Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

České Auto roku 2018 zná své finalisty: Je mezi nimi i Impreza a Stinger!

126 komentářů

comper
Ten kto ma najlepsi kurz, alebo kto by si to najviac zasluzil?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ono se ta odpověď liší >😁 >😒] ?

Já myslel že odpověď je vždy KAROQ >😁 >😁
Fuller
FAVORIT ZNAMENA, žE KTO MA NAJVAčšIE šANCE, JEDNODUCHE PROSTE.
lukas13
A teď ještě prosím o vysvětlení pojmů "smysl pro humor" a "nadsázka". Děkuji.

Ps.: Ten CapsLock fakt není nutný.
Fuller
ZABUDOL SOM HO VYPNUT, TEN capslock
mudrlanti :yes:
_MT_
Tobě to s caps lockem píše malá písmena s diakritikou? Při psaní nekoukáš, co píšeš? Ani to po sobě nečteš? Když už sis tedy vybral takovou výmluvu.
Avatar - Emel
Emel
Obecně. Ale otázka "Kdo je Váš favorit" už tak jednoznačná není.

Vyhraje Karoq, asi i celkem zaslouženě. Nejvíc se mi líbí Stinger, ale auto roku by se mělo dát koupit pod milion. Takže ve finále je "můj favorit" Insignia.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zaslouženě Karoq? Nepřeháněj to 😄

Spíš je to viz R32 17:11
Avatar - Emel
Emel
Je to jedno z nejpovedenějších aut v nejvíc trendy segmentu od domácí značky... objektivně proč ne. Že já osobně SUV moc nemusím je věc druhá.

Mimochodem... po loňském SUV roce, kdy evropské COTY vyhrála 3008, světové F-Pace a u nás se do top 5 vešel Kodiaq, Ateca a Tiguan je možný, že letos bude snaha to trošku kompenzovat... uvidíme.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je dobrej postřeh s tou záplavou SUV. Bohužel pravděpodobnější je spíš posílení trendu = z finálový pětice je Karoq zřejmě nejmíň vyjímečnej = ale vyhraje
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, bude snaha to kompenzovat. A i přes veškerou snahu vyhraje ... Karoq >😁 >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Když mohla být autem roku dokonce i 3008......tak nakonec proč ne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ta dokonce i 3008 v testu porazila právě ten ... Karoq >😁 >😒] >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ale jo, porazila. Konkrétní verze porazila velmi těsně nejhorší verzi Karoqu (1,6TDI suchéDSG)
Ok, beru to jako vtípek 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a tím jsi jistě chtěl říct, že u srovnání vyšších verzí by bylo vítězství P3008 mnohem výraznější, že >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nechci začínat již tisíckrát proběhlou debatu SUV a 4x4, resp. 3008 a ergonomie. Necháme si každý svou pravdu. 😉
Avatar - Emel
Emel
Když Karoq, tak 1.5TSI... a proti němu nemá Peugeot co postavit.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To jsem si myslel taky, ale kupodivu má 1,6THP. 😉
webpaja
3008 je originál, Karoq je modifikovaná Ateca. Nic do třídy nového nepřinesl.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nebojuju za Karoq, ale co nového přinesl do třídy 3008? Nic mě nenapadá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Originál vs kopie = už? 😉
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, proč by nevyhrál, já s tím žádný problém nemám. Spíš si říkám, že možná ta loňská záplava byla důvod, proč v top 5 nevidíme třeba Stelvio, Aronu, QQ - za mě jen dobře...
webpaja
Nevím proč by měl vyhrát Karoq? Je to Ateca v jiném kabátu! Co je na tom záslužného nechápu.
_MT_
Ani bych neřekl. Jen je to subjektivní. Pořád by to měl být ten, na koho by sis vsadil. Kde výhru očekáváš (je pravděpodobná). Tedy ne nutně ten, komu bys to přál. Nebo kdo by si to zasloužil.
Avatar - Emel
Emel
Když se budeme bavit třeba o volbě prezidenta a já napíšu, že můj favorit je Drahoš... tak v tomhle kontextu to podle mě znamená, že to přeju Drahošovi. Myslím, že to spojení je nejednoznačné.
Avatar - white label
white label
Slovo Favorit má dva různé významy😒br /> - člověk, zahrnovaný výjimečnou přízní určité osoby
- jedinec s velkou šancí na vítězství (zejména v soutěži)

- K panu Drahošovi můžeš mít výrazně větší přízeň, než k ostatním kandidátům, a proto mu přeješ vítězství nejvíc ze všech kandidátů...
- Nebo prostě jeho vítězství považuješ za nejpravděpodobnější ze všech kandidátů a proto by sis na něj třeba klidně i něco vsadil.
Samozřejmě za určitých okolností ho můžeš mít/považovat za favorita s jedním i druhým významem současně.

