Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 13:15
Vrchol běžné řady byl nakonec u BMW vždycky zajímavý... ale jste si jistí, že je 240i lepší sportovní auto než plnotučné eMko... např. s otevřeným diferenciálem apod.?
Avatar - iudex
Určitě?
iudex
| 18. 12. 2017 13:24
Tá formulácia nebola úplne šťastná, aj keď asi viem, ako to autor myslel. M2 môže byť pre niekoho príliš hardcorová a univerzálnejšia M240i môže byť pri veľmi podobnej dynamike použiteľnejším autom.
Btw. zajtra idem skúsiť ako M140i, tak 340i, tak som zvedavý. Z tohto pohľadu pre mňa vysoko aktuálny test. :-)
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 13:31
To jistě, ale pak se bavíme spíš o rychlém cesťáku než o sportovním autě. Pro mě třeba samosvor ke sportovnímu autu patří a jeho absenci u M240i vidím jako docela vážnou slabinu.
Avatar - iudex
Určitě?
iudex
| 18. 12. 2017 13:47
Bez debaty, keď sa bavíme o športovom aute, nie je o čom: M2. M240i môže byť lepší allrounder, kde strata živelnosti a ostrosti je vykompenzovaná väčšou použiteľnosťou. Inak samého by ma zaujímalo, do akej miery ovplyvňuje ten samosvor správanie RWD BMW. V teste síce malo 3er samosvor, ale tá väčšia istota a stabilita môže ísť na vrub samotným rozmerom trojky. Ideál by bolo mať rovnaký model s otvoreným difom a samosvorom; ale to je málo reálne (možno by vedel k tomu niečo povedať kolega Thomasino). Už tak je zázrak, že na test dostali oba bavoráky s manuálom a zadným pohonom, to sa vidí vzácne. Aj ja zajtra budem skúšať 340i s automatom a xDrive, dúfam, že aspoň 140i bude manuál a RWD.
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 13:56
Já měl přímé srovnání, když jsem instaloval samosvor do RX-7... a tam to docela znát bylo. Jenže na druhou stranu to bylo auto s minimem elektroniky, kde nebylo žádné ESP apod.
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:05
RX-7 byla stock bes svoru? :-O To bych necekal (RX-8 mela svor vzdy, ne? Myslim ze i ta jinak oholena 192k verze)
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 14:11
Myslím, že 192k verze osmy svor neměla, ale jistý si nejsem.

RX-7 FC měla samosvor jen ve zvláštních edicích jako Infini, dokonce snad různé systémy (Torsen, spojky). RX-7 FD (třetí a poslední generace) už ho pak měla vždycky (Torsen)... a pasoval zpětně i do FC (daly se přeskládat vnitřnosti diferáku z FD do FC pouzdra a pak to bylo Plug'n'play).
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:15
Diky, jsem zas o neco chytrejsi. :-)
Avatar - speedfred
Určitě?
speedfred
| 18. 12. 2017 15:20
ajajaj tak predsa teda ? Na takúto "blbosť" ti kývla polovička ?
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 13:56
Samosvor je jak u 2er tak 3er priplatkova polozka, napsat ktery model je lepsi jen na zaklade toho ze do trojky byl prikonfigurovan do dvojky ne bych si ani ja netroufl. Ad tvuj prvni koment, za me klidne muze ve stejnem duchu jako bych volnou jizdu na Nurburgringu radeji travil v stock M4 nez v DTM spec. M4. To co pise autor mi dava smysl. ;-)
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 13:59
Určitě? V konfigurátoru každopádně LSD pro M240i není. Není to náhodou tak, že se dá nějak poloofiko dokoupit nějaké Quaife?

PS: to je fakt dotaz, BMW jsem nekupoval, tak netuším... ale mám pocit, že úplně ofiko tam samosvor nekoupíš.
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:03
Je to origo prislusenstvi z rady M performance, spolu s podvozkem, brzdama, vyfukem a ruznyma plastickama at uz venku nebo uvnitr... podobne je v testu ovesena 340i, tam ty polozky jako LSD taky v konfiguratoru nenajdes. ;-)
Jinak jestli je subdodavatel pro BMW zrovna Quaife netusim, ale ani by me to neprekvapilo.
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 14:08
Tak to jsou docela lamy, že do konfigurátoru daj každej kobereček, ale samosvor ne. Podvozek i brzdy tam jako položka jsou...
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:14
M performance podvozek a M performance brzdy? Ted koukam do ceskeho konfiguraku a nic z toho tam nevidim. Ty modre "///M brzdy" jsou ve skutecnosti pro Mperformance modely zaklad, pro 3er pak priplatek, ale nad ramec tohoto existuji ///M performance doplnky, brzdove trmeny v jinych trech barvach, nejake kriklave tusim, oranzova, zlata, ruda atd... a az to je vrchol co muzes dat do 2er a 3er a to je to co v konfiguratoru nenajdes (auto s tim nevyjede z fabriky, ale muzes si to objednat k prodejci co ti to tam nahodi). Stejne funguje podvozek (znovu, to co vidis jako M podvozek je ve skutecnosti zaklad pro M performance modely a priplatek pro 340i, ale neni to to nej co umi), stejne funguje LSD atd.

Ano, i me tento pristup nedava smysl.
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 14:15
Dík za osvětu :yes:
Určitě?
MrBeranek
| 18. 12. 2017 22:15
U BMW už dávno pochopili, jak z nás vyrazit co nejvíc peněz a nejpatrněji je to vidět u eMek. Řada věcí, které by člověk z řady M Performance nakonfiguroval do Mka, nemůže. Musí koupit ten původní díl a ten pak vyhodit, aby si koupil to, co chtěl od počátku - nejvíc je to znát na výfukových dílech, volantech, kovaných ráfcích a karbonových dílech karoserie a interiéru (kromě lišt). Chceš M Perf výfuk na M3ku? Zaplatíš ten původní a pak i ten titanový od Akrapa. Nebyl by nejmenší problém dát to přímo z výroby, jenže to by tolik nevydělali. :-) Pokud chceš např. samosvor přímo z výroby, tak to kromě eMek nabízí jen Alpina.
Avatar - iudex
Určitě?
iudex
| 18. 12. 2017 14:06
V konfigurátore to nie je nikde, ani pri 1/2/3er. Je to možnosť objednať v rámci M Performance parts, čo je niečo ako značkový tuning BMW. Namontujú Ti to priamo v BMW, máš záruku a všetko, ale to nenakonkfiguruješ priamo, ale musíš objednať samostatne. [odkaz]
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 14:14
Aha, zajímavé, to jsem nevěděl... a ten otevřený diff ti pak dají do igelitky nebo ho vemou na protiúčet?
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:22
Nejspis ano, asi aby sis mel cim vyzdobit garaz. Jako tezitko na stul si das jinak novy, nejety a uplne zbytecny dif, tamhle vedle okna povesis brzdy, na strop vyfuk... dekorace za statisice, ale BMW jde ke cti ze mysli i na tohle a ty nemusis zdlouhave hledat dekorace jinde. :yes:
Tady vyhravaji vsichni (akcionari BMW >:-[] ).
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 14:30
Teď si nejsem úplně jistej, jestli si děláš pr-del ty ze mě, nebo BMW ze zákazníků... :-)
Určitě?
fOE
| 18. 12. 2017 14:48
No pokud to tak je (jakoze jsem nikde necetl ze by BMW, resp. ten ktery konkretni dealer, od tebe ty nepotrebne dily s kteryma to vyjelo z fabriky zpetne vykupovalo), tak to i me prijdou kluci od BMW jako slusni srandisti. Zvlast pokud k nim prijde nekdo kdo si toho objedna vazne spoustu (to pak cloveku zustane i dalsi volant, dalsi vnitrni dekory, dalsi koberce, dalsi pedaly, vse dvojmo...).
Ale zase brat to z jejich pohledu je to krasny pristup. At chces nebo ne, prodaji (vnuti) ti 2 dily ikdyz tys uz pri konfigurovani sveho auta stal jen o jeden.
Avatar - speedfred
Určitě?
speedfred
| 18. 12. 2017 15:31
fOE - pravdu máš,pri výmene ti na požiadanie vrátia zabalené pôvodné diely a môžeš si ich vystaviť v garáži.
cca 3 týždne dozadu som postúpil výmenu "špéry" za origo otvorený diff (M235) a je to hneď poznať pretože som absolvoval tú istú cestu v tom maraste čo bol na cestách a ostal mi iba >:D >:D >:D na xsichte. K cene za špéru si musíš pripočítať aj zvýšenú spotrebu pneu >:D . Čo som si tak všimol tak teraz menej bliká protipreklz ale skôr sa to akoby na snehu/mokru "odtrhne" , potom sa to ale vodí bokom daleko čitateľnejšie.
Origo BMW ti montujú Drexler - lemelový diff,je asi troška náročnejší na údržbu,ale vraj lepší ako šnekový.
Avatar - Emel
Určitě?
Emel
| 18. 12. 2017 15:51
...a v ideálním případě si nepožádáš a pak ještě mají zdarma nový diferák pro servis... >:D
Avatar - speedfred
Určitě?
speedfred
| 18. 12. 2017 16:40
počkaj, ja som auto vyšperkoval až po roku používania.Keď si to objednáš pri zadaní do výroby tak neviem ako to funguje,či bude nejaká extra zľava.
Určitě?
_MT_
| 19. 12. 2017 12:11
To by museli nějak kvalifikovat, všechny mají výhody a nevýhody. Volba diferenciálu (a jeho nastavení) záleží na tom, co s tím autem děláš. Pokud vím, torseny se moc nepoužívají u okruhových aut, protože s kolem ve vzduchu prakticky nic nepřenesou a na okruhu chtějí skákat přes obrubníky. Drexlery používá celá řada závodních týmů. Lamelové se také používají pro driftování. Záleží u nich na nastavení. Torseny jsou dobré pro silniční využití. Takový dobrý univerzál. Pomáhá s trakcí, projet zatáčku rychleji. Proto se z továrny dávají na GT86/ BRZ, MX-5 a řadu dalších aut. Kdo si staví speciál, si tam dá, co mu vyhovuje.
Avatar - iudex
Určitě?
iudex
| 18. 12. 2017 15:38
Holt klasický aftermarket, tam tiež nikoho nezaujíma, čo spravíš so sériovými súčiastkami. Ja som tiež po montáži cat-backu riešil, kam so stock výfukom, ale ani pes po ňom neštekol, takže čistá strata.
BMW tak šikovne využíva obe možnosti: aj ponúka prvky, ktoré by si nadšenci inak kupovali cez tuningové firmy (a vysoké ceny okecá značkovosťou produktu, vývojom, zárukou...), ale to nerobí ako origo výbava z výroby, ale až dodatočne, čím zarába - presne ako píšeš - dvakrát.
Viď ten samosvor do 1er: cena 2610 eur len za diel samotný, plus montáž nejaká tá stovka a ešte máš aj zbytočný diel navyše. Konkurencia to ponúka priamo, napr. GTI Ti ten samosvor dá priamo vo vyšej verzii za príplatok cca. 2000 eur, ale v tom je aj vyšší výkon motora, väčšie brzdy a Active info display.
Avatar - speedfred
Určitě?
speedfred
| 18. 12. 2017 15:58
no prémia ,no ;-\

