Design
ano, vedeli :-!
Opatrne...napísal som to isté vyššie a vidíš, jak som si to zlízol... >😁 >😁 >😁
Hoši klid. Já to třeba vůbec nevěděl a bylo to pro mě zajímavé čtení. I když jsem čekal i nějakou fotku k Probe IV a V (naštěstí google používat umím). Takže to, že vy to víte, neznamená že to ví všichni čtenáři a je potřeba za to linčovat autora.
a to díky úžasné knize "Velký obrazový atlas automobilu", která vyšla v ČSSR v roce 1985 a titulní fotka článku v ní byla také. Jako kluk jsem tu knížku fakt hltal. Co bylo hodně zajímavé, že domácí auta měla v knížce bez diskuse nejmizernější fotky.
jo jo, tuhle knihu jsem dostal jako kluk a stále ji mám. jako z posledních novinek tam byl citroen BX. tohle probe tam působí jako z jiného světa. ostatně sierra byla krásný auto, pro mě to je nejhezčí ford vůbec.
No a já to třeba věděl díky časopisu Automobil Revue kde kdysi bývali perfektní informace včetně řezu auty či nákresům náprav a pod. Jo kde jsou ty časy?
ja som zbieral automobilovu aj zvieraciu lutru na skole v 90 rokoch... to sa kupovali sacky s nalepkalmi a nasledne tie ktore si uz mal rovnkake si menil medzi spoluziakmi... ked si mal vsetky nalepky v danej brozure polepene tak vznikla taka akoby kniha... bol tam aj text k fotkam ( nalepkam ) nejake popisky a tak ... ale ostala mi uz len ta zvieracia lutra... tu auto lutru ( bola aj lutra ninja korytnacky ale tam som mal len par nalepiek ) som asi uz kdesi stratil alebo sa znicila vekom.... inak vo vysledku to vyslo na stovky korun... bol to vcelku zaujimavy biznis.. ale co rodic nespravi pre deti..
Musím povedať, že ten mercedesacký tablet v päťdesiat ročnom forde "sierra" ma dostal do kolien
Podle čeho se tvar vytvářel, proč jsou vzadu několika patrová "křídla" (od nichž bylo z praktických důvodů na Sieřře upuštěno), proč jsou prohnuté prahy a jak to bylo s prouděním vzduchu pod vozem .....
Mnohé pak na praktické Sieřře zklamalo: např. ačkoliv byla tuhost karoserie propočítávána metodou konečných prvků dvěma největšími tehdejšími počítači na světě spojenými mezikontinentálně přes družici, nebyla pevnost v krutu naonec dobrá a následná generace ji teprve napravpvala. V tolik zdůřazňované aerodynamice jste nakonec našly nevyplněné podběhy. Atd. atd..
Mnohé pak na praktické Sieřře zklamalo: např. ačkoliv byla tuhost karoserie propočítávána metodou konečných prvků dvěma největšími tehdejšími počítači na světě spojenými mezikontinentálně přes družici, nebyla pevnost v krutu naonec dobrá a následná generace ji teprve napravpvala. V tolik zdůřazňované aerodynamice jste nakonec našly nevyplněné podběhy. Atd. atd..
stojí opravdu za ... .
Podívej se jak má vypadat nový Passat, samozřejmě větší mříže vpředu, které kladou vyšší odpor.
Podívej se jak má vypadat nový Passat, samozřejmě větší mříže vpředu, které kladou vyšší odpor.
Někdy bývá horní část mříží slepá (současný Passat, všechny Škodovky, ...), což chápu a ještě lepší by to bylo bez této slepé části (hladké, plechové). Ale často je "tlama" zcela otevřená (Mercedesy, Mazdy, ...), což mi není jasné, kam to množství vzduchu při větších rychlostech odvádějí. Tady je jedna věc rychlé proudění pod vozem (= přítlak) a druhá než se vzduch za motorem rozeběhne (= vztlak a velký odpor vzduchu).
Dříve se na přídi hrálo i s tím, aby se s rychlostí zmenšoval poměr množství vzduchu k motoru ku celkovému (víc se ho pouštělo přes kapotu).
Dříve se na přídi hrálo i s tím, aby se s rychlostí zmenšoval poměr množství vzduchu k motoru ku celkovému (víc se ho pouštělo přes kapotu).
Dnes,
je pro čtenáře auto.cz důležité
1) Na přední masce co nejvíce otvorů (tedy je důležitý vysoký cx)
2) Z auta nesmí být vidět
3) Protažená šikmá světla
Mně se ta stará auta (generace Sierra) líila více, než za dnešní.
je pro čtenáře auto.cz důležité
1) Na přední masce co nejvíce otvorů (tedy je důležitý vysoký cx)
2) Z auta nesmí být vidět
3) Protažená šikmá světla
Mně se ta stará auta (generace Sierra) líila více, než za dnešní.
Sierra se mi nikdy nelíbila, za to její větší brácha Scorpio, který jí byl v lecčemž podobný, byl krásný, i když měl určitě Cx horší... :-!
A vy by ste vedeli napísať nejaký zaujímavý a najmä aktuálnejší článok namiesto toho neustáleho kopírovania starých a všeobecne známych materiálov?
Mimochodem ta palubovka je dobrá katastrofa ...
A měl by se připomenout především(!) Opel Kadet - "Vajíčko", jehož součin Cx.S = 0,570 (m2) nebyl dosud překonán (už následná Astra jej měla přes 0.65).
Čekal jsem, že až se sem zase přihrabeš, vybliješ nějakej nesmysl
A samozřejmě je to tak.
Připomenutí krásných starých časů s fundovaným textem a pěknými fotkami je pro každého fandu aut super a tyto články p.Dragouna patří k těm lepším na ACZ.
Ty jai ale jen šašek, tak táhni prudit jinam - přrčti si tam něco o Tesle a podobný srance, z toho bude šašek jako ty vodvázanej.