Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.
Zpět na článek
14. 12. 2017 01:17
14. 12. 2017 08:05
14. 12. 2017 11:06
14. 12. 2017 13:54
14. 12. 2017 08:28
14. 12. 2017 12:26
13. 12. 2017 21:52
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz?
Áno vedeli.
A vy by ste vedeli napísať nejaký zaujímavý a najmä aktuálnejší článok namiesto toho neustáleho kopírovania starých a všeobecne známych materiálov?
Rozbalit vlákno
7
13. 12. 2017 22:54
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
Myslím že připomenutí historie není na škodu. A určitě je to daleko lepší než když p.Dusil píše o technice

Mimochodem ta palubovka je dobrá katastrofa ...
14. 12. 2017 08:01
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
Tak áno, z dvoch mizerných vecí je lepšia tá menej mizerná. ;-)
14. 12. 2017 11:39
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
A víš který je to rok ty katastrofo?
14. 12. 2017 17:55
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
Vím. A taky jsem se díval jak vypadaly palubovky u konkurence z té doby. Tenhle Probe je katastrofa
14. 12. 2017 23:04
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
A mělo by se připomenout AUDI 100, které vzniklo ve stejné době ze stejného důvodu, jako další snaha o lepší aerodynamiku. Nevypadalo narozdíl od Sierry v té době tak "revolučně" a mělo výrazně okna dveří při povrchu - tím se chlubilo, jak se to dobře povedlo (ale T77, 87, 97 v 30.ých letech už to měly!).

A měl by se připomenout především(!) Opel Kadet - "Vajíčko", jehož součin Cx.S = 0,570 (m2) nebyl dosud překonán (už následná Astra jej měla přes 0.65).
13. 12. 2017 23:16
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
Zapadni.
Čekal jsem, že až se sem zase přihrabeš, vybliješ nějakej nesmysl
A samozřejmě je to tak.
Připomenutí krásných starých časů s fundovaným textem a pěknými fotkami je pro každého fandu aut super a tyto články p.Dragouna patří k těm lepším na ACZ.
Ty jai ale jen šašek, tak táhni prudit jinam - přrčti si tam něco o Tesle a podobný srance, z toho bude šašek jako ty vodvázanej.
14. 12. 2017 08:02
Re: Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobr
To ja kvôli tebe, aby si mal byť prečo nasrraný, vieš? >:D ;-) Mimochodom, kde prudím? Prudíš ty. Čo ťa tá Tesla kopla? >:D
Avatar - maxi!
14. 12. 2017 01:17
odpoved
ano, vedeli :-!
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2017 08:05
Re: odpoved
Opatrne...napísal som to isté vyššie a vidíš, jak som si to zlízol... >:D >:D >:D
Avatar - maxi!
14. 12. 2017 11:06
Re: odpoved
ked na taku otazku ma nic ine nenapadlo! :-!
14. 12. 2017 13:54
Re: odpoved
Na takú otázku sa dá odpovedať inak? Druhá možnosť je už iba "nie", ale popravde milovníka áut, ktorý by aspoň všeobecne históriu Sierry nepoznal, si predstaviť neviem.
14. 12. 2017 08:28
Hoši klid
Hoši klid. Já to třeba vůbec nevěděl a bylo to pro mě zajímavé čtení. I když jsem čekal i nějakou fotku k Probe IV a V (naštěstí google používat umím). Takže to, že vy to víte, neznamená že to ví všichni čtenáři a je potřeba za to linčovat autora.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
14. 12. 2017 09:09
Tohle jsem věděl
a to díky úžasné knize "Velký obrazový atlas automobilu", která vyšla v ČSSR v roce 1985 a titulní fotka článku v ní byla také. Jako kluk jsem tu knížku fakt hltal. Co bylo hodně zajímavé, že domácí auta měla v knížce bez diskuse nejmizernější fotky.
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2017 09:29
Re: Tohle jsem věděl
jo jo, tuhle knihu jsem dostal jako kluk a stále ji mám. jako z posledních novinek tam byl citroen BX. tohle probe tam působí jako z jiného světa. ostatně sierra byla krásný auto, pro mě to je nejhezčí ford vůbec.
14. 12. 2017 11:45
Re: Tohle jsem věděl
No a já to třeba věděl díky časopisu Automobil Revue kde kdysi bývali perfektní informace včetně řezu auty či nákresům náprav a pod. Jo kde jsou ty časy?
Avatar - 3_diamanty
14. 12. 2017 11:57
Re: Tohle jsem věděl
ja som zbieral automobilovu aj zvieraciu lutru na skole v 90 rokoch... to sa kupovali sacky s nalepkalmi a nasledne tie ktore si uz mal rovnkake si menil medzi spoluziakmi... ked si mal vsetky nalepky v danej brozure polepene tak vznikla taka akoby kniha... bol tam aj text k fotkam ( nalepkam ) nejake popisky a tak ... ale ostala mi uz len ta zvieracia lutra... tu auto lutru ( bola aj lutra ninja korytnacky ale tam som mal len par nalepiek ) som asi uz kdesi stratil alebo sa znicila vekom.... inak vo vysledku to vyslo na stovky korun... bol to vcelku zaujimavy biznis.. ale co rodic nespravi pre deti..
14. 12. 2017 09:28
Tablet á la Mercedes
Musím povedať, že ten mercedesacký tablet v päťdesiat ročnom forde "sierra" ma dostal do kolien
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2017 12:18
V článku by měly být technické aspekty ford. aerodynamiky
Podle čeho se tvar vytvářel, proč jsou vzadu několika patrová "křídla" (od nichž bylo z praktických důvodů na Sieřře upuštěno), proč jsou prohnuté prahy a jak to bylo s prouděním vzduchu pod vozem .....

