Profi
traveldrive
4
"Prohlédněte si její extrémní verze!" ...tak, ľudia, pozerajte! Máme to príkazom...
wakantanka
0
😄 😄 😄 jedna Tatra do každej rodiny !!! Každý súdruh si typ vyberie podľa vlastnej vôle !! >😁 >😁 >😁
traveldrive
0
Tak ja si vezmem jedno zahustené Tatra mlieko...
12x12 za hranou, 16x16 (ono je to snad 16x😄 ryzí nesmysl 😄 :no:
budete se divit ale josu aplikace kdy i 12x12 nebo 16x16 jsou požadovány, napřiklad speciální vrtné plošiny nebo tahače nadměrných nákladů. na podvozku 12x12 jsou například vojenské raketové systemy nebo jeřáby a taky vrtné soupravy pro plyn a ropu. to že vám to přijde zbytečný neznamená že to zbytečný je, ono rozložit váhu na 8 kol nebo na 16 kol je fakt rozdil.
nevěřím, že ta 16x8 může dlouhodobě fungovat jinde než na (skoro) rovině. I mírné terénní zlomy/vlny (teď nemyslím přímo v terénu, stačí i na silnici) musí být pro ten podvozek obrovská zátěž (za hranou toho, na co jsou jednotlivé (polo)nápravy dimenzovány).
Barry London Plácáš tu totální nesmysly! Tatrovácký podvozek vydrží víc než si ty dokážeš představit a některé tyhle vícenápravové speciály slouží už hezkou řádku let pro tyhle těžební firmy. Tyhle firmy přesně ví co potřebují a podle toho si auto objednávají. A právě podvozek tatry vydrží víc než konkurence díky centrální nosné rouře a výkyvným polonápravám celá nástavba a rám nástavby není tak namáhán v ohybu a krutu. 10x10 je prověřená konfigurace v lomech. Zajdi se někdy podívat na nějakou předváděčku Tatry, dělají jich dost. Vrtnou soupravu těžko namontuješ na míň než 6-ti nápravové auto. A třeba u auta 16x8 nejde vůbec o projetí nějakým extrémním terénem a je jasné, že nebude přejíždět nějaké zlomy přes horizont. A už vůbec tyhle auta nenajezdí nějaké šílené množství km. Co je pro tebe nepochopitelné ještě neznamená, že to v praxi nefunguje.
nevěřím, že když dojde k situaci, že celou váhu auta 16x8 nesou třeba z 65% první a osmá a z 35% druhá a sedmá náprava, přičemž třetí až šestá náprava nenese nic, že to není problém. Ty přední a zadní řiditelné nápravy zase až takovou nosnost nemají....
Barry London Já myslím, že konstruktéři Tatry dobře ví jak vyrobit takové auto, aby to fungovalo a dobře ví kolik toho snesou jejich nápravy, mají s tím mnohaleté zkušenosti. A Tatra je známá tím, že vpohodě snese dlouhodobé přetěžování. A konkrétně verze 16x8, říditelné nápravy mají papírovou nosnost 10t, dvojice prostředních náprav má po 14,7t jen díky použitým pneu = dohromady 89,4t a vůz váží 84t. Normálně nápravy Tatry papírově unesou až 16t, ale jsou konstruovány tak, aby snesly daleko větší zatížení. Věř tomu, že auto bude sloužit mnoho let. A pokud vím tak na podvozek je záruka 3 roky.
Musíš si uvědomit, že ten počet náprav a kol je kvůli rozložení té extrémní hmotnosti na nepřílíš únosný terén. S menším počtem náprav by to šlo (a auto to vydrží), akorát nikam nedojede, protože zapadne všude.
Ta 16x8 má mít 84tun... Takže 8 náprav je zřejmě nutných, nicméně poskládal bych je alespoň jinak (do dvou skupin s větším rozvorem uprostřed)
Koukam bratři ze slovenska nejsou nadšení, no jo u nich naposledy vyrobli srašku BAZ1500 auto poruchovější než předchudce š1203. no nebojte třeba se časem taky naučíte dělat nejaky auta zatim mužete vyvážet třeba ovce.