Utri slinku, kupuju to iba kvoli testom, co nic negarantuje, akurat tento vyber zaloh za vzdusne zamky v podobe fiktivnych parametrov vozidiel oddaluje krach >:D
Ještě nikdy. Ale zhruba před pěti lety jsem elekronadšencům psal, že to vidím na 20 let. Pokud dotáhnou (ale teď nemyslím teslu) ty nový pevný baterky a podaří se to, mohl bych mít pravdu. V současné době je masivní rozšíření elektromobilů ekonomický, technologický i ekologický nesmysl.
Což ovšem nevylučuje, že v určitých segmentech už teď mohou zafungovat. Jmenoval bych rozvážková auta ve velkých městech a překvapivě supersporty. Kde nevadí vysoká cena a naopak se počítá výkon a malý dojezd taky moc nevadí. Jde o to, jestli jim nebude chybět to kouzlo. Zvuk atd.
A také Tesle nepochybně vděčíme za to, že nakopla zbytek světa kke snaze v tomto oboru.
Pod každým článkem a vůbec to od toho roku neodpocitava takže i za rok bude tvrdit do roka... Ale jediný kde má elektrický auto smysl jsou supersporty >:D ano ty všichni potřebujeme a posunou lidstvo zase o kousek dál :-D...
no ja supersport rozhodne potrebuju, jezdim hlavne delsi trasy a tak cim driv tam jsem tim lip, a proste v tom supersportu tam jsem v cuku letu, to je skoro jak teleport :-!
Ani tys nepochopil, jak jsem to myslel? Místo toho trapně a rádobyvtipně pochlebuješ tomu Neználokvi?
Malosériová výroba vozů s fantastickými parametry je dost rentabilní a dokáže uživit díky vysoké přidané hodnotě i malou firmu (Pagani, Koenigsegg). To, že se tě ten segment netýká, neznamená, že to tak není. A elektromobil s famózním zrychlením tyhle ambice má. Malá firma na sporťáky leckdy vydělá nominálně víc, než masovka. O procentech nemluvě.
Ne, tys to nepochopil. U supersportů jako je avízovaný Roadster od Tesly je opravdu jedno nepoměr ceny a dojezd. je u nich vysoká přidaná hodnota na kus atd. Bohužel ekonomika a automobilismus jsou pro tebe začarovaná a neznámámísta, takž nemá smysl se pokoušet ti třeba vysvětlit, že vývoj špičkových aut odjakživa posouval toto odvětví dál.
Ale vzdávám to. Zkus se domluvit např. se stromem anebo s kamenem. Podobné je to, když se ajatoláh automobilismu fostek pokouší domluvit s tebou. Ta propast je nepřeklenutelná.
Že Tesla do roka zkrachuje, jsem napsal myslím úplně poprvé, nebo max. pár týdnů (nejsem jenom tady).
Najdi v minulých diskusích opak. Pokud ne, jsi cejchovaný žvanil.
Zvanis ty, zvanim i já, zvanime všichni. To co tohle odvětví posouvá dal je vývoj, engineering, investice, to je to co Tesla dělá, nevšiml jsem si že by v nějakým osobním autě byli desetivalce, karbon keramický brzdy, a vůbec něco z toho co má nějaký Supersport. To by vw asi nikdy nic nevyrobil když nemá nebo spíš neměl nikdy dřív žádný Supersport na kterým by vydelal a posunul svoje auta dál... O rentabilnosti si mužem povídat o Bugatti třeba... Čím víc lidí si teslu koupí tím víc podpoří vývoj téhle aut a ne jen teslu ale další jiný auta s pohonem na obnovitelné zdroje... To že Tesla krachne tvrdí pořád někdo jestli krachne tak krachne možná i budoucnost automobilů. Nebo třeba někdo vymysli něco lepšího...
Já zrovna tuto aktivitu beru jako pozitivní. Osobní elektromobilita tohoto typu je kravina, ekologie nula protože emise osobní dopravy momentálně nemá smysl řešit. Kam elektřina patří je veřejná doprava, která by se stala minimálně čistší ve smyslu přesunutí zdroje emisí, navíc je to ježdění na krátké trasy a celkem dostupná infrastruktura pro dobíjení (měnírny na konečné, tramvaje, případně elektrifikované vlakové trati) a nákladní doprava, kde jsou stejně povinné přestávky pro dopravce, infrastruktura je rozvinutá minimálně v té civilizované části Evropy a doplnit ji o dobíjecí stanice je nákladové rozumné.
Tedy jak nefandím rozvoji elektrických hopsadel s baterkama na max 200km, tak tomuhle fandím. A fandím rozvoji městských elektrických busů, tam aktuální způsob elektromobility patří. Ne vnucování elektrických poskakovadel všem, to je naprostá úchylárna made in EU.
a vis jaka je chyba tramvaji a trolejbusu bez baterek? ze kdys se na trase stane nehoda, tak tramvaje jsou uplne nahrane a objet ji nemuzou a trolejbusy jen v omezene mire ;-) navic ne vsude chtej mit natazeny draty nad silnicej co relativne hodne meni raz ulice, proto se zacinaj zkouset tramvaje bez koleji a bez dratu a objednavky na ne jiz maj celkem velke :-!
a proc by to nemeli davat? tak se jim to o 2-3 mesice spozdilo, no to je desnej pruser 8-s , zvlastni ze lidi nijak houfne po desitkach tisic objednavky nerusej
tak bacha abys to mel kde nabijet ! vis prece o tom ze Cina stopla vystavbu 103 tepelnych elektraren a msito toho postavi 1000 fotovoltaickych parku, coz podle nekterych rozhodi celou slunecni soustavu a budou blackouty i na Mesici a Marsu :-!
O tom to je. U toho supersportu je ti to fuk. není to akutní. S víkendovkou nějak počítáš.
Jinak že by to dotáhli do stavu "koupitelné pro fosteka" je mizivě pravděpodobné.
Jinak tohle mi dělal i Dodge. Tolik teasingu s Demonem a fostek ho furt nemá!