samosvor nestál toľko,bolo to za menej,bo mali najakú ááááákciu na Performance doplnky (tak som to dovybavil komplet) + montáž.
Teraz keď to spočítam už som hodne blízko M2-ke :-O ,a stále mám chuť to aj tak predať, a ísť o level vyššie ale s manuálom.

Ináč špéru kúpiš inde aj lacnejšie ,ale iba črevá bez obalu, takto to mám aspoň so zárukou.
Avatar - iudex
Určitě?
iudex
| 18. 12. 2017 14:09
Napr. samosvor pre 140i/240i stojí 2610 eur bez montáže: [odkaz]
Určitě?
Ondris
| 18. 12. 2017 14:44
Za ty prachy doufam, že je aspoň zčásti pozlacenej :-)
Avatar - white label
Určitě?
white label
| 18. 12. 2017 14:02
Tento článek jsme ti objednal pod stromek, 140i jsem vynechal záměrně... ;-)
Avatar - Thomasino
Určitě?
Thomasino
| 18. 12. 2017 14:24
Přesně tak !! Jen to chtělo srovnání oboje se samosvorem, nebo oboje bez samosvoru. nejlépe oboje s manuálem >:-[] >:-[]
Avatar - wakantanka
A vitazom sa stava . . .
wakantanka
| 18. 12. 2017 13:23
Skoda Octavia RS, lebo cena, lebo miesto, lebo kufor :-) :-) :-)
A vitazom sa stava . . .
718
| 18. 12. 2017 14:20
Stinger >:D >:D >:D >:D >:D >: >:-[] >:-[]
Avatar - wakantanka
A vitazom sa stava . . .
wakantanka
| 18. 12. 2017 21:12
Neblazni :-)
A vitazom sa stava . . .
718
| 19. 12. 2017 07:03
>:D >:D chcel som iba zdvihnut ego...kiakom co si nemozu dovolit BMW,a hambia sa to priznat :'-( :-( >:D
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
MariAchi
| 18. 12. 2017 13:27
...vysvetlovat to zdejsi redakci je jako vysvetlovat slepicim na co maji ptaci kridla. Ale aspon neco pozitivniho na tomto "testu >:D " vidim - tu galerii. 3/10
Avatar - Thomasino
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
Thomasino
| 18. 12. 2017 16:39
S tím souhlasím :yes: :-) Ale asi nejsem úplně nezaujatý, když mi stojí jedna s manuálem doma v garáži >:-[] Ale dlouho to vypadalo právě na tu M240i, stejně jako jsem trochu přemýšlel o 340i :-!
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
MariAchi
| 18. 12. 2017 21:49
Tak k te garazi gratuluju :yes:
Ta M240i mi dava smysl opravdu pouze v pripade, ze potrebujes hodne setrit, no porad je lepsi zkusit jednat o cene M2, oni se u BMW umi podbidnout :-)
Avatar - Thomasino
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
Thomasino
| 19. 12. 2017 20:48
Zrovna u M2 se teda rozhodně nepodbízí.. Na M240i, M140i, nebo 340i a 440i jsou občas nějaké akce a podpory, ale díky dobrým prodejům jsou případné slevy na M2 výýýrazně nižší !! :-O
Nejlepsi sportovni BMW soucasnosti je M2, ale...
MariAchi
| 20. 12. 2017 12:31
Aha, tak to jo, je fakt, ze ja jsem cistokrevne M nikdy nepoptaval...
Avatar - iudex
N55 vs. B58
iudex
| 18. 12. 2017 13:30
"Jenže zatímco v modelu 340i už od roku 2005 poskytuje v základu 240 kW, loni uvedený model M240i (v rámci faceliftu řady 2) disponuje 250 kW a rovnými 500 N.m, což je o výrazných 50 N.m více než u 340i. Prošel totiž blíže nespecifikovanými úpravami M Performance." No to nie je úplne presná formulácia. Doterajšie modely 35i (M135i, M235i), resp. 40i (340i/440i) mali staršiu generáciu trojlitra, označovanú ako N55. Aktuálne je v M140i/M240i nová generácia motora označovaná ako B58. Rozsah tých zmien je veľký, rozhodne nejde o prifúknutý či zľahka upravený pôvodný motor. Viac napr. tu: [odkaz]
A on ten nový motor už celkom šliape na päty aj motoru v plnotučnom M2: ten má síce až 272 kW, ale "len" 450 Nm, teda nový motor síce výkonovo zaostáva (250 kW), ale krútiakom vyhráva (500 Nm). Na YT je x videí, kde vidno, že M240i sa pri zrýchlení drží veľmi tesne s M2, do 200 km/h sú rozdiely na úrovni odchýlky merania.
Avatar - Thomasino
N55 vs. B58
Thomasino
| 18. 12. 2017 14:29
Jen doplním, že M2 má taky 500 Nm (podle měření neustále), jen to udávají že je to jako že při overboostě >:-[] >:-[] Každopádně motor není ten rozdíl mezi M240i a M2, tam je to hodně podobné (ikdyž M2 má lepší chlazení oleje). Hlavní rozdíl je celkové naladění auta, kdy je M2 mnohem ostřejší, přesnější (nápravy a brzdy z M3/M4, pevné uchycení zádní nápravy atd.), ale také více hardcore, proto ta větší univerzálnost zmiňovaná u M240i nebo 340i.. A taky má M2 mnohem lepší zvuk než M240i, dokonce lepší než M3/M4 v sérii :-)
Avatar - iudex
N55 vs. B58
iudex
| 18. 12. 2017 15:28
Torque is listed at 465 N·m between 1400-5560 rpm, while an overboost function can increase torque to 500 N·m between 1450-4750 rpm. Ale nenašiel som, po akú dlhú dobu by to malo byť 500 Nm. Bežne býva ten vyšší krútiak pri overbooste dostupný krátkodobo, tusím môj ecoboost má štandardne 240 Nm a v overbooste 270 Nm po 10 sekúnd.
Inak najzaujímavejšie to bolo riešené pri Golfe GTI Clubsport, ktorý mal nielen krútiak, ale aj výkon udávaný odlišne, štandardne 195 kW, s overboostom 213 kW. To bolo obzvlášť výhodné u nás na Slovensku, kde to ušetrilo pár stoviek registračného poplatku. :-)
Avatar - speedfred
N55 vs. B58
speedfred
| 18. 12. 2017 15:48
bol som s tou mojou haraburdou na brzde a na kolesách mi namerali 301PS a 430Nm - séria
Avatar - praděda7
N55 vs. B58
praděda7
| 19. 12. 2017 18:26
B58 motor je zkrátka vylepšený N55....... ;-)
Avatar - praděda7
N55 vs. B58
praděda7
| 19. 12. 2017 18:11
Přesně! Chystal jsem se to sem "napálit", ale vidím, že už není třeba........ ;-)
Avatar - donPedro
Trochu vánoční bychařiny
donPedro
| 18. 12. 2017 13:42
Tož ezliva M240i nebo 340i? No ani jedno, když je na světě i BMW M4 Competition, které tak hezky povodil Rasťo Chvála :-) Tož tak.
Avatar - iudex
Trochu vánoční bychařiny
iudex
| 18. 12. 2017 13:51
Jj, ten aktuálne vyzerá ako najšportovejší bavorák súčasnosti (aj keď neviem presne, ako je to presne s tými športovejšími derivátmi M3/4, CS, Competition a tuším ešte GTS?).
Ale z Rasťovho videa si pamätám, že aj tá cena je niekde inde, to si už v teritóriu 911ky.
Avatar - donPedro
Trochu vánoční bychařiny
donPedro
| 18. 12. 2017 14:00
Tož pravda, s cenou jsem tam kde píšeš. Ale hledáme-li na odpověď na otázku z tohoto článku, pak se na nějakou tu kačku/éčko hledět nedá. Obzvláště když už budou ty Vánoce, a já byl celý roh hodný, viď Ježíšku ;-)
Avatar - iudex
Trochu vánoční bychařiny
iudex
| 18. 12. 2017 14:02
>:D
Avatar - Thomasino
Trochu vánoční bychařiny
Thomasino
| 18. 12. 2017 14:37
No to je sice moc pěkný, takový M4 s Competition paketem (měl jsem možnost ji řídit pár kol na BMW M Day na Slovakiaringu, stejně jako M2), ale pokud máš řádově 1,2 až 1,5 mega na zábavné auto, tak o tomhle nepřemýšlíš (to je přes 2 míče). To reálně řešíš jako já zda objednat M240i + dokoupit časem samosvor, nebo ještě trochu připlatit a jít rovnou do M2 ;-)
Avatar - woody-alien
Trochu vánoční bychařiny
woody-alien
| 18. 12. 2017 20:34
Thom, Vánoce jsou za dveřmi, padá na mě nostalgie a chci být na lidi hodný. A protože nemám problém s tím udělat si srandu i sám ze sebe, navážu na tvůj příspěvek takovým menším zamyšlením. Co je mi platné, že dobře ovládám svůj rodný jazyk a vím, že "řádově" neznamená totéž co přibližně.....když M2 máš ty. ;-) >:-[]
Avatar - Thomasino
Trochu vánoční bychařiny
Thomasino
| 18. 12. 2017 21:01
WOODY, ty rejpale !! >:D Jako že jsem nepoužil správné slovo ?? >:-[]
Vidím to asi takto. Prostě máš "řádově" mega a přemýšlíš o zábavném autě. Pak si řekneš, že je čas se konečně posunout zase o kousek dále a začneš přemýšlet o zadokolce za 1,2 mega, nebo aspoň čtyřkolce, která má ale taky trochu výkonu. Zjistíš, že vlastně tolik aut na výběr není. Zúžíš to na Golf R a M240i, případně M140i. Svezeš se s tím a vybereš si M240i a čekáš na pěknou akci, abys na tom časem moc neprodělal >:-[] No a pak dostaneš zajímavou možnost mít rovnou plnohodnotný eMko se sexy vyboulenými blatníky, takže ten rozpočet znovu navýšíš a jsi "řádově" na 1,4 až 1,5 mega >:-[] >:-[] >:-[]
P.S.: Klidně si nahraď slova řádově za přibližně, když jsou ty vánoce! ;-)
Avatar - Dinar
Trochu vánoční bychařiny
Dinar
| 20. 12. 2017 12:37
Řádově máš tisíce, desetitisíce, statisíce, miliony atd., přibližně můžeš mít co chceš, třeba 1,4 milionu, woody má pravdu, je to velmi častá chyba, legrační je, když nějaký inteligent v tv rádoby kultiovanou češtinou zahlásí třeba, že letos investovali řádově třistadvacetpět milionů atp. >:D ;-)
Avatar - iudex
Trochu vánoční bychařiny
iudex
| 21. 12. 2017 12:12
Tak dnes som v aute počúval nejakého ekonomického analytika a len tam rádovo šúpal "ceny ropy vzrástli rádovo o 20 centov"... "kurz dolára klesol rádovo o cca. 10%". Zjavne s tým významom slova majú problém viacerí. >:-[]
Elektronická stabilizace
přezdívaný alias
| 18. 12. 2017 14:00
Nemožnost vypnout stabilizaci ve sportovním módu je trestuhodná. Když si s tím autem jedu někam hrát, chci mít pocit, že já jsem byl ten, kdo ten smyk srovnal. A ne, že kdybych to pokazil, tolik by se nestalo, protože by mi na hraně pomohla stabilizace. Pokud si koupím silné auto, začínám s ním pomalu a krása je pro mě v té výzvě ho POSTUPNĚ začít zvládat.

