Presne to som chcel napisat, SUV nemusim, ale prinosnot ich ziskov je pre automobilky nesporny. Alfa mohla byt take ludovejsie Porsche teraz, namiesto pozicie skapinajuceho kona.
Ano, mohli využít příležitost, ale nevyhodnotili to dobře.
Jako nevyužili později komerčního úspěchu 156 a už ne takového úspěchu 166 a obě nahradili těžkopádným parohem 159, bez jediného slušného motoru. Dobré TBI na sklonku života to už nemohlo zachránit.
Minimálně roční otálení s Giulií také moc nepomohlo, alespoň se Stelviem to šlo překvapivě rychleji.
Trochu doplním, úspěchu 156ky využila alfa bezezbytku, jinak by už tu asi nebyla, jen spíše nedokázala navázat a snažila se 156 jen recyklovat. A to otálení? No to máš tak, že i oni sami moc dobře vědí, že by měli být rychlejší, ale zavést něco do výroby v Talošce rychle............................ >:D
Bohužel máš naprostou pravdu, 159 (hlavně v tom původním provedení), to byla pro Alfisty jak rána kyjem do hlavy, dodnes si pamatuju ten šok! :-O ;-\ :-(
Príčiny dokafrania 159: Globalizácia, zdieľanie platforiem a techniky s GM, povinnosť zdieľania atď... Aspoň je to auto oproti predchodcom príkladne tuhé a robustné.
Hm, aspoň si najprv pozri štatistiky kým takéto niečo vypotíš. Giulie aj Stelvio sa im predávajú slušne. MiTO + Giulieta už mali mať dávno nástupcov to súhlas. K predajom ktoré mala Alfa na prelome tisícročí to je ešte ďaleko, ale zase predávajú produkty s vyššou maržou a ziskom.
No pokud by Giulii laskavě dopřáli k benzinovému dvoulitru taky mechanickou převodovku a pokud by nabídli i verzi kombi, prodeje by hned výrazně stouply! To by ale pánové ve vedení Fiatu nejdřív museli mít všech 5 pohromadě! 8-s8-s8-s
Keď vidím, ako prezentujú automobilky na salónoch svoje vízie, štúdie, prototypy, ... a aké tfujtajxl autá potom skutočne pošlú na cesty, tak toto mohlo byť OK.