Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault vsadí na upsizing. Nově vyvíjenou 1.3 TCe využije i Mercedes

41 komentářů

Avatar - Jopino
Jopino
Po upsizingu renaultího 1.6 TCe na 1.8 TCe, přichází 1.3 TCe... Víc takovýchto řesení, kvituji :yes: Parametry vypadají taky slušně. Sice se GPF už nové motory nevyhnou, ale s tím neuděláme jaksi nic.
Avatar - pelikoš
pelikoš
jo, souhlas
Kharl.ANTIDIESEL
jj
... 5 tisíc a ve správním řízení víc 😉 DŮLEŽITÉ PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ve výkupu 😉 [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
6B6
D€bil€, už konečně zalez.
Kharl.ANTIDIESEL
kam? pod auto pro katalyzátor? to by bylo nabádání k trestný činnosti bobánku !! to si nezvykej, od toho tu jsou jiný >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ano jsem rád, že se to zase pomalu začíná "zvedat" Sice opravdu pomalu, ale dobrým směrem. Do Clia to bude super motor. Ale co v Megane a výš? Tam si aktuálně mohu vybrat jen 1,2 a nebo pak verzi GT s 1,6. Ale kdo hned nechce GT, nemá mezi benzíny na výběr.
Dokonce na stránkách Renaultu najít informaci, jaký objem motory mají je téměř nemožné. ¨
Dozvíte se tam tuto informaci: "Benzínový motor ENERGY TCe 130 vám zabezpečí výkon 2l atmosférického motoru a dosáhne 97 kW / 130 k při 5 500 ot./min. a 205 Nm od 2 000 ot./min." Ale že to je 1,2 už tam prostě nenapíší, na to si musím zobrazit brožuru.

Například u Talismanu mají motor TCe 150, který je 1,6 110kW a ten by Meganu sedl jak pr.... na hrnec.
Zrovna tak by Talismanu slušel i větší motor než 1,6. (1.8 by vypadal lepší, 2.X klidně s menším výkonem by byl ideální)

Takže za mě palec nahoru, že to roste, ale pořád tam jsou velké mezery. Dokud hlavní motorizace budou 1.0 1.2 1.4 a podobně pro nižší střední jako maximum, tak to pořád není takové, jaké já osobně bych si to představoval. (Viz právě Megane a nebo P30😄

Trošku světla přišlo z Německa, kde se nasazuje do modelů 2.0 TSI 132 (140) kW. Za mě jedině správně použít na takový výkon větší motor, než to "vyhonit" z malého motůrku. Na druhou stranu pro Fabii si dneska nic jiného než tříválcovou 1.0 taky nepořídíte.

Snad se tato pokřivená doba zase narovná.
Avatar - Jopino
Jopino
Schválně jsem teď na ty jejich stránky koukal a musím uznat, že to tam mají dost "neučesané".
Nicméně souhlas, možná se "motorová revoluce" přesune, resp. odehraje i do dalších modelů, třeba Tebou zmiňovaného Mégané.
Devil007cz
V Francii se uz u Megane prodava motorizace 1.6TCE 120KW a take u modelu Kadjar. U nas se uz u Kadjara prodava.

1.8TCE se objevi u Talisman a Koles pristi rok. Dokonce se ma objevit biturbo 2.0DCI u Koleos.

Je to logicke. Trva nabeh techto motoru.
VW taky vsude hned nenasadil 1.0TSI a take u 1.5 TSI trva prichod. Zatim neni ani u modelu Octavia, kde se psalo jak ma prijit hned po facliftu, ale nestalo se tak.
_MT_
Ani u 2,0 TSI nejde o "upsizing" ve smyslu vracení se zpět. Audi se prostě rozhodlo, že nebude dělat 1,8, která sdílí konstrukci s 2,0. A místo něj připravili 2,0 s Millerovým cyklem. Tenhle motor má v Millerově cyklu efektivní objem zhruba 1,4 litru. Fyzicky je to dvoulitr, ale směsi je v něm v tomhle režimu o zhruba 30 % méně. Pro Millerův cyklus je typický nižší specifický výkon (tedy výkon na litr objemu; protože je v něm při stejném objemu méně směsi). Větší objem tedy není od věci (aby v tom režimu mohl motor trávit dost času a vyplatilo se to). Vyšší účinnost by to měla vykompenzovat. Jen na rozdíl od klasických motorů s Millerovým cyklem v něm nemusí běžet pořád. Takže může mít slušné špičkové parametry. Jinak by spíš odpovídaly 1,4 TSI.