Elektronická stabilizace do aut ano, ale vždy vypínatelná! Takto dávají automobilky svým kupcům najevo: "jsi pako, co neumí řídit a musíme tě hlídat".
Avatar - OS
s tím se dá souhlasit...
OS
| 18. 12. 2017 15:37
s tím se dá souhlasit...
přezdívaný alias
| 18. 12. 2017 16:09
Jsou tam velká ALE. Spoustu "sportovních" aut neumožňuje úplné vypnutí stabilizace - určitě se to dá udělat, už je to však neoficiální zásah do vozidla a práce navíc. Giulia dává manuální převodovku k jedinému benzínu - 2.9 biturbo za více než 2 miliony. Stále více se rozmáhá nešvar dobarvování zvuku motoru reproduktory - opět v drtivé většině případů nevypínatelného. Atmosférické motory jsou téměř všude nahrazeny turbomotory, které, ač jsou výkonnější, zhoršují vazbu člověk-stroj - to samé se dá říci o elektrických posilovačích řízení a automatických převodovkách, které sice rychleji řadí, ale ubírají řidiči možnosti.

S autorem zkrátka nemůžu souhlasit, že "vtáhnout do děje" je jen fráze. Bere-li to někdo podle časů, jakých jsou ta auta schopná dosahovat na okruhu, pak ano, žijeme v nejlepší době. Kdo chce ale opravu řídit a nestopovat při tom čas, pro toho platí, že dobře už bylo.
Avatar - OS
s tím se dá souhlasit...
OS
| 18. 12. 2017 16:13
tak BRZ nebo MX-5 ;-)