Mnohé pak na praktické Sieřře zklamalo: např. ačkoliv byla tuhost karoserie propočítávána metodou konečných prvků dvěma největšími tehdejšími počítači na světě spojenými mezikontinentálně přes družici, nebyla pevnost v krutu naonec dobrá a následná generace ji teprve napravpvala. V tolik zdůřazňované aerodynamice jste nakonec našly nevyplněné podběhy. Atd. atd..
Rozbalit vlákno
6
14. 12. 2017 12:28
Re: Dnešní aerodynamika
stojí opravdu za ... .

Podívej se jak má vypadat nový Passat, samozřejmě větší mříže vpředu, které kladou vyšší odpor.
14. 12. 2017 13:23
Re: Dnešní aerodynamika
Někdy bývá horní část mříží slepá (současný Passat, všechny Škodovky, ...), což chápu a ještě lepší by to bylo bez této slepé části (hladké, plechové). Ale často je "tlama" zcela otevřená (Mercedesy, Mazdy, ...), což mi není jasné, kam to množství vzduchu při větších rychlostech odvádějí. Tady je jedna věc rychlé proudění pod vozem (= přítlak) a druhá než se vzduch za motorem rozeběhne (= vztlak a velký odpor vzduchu).
Dříve se na přídi hrálo i s tím, aby se s rychlostí zmenšoval poměr množství vzduchu k motoru ku celkovému (víc se ho pouštělo přes kapotu).
Avatar - wakantanka
14. 12. 2017 16:04
Re: Dnešní aerodynamika
Mercedesy maju zaluzie a vo vacsich rychlostiach to zavru. Ale myslim ze to zacina u C.
14. 12. 2017 22:56
Re: Dnešní aerodynamika
Zavřou a pak je z toho velká svislá čelní zavřená plocha. Navíc je ta "tlama" vydutá. Říkám: nechápu to.
A nechápu, jak může být u Mercedesů udávané Cx hodně pod 0,3.
14. 12. 2017 13:11
Re: Dnešní aerodynamika
:yes: :yes: :yes:
hustý info...
ale vocas traveldrive by rád něco aktuálního...
14. 12. 2017 13:51
Re: Dnešní aerodynamika
Tak lepšie je byť "vocas" jak tá diera pod ním, že, fostek...
14. 12. 2017 12:26
Dnešek hnus
Dnes,

je pro čtenáře auto.cz důležité

1) Na přední masce co nejvíce otvorů (tedy je důležitý vysoký cx)
2) Z auta nesmí být vidět
3) Protažená šikmá světla

Mně se ta stará auta (generace Sierra) líila více, než za dnešní.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DaewooMaster
15. 12. 2017 17:57
Sierra vs Scorpio
Sierra se mi nikdy nelíbila, za to její větší brácha Scorpio, který jí byl v lecčemž podobný, byl krásný, i když měl určitě Cx horší... :-!
Rozbalit vlákno
0