Je to jako s vypínáním válců. Ano, objem může vzrůst, ale není to ten "starý, dobrý" motor. Jen na to jdou z jiné strany. Je to třeba chápat v souvislostech. A je třeba si uvědomit, že je to dlouhodobý vývoj. Motory se nedělají přes noc.
Avatar - Emel
Emel
Budu zase za rejpala 😉
Upsizing 1.2TCe na 1.3TCe je fajn... ale to, že je dneska ta 1.2TCe top benzínová motorizace ve Scenicu už tak super není... a ani s 1.3 nebude.
Avatar - Jopino
Jopino
Ale jo... 😄 Bez pochybností by nebyl pokrok. No, uvidíme, jaké budou další počiny pánů z Boulogne-Billancourt 😉
milic
Chudičkou nabídku benzínu bych přičítal spíše tomu, že Scenic byl vyvíjen v době, kdy Evropa ještě jela v naftovém rauši, na rozhodujících trzích (F, IT) i takové Clio bylo prodáváno ponejvíce s dieselem. Ono se to časem srovná 😄
Devil007cz
1.3 TCE bude urcite posun dopredu jak ve vykonu, tak tocivem momentu. 160 koni jako vrchol se ti zda malo?

Taky se chce podivat, kam tim autem Renault miri.Jako auto je urcene na pohodove presun, vozeni deti do skolyy a ne nejake zavodeni. Renault mel vzdy jinou filozofii nez treba VW, ktere ma u mensich modelu i vykonejsi motory, kdezto Renault ma vykonne motory jen u specialnuch modelu.

Chybu bych spise hledal, ze Renault asi setril a je maly podil vysokopevnostni oceli u Scenaca, aby snizili naklady a tudiz to auto ma nadvahu. Melo mit cca 100Kg mene. I kratky scenic ma 1500kg, coz je jak Talisman. Tady bych videl nejvetsi problem.
romeus
Renault hlavně pořád neni schopen udělat auto s dokonalým motorem a převodovkou. V Meganu bezínovou atmosféru 1.6 nabízej jen s 5.stupňovou převodovkou. Ten 6. stupeň tam zoufale chybí!
Devil007cz
Tady asi nebudu souhlasit. EDC plati za velmi dobre prevodovky v necem i lepsi nez u VW pokud mluvime o spojeni napriklad 1.4TSI DSG (suche spojky),vs 1.2 TCE (mokre spojky).

1.2 TCE maji sesti/sedmi kvalt.

Ta 1.6 je tam na cenu coz se tyka i prevodovky a ma to tedy svuj duvod. Netvrdim, ze by se tam ten 6 kvalt nehodil hlavne na dalnici.
romeus
Jsem přesvědčenej, že kdyby tu 1.6 nabídli s 6-kvaltem, tak budou mít lepší prodeje a o moc dráž by výroba a tudíž i prodejní cena nevyšla.
Ta převodovka EDC je možná dobrá ale právě zase motor 1.2 ani ta 1.3 neni nijak ohromující výkon.
Avatar - Emel
Emel
Pointa je... Renault upsajzuje, bravo. Nicméně výsledek je, že má jako top 1.3 místo 1.2, zatímco konkurence má:
Zafira 1.4 a 1.6
C-Max 1.5
Touran 1.4 a 1.8
_MT_
Jak jsem napsal, záleží na úhlu pohledu. A na jaké výkony ty motory naladí. V minulé generaci měl Renault 2,0 TCe. Ano, bylo nějaké období, kdy měl jen 1,6, ale ta nikdy dvoulitr plně nenahradila. Je to třeba vnímat v kontextu. Měli 0,9; 1,2; 1,6; 2,0. Teď budou mít 1,8. Vedle toho je 1,6 příliš velká a 1,2 příliš malá.

