Seat opúšťa prísne športovú stratégiu, a odteraz bude orientovaný na širšiu skupinu zákazníkov. Hlavným cieľom sa stane komerčná úspešnosť konkrétnych modelov, ktorých počet by sa mal v porovnaní s dneškom rozšíriť na dvojnásobok.
No, ta modelova ofenizva tam je myslim uvedena: miniauto, Ibiza (ktora uz je predstavana) + Cordoba, nový Leon, Exeo, Tribu, nastupca Alhambri, nejaky nastupca modelu Altea, mozno roadster....to uz myslim ako ofenziva staci, hlavne ak to bude vsetko predstavene do styroch rokov.
Ibiza: ja si to kombi predstavit viem. Od B-stlpiku to bude ine. Hlavne ale je, ze si to vedia predstavit designeri Seatu...
Gunak odisiel z VW minuly rok po tom co dokoncil novu Golf a Scirocco. Teraz robi tusim pre nejaku malu automobilku, ktora vyvija hybridne auto.
Ja viem o Kabanovi ba to, ze zo zaciatku robil u skupiny VW interierovy design. Aky mal presne priebeh dalsich projektov, to neviem. U Audi bol vykonnym designerom. Jeho sefom bol (a je) de Silva v ulohe supervizora. Vtedy u Audi, dnes ako design supervizor pre celu skupinu VW.
Současný Seat je klasickou ukázkou co se stane, když do vedení firmy přijdou kravaťáci bez fantasie a pouze se schopností slepě plnit strategie. Seatu je škoda, dnes nemá automobil pro který se u něj pozastavit..
Já nesouhlasím. Naopak, dnes také má automobil, jehož design nepůsobí uťáple. Leon, byť by mohl mít pohlednější zadní světla (všeobecně problém Seatu - u některých modelů však již ok, třeba Altea), je opravdu pěkný stroj, i když je jen evolučním vývojem. Seat má však řadu, která snad nikdy nebude pěkná. Ibiza. Když vidím III., tak se mi chce... Nová vypadá nejlíp ze všech, ale pořád je to daleko kráse. Naopak druhé Toledo bylo pěkné.
Leon je hezký, ale proč.. no na proč tu máme jiného odborníka. Prostě současná nabídka mi absolutně nic neříká. Předchozí generace na tom byla podstatně lépe. Toledo II bylo velice povedené po estetické stránce.
Leon? Preco nie? Sportovo vyzerajuce auto, o nieco lacnejsie ako GOLF... Ma lepsie riadenie, v beznych vybavach zrejme aj podvozok. Nepoznam ceny, ale ak by trebars stal o 50 tis CZK menej ako golf - kludne moze byt.
Altea tiez nevyzera zle, nova ibiza je podla mna uplne v poho. Skor nechapem, ako mohli tak strasne znicit TOLEDO, suhlasim, ze TOLEDO II bolo super po estetickej stranke. To sucasne je ale nepopisatelne.
A spanielske auta - nie su nahodou aj niektore VW skladane v Spanielsku?
Já jsem ještě starší, líbí se mi, ale už bych ho nekoupil, možná proto, co dobře popsal Marko níže. Leon postrádá charakter. A také už mám jiný priority.
Leon? Já ho beru jako dalšího zástupce nižší střední a tak je myslím i oficiálně zařazen, ne? Jeho šípovitý profil je na živo opravdu pohledný, rozhodně víc než Guru V, zase možná rychlejc zastará, okouká se.
to klise s tym okoukanim... Leon je tu uz dost dlho a teda "neokokual" sa mi ani nahodou... Mozno to plati napriklad pre MONDEO, ale co taky BMW 5er? Nevedel som si nan zvyknut, ale cim dalej, tym sa mi zda byt viacej podreny a dizajn fakt az nadcasovy. Nie vzdy moderne vyzerajuce auto znamena, ze rychlo zacne nudit a ze konzervativne vydrzi dlho
Uvažoval jsem nahlas, nikoliv tvrdil fakt. Mě se Leon neokoukal, protože tady v Praze jich nejezdí nijak moc. To co je víc prvoplánové, víc výrazné, případně exhaltované, to se vždy okouká dřív. S tím pojem moderní, jakožto já si nemyslím, že by byl Leon nikterak modernější než G5, nemá nic společnýho.
To ano je nižší střední, ale je moc vysokej a bachratej - prostě něco jako osekaná Altea nebo auto na půli cesty mezi hatchem a kombíkem. První Leon byl o něčem jiným a taky byl mnohem hezčí a design působil víc sportovním dojmem.
