Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M240i vs. 340i – Hledá se nejlepší sportovní bavorák současnosti

Ne M3, ani i8, nejlepší BMW dnešní doby je buď kupé M240i, nebo o třídu větší sedan 340i. Pojďme je porovnat.
Zpět na článek
18. 12. 2017 13:15
18. 12. 2017 13:24
18. 12. 2017 13:31
18. 12. 2017 13:47
18. 12. 2017 13:56
18. 12. 2017 14:05
18. 12. 2017 14:11
18. 12. 2017 14:15
18. 12. 2017 15:20
18. 12. 2017 13:56
18. 12. 2017 13:59
18. 12. 2017 14:03
18. 12. 2017 14:08
18. 12. 2017 14:14
18. 12. 2017 14:15
18. 12. 2017 22:15
18. 12. 2017 14:06
18. 12. 2017 14:14
18. 12. 2017 14:22
18. 12. 2017 14:30
18. 12. 2017 14:48
18. 12. 2017 15:31
18. 12. 2017 15:51
18. 12. 2017 16:40
19. 12. 2017 12:11
18. 12. 2017 15:38
18. 12. 2017 15:58
18. 12. 2017 14:09
18. 12. 2017 14:44
18. 12. 2017 14:24
18. 12. 2017 13:30
18. 12. 2017 15:28
18. 12. 2017 16:12
19. 12. 2017 10:09
19. 12. 2017 10:52
19. 12. 2017 11:25
19. 12. 2017 15:11
19. 12. 2017 17:13
19. 12. 2017 17:36
19. 12. 2017 17:48
19. 12. 2017 17:58
19. 12. 2017 19:12
19. 12. 2017 19:48
19. 12. 2017 20:08
19. 12. 2017 20:12
19. 12. 2017 20:30
19. 12. 2017 21:52
19. 12. 2017 22:08
19. 12. 2017 20:32
19. 12. 2017 21:44
19. 12. 2017 21:51
19. 12. 2017 22:21
19. 12. 2017 21:57
19. 12. 2017 22:00
20. 12. 2017 08:36
20. 12. 2017 09:56
20. 12. 2017 10:38
20. 12. 2017 11:25
20. 12. 2017 12:47
20. 12. 2017 21:45
20. 12. 2017 22:30
20. 12. 2017 22:45
21. 12. 2017 09:42
21. 12. 2017 09:09
20. 12. 2017 22:41
21. 12. 2017 21:23
20. 12. 2017 12:25
19. 12. 2017 20:38
19. 12. 2017 21:53
19. 12. 2017 20:31
19. 12. 2017 20:43
19. 12. 2017 20:49
19. 12. 2017 13:56
20. 12. 2017 08:50
Avatar - Emel
18. 12. 2017 13:15
Určitě?
Vrchol běžné řady byl nakonec u BMW vždycky zajímavý... ale jste si jistí, že je 240i lepší sportovní auto než plnotučné eMko... např. s otevřeným diferenciálem apod.?
Rozbalit vlákno
30
Avatar - iudex
18. 12. 2017 13:24
Re: Určitě?
Tá formulácia nebola úplne šťastná, aj keď asi viem, ako to autor myslel. M2 môže byť pre niekoho príliš hardcorová a univerzálnejšia M240i môže byť pri veľmi podobnej dynamike použiteľnejším autom.
Btw. zajtra idem skúsiť ako M140i, tak 340i, tak som zvedavý. Z tohto pohľadu pre mňa vysoko aktuálny test. :-)
Avatar - Emel
18. 12. 2017 13:31
Re: Určitě?
To jistě, ale pak se bavíme spíš o rychlém cesťáku než o sportovním autě. Pro mě třeba samosvor ke sportovnímu autu patří a jeho absenci u M240i vidím jako docela vážnou slabinu.
Avatar - iudex
18. 12. 2017 13:47
Re: Určitě?
Bez debaty, keď sa bavíme o športovom aute, nie je o čom: M2. M240i môže byť lepší allrounder, kde strata živelnosti a ostrosti je vykompenzovaná väčšou použiteľnosťou. Inak samého by ma zaujímalo, do akej miery ovplyvňuje ten samosvor správanie RWD BMW. V teste síce malo 3er samosvor, ale tá väčšia istota a stabilita môže ísť na vrub samotným rozmerom trojky. Ideál by bolo mať rovnaký model s otvoreným difom a samosvorom; ale to je málo reálne (možno by vedel k tomu niečo povedať kolega Thomasino). Už tak je zázrak, že na test dostali oba bavoráky s manuálom a zadným pohonom, to sa vidí vzácne. Aj ja zajtra budem skúšať 340i s automatom a xDrive, dúfam, že aspoň 140i bude manuál a RWD.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 13:56
Re: Určitě?
Já měl přímé srovnání, když jsem instaloval samosvor do RX-7... a tam to docela znát bylo. Jenže na druhou stranu to bylo auto s minimem elektroniky, kde nebylo žádné ESP apod.
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:05
Re: Určitě?
RX-7 byla stock bes svoru? :-O To bych necekal (RX-8 mela svor vzdy, ne? Myslim ze i ta jinak oholena 192k verze)
Avatar - Emel
18. 12. 2017 14:11
Re: Určitě?
Myslím, že 192k verze osmy svor neměla, ale jistý si nejsem.