[odkaz]
s tím se dá souhlasit...
přezdívaný alias
| 18. 12. 2017 16:15
Jo, to jsou auta, která mají "řidičskou" myšlenku. Dřív takovýchhle aut ale bylo víc. Nemůžu si pomoct.
s tím se dá souhlasit...
přezdívaný alias
| 18. 12. 2017 16:23
Teď trochu odbočím od sportovních aut a přesunu se k mainstreamové střední. Tam auta nabízejí čím dál více elektronických fičur, prvků komfortní a kolikrát až luxusní výbavy, jsou bezpečnější atd. A za vzor řízení a naladění podvozku se jim dává trojkové Mondeo, které vyjelo na silnice před deseti lety. Což je dost tristní. A bohužel to tak trochu ilustruje automobilový vývoj posledních let.
Avatar - Enthusiastic.driver
s tím se dá souhlasit...
Enthusiastic.driver
| 18. 12. 2017 18:40
Ona spousta těch lepších starších aut jsou jen mýty a legendy. Zrovna tahle 340i umí "vtáhnout do děje" imho mnohem lépe, než legendami opředena 330i E46. Přestože ve sport+ je DSC jen omezeno a ne zcela vypnuto. Ani na vteřinu jsem neváhal, které auto mě bavilo víc... O parník...
s tím se dá souhlasit...
přezdívaný alias
| 18. 12. 2017 20:06
Nevím, jestli se zrovna E46 dá považovat za etalon. Když ji nahradila E90, všichni testeři se rozplývali, jak má E90 geniálně naladěný podvozek.
Avatar - Enthusiastic.driver
s tím se dá souhlasit...
Enthusiastic.driver
| 18. 12. 2017 20:45
To já si teda pamatuju přesný opak - všichni opakovali, že E90 je méně vyvážená, tvrdá a jezdí jako Audi :-)
s tím se dá souhlasit...
MariAchi
| 18. 12. 2017 22:12
...minimalne pred FL
Avatar - white label
s tím se dá souhlasit...
white label
| 18. 12. 2017 23:28
Jasně, ze začátku ji naopak kritizovali, a velmi často za nedotáčivost, ve srovnání právě s E46. ;-)
s tím se dá souhlasit...
fOE
| 19. 12. 2017 07:47
Neni moc jistot na tomhle svete, namatkove: zitra vyjde slunce; dane; smrt a to ze e30 bylo posledni poctiva a dobre jezdici trojka...
...dokud vsichni v ojetinach nepreskakali do e36, to pak byla e36 nejlepsi a vubec posledni poctiva trojka. Pak kdyz v showroomech uz nejaky ten patek stala e90, tehda byla posledni poctiva a vubec nejlepsi trojka e46. No a ted kdyz je aktualni F30 tak se s nostalgii spomina i na tu e90, ktera to na zacatku zchytavala ze vsech smeru jak za design (subjektivne pravem) tak za interier (objektivne pravem) az po to jak jezdila (zase komfortnejsi /bez runflatu/, odtazitejsi, utlumenejsi...). A hadejme co se za 10 let bude rikat o F30 >:D

PS: Stejna relativizace v case plati, jak jinak, i pro 5er.
Avatar - Enthusiastic.driver
s tím se dá souhlasit...
Enthusiastic.driver
| 19. 12. 2017 09:53
No, jako obecný princip to funguje přesně tak jak píšeš :-) A v některých případech to možná ani nesouvisí s tím, co je zrovna nové v autosalonu, ale jak starý je který soudruh. Ale zrovna u BMW si myslím, že po trochu hlušším období (zhruba 2005 - 2015) teď vyrábí boží auta. F30 poFl a G30 budou za 20 let oslintané od všech petrolhedů jako dokonalé generace... :-)
s tím se dá souhlasit...
MariAchi
| 19. 12. 2017 11:18
:yes:
s tím se dá souhlasit...
fOE
| 19. 12. 2017 14:23
Safra, s F30 LCI jsem jeste nemel tu cest, ale nejsi prvni co o ni pise pochvalne. Me vratilo duveru v automobilizmus svezeni, ikdyz jen kratke, s XE a vubec nevadilo ze to bylo v podmotoru. Takto fungujici podvozek a rizeni, byt s el. posilovacem, co jsem prubnul u XE bylo jako facka vsemu dnesnimu, a predevsim pak predFL F30, ktera rozhodne nefungovala tak dobre. Rikas tedy ze s faceliftem sli kluci baworsti do sebe? No, bylo na case. :-)
Avatar - Dinar
s tím se dá souhlasit...
Dinar
| 20. 12. 2017 12:19
Před fl byla f30 ve standardu moc měkká, chtělo to min. mpaket podvozek a silnější stabilizátory, pak fungovala zhruba tak, jako ve standardu po fl. A ještě řízení, po fl je mnohem lepší, citlivější kolem středu, líp vyvážené. ;-)
Avatar - Loptos
Redakcia - Chyba
Loptos
| 18. 12. 2017 16:12
V minusoch pri 240i mate ze je vzadu malo miesta ale v zavere spominate ze je tam miesta prevkapivo dostatok. Napravte si to :-)
Avatar - Thomasino
Redakcia - Chyba
Thomasino
| 18. 12. 2017 16:49
No zase tam moc místa vzadu ve 2-series fakt není, určitě to není pro 4 dospělé nad 180 cm na delší cestu >:-[] V tomto je trojka určitě lepší. Ale zase pro mě nevypadá tak dobře jako M240i
Avatar - white label
Redakcia - Chyba
white label
| 18. 12. 2017 18:16
Jo, je tam jasný/zřetelný rozdíl, rozhodně to není jen o lepším přístupu dozadu díky dveřím (vzadu). Podle mě vypadá 3er lépe, než 2er a 4er dohromady, a to mám pro dvoudveřáky mimořádnou slabost. Ale zase M2 vypadá podstatně lépe, než M240i (o M140i raději ani nemluvě), je to sice jen "pár detailů", ale ty pak dělají celkový dojem.
Avatar - frogman
A odpoveď je... M140i!
frogman
| 18. 12. 2017 23:37
Rovnaké zvezenie, ako 240i, ale praktickejšia karoséria. ;-) Vzadu akurát miesta na dve detské sedačky, synak výska od radosti pri akcelerácii... značka ideál! :-!
Avatar - white label
A odpoveď je... M140i!
white label
| 19. 12. 2017 00:37
Synek má štěstí, že se na tu 1er nemusí (při jízdě) dívat zvenku, jinak by až tak nevýskal. >:-[] ;-)
[odkaz]
A odpoveď je... M140i!
fOE
| 19. 12. 2017 07:50
Se vsi vaznosti, do 1er se ti vleze detska sedacka (dokonce dve) konkretne kam? Nejak si nedovedu predstavit ze 1er rizenou chlapem s aspon prumernou vyskou (175-185cm) si za sebe das komfortne autosedacku a synator ti ji okopavanim postupne nerozcupuje.
A odpoveď je... M140i!
MariAchi
| 19. 12. 2017 11:21
Nerozcupuje - sedadlo je zezadu plastove. A ano, v 1er je sice malo mista, ale dve detske sedacky se tam vejdou i s detmi v nich. Neni to Superb, ale co by clovek pro sestihrnek neudelal >:D
Avatar - white label
A odpoveď je... M140i!
white label
| 19. 12. 2017 15:14
Souhlas, třeba za mě (193 cm) nemyslitelné, dnešní dětské sedačky jsou velmi náročné na prostor.
Avatar - Hammunasakra
A odpoveď je... M140i!
Hammunasakra
| 19. 12. 2017 15:19
Ty eště rosteš? ;-)

Myslim žes tu psal 190 cm :-)
Avatar - white label
A odpoveď je... M140i!
white label
| 19. 12. 2017 15:30
Jako obvykle si myslíš, že myslíš...
Rostu občas maximálně tak z tebe, ale ty evidentně ztrácíš paměť, zkus na to nějaké prášky... ;-)
Avatar - Hammunasakra
A odpoveď je... M140i!
Hammunasakra
| 19. 12. 2017 19:24
Takže rosteš = no dyť sem to řikal >:D

Jj [odkaz] ;-)

Avatar - white label
A odpoveď je... M140i!
white label
| 19. 12. 2017 19:35
Sklerotiku, když už se bez těch odkazů neobejdeš, tak sem dej odkaz na stránku, kde jsem údajně (podle tebe) psal, že mám 190 cm.
Avatar - Hammunasakra
A odpoveď je... M140i!
Hammunasakra
| 19. 12. 2017 19:51
Vtipný :yes: :-)

Dej odkaz kde sem já psal.. ;-)

Tak jo = tak máš 193 = a už nerosteš, no vlastně teď si psal že občas jo :-)

