Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 vs. Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Jak je dobrý karoq…

197 komentářů

Avatar - woody-alien
woody-alien
Jak to řval Záruba v Naganu ? PŘEPIŠTE DĚJINY....Škoda poražena. >😒]

No, já si to později dám ještě jednou, zatím jsem jen narychlo a nevěřícně sledoval skóre. 😉
spojka
Neuvěřitelný výsledek testu zde >😒] :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Někdy v loňském roce prohrála naše národní modla O.kombik ftdi s Astrou 😄
Avatar - woody-alien
woody-alien
...no a taky jednou s Kizashi. To byla Octa II lift 1.8 TSI po F/L. 😉
_MT_
Tak v těch dobách (cca. 2012) toho tady projela víc. Pomalu každou srovnávačku, kam se dostala. Snad jen Fabia zaskórovala dva skalpy (jeden byl snad Micry; ani v jednom případě to nebyla "těžká váha" segmentu, ale outsideři).
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
to jo >😁 ale Karoq je fakt slušný 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si stejně myslím, že pan Machala tak trochu udělal ústupek po ostré kritice v posledních týdnech na výsledky testů... 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Taky si to myslím. Ale i kdyby to na body dopadlo opačně- čtu test a nenacházím nic ke kritice, přijde mi to velmi objektivní. Pokud to není výjimka, která potvrzuje pravidlo - jen tak dál, šéfredaktore. Je mi jedno, kdo vyhraje na body, ale tady se celou dobu hodnotilo fér :yes: :yes: :yes:
jam2015
P. Machala ten test najprv povinne poslal do Škody na zredigovanie a až potom ho uverejnili 😉
Futurista
Se slzou v oku vyhrál u šéfredaktora Peugeot. Jestlipak o tom ví i PR oddělení škodovky?
Bych chtěl ten případnej telefonní hovor slyšet. >😁 "Dobrý den, potřeboval bych, aby se zklidnila situace, aby vyhrál Peugeot." "Was, du Böhme! Unmäglich, oder sie haben SCHLUSS!!!" Asi chtěl Machala trochu zklidnit davy. 😉 A taky asi máme na delší dobu od testů škodovky oddech. >😁 Pro dotknuté konzernfan, to byla ironie. 😉

A teď vážně: tohle prostě P prohrát nemohl. Od designu po použitou techniku (v případě testu) tady nemá škodovka šanci. Nebude špatná, ale pro mne to fakt není žádnej odvaz. Já poprvé viděl Karoqa naživo v šedý barvě, a zezadu. Od té doby prostě ne. Předek je pohlednej, z boku je to prostě noname SUV, ale zezadu, to je děs. Ta vykouslá světla fakt ne. Za stejný peníze raději nabušenýho kombíka nižší střední..
Avatar - Jaros71
Jaros71
Vidím to na remízu.. 😄
Ale test je celkem objektivně napsaný..navíc Škoda má dost bodů za cenu a ta mi přijde dost přepálená.

Nebyly v minusech uvedeny dvě zásadní věci.

Peugeot nemá a nemůže mít 4*4...to je u crossooveru ok u SUV tragedie. :no😒br />
Škoda nemá polstrování ve dveřích...hnusné a nepohodlné tam dát loket..bakelit jak v Dacii :no😒br />
Jsem fakt rád , že jsme koupili Mazdu CX5...
TO JE JINÉ KAFE ZA PODOBNÉ I LEPŠÍ PENÍZE.
kyklop
Prečo písať do mínusov absenciu 4x4 keď sú proti sebe postavené dvojkolky?
RADEK1
Je to jen strategie. Už bylo nudné číst o nepřekonatelnosti škodovky. Tak ji nechali prohrát. A diskuze kvete.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Kulový kvete. Ty testy, kde škodovka poráží vše, mají běžně nad 400 příspěvků.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Může být, diskutující se nažerou a Škodovka zůstane celá. 😉 Přesto je ten test napsán podle mého slušně a okecávací perly se spíš než v testu objevují v diskuzi. Ale nemám obav, první test kompletně převzatý ze SM to tady vrátí na tu správnou cestu. >😒]
Avatar - wakantanka
wakantanka
sa mi nechce verit, ze v CZ teste vyhral Peugeot pred horucou novinkou z MB.
Samotny test sa cital vcelku dobre akurat zmienka o tom ze HDi je len o kusocek lepsi ako koncernovy traktor ni prislo ako hladanie pozitiv tam kde ich niet.
Tentokrat ale Martine Machalo chvalim.
_Teddy_
Ako obvykle, snazili sa trosku "stlmit" ten bodovy vysledok. Pretoze podla toho co napisali v teste ten rozdiel mal byt podstatne vyssi, nez na urovni "chyby merania".

Vsak az na ten podivuhodny i-cockpit a volant, Peugeot ovladol prakticky kazdu vyznamnu kategoriu. Uz len priznanie, ze 3k8 v zaklade (!) ma prijemnejsi interier, ako nabuseny Karoq, nad tym by sa v Skode mali zamysliet (este stale nie je cas vratit tapacirovanie na oblozenie dveri?). K tomu podvozok, motor, prevodovka, prakticky vsetko co auto robi autom je u Peugeotu lepsie...
Devil007cz
S temi dvermi mas uplne pravdu. Tohle Skoda od Octavie dal nezvlada a bohuzel to jde spis dolu viz Karoq. A co jsem slysel bude jeste hur. Ma se zacit vyrazne setrit na interierech, takze pocitam tvrde plasty ale nevim. Ty dvere muzou vypadat jeste hur oproti velke casti konkurence?

Takovy dobry priklad je T-roc ctyrkolka za 800 tisic v zakladu s tvrdym plastem, kde se podivas. Co naplat, ze je to krasne sestavene dohromady, ale tvrdy plast je tvrdy plast. A to do auta za 800 tisic opravdu nepatri.
Avatar - iudex
iudex
Jj, plasty v T-rocu kritizovali aj v Autoe😜resse, ktorí sú inak VW vcelku naklonení. Písali niečo v zmysle, že na doteraz nadpriemerné interiéry VW (napr. Golf) je to prekvapivo lacné v zjavnej snahe šetriť.
Devil007cz
Me to zajima az to uvidim na zivo, ale asi to bude bida proste no. Jinak se mi to auto z venku velmi libi, ale ta cena na urovni Karoq to zabiji na to, ze je to mensi auto.
Avatar - iudex
iudex
Tak VW už dávno avizoval úspory, prejavuje sa to nielen zarezaním menej zaujímavých modelov, ale aj katovaním kostov na nových modeloch. Atraktívnejší zovňajšok, úspory vovnútri. Redukcia motorovej palety a šérovanie platforiem je OK, ale tvrdé plasty namiesto mäkčených už nie. Kto dúfal, že napr. Superb či Octavia vylepšia tvrdoplastové dvere, môže si nechať zájsť chuť. ;-\
Avatar - Jaros71
Jaros71
Naprostý souhlas...interier Karoqu je opravdu dost laciný..plastový.
Po nasednutí jsem byl šokován..a interierem nemile překvapen u auta s cenou na skle 880 tis..bez 4*4..
Rok starý VW Touran , který máme ve firmě , má interier o 100 % lepší , tam se fakt nešetřilo..a cena je podobná nebo nižší.
Avatar - praděda7
praděda7
...katováním kostov..........na endžinovém čojsy......... >😁 >😁 >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
To je vidět i na první pohled na sedadlech álá Cactus.
_MT_
Zaslechl jsem, že je to prý jakási chyba v plánování (interiér udělali pro jinou cenovou, než to auto nakonec je). Není mi jasné, jak se jim to mohlo povést. Když je kocour (Piëch) pryč, zjevně se tam dějí věci. Tak uvidíme, jestli se pochlapí a řekněme při faceliftu interiér vylepší. Měl by mít interiér zhruba na úrovni Golfu. Jestli je to ukázka, kam VW směřuje s další generací, tak potěš koště. Nebude zase tak dlouho trvat a uvidíme.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Hrkalky nech hucia vo velkych suv v ktorych sa im vyhnut neda.
Avatar - Emel
Emel
Však dole se v jedné tabulce píše 1.6tsi
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😄 Autor je odbornik.
12MM
dveře Karoqu včetně světel je naprostá láce a příšernost, vůbec nechápu, kdo to navrhoval a ještě hůře, kdo to schvaloval. Buď jsou slepí nebo nemají kousek estetického cítění. Hrozné.

Celý test mne provázel myšlenkou, že tam kde 3008 vyniká, se to odbude pár slovy, tam kde je lepší dle autora Škoda, se básník rozmáchne. Dokonce až tak, že aby Škoda neztratila hodnocení vynikající, tak tu konkrétní věc má 3008 ještě více vynikající. To jsem ještě neslyšel. Tam, kde je to subjektivně stejné, to má Škoda tradičně vychytané ale o 3008 nic. Tam, kde je sofistikované řešení poplatné době a trhu, to autor hodnotí asi takto: "Asi bych si pořád spíš koupil pořádné zimní gumy, než spoléhal na otočné kolečko s pěti režimy jízdy." Mohu Vás pane ubezpečit, že na to kolečko se opravdu spoléhat nemusíte, za ním jsou drátky a ty někam vedou atd. atd. a na konci to funguje opravdu velmi dobře, je toho plný youtube.