RX-7 FC měla samosvor jen ve zvláštních edicích jako Infini, dokonce snad různé systémy (Torsen, spojky). RX-7 FD (třetí a poslední generace) už ho pak měla vždycky (Torsen)... a pasoval zpětně i do FC (daly se přeskládat vnitřnosti diferáku z FD do FC pouzdra a pak to bylo Plug'n'play).
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:15
Re: Určitě?
Diky, jsem zas o neco chytrejsi. :-)
Avatar - speedfred
18. 12. 2017 15:20
Re: Určitě?
ajajaj tak predsa teda ? Na takúto "blbosť" ti kývla polovička ?
Avatar - fOE
18. 12. 2017 13:56
Re: Určitě?
Samosvor je jak u 2er tak 3er priplatkova polozka, napsat ktery model je lepsi jen na zaklade toho ze do trojky byl prikonfigurovan do dvojky ne bych si ani ja netroufl. Ad tvuj prvni koment, za me klidne muze ve stejnem duchu jako bych volnou jizdu na Nurburgringu radeji travil v stock M4 nez v DTM spec. M4. To co pise autor mi dava smysl. ;-)
Avatar - Emel
18. 12. 2017 13:59
Re: Určitě?
Určitě? V konfigurátoru každopádně LSD pro M240i není. Není to náhodou tak, že se dá nějak poloofiko dokoupit nějaké Quaife?

PS: to je fakt dotaz, BMW jsem nekupoval, tak netuším... ale mám pocit, že úplně ofiko tam samosvor nekoupíš.
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:03
Re: Určitě?
Je to origo prislusenstvi z rady M performance, spolu s podvozkem, brzdama, vyfukem a ruznyma plastickama at uz venku nebo uvnitr... podobne je v testu ovesena 340i, tam ty polozky jako LSD taky v konfiguratoru nenajdes. ;-)
Jinak jestli je subdodavatel pro BMW zrovna Quaife netusim, ale ani by me to neprekvapilo.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 14:08
Re: Určitě?
Tak to jsou docela lamy, že do konfigurátoru daj každej kobereček, ale samosvor ne. Podvozek i brzdy tam jako položka jsou...
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:14
Re: Určitě?
M performance podvozek a M performance brzdy? Ted koukam do ceskeho konfiguraku a nic z toho tam nevidim. Ty modre "///M brzdy" jsou ve skutecnosti pro Mperformance modely zaklad, pro 3er pak priplatek, ale nad ramec tohoto existuji ///M performance doplnky, brzdove trmeny v jinych trech barvach, nejake kriklave tusim, oranzova, zlata, ruda atd... a az to je vrchol co muzes dat do 2er a 3er a to je to co v konfiguratoru nenajdes (auto s tim nevyjede z fabriky, ale muzes si to objednat k prodejci co ti to tam nahodi). Stejne funguje podvozek (znovu, to co vidis jako M podvozek je ve skutecnosti zaklad pro M performance modely a priplatek pro 340i, ale neni to to nej co umi), stejne funguje LSD atd.

Ano, i me tento pristup nedava smysl.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 14:15
Re: Určitě?
Dík za osvětu :yes:
18. 12. 2017 22:15
Re: Určitě?
U BMW už dávno pochopili, jak z nás vyrazit co nejvíc peněz a nejpatrněji je to vidět u eMek. Řada věcí, které by člověk z řady M Performance nakonfiguroval do Mka, nemůže. Musí koupit ten původní díl a ten pak vyhodit, aby si koupil to, co chtěl od počátku - nejvíc je to znát na výfukových dílech, volantech, kovaných ráfcích a karbonových dílech karoserie a interiéru (kromě lišt). Chceš M Perf výfuk na M3ku? Zaplatíš ten původní a pak i ten titanový od Akrapa. Nebyl by nejmenší problém dát to přímo z výroby, jenže to by tolik nevydělali. :-) Pokud chceš např. samosvor přímo z výroby, tak to kromě eMek nabízí jen Alpina.
Avatar - iudex
18. 12. 2017 14:06
Re: Určitě?
V konfigurátore to nie je nikde, ani pri 1/2/3er. Je to možnosť objednať v rámci M Performance parts, čo je niečo ako značkový tuning BMW. Namontujú Ti to priamo v BMW, máš záruku a všetko, ale to nenakonkfiguruješ priamo, ale musíš objednať samostatne. [odkaz]
Avatar - Emel
18. 12. 2017 14:14
Re: Určitě?
Aha, zajímavé, to jsem nevěděl... a ten otevřený diff ti pak dají do igelitky nebo ho vemou na protiúčet?
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:22
Re: Určitě?
Nejspis ano, asi aby sis mel cim vyzdobit garaz. Jako tezitko na stul si das jinak novy, nejety a uplne zbytecny dif, tamhle vedle okna povesis brzdy, na strop vyfuk... dekorace za statisice, ale BMW jde ke cti ze mysli i na tohle a ty nemusis zdlouhave hledat dekorace jinde. :yes:
Tady vyhravaji vsichni (akcionari BMW >:-[] ).
Avatar - Emel
18. 12. 2017 14:30
Re: Určitě?
Teď si nejsem úplně jistej, jestli si děláš pr-del ty ze mě, nebo BMW ze zákazníků... :-)
Avatar - fOE
18. 12. 2017 14:48
Re: Určitě?
No pokud to tak je (jakoze jsem nikde necetl ze by BMW, resp. ten ktery konkretni dealer, od tebe ty nepotrebne dily s kteryma to vyjelo z fabriky zpetne vykupovalo), tak to i me prijdou kluci od BMW jako slusni srandisti. Zvlast pokud k nim prijde nekdo kdo si toho objedna vazne spoustu (to pak cloveku zustane i dalsi volant, dalsi vnitrni dekory, dalsi koberce, dalsi pedaly, vse dvojmo...).
Ale zase brat to z jejich pohledu je to krasny pristup. At chces nebo ne, prodaji (vnuti) ti 2 dily ikdyz tys uz pri konfigurovani sveho auta stal jen o jeden.
Avatar - speedfred
18. 12. 2017 15:31
Re: Určitě?
fOE - pravdu máš,pri výmene ti na požiadanie vrátia zabalené pôvodné diely a môžeš si ich vystaviť v garáži.
cca 3 týždne dozadu som postúpil výmenu "špéry" za origo otvorený diff (M235) a je to hneď poznať pretože som absolvoval tú istú cestu v tom maraste čo bol na cestách a ostal mi iba >:D >:D >:D na xsichte. K cene za špéru si musíš pripočítať aj zvýšenú spotrebu pneu >:D . Čo som si tak všimol tak teraz menej bliká protipreklz ale skôr sa to akoby na snehu/mokru "odtrhne" , potom sa to ale vodí bokom daleko čitateľnejšie.
Origo BMW ti montujú Drexler - lemelový diff,je asi troška náročnejší na údržbu,ale vraj lepší ako šnekový.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 15:51
Re: Určitě?
...a v ideálním případě si nepožádáš a pak ještě mají zdarma nový diferák pro servis... >:D
Avatar - speedfred
18. 12. 2017 16:40
Re: Určitě?
počkaj, ja som auto vyšperkoval až po roku používania.Keď si to objednáš pri zadaní do výroby tak neviem ako to funguje,či bude nejaká extra zľava.
19. 12. 2017 12:11
Re: Určitě?
To by museli nějak kvalifikovat, všechny mají výhody a nevýhody. Volba diferenciálu (a jeho nastavení) záleží na tom, co s tím autem děláš. Pokud vím, torseny se moc nepoužívají u okruhových aut, protože s kolem ve vzduchu prakticky nic nepřenesou a na okruhu chtějí skákat přes obrubníky. Drexlery používá celá řada závodních týmů. Lamelové se také používají pro driftování. Záleží u nich na nastavení. Torseny jsou dobré pro silniční využití. Takový dobrý univerzál. Pomáhá s trakcí, projet zatáčku rychleji. Proto se z továrny dávají na GT86/ BRZ, MX-5 a řadu dalších aut. Kdo si staví speciál, si tam dá, co mu vyhovuje.
Avatar - iudex
18. 12. 2017 15:38
Re: Určitě?
Holt klasický aftermarket, tam tiež nikoho nezaujíma, čo spravíš so sériovými súčiastkami. Ja som tiež po montáži cat-backu riešil, kam so stock výfukom, ale ani pes po ňom neštekol, takže čistá strata.
BMW tak šikovne využíva obe možnosti: aj ponúka prvky, ktoré by si nadšenci inak kupovali cez tuningové firmy (a vysoké ceny okecá značkovosťou produktu, vývojom, zárukou...), ale to nerobí ako origo výbava z výroby, ale až dodatočne, čím zarába - presne ako píšeš - dvakrát.
Viď ten samosvor do 1er: cena 2610 eur len za diel samotný, plus montáž nejaká tá stovka a ešte máš aj zbytočný diel navyše. Konkurencia to ponúka priamo, napr. GTI Ti ten samosvor dá priamo vo vyšej verzii za príplatok cca. 2000 eur, ale v tom je aj vyšší výkon motora, väčšie brzdy a Active info display.
Avatar - speedfred
18. 12. 2017 15:58
Re: Určitě?
no prémia ,no ;-\