Já bych skoro vyrost [odkaz] ;-)
Avatar - frogman
A odpoveď je... M140i!
frogman
| 19. 12. 2017 17:06
Mám 189cm a (tesne) zmestím za seba Cybex Sirona (zvyčajne protichodný smer) bez toho, aby som mal kvôli tomu nekomfortnú polohu za volantom. Ale trochu sa posunúť dopredu musím, preto syn zvyčajne sedáva za manželkou a dcérkine "vajíčko" sa zmestí akurát. Na dlhé cesty to nie je ideál, to jazdíme kombíkom.
A odpoveď je... M140i!
fOE
| 19. 12. 2017 17:35
Hmm, to bych do 1er vazne netipl. Diky. :yes:
Music for the masses
Mig_35
| 19. 12. 2017 08:42
Tohle dává smysl. Vždycky jsem razil teorii, že nejvyšší civilní verze je to pravé ořechové. eMko pro někoho komu nevadí dávat o půlku víc za extra 20% zábavy... Zachovejte manuál aspoň od čtyřky dolů, protože dávat manuál do 520D a nikam jinam je zhovadilost... když už ho máte, proč ho nenabídnete třeba v 540i?
Jinak aktuální generace 40i je velice důstojným nástupcem atmosférického šestiválce v nejvýkonnější verzi, až dramaticky víc jede, míň žere, je uživatelsky příjemná... Jednou překonám předsudky a půjdu do dvojkové řady:)
Music for the masses
MrBeranek
| 19. 12. 2017 10:43
Jo, 340xi v M Perf. přikrmená na 360 koní by neměla zklamat. :-) Jako varianta M3ky se nabízí ještě B3 od Alpiny. ;-)
Music for the masses
Mig_35
| 19. 12. 2017 11:02
co tam dělá to x? ;-\
Music for the masses
MrBeranek
| 19. 12. 2017 14:34
Pro mne to, co musí. 340ku vnímám jednak jako rodinného univerzála, který musí v zimě všechno zvládnout, což vylučuje zadokolku a za druhé 360 koní jen na zadku a při vypnuté stabilizaci může při neopatrné manipulaci s plynem špatně dopadnout (vím, jak se jankovitě chová 1M), takže za mne jedině ve čtyřkolce. ;-)
Avatar - speedfred
Music for the masses
speedfred
| 19. 12. 2017 15:54
už druhú zimu žijem s 235 a teraz majú tie zimy správne "grády". A jazdím aj na kopce - lyže.
Avatar - white label
Music for the masses
white label
| 19. 12. 2017 16:03
Se svým nickem si to můžeš dovolit... ;-)
Avatar - speedfred
Music for the masses
speedfred
| 19. 12. 2017 16:48
to bývalo,teraz už iba rozvážny fred
Avatar - white label
Music for the masses
white label
| 19. 12. 2017 16:54
Rozvážny od slova rozvážet, takže vlastně řidič-profík! >:-[]
Music for the masses
MrBeranek
| 19. 12. 2017 21:43
A já si zas pamatuju zimy v Praze se 130i. Párkrát jsem nedojel až k domu, když napadlo (bydlím na kopečku) a párkrát mne museli lidi roztlačit z parkoviště na rovině (samozřejmě se zimníma pneu) - to auto bylo v zimě neskutečně marné. 1Mko už je na tom lépe (vhodněji rozložená váha + samosvor), ale pořád je to o kompromisech, které se mi nelíbí dělat.
Avatar - Hammunasakra
Music for the masses
Hammunasakra
| 19. 12. 2017 21:47
Nojo bez zadního převisu to nejde [odkaz] to se ví už dlouho :-)
Avatar - speedfred
Music for the masses
speedfred
| 19. 12. 2017 22:22
tiež nevravím že to je úplný ideál,ale žijem v kraji kde je iba zima a zku.rvená zima a dá sa. ;-)
Music for the masses
Mig_35
| 20. 12. 2017 07:52
Já měl poprvé problém letos. Ale připisuju to tomu, že jsem se snažil vyjet z garáže na letních:)
Music for the masses
MrBeranek
| 20. 12. 2017 08:28
Tak to vysvětluje. :-) V neděli, jak sněžilo, jsem potkal v Praze na benzínce maníka s M3kou (E92) a byl taky na letních, ale rozhrabal se. :-)
Avatar - Dinar
Music for the masses
Dinar
| 20. 12. 2017 12:30
Celý problém s rwd bmw byl a je rozjezd do kopečka, stačí malý, za dvacet let s rwd bmw jsem zažil spoustu komických situací, i když někdy to bylo spíš k nas.rání než k zasmání. Při jízdě je to víceméně jedno, spíše otázka gum a ochoty řidiče bavit se, každopádně bmw tento problém konečně vyřešilo tím, že jeho konfekční modely jezdí stejně dobře s awd jako rwd, takže to awd není ústupek jízdním vlastnostem, jak tomu bylo ještě u éčkových řad. ;-)
Avatar - iudex
Music for the masses
iudex
| 21. 12. 2017 12:25
Práve som skúšal 340i xDrive a hoci nemám dosť skúseností a neviem, ako bolo xDrive naladené v minulých modeloch, v tomto novom modeli som absolútne štvorkolku nevnímal, podvozok je dokonalý, žiadne prenosy AWD do riadenia, z hľadiska riadenia som necítil rozdiel oproti zadokolkovej 140i (rozdiely sú dané skôr veľkosťou auta, kde 3er je logicky pokojnejšie, rozvážnejšie, nie tak nervózne ako 1er).
Avatar - white label
Music for the masses
white label
| 21. 12. 2017 16:10
Jo, aktuální x-Drivy jsou už většinou naladěny výborně a třeba v zimních podmínkách se s nimi driftuje lépe, než s rwd.
Avatar - speedfred
Music for the masses
speedfred
| 19. 12. 2017 15:55
mne si dvojku odporučil a ty máš k nej predsudky >:D >:D
Music for the masses
Mig_35
| 20. 12. 2017 07:52
Holt jsem málo chlap:)
Avatar - Markus1
Bmw 335i xdrive
Markus1
| 19. 12. 2017 10:09
Mal som bmw 335i xdrive rv 2013 a bolo to najlepsie auto ake som mal ....zvuk performance vyfuku bol bozsky.... jedine co mi vadilo bol interieer....momentalne jazdim audi s5 sportback a to ma spracovanie na uplne inej urovni
Bmw 335i xdrive
Mig_35
| 19. 12. 2017 11:01
Tak jestli někdo vybírá auto podle interiéru, Audi ho může uspokojovat:)
M2?
Ted
| 19. 12. 2017 10:52
V clanku to jaksi zazniva, jen se pak vzdy hodi M2 s M3 do jednoho pytle...
V M3 se ja osbne opravdu prijemne necitim. Jenze M2 je vylozene hodna a vzdy bych ji mel radsi nez 240i.
Asi se to nehodilo k zakladni myslence clanku. Komu M2 pripada kousava????
M2?
MariAchi
| 19. 12. 2017 11:25
Presne tak - zatimco M2 je prijemne pro ridice a vyvazene svymi vlastnostmi, tak M3/4 uz je spis "bestie", ze ktere mam ja osobne dost nahnano, tam bych si stabilizaci nedovolil ani omezit, natoz vypnout... Osobne bych spise uvital srovnavacku prave M2 vs M140i vs M3/4. A tam uz by ten titulek sedel :-) A mohl by to napsat nekdo, kdo rad ridi, umi to, umi psat a nenavidi vsechny bavoraky stejne :-)
Avatar - white label
M2?
white label
| 19. 12. 2017 15:11
Tak snad spíš M2 vs M240i...
M2?
Ted
| 19. 12. 2017 17:13
Mezi m240i a m2 nemas dilema...
Clanek se mel jmenovat:M3 se proste nepovedla...
Jenze to by bylo jen zopakovani toho, co se uz vi...
M2 je zatim to nejlepsi ze soucasne bezne produkce bmw.
Avatar - white label
M2?
white label
| 19. 12. 2017 17:36
Právě mezi M240i a M2 může být dilema, připlatit, nebo nepřiplatit za M2, ještě nedávno to tu řešil třeba Thomasino. Když nutně potřebuješ/chceš dva páry dveří, nebudeš řešit dilema mezi 5dv. M140i a M2.
M2?
Ted
| 19. 12. 2017 17:48
Ve smyslu clanku- tedy nejlepsi sportovni auto nedava 240 proti m2 zadny smysl.
U 340i a m3 to dilema existuje spis, neb M3 se proste nepovedla.
Jiste, kazdy muze mit svuj pohled ovlivneny dvermi apod. Ale sportovni auto muze se dvema dverma normalne fungovat. Pokud clovek vzadu potrebuje pravidelne vozit dospely, pak ma obecne problem a posouva se do kategorie hh... a pak muze po zbytek zivota plnit zdejsi diskuse presvedcovanim sama sebe, jakej sportak ma...
Avatar - white label
M2?
white label
| 19. 12. 2017 17:58
Podle mě může fungovat každé dvou/třídveřové auto v této (kompaktní) třídě. Ale v tomto ohledu jsem aktuálně ve výrazné menšině a pro spoustu lidí je to něco "nepředstavitelného" i u sportovních variant běžných modelů, včetně M2 apod..
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 19:12
Aktuální M3 se povedla, ale v BMW M divizi zapomněli nebo si nechtěli připustit, že by M car měl mít xDrive. Ale z M3 chyby se poučili a u M5 "překročili svůj stín", a xDrive do ní dali. [odkaz]