Opravdu nejsme hloupí, aby šlo jen o výsledek a ne průběh testu. 3008 je zkrátka lepší než Karoq, jakkoli jste se to snažil upozadit a nedat tak najevo. A jestli jste na zadních sedadlech Škody naměřili pár cm navíc než kolik jich má velký prostor 3008 a ještě do toho stihli vsunout jak je Superb ještě lepší a Octavia také, pak bych pro toto klíčové české kritérium a testery s botami vel. 45+ skutečně už rád potkal alespoň jednou jiné než dodávkové auto plné pěti nebo snad sedmi týpků s takovýma nohama a výškou 180+. Pošlete mi prosím z běžného provozu takovou fotku, protože dle mého názoru a 25 let zkušeností za volantem takové auto s takovou posádkou prostě neexistuje. Díky.
XTad
Ja slepy nejsem a kousek estetickeho citeni mam a zadek karoku se mi opravdu libi. Neni to tak pravitkove ostre, jako ateca, nebo ostatni skodovky. Prijde mi to uvolnene a ma to smrnc. Vysledek testu je vzhledem k mistnim zvyklostem prekvapivy, ale zrovna karoq by si tu "neporazitelnost" podle meho zaslouzil spise, nez octavia, nebo fabia.
A tvoje dalsi poznamky mi prijdou zase jako zbytecne vyhranene vuci skodovce. Muzes povazovat za nepodstatne, jestli je v nejakem aute vic mista vzadu, ale je to proste jedno z obektivne meritelnych kriterii.
Avatar - DaewooMaster
DaewooMaster
Možná jen jednooký nebo jste ten kousek estetického citění měl použít, protože ten chybějící kus zadních svítilen se okecat rozumně nedá. V reálu jsem se až lekl, když to jelo přede mnou... :no:
peterle
Aj mne sa to páči. Budeš sa musieť naučiť žiť s tým, že tvoj vkus nie je univerzálny 😉
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Souhlasím s Tebou. Karoq je designově velmi povedený a ladný. jediné slabší místo je ten zadek. Protažení světel do kufru se příliš nepovedlo. Ta záď je jediná vnější část kde je 3008 hezčí a svěžejší. Jinak ten zdeformovanej buldočí výraz Pegueotu a komplikovaný zprohýbaný profil fakt nemusím.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Sofistikované řešení místo čtyřkolky? >😁
Dál nemusím číst. Mám na tohoto redaktora hodně silný a nepěkný názor, ale tady bych to podepsal.
Avatar - R32
R32
Nechcem redaktora obhajovať a netvrdím, že akékoľvek (pomocné) riešenie jednej hnanej nápravy je lepšie ako 4x4 no ak sa trošku zamyslíme a pozrieme sa na to z pohľadu cieľovej skupiny potenciálnych kupcov (okrem iného aj ženy a dôchodcovia) a lokalitu kde tie autá budú tráviť väčšinu života (mesto) dáva pre jednoduchých - technicky menej zdatných užívateľov väčší zmysel práve (dajme tomu) sofistikovaný pohon jednej nápravy pred 4x4.
Skrátka, v meste 4x4 skutočne nepotrebuješ (zvyšuje to váhu, cenu auta, spotrebu, riziko poruchy), vedia to aj výrobcovia a preto drvivá väčšina predaných áut tejto kategórie má hnanú len jednu nápravu. Kto 4x4 naozaj potrebuje toho žiadne iné riešenia samozrejme zaujímať nebudú. :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Netvrdím, že každý potřebuje 4x4, kdo nevytáhne paty z města, ten asi opravdu ne.
Ale pokud u SUV 4x4 vůbec nejde, je to podle mě zásadní chyba.
Nevím, proč píšeš o "technicky méně zdatných uživatelích" - copak je řízení čtyřkolky nějak náročnější? Spíš naopak, v určitých situacích pomůže i méně zdatnému řidiči, tam, kde by to lepší řidič nepotřeboval. Na řešení Peugeotu nevidím nic sofistikovaného, je to z nouze ctnost.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Taky to nelze u Peugeotu nazvat SUV...je to jen crossover.
Podobně jako jeho brácha u Opelu..
Tam je jediné SUV ještě klasický německý Opel Mokka s volbou 4*4!
Avatar - R32
R32
Aby si ma pochopil, 5 rokov som predával autá takže mám skúsenosti s rôznorodou vzorkou zákazníkov (od hrubokrkých cez riaditeľov celej planéty >😁 , podnikateľov, dôchodcov, ženy, internetových guru po schumacherov) a neveril by si koľko ľudí nevie čo znamená 2WD, 4WD, LOCK... naproti tomu napr. piktogram snehovej vločky chápe aj malé dieťa. Skrátka, je dosť veľké množstvo ľudí ktorý sa o autá vôbec nezaujímajú a nerozumejú im, kupujú auto podobne ako ty žehličku či prášok na pranie. Toľko na vysvetlenie "technicky menej zdatých" 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Sofistikované řešení poplatné době a trhu... >😁 Tvl, co všechno lidi nevymyslej, aby něco okecali. Taky navrhnu jedno sofistikované.....bedničku s pískem a lopatku v autě. >😒] A že to pomáhá, o tom není sporu, tak na co čtyřkolku ? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
12MM
Hele, pokud máš pro to, proč to někdo vyvíjel, úspěšně vyvinul a úspěšně nabízí na trhu jiné vysvětlení, tak sem s ním. Zatím jsem se z Tvého a ještě jednoho příspěvku výše o Grip Controlu a obdobných systémech v jiných značkách nedozvěděl vůbec nic. Navíc jsem vůbec nehovořil o srovnání s 4x4, to si jen někdo musí najít berličku k tomu, aby se vůbec měl jak vypovídat.
Ale k systému jako takovému - mám ten pocit, že 300😁KR také není čtyřkolka, a přesto vyhrává Dakar naprosto s přehledem. Já sám jsem čtyřkolku při svých 1,2 mil ujetých km potřeboval dvakrát, a to mám moc a moc rád jízdu po čistě bílé zasněžené silnici "ať se práší za kočárem". Ale rozumím tomu, že s nálepkou 4x4 na zádi se určitě jezdí tak nějak bezpečněji, když se vlastně nemůže nic stát, když se o to tou nálepkou postarali již v továrně na haldex >😁 Ahoj asfaltoví čtyřkolkáři.
_MT_
Zase sem někdo tahá ten dakarský speciál? Obtěžoval ses vůbec někdy si o tom autě něco přečíst? Co má společného s Peugeoty, které si můžeš koupit? Napadlo by tě do debaty o HH přitáhnout 458? Abys ilustroval, jak je pohon jedné nápravy skvělý. A to ani není závodní speciál. MR a FF jsou odlišné světy. Ostatně, terénní motorky jsou také zadokolky a buginy myslím běžně také. Motor je uprostřed nebo vzadu. Asi jen tak nenajdeš stroj, který by měl motor vpředu a poháněl přední kola.

Myslím si, že to pěkně vystihl _Karel_: Z nouze ctnost. Tady to podle mne sedí jak pozadí na hrnec. Tím neříkám, že to nemůže fungovat a nemůže se to hodit. Ale z nouze ctnost to podle mne krásně vystihuje. Pohon všech kol nemají, tak se snažili ukuchtit nějakou záplatu.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no, u Dangela by im nieco urobili. Otazka ale je co by to potom urobilo s cenou. 😄
12MM
Hele, já jsem napsal docela jasně a stručně, že jsem za svých 1,2 mil ujetých km litoval že nemám 4x4 dvakrát, a to mám moc rád jízdu na sněhu. Myslím, že to mluví za vše, pro běžné užití v českých podmínkách není 4x4 potřeba vůbec, důležité jsou dobré pneumatiky a to co se nachází mezi volantem a sedačkou. Je to srozumitelné?! Co si myslíš o elektronice v autě je tvoje věc, sám to nepotřebuju ale třeba pro manželku jsem za tu možnost rád. Otázka DKR není ničím jiným než odpovědí na to, zda i v nejtěžším terénu je nebo není třeba 4x4. Nic víc a nic méně. Rozčiluj se jak chceš a kup si třeba 8x8, ale pokud k řízení přistupuješ jako k diskusi, tak ti ani to nepomůže. Pa
Avatar - Emel
Emel
Dakar není ani zdaleka nejtěžší terén. Zkus vzít jakoukoli předokolku na nějaký trial nebo akci typu bahna a uvidíš. Ale není potřeba jít tolik do extrému, úplně stačí bydlet někde v horách.

Nic proti SUV předokolkám, kdo chce auto do města s výhledem tak je mu to jedno.
_MT_
Kde jsi přišel na to, že Dakar představuje nejtěžší terén? Dakar není o extrémním terénu. Je to maraton v drsných podmínkách. Jde o horko, prach, písek. Závodníci dříve neměli moc pohodlí, zázemí bylo jednoduché. Se stroji se při závodu nemažou. Znám lidi, kteří přestali jezdit Dakar, protože příliš vyměkl. V opravdu těžkém terénu by jejich rychlosti vypadaly jinak. Nebo jinak. Kolik pásových vozidel jezdí Dakar?

