Technika

Zpět na článek

U BMW pokračuje doba turbová. Přichází biturbo tříválec

37 komentářů

Kharl.ANTIDIESEL
jj
BramboroMotorovýWerk už nemá roku 2017 v levým pruhu co pohledávat [odkaz] 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Hittman
Hittman
Tesla??? To je ta firma, co už jednou zkrachovala?? >😒]
Avatar - speedfred
speedfred
myslíš tam u nás Tesla Orava ? 😢
Kharl.ANTIDIESEL
DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM Z 😒br /> DÍZLU + OLEJE + BENZÍNU, TADY MÁTE PRÁCI !!! [odkaz] JE TO VAŠE VINA !!!!
>😒]
>😒] >😒]
>😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
BRoy
Kharle, ty termity, že? Karcinom je [odkaz] Těžko ho bude někdo dýchat.
Avatar - Hotwire
Hotwire
Nebolo to Tesla Stropkov? :😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Která chce jezdit v prémii a nemá na motor.
XTad
To vis, ne kazdy si muze dovolit ten luxus a jezdit ctyrvalcem 😉
Avatar - Rubb
Rubb
Možná by jses měl podívat, co si BMW za ten 3-válec účtuje. To rozhodně není žádná láce... Spousta lidí ohrnuje nos nad 3 válci v nižší, nebo nižší střední - podle mě zbytečně, jako základ to stačí, ovšem u BMW s jejich "základními" cenami - tam už bych se teprve chytal za nos >😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Proč by to mělo stačit? Nejsou lepší než 4 válce, ani být nemohou.
Nicco
Tak treba u Skodovky ma 3valec nizsi spotrebu a vyssi vykon nez 4valec, ve stejnem aute samozrejme.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tohle je opravdu absurdní větev vývoje evropského automobilového průmyslu.
Avatar - del42sa
del42sa
Souhlas
Avatar - iudex
iudex
Jj, preto americká ikona Mustang downsizovala aj v USA na štvorvalec (v základe). 😉 >😒]
kyklop
To je niečo úplne iné, nezabúdaj, že mustanga si s R4 kupovať nemusíš. Zato u bmw ti bude tieto motory nútiť a nedá ti inú možnosť na výber >😁 >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Mustang už kdysi 4 válec měl. Nehledě na to, že 4 válec je pro šílené evropské trhy jako je Dánsko, Holandsko apod ., kde je šílené zdanění aut. Jinde se moc neprodává. Jen to BMW už atmo 8 válec v manuálu nenabízí...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Hlavně proč se k tomu uchyluje značka jako je BMW, například koncern VW je znám svým tříhrnkovstvím, ale do Audi je necpe, a dělá dobře.
Avatar - fOE
fOE
Audi 3 nema v zakladu nahodou 1.0tsi? A co na 2 valce jezdici 1.4tsi a dnes 1.5tsi? 😉

EDIT: Najednou ty motory z dacie pod kapotou mercedesu nevypadaj az tak zle, technicky, furt maj aspon ty 4 valce. >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ok, A3, ale vypínatelné válce ti neberu. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
si zabil s tou Dáčkou a MB >😁 :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
Prave u takovych malych jednotek a nedejboze trivalcu tohle naprosto postrada smysl. Dve turbodmychadla, chladice stlaceneho vzduchu, egr, vsechno zvysuje nejen cenu ale i hmotnost takoveho agregatu, nehlede k vyssim servisnim nakladum. ..
Avatar - iudex
iudex
Veď tu ani nejde o najnižšiu cenu (to by potom atmo 2,5 liter bol lacnejší, ako biturbo trojvalec), ale o emisie a spôsoby, ako ich stlačiť čo najnižšie (hoc len papierovo). Práve preto fakt, že povedzme 3er má ako základ trojvalec neznamená nižšiu cenu (oproti predchodcovi s R4). Naopak niektoré automobilky trojvalec predávajú drahšie ako štvorvalec (napr. Kia či Renault).
Devil007cz
Ale tak u Renault nemuzes srovnavat 4 valec atmosfericky s 0.9TCE. Ten ctyrvalec nejede, ma vetsi spotrebu o hluku nemluve. Navic to turbo je celkem jednoduse postavene a nejsou s nim mechanicke problemy.

To co tady dela BMW mi prijde jako holy nesmysl, obzvlaste v premii.

BMW se asi zacal ridit heslem, cim vic turbo tim vic BMW.
ericn
Od kdy 3hrnek 0.9TCe jede? V Cliu je to úplná mrtvola... :no:
Nicco
Myslis ze typicky majitel naftoveho BMW - podnikatel - se diva na servisni naklady (po 100tisic km)? To by naftove a BMW vubec nekupoval.
Ficus
Za chvíli bude pod kapotou víc větráků než válců, a ještě to postříkaj chcankama.
Avatar - CHerokee
CHerokee
>😁 :yes:
Hovnohlav
Mas recht, ja si motor taky obcas oznackuju, kvuli kunam, pak tam nelezou :yes:
george246
:yes: :yes: 😄 jo, a co teprve kolem roku 2025 až prijdes do showroomu a pod kapotu se nedostneš 😄 protože elektromotor za cenu benzínu >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Také nejsem odvázaný z této koncepce, ale pokud bude jedno turbo tlačit v malých otáčkách a druhé ve vyšších, tak se bude měnit jen to první turbo. Takže by to mohlo v praxi fungovat docela dobře. Diesel může přes 3500 RPM točit jen polovodič... :no😒br />
Spíše mne zajímá, kdy budou konečně benzínové motory povinně vybaveny DPF filtry? Kdo má ten sajrajt dýchat! A kdy bude na benzíny uvalena dodatečná ekologická daň za nadměrné emise CO2?
Avatar - CHerokee
CHerokee
A ty platíš za to, že z tebe vychází CO2?
george246
Od cca poloviny příštího roku 😉
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Otázka tedy zní proč kupovat benzínový motor, když není lepší než diesel, který má nejen lepší projev, ale i menší emise CO2?
george246
Souhlasím. A právě to, co jsi napsal vystihuje, jak velká mediální bublina jsou ty strašné diesely 😄
_MT_
Vždyť je spotřební daň na benzín vyšší. A ten rozdíl je poměrně větší, než je rozdíl v emisích CO2. Pokud chceš zdaňovat dle CO2, tak je to naopak nafta, kde je daň nižší.
Avatar - OS
OS
Autor si plete pojem dvoukomorové turbo a dve turba >😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a je celkem jedno, jak moc maxi to Mini je...