P.S. Třeba na moji manželku, ač je to jednoznačně moje největší (spolu s dětmi) favoritka, bych přesto nevsadil ani zlámaný groš v případě, že by měla soupeřit např. s Martinou Sáblíkovou v rychlobruslení. >😁
Avatar - Emel
Emel
Tak. A pak rozhoduje kontext. Při spojeních typu "můj favorit" se to kloní k verzi 1, při spojeních typu "za favorita považuju" se to kloní spíše k 2... tak jak to psal Karel. Ale úplně jednoznačné to podle mě není.
_MT_
Obecně určitě, ale opravdu bys v případě takového klání řekl, že je tvou favoritkou? Sám od sebe. Pochopitelně by se ti na takovou otázku nechtělo odpovídat negativně. Ale je to to slovo, které bys zvolil? Já tedy ne.
Avatar - white label
white label
Řekl bych, že je v takovém případě (Martina Sáblíková) jasnou favoritkou (obecně). 😉
_MT_
Je to subjektivní, projeví se v tom preference, ale předpokladem podle mne je, že má reálnou šanci. Pokud je ten, komu fandíš, naprostý outsider, tak mu podle mne prostě neřekneš favorit. Musí být v popředí. Je to tedy někdo, na koho by sis vsadil. I do *** vstupují subjektivní faktory. A teď tu nemluvím o "profesionálních" sázkařích.
Avatar - Emel
Emel
Na Insignii bych si nevsadil... vidím tam šanci spíš v jednotkách procent. Ale klidně napíšu, že je můj favorit. Vsadil bych na Karoqa, ale neřekl bych o něm, že je to můj favorit. Já si myslím, že to není jednoznačné a asi to závisí na tom, jak to kdo cítí.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vidím rozdíl "kdo je podle tebe favorit" a "kdo je tvůj favorit".
Avatar - white label
white label
Jedna věc je původní význam slova favorit (favor/favorit👋favori), což byla osoba oblíbená, chráněná, zvýhodněná..., šlo obvykle o přízeň někoho mocného (typicky panovníka), jako jeden z mnoha příkladů se uvádí třeba Madame de Pompadour (milenka Ludvíka XV) .
Do jaké míry si to skutečně zasloužila mohou ostatní těžko úplně posoudit. 😉
Později/v dnešní době je to ale mnohem spíš spojováno s poněkud odlišným významem - jedinec s velkou šancí na vítězství, a to zejména v různých volbách/soutěžích, samozřejmě velmi často ve sportu. A tam to určitě není o tom, komu by to kdo přál, nebo kdo by si to víc "zasloužil".
_MT_
Ano, původní význam je jiný. A podle mne tam jde o moc a vliv. To je ten důvod, proč se o tom mluví, proč na tom vůbec někomu záleží. Tady se však bavíme v kontextu soutěže.
Avatar - white label
white label
Kurz (sázkových kanceláří apod.), dejme tomu, ale kdo by si to nejvíc zasloužil, to nemusí mít s favoritem společného vůbec nic.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
...vítěz je předem znám. Karoq :-! :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je v týhle až nečekaně povedený pětici smutný 😐

Ale za výběr finalistů :yes😒br />
Snad až na ten Karoq >😒]
Avatar - maxi!
maxi!
uvidime ako to dopadne
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, celkem bez připomínek. Pro mě je nejslabší "kus" Impreza, asi bych tam spíš viděl Civic, Polo / Ibizu, Swift... možná i to Stelvio... ale očividně novináře zaujala, tak na ní třeba něco bude. Tipuju pořadí😒br />
1) Karoq
2) Insignia
3) Stinger
4) 5er
5) Impreza
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Místo Kagoqu Civic = máš pravdu

1) 5er
2) Stinger
3) Civic
4) Impreza
5) Insignia
Avatar - Emel
Emel
Cituješ originál s přesností tobě vlastní 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dík 😉

Ale ten Civic = si připomněl výborně :yes: 😄
Avatar - Emel
Emel
Pro mě je Civic jako celek (tj. včetně TypeR) zajímavé auto, plus samozřejmě fandím Hondě za návrat ke kořenům (pořádný podvozek a motor). Na vítězství asi úplně ne, ale do top 5 by se mi vešel.