Pokud jde o to, jestli je potřeba pohon všech kol... Klidně jsem v zimě jezdil se zadokolkou do Alp. A to i bez elektroniky. A umím si představit blbnout s autem ala 300😁KR v terénu. Ale kolikrát jsem byl v situaci, kdy bych bez uzávěrky neprojel. Byl jsem i v situacích, kdy pomohl až naviják. A to bych neřekl, že jezdím nějaký extrém. Ostatně, do terénu jezdím typicky v SUV. Mimochodem, byl jsem i v Africe, na Sahaře, kde se jezdil skutečný Dakar (i když ne v SUV - mimo jiné proto, že tam není bezpečno a vozit si tam zadek v drahém autě je slušně o hubu). Abych to tedy nějak uzavřel. Je to každého věc. Dokázal bych jezdit i bez něj. Jen ne nutně stejné cesty za stejných podmínek. Člověk se přizpůsobí. Že si to někdo koupí zbytečně? Je mi to naprosto ukradené. Tvé argumentaci (sofistikované řešení poplatné době a tak) jsem se však zasmál. Ani kdyby nikdo pohon všech kol nepotřeboval, nic by to nezměnilo na tom, že je schopnější.

Neměj strach, já se nerozčiluji. Před časem jsem po jednom 8x8 stroji pokukoval. Cena však byla... řekněme sedmimístná, v eurech. Takže jsem si nechal zajít chuť. 😄 Předpokládám, že máš zadokolku. Alespoň mě předokolky na sněhu moc neberou. Jo, tahání za ručku není špatné, v autoškole bylo parkování na ručku na sněhu skvělé (výhoda dělání řidičáku za pořádné zimy). Ale jízda nic moc.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Natuněné ESP je "sofistikované řešení poplatné době?" LOL!

I když Karoq by mohl mít širší nabídku 4x4 (když tedy místo něj nedovede nabídnout sofistikovaný francouzský software >😁 ).
_MT_
Podobně přibrzďování kol. Kdo by chtěl svorný diferenciál. >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jasně...ale v takové Fabii, která to má sériově i s MPI, příjemný bonus. 😄
_MT_
Jak se to vezme. Opotřebovává to brzdy a v náročnějších situacích to uspíší vadnutí. Když se tím nahrazovaly uzávěrky mimo silnice, dávalo to větší smysl, protože tam brzdy typicky tolik nedostanou zabrat. Ale když jedu tak rychle, že by bodl svorný diferenciál, tak budu potřebovat i ty brzdy. Pochopitelně záleží, jak je to agresivní.
12MM
Jj, torsen mám v RCZ-R a je to super. Ale do městského nebo příměstského SUV nebo auta pro manželku s dětmi, tam opravdu bohatě stačí elektronicky řízené přibržďování, to je prostě tak.
Avatar - Emel
Emel
...a když tam žádné elektronické přibržďování není, taky dobře, manželka to ve městě stejně nepozná. A totéž se dá napsat i k tomu sofistikovanému řešení 😄 - je to takový meziprodukt, do terénu k ničemu a do města taky k ničemu.
12MM
To že to nepozná přeci neznamená, že to tam není a nezasahuje. Řekl bych, že je právě účelem těchto elektronických věcí na rozdíl od mechanických, aby jejich účinek byl plynulý a přirozený, právě tak, aby se ti nezkušení řidiči nevylekali a nezačali s tou elektronikou zápasit po svém. Sedět v RCZ-R, když už ho mám, ve vyjetých kolejích za volantem dáma a vzít s torsenem za plyn, to by si mohla snadno nafackovat vlastníma rukama. Tuším, že bez torsenu by se jí to nestalo 😉
Jak se tak dívám, je to stále kolem dokola - diskutéři vyježdění zejména surfováním na webu, ale rozumu a reálných zkušeností aby pohledal. Nic osobně, čest výjimkám.
PS: Rasto Chvala vloni v zimě testoval tuším Traveller nebo Spacetourer nebo 3008 s Gripcontrolem do zasněženého kopce mimo silnici. Stačí se podívat, jak to bylo k ničemu.
Avatar - Emel
Emel
Jo, jo... jen pro zajímavost, kolik těch Peugeotů doma máte? Pojem "sofistikované řešení poplatné době a trhu" tu asi ještě uslyšíme 😄
12MM
To jsem rád, že se ti a ostatním tak zalíbilo. Na těch slovech není nic závadného a jsou naprosto pravdivá a odpovídající realitě - sofistikované to jistě je, propojuje digitální techniku s čistou mechanikou v reálném i predikovaném čase, řešení pro nestandardní situace chování vozu a řidiče to jistě je také, poplatné době to je určitě také z nejrůznějších důvodů, ať již z důvodu dosažené úrovně technického rozvoje, tak z demografických důvodů (např. ženy a starší za volantem), trhu to jistě poplatné je také, neboť vývoj těchto zařízení kromě už uvedeného je jistě motivován i ekonomicky a zdrojově jako ostatně celá digitalizace. Takže, máš něco proti byť i jednomu slovu z těch, co tě tak zaujaly? Vidíš snad ještě teď důvod, proč by ta slova neměla být platná vždy?!

Prostě to přijměte jako fakt, že to v autech je, ostatně nějakou formu protibloku, stabilizace a elektrickou parkovací brzdu má dnes prakticky každé auto, zbytek té věci jsou jenom další a další nadstavby stejného principu. Asi tak, jako když něčí hlava se používá jako nálevka pro pivo a jiná zase jako nástroj k přemýšlení a tvorbě hodnot. Netušil jsem, že budu muset tak jasné věci vysvětlovat jako předškolnímu dítěti. Ale jsem kde jsem, co nadělám.
Avatar - Emel
Emel
Je to prostě marketingově hezký výraz pro slovo "ojebávka"... a já si na marketingové výrazy v diskusi nepotrpím, úplně mi stačí když je čtu v nějaké tiskové zprávě.
_MT_
Přesně tak. Myslím si, že to tu můžeme klidně říkat bez obalu a natvrdo. Horší řešení je horší, nehledě na to, jestli lidem stačí nebo jestli jsou ochotni zaplatit něco lepšího. Haldex také spoustě lidí stačí, ale jako pohon všech kol to tedy nějaká extra třída není. Netřeba si mazat med kolem úst.
12MM
a já si v diskusi potrpím na vše, co je k věci, což GripControl v 3008 jistě je, zatímco torseny a spol. ani u jednoho z testovaných aut ne. Myslím, že jsme tady všichni svobodně vyjádřili svůj názor. Je vidět, že pokud se týká 4x4, tak máš/te dost a více zkušeností než já, možná i proto, že jsem 4x4 jak jsem psal prakticky nikdy nepotřeboval. Čím to je, nechám na čtenáři, ale musím říci, že se v ČR, Rakousku a Itálii pohybuju všude, kde vedou cesty. To co já ve skutečnosti nestrpím je hlavně to, aby mi někdo diktoval, co si mám myslet a co si můžu dovolit psát, pokud nevybočuju z pravidel slušného chování. Takže jestli jsem ti/vám zasáhl ego odporem k tezím, které vůbec nejsou k věci předestřené článkem, tak se ti za to NEomlouvám. Papa
12MM
Quattro čtyřkolka😒br />
[odkaz]

tak tohle sofistikované řešení je opravdu pecka. Myslím, že je to právě takové, co tady hájíte. Vtipálci >😒]
_MT_
Do terénu to (přibrzďování) úplně k ničemu není. Pokud nemáš uzávěrky (případně svorný diferenciál), byl bys bez toho při křížení namydlený (jelikož si s artikulací nemůžeme vyskakovat, házíme kola do vzduchu). S otevřeným diferenciálem potřebuješ přibrzdit jen kolo ve vzduchu. Pokud budeš brzdit obě stejně, tak je to k ničemu. To nezvládneš, musí to udělat elektronika. S Torsenem, který také nemá kola ve vzduchu rád, máš alespoň šanci brzdy přeprat (na kolo na zemi dokáže poslat X násobek toho, co na kolo ve vzduchu, kde X > 1; brzdami se jen postaráš o to, aby to nebylo X * 0, páč to je pořád 0 😉 ).