Nedovedu si vysvětlit, jak BMW M divize mohla přehlédnout, že 3kové RWD šasi už výkon motoru M3 nezvládá. Mám neblahé tušení, že tu samou chybu udělali i s
M140i, i když v tomto případě M140i xDrive v nabídce je, ale jen s automatem. Xdrive by manuálu M1410i dozajista prospělo, snad i víc než automatu. Technické překážky?
M2?
Market
| 19. 12. 2017 19:48
a co takto 340i s manualom a v xDrive? skusal to niekto?
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 20:08
Já ne, ale řekl bych, že by to mělo fungovat velmi dobře. Problém ale bude sehnat někde předváděčku. Ale nakonec i v 340i xDrive s automatem, by měl mít člověk dobrou představu o tom , jak se bude vůz chovat s manuálem. Já, než jsem objednal M140i jsem měl k otestování M135i xDrive a vůz byl naprosto v pohodě. Nebyl to však dobrý vůz k porovnání, protože RWD M140i se chová úplně jinak.
M2?
Market
| 19. 12. 2017 20:12
Ked som sa ja na taku kombinaciu v BMW pytal, tak na mna pozerali ako na blazna. Taka predvadzacka asi nebude nikde v Europe...
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 20:30
Bohužel smutná pravda. Lidé zlenivěli a už se jim nechce řadit a šlapat na spojku. Přicházející generaci se už nechce ani řídit. Proto ty autonomní auta.........ach jo.....
Avatar - iudex
M2?
iudex
| 19. 12. 2017 21:52
A robí sa také kombo vôbec? Napr. 140i je s xdrive iba automat.
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 22:08
Surprise....surprise......robí, ano, 340i xDrive v manuálu opravdu mají v konfigurátoru....už tu o tom tady byla jednou řeč..........já bych býval M140i xDrive v manuálu určitě bral........
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 19. 12. 2017 20:32
No tak hlavně naladění podvozku u M135i a M140i je dost jiné ;-)
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 21:44
Naladění podvozku? V kterém módu? Sorry, ale já bych ten největší rozdíl v chování vozu připisoval tomu, že jeden je xDrive a druhý RWD. Samozřejmě i to, že M135i bylo navíc ještě v automatě, hrálo svoji roli.
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 19. 12. 2017 21:51
Hodně se psalo o tom, že M140i lépe vyladili a podvozek byl o něco pevnější a přesnější, než u M135i. Ta byla proti bratříčkovi M235i trochu kritizovaná. Já kdysi řídil M135i xDrive automat, nenadchlo mě to. M140i jsem neřídil, až pak M240i a byla hodně fajn.
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 22:21
[odkaz]

Tady s tebou souhlasí.......
Avatar - iudex
M2?
iudex
| 19. 12. 2017 21:57
To asi bola chyba, xdrive s automatom bude zrejme dosť charakterovo odlišná oproti RWD s M/T. Btw. práve mám predvádzačku s RWD a MT v garáži. :-)
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 22:00
Tož doufám, že náležitě poreferuješ.........třeba i tady........... ;-)
M2?
MrBeranek
| 20. 12. 2017 08:36
Nejsem si jistý, jestli je manuál s xDrivem vhodná kombinace. Měl jsem takovou variantu v E91 (330xd) a moc mne to nenadchlo. Problém byl hlavně v rozjezdech, kdy variabilní připojování předku zhoršovalo odhad optimálního prokluzu spojky (přišlo mi, že je to pokaždé jinak). A spojka mi na ten točivý moment taky nepřišla dostatečně dimenzovaná. Když manuál, tak mi k tomu přijde vhodnější zadokolka. Když xDrive, tak bych volil automat.
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 20. 12. 2017 09:56
Souhlas. I když sem kdesi jinde psal, že kdyby byla k mání M140i s xDrive v manuálu, že bych ji bral, tak faktem zůstává, že jsem v ní nejel (a ani nemohl) a v reálu jsem mohl dojít ke stejnému závěru jako ty. Po zkušenostech s M140i RWD v manuálu mě ta myšlenka na spojení se zadokolkou přišla jako možné protiopatření k kroucení šasi pří prudších rozjezdech. Ale v každém případě si automat dokáže s těmito věcmi poradit líp, to je fakt.
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 20. 12. 2017 10:38
praděda7 - ty máš M135i nebo M140i ? A RWD nebo xDrive? Manuál nebo Automat? Prý to prodáváš? Proč? :-(
Avatar - white label
M2?
white label
| 20. 12. 2017 11:25
Má M140i rwd man.
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 20. 12. 2017 12:47
Ano, mám bílou M140i v manuálu a budu na jaře prodávat. Prodávat budu hlavně proto, že chci během toho času, co mě na této planetě ještě zbývá, vyzkoušet pár dalších aut. Podle toho seznamu co jsem si udělal, tu budu muset zůstat jěště nějakých cca 200 roků........ ;-)
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 20. 12. 2017 21:45
A máš pětidvířko nebo 3-dvéřák ? Vím o jednom až dvou známých, co přemýšlí o nové, nebo lehce jeté M140i. Akorát ví, že se dá nová s manuálem pořídit v akci za 1.055 s DPH v 5-ti dvířku, takže by za lehce jetou určitě nedali moc peněz >:-[]
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 20. 12. 2017 22:30
Mám 5ti dvířko v plné palbě i se střešním oknem, 3D karbonovou střechou, ochrannou folii předek vozu a předni i zadní dveře, M performance černou masku chladiče, M performance karbonové krytky na vnějších zrcátkách, M performance polepy na podbězích, M performace polepy na předním a zadním nárazníku a čelním skle. M performance krytky pedálů a najeto 5200km.SPZ BMV M140i
Jestli tvoji známí můžou pořídit novou za 1.050, tak ať to berou. To je fantastická cena i za holobrk. Mrkni se na sauto......... :-!
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 20. 12. 2017 22:45
Na M140i a M240i jsou 2x až 3x do roka akce, dá se pořídit asi o 20% levněji (v plné palbě to bylo před rokem dokonce o 25%, podmínka byla výbava v ceně 25% nad základní cenu). A popravdě, málokdo z lidí kolem mě co znám by to koupil, aniž by měl min. 10-13% slevu ;-) Však jukni sem, teď jsem to známému nechal naceňovat. Ale je to skoro v základu, jen s LED, menší NAVI, automatická dvouzonnová klima, střední HiFi, vyhřívané sedačky, park.čidla, prodlouženou zárukou na 4 roky apod. Plus hezčí Shadow Edition s tmavšími předními i zadními světly: [odkaz]
P.S: Za polepy ti nikdo nic nepřidá, to nemůžeš počítat moc do ceny, folii na střeše bych nechal osobně sundat, za to bys měl cenu spíše snížit, střešní okno mi do sportovního auta nesmí, zbytečná kila na nejhorším místě >:-[] >:D
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 21. 12. 2017 09:42
No vidíš. Tak to není nic nového. Tyto slevy jedou už dlouho. Ale sleva je vlastně na výbavu, jak správně píšeš. Edice Shadow je normální finta za extra peníze jen za LED. V nabídce nejsou naceněny ty věci o kterých píšeš. Pokud bys chtěl mít vůz solidně vybavený, tak s 1.5mega ti moc drobných nezbyde. Ale rozumím, že jsou lidi připraveni oželet různé věci, které jim samozřejmě budou později chybět. Jako třeba mě chyběly ventilovaná sedadla v X5... ;-)
Částečně pootevřené střešní okno je fantastická věc pro ventilaci. Dlouhodobě dokázáno. Extra daylight je také prima. Pár kilo navíc je proti benefitům, na 340ti koňovém autě zanedbatelné.
Ano, s polepama je to jak říkáš, ale mě se líbí a jsou stále decentní, žádná divočina.
Karbonovou střechu má i M3ka. Já, vím, opravdovou......... ;-)
M2?
Ted
| 21. 12. 2017 09:09
tomu rikam neuvazena koupe :-)
Avatar - speedfred
M2?
speedfred
| 20. 12. 2017 22:41
nemáš známych čo by chceli M235i ???
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 21. 12. 2017 21:23
Pošli SZ s konfigurací, kilometrama, rokem výroby a cenou, zeptám se jiného kamaráda, ten by kupé mohl :-)
Avatar - Dinar
M2?
Dinar
| 20. 12. 2017 12:25
Souhlas, pokud manuál tak rwd, naopak s automatem awd, v jízdních vlastnostech je f30 po fl s automatem awd od rwd prakticky nerozeznatelné. ;-)
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 19. 12. 2017 20:38
Je pravda, že toto dilema jsem řešil. Jde hlavně o to, jestli chceš více auto jako univerzál (M240i), nebo chceš hlavně zábavu, přesnost a jsi ochoten přežít trochu nekomfortu. Pak volíš M2 :-) Já toho nelituji, že jsem nakonec skončil u M2, ale na denní ježdění mám jiné auto, bylo by mě eMka na běžné ježdění líto (a možná časem trochu i mých zad) >:-[] Ale M2 je stále příjemnější nebo použitelnější, než třeba můj předchozí Megane R.S. 265 Cup v sérii (nedávno jsem řídil kamarádův). Natož než když jsem tam měl KW Clubsport, to není moc na běžné ježdění, to je hlavně na okruh a pěkné hladké okresky.
Avatar - praděda7
M2?
praděda7
| 19. 12. 2017 21:53
Dobře, že jsi vzpoměl ty záda. To je důležitý faktor, kvůli kterému jsem koupil M140i a ne M2. Adaptivní podvozek. Nevím, co vedlo BMW k tomu, že jej v M2 nenabízí, když v M3/M4 ano. To jako že M3/M4 nejsou až tak hard core?
Avatar - Markus1
M2?
Markus1
| 19. 12. 2017 20:31
Interier je pre mna dolezity.... a presiel som na audi lebo som chcel skusit nieco noveee ...a som nadmieru spokojnyyyy......
Avatar - Thomasino
M2?
Thomasino
| 19. 12. 2017 20:43
Interiéry má AUDI opravdu TOP, ale při každé projížďce s M2 se hodně bavím a to na obyčejnější interiér zapomeneš >:-[] >:-[] Je pravda, že v daily caru Golf VII SV Highline mám o trochu hezčí interiér, ale řízení skoro mrtvé ;-\
M2?
Ted
| 19. 12. 2017 20:49
Njak nechapu souvislost s tematem
Avatar - m.z.
kousavější
m.z.
| 19. 12. 2017 13:56
Můžete si říkat, že vám to samé poskytnou i M2 nebo M3, které jsou navíc rychlejší, jenže fakt, že M240i a 340i jsou mírnější se při běžné jízdě hodí více. V 340i i M240i si věříte více, máte více pocit, že máte všechno pod kontrolou, zatímco M2 a M3 jsou v celkovém pohledu kousavější.

