Ani v Evropě nezůstane hatchback jedinou karosářskou verzí nového Subaru Impreza, ve Španělsku se bude prodávat i sedan. O dovozu do ČR zatím nebylo rozhodnuto.
Hele Me2d a co když ti řeknu, že právě plejády jezdim ? Tento fakt mi ale rozhodně nebrání snažit se vidět automobilový svět objektivně a ne jen slepě obhajovat svou garáž. :-!
Z toho co píšeš, jako by vyplývalo, že Subaru je prostě BMW s přelepeným štítkem.
Bohužel se ty dvě auta tak moc odlišují, že to poznají i hromady kupců. :-!
no očividně tomu sám nerozumíš. Když nechápeš vztah mezi cílovou skupinou, tržním podílem a snobským efektem. Komu to trojkový bafko asi prodají? Schválně kdo je cílová skupina? Víš co, určitě dělá BMW dobrý motory, ale marketingově i komerčně jsou těžkěj podprůměr. Je to mimojiné proto, že si lidi jako ty nedokážou připustit, že 3er X3 mají být masově prodávaný auta a že tím pádem musí jít proti Passatům, Mondeím, Foresterům whatever. Jinak si můžou leda tahat triko. Zisk je to co se počítá, a BMW neprodáva, propouští, akcie se propadají - to je reálý svět.
Krásné auto ve stylu Subaru. Impreza by měla svoje kouzlo především dokazovat na tratích WRC a tak otázky, zda se někomu tohle či tamto může líbit nejsou na místě. Impreza má silné charisma, samozřejmě, je nutný koupit ostřejší verzi, nejlíp modrou, ale jakmile si vedle ní stoupnete, máte zvláštní pocit, který, aspoň mohu-li mluvit za sebe, třeba vedle Lanceru nemám.
No je vidět že z tuzingem máš praktické zkušenosti :-! Podle tvých pohádek o prémiových značkách jsi viděl autosalon zevnitř leda jako prodejce. Když si někdo kupuje něco prémiového, v čem asi je ta prémie? Že mě na dálnici vyblikají ať nepřekážím? Tak to je novinka, možná by to u "prémiářů" mohli dát do ceníku příplatkový výbavy. Spurassistent na automatické uhnutí po vyblikání Renaultem Koleos +50k. Miliony obtíženou obět "prémiovky" to netrápí ani nedojímá a bere to hned 2x.
Tys s nimi mluvil, že víš co těžce nesou? Řeči o tom, jak Subaru válcuje premiové mastodonty jsou dobré tak k podpoře sebevědomí chlapců, kteří si za prázdninovou výplatu a za přispění tatínka dovlečou z Německa starou dvoulitrovou imprezu v modré, olepí ji žlutýma hvězdičkama, koupí na webu "originál" zlatá subarukola a pak s plechovkou redbulu postávají s podobně postiženými na benzínce za městem. Věř, že tohle lidi, kteří si chodí kupovat auta do autosalonu premiových značek, netrápí ani nedojímá.
S tou osmou cé jsem to asi přehnal, ty vypadáš tak na rok dva po slabikáři. Reálným životem je míněno tržní postavení, cílová skupina zákazníků, ta auta se naprosto míjejí. Jsou to obě SUV, a tím to taky končí, tvá argumentace je stená, jako bych vzal 320i, proti ní postavil octavii RS a pak tu vykládal, jaká je to BMW ***, když mu ve zrychlení naloží obyčejná octavie. Plus řeči o snobismu apod., taková mateřinka.
No řekl bych, že celkem dost místních diskutérů (co dalším podstrukují 8c a "reálný život") podléhájí marnosti typu "prémiová značka" a kdesi cosi, a právě ti velice špatně nesou, když jejich 2tunový miláček narvaný elektronikou se sotva odlepuje, zatímco plečky jako Subaru už jsou za zatáčkou
Ale klid, to nebyla rozbuška flamewaru. V reálném životě soupeř? V čem jako? V technice? Mezi těmi auty je rozdíl třídy, daný hmotností (bmw by v žádné disciplíně nevyhrálo (2.5, benzín). Co se týče luxusu, pak dobře, co je dobré pro jednoho nemusí být dobré pro druhého. Pro mě je X3 nedochůdče X5, (asi jako Fabia Junior od Fabie)
a další hlídací psík výrazu "bmw" a "x3". Já jsem nic o kupcích X3 nepsal, leda v jiný diskuzi.
Ale když jsme u toho, jakou sérií rozhodnutí dojde někdo k tomu že si koupí X3? Můj názor: líbí se mu X5 ale je moc velká a drahá, nebo chce SUV a "žere" BMW. Zatímco Forestra 2.5 si koupíš z rozhodnutí hlavou, poměr cena/výkon. Jak jsem psal, mě stojí za to motat hlavu davu SUVčkem akcelerujícím za 6s 0-100.