Souhlasím však, že do městského SUV je to jako náhražka svorného diferenciálu celkem k ničemu. Na druhou stranu by to ani nemělo tolik škodit. V takovém autě by byl celkem k ničemu i onen "poctivý" svorný diferenciál. Je to tam, protože to řídící jednotka umí a je to funkce ("fíčura") zadarmo.
12MM
Všimni si, jak tady zasekáváte diskusi s takovým svým východiskem, které zní zásadně v podmiňovacím způsobu. Já když jdu někam něco řešit, a že je to moje práce, tak si nejdřív zjistím o dané věci vše co můžu zjistit, s tímto teoretickým základem si udělám vlastní fyzickou zkušenost, a pak teprve můžu vyslovit názor. V posledním odstavci jsi se odkopal a proto už s tím nehodlám ztrácet ani slovo. Užij si tu omezenost.
Zlobr
Srovnávací testy se Škodovkou už ani nečtu, ale obvykle jen tipuju, o kolik to ten tahoun české ekonomiky, vyvážející zisky do NDR, zase svým soupeřům "natřel". A ejhle, on vyhrál Francouz?! Pane Machalo, klobouk dolů před nestranným testem a zejména před odvahou. To bude v PR oddělení Škodovky pěkně horko, jaký že troufalec si to dovolil nepovznést pýchu českého průmyslu do nebeských výšin.
Všichni si jistě vzpomínáme, jaký byl skandál, když se Autem roku 2014 stala Mazda 6 a nikoliv Oktáfka... To bylo panečku vyšetřování, kdo jsou těmi zrádci...
Niemand
Keby si to čítal, tak zistíš, že ten test nebol nestranný len rozdiel medzi tými autami je tak veľký, že vychvaľovanie plusov škody stačilo len na tesnú prehru.
A toto je jedna z periel "Jinak ale peugeot zvládl prakticky všechny motorové disciplíny o kousek líp. Tedy kromě známky za dynamiku, kterou udělujeme podle zrychlení na stovku udávaného výrobcem." Keď už môžu merať pružnosť v automatickom režime kde bol Peugeout lepši, tak si mohli dať tú prácu a premerať aj údaje o zrýchlení, ktoré automobilky často udávajú veľmi kreatívne.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Je to pro mě opravdu překvapení, ale na druhou stranu 1,6TDi a suchou dvouspojku znám ze služeních aut ani jedno bych si určitě nekoupil. Jak
psal testér je to opravdu nejhorší možná kombinace. S benzínovými motory a manuálem by to třeba dopadlo obráceně. Ale co naplat že Pažout test vyhrál. S jeho stupidním neergonomickým i-Kočko***m si ho nikdy nekoupím. A rozhodně nebudu sám.
Niemand
Mne to ergonomický tiež nesedí, ale poznám v okolí ľudí, čo s posedom nemajú problém.
Devil007cz
Ja jsem jel s 1.5 TSI DSG a radilo to hladce, zadne cukani.Slo se na to spolehnout. Je pravda, ze jsem ujel po meste a mimo jen cca 50km, ale nic mi nevadilo ohledne prevodovky.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ono je jasný, že ta převodovka je (mimo oblast životnosti) zejména o software, a pokud ji dobře naladili, klidně může být výrazně lepčí než nedávno v oktávkách.
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes: kočkopič okamžitě řadím mezi své oblíbené výrazy a celkově podepisuji. Mě se 3008 i 5008 docela líbí, uvnitř víc než docela, ale přes de.bilní volant a budíky bohužel nejede vlak. A SUV bez možnosti 4x4 si taky můžou strčit tam, kam čtvercový volant.Jinak bych nad 5008 velmi velmi vážně uvažoval.
Avatar - iudex
iudex
Jj, i keď z Kodiaqu nie som nijako odvarený, už len samotný i-kokpit a volant na kolenách je pre mňa no-go a uprednostnil by som fádnu a do určitej miery generickú Škodu Karoq, kde ma aspoň nič neirituje (ale v inej konfigurácii, ideálne 1,5TSI s M/T, rozhodne nie 1,6TSI+DSG).
Avatar - R32
R32
Tak hádam celá tvoja dilema nespočíva v tom, či kúpiť Karoq alebo 3008? Na trhu je predsa fúra iných možností kde nemusíš robiť kompromisy, či sa rozhodnúť pre (pre teba) nevhodný interiér alebo fádny exteriér + interér od Mattela... :-!
Avatar - iudex
iudex
Nie, neboj, SUV ma neberú vôbec, iba ak by som mal voliť z testovanej dvojice, priklonil by som sa ku Karoqu už len preto, že kokpit Peugeotu s guletlačným volantom mi absolútne nevyhovuje.
Avatar - R32
R32
:yes: ak by som už teda z neviem akého dôvodu musel brať jedno alebo druhé šiel by som obe poriadne otestovať, ideálne ak by mi dali auto na víkend. Jazdím veľa, často v noci a po rokoch som začal viac preferovať komfort a pohodlie čomu zodpovedá aj môj jazdný (skôr pohodový) štýl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
tak v rámci koncernu musí 3008 porazit tu naši hrůzu. Stejně jsou to obě hrozné auta, 3008 je celá šaškoidní a Karoq má záď k zblitu. Seat je na tom dost líp.
Devil007cz
Seat je ze zadu rozhodne lepsi za me nez Karoq. Ve svetle barve se na ty svetla ze zadu neda divat.

Nicmene Seat ma dost tragicky interier prevzaty prakticky z Leona, ktery uz ma taky neco za sebou.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Ateca má design jasně hezčí než Karoq...a interier ? Nepřijde mi hoší než tohle..spíš naopak.
Devil007cz
I kdyz v testu je videt, jak se nechtelo tomu Peugeotu to vitezstvi az tak dat, tak je to krok spravnym smerem, pokud si chce redakce zachovat aspon nejakou tvar a ne byt pranyrovana ctenari. Melo by byt k zamysleni, co za tim asi je 😉

Doufam, ze to opet nezklouzne s dalsimi testy do toho predchoziho do oci bijiciho marasu ve prospech VW group za kazdou cenu.

Do redakce: bude prosim nekde v lednu/unoru plnohodnotny test T-roc?
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Dobrý den,
t-roc by se v Česku měl objevit na začátku příštího roku. Pokud vše poběží standardně, myslím, že test bychom v lednu stihnout měli,
Machi
Devil007cz
Dekuji za odpoved.
Doufam, ze to bude 1.5TSI a ne rovnou 2.0TSI.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Na to se budu fakt těšit..hlavně na hodnocení interieru..ty plasty ve dveřích Karoqu jste dost opominuli..
VW zatím bylo vždy interierem bezchybné..uvidíme.
Columbo
Jdu si to auto rovnou koupit, aby něco porazilo za standardních podmínek škodovku (tzn. základ proti plné), tak to musí být kára jak hovado....
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Tak to si pořádně užij ten i-kočkopič. To je fakt ergonomická lahůdka. Nejvíc mě pobavilo jak autor v článku píše😒br /> "Peugeot vyčůraně omezil výškové nastavení volantu takovým způsobem, aby věnec (spíš věneček, volantík je miniaturní) zasahoval do přístrojového štítu co nejméně"
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
Prosím tě, to je zase fundovanej názor jak pojď na mně z boku, ten tvůj "i-kočkopič"...
Seděl jsi v tom, řídil jsi to? Já totiž jo a několikrát a problém jsem neměl...
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Jasně že jsem to řídil. Měl jsem 308 půjčenou na víkend s 1,6 THp. Měl jsem to dokonce i recenzi ale asi před rokem jsem ji stáhnul. Pro Pegueotů jako takovým vůbec mic nemám. Jsou to asi nejlepší francouzská auta. Ale ten i-kokpit prostě nedávám. Irituje mě na něm snad všechno. Od pidi hranatého volantu, přes ručičky rychloměrů s protisměrným chodem po ovládání všeho dotykovou obrazovkou. Vrchol absurdity je to že jsem si nikdy nedokázal seřídit volant tak abych seděl pohodlně a přitom viděl na budíky. Proto ten i-kočkopič. A není to jen můj ojedinělý názor. Je to prostě ergonomický nesmysl který degraduje jinak povedené auto. Dnes už naštěstí existuje cesta k 3008 s normálním interiérem - Opel Grandland X.
CrankyDude
i-kočkopič = Epic fail. :-!
Columbo
Jezdil jsem s tím pár dní po Anglii v 2008čce z půjčovny, vůbec mi to nevadilo. Je fakt, že tam je ten kokpit trochu jednodušší. Chce to pár minut zvyku, ale jde to. I když nějaká ergonomická bomba to není.
Avatar - sachs800
sachs800
***té jsou akorát tak tvoje kecy.
Avatar - iudex
iudex
Tak primárne pochvala Martinovi za odvahu povedať, že niečo je lepšie ako Škoda. 😉
Oceňujem aj fakt, že autor diskusie nielen číta, ale sa aj zamýšľa nad tým, čo píšeme, dáva v teste aj nejaký feedback, uvedomujúc si, že je tu mnoho skúsených šoférov, ktorí majú všeličo najazdené a vedia si sami urobiť názor a teda nás tak jednoducho neopije rožkom (aj keď tiež spomínaný kolega webpaja má asi tak stonásobné skúsenosti oproti mne).
Aj keď nie som naivný a viem, že tento výsledok bol najmä ovplyvnený silnou kritikou nás čitateľov, keď víťazstvá Škody nad čímkoľvek už boli neobhájiteľné, tak sa raz uznalo, že niečo môže byť lepšie, ako Škoda a následne sa na tento výsledok ešte dlho bude poukazovať, že Škoda vždy nevyhráva a Auto.cz neprotežuje Škodu. Ale ako sa hovorí Pán boh zaplať aj za to málo. >😁
Avatar - lamal
lamal
noo len aby si ťa Machy nekúpil.. tento test je dobrý, ale ... treba byt v strehu
Avatar - iudex
iudex
To by mu muselo vydržať hodne dlho 😉, ja skôr tipujem, že najbližšiu porovnávačku opäť vyhrá Škoda. Ale dnes je to dobré, takže dnes chválim.
Avatar - lamal
lamal
ved presne... kvota je vycerpana... uvidime, Machy bude sklamany z vecne nespokojnych komentarov... ale ked bude pokracovat a prehodnoti vahu hviezdiciek, je tu ista nadej...
Avatar - Bubáq
Bubáq
... takže pokud by Caroq tento test vyhrál, musel by být Aute roku tentokrát on. Ale protože nebude, redakce se po dlouhém a opravdu hlubokém zamyšlení rozhodla, že tentokrát kvůli zachování zdání odbornosti udělají ze škodovky dvojku s minimálním možným odstupem za vítězem. To je docela rozumné rozhodnutí.
Pozn.: za cukající dvojspojku se sluší auto poslat rovnou do šrotu a ne jej pasovat na dvojku v é srovnávacím testu. Dělá si VW ze zákazníků pr-del?? Nové auto stojí hroamdu ne zrovna lehce vydělaných peněz a za ně dostanete technicky naprosto nevyhovující výrobek? Do šrotu s tím,. Kdy už konečně přestanou lidi kupovat šrot? Vždyť to je stejný podvod, jako šidící řídící softvér. Zákazník má právo za ty statisíce dostat perfektně fungující auto, takové, jaké nabízejí ostatní výrobci. Cukající převodovka je důvod k totálnímu zostuzení příslušného výrobce!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Evropské auto roku je důkazem, že jde o nejlepší auto asi podobně, jako že Miss Earth je nejkrásnější ženská planety.
Kde prosímtě čteš o cukající dvojspojce???
_MT_
S tím drobným rozdílem, že je v lidských silách vyzkoušet všechna auta uvedená na trh v daném roce, kdežto všechny ženské (i kdybychom to omezili na, řekněme, osmnáctky) si vyzkoušíš jen těžko. 😉 Mimochodem, ještě lepší je miss universe.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Sakra, ale to vyzkoušení, tos mi nasadil brouka do hlavy. Teď nebudu tři noci spát. To je představa!
Pamatuju z dětství nějakej film, jak si sultán vybíral do harému. V obrovské místnosti stály mladice snad v pěti dlouhých řadách, na sobě průsvitný hadřík a jinak nic.Před sultánem šla stará bába, a každé ten hadřík sundala. Sultán prohlídl a šel dál. Ač sklerotik, tohle si pamatuju asi 30 let a do smrti pamatovat budu. Kdyby se někomu ta scéna vybavila a znal název filmu, nabízím doživotní vděčnost!! >😁

Zpátky k Autu roku - věřím, že ani ty jsi to nemyslel úplně vážně a že u tebe ta anketka nemá valný respekt.Bez ohledu na to, jestli se občas porotci překonají a omylem to dají skutečně dobrýmu autu, bez ohledu na nacionalismus a nějakou politiku typu "francouz to byl už loni, letos bychom to měli dát němcům".
_MT_
No, jak se to vezme. Napsal jsem to spíš v žertu. Nicméně ten rozdíl tam je a je podstatný. Obecně vzato. To však neznamená, že bych té anketě přikládal význam. Nebo si vem soutěže. Ten, kdo vyhraje, nemusí být nutně "nejlepší". Typicky se nehraje každý s každým. V řadě systémů je to i o štěstí - tedy štěstí na to, kdy prohraješ; kdy potkáš či nepotkáš soupeře, který tě zvládne porazit. Kolikrát tam bývají zajímavé "kruhy" (jako A porazí B, B porazí C, C porazí A; a teď, kdo je nejlepší 😄 ).

Nakonec si ani nejsem jistý, jestli skutečně zkouší všechna nová auta - i když přejdeme, že účast je snad dobrovolná a automobilka se hlásit nemusí. Jen říkám, že je to v lidských silách, s podporou automobilek.

No jo, formativní roky. 😄
Avatar - Jaros71
Jaros71
Kup si to v manuálu..tam by zase Peugeot pohořel..
Avatar - lamal
lamal
>😁 Fajn test a nie len preto, ze nevyhrala skoda, karol je podla mna v pohode a v dobrej farbe je i krajsi ako ponurny, mastodontny, bachratý, nemotorný kodiaq... zadne partie karola mi nejak nepochopitelne evokuju dizajn Škoda... to zahnutie plechu a na pocit nedokoncene svetla... jak keby som sa dival na plech favoritu s kohutim znakom... za mna velmi podarene a osobite a nevadi ani ze trocha podivne na prvy pohlad
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, dizajnovo je Karoq podstatne vydarenejší, ako Kodiaq, predsalen hmotovo to má Karoq lepšie rozložené, nie tak mohutné a natiahnuté plochy, ktoré nevyhnutne na Kodiaqu pôsobia fádnejšie, na menšej ploche Karoqu sa to nestihne prejaviť.
Mňa akurát naživo zaujalo, že aj veľké 18" kolesá pôsobia pomerne malé. Pri fotkách v tomto teste som si to uvedomil znova a z testu je jasné, prečo: Karoq má menšie kolesá, ako 3008 (menší obvod/priemer), 3008 má priemer kolies 711mm, Karoq len 388mm.
rtomas
Je to nezmysel, pohladaj kde si spravil chybu. Len 17' disk bez gumy ma priemer 432 mm.
Avatar - iudex
iudex
Jasné že je chyba, Karoq má 668mm, mea culpa. :😉
Avatar - lamal
lamal
Kodiak je prisera... fakt sa mi to nelubi, na tu velkost tie jeho linky nefunguju a ma priserne male svetla v predu aj v zadu to este zhorsuje tie velke plochy... predok je uplne geometricky napuchnutý
chytrak1
Vůbec nerozumím výsledku testu. P3008 je auto, který ve všech testech v různých médiích, v různých specifikacích motor-kola-převodovka jízdně úplně propadl. Bralo se to tak, že auto roku má za design ne za jízdu. A tady jej chválí jak komfortní auto to je, a poměrně dobře jezdící. Upřímně - nevěřím. A myslím, že ti všichni, kteří tady pějí ódu na objektivnost testu sedli redakci na lep. Lep strachu, že tu zase dostanou po čumě když škodovka vyhraje. A tak ji nechali nechali radši padnout.

BTW. mě je docela jedno jestli vyhraje nebo nevyhraje škoda, ale vždycky jsem se bál doby, kdy testy budou vyhrávat auta podle designu a ne podle svých vlastností. A už je to ta tady. 😒
Avatar - miromen
miromen
A to si vem, že ma 308 ještě neergonomicky interier, takže karoq musi byt slušna plečka. Navic vzledem jej taky slušně drti, předevšim interierem.
chytrak1
Taky názor. Pokud by to tak bylo OK.Ale tady píšou jak skvěle jezdí pežot. A to je to divný. Všude jinde skvěle nejezdí.
Avatar - R32
R32
Čítal si to vôbec? Je na konci testu hodnotiaca kolonka bodov kde je iba jeden riadok a to dizajn?
chytrak1
A četl ty jsivlbec co jsem napsal? Že tomu nevěřím. A napsal jsem i proč.
Avatar - R32
R32
Čítal... píšeš, že 3008 vyhrala hneď dva krát (Auto roku a tento test) len vďaka dizajnu a na záver pridávaš: " vždycky jsem se bál doby, kdy testy budou vyhrávat auta podle DIZAJNU a ne podle svých vlastností. A už je to ta tady"
_MT_
Asi to myslí tak, že to 3008 dali za vzhled a pak si něco navymýšleli (text, body), aby to vyšlo.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
hmm, oba jsou ok 😉
Reco
Nam, co v tom aute jazdia, je jedno ci tomu veris 😉 Znamy co do 3008 presadal zo superbu najskor nostalgicky za superbom II fnukal. Ked po 2 mesiacoch jazdenia na 3008 sadol do superba, tak s tym prestal a chce sa ho cim skor zbavit - toho superba, nie 3008 😉
chytrak1
A proč?
Reco
Pretoze mu staci len jedno a ta 3008 je jednoducho dobre postavene auto.
adamzprahy
Tipoval bych posed a prostor u řidiče a další klasické SUV výhody. Vzhledem k srovnání se SII asi i lepší a modernější výbava, srovnatelný komfort a odhlučnění, takže skoro všechno >😁
Reco
Tak jeho slovami ked auto skusal a objednal, tak sa mu pacilo. Ked si ho prebral, tak sa nedostavil ten zelany "wow" efekt - aj z 1prveho SUV a tak vseobecne. 2 mesiace pojazdil, vytiahol supa z garaze, siel s nim na 2 tyzdne prec a ked sa vratil, tak vravi: superb ma silnejsi motor (2.0TDI + chip) vs. 3008 s 1.2eTHP (ale to by uz bol fakt pruser keby dvojliter nestihal za 1.2). Citit to ale iba na dialnici, na okreske nevidiet velmi rozdiel. Avsak nikdy si neuvedomil aky je ten sup hlucny. 3008 ma lepsie odhlucnenie, o interieri sa ani nema zmysel bavit, samozrejme technologie. Na supe 18ky citit kazdu nerovnost, na 3008 18ky a o 3 levely lepsie. SII na adaptivnych xenonoch a vidi viac s LED na 3008. Samozrejme cosi pridali aj tie vsoebecne vyhody SUV, ale uz sa vracat nebude - napriek tomu, ze vzadu bolo viac miesta. A zakoncil: dizel uz nikdy.
chytrak1
Dobrý, a co z toho neumí karoq? Umí vše a ještě lip jezdí. A přesto prohrál. A vo tom to je.
Reco
Zabavne. Nesedel si ani v jednom, nieto ich este riadil, ale samozrejme to vies lepsie. Mne je uplne jasne o com to je 😄
maXX_CZ
Zajimavy srovnavaci test, hlavne tim, ze se odkazuje i na nazory (asi?) pravidelnych prispevovatelu diskusi. Jen asi prilezitostnemu ctenari neni moc jasne, kdo je nejaky ludex, ale budiz.

Za me dost pekny tes(x)t a rozhodne ne proto, ze by Skoda nevyhrala. Prislo mi to takove strohe, zadne dlouhe uvody kapitol a nemeritelne "dojmy", coz je ale dobre.
Taky kvituji, ze konecne pokud nejaka kapitola vyzniva pro nejaky vuz, tak dle toho skutecne dostane body, bodovani zde byva opravdu strasna fraska. Ja bych si rozhodne netipnul, ze KaroQ zvitezi v porizovacich nakladech, ale proc ne.