Jak může být kousavější něco, co je stabilnější na silnici?
kousavější
Redmex
| 20. 12. 2017 08:50
Kousavejsie je podla mna myslene, zakernejsie na hrane. Cim mas lepsie (ostrejsie) naladene auto s lepsim rozlozenim vahy a vyssou trakciou, tak tym je tensia linia medzi stavom, ze perfektne drzi bez naznaku problemu a uplnou stratou trakcie.

Najhorsie su na tom auta s motorom v strede. Drzia uzasne, nedotacavost prakticky nepoznaju, ale az sa odrthnu v zakrute, tak to uz nezrovnas, ak nie si na sirokom okruhu.

Prave preto, su oblubene rozne "chuliganske" auta ako tieto BMW 1/2. Trakcie nie je zrovna prebytok, ale davaju ti priestor na chyby.
Jsem prestal cist...
Vywern
| 20. 12. 2017 11:44
pote, co jsem se dozvedel, ze redaktor nerozezna zpatecku od jednicky a je cely opoceny na semaforech, ze se rozjede zpet. Jak muze takhle levy clovek delat nejake testy nechapu >:D
Avatar - Dinar
Jsem prestal cist...
Dinar
| 20. 12. 2017 12:23
Zpátečka má být doprava a dozadu, šest válců je zbytečně moc atp., to je takový folklór redaktorů acz. >:D
Jsem prestal cist...
MariAchi
| 20. 12. 2017 12:36
Ano, a nejlepsi sportovni BMW je to, co vlastne sportovni neni, jen je vykonnejsi a navic vytunene... Uff...
Avatar - iudex
Jsem prestal cist...
iudex
| 20. 12. 2017 12:40
Sranda sranda, ale stalo sa mi to tiež (teda že som chcel zaradiť spiatočku a dal som za 1). Naozaj je tá spiatočka dosť blbá, žiadna poistka či zatlačenie radičky dolu, len proste musíš viac potlačiť k sebe. Dá sa na to zvyknúť, ale prečo, keď sa to dá spraviť lepšie.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 20. 12. 2017 13:18
Souhlas. Ale BMW do vývoje nebo vylepšení převodovek žádné peníze neinvestuje a už ani nebude. Manuály odepsali už dávno a automaty kupují od ZF. To samé platí pro většinu automobilek. Myslím, že jedině Honda a Mazda nějaký ten peníz do vývoje manuálů ještě nedávno dávaly, ale jestli v tom ještě pokračují je otázkou. Porsche a GM mají nové sedmikvalty a to je tak vše. Otvírá se tu samozřejmě možnost, že by BMW od Porsche ty sedmikvalty bralo. Ale nedržím se židle, že by k tomu přišlo........
Avatar - iudex
Jsem prestal cist...
iudex
| 20. 12. 2017 13:33
Jj, ten manuál v 140i nie je žiadny zázrak. Ako nehovorím, že je zlý, samozrejme nejde o žiadneho 5-st Francúza, dráhy sú primerane krátke a presné, ale nie je to etalón, v rámci kategórie hotheč je to priemer, podľa mňa aj GGTI má lepšiu prevodovku a podľa testov by taký CtR mal byť o level vyššie. To završuje ten tvar a materiál hlavice, taký lacný a obyčajný, golfová loptička v GTI je oproti tomu dizajnový majsterštuk.
Avatar - speedfred
Jsem prestal cist...
speedfred
| 20. 12. 2017 13:58
bmw tie manuály malo bmw také nijaké,a v 2er Activ Tourer je ešte horší ako vo Forde (to len tak btw)

no už daj konečne aj niečo pozitívne,zatial to vypadá "no čakal som lepšie" :-) ale asi sme ešte neprišli k motoru a podvozku.
Avatar - iudex
Jsem prestal cist...
iudex
| 20. 12. 2017 14:08
Máš SS.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 20. 12. 2017 15:05
Kua, žádné tajnosti...jen nám to pěkně vyklop........ ;-)
Avatar - iudex
Jsem prestal cist...
iudex
| 20. 12. 2017 15:07
SZ. ;-)
Avatar - Thomasino
Jsem prestal cist...
Thomasino
| 20. 12. 2017 21:49
Neštvi a vyklop to !! :-) >:D >:-[]
P.S.: Zatím nemám SZ :'-(
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 20. 12. 2017 14:17
Souhlas. Samozřejmě jsou cesty a cestičky jak to řazení vylepšit. (Koupit CTR nebo Mazdu...)

[odkaz]

Ocelovou kouli (hlavici) na řadičku od STORM motorwerks mám už doma. Podle recenzí, by mělo jít o podstatné zlepšení pocitu řazení. Teď už potřebuju jen někoho sehnat, kdo mě to přehodí. Není to jednoduchá záležitost, protože BMW šetří (nebo tlačí na dodavatele) kde se dá, a tak je hlavice na páku jen naražená. A proto i sundání není jen nějaká pinkačka. V recenzích upozorňovali na vyražené zuby i rozbitá střešní okna.... ;-)
Jsem prestal cist...
webpaja
| 21. 12. 2017 03:49
Zatlač a buď rychlý na převodovku GGTI a BMW, situace se obrátí. ;-)
Avatar - iudex
Jsem prestal cist...
iudex
| 21. 12. 2017 12:28
Môže byť, v GTI ide radička ľahšie, 1er si pýta o trochu viac sily. Ale to, že dráhy v 1er sú o chlp dlhšie a akoby menej presne definované, je fakt.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 21. 12. 2017 12:46
Tohle by to mohlo pořešit.....M performance part........ ;-) [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Jsem prestal cist...
Hammunasakra
| 20. 12. 2017 14:03
Bacha nejen ZF ale i Aisin
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 20. 12. 2017 14:18
To je pravda. Do cooking verzí Aisin....... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Jsem prestal cist...
Hammunasakra
| 20. 12. 2017 14:34
Jo tak nějak :-)
Avatar - Emel
Jsem prestal cist...
Emel
| 21. 12. 2017 15:36
Zas na druhou stranu... co chceš na manuálech vyvíjet? Dobrý šestikvaltový manuál měli u BMW už někdy před +-20 lety a není moc důvod na tom něco měnit. Jasně, můžeš třeba odlehčovat, nebo použít lepší materiál na spojku, nebo si hrát s meziplynama... ale v principu to IMO není potřeba.