Klidně můžeš tipnout výsledek, vsadíme se třeba o krabicák (aby nebyla diskuse jestli je dost dobrej)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mě taky = nedělal sem si srandu

Když vyhraju = klidně si ten krabicák nech = tipuju Karoq 😄

Svý pořadí sem napsal
Avatar - Emel
Emel
Svý pořadí jsi napsal, ale jako soutěžní tip ho neberu, protože tam máš Civic, který v té pětce není. Tip na vítěze není tak zajímavý, ale zkus tipnout celou pětku... a pak budou trestné body za každou odchylku od tipované pozice a auto (tj. např. Stinger tipovaný třetí, reálně pátý = 2 trestné).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Umim napsat svý pořadí = vymeješlet to vymyslej zčásti uplacený, viz ACZ zčásti fakt neschopný a dokonce neznalý novináři = to fakt nedám

Ale celkově sem výběrem docela mile překvapenej = a tim že z týhle pětice zvítězí nejspíš ten nejmíň technicky zajímavej = budu zase naopak zklamanej 😄

V tvym pořadí bych asi prohodil 5er a Insignii = tak by to moh vidět českej novinář. 5er se hodně povedla = ta si druhý místo asi zaslouží = když je to první obsazený [odkaz] 😄
Avatar - Emel
Emel
To není anketa technické zajímavosti, jinak by v ní musely vítězit převážně supersporty a luxusní limuzíny.

5er místo Insignie... teoreticky může být, to je celkem realistická možnost... opět je to o tom, jestli převáží pohled price/value, který je asi hlavním trumfem Insi, nebo prostě technika v podání 5er. Stinger je pak žolík.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To chápeš blbě = technicky zajímavý inovativní atd. = ve svý kategorii

5er se fakt hodně povedlo = Insignia neni průšvih ale mimořádný auto svý třídy to neni = narozdíl třeba od Stingru
Avatar - Emel
Emel
Pořád... inovativnost je jen jedno z kritérií a ne to nejdůležitější.

Mně osobně se 5er moc nelíbí - moc velká maska a světla, moc chromových detailů. Předchozí se mi líbila víc. Ale nic proti, v prémiové střední je to aktuálně asi nejlepší volba (taky nejnovější).

Insignia... ale jo, samozřejmě, Insi spíš dotáhla konkurenci a třeba v dynamice top verzí je konkurence pořád o kousek vpředu. Super je ale podvozek + a celkově komfort.

Stinger... záleží s čím ho srovnáváš. Pokud s prémiovkami, tak Stinger taky není nic extra. Já ho zatím prolezl staticky... a jako jo, hezký, ale třeba prostorově je to teda docela bída, za sebe si sednu tak tak (pokud si dám sedačku na zem, tak tam není moc místa na nohy... a hlavu si i se svými 180 opřu o strop).
gil54
5er : vzhled je věc, dejme tomu, každého soudruha. >😁 Ale technicky je G30 o několik parníků před již od narození ne příliš zdařilou F10.
webpaja
Nezlob se na mě, ale budu znovu opakovat. Karoq není nové auto, je to Ateca!
Avatar - Emel
Emel
Neříkám jak se mi které auto líbí, tipuju výsledek. Klidně si tipni taky, s tebou jsem ochoten vsadit se třebas i o dobré víno 😄

Jasně, Karoq přinesl trošku jinou Atecu (z mého pohledu horší - zatím motory a design). Osobně to teda vidím tak, že Ateca přinesla jiného Karoqa, ale to je hraní se slovíčky. To ale nevidím jako tak zásadní problém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak se mnou o krabicák a s pájo o dobrý = to ti nezapomenu! 😄

Vtip je že Karoq je fakt (zatim) horší Ateca = a (narozdíl od ní) vyhraje :yes: >😁
Avatar - Emel
Emel
Páju znám. Tobě by člověk poslal dobré víno a ještě by poslouchal, že v tom byl ten krabicák... to riziko se volbou krabicáku eliminuje 😄

S Atecou nejsme ve sporu, Ateca umí benzín ve čtyřkolce apod., navíc vypadá o něco líp. Karoq je možná hezčí uvnitř, umí variabilní sedačky, asi je o něco pohodlnější.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tos přehnal = hodně 😉

Karel prostě poslal = v pěkný originál lahvi = levnou whisky :-!

Zkoušeli a porovnávali sme = a to je naše profese [odkaz] [odkaz] >😒]

Tohle prostě Karlovi nevyšlo = i když přístup oceňuju 😄
Avatar - Emel
Emel
Nevím samozřejmě jak to bylo, jen jsem tu aféru zaznamenal a dělám si z ní srandu 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
To není žádná věda. Objednal jsem láhev přes eshop přímo na adresu Hamuny, láhev přišla, originální a zavřená. Hamuna by zřejmě před odesláním láhev otevřel a ochutnal, páč je velký znalec a degustátor. Já ne. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle bys poznal i ty 😉

Holt mě a asi i tě podvedli = nesnášim podvodníky

Porovnávali sme s [odkaz] a byl lepší než [odkaz]

