Ekonomika
Když čtu o rozšiřování dálniční sítě, vždycky si vzpomenu na tenhle světový unikát: [odkaz] >😁
Kolik vesnic může říct, že jsou tak významné, že je spojili dálnicí? >😁
Tak je to sice úsměvné, ale zrovna v tomto místě se má už příští rok zase (po čase 😄 ) kopnout do hlíny a pokračovat...
... Nechybí moc, snad jen politická vůle. Nevím, jestli po vzoru tzv. západní evropy chceme omezovat osobní svobody jednotlivce, ale to by také při výstavbě citelně pomohlo.
Se divím, tahle disciplína je mezi místními ekonomy velice populární.
Průměrná česká dálnice 416 mililonů, rakouská 330 😉
Průměrnej českej plat 30 000, rakouskej 90 000 = všechno v kč 😄
Šikovný je prej udělat šéfa jedný z firem co tu maj monopol na stavbu dálnic [odkaz] ministrem dopravy :yes: >😒]
Průměrnej českej plat 30 000, rakouskej 90 000 = všechno v kč 😄
Šikovný je prej udělat šéfa jedný z firem co tu maj monopol na stavbu dálnic [odkaz] ministrem dopravy :yes: >😒]
zatimco v cene kilometru ceske dalnice je zapocteno vse (vykup pozemku, prelozky inzenyrskych siti a ostatnich komunikaci) v cene rakouskych nebo nemeckych dalnic toto chybi. dale obecne nemecke a rakouske dalnice maji mensi pocet sjezdu na jednotku delky. po zakalkulovani techto odlisnosti bylo zjisteno, ze kilometr dalnice v cr je levnejsi (studie z dopravni fakulty cvut). pak je tu faktor terenu - sice ten rakousky vypada hrozive, ale pomerne mlade a homogenni skalni masivy jsou na stavbu dalnic vyrazne jednodussimi tereny nez nase geologicky velmi rozmanite uzemi. tedy prime porovnani je velice komplikovane. cena lidske prace navic v celkovych nakladech dela relativne mizive procento.
To je donekončna opakovaná výmluva ŘSD = jo sjezdů je u nás moc = je to špatný kvůli ceně i provozu na dálnici. Že by byl čas přejít na ty rakousko německý standardy?
Jel si po francouzskejch dálnicích? Fantazie
Co si pamatuju vždycky se stavby i nestavby českejch dálnic zastáváš. Co tempo výstavby? Rakousko za rok 10 km
Jel si po francouzskejch dálnicích? Fantazie
Co si pamatuju vždycky se stavby i nestavby českejch dálnic zastáváš. Co tempo výstavby? Rakousko za rok 10 km
dobre je take treba toto😒br />
[odkaz]
po francouzskych dalnicich jsem jel. souhlasim, ze jsou velice pekne, ale ta buzerace s temi mytnymi branami je vopruz, ktery principialne na komunikace tohoto typu nepatri.
nasich silnic se nezastavam, jen nemam potrebu trousit hovadiny o tom, jak jsou strasne. nejsou strasne, jsou velmi dobre a trend je zlepsujici se. spokojen s tim ale nejsem. tempo vystavby jako takove je ok, problem je s tempem povolovani novych staveb. to jde zejmena na vrub vysoke urovni prav a svobod jednotlivcu v cr. pak take samozrejme nejsem spokojen s kvalitou nekterych novych staveb, ktera kolisa (neco je velmi dobre, neco horsi, vetsi vyskyt zavad ve srovnani s tim tzv. zapadem kontinentu). jinak mi nepripada, ze by se v dnesni dobe tempo vystavby dalnic u nas od rakouskeho nejak vyznamne lisilo.
po francouzskych dalnicich jsem jel. souhlasim, ze jsou velice pekne, ale ta buzerace s temi mytnymi branami je vopruz, ktery principialne na komunikace tohoto typu nepatri.
nasich silnic se nezastavam, jen nemam potrebu trousit hovadiny o tom, jak jsou strasne. nejsou strasne, jsou velmi dobre a trend je zlepsujici se. spokojen s tim ale nejsem. tempo vystavby jako takove je ok, problem je s tempem povolovani novych staveb. to jde zejmena na vrub vysoke urovni prav a svobod jednotlivcu v cr. pak take samozrejme nejsem spokojen s kvalitou nekterych novych staveb, ktera kolisa (neco je velmi dobre, neco horsi, vetsi vyskyt zavad ve srovnani s tim tzv. zapadem kontinentu). jinak mi nepripada, ze by se v dnesni dobe tempo vystavby dalnic u nas od rakouskeho nejak vyznamne lisilo.