Ono by to šlo udělat co se týče tvaru atd. Problém by však byl narvat do menších světel všechno co vyžadujou předpisy, v tomhle směru je to skoro neřešitelný. Snad jedině využít pro svícení vzad prostoru v nárazníku. Výhoda by byla, že auto by mohlo jezdit, než by se to udělalo, pak by se to jen prohodilo kus za kus.
Tak to už je věc vkusu. Mě se z těch aut kolem Golfu IV dodnes líbí přívě Leon a TT a obě zůstávají v mých očích novou generací designově nepřekonaný. Ale tvoje úprava vypadá líp jak originál ;-):yes: Ještě kdyby tak to auto nebylo celý otylý... ;-\
Su to dva dni, co som zacal citat rozhovor s jednym podobnym. Teda, ked som zacal, este som nevedel co je zac. Dlho to ale netrvalo: hned v odpovedi na prvu otazku bola "hlaska" o firme, ktoru prave riadi: "Je ako kazda ina". Mal som sto chuti to necitat dalej. Aj jeho zivotopis: americke skoly, a potom prax: v kazdej firme tak dva roky, a kazda firma sa zoberala niecim inym. A to tak, ze uplne odveci. ;-\
Jestli to není prostě tím, že Seat je španělský. Málokdo touží mít španělské auto. Proto taky většinou vídám modely z doby, kdy byla lákadlem cena. Dneska už konkurence nabízí stejnou cenu a většina lidí slyší na německé výrobky, potažmo na značky z motoristicky adičnějších zemí než Španělsko. Jediným, čím může Seat zaujmout je design, Leon je povedený, ale stále je to to stejné téma. Nová Ibiza toho moc nového a pohledného nepřináší a upřímně řečeno, takový ProCeed vypadá o 100 procent líp.
V bílé barvě vypadá opravdu pěkně, a porovnám-li jeho tvary s takovým tápáním u Ibizy, ač tu jsem zatím naživo neviděl, tak byť to je auto větší, tak designem exterieru na mě působí lepším dojmem.
Manazeri vo VW nie su zli. Nikedy sa len stane, ze vznikne kolektiv, ktory nema co dat. Proste taka koncentracia ludi, ktori sleduju nastavenu linu, ale nekoriguju ju. Nevnasaju tam zdravy rozum, a uz vobec nie napady, alebo nejake emocie. To je asi dovod toho, co sa stalo Seatu...
Ano iným sa darí. Rozdiel je len v ludoch: u BMW su evidentne spickovi ludia (co do znalosti, aj co do lasky k autam) - odstartuju strategiu ktora uplne zmeni pohlad na znacku (dokonca maju dost odvahy aby celili masivnej pociatocnej kritike). A na druhom konci su ludia, ako som popisal vyssie: karierni manazeri. Ti riadia automobilku rovnako ako televizu, mliekaren, výrobcu plechov. Vsetko jedno. Pre nich to je len praca. To, ze by mala dana oblast svoje specifika, ktore treba sledovat - to nepripustia. Pre nich su dolezite plany, prieskumy trhu a ine hmotne dokumenty... Dokonca aj vo chvilach, ked pred nimi stoji vytvor, ktory tym planom zodpoveda, ale je to mackopes - sportovy design, pre rodiny, velkopriestorova koncepcia, ale sedan. Stojis pred tym a povies - toto fungovat nebude. (Ako ze to ani nefunguje). Lenze "kravatak" ti povie, ze to chce trh a tu na tychto papieroch to mas cierne na bielom. Ergo - fungovat to musi. Tebe potom ostava len toto: 8-s
Už to čtu... No tak to jsem zvědavý, já předpokládal tvář stejnou jako u nového Golfu (což by se mi líbilo). Jestli si chtějí půjčovat u A4, tak to nevím co, A4 není špatná, ale Jetta je úplně jiná.
Já ti to věřím, o to nic, jen si neumím představit Jettu inspirovanou A4. Ale o to víc se těším.
Upřímně, nový Golf se mi líbí jen z poloviny, té přední. Zadek, zejména tedy světla mě zklamala. Očekával jsem pokračování více organického tvarování, tak jak je k vidění na Tiguanu. Jak znám VW, tak živý dojem nebude špatný, ale očekával jsem prostě krok jiným směrem.
"A proč jste do této firmy šel? Víte pane, ono to v životopisu vypadá dobře a chtěl jsem zkusit něco nového. Co na tom, že se neumím svobodně rozhodovat a budu slepě plnit strategický plán, i kdyby to firmu mělo položit"
Uz mas tiez osobne skusenosti s tymto zivocisnym druhom?
Lebo tento rozhovor v inom prevedeni je tiez pomerne casty: Niekto sa ma pyta: - Kde robis? Ja na to: - Tam a tam. On/a na to uznanlivo pokyva hlavou, nakloni sa blizsie a spiklenecky posepka: -"Ked uz nic ine, bude to dobre vyzerat v zivotopise!" Ja: 8-s ("Najlepsie" je, ze im nikto nevysvetli, ze praca sa da robit aj pre nieco ine ako pre peniaze, pozdvihnutie ega, alebo zbierku dobrych zamestnavatelov v zivotopise).
bohužel mám! Naštěstí jen z třídních srazů ze střední. Tam je většina takových kravaťáků. ;-\ Taky proto tam nerad chodím a musí mě na to ukecat kámoš.
tak srazy ze základky máme ob tři týdny a užíváme si to. A už to takhle pěstujeme skoro tři roky od prvního srazu ;-):yes:
Tam se naštěstí neřeší kdo ho má většího, tedy kdo víc vydělá, utratí apod. Prostě kecáme o kravinách (sex, jídlo, rodiny a rocknroll) ;-)
>:-[] >:-[] ...ja som len realista. Ked som bol maly (mladsi) myslel som si, ze ked nieco strasne bavi mna, musi aj inych. Potom som pochopil, ze vacsinu nie. Tak som si povedal, ze aspon ocenia, ze to bavi mna. Potom so pochopil, ze vacsina nie. Nakoniec som dospel do stadia, ze zistujem, ze to ze ma nieco bavi je "moj problem". A pre vacsinu som "inicativny blb, horsi ako triedny nepriatel".
tak v tom případě už jsem asi starej >:-[]
o tyhle iluze jsem přišel ještě na škole (základní) >:D
Na štěstí jsem měl jednu dobu perfektního kolegu. Byl taková divná kopa, ale dal mi toho hodně. Hlavně mě naučil se neustále obnovovat, abych byl co nejvíce "nové" koště. Měl jednu vadu - hledal zaměstnavatele, s kterým bude spokojen. Snílek! >:D
To ja zas nie. My sme boli na zakladke traja co nas nieco strasne "bralo" a na strednej (ktora bola vylucne o autach) dokonca piati co nas bavili autaky. Proste tazky nadpriemer poctu ludi, ktori mali svoj svet. >:D Kvoli tomu mi ten pokriveny pohlad na svet vydrzal tak dlho. Precitol som az na vyske, kde uz sme boli len dvaja. Potom prisla realita , kde uz prakticky nikto.(ak neratam priamo moju pracu) (Aj ked v tejto suvislosti: VIVAT internet! VIVAT Auto.cz!) ;-)
myslím že jste s těmi plky naprosto mimo. Manageři nejsou od toho aby produkovali krásná auta, ti jsou od generování zisku a dodržování Vámi kritizované strategie. Pěkná auta mají vymýšlet kreativci. Ibizu dělal stejný Donckerwolke jako Galardo. Takže jestli vypadá dobře nebo špatně je jedno, ale vypadá tak, jak bych čekal. Jestliže Vás manageři štvou, honí a nutí dodržovat standardy, pak to jsou dobří manageři. Jestli na to máte, dělejte smělý modely, který budou stát za podnikatelský riziko s výrobou.
Re: Me2d, Me2d. Zo mna hovori prax <b class="smile02"><b>;-)
To, ze manzer je len od generovania zisku je hlboky omyl vychodnej Europy.
Manazer je aj od toho, aby tu strategiu stanovil. A v pripade potreby ju upravil.
Da sa to urobit tak, ze ma cit pre produkt a odvetvie a potom (ak tu strategiu dodrzi/naplni) - ma uspech. S takymi nastastie robim.
Potom su taki, ktorych na skole naucili technokraticke postupy, a tito ich dodrzuju, pretoze na viac nemaju (rozhlad, schopnosti, ani fantaziu, ani odvahu) - pod sebou maju ludi, ktori su im podobni. A potom to vyzera tak, ze firma je v lepsom pripade priemerna a v horsom ma pruser.
Zober si ten Seat. Tam tiez nepochybne nahanili ludi plnit strategiu. A neskoncilo to dobre. Nie preto, ze ich nahanali, ale preto, ze ti manazeri sami nikdy nedokazli tu strategiu uchopit/uplatnit.
