Společnost Sunmotor Group LLC z USA se zabývá vývojem a produkcí automobilů přátelských k životnímu prostředí a jejím prvním sériovým vozem se stane model Coupe DX.
Souhlasim, kapacita se udava v kWh. Plus cele stranky "vyrobce" vypadaji jako nejake cviceni zacinajiciho programatora. Pusobi to na mne velice neduverihodne. Co dodat - jen to ze solarni panely to neutahnou. Mozna budou ve slunne Kalifornii schopny nabit baterii na nejaky ten kilometr, dve jizdy. Vic ale ne.
V Kalifornii pridanim solarnich clanku na Prius, ziskaji denne okolo 10 km dojezdu "ze slunce". Tech prestaveb najdete na googlu nekolik. Tohle je asi o polovinu lehci, strechu to ma vetsi. Podle mne neni duvod, aby z toho nevydupali okolo 20km denne. Nicmene toto neni to perspektivni reseni. Spravne reseni je pouzit ohebne clanky - tj clanky na plastove folii se kterymi mohou polepit libovolnou plochu auta, jako se dnes delaji firemni polepy. Potom bude plocha clamku dostatecna i bez techto zbesilych tvaru. Zatim je to asi bohuzel trochu drazsi, ale to se rychle meni.
Vzhledem k tomu, že ráno jedu asi 7 km do práce a odpoledne zpátky. (Za tu dobu by se auto zase trochu dobilo.) By mi to na dojíždění do práce krásně stačilo. Pokud bych potřeboval jet dál vezmu si klasické auto. >:D
No presne. Mne zrovnatak. Navic, kdyz je hezky, tak jedu na kole a za tyden by se mi ze slunce nasyslila skoro cela cesta na chatu a zpet. A kdyz si prikoupime par clanku na zahradku, tak uz k pumpe budeme jezdit jenom pro nanuka a limonadu. Uz aby to bylo. Cekam to do 5ti let :-)
To ano, ale je k tomu udána i voltáž, takže si lze dopočítat jakou práci je schopna baterie vykonat.
Samotné ampéry bez potenciálu jsou mi popravdě k ničemu :-)