samosvor nestál toľko,bolo to za menej,bo mali najakú ááááákciu na Performance doplnky (tak som to dovybavil komplet) + montáž.
Teraz keď to spočítam už som hodne blízko M2-ke :-O ,a stále mám chuť to aj tak predať, a ísť o level vyššie ale s manuálom.

Ináč špéru kúpiš inde aj lacnejšie ,ale iba črevá bez obalu, takto to mám aspoň so zárukou.
Avatar - iudex
18. 12. 2017 14:09
Re: Určitě?
Napr. samosvor pre 140i/240i stojí 2610 eur bez montáže: [odkaz]
18. 12. 2017 14:44
Re: Určitě?
Za ty prachy doufam, že je aspoň zčásti pozlacenej :-)
Avatar - white label
18. 12. 2017 14:02
Re: Určitě?
Tento článek jsme ti objednal pod stromek, 140i jsem vynechal záměrně... ;-)
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 14:24
Re: Určitě?
Přesně tak !! Jen to chtělo srovnání oboje se samosvorem, nebo oboje bez samosvoru. nejlépe oboje s manuálem >:-[] >:-[]
Avatar - wakantanka
18. 12. 2017 13:23
A vitazom sa stava . . .
Skoda Octavia RS, lebo cena, lebo miesto, lebo kufor :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2017 14:20
Re: A vitazom sa stava . . .
Stinger >:D >:D >:D >:D >:D >: >:-[] >:-[]
Avatar - wakantanka
18. 12. 2017 21:12
Re: A vitazom sa stava . . .
Neblazni :-)
19. 12. 2017 07:03
Re: A vitazom sa stava . . .
>:D >:D chcel som iba zdvihnut ego...kiakom co si nemozu dovolit BMW,a hambia sa to priznat :'-( :-( >:D
18. 12. 2017 13:27
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
...vysvetlovat to zdejsi redakci je jako vysvetlovat slepicim na co maji ptaci kridla. Ale aspon neco pozitivniho na tomto "testu >:D " vidim - tu galerii. 3/10
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 16:39
Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
S tím souhlasím :yes: :-) Ale asi nejsem úplně nezaujatý, když mi stojí jedna s manuálem doma v garáži >:-[] Ale dlouho to vypadalo právě na tu M240i, stejně jako jsem trochu přemýšlel o 340i :-!
18. 12. 2017 21:49
Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
Tak k te garazi gratuluju :yes:
Ta M240i mi dava smysl opravdu pouze v pripade, ze potrebujes hodne setrit, no porad je lepsi zkusit jednat o cene M2, oni se u BMW umi podbidnout :-)
Avatar - Thomasino
19. 12. 2017 20:48
Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
Zrovna u M2 se teda rozhodně nepodbízí.. Na M240i, M140i, nebo 340i a 440i jsou občas nějaké akce a podpory, ale díky dobrým prodejům jsou případné slevy na M2 výýýrazně nižší !! :-O
20. 12. 2017 12:31
Re: Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
Aha, tak to jo, je fakt, ze ja jsem cistokrevne M nikdy nepoptaval...
Avatar - iudex
18. 12. 2017 13:30
N55 vs. B58
"Jenže zatímco v modelu 340i už od roku 2005 poskytuje v základu 240 kW, loni uvedený model M240i (v rámci faceliftu řady 2) disponuje 250 kW a rovnými 500 N.m, což je o výrazných 50 N.m více než u 340i. Prošel totiž blíže nespecifikovanými úpravami M Performance." No to nie je úplne presná formulácia. Doterajšie modely 35i (M135i, M235i), resp. 40i (340i/440i) mali staršiu generáciu trojlitra, označovanú ako N55. Aktuálne je v M140i/M240i nová generácia motora označovaná ako B58. Rozsah tých zmien je veľký, rozhodne nejde o prifúknutý či zľahka upravený pôvodný motor. Viac napr. tu: [odkaz]
A on ten nový motor už celkom šliape na päty aj motoru v plnotučnom M2: ten má síce až 272 kW, ale "len" 450 Nm, teda nový motor síce výkonovo zaostáva (250 kW), ale krútiakom vyhráva (500 Nm). Na YT je x videí, kde vidno, že M240i sa pri zrýchlení drží veľmi tesne s M2, do 200 km/h sú rozdiely na úrovni odchýlky merania.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 14:29
Re: N55 vs. B58
Jen doplním, že M2 má taky 500 Nm (podle měření neustále), jen to udávají že je to jako že při overboostě >:-[] >:-[] Každopádně motor není ten rozdíl mezi M240i a M2, tam je to hodně podobné (ikdyž M2 má lepší chlazení oleje). Hlavní rozdíl je celkové naladění auta, kdy je M2 mnohem ostřejší, přesnější (nápravy a brzdy z M3/M4, pevné uchycení zádní nápravy atd.), ale také více hardcore, proto ta větší univerzálnost zmiňovaná u M240i nebo 340i.. A taky má M2 mnohem lepší zvuk než M240i, dokonce lepší než M3/M4 v sérii :-)
Avatar - iudex
18. 12. 2017 15:28
Re: N55 vs. B58
Torque is listed at 465 N·m between 1400-5560 rpm, while an overboost function can increase torque to 500 N·m between 1450-4750 rpm. Ale nenašiel som, po akú dlhú dobu by to malo byť 500 Nm. Bežne býva ten vyšší krútiak pri overbooste dostupný krátkodobo, tusím môj ecoboost má štandardne 240 Nm a v overbooste 270 Nm po 10 sekúnd.
Inak najzaujímavejšie to bolo riešené pri Golfe GTI Clubsport, ktorý mal nielen krútiak, ale aj výkon udávaný odlišne, štandardne 195 kW, s overboostom 213 kW. To bolo obzvlášť výhodné u nás na Slovensku, kde to ušetrilo pár stoviek registračného poplatku. :-)
Avatar - speedfred
18. 12. 2017 15:48
Re: N55 vs. B58
bol som s tou mojou haraburdou na brzde a na kolesách mi namerali 301PS a 430Nm - séria
19. 12. 2017 18:26
Re: N55 vs. B58
B58 motor je zkrátka vylepšený N55....... ;-)
19. 12. 2017 18:11
Re: N55 vs. B58
Přesně! Chystal jsem se to sem "napálit", ale vidím, že už není třeba........ ;-)
Avatar - donPedro
18. 12. 2017 13:42
Trochu vánoční bychařiny
Tož ezliva M240i nebo 340i? No ani jedno, když je na světě i BMW M4 Competition, které tak hezky povodil Rasťo Chvála :-) Tož tak.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
18. 12. 2017 13:51
Re: Trochu vánoční bychařiny
Jj, ten aktuálne vyzerá ako najšportovejší bavorák súčasnosti (aj keď neviem presne, ako je to presne s tými športovejšími derivátmi M3/4, CS, Competition a tuším ešte GTS?).
Ale z Rasťovho videa si pamätám, že aj tá cena je niekde inde, to si už v teritóriu 911ky.
Avatar - donPedro
18. 12. 2017 14:00
Re: Trochu vánoční bychařiny
Tož pravda, s cenou jsem tam kde píšeš. Ale hledáme-li na odpověď na otázku z tohoto článku, pak se na nějakou tu kačku/éčko hledět nedá. Obzvláště když už budou ty Vánoce, a já byl celý roh hodný, viď Ježíšku ;-)
Avatar - iudex
18. 12. 2017 14:02
Re: Trochu vánoční bychařiny
>:D
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 14:37
Re: Trochu vánoční bychařiny
No to je sice moc pěkný, takový M4 s Competition paketem (měl jsem možnost ji řídit pár kol na BMW M Day na Slovakiaringu, stejně jako M2), ale pokud máš řádově 1,2 až 1,5 mega na zábavné auto, tak o tomhle nepřemýšlíš (to je přes 2 míče). To reálně řešíš jako já zda objednat M240i + dokoupit časem samosvor, nebo ještě trochu připlatit a jít rovnou do M2 ;-)
Avatar - woody-alien
18. 12. 2017 20:34
Re: Trochu vánoční bychařiny
Thom, Vánoce jsou za dveřmi, padá na mě nostalgie a chci být na lidi hodný. A protože nemám problém s tím udělat si srandu i sám ze sebe, navážu na tvůj příspěvek takovým menším zamyšlením. Co je mi platné, že dobře ovládám svůj rodný jazyk a vím, že "řádově" neznamená totéž co přibližně.....když M2 máš ty. ;-) >:-[]
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 21:01
Re: Trochu vánoční bychařiny
WOODY, ty rejpale !! >:D Jako že jsem nepoužil správné slovo ?? >:-[]
Vidím to asi takto. Prostě máš "řádově" mega a přemýšlíš o zábavném autě. Pak si řekneš, že je čas se konečně posunout zase o kousek dále a začneš přemýšlet o zadokolce za 1,2 mega, nebo aspoň čtyřkolce, která má ale taky trochu výkonu. Zjistíš, že vlastně tolik aut na výběr není. Zúžíš to na Golf R a M240i, případně M140i. Svezeš se s tím a vybereš si M240i a čekáš na pěknou akci, abys na tom časem moc neprodělal >:-[] No a pak dostaneš zajímavou možnost mít rovnou plnohodnotný eMko se sexy vyboulenými blatníky, takže ten rozpočet znovu navýšíš a jsi "řádově" na 1,4 až 1,5 mega >:-[] >:-[] >:-[]
P.S.: Klidně si nahraď slova řádově za přibližně, když jsou ty vánoce! ;-)
Avatar - Dinar
20. 12. 2017 12:37
Re: Trochu vánoční bychařiny
Řádově máš tisíce, desetitisíce, statisíce, miliony atd., přibližně můžeš mít co chceš, třeba 1,4 milionu, woody má pravdu, je to velmi častá chyba, legrační je, když nějaký inteligent v tv rádoby kultiovanou češtinou zahlásí třeba, že letos investovali řádově třistadvacetpět milionů atp. >:D ;-)
Avatar - iudex
21. 12. 2017 12:12
Re: Trochu vánoční bychařiny
Tak dnes som v aute počúval nejakého ekonomického analytika a len tam rádovo šúpal "ceny ropy vzrástli rádovo o 20 centov"... "kurz dolára klesol rádovo o cca. 10%". Zjavne s tým významom slova majú problém viacerí. >:-[]
18. 12. 2017 14:00
Elektronická stabilizace
Nemožnost vypnout stabilizaci ve sportovním módu je trestuhodná. Když si s tím autem jedu někam hrát, chci mít pocit, že já jsem byl ten, kdo ten smyk srovnal. A ne, že kdybych to pokazil, tolik by se nestalo, protože by mi na hraně pomohla stabilizace. Pokud si koupím silné auto, začínám s ním pomalu a krása je pro mě v té výzvě ho POSTUPNĚ začít zvládat.