Jo to je dobrý = i grafikou podobný materiálum ŘSD = jako reference uváděj Státní fond dopravní infrastruktury a ŘSD = ne díky 😉
Radši závěry českýho Nejvyššího kontrolního úřadu = ty se ale nebudou líbit asi tobě
To mýto ve Francii Itálii nebo Španělsku je daň za kvalitu = radši mýto a postavenou a kvalitní dálnici = než.. 😄
To co píšu u D6 a totéž platí o D3 nebo D0 je brutální realita = ty dálnice se stavěj desítky let a nikdo neví kdy budou. Zatim to vypadá že doby kdy sme je mohli postavit za 20% ceny sme většinově prošvihli a radši je postavíme až časem za plnou
Pražskej okruh D0 zatim vypadá na tempo 1 km za rok = že ho od vyhlášení prioritní stavbou budeme stavět 80 let >😒]
Nejsou velmi dobré = závad i u nově postavenejch je docela dost. Tempo je katastrofa. Vim čim je to daný = možná i to je úmysl. Rozhodně je zlej úmysl nepouštět sem levnější zahraniční konkurenci = a že to zkoušeli víš určitě taky
Reálná výstavba třeba na tý trase Vídeň - Brno je nějakejch 300 milionů a něco za kilometr a 10 km za rok. Tak uvidíme co Brno - státní hranice. Kdy bude a za kolik bude
Radši závěry českýho Nejvyššího kontrolního úřadu = ty se ale nebudou líbit asi tobě
To mýto ve Francii Itálii nebo Španělsku je daň za kvalitu = radši mýto a postavenou a kvalitní dálnici = než.. 😄
To co píšu u D6 a totéž platí o D3 nebo D0 je brutální realita = ty dálnice se stavěj desítky let a nikdo neví kdy budou. Zatim to vypadá že doby kdy sme je mohli postavit za 20% ceny sme většinově prošvihli a radši je postavíme až časem za plnou
Pražskej okruh D0 zatim vypadá na tempo 1 km za rok = že ho od vyhlášení prioritní stavbou budeme stavět 80 let >😒]
Nejsou velmi dobré = závad i u nově postavenejch je docela dost. Tempo je katastrofa. Vim čim je to daný = možná i to je úmysl. Rozhodně je zlej úmysl nepouštět sem levnější zahraniční konkurenci = a že to zkoušeli víš určitě taky
Reálná výstavba třeba na tý trase Vídeň - Brno je nějakejch 300 milionů a něco za kilometr a 10 km za rok. Tak uvidíme co Brno - státní hranice. Kdy bude a za kolik bude
asi to nema cenu, ale: cisel je hodne, v case se meni, ty uvadis jen jeden konkretni nalez nku, ktery uz je take celkem fousaty (tzn. neni uplne aktualni) a hlavne je zavadejici - porovnava jablka s hruskami.
myto s kvalitou spolu souvisi jen okrajove, dan z motorismu obecne je vysoka, myto v porovnani s tim vysoke neni. jde o to, jak jsou nastaveny toky penez do infrastruktury a kontrolni mechanismy zabezpeceni odpovidajici kvality, s mytem to moc nesouvisi. kritizuju hlavn existenci mytnych bran - zdrzujou a navic to jsou prvky spotrebovavajici penize, ktere nikdo nepotrebuje.
tempo vystavby je potreba oddelit od tempa pripravy. vystavba sama o sobe probiha standardnim tempem, pokud tedy probiha a to obdobi, nez se kopne do zeme, je ta priprava, ktera je u nas velice komplikovana. ve srovnani se zahranicim je u nas vyrazne vice bran zretel na pravo jednotlivce. sice si vsichni stezuji, jak s nimi stat zachazi spatne, ale s pani havrankovou dvacet let nehnul a uz jen ten fakt, ze pani havrankova si klidne verejne muze stezovat, jak se k ni choval stat spatne, znamena, ze byla vlastne temer nedotknutelna (natoz aby ji nekdo odstranil, jak bylo zvykem na divokem zapade a je zvykem na divokem vychode). dokonce i v nemecku by se na jejich pozemcich uz davno stavelo i pres jeji nesouhlas.
