Ach, to jsem to schytal! Stydím se, věru takovou ťafku do tváře by málokdo přežil.
Pane, nejste jediný, kdo má osobní zkušenosti s podnikáním v Rusku. Mohl bych jen nadhodit, že na rozdíl od Vašich 5 let mé osobní zkušenosti trvají již 16 let. Také bych Vám mohl namítnout, že na rozdíl od Vašich zkušeností s 1 (jedním) partnerem má praxe zahrnuje odhadem 40 různých firem, v naprosté většině z automobilového průmyslu. A všechny možné regiony od západu až po nejvzdálenější východ, od relativního severu až po ruské firmy v Kazachstánu.
Ale proč bych to dělal? Vaši pravdu Vám brát nechci, rád Vám k Vašim osobním zkušenostem pogratuluji. Jak jsem napsal výše, máte štěstí.
Ale nemáte pravdu. Ať už co se podmínek podnikání v Rusku týče, tak co do Vašich pohrdlivých slov o německé či americké konkurenci. Sundejte si ideologické brýle z Vašeho ctěného nosu, prosím.
Edit: pročtěte si osobní zkušenosti jiných přispívatelů do diskuze zde na této stránce. Snad Vám to pomůže v tom, abyste příště nereagoval tak nasupeně.
Asi zase znalec problematiky ruského podnikání a trhu. Že nám těch deb.lů narostlo.
Z ruským partnerem obchodujeme cca 5 let, výroba lisovacích nástrojů a vstřikovacích forem.
My si kreslíme dokumentaci, Rusové vyrábí.
Takže každý podnikatel chce dlouhodobou spolupráci, to už dorazilo i do Ruska, všeználku. Placení navzájem absolutně bez potíží. Rusům to technicky skvěle myslí - jako nám Čechům. Němec bude stát jak guma nad výkresem a řešit, že šroub ve výkrese je dlouhý 80mm a on má šroub 100mm. Rus to odpíchne na soustruhu a jede se dál. Takže si myslím, že pro Zetor a budoucí servis daleko lepší Rus co si umí poradit oproti gumě z Německa, USA, která při poruše vymění půl traktoru.
Mimo to bude Zetor vyráběn v Koreji, takže Rusko kousek. Také výhoda proti různým zeleným a modrým traktorům.
Tak se ty joudo podívej, kolik tam prodávaj západní značky (zejména nákladní auta - MAN, Mercedes, Volvo, Scania) a řekni mi, kolik jich dopadlo jako Kovosvit???
Re: Hlavněsi pro Boha nechte ty kecy, že to "zařídil" Zeman
Však zařídil i omluvu od Medveděva!
Obchodovat se má se všemi zeměmi, pokud nejde o vojenský či jinak nebezpečný materiál. Protože jinak místo na trhu vyplní firmy z jiných zemí třeba i přes prostředníka - třetí stát. ;-)
určite by som to takto nezovšeobecňoval na niektorý trh, vychcánkov máš veľa všade po svete, takých čo neradi platia faktúry ešte viac. Toto sa dá ľahko ošetriť trebárs dokumentárnym akreditívom. :-)
Dopadne to jako v Kovosvit MAS Sezimovo Ústí. Před pár lety se jásalo a mačkaly se ruce rusáckejm mužikům, a MAS se hrabe z dluhů, právnické bitvy dovedly fabriku cugrunt. Dneska to za pár švestek vlastní nějaká Groupholding, jen protože svoloč neplatila. Hlavně že pro ně dnes znamená zítra. Opatrnosti není u rusákokšeftu nikdy nazbyt !!!
V Rusku neplatí nic, co je v civilizovaných zemích normální a jsou na to ještě hrdí .... Ale jedno jim jde - zasednout a stakanem vodky vše vyřešit, jak tomu bylo vždy zvykem. Výsledek není třeba rozebírat
Pro Zetor se jedná nepochybně o obchodní úspěch. V relaci s ročními prodeji značky Belarus na stejném trhu se jedná o zatím malinké a nesmělé nakouknutí.... Velkým otazníkem (stejně jako v případě všech ostatních během cesty prezidenta sjednaných záměrů) je to, zda Zetor dostane řádně zaplaceno. Snad měli šťastnou ruku při volbě partnera. Zkušenosti velkého množství zahraničních firem z podnikání v Rusku říkají, že velká dávka štěstí je nutná, pravidla v Rusku prostě neplatí.