Elektronická stabilizace do aut ano, ale vždy vypínatelná! Takto dávají automobilky svým kupcům najevo: "jsi pako, co neumí řídit a musíme tě hlídat".
Rozbalit vlákno
0
Avatar - OS
18. 12. 2017 15:37
s tím se dá souhlasit...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
14
18. 12. 2017 16:09
Re: s tím se dá souhlasit...
Jsou tam velká ALE. Spoustu "sportovních" aut neumožňuje úplné vypnutí stabilizace - určitě se to dá udělat, už je to však neoficiální zásah do vozidla a práce navíc. Giulia dává manuální převodovku k jedinému benzínu - 2.9 biturbo za více než 2 miliony. Stále více se rozmáhá nešvar dobarvování zvuku motoru reproduktory - opět v drtivé většině případů nevypínatelného. Atmosférické motory jsou téměř všude nahrazeny turbomotory, které, ač jsou výkonnější, zhoršují vazbu člověk-stroj - to samé se dá říci o elektrických posilovačích řízení a automatických převodovkách, které sice rychleji řadí, ale ubírají řidiči možnosti.

S autorem zkrátka nemůžu souhlasit, že "vtáhnout do děje" je jen fráze. Bere-li to někdo podle časů, jakých jsou ta auta schopná dosahovat na okruhu, pak ano, žijeme v nejlepší době. Kdo chce ale opravu řídit a nestopovat při tom čas, pro toho platí, že dobře už bylo.
Avatar - OS
18. 12. 2017 16:13
Re: s tím se dá souhlasit...
tak BRZ nebo MX-5 ;-)

[odkaz]
18. 12. 2017 16:15
Re: s tím se dá souhlasit...
Jo, to jsou auta, která mají "řidičskou" myšlenku. Dřív takovýchhle aut ale bylo víc. Nemůžu si pomoct.
18. 12. 2017 16:23
Re: s tím se dá souhlasit...
Teď trochu odbočím od sportovních aut a přesunu se k mainstreamové střední. Tam auta nabízejí čím dál více elektronických fičur, prvků komfortní a kolikrát až luxusní výbavy, jsou bezpečnější atd. A za vzor řízení a naladění podvozku se jim dává trojkové Mondeo, které vyjelo na silnice před deseti lety. Což je dost tristní. A bohužel to tak trochu ilustruje automobilový vývoj posledních let.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 12. 2017 18:40
Re: s tím se dá souhlasit...
Ona spousta těch lepších starších aut jsou jen mýty a legendy. Zrovna tahle 340i umí "vtáhnout do děje" imho mnohem lépe, než legendami opředena 330i E46. Přestože ve sport+ je DSC jen omezeno a ne zcela vypnuto. Ani na vteřinu jsem neváhal, které auto mě bavilo víc... O parník...
18. 12. 2017 20:06
Re: s tím se dá souhlasit...
Nevím, jestli se zrovna E46 dá považovat za etalon. Když ji nahradila E90, všichni testeři se rozplývali, jak má E90 geniálně naladěný podvozek.
Avatar - Enthusiastic.driver
18. 12. 2017 20:45
Re: s tím se dá souhlasit...
To já si teda pamatuju přesný opak - všichni opakovali, že E90 je méně vyvážená, tvrdá a jezdí jako Audi :-)
18. 12. 2017 22:12
Re: s tím se dá souhlasit...
...minimalne pred FL
Avatar - white label
18. 12. 2017 23:28
Re: s tím se dá souhlasit...
Jasně, ze začátku ji naopak kritizovali, a velmi často za nedotáčivost, ve srovnání právě s E46. ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2017 07:47
Re: s tím se dá souhlasit...
Neni moc jistot na tomhle svete, namatkove: zitra vyjde slunce; dane; smrt a to ze e30 bylo posledni poctiva a dobre jezdici trojka...
...dokud vsichni v ojetinach nepreskakali do e36, to pak byla e36 nejlepsi a vubec posledni poctiva trojka. Pak kdyz v showroomech uz nejaky ten patek stala e90, tehda byla posledni poctiva a vubec nejlepsi trojka e46. No a ted kdyz je aktualni F30 tak se s nostalgii spomina i na tu e90, ktera to na zacatku zchytavala ze vsech smeru jak za design (subjektivne pravem) tak za interier (objektivne pravem) az po to jak jezdila (zase komfortnejsi /bez runflatu/, odtazitejsi, utlumenejsi...). A hadejme co se za 10 let bude rikat o F30 >:D

PS: Stejna relativizace v case plati, jak jinak, i pro 5er.
Avatar - Enthusiastic.driver
19. 12. 2017 09:53
Re: s tím se dá souhlasit...
No, jako obecný princip to funguje přesně tak jak píšeš :-) A v některých případech to možná ani nesouvisí s tím, co je zrovna nové v autosalonu, ale jak starý je který soudruh. Ale zrovna u BMW si myslím, že po trochu hlušším období (zhruba 2005 - 2015) teď vyrábí boží auta. F30 poFl a G30 budou za 20 let oslintané od všech petrolhedů jako dokonalé generace... :-)
19. 12. 2017 11:18
Re: s tím se dá souhlasit...
:yes:
Avatar - fOE
19. 12. 2017 14:23
Re: s tím se dá souhlasit...
Safra, s F30 LCI jsem jeste nemel tu cest, ale nejsi prvni co o ni pise pochvalne. Me vratilo duveru v automobilizmus svezeni, ikdyz jen kratke, s XE a vubec nevadilo ze to bylo v podmotoru. Takto fungujici podvozek a rizeni, byt s el. posilovacem, co jsem prubnul u XE bylo jako facka vsemu dnesnimu, a predevsim pak predFL F30, ktera rozhodne nefungovala tak dobre. Rikas tedy ze s faceliftem sli kluci baworsti do sebe? No, bylo na case. :-)
Avatar - Dinar
20. 12. 2017 12:19
Re: s tím se dá souhlasit...
Před fl byla f30 ve standardu moc měkká, chtělo to min. mpaket podvozek a silnější stabilizátory, pak fungovala zhruba tak, jako ve standardu po fl. A ještě řízení, po fl je mnohem lepší, citlivější kolem středu, líp vyvážené. ;-)
Avatar - Loptos
18. 12. 2017 16:12
Redakcia - Chyba
V minusoch pri 240i mate ze je vzadu malo miesta ale v zavere spominate ze je tam miesta prevkapivo dostatok. Napravte si to :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Thomasino
18. 12. 2017 16:49
Re: Redakcia - Chyba
No zase tam moc místa vzadu ve 2-series fakt není, určitě to není pro 4 dospělé nad 180 cm na delší cestu >:-[] V tomto je trojka určitě lepší. Ale zase pro mě nevypadá tak dobře jako M240i
Avatar - white label
18. 12. 2017 18:16
Re: Redakcia - Chyba
Jo, je tam jasný/zřetelný rozdíl, rozhodně to není jen o lepším přístupu dozadu díky dveřím (vzadu). Podle mě vypadá 3er lépe, než 2er a 4er dohromady, a to mám pro dvoudveřáky mimořádnou slabost. Ale zase M2 vypadá podstatně lépe, než M240i (o M140i raději ani nemluvě), je to sice jen "pár detailů", ale ty pak dělají celkový dojem.
Avatar - frogman
18. 12. 2017 23:37
A odpoveď je... M140i!
Rovnaké zvezenie, ako 240i, ale praktickejšia karoséria. ;-) Vzadu akurát miesta na dve detské sedačky, synak výska od radosti pri akcelerácii... značka ideál! :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - white label
19. 12. 2017 00:37
Re: A odpoveď je... M140i!
Synek má štěstí, že se na tu 1er nemusí (při jízdě) dívat zvenku, jinak by až tak nevýskal. >:-[] ;-)
[odkaz]
Avatar - fOE
19. 12. 2017 07:50
Re: A odpoveď je... M140i!
Se vsi vaznosti, do 1er se ti vleze detska sedacka (dokonce dve) konkretne kam? Nejak si nedovedu predstavit ze 1er rizenou chlapem s aspon prumernou vyskou (175-185cm) si za sebe das komfortne autosedacku a synator ti ji okopavanim postupne nerozcupuje.
19. 12. 2017 11:21
Re: A odpoveď je... M140i!
Nerozcupuje - sedadlo je zezadu plastove. A ano, v 1er je sice malo mista, ale dve detske sedacky se tam vejdou i s detmi v nich. Neni to Superb, ale co by clovek pro sestihrnek neudelal >:D
Avatar - white label
19. 12. 2017 15:14
Re: A odpoveď je... M140i!
Souhlas, třeba za mě (193 cm) nemyslitelné, dnešní dětské sedačky jsou velmi náročné na prostor.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 15:19
Re: A odpoveď je... M140i!
Ty eště rosteš? ;-)

Myslim žes tu psal 190 cm :-)
Avatar - white label
19. 12. 2017 15:30
Re: A odpoveď je... M140i!
Jako obvykle si myslíš, že myslíš...
Rostu občas maximálně tak z tebe, ale ty evidentně ztrácíš paměť, zkus na to nějaké prášky... ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 19:24
Re: A odpoveď je... M140i!
Takže rosteš = no dyť sem to řikal >:D

Jj [odkaz] ;-)
Avatar - white label
19. 12. 2017 19:35
Re: A odpoveď je... M140i!
Sklerotiku, když už se bez těch odkazů neobejdeš, tak sem dej odkaz na stránku, kde jsem údajně (podle tebe) psal, že mám 190 cm.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 19:51
Re: A odpoveď je... M140i!
Vtipný :yes: :-)