myto s kvalitou spolu souvisi jen okrajove, dan z motorismu obecne je vysoka, myto v porovnani s tim vysoke neni. jde o to, jak jsou nastaveny toky penez do infrastruktury a kontrolni mechanismy zabezpeceni odpovidajici kvality, s mytem to moc nesouvisi. kritizuju hlavn existenci mytnych bran - zdrzujou a navic to jsou prvky spotrebovavajici penize, ktere nikdo nepotrebuje.
tempo vystavby je potreba oddelit od tempa pripravy. vystavba sama o sobe probiha standardnim tempem, pokud tedy probiha a to obdobi, nez se kopne do zeme, je ta priprava, ktera je u nas velice komplikovana. ve srovnani se zahranicim je u nas vyrazne vice bran zretel na pravo jednotlivce. sice si vsichni stezuji, jak s nimi stat zachazi spatne, ale s pani havrankovou dvacet let nehnul a uz jen ten fakt, ze pani havrankova si klidne verejne muze stezovat, jak se k ni choval stat spatne, znamena, ze byla vlastne temer nedotknutelna (natoz aby ji nekdo odstranil, jak bylo zvykem na divokem zapade a je zvykem na divokem vychode). dokonce i v nemecku by se na jejich pozemcich uz davno stavelo i pres jeji nesouhlas.
Ty čísla sou víceméně furt stejný = když tam pošleš NKU zejtra = závěr bude stejnej. Staví se pomalu a dráž = a staví se zbytečně moc okolo. Je to úmysl
Celej obor drží pár firem = pro zahraniční je nepřístupnej = a jednoho z nich protlačili na místo šéfa oboru. Teď v příštích 4 letech byl uvolnění nečekal 😉
Mýto souvisí úplně nadoraz = prostě za to mýto máš servis tý dálnice. Daň viz naše praxe naopak souvisí relativně málo = u nás myslim 85% vybraný daně de na jiný věci
Koncovýho zákazníka zajímá součet doby přípravy a výstavby = a popravdě součet ho zajímá všude nejen u těch dálnic. Ale máš pravdu že čas přípravy je u nás naprosto katastrofální zatimco výstavba občas jen nekvalitní. Nestaví se tempem jako v rakousku, ale ten základ co vede k těm děsnejm termínum je úředničina = to je podstata katastrofálního výsledku. Dálnici z Brna plánujeme desetiletí = před těma asi 10 rokama Brusel hodně tlačil = je to k nevíře ale výsledek v podstatě nula >😁
Problém je že našich pár desítek km dálnice je jen součást tisícikilometrovejch sítí napříč kontinentem = kdy často na celý trase chybí jen těch našich pár km = no zatim odoláváme 😄
Havránková je krásná ukázka = totální neschopnosti úřadů. Že se tim pozemkem staví dálnice se vědělo desítku let předtim než jí ho dali = a do roka a do dne řekli: A teď ho vrať :yes: >😒]
Ale to už je hodně let = teď už desetiletí je tlak ať je třeba dálniční spojení s Rakouskem. Když se před 15 lety přes střechu otočil autobus na transkontinentální mezinárodní trase E55 česky okresce s nezpevněnejma okrajema u Nažidel = politici slibovali. Neni jedinej metr
Celej obor drží pár firem = pro zahraniční je nepřístupnej = a jednoho z nich protlačili na místo šéfa oboru. Teď v příštích 4 letech byl uvolnění nečekal 😉
Mýto souvisí úplně nadoraz = prostě za to mýto máš servis tý dálnice. Daň viz naše praxe naopak souvisí relativně málo = u nás myslim 85% vybraný daně de na jiný věci