No neoslepli sme = takže z určitýho úhlu pohledu = taky dobrý 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No problem = whisky poznám. A krabicový od [odkaz] snad taky = doufám 😄

Viz 12:12 = když to porovnáš je to snadný = jen by mě zajímalo co to bylo = z mýho pohledu běžná whisky za nějakou stokorunu, řek bych že klasickej [odkaz] ne = bohužel tyhle podvody sou docela rozšířený ;-\

Tipovat výsledky český Auto roku je vzhledem k vlivum jak tipovat Sportku = bez leváren je [odkaz] a pravý sou i výhry 😉
Anonym
O nic.
lukas13
Jde o to kdo bude druhý. 😉

Jinak je i zajímavá anketa u tohoto článku - Insignia je v reálu krásné auto, skvěle jezdí a je za velice donrou cenu (na rozdíl od Imprezy, která podle mě Subaru v Evropě zabije, resp. bude začátek konce). A přesto je právě pro Insignii nejméně hlasů... Proč?
Anonym
Já z těch 5ti aut jel jen ve dvou. jedno z nich je Insignia. Stejně jako předchozí generace kulhá za konkurencí. Jako běžec na konci skupinky vytrvalců, který sotva drží tempo a funí z posledních sil. Klasika Opel. Tak to vidím i já.
Jnak favorit všech internetových BYkupců je samozřejmě Stinger. Zajímalo by mě, kdo z halsujících v anketě v něm jel.
lukas13
Já tedy jel 165Hp benzín a rozhodně bych Insignii stavěl na špici střední (a pro sebe bych šel do M6 >😒] )

O Stingeru se nechci vyjadřovat právě proto, že jsem ho nejel. Ale v soutěži "skokan roku" by, vzhledem k tomu co Kia vyráběla před 10ti lety,bylo asi jasno...
Avatar - Emel
Emel
Co se ti na Insi nezdá, třeba ve srovnání s Passatem?
gil54
Anketa, podle mě, nemá žádnou váhu, protože jednotlivá kritéria, podle kterých mají být auta posuzována, jsou zcela obecná a popírají možnost objektivně posuzovat jednotlivá auta napříč kategoriemi. (Technika a technologie, jízdní vlastnosti, užitná hodnota, ekonomika provozu, design.) Nehledě na to, že většina z nich má subjektivní charakter.

A navíc je letos ještě důležitá změna v posuzování: " Porotce musí zohlednit pozici daného automobilu především v konkrétním segmentu a v realitě českého provozu."

A to považuji za úplnou, jak to napsat, kašpařinu. To jako že + body, že Karoq je vyráběn v ČR a podporuje národní hrdost, nebo pro BMW - body, že je německé a Němci nás v sedmatřicátém obsadili a pak vypálil Lidice nebo že nejvíc se u nás kradou Škodovky, tak Karoq nemá šanci ? Nebo že nejmenovaný prodejce v ČR je hovado, tak auto té značky nemůže vyhrát ? Nebo že silnice v ČR jsou oraniště, tak musí vyhrát traktor ? >😁 :-!

Je to, dejme tomu, nějaká reklama, PR, chlebíčky, ale pro soudného konzumenta je vypovídací hodnota ankety a přínos nula.
Avatar - R32
R32
Nejak do podrobna tú anketu nesledujem, netuším kto je porota (snáď nielen CZ novinári) a ani aké sú hodnotiace kritéria no tentokrát je tu fakt zbierka finalistov ktorý snáď ani nemohli byť rozdielnejší. Každé auto je z iného segmentu, inej kategórie, rozdielneho zamerania a rozdielnej cieľovej skupiny potenciálnych kupcov. Rád by som vedel ako to chcú teda porovnávať a čo vlastne budú hodnotiť ktoré motorizácie sa dostanú porote do testu (asi dosť podstatný detail)... :-! Každé auto má svoje pozitíva a plusy ktoré ostatné mať logicky nebudú, fakt ťažká voľba (až na Karoq, ten keby nebol od domácej Škodovky ale napr od Mitsubishi tak sa do finále určite nedostane - môj názor, samozrejme 😄 ).
brk77
Kdo vlastně určuje vítěze? Je to zase odborná porota, jen se zúžil počet finalistů, nebo běžní lidé?

Mám rád Škodovy a nepochybuji o kvalitách Karoqu, ale nevolil bych ho. Přijde mi nezajímavý. Zmenšenina Kodiaqu, tuctový vzhled SUV, nuda. BMW bude určitě super auto, ale s ohledem na cenovku asi tak trochu mimo. Kia zase pěkná hračka pro velké kluky. Za mě asi to Subaru. Se zbylých dvou, pro mě rozumných kandidátů, se mi libí víc.
gil54
O vítězi rozhoduje hlasování odborné poroty složené z předních motoristických novinářů a dalších odborníků. Do hlasování se tradičně zapojuje i veřejnost.

