Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

U BMW pokračuje doba turbová. Přichází biturbo tříválec

David Bureš David Bureš 21. 11. 2017 • 20:52
20
37
Zobrazit náhledy (20)
BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec BMW biturbo tříválec
Jestli jste si mysleli, že u BMW doba turbodmychadel vyvrcholila čtyřikrát přeplňovaným šestiválcem, byli jste na omylu. Nyní přichází tříválec s dvěma turby.

Doba přeplňování rozhodně nekončí. Stále více čtyřválců používá dvě turba, BMW nabízí dokonce šestiválec se čtyřmi turbodmychadly. Nyní mnichovská automobilka v trendu pokračuje, rozšíří nabídku biturbo čtyřválců a dvou turbodmychadel se dokonce dočká i její naftový tříválec!

Dvě turbodmychadla nově použijí i slabší vznětové čtyřválce v modelech BMW, s označením 18d a 20d. Pod jejich kapotou se objeví inovovaný agregát s interním označením B47TÜ1. Výkonově se nic nezmění, vznětové dvoulitrové čtyřválce budou i po této inovaci naladěny na 110 kW a 350 N.m (18d), respektive na 140 kW a 400 N.m (20d).

Hlavní změnou tak bude lineárněji nastupující síla motorů. Zatímco jedno turbodmychadlo bude pomáhat síle v nízkých otáčkách, druhé, větší, bude pracovat v těch větších. O to ale tolik nešlo, primárním důvodem nasazení dvou turbodmychadel jsou samozřejmě nové emisní normy. Díky tomu jednotka splní již nadcházející pravidla Euro 6c. I proto je ve vzájemném srovnání u nového motoru vyšší udávaná spotřeba paliva, a to kvůli odlišné metodice měření spotřeby.

Aplikaci dvou turbodmychadel doplňuje přepracovaný tvar válců a pístů nebo jiný přívod oleje. Motor nebude postrádat ani vstřikování kapaliny AdBlue.

Podobných úprav jako nové čtyřválce se dočkal také vznětový tříválec, nově s označením B37TÜ1, který je dostupný primárně pro vozy Mini. Ani v tomto případě se výkonové parametry nemění, slabší varianta (Mini One D) poskytuje 70 kW a 220 N.m, zatímco ta silnější (Mini Cooper D nebo třeba BMW X1) je naladěna na 85 kW a 270 N.m. V tomto případě pak změny doplňuje nahrazení dosavadního šestistupňového automatu za novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Mini – srovnání nových a dosavadních vznětových tříválců
ModelMini One D*Mini One D*Mini Cooper D*Mini Cooper D*
Modelový rok2018--20172018--2017
Motor3R biturbo3R turbo3R biturbo3R turbo
Zdvihový objem [cm3]1496149614961496
Válce/ventily3/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]70/400070/400085/400085/4000
Točivý moment [N.m/min]220/1500-2500220/1750270/1750-2250270/1750
Převodovka6M6M6M (7DS)6M (6A)
Max. rychlost [km/h]190190205 (204)205 (204)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,211,09,2 (9,3)9,2 (9,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]3,73,43,8 (3,8)3,5 (3,7)
Emise CO2 [g/km]968999 (99)92 (98)
*Technická data platná pro Mini 3Door

Foto: bimmertoday.de

Související články

Témata
22. 11. 2017 19:38
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Souhlasím. A právě to, co jsi napsal vystihuje, jak velká mediální bublina jsou ty strašné diesely :-)
22. 11. 2017 14:45
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Vždyť je spotřební daň na benzín vyšší. A ten rozdíl je poměrně větší, než je rozdíl v emisích CO2. Pokud chceš zdaňovat dle CO2, tak je to naopak nafta, kde je daň nižší.
Re: Kdy budou benzínové motory tak čísté, jako tento diesel?
Otázka tedy zní proč kupovat benzínový motor, když není lepší než diesel, který má nejen lepší projev, ale i menší emise CO2?
Avatar - Barry Lyndon
22. 11. 2017 11:32
cpát do Mini v roce 2017 diesel je zhůvěřilost
a je celkem jedno, jak moc maxi to Mini je...
Avatar - Hotwire
22. 11. 2017 10:33
Re: DÍZLPRASATA KVŮLI KTERÝM MUSÍME DÝCHAT KARCINOM
Nebolo to Tesla Stropkov? :*)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku