Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Hammunasakra
Neni to moc dobrý
Hammunasakra
| 19. 12. 2017 12:19
Naše tělesná schránka už prokazatelně nezvládá nad 30 000 pt/cm3 = v Praze je na různejch místech běžně přes 300 000 pt/cm3. Tak klid a zhluboka dýchat [odkaz] >:D
Avatar - lamal
vnutorny okruh
lamal
| 19. 12. 2017 13:00
vzdy zapinam, za TDI, autobusmi, nakladakmi a v tuneloch...
Avatar - WinDiesel
vnutorny okruh
WinDiesel
| 19. 12. 2017 17:23
Proti prachu nic zapínat nemusíš, jde to přes filtry, tedy u pořádných aut. A pokud si to chceš zapínat tak si hlídej taky přímovstřikové benzíny, emitují statisíce až milióny částic, změřeno v Německu.
PM
topten
| 19. 12. 2017 13:00
mam reseni, který je schopny merit PM2.5 a PM10 (v ug/m3) za "charitativni" cenu cca 1000-1500kc s pripojenim do vlastního mobilu, nebo 5tis se zobrazenim na TFT displeji s grafem, vhodne třeba do auta nebo na autobusove zastávky do mest, kde je velky provoz aut, s moznosti napojeni pres Lo-Ra nebo SigFox do www.
predpokladam, ze okamzite zobrazovani skutecnych mistnich emisi treba na ty zastavce by zpusobilo paniku a mozna i lincovani ridicu nekterych aut...
testovani v unoru
Avatar - WinDiesel
PM
WinDiesel
| 19. 12. 2017 17:24
Co uděláš s částicemi, které se odrolují z pneumatik a z brzd a kterých je 30 až 40% ze všech a v tunelech jaksi nemají kam se ztratit? Venku se to rozfouká, spláchne to déšť. V tunelu to zůstává, ventilace to moc nepobere.
Diesel
liber
| 19. 12. 2017 13:46
Vidím jediné řešení. Nákup dieselu do každé rodiny. Nedovedu si představit jak by pražské tunely vypadaly pokud se prosadí elektro auta a severočeské elektrárny začnou ještě více tyto tunely znečišťovat.
Diesel
Johnn
| 19. 12. 2017 15:18
Správně, ale ještě je nutný zákaz plavby námořních lodí pražskými tunely a hlavně se nesmí v tunelech používat k vytápění tuhá paliva.
Avatar - WinDiesel
Diesel
WinDiesel
| 19. 12. 2017 17:25
trefné :-)
Avatar - WinDiesel
Diesel
WinDiesel
| 19. 12. 2017 17:27
Co uděláš s částicemi, které se odrolují z pneumatik a z brzd a kterých je 30 až 40% ze všech a v tunelech jaksi nemají kam se ztratit? Venku se to rozfouká, spláchne to déšť. V tunelu to zůstává, ventilace to moc nepobere.
Co uděláš s přímovstřikovými benzíny které (TSI, Ecoboost a podobné) emitují statisíce až milióny částic? Změřeno v Německu Autobildem.
Pointa
Futurista
| 19. 12. 2017 17:48
To snad musí bejt každýmu jasný, že v tunelu (a nejen v Praze) se člověk bude dusit. To je zas článek. Asi proto taky správa tunelů reguluje dopravu a třeba na Dobříšský to každý odpoledne svítí všude červeně. Jenže to je pro spoustu lidí taky problém. Tak jak najít řešení??? Zrušíme tunely.
Avatar - Aoyagi
Pointa
Aoyagi
| 20. 12. 2017 10:43
Ještě lépe, zrušíme auta.
je problem nafta nebo prach?
mufik.martin
| 20. 12. 2017 07:57
Takze mame největší problém ve meste s naftaky a nebo s prachem? Opravdu se realne něco zmeni, pokud by do mest mohli jen benzinova auta, nebo by se nezmenilo zhola nic? Nekde jsem cetl studii, kde provedli ve meste mereni kde byli i naftaky a po zakazu vjezdu naftaku provedli opakovane mereni a hádejte co? Ovzdusi se nezlepšilo, protože vedci "zjistili ", že problém nebyl v emisích, ale v prachu od pneu a destiček....jaká to novinka, na kterou přišli až po zavedení zákazu....Nechci tím nějak podporovat naftaky, jen se nabízí otázka, jestli ta histerie kolem nafty je opravdu tak vazna jak se tvari a nebo jestli je to jen nafoukla bublina. Jestli by spis nestacilo došlápnout si technicky stav naftaku, coz by vyresilo mozna většinu problemu snadneji, nez jejich zakaz. A nejhlavnějším znečišťovatelem vzduchu ve meste je podle me hustota dopravy a kolony. Za poslední roky vniklo v Praze nescene novych semaforu, prechodu, zuzeni kvůli prechodu ze 2 na 1 pruh a hned za prechodem opet na 2 pruhy, tudíž doprava se totalne zasekava. Kde drive stacil jeden semafor a jedne prechod je ted dalších několik na par metrech od sebe, protože jsou lidi liny udelat krok navíc a pak všechna auta jen popojizdi a vypousti mnohem vic emisi nez by vypustili, kdyby plynule jeli a zastavili jen u prechodu, kde někdo opravdu prechazi a necekali na cervene na krizovatkach, kde jinak nikdo z jiného smeru nejede....
Avatar - Aoyagi
je problem nafta nebo prach?
Aoyagi
| 20. 12. 2017 10:37
K těm semaforům - v Praze u Muzea směrem z centra jednou nefungoval semafor a jelo se tam tak krásně, že to není snad ani možné (co se týká plynulosti, nemluvím o českém buranství na silnicích).
je problem nafta nebo prach?
_MT_
| 20. 12. 2017 12:04
Nejprve je třeba si uvědomit, že není pevná částice jako pevná částice. Některé jsou pro nás mnohem nebezpečnější než jiné. A nejde jen o velikost. U vznětových motorů jde hlavně o starší auta a pak o nelegálně upravená. I když je tu argument, že novější auta produkují menší částice, které jsou pro nás horší (proto se začal limitovat i počet, nejen celková hmotnost). U zážehových jde o relativně nová auta. Zdrojem problémů je totiž přímé vstřikování.

