Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Impreza sedan míří do Evropy

Diskuze (38)
Ani v Evropě nezůstane hatchback jedinou karosářskou verzí nového Subaru Impreza, ve Španělsku se bude prodávat i sedan. O dovozu do ČR zatím nebylo rozhodnuto.

Téměř 15 let bylo Subaru Impreza spojeno s karoserií sedan. První generace se sice vyráběla také jako dvoudveřové kupé a po celou dobu bylo v nabídce kombi, ale právě sedan získal pro jméno Impreza věhlas na rallyových tratích. S třetí generací se Subaru rozhodlo udělat menší revoluci a představilo Imprezu jako hatchback.

Nakonec Subaru přestavilo i Imprezu s klasickou tříprostorovou karoserií, ale pouze pro americký trh. To se teď mění, španělské zastoupení Subaru začalo nabízet Imprezu Sedan Acropolis s motorem 2,0 R. Pod názvem Acropolis se skrývá sportovní bodykit obsahující přední spoiler, nástavce prahů a zadní nárazník s difuzorem. Výbava dále zahrnuje například 6 airbagů, stabilizační systém VDC, variabilní posilovač řízení, tempomat, xenonová světla, klimatizaci, sportovní sedadla nebo měnič na 6 CD. Výbava tedy zhruba odpovídá verzi Sport nabízené na českém trhu.

Cena pro španělský trh je stanovena na 26.150 Euro, což je zhruba 630.000,- Kč. Krátký seznam příplatkové výbavy obsahuje pouze metalický lak za 289 Euro (asi 7 tisíc Kč) a kapotu WRX s nasávacím otvorem za 1.000 Euro (asi 24 tisíc Kč), účel tohoto doplňku je ale pouze estetický.

Sedan je dlouhý 4580 mm, tedy o 165 mm delší než hatchback a o 115 mm delší než předchozí generace. Zbývající rozměry – šířka 1740 mm, výška 1475 mm a rozvor 2620 mm – zůstávají shodné s hatchbackem. Atmosférický motor 2,0 R s protiběžnými písty dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW při 6400 ot./min a maxima točivého momentu 196 Nm při 3200 ot./min. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará pětistupňová manuální převodovka s redukcí.

Subaru Impreza - srovnání sedanu a hatchbacku
Motor2,0 R Sedan Acropolis2,0 R 5D Sport
Zdvihový objem [cm3]19941994
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/6400110/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]196/3200196/3200
Max. rychlost [km/h]193193
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,69,6
Komb. spotřeba [l/100 km]8,48,4
Cena (Španělsko) [Euro]26.15025.450
Cena (ČR) [Kč]-723.800,-

Diskuze (38)
18. 8. 2008 07:59
Re: China style!
Hele Me2d a co když ti řeknu, že právě plejády jezdim ? Tento fakt mi ale rozhodně nebrání snažit se vidět automobilový svět objektivně a ne jen slepě obhajovat svou garáž. :-!
17. 8. 2008 01:04
Re: Co to je za anketu?
Rozhodne ne,to by se jim jinak moc zvysily prodeje :-! >:-[]
Avatar - gld
16. 8. 2008 22:52
Re: Co to je za anketu?
a malo by?
16. 8. 2008 12:08
Re: China style!
Z toho co píšeš, jako by vyplývalo, že Subaru je prostě BMW s přelepeným štítkem.
Bohužel se ty dvě auta tak moc odlišují, že to poznají i hromady kupců. :-!
Avatar - Ricardo
15. 8. 2008 16:06
Re: tak ty bys mě pobavil
Taky protože šlápli vedle se Zapatinasem...