Dej odkaz kde sem já psal.. ;-)

Tak jo = tak máš 193 = a už nerosteš, no vlastně teď si psal že občas jo :-)

Já bych skoro vyrost [odkaz] ;-)
Avatar - frogman
19. 12. 2017 17:06
Re: A odpoveď je... M140i!
Mám 189cm a (tesne) zmestím za seba Cybex Sirona (zvyčajne protichodný smer) bez toho, aby som mal kvôli tomu nekomfortnú polohu za volantom. Ale trochu sa posunúť dopredu musím, preto syn zvyčajne sedáva za manželkou a dcérkine "vajíčko" sa zmestí akurát. Na dlhé cesty to nie je ideál, to jazdíme kombíkom.
Avatar - fOE
19. 12. 2017 17:35
Re: A odpoveď je... M140i!
Hmm, to bych do 1er vazne netipl. Diky. :yes:
19. 12. 2017 08:42
Music for the masses
Tohle dává smysl. Vždycky jsem razil teorii, že nejvyšší civilní verze je to pravé ořechové. eMko pro někoho komu nevadí dávat o půlku víc za extra 20% zábavy... Zachovejte manuál aspoň od čtyřky dolů, protože dávat manuál do 520D a nikam jinam je zhovadilost... když už ho máte, proč ho nenabídnete třeba v 540i?
Jinak aktuální generace 40i je velice důstojným nástupcem atmosférického šestiválce v nejvýkonnější verzi, až dramaticky víc jede, míň žere, je uživatelsky příjemná... Jednou překonám předsudky a půjdu do dvojkové řady:)
Rozbalit vlákno
17
19. 12. 2017 10:43
Re: Music for the masses
Jo, 340xi v M Perf. přikrmená na 360 koní by neměla zklamat. :-) Jako varianta M3ky se nabízí ještě B3 od Alpiny. ;-)
19. 12. 2017 11:02
Re: Music for the masses
co tam dělá to x? ;-\
19. 12. 2017 14:34
Re: Music for the masses
Pro mne to, co musí. 340ku vnímám jednak jako rodinného univerzála, který musí v zimě všechno zvládnout, což vylučuje zadokolku a za druhé 360 koní jen na zadku a při vypnuté stabilizaci může při neopatrné manipulaci s plynem špatně dopadnout (vím, jak se jankovitě chová 1M), takže za mne jedině ve čtyřkolce. ;-)
Avatar - speedfred
19. 12. 2017 15:54
Re: Music for the masses
už druhú zimu žijem s 235 a teraz majú tie zimy správne "grády". A jazdím aj na kopce - lyže.
Avatar - white label
19. 12. 2017 16:03
Re: Music for the masses
Se svým nickem si to můžeš dovolit... ;-)
Avatar - speedfred
19. 12. 2017 16:48
Re: Music for the masses
to bývalo,teraz už iba rozvážny fred
Avatar - white label
19. 12. 2017 16:54
Re: Music for the masses
Rozvážny od slova rozvážet, takže vlastně řidič-profík! >:-[]
19. 12. 2017 21:43
Re: Music for the masses
A já si zas pamatuju zimy v Praze se 130i. Párkrát jsem nedojel až k domu, když napadlo (bydlím na kopečku) a párkrát mne museli lidi roztlačit z parkoviště na rovině (samozřejmě se zimníma pneu) - to auto bylo v zimě neskutečně marné. 1Mko už je na tom lépe (vhodněji rozložená váha + samosvor), ale pořád je to o kompromisech, které se mi nelíbí dělat.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2017 21:47
Re: Music for the masses
Nojo bez zadního převisu to nejde [odkaz] to se ví už dlouho :-)
Avatar - speedfred
19. 12. 2017 22:22
Re: Music for the masses
tiež nevravím že to je úplný ideál,ale žijem v kraji kde je iba zima a zku.rvená zima a dá sa. ;-)
20. 12. 2017 07:52
Re: Music for the masses
Já měl poprvé problém letos. Ale připisuju to tomu, že jsem se snažil vyjet z garáže na letních:)
20. 12. 2017 08:28
Re: Music for the masses
Tak to vysvětluje. :-) V neděli, jak sněžilo, jsem potkal v Praze na benzínce maníka s M3kou (E92) a byl taky na letních, ale rozhrabal se. :-)
Avatar - Dinar
20. 12. 2017 12:30
Re: Music for the masses
Celý problém s rwd bmw byl a je rozjezd do kopečka, stačí malý, za dvacet let s rwd bmw jsem zažil spoustu komických situací, i když někdy to bylo spíš k nas.rání než k zasmání. Při jízdě je to víceméně jedno, spíše otázka gum a ochoty řidiče bavit se, každopádně bmw tento problém konečně vyřešilo tím, že jeho konfekční modely jezdí stejně dobře s awd jako rwd, takže to awd není ústupek jízdním vlastnostem, jak tomu bylo ještě u éčkových řad. ;-)
Avatar - iudex
21. 12. 2017 12:25
Re: Music for the masses
Práve som skúšal 340i xDrive a hoci nemám dosť skúseností a neviem, ako bolo xDrive naladené v minulých modeloch, v tomto novom modeli som absolútne štvorkolku nevnímal, podvozok je dokonalý, žiadne prenosy AWD do riadenia, z hľadiska riadenia som necítil rozdiel oproti zadokolkovej 140i (rozdiely sú dané skôr veľkosťou auta, kde 3er je logicky pokojnejšie, rozvážnejšie, nie tak nervózne ako 1er).
Avatar - white label
21. 12. 2017 16:10
Re: Music for the masses
Jo, aktuální x-Drivy jsou už většinou naladěny výborně a třeba v zimních podmínkách se s nimi driftuje lépe, než s rwd.
Avatar - speedfred
19. 12. 2017 15:55
Re: Music for the masses
mne si dvojku odporučil a ty máš k nej predsudky >:D >:D
20. 12. 2017 07:52
Re: Music for the masses
Holt jsem málo chlap:)
Avatar - Markus1
19. 12. 2017 10:09
Bmw 335i xdrive
Mal som bmw 335i xdrive rv 2013 a bolo to najlepsie auto ake som mal ....zvuk performance vyfuku bol bozsky.... jedine co mi vadilo bol interieer....momentalne jazdim audi s5 sportback a to ma spracovanie na uplne inej urovni
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2017 11:01
Re: Bmw 335i xdrive
Tak jestli někdo vybírá auto podle interiéru, Audi ho může uspokojovat:)
19. 12. 2017 10:52
M2?
V clanku to jaksi zazniva, jen se pak vzdy hodi M2 s M3 do jednoho pytle...
V M3 se ja osbne opravdu prijemne necitim. Jenze M2 je vylozene hodna a vzdy bych ji mel radsi nez 240i.
Asi se to nehodilo k zakladni myslence clanku. Komu M2 pripada kousava????
Rozbalit vlákno
37
19. 12. 2017 11:25
Re: M2?
Presne tak - zatimco M2 je prijemne pro ridice a vyvazene svymi vlastnostmi, tak M3/4 uz je spis "bestie", ze ktere mam ja osobne dost nahnano, tam bych si stabilizaci nedovolil ani omezit, natoz vypnout... Osobne bych spise uvital srovnavacku prave M2 vs M140i vs M3/4. A tam uz by ten titulek sedel :-) A mohl by to napsat nekdo, kdo rad ridi, umi to, umi psat a nenavidi vsechny bavoraky stejne :-)
Avatar - white label
19. 12. 2017 15:11
Re: M2?
Tak snad spíš M2 vs M240i...
19. 12. 2017 17:13
Re: M2?
Mezi m240i a m2 nemas dilema...
Clanek se mel jmenovat:M3 se proste nepovedla...
Jenze to by bylo jen zopakovani toho, co se uz vi...
M2 je zatim to nejlepsi ze soucasne bezne produkce bmw.
Avatar - white label
19. 12. 2017 17:36
Re: M2?
Právě mezi M240i a M2 může být dilema, připlatit, nebo nepřiplatit za M2, ještě nedávno to tu řešil třeba Thomasino. Když nutně potřebuješ/chceš dva páry dveří, nebudeš řešit dilema mezi 5dv. M140i a M2.
19. 12. 2017 17:48
Re: M2?
Ve smyslu clanku- tedy nejlepsi sportovni auto nedava 240 proti m2 zadny smysl.
U 340i a m3 to dilema existuje spis, neb M3 se proste nepovedla.
Jiste, kazdy muze mit svuj pohled ovlivneny dvermi apod. Ale sportovni auto muze se dvema dverma normalne fungovat. Pokud clovek vzadu potrebuje pravidelne vozit dospely, pak ma obecne problem a posouva se do kategorie hh... a pak muze po zbytek zivota plnit zdejsi diskuse presvedcovanim sama sebe, jakej sportak ma...
Avatar - white label
19. 12. 2017 17:58
Re: M2?
Podle mě může fungovat každé dvou/třídveřové auto v této (kompaktní) třídě. Ale v tomto ohledu jsem aktuálně ve výrazné menšině a pro spoustu lidí je to něco "nepředstavitelného" i u sportovních variant běžných modelů, včetně M2 apod..
19. 12. 2017 19:12
Re: M2?
Aktuální M3 se povedla, ale v BMW M divizi zapomněli nebo si nechtěli připustit, že by M car měl mít xDrive. Ale z M3 chyby se poučili a u M5 "překročili svůj stín", a xDrive do ní dali. [odkaz]

