaca, aby snizili naklady a tudiz to auto ma nadvahu. Melo mit cca 100Kg mene. I kratky scenic ma 1500kg, coz je jak Talisman. Tady bych videl nejvetsi problem.
21. 11. 2017 16:43
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Renault hlavně pořád neni schopen udělat auto s dokonalým motorem a převodovkou. V Meganu bezínovou atmosféru 1.6 nabízej jen s 5.stupňovou převodovkou. Ten 6. stupeň tam zoufale chybí!
21. 11. 2017 16:58
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Tady asi nebudu souhlasit. EDC plati za velmi dobre prevodovky v necem i lepsi nez u VW pokud mluvime o spojeni napriklad 1.4TSI DSG (suche spojky),vs 1.2 TCE (mokre spojky).

1.2 TCE maji sesti/sedmi kvalt.

Ta 1.6 je tam na cenu coz se tyka i prevodovky a ma to tedy svuj duvod. Netvrdim, ze by se tam ten 6 kvalt nehodil hlavne na dalnici.
21. 11. 2017 18:05
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Jsem přesvědčenej, že kdyby tu 1.6 nabídli s 6-kvaltem, tak budou mít lepší prodeje a o moc dráž by výroba a tudíž i prodejní cena nevyšla.
Ta převodovka EDC je možná dobrá ale právě zase motor 1.2 ani ta 1.3 neni nijak ohromující výkon.
Avatar - Emel
21. 11. 2017 17:15
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Pointa je... Renault upsajzuje, bravo. Nicméně výsledek je, že má jako top 1.3 místo 1.2, zatímco konkurence má:
Zafira 1.4 a 1.6
C-Max 1.5
Touran 1.4 a 1.8
22. 11. 2017 13:10
Re: SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PA
Jak jsem napsal, záleží na úhlu pohledu. A na jaké výkony ty motory naladí. V minulé generaci měl Renault 2,0 TCe. Ano, bylo nějaké období, kdy měl jen 1,6, ale ta nikdy dvoulitr plně nenahradila. Je to třeba vnímat v kontextu. Měli 0,9; 1,2; 1,6; 2,0. Teď budou mít 1,8. Vedle toho je 1,6 příliš velká a 1,2 příliš malá.

Zvětšení objemu je tu jen vedlejší efekt odstranění jednoho objemu z nabídky. Těžko říct, jestli dříve plánovali si vystačit s 1,6 (a pak změnili názor), nebo jestli plánovali 1,8 a 1,6 to po odchodu 2,0 musela dočasně vykrýt.
21. 11. 2017 10:32
Prece, ale pozde
Kvituji, ze se tady ten clanek objevil, ale asi tak po mesici, co jsou tyto informace venku
a asi po 2 mesicich co se o tom pise uz vsude jinde.

Skoda, ze jste v redakci trosku vice zaspali, kdyby jste se nesoustredili jen na VW group opakovane.
Rozbalit vlákno
3
21. 11. 2017 11:35
Re: Prece, ale pozde
No vidíte a my o tomto motoru dokonce psali už v květnu :-) vizte: [odkaz] Jen jsou zkrátka k dispozici nové informace, které tehdy k dispozici nebyly.
21. 11. 2017 13:43
Re: Prece, ale pozde
Dekuji za reakci.

Nicmene jsem psal o tom, ze tu infomaci, kterou tady udavate jako novnku je znama uz mesic.
To, ze Scenic dostane 1.3 TCE se uz o tom pise od srpna, ale roku 2016. Vy se tady ohanite kvetnem 2017.

[odkaz]

Problem je, ze se malo venujete ostatnim znackam a vetsina informaci je stale VW group, pritom by si ostatni autmobilky zaslouzili vetsi misto.
21. 11. 2017 11:48
Re: Prece, ale pozde
To vieš, keď ku každému článku/prdu o VW zasadá celá redakcia, tak na ostatné potom nevydá!
Avatar - Sumi2000
21. 11. 2017 11:01
Automobilky lhaly..
A nyní ten podělaný downsizing budou opouštět !