Zajímavé je v tomto srovnání evropských a amerických měst. Podobná úroveň vývoje, industrializace atd. Těžko můžeme Američany nařknout z toho, že jezdí málo. Je zde však zásadní rozdíl v rozšíření přímého vstřikování. V USA trpí hlavně města v Kalifornii, kde je to dané rozptylovými podmínkami.

Jinak menší částice vydrží hodně dlouho ve vzduchu a dokáží se rozšířit po značném území. Klidně můžeš zakázat vjezd do centra města, ale nějaké dlouhodobější hodnoty zase tolik nepoklesnou, protože se tam dostanou z městského okruhu atd. Ale lokální, krátkodobé hodnoty můžou klesnout významně (emise se k tobě dostávají už značně rozptýlené, nikoli koncentrované z lokálních zdrojů).

S plynulostí souhlasím. Je to na hlavu. Nejvtipnější mi přišlo, když předělávali přechod (celou křižovatku), udělali tam vodící lištu pro slepce, ale při té modernizaci vypnuli zvukové zařízení. Říkám vypnuli a ne odstranili, protože jsem si na pár přechodech všiml, že snad jednou za uherský rok funguje. Jak kdyby ho někdo na jeden den zapnul (člověk si už říkal, ha, konečně to dali do pořádku) a pak zase vypnul. Nechápu.

Kolikrát si říkám, jak jsou semafory (v danou dobu, na daném místě) zbytečné. Nebýt tam, projedu mnohem rychleji. Z jakéhokoli směru. Měli by je agresivněji vypínat. Chtělo by to spolehlivý systém rozpoznávání nejen aut, ale i motorek, cyklistů, prostě všech uživatelů.

Zpomalovací prahy jsou kapitola sama pro sebe. "Super" jsou také ta bludiště pro zpomalování cyklistů. Serou mě i jako chodce. Celkově ten vývoj v dopravě stojí za prd. Člověk má problém najít něco pozitivního.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku