Pro Zetor se jedná nepochybně o obchodní úspěch. V relaci s ročními prodeji značky Belarus na stejném trhu se jedná o zatím malinké a nesmělé nakouknutí.... Velkým otazníkem (stejně jako v případě všech ostatních během cesty prezidenta sjednaných záměrů) je to, zda Zetor dostane řádně zaplaceno. Snad měli šťastnou ruku při volbě partnera. Zkušenosti velkého množství zahraničních firem z podnikání v Rusku říkají, že velká dávka štěstí je nutná, pravidla v Rusku prostě neplatí.
Asi zase znalec problematiky ruského podnikání a trhu. Že nám těch deb.lů narostlo.
Z ruským partnerem obchodujeme cca 5 let, výroba lisovacích nástrojů a vstřikovacích forem.
My si kreslíme dokumentaci, Rusové vyrábí.
Takže každý podnikatel chce dlouhodobou spolupráci, to už dorazilo i do Ruska, všeználku. Placení navzájem absolutně bez potíží. Rusům to technicky skvěle myslí - jako nám Čechům. Němec bude stát jak guma nad výkresem a řešit, že šroub ve výkrese je dlouhý 80mm a on má šroub 100mm. Rus to odpíchne na soustruhu a jede se dál. Takže si myslím, že pro Zetor a budoucí servis daleko lepší Rus co si umí poradit oproti gumě z Německa, USA, která při poruše vymění půl traktoru.
Mimo to bude Zetor vyráběn v Koreji, takže Rusko kousek. Také výhoda proti různým zeleným a modrým traktorům.
Ach, to jsem to schytal! Stydím se, věru takovou ťafku do tváře by málokdo přežil.
Pane, nejste jediný, kdo má osobní zkušenosti s podnikáním v Rusku. Mohl bych jen nadhodit, že na rozdíl od Vašich 5 let mé osobní zkušenosti trvají již 16 let. Také bych Vám mohl namítnout, že na rozdíl od Vašich zkušeností s 1 (jedním) partnerem má praxe zahrnuje odhadem 40 různých firem, v naprosté většině z automobilového průmyslu. A všechny možné regiony od západu až po nejvzdálenější východ, od relativního severu až po ruské firmy v Kazachstánu.
Ale proč bych to dělal? Vaši pravdu Vám brát nechci, rád Vám k Vašim osobním zkušenostem pogratuluji. Jak jsem napsal výše, máte štěstí.
Ale nemáte pravdu. Ať už co se podmínek podnikání v Rusku týče, tak co do Vašich pohrdlivých slov o německé či americké konkurenci. Sundejte si ideologické brýle z Vašeho ctěného nosu, prosím.
Edit: pročtěte si osobní zkušenosti jiných přispívatelů do diskuze zde na této stránce. Snad Vám to pomůže v tom, abyste příště nereagoval tak nasupeně.
V Rusku neplatí nic, co je v civilizovaných zemích normální a jsou na to ještě hrdí .... Ale jedno jim jde - zasednout a stakanem vodky vše vyřešit, jak tomu bylo vždy zvykem. Výsledek není třeba rozebírat
Dopadne to jako v Kovosvit MAS Sezimovo Ústí. Před pár lety se jásalo a mačkaly se ruce rusáckejm mužikům, a MAS se hrabe z dluhů, právnické bitvy dovedly fabriku cugrunt. Dneska to za pár švestek vlastní nějaká Groupholding, jen protože svoloč neplatila. Hlavně že pro ně dnes znamená zítra. Opatrnosti není u rusákokšeftu nikdy nazbyt !!!
určite by som to takto nezovšeobecňoval na niektorý trh, vychcánkov máš veľa všade po svete, takých čo neradi platia faktúry ešte viac. Toto sa dá ľahko ošetriť trebárs dokumentárnym akreditívom. :-)
Tak se ty joudo podívej, kolik tam prodávaj západní značky (zejména nákladní auta - MAN, Mercedes, Volvo, Scania) a řekni mi, kolik jich dopadlo jako Kovosvit???
Re: Hlavněsi pro Boha nechte ty kecy, že to "zařídil" Zeman
Však zařídil i omluvu od Medveděva!
Obchodovat se má se všemi zeměmi, pokud nejde o vojenský či jinak nebezpečný materiál. Protože jinak místo na trhu vyplní firmy z jiných zemí třeba i přes prostředníka - třetí stát. ;-)