Technika
XTad
6
To vis, ne kazdy si muze dovolit ten luxus a jezdit ctyrvalcem 😉
Přejít do diskuze
To je niečo úplne iné, nezabúdaj, že mustanga si s R4 kupovať nemusíš. Zato u bmw ti bude tieto motory nútiť a nedá ti inú možnosť na výber >😁 >😁
Ale tak u Renault nemuzes srovnavat 4 valec atmosfericky s 0.9TCE. Ten ctyrvalec nejede, ma vetsi spotrebu o hluku nemluve. Navic to turbo je celkem jednoduse postavene a nejsou s nim mechanicke problemy.
To co tady dela BMW mi prijde jako holy nesmysl, obzvlaste v premii.
BMW se asi zacal ridit heslem, cim vic turbo tim vic BMW.
To co tady dela BMW mi prijde jako holy nesmysl, obzvlaste v premii.
BMW se asi zacal ridit heslem, cim vic turbo tim vic BMW.
Audi 3 nema v zakladu nahodou 1.0tsi? A co na 2 valce jezdici 1.4tsi a dnes 1.5tsi? 😉
EDIT: Najednou ty motory z dacie pod kapotou mercedesu nevypadaj az tak zle, technicky, furt maj aspon ty 4 valce. >😁
EDIT: Najednou ty motory z dacie pod kapotou mercedesu nevypadaj az tak zle, technicky, furt maj aspon ty 4 valce. >😁
Hlavně proč se k tomu uchyluje značka jako je BMW, například koncern VW je znám svým tříhrnkovstvím, ale do Audi je necpe, a dělá dobře.
Veď tu ani nejde o najnižšiu cenu (to by potom atmo 2,5 liter bol lacnejší, ako biturbo trojvalec), ale o emisie a spôsoby, ako ich stlačiť čo najnižšie (hoc len papierovo). Práve preto fakt, že povedzme 3er má ako základ trojvalec neznamená nižšiu cenu (oproti predchodcovi s R4). Naopak niektoré automobilky trojvalec predávajú drahšie ako štvorvalec (napr. Kia či Renault).
Prave u takovych malych jednotek a nedejboze trivalcu tohle naprosto postrada smysl. Dve turbodmychadla, chladice stlaceneho vzduchu, egr, vsechno zvysuje nejen cenu ale i hmotnost takoveho agregatu, nehlede k vyssim servisnim nakladum. ..
Tak treba u Skodovky ma 3valec nizsi spotrebu a vyssi vykon nez 4valec, ve stejnem aute samozrejme.
Mustang už kdysi 4 válec měl. Nehledě na to, že 4 válec je pro šílené evropské trhy jako je Dánsko, Holandsko apod ., kde je šílené zdanění aut. Jinde se moc neprodává. Jen to BMW už atmo 8 válec v manuálu nenabízí...
Také nejsem odvázaný z této koncepce, ale pokud bude jedno turbo tlačit v malých otáčkách a druhé ve vyšších, tak se bude měnit jen to první turbo. Takže by to mohlo v praxi fungovat docela dobře. Diesel může přes 3500 RPM točit jen polovodič... :no😒br />
Spíše mne zajímá, kdy budou konečně benzínové motory povinně vybaveny DPF filtry? Kdo má ten sajrajt dýchat! A kdy bude na benzíny uvalena dodatečná ekologická daň za nadměrné emise CO2?
Spíše mne zajímá, kdy budou konečně benzínové motory povinně vybaveny DPF filtry? Kdo má ten sajrajt dýchat! A kdy bude na benzíny uvalena dodatečná ekologická daň za nadměrné emise CO2?
Možná by jses měl podívat, co si BMW za ten 3-válec účtuje. To rozhodně není žádná láce... Spousta lidí ohrnuje nos nad 3 válci v nižší, nebo nižší střední - podle mě zbytečně, jako základ to stačí, ovšem u BMW s jejich "základními" cenami - tam už bych se teprve chytal za nos >😒]
Souhlasím. A právě to, co jsi napsal vystihuje, jak velká mediální bublina jsou ty strašné diesely 😄
Vždyť je spotřební daň na benzín vyšší. A ten rozdíl je poměrně větší, než je rozdíl v emisích CO2. Pokud chceš zdaňovat dle CO2, tak je to naopak nafta, kde je daň nižší.
Otázka tedy zní proč kupovat benzínový motor, když není lepší než diesel, který má nejen lepší projev, ale i menší emise CO2?
Myslis ze typicky majitel naftoveho BMW - podnikatel - se diva na servisni naklady (po 100tisic km)? To by naftove a BMW vubec nekupoval.
:yes: :yes: 😄 jo, a co teprve kolem roku 2025 až prijdes do showroomu a pod kapotu se nedostneš 😄 protože elektromotor za cenu benzínu >😁
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM Z 😒br />
DÍZLU + OLEJE + BENZÍNU, TADY MÁTE PRÁCI !!! [odkaz] JE TO VAŠE VINA !!!!
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes: