Novinky
Ja tam skor vidim v bocnej siluete skor konkurenciu z Mnichova. 😄
VW opět prezentuje coby upoutávku zidealizovanou kresbu nové Jetty. A ta kresby svými proporcemi naprosto neodpovídá prezentovaným snímkům prototypů: ve skutečnosti má mnohem kratší rozvor v poměru k délce, je mnohem vyšší v poměru k délce a tak pravděpodobně bude autem s mnohem nudnějším designem, než jak naznačuje kresba. Má tohle někdo zapotřebí? Poslouchat po odhalení sériové podoby uštěpačné poznámky o tom, jak se prsili s kresbami a ve skutečnosti je to jen nuda? \co kdyby kresba jako upoutávka byla mnohem realističtější?!
Ten Aisin tedy jen odhaduju, ale tak jako se pro podélnou zástavbu motoru rozšířila, samozřejmě až na výjimky, 8 st. převodovka ZF, vypadá to, že pro příčnou zástavbu bude první volbou právě 8 st. Aisin. U BMW už to tak funguje, teď se asi přidá VW/Audi...
Vypadá to tak, že 9 st. ZF pro příčnou zástavbu se nějak stále nedaří dostat do té správné formy.
No a co napsat k DSG a být alespoň trochu objektivní. VW se určitě podařilo dostat dvouspojky naprosto nejdál (ve velkosériové produkci samozřejmě) a některé už fungují docela použitelně. Jenže firmy jako ZF nebo Aisin ukazují, že HDM je v obecné rovině prostě lepší.
Vypadá to tak, že 9 st. ZF pro příčnou zástavbu se nějak stále nedaří dostat do té správné formy.
No a co napsat k DSG a být alespoň trochu objektivní. VW se určitě podařilo dostat dvouspojky naprosto nejdál (ve velkosériové produkci samozřejmě) a některé už fungují docela použitelně. Jenže firmy jako ZF nebo Aisin ukazují, že HDM je v obecné rovině prostě lepší.
VW dlouhodobě používá Aisiny pro příčnou zástavbu (jako asi většina automobilek), takže asi nepřekvapí, když upgradují z šestistupňového na osmistupňový. Nemysli si, končící Jetta měla v USA Aisin. Stejný typ, jako byl v Mini a 2AT. A nebyla sama. Jetta snad nikdy Aisin neopustila. Audi to také takhle dělalo, do USA posílalo auta převážně s 8HP (co se týče tedy podélné zástavby). V širším měřítku to s S tronicem ani nezkoušeli. Dvouspojky byly vyvinuty pro EU, nebyly ani zamýšleny pro USA.
ach jaj.... takze novy golfik 8 moze mat razom aj 4,5m a nicomu to vadit nebude ... mudre hlavy vw to opat poriesili ... a novy passat poprosim aspon 5m ... 😉
kde je ta doba ked 4,7m dlzku mali auta vyssej strednej ( alfa 166 ) a dnes? kdejaka astra kombi je uz auto podobnych rozmerov a este sa tvari ako nizsia stredna... cele zle
kde je ta doba ked 4,7m dlzku mali auta vyssej strednej ( alfa 166 ) a dnes? kdejaka astra kombi je uz auto podobnych rozmerov a este sa tvari ako nizsia stredna... cele zle
DSG bude eště chvíli otravovat život evropanum = ale i tady se to časem zlepší 😄
Neni holt každej klikař jako diskutéři na ACZ = kterejm 2spojka nikdy nezazlobila >😒]
Trochu překvapení je že to Bureše překvapilo = ví se to už roky = teď jen začíná reálnej útlum. Tebe jako s DSG spokojenýho evropana určitě potěší = že tady je budou doprodávat nejdýl 😉
To nový rozšíření reklam do příspěvků rsp. kam to jen de :no: :no: 8-s
Golf jako primárně evropské auto je dál s DSG.
Neboj = tady DSG přežije nejdýl. Jak správně zmińuješ = náročnější zákazníci na ostatních kontinentech 2spojky napříč značkama poslali do = evropani jako ty si je budou moct užívat eště roky 😄
Nenapsal jsem ani písmenko o tom, jak bych si přál dlouhé pokračování DSG, nenapsal jsem ani písmenko stran mého názoru na DSG, napsal jsem názor, že HDM v Jettě není první vlaštovkou konce DSG, ale má důvod v cílovém neevrospkém trhu. Co bych raději chtěl nebo nechtěl s tím nemá nic společného.
Svý IQ tykve neznalosti a komplexy si řeš jinde
Myslim 2spojek v masový produkci = McLaren, Ferrari, Porsche.. tam je to něco jinýho
Muj limit ***ů a podobně milejch oslovení prostě Karel překonal = si bude muset dát holt některý dny pauzu = nebo tak hezky oslovovat manželku nebo děti nebo tak
No a DSG prevodovka? Je silno adaptivna. Co je vyhoda pre skusenych vodicov a nevyhoda pre vodicov polena. Mnoho ludi sa stazuje na DSG len preto, ze ju nevie normalne pouzivat. Ako som pisal, DSG je silno adaptivna a kto nevedel jazdit plynulo s manualom, bude s DSG na Tom este horsie. Vsetko je to len a len o pravej nohe a cite v nej. Mozes jazdit ako v bavlnke a zaraven velmi, velmi svizne. ale mozes byt pomaly a skakat jak hovado😄
Takze aspon vies, kto je aky sofer. Kto sa na DSG stazuje, je to proste poleno😄
Mam zatial len 65000 odjazdenych na DSG spriahnutych do 2.0TDI a je to doslova idealna kombinacia. A co je dolezite, DSG dokaze naozaj setrit palivo, ale neubera z dynamiky vozidla. To je vzacna kombinacia.
Radit v Auto bolo pre mna a stale je asi to najvacsie potesenie. nie je nic lepsie, ako dobry Motor, podvozok a dobra prevodovka vratane kvalitnej kulisy radenia. Ale DSG ma naozaj dostalo. Dokaze toho naozaj vela a hlavne dokaze este lepsie setrit palivo. So skusenym vodicom to robi uplne zazraky. Nehovorim, ze kvalitny Automat s hydrodynamickym menicom nebude este jemnejsi. Bude, lebo je to podstata hydrodynamickeho menica a DSG je len robotizovana manualna prevodovka. Ale to je to, co je na nej uzasne.
Ale si vtipnej = dej pár odkazů na ty náročnejšie testy = rád se pobavim >😒]
Nebyl si posledních 10 let v kómatu? Lepší spotřebu a rychlejší časy než manuál maj dneska už i automaty s hydroměničem + sou jemnější jak píšeš. Prostě nezloběj v kolonách a při parkování 😉
Úžasný levný 2spojky = nejen DSG = sou dneska už na ústupu. Ve větší míře sou rozšířený jen na jednom kontinentu = tom co preferuje naftu před benzínem >😁
I když i to se naštěstí už zase znormálňuje. Volba jestli 8st. HDM automat nebo 6-7 DSG = je celkem snadná
Zajímavý že furt existujou lidi vzývající tuhle pomalu ustupující poruchovou a viz srovnávací testy automatickejch převodovek = skoro ve všem včetně servisních nákladů = horší technologii
Jestli si nadšenej z DSG = eště by si mi moh říct v jakejch konkrétních modelech = počkej až se svezeš s 8 st. ZF nebo sportovní verzí 8st. Aisinu, 9st. Mercedesem, 10 st. Aisinem nebo GM. Prostě lepšíma automatama = než je DSG 😄
Rozhodnutí VW dát po problémech a stížnostech zákazníků do Jetty místo DSG radši 8st. HDM automat = je správný. Že se najdou extrémisti který je za to kritizujou = je tak trochu fascinující
Shodou okolností jsem teď v rámci předváděček a půjčených aut projel HDM (Opel), CVT (Honda) i dvouspojku (Kia)... a nejlíp bych hodnotil to DCT.
Pointa? Pořád asi víc záleží na konkrétním odladění než na technologii.
Ne že by na konkrétnim naladění a použítí atd nezáleželo 😉
Že více stupňový DSG je stopnutý ví všichni = kdy tohle skončí? 😄
Vícestupňové automaty jsou samy o sobě jiné téma. Osobně nevidím velký smysl v osmikvaltech nebo devítikvaltech, obzvlášť ve spojení s dnešními turbomotory s "placatým" průběhem výkonu, podle mě stačí chytře rozhodit těch 6 nebo 7 kvaltů... ale budiž, osm je víc než sedm, tak zase na druhou stranu proč ne, když se z toho řídící jednotka nezblázní.
Pro takový to běžný ježdění = pro to jak jezdí většina lidí = je dneska asi nejlepší = právě CVT = naprosto souhlasim s japonskym závěrem 😄
To co dovedou s motorama nový 8-9-10 kvalty je neskutečnej pokrok. Jak si vysvětluješ ukončení vývoje novejch DSG?
Jasně, HDM automaty s přemostěním měniče se zbavili svého hlavního neduhu nižší účinnosti a fakticky nenechávají moc prostoru, kde by je DSG mohlo překonat. Co přesně stojí za koncem vývoje nevím, třeba je to nákladová stránka věci.
8ZF třeba v bávu asi jo, naopak na spoustu devítikvaltů (např. Fiat) i osmikvaltů (např. Opel) už jsem četl záporná hodnocení. To jsme zpět u toho, že důležitější je provedení. Osobně nevěřím v reálný přínos deváté nebo desáté rychlosti oproti dobře poskládanému sedmikvaltu, tím spíš u motoru 300Nm+.
Odladit blbě neni problém = vem si že vlastně dodnes se nepodařilo do 100% stavu dát 9st. ZF a všichni radši přešli na 8st. Aisiny. Převodovka dle všeho potřebuje tak absolutně přesný nastavení = že to nestojí za to. Ostatně relativně rozdílný zkušenosti v různejch značkách sou i s tim 8st. Aisinem = byť ne tak problémový jako s tim ZF 9HP
Osobně věřim v přínos 9. a 10st. převodovek. Mercedes 9st. po krátkym úvodnim zaváhání už dneska funguje na výbornou snad ve všech modelech a motorech. Určitě lepší volba než postarší 6-7st. 2spojky
10 st. Aisin v Lexusech i 10st. GM [odkaz] [odkaz] dle všeho působěj velmi dobře. Nejde zůstat zaseknutej na 6-7 DSG = myslim že vývoj ukončili ne z důvodu nákladů, ale že chtěj nebo spíš musej jít jinou cestou. Viz BMW a třeba tahle Jetta = 8st. Aisin pro přední pohon je dneska asi cenově rozumnej a provozně totálně v pohodě
Myslím, že právě ty mokré DSG už nejsou levné...
Třeba Lex má 8st. a to eště jinou sportovní verzi ke stejnýmu motoru [odkaz] a 10st. [odkaz] a prej to je poznat
Že lepší verze DSG nejsou až tak levný ale věděli než vrazili prachy do vývoje [odkaz] = navěky s 6-7 DSG vydržet nemůžou = obzvlášť v prémii nebo obecně dražších modelech. Ostatně Audi mimo Evropu na 8st. HDM začalo přecházet už před nějakou dobou