Priznam se, ze z teto dvojice bych si zrovna vybral KaroQ (s jinym motorem samozrejme), ackoliv Skodu obecne moc nemusim, protoze Peugeot se mi nelibi jak zevnitr, tak zvenku. To jsou paradoxy, co? Vybral bych si skodu, i kdyz duel prohrala 😄
Neodvazuji se hadat, co bude priste...
😉
Avatar - R32
R32
Ja by som si z tejto dvojice vybral niečo úplne iné, od iného výrobcu a inej kategórie >😒]
chytrak1
Už v minulých diskuzích se objevila kritika na motor 1,6 TDI. Myslím že dost neoprávněně. Trochu jsem s ním jezdil a motor je to super se skvělou spořebou. A je jedno jestli aktuální či minulá generace. Co ho sráží je pětistupňový manuál, pětikvatlt je k takovému motoru vyloženě vnevhodný. Ale poslední zkušenost z golfu s 7°dsg byla velice pozitivní a i tam , kde je spojen s manuálním šetikvaltem jezdí se s ním super.
Mimochodem ten golf s DSG se suchými spojkami vůbec necukal a parkovalo se s ním taky skvěle. Jediný probblém, vůči manuálu byl, když jsem potřeboval naskočit na obrubník v momentě kdy se přední kolo opíralo o teb rantl a popojet to tak o 5 cm. Tam jedinkrát se mi nedařilo citlivě popoejet. Jinak vždy a všude, i zaparkování do mezery která má celkem +15 cm vůči délce auta úplně bez problému a bez oťukávání aut přede mnou a za mnou.

Občas to chce si ty auta vyzkoušet ne jen o nich tlachat na internetu.
JirkaX
Měl jsem 1,6 s man. v Octavii 2 i v Octavii 3 a nejezdilo to vůbec špatně. Oproti 1,9 TDI PD před tím ve dvojce před FL to jelo o trochu méně, ale i s filtrem pevných čístic jezdily za málo.
DonVito
Obcas to chce ty auta vyzkouset - spravne, neni nad vlastni zkusenost 😄
A ty jsi zkousel 1.6hdi?

Ja jezdim 1.6tdi obcas v OIII sluzebne. A krome spotreby tezko hledam pozitiva.
Od petikvaltu, pres strasny zvuk, az po otresnou prodlevu po pridani.
A k tomu skoro pokazde dolevam olej (stejne jako predtim v 1.6tdi v OII).

Ja jsem 1.6 blueHDI bohuzel nezkousel, ale vsude ji vychvalujou, jako povedeny motor (nejlepsi ve tride?) a nemam duvod neverit.
chytrak1
Ale houby, 1,6 olej nežerou a prodlevu na plynu nemaj.
Avatar - sgt
sgt
1,6 TDI dunia a olej žerú, vo firme polovica G7 nevydržala s olejom do prvej servisnej prehliadky.
andy2214
A tomu rikas zrat olej? Hadam, ze interval mezi prohlidkami je 30 tisic km. Dolit litr je naprosto v poradku, neni auto, ktere by si neco nevzalo. Ja u MB E dolivam litr cca co 15 tis.
DonVito
Ano, podle koncernu je 1l na 1000km v poradku 😄

Nicmene kdyz jedes sluzebne nekam dejme tomu 800km, (muj pripad tam a zpet) znamena to skoro pokazde dolevat. I kdyz samozrejme hodne zalezi na stylu jizdy..

Takze podle me zere olej.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jeden litr na tisíc je samozřejmě zrůdnost, ale vůbec to není specialitka jen koncernu.
Nicméně Andy reagoval na to, že bylo třeba dolít olej před servisním intervalem, což samozřejmě neznamená ani zdálky litr na tisíc, ale třeba půl deci na tisíc.
_MT_
Přesně tak. Pokud jezdíš dlouhé intervaly, tak není dolévání nic zvláštního. Takhle velká spotřeba mi vůbec nepřijde běžná. Ani u firemních aut, pokud vím, s tím problémy nejsou. A to dle manuálu mají povolené vysoké spotřeby oleje.

Nakonec to, že hladina nepadá, nic moc neříká o tom, co v tom motoru máš. Nějaké množství oleje se má spotřebovat. A do oleje se dostávají kontaminanty. Pohyb hladiny je jen otázkou bilance. Stane se, že "olej" přibývá (odebírat z motoru olej, aby se hladina nedostala nad maximum, je ještě větší sranda než dolévání).
_MT_
To podle řady automobilek. Když to není tisíc, je to 1.500, 1.600 (tisíc mil). Z matematického hlediska je to slušný rozdíl, ale pořád jsou to směšné hodnoty. Přes dva to moc nejde, ale i takové motory se najdou. Těžko budeš hledat automobilku, která by měla limit třeba litr na deset tisíc (nebo i jen pět). Na něco takového jsem ještě nenarazil. Co mi bylo řečeno, mají to tam jako ochranu před uživatelem zmrzačenými motory (špatně zajeté atd.). Prostě jim řeknou, že je to normální, odkážou je do manuálu a tečka. Z hlediska údržby je důležitý trend. Jakmile motor z ničeho nic začne žrát, něco se děje.
Avatar - sgt
sgt
Tak keď auto má olej pod spodnou ryskou v polovici servisného intervalu (pri 15tis) tak to olej žerie. Jazdím už roky s dvojlitrovými HDi a tam je normálne, že medzi servisnými intervalmi si ani nevšimnem, že klesla hladina oleja. A to mám na okolí dosť známych, ktorým HDi nežerie olej ani pri 200,300tkm....
kyklop
So spotrebou oleja na firemných problém nemáme, ale s tým zvukovým prejavom sa dá súhlasiť. Hlučnosť je ok, ale to dunenie v nižších rýchlostiach a otáčkach je už po chvíly nepríjemné. Je to taký návrat k 1,9 tdi v OII na ktorú zavesili ešte dlhšie prevody 5 stupňového manuálu. Táto kombinácia je úplnou mizériou všade mimo diaľnice
DonVito
Ty zertujes 😄

Ptal jsem se te, jestli jsi ridil 1.6hdi.

Chapu, ze kdyz nemas srovnani, zda se ti 1.6tdi v pohode..

PS Tenhle tvuj prispevek dava za pravdu tvemu nicku >😁
chytrak1
Řídil a i starší. Takže na rozdíl od tebe vím, ze hdi po 100000 km zní jako úplně jiny motor. Ma daleko blíž k zetoru než k novýmu hdi.
kyklop
Kecáš >😁 . Ak by to aj bol fakt, tak 1,6 tdi je zetop už od novoty (OIII) :-!
Marekx
Přiznám se, že ty testy Škodovek v duelu s jinou značkou už většinou ani ani nečtu, protože vždycky vyhraje pro redaktory to nejlepší v širém vesmíru a tím je Škodovka, takže ztráta času. Tady koukám jako blázen, protože konečně zvítězila jiná značka a dokonce Peugeot, to nevypadá na pochvalu a prémie od vedení Škodovky >😁
Nicméně se mě nezdá údaj o ceně uvedený u předního skla, aby u nové Škodule stálo čelní sklo pouze 4606kč. Buď tam chybí na začátku jednička a nebo je to nějaká Čína nebo Polák a cena u Pažouta je za originál.
chytrak1
Proboha proč by celní sklo mělo stát 14 litrů? Originál skla se normálně pohybu jsou okolo 5-7000 (vw grup). I s výměnou do 10000. S dani.
koblih
Pokud máš vyhřívaný sklo, kamery, atd. tak minimálně u Superbu je cena ještě o dost vyšší než 14 tisíc
Valach
Zdar
Mám Peugeot 3008 1.6 Blue hdi active už rok najeto 21000km.Má to navigaci,kamery, tažné zařízení.manuál
Stálo to 619000 Kč.
Jezdím denně 50km do práce kopcovitý terén (
Beskydy) Mám 2 metry 120 kilo a místa mám naprosto v pohodě.
Nevím jak dvoulitr ale když hodím za tři tak to předjiždí
úplně v pohodě.Jo už mi jedou doplňky s Číny tak to bude vypadat jak vrcholná verze za pár korun
Za mně néjpěknější auto.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Důležité je , že jsi spokojený.
Design je fakt zajímavý..
Každý má nějaké estetické cítění a priority.
Já bych však takové auto bez 4*4 nechtěl..
To už raději normální hatchback.
Pokud SUV tak čtyřkolku..do Beskyd? Subaru Forester 😄
Valach
Jo a žere to do 5.5l.
A to můžeš jet jak hovado.
Zdar
chytrak1
Což je úplně normální. To žere i 2.0 tdi 110 kw.
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Celkem pěkně napsané a celkem pravdivé. Na zdejší bídné poměry dávám :yes:
Valach
Jarošu zdar
Máš pravdu ale minulá zima mně přesvědčila že 4x4
nepotřebuju.Extremy nejezdím a to auto má 1350 kilo.
Na Falkenách jsem se vydrápal všude kde jsem potřeboval bez problémů.(Rožnov pod Radhoštěm)
Zdar

>😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, že to nutně nepotřebuješ. Nutně nepotřebuješ ani klimu, kožený sedadla, tempomat - přesto takový věci třeba v limuzíně málokdo oželí. Když nepůjde do S-klasse objednat kůže, každej si nejspíš bude ťukat na čelo. Přitom žít se bez ní určitě dá, ne že ne.
traveldrive
Z čoho ste všetci takí happy? Veď Peugeot vyhral o 0,03 bodu! Nula nula nič...
Autori testu to spravili fakt šalamúnsky. Peugeot nemohol prehrať, aby neboli za úplných diletantov, tak to "vyriešili" de facto remízou.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
To je jak porovnávat hrušky a brambory! Jeden vůz je čtyřkolka a druhý dvoukolka >😁
multicar
Oba testované modely jsou dvoukolky.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jenže ta škodofka čtyřkolkovou verzi má a ten pažout ne! A právě o tom to je Jarmile. :-!
multicar
... nicméně na 3008 nemá. 3008 je tvrdým oříškem i pro Tiguan. Malý náskok v testu auto.cz znamená náskok podstatný v reálu 😉 .