Koncovýho zákazníka zajímá součet doby přípravy a výstavby = a popravdě součet ho zajímá všude nejen u těch dálnic. Ale máš pravdu že čas přípravy je u nás naprosto katastrofální zatimco výstavba občas jen nekvalitní. Nestaví se tempem jako v rakousku, ale ten základ co vede k těm děsnejm termínum je úředničina = to je podstata katastrofálního výsledku. Dálnici z Brna plánujeme desetiletí = před těma asi 10 rokama Brusel hodně tlačil = je to k nevíře ale výsledek v podstatě nula >😁
Problém je že našich pár desítek km dálnice je jen součást tisícikilometrovejch sítí napříč kontinentem = kdy často na celý trase chybí jen těch našich pár km = no zatim odoláváme 😄
Havránková je krásná ukázka = totální neschopnosti úřadů. Že se tim pozemkem staví dálnice se vědělo desítku let předtim než jí ho dali = a do roka a do dne řekli: A teď ho vrať :yes: >😒]
Ale to už je hodně let = teď už desetiletí je tlak ať je třeba dálniční spojení s Rakouskem. Když se před 15 lety přes střechu otočil autobus na transkontinentální mezinárodní trase E55 česky okresce s nezpevněnejma okrajema u Nažidel = politici slibovali. Neni jedinej metr
Čeští stavitelé dálnic mají další prvenství. Už sem tady o tom párkrát psal. Oni totiž dokážou oklamat všechnu moderní techniku a postaví novou dálnici již hrbatou (výjezd od Vyškova na Koměříž, výjezd od Devítí křížů směr Praha a nyní i nový úsek v protisměru), aby ji mohli zase co nevidět opravovat. Tož zkrátka machři!
A hodně lidí vidí jako spásu mít šéfa tohohle stavebního monopolu ministrem dopravy :yes: >😒]
Ale bejt jeden z nich = jet v tom = to je asi hodně zajímavý 😄
Ale bejt jeden z nich = jet v tom = to je asi hodně zajímavý 😄
Skanska, Hochtief, Strabag - jedna větší česká firma než druhá, viď?
Jj jejich český pobočky tu držej eště s Eurovií monopol = fakt hnus hnusů = kterej my platíme a na kterej my doplácíme 😐
... a copak s tim delaji jejich poctivi a slusni zahranicni majitele? ... nic, jsou to svine a vyhovuje jim to tak.
se jedná o zcela zásadní stavbu páteřní sítě, propojující nejrozvinutější, nejhustěji osídlené a nejdynamičtěji se rozvíjející oblasti republiky, kde doprava dlouhodobě kolabuje a tranzit je takový, že si stavbu dálnice vyžaduje. případně se jedná o stavbu ulehčující již dnes zcela přetíženým tahům.
aneb z prahy do všech světových stran. češi budou mít v budoucnu světový unikát, a to první dálnici skrz planetu zemi spojující prahu s tokiem. stavět bude firma metrostav a již dnes se ví, že to bude pořádný tunel! >😒]
aneb z prahy do všech světových stran. češi budou mít v budoucnu světový unikát, a to první dálnici skrz planetu zemi spojující prahu s tokiem. stavět bude firma metrostav a již dnes se ví, že to bude pořádný tunel! >😒]
do země nikoho. D6 je trochu vytížená v úseku Praha-odbočka na Kladno (kam se lze dostat ale i z D7). Dále už chcípl pes, provoz za Novým Strašecím je doslova mizivý a trochu roste zase až před K.V.,někde od Bochova, ale zdaleka nedosahuje na potřebu dálnice. V situaci, kdy chybí zcela zásadní kusy dálnice (Pražský okruh, napojení Vídně etc.) je to k pláči. A to píši jako člověk, který pochází z tohoto kraje a má tam rodiče, takže jsem ten poslední, kdo by se měl bránit dálnici tímto směrem, ale je to neskutečný přepych a vyhazování peněz, už stávající úsek není ŘSD schopný trvale udržovat ve standardním stavu a je neustále opravován a flastrován.
Pokud jezdíš za rodiči jednou za rok v sobotu dopoledne, tak to je jediné rozumné vysvětlení tohoto nesmyslu co si napsal.