Frantíci nejsou sami..a to je dobře.

Faktické emise i spotřeba byly úplně jinde než v papírech malých motůrků..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
21. 11. 2017 11:39
Radši
bych viděl upsizing tak na 1.5 litru při stejných výkonech, ale i tohle je lepší, než nic.
Rozbalit vlákno
5
Re: Radši
Lepší je diesel. Ale ne od rendlíku.
21. 11. 2017 11:50
Re: Radši
A od koho teda? Od VW, Fordu, Fiatu, ...?!
Avatar - speedfred
21. 11. 2017 13:42
Re: Radši
čo si tu nový ? Predsa TDi PD
21. 11. 2017 14:25
Re: Radši
Outlander f tédéíčku a manuálom a ručnou brzdou. Jo a s normálnymi číslicami na tachometri >:D
Tohle byste chtěli mít před sebou?
[odkaz] Brrr! :no:
Rozbalit vlákno
4
21. 11. 2017 13:28
Re: Tohle byste chtěli mít před sebou?
Jasne, vyzerá to prefektne, moderne. Tie starootcovské budíky, ako má napr. nové Polo, to fakt nemusím. Technológia moderná a dizajn ako z hlbokej minulosti, to naozaj nie. ;-)
Avatar - pelikoš
21. 11. 2017 13:50
Re: Tohle byste chtěli mít před sebou?
zato toto je perla [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2017 19:28
Re: Tohle byste chtěli mít před sebou?
No a co se ti na tom nelíbí? Snad jen ten velký prostor pro tablet je hnus. Tablet do auta nepatří! :no:
Avatar - pelikoš
22. 11. 2017 08:48
Re: Tohle byste chtěli mít před sebou?
nelži si alespoň do kapsy :-!
21. 11. 2017 11:50
A stále je to 4-valec ...
:-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2017 14:02
zbytocna radost
ziadny upsizing :-) chceli urcite len zvacsit vykonovy rozdiel oproti 0.9 TCe
Rozbalit vlákno
2
21. 11. 2017 14:11
Re: zbytocna radost
Ne, je to kvuli emisim. Renault to tak i verejne napsal, ze s 1.2 TCE uz dalsi limity nesplni, On ten motor je uz tady s upravami tak 10 let.
22. 11. 2017 13:56
Re: zbytocna radost
To těžko vyřešili větším objemem. A v emisích jsou asi největším problémem pevné částice, kde je jednoduché (a žádoucí) řešení - filtr.
22. 11. 2017 09:12
Přímý vstřik a filtr pevných částic
Oni totiž ty přímovstřikové přeplňované benzínové motory jsou na tom s emisemi hůř než ty zatracované diesly , nikdo z výrobců nechce zveřejnit skutečné hodnoty emisí co lezou z motorů před úpravami katalizátory a jak to vypadá než naběhne jejich funkčnost. I škodovka musela na příští rok ohlásit filtr pevných částic pro TSi .
Toto je zajímavý odkaz : [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
22. 11. 2017 12:42
Re: Přímý vstřik a filtr pevných částic
VW má zajímavé řešení u 1.8 a 2.0, tam je kombinace přímého i nepřímého vstřiku. Nevím jestli to má nějaká verze té 1.5 (spíš si myslím že ne).
22. 11. 2017 14:04
Re: Přímý vstřik a filtr pevných částic
To jsou motory Audi a Audi to používá u více jednotek. Byl bych však radši, kdyby prostě nainstalovali filtry (nejlépe mít tedy oboje). I když by to mohlo být zajímavé srovnání. Jen filtrům tu věřím víc než firmware řidící jednotky. Předpokládalo se, že to nakonec alespoň některé automobilky zvládnou bez filtrů, aby ušetřily, ale vypadá to, že se některé budou minimálně tvářit, že filtr zavádí dobrovolně, protože to v dnešní době bude dobré gesto (něco takového oznámil myslím VW, Daimler a možná další).