Obě auta mám v toplistu, ale...
Osobně mám trochu problém u Karoqu s designem z boku: působí trochu jako domeček, vysoko stojící na malých kolech . Není to snad ani tím že kola jsou jen 17" , ale podběhy jsou příliš velké a hlavně spíš obdélníkové než kulaté (viz foto č. 67). Jsem sám ?

Test není ale dostatečně podrobný a jako obvykle podjatý v tom, že se zdůrazňuje ergonomie a praktičnost Škody bez detailů, přitom v řadě záležitostí boduje pežot , ale nejsou zmíněny, např.😒br />
- Karoq má poměrně masivní středový tunel vzadu. 3008 má zcela rovnou podlahu.
- Sedačky v 3008 lze sklopit tlačítky v kufru (škoda pokud vím nikoliv)
- Po sklopení sedaček u 3008 vznikne ložná plocha bez schodu.
- Bílé číslice na šedém pozadí karoqu je ergonomie ? >😁 Kromě toho že přístrojový štít vypadá dost obstarožně 8-s
- Karoq nemá průvlek na tenké předměty? A co opěrka vzadu? To se sklápí celé opěradlo střední sedačky ?
- porovnejte objem úložného prostoru pod opěrkou mezi sedadly vepředu
peterle
U 3008 to kazí interiér. Zdeformovaný volant a prístroje nad ním. Absurdne mohutná stredná konzola. Vystupujúci displej. Mne a to fakt nepáči. Naopak Karoq je v tom skoro dokonalý. Mierne vadia len tie sivé kruhy budíkov. Ale to rieši príplatkový displej.
Tunel musí mať Karoq masívnejší, u štvorkolky tam je kardan. Zdá sa mi, že s dvojitou podlahou v kufri schod nie je.
Karoq sa podaril, asi bude víťaziť nad Octaviou. A ceny má veľmi slušné. Pre mňa je ho vážny.m konkurentom Grandland, nie 3008
Avatar - _Karel_
_Karel_
-Karoq má poměrně masivní středový tunel ze zcela jasného důvodu. A právě z toho důvodu ten tunel nepotřebuje 3008. Pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda.
- Po sklopení sedaček vznikne ložná plocha bez schodu i u Karoqa, stačí si objednat mezipodlahu do kufru. Bez mezipodlahy nezmenšuješ objem kufru. U 3008 tato možnost zdá se není.
- Karoq nemá průvlak na lyže, 3008 zase nemá varioflex.
Takhle by se dalo bavit asi dlouho. Každý auto je trochu jiný, má něco navíc proti druhému a něco mu chybí proti druhému.
multicar
U 3008 je plocha vyřešena chytře - podlážka je ukotvitelná pouhým pohybem do dvou výškových poloh.

Masivní středový tunel nemusí být ani u 4x4. Tady se navíc bavíme o dvoukolkách.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže 3008 má podlážku v kufru řešenou stejně, jako Karoq. Není co kritizovat ani u jednoho.
Daň v podobě středového tunelu pro mě není velkým zlem, jet v těchto autech v pěti je samo o sobě za trest. Klidně to můžeš vidět naopak, ale to je tvoje věc. Trvám na tom, že u SUV je větší problém nemožnost AWD než zavazející středový tunel.
multicar
Mně to pořád nevychází -- sedák + na něm sklopené opěradlo dá dost velkou tloušťku. To by podlážka v karoqu musela být brutálně vysoko aby vznikla +- rovná plocha.

A nebo při vyjmutí sedačky varioflex vznikne naopak záporný schod ? To snad ne.
[odkaz]
[odkaz] . Zde fotku chápu že podlážka je v horní poloze a rovná plocha se ani vzdáleně nekoná.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nechci se hádat do krve, nalomil jsi mě, ale na této fotce to vypadá v pořádku - [odkaz]
multicar
Nápodobně 😄 ale tipuji že na té retušované fotce ta viditelná hrana je ve skutečnosti svislá krycí deska viz [odkaz]
traveldrive
Že dohromady nikde nespomenú problémik práve so sklápaním zadných sedadiel. Pre nižšie výbavy to vraj neplatí, ale najlepšie sedadlá úplne nesklopíš, ak najprv nevytiahneš von hlavovú opierku stredného sedadla (zapiera do stredového tunela). Ako fajn, potom to sklopíš, ale kam s tou opierkou? Za prvé je to oštara a práca naviac a za druhé potom lieta ako bezprízorná po aute. Alebo sa už pre ňu našiel stabilný flek? [odkaz] čas od 2:50 do 4😁0.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Počkej, ale to, že sedadla jdou nejen sklopit, ale pak i celá zvednout, to značná část aut neumí vůbec. Z toho co píšeš to vypadá, jako by nešlo opěradlo sklopit bez vytáhnutí hlavové opěrky, což samozřejmě jde. A až při dalším kroku (zvednutí celého sedadla do svislé polohy) opěrka zavazí. To už by sis taky mohl stěžovat, že sedadla jdou úplně vytáhnout a že je nemáš kam dát.
Já občas taky musím u svého kombi sundat hlavovou opěrku (zapírá se o příliš vzad posunuté sedadlo spolujezdce) a prostě ji dám na zem za přední sedadlo.
traveldrive
Tento systém sklápania sedadiel mal už Favorit. Vtedy a na jednoduchom aute sa povinné vyťahovanie opierok hlavy pri sklápaní dalo ľahko odpustiť. Dnes je to fau😜as. Ak by tú vytiahnutú opierku bolo kam dať, tak sa to ešte dá.
To máš podobné jak s roletou na kufri - sklopíš sedadlá a kam s ňou? Ak má miesto kam zapadne, je to fajn. Ak nie, je s ňou problém, lebo stále zavadzia. Nie je tak?
To tvoje "prostě ji dám na zem za přední sedadlo" funguje, akurát môže tiež prekážať a hrozí, že bude po pár "odloženiach" špinavá jak sviňa...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale jo, já netvrdím, že moje "dám ji na zem" je super řešení a odpověď na otázku "kam s ní". Jen píšu, jak to řeším já.
Předpotopní Favorit se zvedacím sedákem bych do toho netahal, prostě říkám, že tohle řešení je docela ojedinělé, pro určitou část zákazníků (včetně mě) super, a nutnost vytáhnutí opěrky je malá daň. Situace, kdy bude prostřední sedadlo úplně zvedlé, a přitom nejde ven z auta, nebude moc častá. To, že tohle řešení není dotáhlé k dokonalosti, mi jako tragédie nepřijde.
Výhody varioflexu pro mě - přes týden vyhodím sedačky ven a mám malý náklaďák. O víkendu dám zpět, na dovolenou dětem můžu udělat lepší prostor vytáhnutím prostředního sedáku ven a posunutím krajních k sobě.
Spíš mi přijde blbý, že opěráky jsou dost nízký, zcela nevhodný pro velký dospělý. Ale chápu, že jinak to nejde.
multicar
U Karoqu je taktéž (nevím jak to závisí na výbavě) zadní středová loketní opěrka spočívající v prakticky v celém sklopném opěradle, což považuji za šílené (aspekt estetický, materiálový , možnost poškození, zmenšení šířky k sezení , nemluvě o tom, že se tím spojí kabina s prostorem kufru 8-s .
[odkaz]

U 3008 zase pokud chcete vrátit sklopené sedačky, je nutné podržet bezp. pásy, jinak se skřípnou. U karoqu nevím jestli to je řešené.

Možná námět pro redakci se pomalu orientovat na video testy, a všechny takové manipulace pěkně ukázat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Karoq má v základu zadní lavici dělenou 60/40, udělaná je lacině, bez loketní opěrky - tady bod + pro 3008.
Pak má Karoq možnost varioflex sedadel 40/20/40 (viz tvůj odkaz) a tam je celkem pochopitelné, že do uzoučkého středního sedáku nedají ještě navíc opěrku. Co by z něj zbylo? Jinak je ale varioflex pro rodiny s dětmi praktický, na to zase nemá odpověď 3008.
Ale absence loketní opěrky u běžné lavice není nic, na co by škoda mohla být pyšná, to ne.
Stejně jako tebou zmiňovaná nemožnost sklopit sedačky z kufru.
JirkaX
"3008 je tvrdým oříškem i pro Tiguan" Můžeš to trochu upřesnit? Zatím to tak nevidím, ale možná se pletu.
Avatar - Emel
Emel
Asi myslí tohle: [odkaz]

Prodejně je samozřejmě 3008 asi na půlce Tiguana, což se +- shoduje i s mým hodnocením těch aut 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jj, a když se člověk ve zmíněném testu podívá na na body za ergonomii, musí 😢
multicar
Třeba
[odkaz]
[odkaz]
Tiguan a 3008 představují špičku v evropském mainstreamu kompaktních SUV.
A zde - nalejme si čistého vína - modely škodovky, jakkoliv obecně těží z vyspělé výbavy a techniky VW, jsou vždy o krůček zpátky, ať se to týká některých detailů (nechci otravovat s chybějící loketní opěrkou 😄 ), materiálů uvnitř, nebo prvků výbavy, které pro škodovku nejsou k mání.
Mimochodem ani v Ambition karoq nemá digitální štítový displej? Která příplatková položka ceníku to je ? Jsem měl za to, že je v ceně.