Nedovedu si vysvětlit, jak BMW M divize mohla přehlédnout, že 3kové RWD šasi už výkon motoru M3 nezvládá. Mám neblahé tušení, že tu samou chybu udělali i s
M140i, i když v tomto případě M140i xDrive v nabídce je, ale jen s automatem. Xdrive by manuálu M1410i dozajista prospělo, snad i víc než automatu. Technické překážky?
19. 12. 2017 19:48
Re: M2?
a co takto 340i s manualom a v xDrive? skusal to niekto?
19. 12. 2017 20:08
Re: M2?
Já ne, ale řekl bych, že by to mělo fungovat velmi dobře. Problém ale bude sehnat někde předváděčku. Ale nakonec i v 340i xDrive s automatem, by měl mít člověk dobrou představu o tom , jak se bude vůz chovat s manuálem. Já, než jsem objednal M140i jsem měl k otestování M135i xDrive a vůz byl naprosto v pohodě. Nebyl to však dobrý vůz k porovnání, protože RWD M140i se chová úplně jinak.
19. 12. 2017 20:12
Re: M2?
Ked som sa ja na taku kombinaciu v BMW pytal, tak na mna pozerali ako na blazna. Taka predvadzacka asi nebude nikde v Europe...
19. 12. 2017 20:30
Re: M2?
Bohužel smutná pravda. Lidé zlenivěli a už se jim nechce řadit a šlapat na spojku. Přicházející generaci se už nechce ani řídit. Proto ty autonomní auta.........ach jo.....
Avatar - iudex
19. 12. 2017 21:52
Re: M2?
A robí sa také kombo vôbec? Napr. 140i je s xdrive iba automat.
19. 12. 2017 22:08
Re: M2?
Surprise....surprise......robí, ano, 340i xDrive v manuálu opravdu mají v konfigurátoru....už tu o tom tady byla jednou řeč..........já bych býval M140i xDrive v manuálu určitě bral........
Avatar - Thomasino
19. 12. 2017 20:32
Re: M2?
No tak hlavně naladění podvozku u M135i a M140i je dost jiné ;-)
19. 12. 2017 21:44