V reálném životě, myslím tím ten mimo prohlížení ceníků a technických dat na webu, není Forester soupeřem X3ky, a řekl bych, že to bude vědět i Pavlínka Huňáčková od vás z osmé cé, tak se jí o přestávce zeptej. ;-)
jestli mě čísla překvapují? NE. Ale existuje něco jako "efekt módy" a "efekt snobské spotřeby", a já jsem v tomto trošku snob.
Ale vážně, BMW X3, 2.5si asi patří do tvé skupiny - vs. Forester II 2.5 turbo.
KDYKOLIV beru Forester - je o 300kg! lehčí. O 20km/h rychlejší, 0-100 o 2,9 dříve, a cena 70% BMW????
... je to stejně jako s babou, "zajímavá" je lepší než "barbína". Tak Subaru je prostě zajímavé. Někdo radši měkčený plast, já radši duralovou kapotu místo plechový, a těžiště níž než vlastní zadek >:D
Praktičnost neni krása. Jedno subaru mám a klidně řeknu, že je hnusný, protože je. Nejsem jak vyšinutej fanoušek Vel Satisu, co si myslí že je před BMW 5 Armanim.
No tak symboly hnusu bych hledal fakt jinde než u Subaru. Záleží na tom co člověk chce. Co se týče praktičnosti, agilnosti a výkonnosti, pak třeba Forester 2008 předčí Qashqaie, Kugu, Tiguana, Scouta apod.
Fakt na mé názory prdí? No, tos mě dostal, myslel bych, že si to přečtou, zastydí se, a pošlou mi jednoho Forestera zdarma, abych změnil názor. :-);-)
Je celkem jedno, kam se půjdeš previezť, já jen říkám, že Subaru se chystalo na ofenzívu, rozmach (mluvím jen o evropském trhu; to pro pořádek) a ono nic. Tohle vyhlášení je z roku 2004. ("We have increased our unit sales target for 2004 to 55,000 units. We plan to sell 100,000 units a year in western Europe by 2009, 2010 at the latest," says Hiroyuki Ikeda, president of Subaru Europe.) To se ale s realitou dost míjí, protože prodej za 2007 přelezl sotva přes těch 50 tisíc slibovaných na 2004, nějak prostě nemůžu uvěřit tomu, že by se do příštího nebo přespříštího roku mohl zdvojnásobit.
Presne tak ako ty prdíš na to ako Subaru dopadne, tak prdí Subaru na tvoje názory a prognózy. A myslím, že prdí aj na ČR a SR trh. Stačí sa ísť previezť do álp, prípadne na sever a uvidíš, že Subaru je celkom obľúbené. To ani nehovorím o ich domácom trhu. Nie je to síce žiaden výrobca s mega predajmi, ale držia sa svojej osvedčenej filozofie. ;-)
Mě osobně, je celkem vzato, jedno jak to se Subaru dopadne, není to značka, která by mě oslovovala. Na druhou stranu, fungovala na trhu jako jakési zpestření, reprezentovala vlastní, byť docela rigidní, způsob jak stavět auta. Pravdou je, že více než na design sázela na techniku, jenže, koho dnes její technika ohromí, připojitelné pohony 4x4 dospěly do stadia, kdy dokážou s přehledem poskytnout to samé co permanent, myšleno v obyčejných konfekčních autech. No, a při pohledu na nabídku motorů a převodovek těžko cokoliv chválit, nabídka je velmi omezená a z jejich parametrů si také nikdo na zadek nesedne. Subaru mělo záměr rozmáchnout se z pozice jakéhosi exota trhu, a to směrem k premii, vzpomeňme na prohlášení při příchodu Tribecy tak na druhou stranu směrem k plnohodnotnému mainstreamemu v nejprodávanějších třídách (C segment, D segment a malá SUV). Ani jedno se jí nedaří, i tahle Impreza sedan má k evropské špičce sedanů C segmentu velmi daleko… a kladiva buší a buší. ;-)
souhlasím s Dinarem s hatchbackem jsem se už smířil a dokonce se mi začal docela i líbit (jedna slečna ho parkuje vedle mně v tmavě šedé barvě - a nosí docela ostré mini) ale tohle budu asi rozdýchávat dlouho. Ale jak šíkáš oni to nikdy extra krasavci nebyli, ale u Subaru asi platí , že si k nim musíš najít cestu :yes:
Dinare, já bych to zas tak tragicky rozhodně neviděl. Subaru (s výjimkou Legacy) byly vlastně odjakživa škaredá auta. Odmysli si auru ikony u předchozí Imprezy a vyjde ti jeden z nejošklivějších sedanů své doby. Nová Impreza vznikla se snahou zavděčit se designem každému (alespoň trochu) a hlavně nikoho svým zjevem neprovokovat a neurazit. Jak se to povedlo, nechť každý/každá posoudí sám. Mě osobně tenhle sedánek nepřijde zas až tak hrozný. Naopak si myslím, že své zákazníky si určitě najde. Obvzláště pak v zemích, kde nosit na autě "batoh" patří k lepším mravům...
Bušení kladiv zatloukajících hřebíky do víka rakve Subaru je stále hlasitější. Tahle nová "krasavice" je dalším z nich, taková poctivá kolářská čtyřicítka. ;-\