V reakci na vývoj automobilového trhu a automobilové techniky v posledních letech SDA reagovala tím, že připravila zcela nový koncept ankety. Automobily jsou voleny porotou odborných motoristických novinářů nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě >😁 >😁 >😁 >😁 , zatímco hlasování veřejnosti bude opět zcela odděleno.

(Oficiální pravidla pro letošní rok jsem nenašel, ale zase tak úporně jsem nehledal.)
Provocateur
Impreza na to nemá motor. Příští rok má přijít i turbomotor. Budu doufat, že to bude nová 1,8 s výkonem cca 200 koní.
_MT_
Tak to by byla příjemná změna.
kovv
Z mého pohledu, jakožto řidiče, který chce pohodlí, jistotu a bezpečnost jasně vyhrává Impreza (Stinger je samostatná třída). Za poslední roky jsem jezdil novým Golfem, Astrou, Fabií, Merivou, i30, Rapidem a Oktávkou. Se všema se mně jezdilo dobře a dle mého to jsou dobrá auta.
Impreza je ale vyšší dívčí. Prostě top pro ty co si chtějí vychutnat jízdu. A že není manuál je mi putna, protože se v práci nakvedlám až moc.
PS: A v crash testech je absolutní jednička
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ad PS = nejlepší auto v historii japonskejch testů
kovv
Vím. A v evropských ztratila jen pár bodů na tom, že nemá omezovač rychlosti (neznám nikoho kdo to aktivně používá) a čtení značek ( mám ho v oktávce a hlavně v zahraničí je dost nepřesný, hlavně polsko a slovensko, často mně to ukazuje v polsku v obci 130).
_MT_
Těch 130 ti skutečně načítá rozpoznávání značek, nebo to jde z nepřesných mapových podkladů?
Avatar - maxi!
maxi!
ved vlastne sa nic nedeje! :-!
Šimpanz
nejlepší auto v této společnosti je 5er a to rozdílem několika levelů, asi jako když se postaví Real Madrid vedle Dolních Kotěhulek z okresního přeboru.
gil54
Z daného výběru jednoznačně. To snad každý ví. A když to nahlas nepřizná, tak to alespoň vnitřně cítí.

Akorát to vůbec neznamená, že vyhraje. O pravidlech resp. hodnotících kritériích jsem psal v 17:26.
Šimpanz
No podle hlasování ve zdejší anketě to evidentně neví/nedokáže si přiznat 85% lidí. A pokud vezmu v potaz, že novináři se zachovají stejně falešně jako hlasující v anketě, tak je jasné, že novináři vlastně zrcadlí běžné bychaře na internetu.
Dobré zrcadlo všem těmto lidem by bylo vyhlásit, že pět prvních hlasující a pět prvních novinářů podle abecedy, kteří hlasují v anketě mají právo zadarmo odebrat jedno z těch pěti aut v nějaké solidní konfiguraci pro soukromé účely a zveřejnit výsledky jejich skutečné "volby".
gil54
>😁 Hned by mělo bmw deset prodanejch pardon registrovanejch aut.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Spousta hlasujících zřejmě hlasuje i podle své peněženky. Tedy - co by se mi v garáži reálně líbilo. A vzhledem k tomu, že kritérii jsou i užitná hodnota, ekonomika, design - nemusí z toho každýmu vylézt zrovna pětka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejlepší auto pro majitele chaty z téhle pětice je Karoq. Chápeš?

Nejlepší auto pro mnoho lidí je ... Duster. Hodně vydrží a jen tak ho nezničí při denodenním používání. Chápeš?

A nikde není dáno, že autem roku má být "absolutně nejlepší" vůz. To by podle tebe klidně mohla nastat situace, kdy ve finále bude prémiovka, která v rámci své třídy nic nepřinesla a v rámci geneze se bude řadit mezi ty nepovedené generace, naproti třeba lowendu, který posune celou třídu o level výš. A podle tebe by vyhrála nevydařená prémiovka, že... 8-s 8-s
Hovnohlav
Mas recht, zalezi jak budou auta napsany na tom papirku, ktery se nevejde na prvni stranku, tak ma smulu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vseobecne nejlepsi vuz neexistuje.... pomozem si:
[odkaz] ... 5er je mozno najelpsie vo svojom segmente ale prre zakaznika ktory potrebuje nieco uplne ine to zdaleka nebude najlepsie auto .. peace :😉
Avatar - M1chal
M1chal
Má to stejné pravidla, jak Český slavík? >😁
Avatar - white label
white label
Ano, i tady se očekává ORTEL. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to jak sa Sip pytal Karla.... Karle jak to delas? a on na to kdyz ja ti nevim >😁 .. to iste mas aj so skodou... vyhrava v podstate uz automaticky
Avatar - donPedro
donPedro
Tož já bych to teda, páč řikalá Máňa, že příště to už nebude směroplatný, dal tomu Buicku ... vlastně Vauxhallu ... ale hlavně Opelu ... a taky Holdenu. Tož tak 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) Stinger
2) Impreza
3) Karoq
4) 5er
5) Insignia

Stinger prostě proto, že jde o zajímavý model v nabídce. Pro Kiu je to velký skok. Přináší alternativu k zavedeným prémiovým modelům a i když z pohledu automobilů nepřináší nic nového, tak je to zkrátka model co má charisma. A pokud by se výhledově dostal na rozumnější cenovou úroveň, mohl by se stát zajímavým kouskem pro určitý typ zákazníků.

Impreza prostě proto, že je vydařená a - nevím jestli je myšlena Impreza vč. XV, tak bych ji snad dal i zlato. A to zato, že přináší koncept SUV bez negativ SUV (velké, těžké, vysoká podlaha..).

Karoq ... ano, je povedený a to se nedá nijak obkecat. Z druhé strany, povedených SUV je mnoho a že by Karoq nad konkurenci nějak vynikal, se říct nedá.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak jen drobný detail - k tomu XV -Karoq je podobně těžký, při stejném rozvoru menší, ale snad aspoň ta nižší podlaha >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak jen drobný detail - XV je trochu větší, že >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
? Nechápu. Psals - XV chci autem roku, protože nemá nevýhody SUV - není moc velké těžké. Já píšu, že jeho spolufinalista ze stejné velikostní třídy je podobně těžký, menší. Moje pointa - tvoje udané důvody pro XV jsou poněkud liché. Není nijak zvlášť lehké ani malé, je běžné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, velké znamená mj. vysoké, co brání výhledu ostatních... Pokud budu srovnávat hmotnost, tak budu srovnávat srovnatelně velké (a Karoq je prostě pecijen kratší), srovnatelně vybavené a se srovnatelným pohonem a převodovkou. XV je vždy AWD+CVT. Karoq ne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ach jo. Prostě jen plácáš. Jestli se ti líbí XV a chtěl bys ho autem roku, neřeknu ani popel.
Ale argumenty typu "nemá špatné vlastnosti SUV" jsou kraviny.
Výška XV - 1,615m, Karoq 1,603
Délka XV 4,45, Karoq 4,38
Váha XV 1495-1565 Karoq 1591 - obojí automat+4x4

Je tam malý rozdíl ve váze ve prospěch XV. Jinak jsou stejně dlouzí, vysocí a stejně se do nich nastupuje.

Pointa - XV je, alespoň v tebou uváděných vlastnostech, úplně běžné SUV své třídy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co je hlavní problém SUV? Těžiště 😄

V čem bude největší rozdíl mezi Karoqem a XV? 😉

Ocituju závěr testu nový Imprezy: "Važme si toho, že taková auta stále vznikají"

Já si vážim 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
"A to zato, že přináší koncept SUV bez negativ SUV (velké, těžké, vysoká podlaha..)."
Na toto jsem reagoval. Tvoje poučky jsou jako vždy mimo téma. Nesrovnávám, co je lepší auto, ale jen ty vlastnosti, co uvedl rohypnol. Jestli neumíš číst, nereaguj.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kedze ide o cesku anketu tak je dost pravdepodobne ze to opat vyhra skoda...tentokrat teda karoq ... skoda podla mna u vas nevyhra len vtedy ak pre dany rok nepredstavi ziadnu vyraznu novinku... ale o rok ma byt zase novy cross odvodeny od fabie... takze opat to vyzchadza na skodu.. tak snad za dva roky to uz vyhra niekto iny ked skode dojdu "novinky" s bude mat nejaky rok dva "okno" .. jedine vtedy je sanca presadit sa aj inym znackam v tejto ankete u vas 😉
gil54
Ale opět - kritéria a pravidla soutěže.

Co je výrazná novinka a co není ? A z jakého důvodu tam tedy vůbec nominují zahraniční produkty, když, jak říkáš, "ide o českú anketu" a má vyhrát Škoda.

Anketa k ničemu.

A možná i diskuze.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
do istej miery su tieto ankety vzdy subjektivne... obzvlast vtedy ked dany stat ma zaroven aj vlastnu automobillu.. tu potom uz nie je o com...
gil54
Asi tak. Jistý vliv v národních anketách jistě lze pozorovat. Proto má snad, možná, trochu nějaký význam COTY. Už třeba jen tím, jak dlouho se již vyhlašuje. Tedy tradice a celoevropský záběr. To má poněkud větší váhu.

Ale PR, reklama, chlebíčky, show, slavnostní vyhlášení, plky, plky, plky, kdo by tomu odolal..... 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
samozrejme ze ista show ( divadlo ) a smotanka patri k tomu bez ohladu na zmysluplnost celej akcie ... ale tak tieto ankety su proste o tom

treba to brat kusok s rezervou... navyse kazdy mame ine priority a tuzime po inom "najlepsom" aute... takze vo vysledku su tieto ankety len akymsi ciastkovym ukazovatelom istej skupinky ludi ktora vidi veci tym svojim pohladom....
gil54
Naprostý souhlas. K tomu není co dodat. Vidíš, nakonec si dokonce rozumíme. 😉
Avatar - Emel
Emel
Výjimka potvrzující pravidlo byla v poslední době Ma6, která porazila Octavii III:
gil54
Když výrobce žebřiňáků vyrobí najednou žebřiňák co jede sám, tak si v tvých očích zaslouží první místo ? 😄

Jak jsem již napsal, je to pouze otázka priorit, hodnotících kritérií a pravidel. Pokud bude priorita délka do 4 metrů nebo cena do 200 000 Kč nebo ....... pokaždé bude vítěz jiný. Potom chápu, že vidíš Karoq jako lepší káru než BMW 5er. >😁

Bezcenná anketa. Ani mě nenapadne dělat nějaké pořadí i jen hypoteticky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
1. stinger
2. impreza
3. insignia
4. karoq

aj ked sa bojim ze v reale to bude obratene
webpaja
To se může stát nejen u nás, automobilky mají všude na světě velký vliv. Ano, (jak jsme se tu několikrát před odhalením Karoqu hádali a já neskromně připomínám: MĚL JSEM PRAVDU), Karoq má pozměněnou karoserii a svébytný interiér, ale je to STÁLE JEN ROK STARÁ ATECA!
I ta Impreza má ve final 5 samozřejmě víc opodstatnění.

Když už tam tedy Karoq je (tlak domácího výrobce chápu), tak nevidím jediný důvod ho tu vyzdvihovat nad ostatní finalisty. Do třídy nic nového vyjma sebe sama nepřinesl.

- Stinger je jediným v EU dostupným mainstreamem s V6 a RWD
- Insignia udělala mezigenerační skok o vesmír, je krásná, technicky vyspělá, prostorná, lehká
- 5er je leader vyšší střední, technologie CLAR atd. Navíc po jízdně nepovedené F10 opět na špičče za volantem
- Impreza si udržela tradiční pohon 4x4. Dnes ho už nemá ani A7 jestli se nepletu!
- Karoq přinesl trochu jinou Atecu..
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jen drobnost - pokud vím, Subaru už nepoužívá původní pohon 4x4. Ať nový funguje jak funguje, je to obdoba Haldexu. Že k tomu kráčí i Audi, to máš bohužel zřejmě pravdu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen drobnost = u Subaru nejde o 4x4 ale celkovou koncepci konstrukce vozu = na jehož konci je 4x4 😉

Že se dnes z finančních důvodů = tlak na nižší výrobní ceny je docela obrovskej + z technickejch důvodů = levnějšíma metodama se dá dosáhnout vpodstatě téhož co dřív složitějšíma = auta ale i další technika mění, to je hořkosladkej fakt. Já radši klasický řešení = a nejen u aut = ale ty sou prostě už tak drahý že..

Že vítězej Haldexy a zesilovače v třídě D atd. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
A proč mi to píšeš? Paja napsal "Impreza si udržela tradiční pohon 4x4" a já napsal - ne, neudržela. Nevím, o čem si chceš povídat.Neřekl jsem, že funguje špatně, ani nic jinýho.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jestli to co sem napsal víš a uvědomuješ si = tak sorry a se omlouvám 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
v pohodě.
Avatar - Emel
Emel
Stinger a mainstream, no dobře, pod mega ho nekoupíš ani s dvoulitrem (zkoušel jsem to), respektive možná 990 nebo tak něco.

Insignia udělala skok, to ale udělali všichni. Jako člověk, kterému Insi dost pravděpodobně skončí v garáži, píšu, že kdyby byl Superb 2.0TSI 4x4 za stejné peníze, vezmu Superb... bohužel je o 100t+ dražší. Tady je důvo😜 [odkaz]

Impreza má normální 4x4 jako každý druhý, ne? Navíc pouze CVT a dvě polozdechlé atmosféry. Za mě takhle od monitoru no way.
Avatar - speedfred
speedfred
Tá akcelerácia teda nič-moc na ten výkon,aj keď nechcem tvrdiť že slabé.
Avatar - Emel
Emel
Je to slabé. Nevím přesně v čem je problém, ale prostě to nejede. 0-100 za 7,6s, to je fakt bída. Superb dává 5,5-6s, to je rozdíl třídy až dvou.
[odkaz]

Pak těch 100+ už vypadá takhle od oka celkem ok... tak jestli za to fakt může ten Aisin...