PS: pokud chce někdo 4x4 je to jasné, netřeba mě na to nachytávat. 8-s
Avatar - _Karel_
_Karel_
V obou testech je dražším, ale lepším autem Tiguan. V testu Auto.cz poměrně výrazně.
Ale jinak jo, ne že by se nezapotil.
JirkaX
Je možné, že jsem jak je dnes moderní uvádět, ve střetu zájmů. Ale pro mne exterier 3008 nic moc, hlavně přeplácaný předek. A interier? Když jsem to viděl poprvé, tak mne to vzalo. Skutečně to vypadá fantasticky. Bohužel, než si do toho člověk sedne. Potom rychle vystřízliví. Interier Tiguanu a i Karoqu je co se týče ergonomie úplně někde jinde.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Od první po poslední větu můžu podepsat. Jen s drobnou úpravou - kromě přeplácaného předku se mi 3008 docela líbí i zvenku.
JirkaX
Jasně, kdyby všichni měli stejný vkus, tak by to na těch silnicích byla pěkná nuda. Mám problém kolem těch světel. Ale Karoq na tom není o nic lépe. Ty nesmyslně vysoko umístěné mlhovky, to nepochopím. Vždyť takhle jsou i nefunkční. Vymontovat, zaslepit, přelakovat, šoupnout dolů a hned bude to auto hezčí. A hlavně budou plnit svoji funkci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mě se naopak přední partie a zejména světla u Karoqa i Kodiaqa líbí nejvíc z celýho auta. Useklý zadní světla Karoqu se ale moc nepovedly.
JirkaX
A ta nefunkčnost mlhovek ti nevadí? Ta zadní světla jsou zvláštní. Ale ono už začíná být problém něco origo oproti konkurenci vymyslet. A tohle je trefa do černého, i když každému se to nemusí líbit.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Přední mlhovky jsou alespoň pro mě věc úplně k ničemu, kromě vzhledu. Myslím všeobecně. Musí být mlha jak mlíko, abych je rozsvítil, a stejně to moc nepomůže. Jak jsou u těchto dvou aut funkční, to zatím nevím.
JirkaX
Předpokládám, že to bude stejné jako u O1. Tam jsou v hlavních světlech a taky k ničemu co se mlhy týče. Mlhovky musí svítit pod mlhu, jinak to nemá smysl. A to je max. 40 cm nad zemí.
Avatar - Emel
Emel
Zadní světla jsou udělaná hodně dobře, vymakané detaily... to se jim povedlo. Předek je divný a jinak... na můj vkus moc chromu, hlavně ve vyšších verzích.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlas, zadní světla se na 3008 povedly. Jak tak na ně koukám, moc se u Peugeotu nebabrali se spasováním kufru těsně pod světly: [odkaz]
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hele, nevím, o fotku dál v galerii to už vypadá zase jinak. Prolezl jsem pár fotek 3008 z sauto a připadá mi to v pořádku. [odkaz]
PS: Zadek je asi to nejlepší z celého auta.... 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
V téhle galerii je to na každé fotce vidět. Levý horní roh plechu těsně pod sklem je padlý dolů.
Ale jde o houby, to já jen tak, ne že by se to nemohlo stát i u jinýho auta. Jen mě to trklo.
Avatar - Emel
Emel
Kde ti chybí loketní opěrka?

Karoq není konkurent Tiguanu, technicky je Tiguan = Kodiaq. Něco ve výbavě určitě chybí i Kodiaqu, ale zrovna digitální budíky jsou něco, co bych klidně oželel... naopak si myslím, že tohle patří do příplatků. Kéž by dal Peugeot do příplatků i-cock-pit.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Byl bych ochoten i něco málo připlatit, abych uvnitř tolik "invence a stylu" neměl. 😉
Adamantium
Mezi slepými, jednooký jest králem..
Avatar - praděda7
praděda7
MM právě přišel o práci.... >😁
CrankyDude
A la nekousej do ruky ktera te krmi? A co svoboda slova, ku*wa ri.t? >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
....svoboda slova je když.........funguje autocenzura.......... :-!
marianor
Škoda by mohla spraviť aj trocha odvážnejší design, toto mi príde dosť konzervatívne. Peugeot je pre mňa krajší jak zvnútra tak aj z vonka. Ani kodiaq nie je až taký pekný. Príde nejaký disproporčný. Pôsobí na mňa vysokým a úzkym dojmom. To odvodené coupé vypadá oveľa lepšie s tou nižšou strechou.
Avatar - aproximus
aproximus
opravte chybu v tabulce u bodů za design. peugeot má mít 10 za invenci a styl a karoq 0, protože je to jen unylá zvýšená krabice na kole s nulovou invencí a stylem. pak bude výsledek testu hned jasný >😒]
pcwifi
tady delaj machra se skodovkou a pežotem a pritom nevedi ze chytrak by si koupil jen Hjundáj !!! >😁
Avatar - Dinar
Dinar
V testu carenthusiast dostal 4,5 hvězdy, v podstatě jen chvála. [odkaz]

Ve srovnávačce autoe😜ressu (se stejným konkurentem jako zde v testu acz) vyhrál karoq. [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
To je ovšem 1.5TSI vs. 1.2THP... tam nemám nejmenší pochybnost. Ale 1.6TDI proti 1.6HDI, tam si fakt nejsem jistý... no, prostě pro mě je motor základ.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Základem pro úspěšný vůz SUV je čtyřkolka a slušný diesel. :-! Jistě, karotka má i spoustu negativ - třeba že v testovaném voze nebyl dvoulitr, chybějící ruční brzda, atd, atp, ale má alespoň ty základní znaky. Zkoušet s ním porovnávat francouzský výrobek, který není čtyřkolkou, je nesmysl. :no: To je jen novinářská snaha vytvořit balastní článek, kterým se dá ucpat volný prostor a jak je vidět, zdejší uhrovatí mládenci jim to baští. :no:
Avatar - Emel
Emel
V testovaném voze není ani ta čtyřkolka.
Avatar - Dinar
Dinar
V testu carenthusiast je 1,6tdi předokolka, 4,5 hvězdy.

Ano, ve srovnávačce AEX jsou benzíny, ale já ty testy přece vůbec nesrovnávám, jen po tom, co jsem si přečetl tuhle diskusi, dávám odkazy na to, jak vidí karoq jinde, protože tady diskutující klasicky neřeší auta v konkrétní specifikaci, ale šmahem zavrhují/vyzdvihují modely jako takové.

Pro každého je v hodnocení podstatné něco jiného, osobně si neumím představit koupi suv bez 4x4, jedno v jaké velikostní třídě, tj. pokud daný model 4x4 vůbec nenabízí, nemá proti konkurenci s možností 4x4 u mně šanci.
Avatar - Emel
Emel
Pointu beru - tohle je srovnání výhradně malé nafty FWD a nelze ho zobecnit na modely jako takové, u Karoqu je to asi jeho nejslabší verze.

Autoe😜ress občas čtu, ale 1.5TSI je jiný příběh. Carenthusiast vidím poprvé a po pravdě, třeba věta "As you may have guessed just by looking at it, the Karoq is Skoda's alternative to the SEAT Ateca and Volkswagen Tiguan, all of which share much of the same underpinnings and engines." ve mě nevzbuzuje úplně důvěru, protože Tiguan je technicky o level nad Atecou / Karoqem.

Jinak jasně, Karoq je určitě hodně povedené auto a nová prodejní hvězda, při svém bloumání po salonech jsem ho prolezl v nějaké top specifikaci a jak nemám SUV rád, tak Karoqu staticky není moc co vytknout (i když Ateca se mi líbí víc).
JirkaX
V čem je ten Tiguan tak podstatně výše? Já toho moc nevidím.
Avatar - Emel
Emel
Má víceprvek vzadu ve všech verzích, má jako základní motor 1.4TSI, jako top 2.0BiTDI 176kW a 2.0TSI 162kW, používá silnější převodovky (vč. DQ500). Technicky Tiguan = Passat a Karoq = Octavia.
JirkaX
Podle mne jsou to tři sourozenci, jenom jeden z nich je tak trochu mazánek.
Avatar - Emel
Emel
Tiguan je sourozenec Kodiaqu, resp. Kodiaq přesně odpovídá Tiguanu XL. I proti Kodiaqu má Tiguan něco navíc... zatím BiTDI (ten by se měl v Kodiaqu RS objevit) a silnější 2.0TSI... ale jinak je technika stejná (stejné převodovky, i s 1.4TSI 110kW mokré DSG apod.).
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Francouzský sazomet je kultivovanější, než benzínový motor VAGu? To že je ta proklamovaná slavná kvalita?