Postavit páteřní síť dálnic neni přepych = jen se to mělo stavět o 50 let dřív = ale to sme zrovna budovali socialismus 😄
Souhlas že tahle neni nejvytíženější a spíš bych se soustředil na to propojení Brna a Vídně a E55 z Prahy na jih = tam to bude taky eště na desetiletí a já pražák bych na 1. místo dal D0 = ale postavit se musej všechny
Kvalita už postavenejch dálnic je taky téma = ale některý nový se nerozpadaj. Před časem sem jel po D3 = ten jeden pruh jak se tam úředníci 15 let hádaj souděj [odkaz] tam furt je = neskutečný jak dlouho se naprosto zbytečně jezdí jen 1 pruhem
Souhlas že tahle neni nejvytíženější a spíš bych se soustředil na to propojení Brna a Vídně a E55 z Prahy na jih = tam to bude taky eště na desetiletí a já pražák bych na 1. místo dal D0 = ale postavit se musej všechny
Kvalita už postavenejch dálnic je taky téma = ale některý nový se nerozpadaj. Před časem sem jel po D3 = ten jeden pruh jak se tam úředníci 15 let hádaj souděj [odkaz] tam furt je = neskutečný jak dlouho se naprosto zbytečně jezdí jen 1 pruhem
D0 by nebyla potřeba nebýt pragocentrismu. 😉
Tak to je jasný = multimilionový města jedině bez obchvatů 😉
A spojení s okolím = jedině po okreskách 😄
A spojení s okolím = jedině po okreskách 😄
Prosím nezaměňovat obchvat s dálnicí..... 😉
Nerozumím tvé řeči = aha už jo = obchvat má bejt taky okreska >😒]
Z D1 na pražskej vnější okruh D0 denně přejíždí asi 100 000 aut = pro zajímavost nejvytíženější místo v Brně D1 mezi exity 194 a 196 asi 70 000 aut 😉
Okruh velkoměst je vždycky dálnice = jinak to nejde. Eště horší je vnitřní okruh = Barrandovskej most má denní průměr asi 140 000 aut ;-\
Z D1 na pražskej vnější okruh D0 denně přejíždí asi 100 000 aut = pro zajímavost nejvytíženější místo v Brně D1 mezi exity 194 a 196 asi 70 000 aut 😉
Okruh velkoměst je vždycky dálnice = jinak to nejde. Eště horší je vnitřní okruh = Barrandovskej most má denní průměr asi 140 000 aut ;-\
Tuhle jsem jel na Vídeň v neděli ve 2 ráno a provoz byl minimální. Podle tvé logiky není potřeba tam stavět dálnici. Tím ovšem netvrdím, že ta dálnice není potřeba. Jsou významnější dálnice než D6, třeba tebou zmiňovaná D0 nebo D35, ale je potřeba všech dálnic. A pokud už jsou pozemky, každý metr nové dálnice je super, jedno v kterém koutu ČR.
Jinak pohled na důležitost mezinárodních silnic ( možná jsi už o tom někdy slyšel, značí se kombinací písmena E a čísla ), beru předpokládám tvůj příklad Brno-Vídeň, ta má E461, tedy mezinárodní silnice 2.třídy, narozdíl od tebou opovrhované D6 (E4😄, která je mezinárodní silnicí 1.třídy. Tedy v globálním pohledu celé Evropy je D6 důležitější pro Evropu, než silnice 52. To je ale zapeklité, což?
Jinak pohled na důležitost mezinárodních silnic ( možná jsi už o tom někdy slyšel, značí se kombinací písmena E a čísla ), beru předpokládám tvůj příklad Brno-Vídeň, ta má E461, tedy mezinárodní silnice 2.třídy, narozdíl od tebou opovrhované D6 (E4😄, která je mezinárodní silnicí 1.třídy. Tedy v globálním pohledu celé Evropy je D6 důležitější pro Evropu, než silnice 52. To je ale zapeklité, což?
Tady si přečti, kde jsme mohli s dálnicemi být, nebýt zkkuurrvvenných komunistů.........
[odkaz]
[odkaz]
Nestavíme nejen dálnice [odkaz] asi čekáme na dobu kdy to budeme stavět zase za plnou cenu = kdo by chtěl něco dřív za 1/5 = když to může mít pozdějš a za plnou cenu >😁
Hnutí ANO jen slibuje a nedělají také nic..kecy , kecy..
Kdyby to vedlo k Agrogertu Babiše..už by dálnice stála. >😒]
Ministr dopravy je v klidu ... prý snad 2030 bude hotovo!
Vtip nebo realita ANO..bude líp? >😁
Naštěstí to Ťok v čele rezortu jistí >😒]
Našemu ministrovi Pokuťokovi tímto děkujem.