Jasně, je to jen nějaké video z jůtůbu... ale nějaký náznak toho, že Insi moc nejede, se dá najít snad v každém testu.
Avatar - speedfred
speedfred
hneď som si potom pozrel aj Supa a to je vcelku iný level až som sa začal obávať o moju haraburdu >😁
Avatar - Emel
Emel
Oni poláci obecně zajíždějí hodně dobré časy, běžná RS TSI byla 6,0s například. Ale jo, Superb & Passat jsou v téhle konfiguraci dynamicky jinde.

Na druhou stranu... ono je Insignia levnější i než Superb 2.0TSI 162kW...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
S tím pohonem AWD u XV si úplně jistý nejsem. Pravda, Subaru začalo kombinovat CVT+haldex. Z druhé strany tvrdí, že XV je 100% Subaru mj. právě díky Symetrical AWD...
kovv
U imprezy a XV jde 60% výkonu na přední kola a 40% výkonu na zadní. V případě potřeby cvt a elektronika upraví rozdělení výkonu 50 na 50. Tzn. je zachován stálý pohon všech čtyř kol.
_MT_
Tradiční řešení u Subaru, pokud se nepletu, byl mezinápravový planetový diferenciál uzavíraný viskózní spojkou. U VTD viskózní nahradila vícelamelová, elektronicky řízená. Ten poměr ve výchozím stavu by naznačoval, že i systém s CVT má diferenciál. Ten by se postaral o dělení. Nicméně si nevzpomínám, že bych ho na výkresech/ řezech viděl. Skutečně tam je? Nehledě na to mi však těch 50 na 50 přijde jako pitomost. Pokud se to chová jako uzávěrka, jak se podle mne systémy Subaru chovají, tak tam prostě nebude 50:50. To je akorát nesmysl, který s radostí píší novináři.
_MT_
Se Symmetrical AWD je to jako s quattrem. Prostě marketingové označení. Prodávají (prodávali) pod tím řadu různých řešení (kolikrát v rámci jednoho modelu, podle motoru/ převodovky). Symetrický tu prostě znamená, že je motor podél, má protiběžné písty, poloosy jsou stejně dlouhé => pohonný řetězec je zhruba podélně symetrický.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Snad přesně obráceně ne? Quattro je označení pro jakejkoli pohon všech kol = Symmetrical AWD je označení celýho uspořádání. To je furt stejný = symetrický a na to navazuje pohon AWD. Subaru stejně jako audi dneska používá levnější pohon všech kol. Ale to celkový symmetrical je furt stejný = naštěstí 😄
_MT_
Ano, je to označení pro uspořádání řetězce. Nikoli konkrétního řešení pohonu, kterých měli celou řadu. Jen v EU prodávané Legacy mělo snad tři (v jedné generaci, podle motoru/ převodovky). WRX STI má svůj systém. Audi se liší hlavně v tom, že má s pohonem všech kol motory jak podél, tak napříč. Dokonce i motor uprostřed. Uspořádání tedy nemůže být stejné napříč modelovým spektrem. Ale také pod jedním označením nabízí a nabízeli řadu různých systémů a člověk z jména nepozná, s čím má tu čest.

Osobně mám rád symetrii. To řešení má něco do sebe, i když bych ještě radši viděl diferenciál (přední nápravový) až pod motorem nebo dokonce před motorem, než v převodovce. Ještě jsem však mezi těmi vzdychajícími nad symetričností nepotkal člověka, který by dokázal vysvětlit, v čem je přínosem. V praxi. Ty systémy jsou dobré, ale to není v symetričnosti. A pokud skutečně verze s CVT nemá diferenciál (který je pro systémy Subaru typický), tak si nemá s Haldexem moc co vyčítat (i když mají třeba lepší firmware nebo chlazení; to není principiální problém Haldexu).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To samozřejmě souhlasim = jen podotknu že ty rozdílný řešení vidím jako plus

Starý poctivý řešení = mizej všude = myslim že dlouho nevydrží ani [odkaz] 😄
Zasa to vyhrá nejaký nafúknutý Golf, načo anketa?
Avatar - Zappa
Zappa
:yes:
asaren
To je tak trapný!!! Ale tak trapný!!! Proč takhle nebodovala minulý rok Ateca? Z tohohle pohledu je Karoq už víc jak rok starý vůz!!!