Sedmikvalt ok, teoreticky proč ne... ale spíš "nice to have" než "must have"
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 21. 12. 2017 17:19
Já jsem v automobilce ve vývoji pracoval 25 let. Můžu tě ubezpečit, že technický vyvoj nikdy nekončí. Faktický vývoj v daném segmentu ale končí tam, kde se změní priority vedení a omezené prostředky se investují jinde. Přesně toto se dá aplikovat na BMW.
Že je stále na manuálních převodovkách co vylepšovat dokázala Honda a Mazda, které se tomu ještě donedávna věnovaly a na kvalitě převodovek a samotného řazení je to vidět.
Automatické meziplny jsou pouze levná elektronická hračka, kterou automobilky zavedly k tomu, aby snížily naklady na opravu převodovek v záruční době. Ono totiž ne každý, kdo si koupí vůz s manuální převodovkou s ní umí zacházet!
Sedmikvat u výkonných vozů by dále snížil spotřebu paliva a snížil emise v dálničním provozu.
Již delší dobu jsou dostupné elektronické spojky, které by pomohly "zpohodlnit" manuální řazení.
Ale nalijme si čistého vína.
Automobilky chtějí prodávat auta a pro akcionáře vydělat co nejvíce peněz. A protože lidi jsou teď pohodlní...čti líní, nechce se jim "kvedlat", mají peníze na automaty a tak automobilky se chovají tržně a jen uspokojují poptávku. Proč by proboha investovaly peníze do něčeho, co jim nevynáší peníze, že?
Avatar - Emel
Jsem prestal cist...
Emel
| 21. 12. 2017 17:34
Jak to dokázala Mazda a Honda? U Mazdy i Hondy přece byly manuály dobré vždycky... měl jsem Mazdu s pětikvaltem 1988, šestikvaltem 2003, nedávno jsem jel s novým šestikvaltem v šestce... a já tam žádný kvalitativní posun nevidím, skoro mám pocit, že je to spíš věc šetření / dimenzování komponent.

Sedmikvalt a dálniční provoz / normovaná spotřeba ok, to beru, to nějaký smysl má.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 21. 12. 2017 20:20
Mazda a Honda to dokázaly, protože to jsou Japonci. A Japonci mají preciznost a pečlivost jako součást jejich kultury. Pracoval jsem s nimi 25 let, tak vím o čem mluvím.
Poslední vůz Mazda3 MPS Gen II r.v 2010, který jsem prodal v roce 2014 měl super převodovku. Před tím jsem měl Hondu Integru Type R DC2 a ta měla převodovku ještě lepší. Jestli se manuálům ještě věnují jako v minulosti to nevím. Ale v každém případě poslední Hondu Civic Type R ( a převodovku) všichni novináři chválí až do nebe.
Avatar - Thomasino
Jsem prestal cist...
Thomasino
| 21. 12. 2017 21:31
Japonci jsou v některých věcech precizní a šikovní, ale teprve před pár lety zjistili že se plechy dají také pozinkovat, aby tak brzo nerezivěly >:-[] >:D Měli jsme v rodině hodně japonců, ale dost rychle to bohužel rezavý :-( Jinak třeba už moje Mazda 323F 1.8i benzín z roku 2000 měla hodně fajn řazení, stejně jako další dvě Hondy Civic...
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 21. 12. 2017 22:28
V Japonsku se máčí celé karoserie do fosfátu. Alespoň Toyoty již dobrých 30 let. Nevím jakou technologii používá Mazda. Mazda jako jediná totiž vyrábí vozy jen v Japonsku. V Japonsku se silnice nesolí, tak v tom vidím nějakou souvislost. Řeč je samozřejmě o manuálních převodovkách. A že jsou Japonci pečliví a precizní na tom trvám. A nejen to . Japonec by se styděl, kdyby odvedl špatnou práci.
Avatar - speedfred
Jsem prestal cist...
speedfred
| 21. 12. 2017 23:04
a čo potom Honda v F1
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 22. 12. 2017 11:58
Honda se turba teprve učí, jestli nevíš......... ;-)
Avatar - speedfred
Jsem prestal cist...
speedfred
| 22. 12. 2017 16:26
no učia,ale 3 rok ??
H@NBA turbá vedela v 80-tých rokoch.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 22. 12. 2017 18:02
V 80tých rokách byly turba velmi nespolehlivá, protože nebyla ještě dostatečně vyvinutá elektronika potřebná pro ECU. Po skončení turb v F-1 se Honda turbům už nevěnovala.
Za 3 roky se kdesi posunuli, ale druzí také nestáli na místě, takže Honda jen dohání. A to pořád mluvíme jen o F-1. V CTR už solidní turbo mají.
Avatar - Emel
Jsem prestal cist...
Emel
| 22. 12. 2017 09:30
Ale to je přesně to co říkám. Ta převodovka z roku 2010 by dneska byla pořád super, ne?
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 22. 12. 2017 13:04
To by byla, ale už se asi nedělá. Pro Skyactiv mají novou převodovku a ta je dobrá jen pro max. 460Nm, což je pro B58 motor nedostatečné. Musela by se upravit a přizpůsobit RWD. A to už nedává při současné poptávce po M/T u BMW smysl. To už by asi bylo levnější nechat u ZF upravit/vylepšit stávající převodovku.
Avatar - Emel
Jsem prestal cist...
Emel
| 22. 12. 2017 21:54
Počkej, nechtěl jsem míchat Mazdu a BMW... jen jsem říkal, že manuál je jiná story než automat. Automaty se vyvíjejí pořád, řeší se efektivita měniče, umělá inteligence a takové věci. U manuálu to není potřeba, pokud byla manuální převodovka dobrá před 15 lety tak by byla dobrá i dneska, žádné zásadní technologické posuny tam nejsou a ani nejsou potřeba.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 22. 12. 2017 22:57
No, popravdě řečeno prostor pro zlepšení funkce manuální převodovky mechanicky je minimální. Samozřejmě by se dalo ještě zapracovat na synchronizici a přesnosti součástek. Tam je právě síla Mazdy a Hondy. (Porsche a GM vyvinuly a používají 7 rychlostní manuální převodovky). Dále je tu řadící mechanizmus. I tam je stále ještě dost prostoru pro vylepšení. I zde udělala Mazda a Honda velký kus práce. Dále je tu elektronika, která by se dala zapojit do celkové rovnice. To by samozřejmě zahrnovalo elektronickou spojku a elektronickou synchronizaci s plynovým pedálem. Problém by samozřejmě nastal v tu chvíli, kdy by se s manuální převodovky stala téměř automatická, ale dosáhlo by se toho jinou, dražší cestou... ;-)
Avatar - speedfred
Jsem prestal cist...
speedfred
| 22. 12. 2017 23:35
BMW už v rade e46 montovalo na spojkovom valci nejaký ventil ktorý akoby pri prudkom pustení spojkového pedálu troška pošertil spojku a ten tlak v kvapaline pustil troška pomalšie. Pri ostrej jazde to bolo ale skôr na obtiaž.
Troška riešenie pre lepšie radenieje aj “short shift” ,toto všetko je ale iba príslušenstvo okolo prevodovky,ktoré ale pomáha zásadným spôsobom k lepšiemu pocitu.
Avatar - praděda7
Jsem prestal cist...
praděda7
| 23. 12. 2017 09:36
Ano. Já vidím další možnosti ve využití elektromechanických servo-modulů, kde by jeden modul ovládal převodovku a druhý řadičku. Mechanické spojení mezi řadící pákou a samotnou převodovkou by nebylo potřeba. Další servo-modul by ovládal spojku. I zde by žádné mechanické spojení spojkového pedálu a spojkou na motoru nebylo. Vše by probíhalo v ideálním timingu, takže k nějakému "špatnému" přeřazení, by nemohlo přijít. I ta ostrá jízda by se dala pořešit. Vše je jen otázkou peněz. Technologie je připravena. Mám ale obavy, že na něco takového je už pozdě. Že lidská pohodlnost - lenost opět zvítězila. ;-\
Jsem prestal cist...
webpaja
| 21. 12. 2017 07:37
Já zase u jiných aut tlačím jedničku do polohy R a zpátečka tam ne a ne spadnout >:-[]
BMW opět funguje...
webpaja
| 22. 12. 2017 06:59
...jen se potřebovalo vyklepat v nesmyslech u F modelů před FL (v případě F10, pak až do konce výrobního cyklu).
Pryč je gumovost a hloupě naladěné řízení, pryč je uhopsaný nebo naopak přehnaně měkký podvozek, motory i přes turba hezky gradují.
Ačkoliv bych u nejmenšího modelu bral mnohem radši M2, která funguje neuvěřitelně, tak 140i je super divočák. Zkoušel jsem bohužel jen xdrive, ale i ten zaplaťpánbůh začal fungovat velmi dobře.
U trojkové řady nepochybuji o kouzlu 340i, ale to jen v případě, že bych chtěl sedan. Jinak je špičkovou volbou M4. Jen bych u í vyměnil hutný zátah v širokém spektru za ještě více zvýrazněnou výkonovou špičku, zrušil přitroublé osmiválcové dunění a nahradil ryzím rykem R6.
Trochu si rýpnu s tím, že XE S má stále o něco lepší řízení a podvozek nabízí o znatelný chlup více komfortu skloubeného s pevností na velkých kolech, ale jde již o drobné nuance.
Takhle by to milé BMW už šlo :yes: ;-)