Zvětšení objemu je tu jen vedlejší efekt odstranění jednoho objemu z nabídky. Těžko říct, jestli dříve plánovali si vystačit s 1,6 (a pak změnili názor), nebo jestli plánovali 1,8 a 1,6 to po odchodu 2,0 musela dočasně vykrýt.
Devil007cz
Kvituji, ze se tady ten clanek objevil, ale asi tak po mesici, co jsou tyto informace venku
a asi po 2 mesicich co se o tom pise uz vsude jinde.

Skoda, ze jste v redakci trosku vice zaspali, kdyby jste se nesoustredili jen na VW group opakovane.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
No vidíte a my o tomto motoru dokonce psali už v květnu 😄 vizte: [odkaz] Jen jsou zkrátka k dispozici nové informace, které tehdy k dispozici nebyly.
Devil007cz
Dekuji za reakci.

Nicmene jsem psal o tom, ze tu infomaci, kterou tady udavate jako novnku je znama uz mesic.
To, ze Scenic dostane 1.3 TCE se uz o tom pise od srpna, ale roku 2016. Vy se tady ohanite kvetnem 2017.

[odkaz]

Problem je, ze se malo venujete ostatnim znackam a vetsina informaci je stale VW group, pritom by si ostatni autmobilky zaslouzili vetsi misto.
jam2015
To vieš, keď ku každému článku/prdu o VW zasadá celá redakcia, tak na ostatné potom nevydá!
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
A nyní ten podělaný downsizing budou opouštět !

Frantíci nejsou sami..a to je dobře.

Faktické emise i spotřeba byly úplně jinde než v papírech malých motůrků..
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
bych viděl upsizing tak na 1.5 litru při stejných výkonech, ale i tohle je lepší, než nic.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Lepší je diesel. Ale ne od rendlíku.
jam2015
A od koho teda? Od VW, Fordu, Fiatu, ...?!
Avatar - speedfred
speedfred
čo si tu nový ? Predsa TDi PD
kyklop
Outlander f tédéíčku a manuálom a ručnou brzdou. Jo a s normálnymi číslicami na tachometri >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nikdy!
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
[odkaz] Brrr! :no:
traveldrive
Jasne, vyzerá to prefektne, moderne. Tie starootcovské budíky, ako má napr. nové Polo, to fakt nemusím. Technológia moderná a dizajn ako z hlbokej minulosti, to naozaj nie. 😉
Avatar - pelikoš
pelikoš
zato toto je perla [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
No a co se ti na tom nelíbí? Snad jen ten velký prostor pro tablet je hnus. Tablet do auta nepatří! :no:
Avatar - pelikoš
pelikoš
nelži si alespoň do kapsy :-!
jam2015
😄 😄 😄 😄
cape
ziadny upsizing 😄 chceli urcite len zvacsit vykonovy rozdiel oproti 0.9 TCe
Devil007cz
Ne, je to kvuli emisim. Renault to tak i verejne napsal, ze s 1.2 TCE uz dalsi limity nesplni, On ten motor je uz tady s upravami tak 10 let.
_MT_
To těžko vyřešili větším objemem. A v emisích jsou asi největším problémem pevné částice, kde je jednoduché (a žádoucí) řešení - filtr.
Petr62
Oni totiž ty přímovstřikové přeplňované benzínové motory jsou na tom s emisemi hůř než ty zatracované diesly , nikdo z výrobců nechce zveřejnit skutečné hodnoty emisí co lezou z motorů před úpravami katalizátory a jak to vypadá než naběhne jejich funkčnost. I škodovka musela na příští rok ohlásit filtr pevných částic pro TSi .
Toto je zajímavý odkaz : [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
VW má zajímavé řešení u 1.8 a 2.0, tam je kombinace přímého i nepřímého vstřiku. Nevím jestli to má nějaká verze té 1.5 (spíš si myslím že ne).
_MT_
To jsou motory Audi a Audi to používá u více jednotek. Byl bych však radši, kdyby prostě nainstalovali filtry (nejlépe mít tedy oboje). I když by to mohlo být zajímavé srovnání. Jen filtrům tu věřím víc než firmware řidící jednotky. Předpokládalo se, že to nakonec alespoň některé automobilky zvládnou bez filtrů, aby ušetřily, ale vypadá to, že se některé budou minimálně tvářit, že filtr zavádí dobrovolně, protože to v dnešní době bude dobré gesto (něco takového oznámil myslím VW, Daimler a možná další).