(Btw. ja som nepisal o nejakych standardoch. Je samozrejme ze tie byt musia. Ja som pisal o kvalite ludi a ich postojoch k praci. ;-) )
Ak za mnou pride v mojej praci niekto, kto do vcera riadil papierensku firmu a predtym robil manazera v televizii a povie mi, ze "firma ako firma" - tak ho poslem do *. Pretoze to nie je pravda. Moze to tak chapat, ale chape to zle.
Jednoducho ide o to, ze ak existuje manazer, povedzme typu Davida Richardsa, ktory je sice tvrdy, ale ma vasen a odvahu pre robenie velkych veci, tak sa k nemu automaticky pridavaju podobni ludia (ktorych mimochodom vobec nemusi k niecomu nutit - mozno im sem- tam pomoze, mozno ich sem-tam skoriguje.)
Ak mas "kravataka" ten sleduje len to, co ma na papieri, pretoze on rozumie iba teorii riadenia. Neovlada specifika odboru, kde prave manazuje, resp. ovlada to iba povrchne. Ked v tom sam "plave" potom samozrejme musi nutit plnit tie normy, a dufat ze ten kto ich nastavil (ak to nedajboze nebol on sam) sa "trafil". A tiez dufat v to, ze ich pochopil a uchopil spravne. ;-)
Re: Me2d, Me2d. Zo mna hovori prax <b class="smile02"><b>;-)
:yes: souhlas. Dělám ve stavařině a nedávno k nám přistoupil kolega. Sakra se divil, že stavařina je svět sám pro sebe a poučky z drátovny tam neplatí.
to je urcite dobre, ze od toho Seat upusti, Altea Leon a to nekonecne nepodarene Toledo vyzeraju naozaj prilis podobne.
Ale nerobi to vacsina automobiliek? Nema AUDI nahodou vdaka tomu prave taky uspech? Mne osobne ta ich podobnost modelov, hlavne prednej identickej masky atd vadi, aj interier clovek neiedy ma pocit ze ani nevie, ci sedi v dobre vyavenej A3 alebo slabsie A8... Zda sa ale, ze na ludi to ma uspech, kde je potom problem u Seatu?
A ked Seat opusti sportovy image, kde bude jeho miesto v koncerne? Nezacne si zas prekazat so skodou?
Myslim, ze Audi je iny pripad.Audi sa snazi vytvorit si jasne definovanu tvar - rodinu aut, ktore rozpoznas prostrednictvom niektorych identickych, alebo lepsie povedane charakteristickych detailov. Lezne zbytok aut je rozdielnych.
Seat to posunul strasne daleko - z charakteristickych crt urobil uniformitu. To uz bohuzial nefunguje. A zakaznik je z toho fakt pomyleny. Keby sa Altea a Toledo volali napr. "Leon Maxi" a "Leon Maxi Plus" bolo by z tojho jasne, ze ide o jeden rad aut z roznymi karoseriami - a identicke vyrazove prostriedky designu by boli logicke. Lenze - ked sa to vsetko vola inak, zakaznik ma pocit, ze su to ine modelove rady - a povie si: ked to je ine auto, preco ma moj Leon rovnaky predok a interier, ako "bachrata" Altea? Niektori zakaznici to dokonca ani neriesia. Nerozumeju tomu, tak idu inde ( u Seatu zjavne dostatok na to, aby bol problem na svete).
Můj názor je takový, že Altea a Leon jsou pěkná auta, a nevadí tomu ani téměř stejný předek. Ale - místo Altey bych si raději koupil jedno překrásné francouzské rodiné MPV a Leon je podle mě takové auto na léto. Prostě perfektně zapadá ke středozemnímu moři. Ale co s ním v zimě...
Ja som to co pisem uviedol ako priklad. U Seatu su este dalsie problemy - aj ten co uviedol T613 nizsie, a este nejake. Takze to nie je len problem tych mien. Ono by to mozno ani az tak nevadilo, keby sa k tomu nepridali dalsie veci. (Keby islo iba o dve mena pre rovnaky rad, to este nemusi znamenat nutne problem - vid Ibiza-Cordoba, Golf-Jetta - len by sa z toho nemala robit norma).
Ja keby som mal povedat nazor na Leon a Alteu - tak poviem asi to, ze su to najzaujimavejsie auta zo Seatov. Dokonca Altea zlahka vedie - u Leonu je nieco, co mi tam vadi - je krasny, ale akoby tam chybal charakter (?) alebo nieco. Taka prazdna krasa... Ani jedno z aut by som ale asi nedal na short-list, keby som nieco take kupoval. :-( A trochu sklamany som aj z novej Ibizy. Pokus je to fajn - ale stale tam nenachadzam sebavedomie. Dufam, ze Donkerwolke ho tam doda - SUV Tribu sa mi napriklad dost pacilo.
Vystihl si naprosto přesně to co jsem nedokázal uchopit - Leonu opravdu chybí osobnost. Altea je svébytná, pokud se nepletu, tak byla první z této designové linie. Ta její sošná záď s minimalistickými světly je svým způsobem jedinečná.
s tym suhlasim... skor je problem ta prilisna podobnost s Leonom. A interier oboch vyzera hodne zle... Dokonca ani LEON FR, ci CUPRA nemau v interier skoro vobec odlisny
To je škoda. Ale co jsem tak koukal, tak ono ani v US to nebylo s poválečnou výrobou nějak slavné. Na Cadillac jsem také koukal, bohužel model 1947 nemá hezkej předek a model 1948 Fastback má zas vystouplý světla v těch miniploutvích, tak jsem nakonec nic nevybral. Stejně oproti nejmenovanému autu by neměly šanci.
Vím moc dobře, který si měl na mysli. :-) Jdu vyvenčit odpaky a chrápat. Dole máš tabulku, chybí v ní jalovec, ale ten je vysoký jako já. ;-) >:D Dobrou noc.
no ano, Seat to posunul dalej, teda hlavne to TOLEDO bola neuveritelna chyba podla mna, aj tou podobnostou, aj tym prisernym kontroverznym zadkom.
Audi to ale pomerne tiez prehana s tou podobnostou ide za mnou A4, alebo A5? A3 alebo Q5? (a ked nebude mat tie priplatkove diodu, tak sa to bude pliest este viacej). Obieha ma z boku A6, alebo A8? Pravdou ale je, ze audi ma podobne vzajomne aspon povedzme sedany, alebo sedan strednej a coupe, q5 a q7, pripadne trochu Q5 a A3 (ale to jehold moda SUV typu TIGUAN a KUGA a ked uz Q5 aspon vyzera, ze bude priestorne, na rozdiel od tych dvoch). Osobne sa mi ale pristup BMW paci viaceh, tiez podobne prvky, ale menej identickych aj medzi pribuznymi modelmi. Na druhej strane E90 aj E65 boli ako celok su dizjnovo pomerne dost nepodarene
problém Seatu je, že sportovní image neměl, resp.nová generace aut dobře nastolený směr zrušil. Leon je sice pohledné auto, ale je to vysoká skříň postrádající kouska "sportovnosti"
viezol si sa? mozno zmenis nazor... Skor je problem, ze FR aj CUPRA su stale prilis "hodne auta" a mohlo to byt prave oproti GTI viacej HARDCORE, minimalne CUPRA.
Leon je trochu vyssi, ale ziadnym MPV alebo niecim podobnym by som ho osobne teda nenazval... A keby mal tak vysoko tazisko vdaka tomu, nedarilo by sa mu tak slusne na roznych okruhovych sutaziach...
S tou vyskou Ti stale nerozumiem tatro... GOLF V je podla mna skoro urcite vyssi, ako LEON... Nazval by si GOLFa kvazi MPV???
Sucasny LEON este trochu nizsi byt mohol. Starsia verzia posobila mozno este dynamickejsie, aj tak sa mi sucasny paci viacej. S dizajnom samotneho leonu nemam problem ziaden, skor je hodne podareny podla mna. Spuste ludi v praci a tak sa paci.
s tou výškou to je takto. Leon si hraje na sportovní model značky, ale když ho člověk vidí je vysoký. nevím jak ty, ale výška je věc která u mě "sportovnost" zabíjí. (mluvím pouze o vzhledu). Proto o Leonu mluvím jako o vysoké krabici.
Betyna. Původně to měla být Besyna po našem prvním vlčkovi (úžasný pes to byl :-( ), ale to jsem vetoval, tak je to kompromis Bety. Průser to byl v tom, že tehdy běžela v telce Škaredka Bety, tak si všichni myslel, že je to podle toho >:D
Mám Ibizu už predchádzajúcej generácie (2006). Nie som z nej nadšený, má však dobré jazdné vlastnosti a solidný a veľmi ergonomický interiér, to všeko za cenu nižšiu ako Fábia alebo Polo. Minulý týždeň som bol u predajcu pozrieť novú generáciu. Mama chce kúpiť malé auto a nová Ibiza bola podľa článkov, testov a cenníka jedným z favoritov. Z predajne som odišiel veľmi sklamaný. Interiér (v strednej úrovni výbavy Stylance, tú istú mám aj ja) je oproti mojej Ibize hrozný - tvrdé plasty, nepekný, na dotyk nepríjemný volant, miesto výborných len priemerné predné a biedne zadné sedadlá, málo miesta vzadu nad hlavou a napriek novému podvozku len rovnako na nohy. Inu, s kvalitou interiérov Audi to má pramálo spoločného, mne to pripomínalo interiéry starších kórejských modelov, prípadne "hračkárske" interiéry niektorých malých japonských modelov.
No....co k tomu dodat. Ja pisem o zavazku. Jedna vec je, kedy sa ho podari naplnit, druha vec je - ci vobec. Myslim, ze bude treba odsledovat dalsie Seaty - vyber materialov moze ovplyvnit Luc Donkerwolke. Predpokladam, ze na autach, za ktore zodpoveda uz len on, by toto mohol ustrazit. Snad je od Lamborghini zvyknuty na nejaku uroven...
Ono je to v dnesnej dobe tazke. A v danej triede za danu cenu nebude nikdy interier ako u audi (ak tam teda ma byt aj nejaky exterier+zbytok este :D). To dnes robia vsetky automobilky, cena je dobra, kvalita materialov klesa aj ked sa tvrdi opak :D.
btw. donedavna som mal cordobu - od nova 5 rokov, hned na zaciatku som si ju kupil. Dostala ma krasou - to auto ma smrnc (v ramci triedy samo :D). A ked porovnam s fabiou (defacto identickym autom) - to auto ma - ako tak - ducha a tiez bavi s nim jazdit, nie je take sterilno-nudne ako fabia.
Ale je pravda, ze nove auto uz seat nie je :D aj ked altea (jetta) pripadala do uvahy.. Nakoniec som vsak usudil, ze VW grupa nestoji za tie peniaze... uvidime ci sa nahodou nemylim...
hm, tak to je smola. Ja som sa bol pozriet a mali verziu SPORT a ta bola fajn (volant atd). Taktiez sedacky. Pravdou ale je, ze interier na mna prilis nezaposobil.
Hrackarsky interier japonskeho modelu? No taky ma uz snad dnes len TOYOTA YARIS
Nebud smiesny, ze nova Ibiza je v kazdom ohlade horsia ako ta Tvoja krasna Ibiza z roku 2006... Ja tvrdim opak. Na pohlad je to so starsou tak , ze jedine v noci by som s nou niekam siel... a interier? Si robis srandu? ... ach jaj, dalsi co trpi nevyliecitelnou chorobou ( jeho auto je naj a novsie modely nemaju ani najmensiu sancu >:D ) ... co uz... kup si tu staru a mas ju aj so zlavou 40000SK a este aj na dovolenku Ti ostane do Chorvatska s celou rodinou na novom aute >:-[]
Ani nahodou netrvdim, ze moja stara Ibiza je dake terno, v prispevku pisem, ze z nej nie som nadseny. Kupil som ju ako "ekonomicke priblizovadlo" pre dochadzanie do prace, hlavne preto, ze nebola tak stroha ako Fabia. Taktiez suhlasim, ze nova Ibiza ma lepsi exterier, urcite lepsi podvozok, lepsiu vybavu, motory rovnake (bohuzial). Pointa mojho prispevku bola, ze Seat na interiery novej Ibizy prilis setril a je to na skodu veci. Fabiu 2 nemusim, ale jej interier je o triedu lepsi ako interier novej Ibizy. To je vsetko, co som chcel povedat.
Já jsem našel 1485 a minulá generace 1439. Ale nejde ani tak o výšku jako o to jak se ji podaří zamaskovat. Mě se minulej prostě líbí víc, je to taková mrštná španělská štika. Ale aktuální generace je i navzdory mým výhradám jednoznačně nejhezčí model z celé současné nabídky Seatu.
No jsem sice příznivec značky seat,ale z některých příspěvká se mi chce ... Porovnávat Golfa a Leona nebo Ceeda a Ibizu. Golf který se nezměnil už od roku co se začal vyrábět a jen proto že je to němec a pár lidí ho celkem zdařile vytuní a pak to vypadá už jako auto a zbytek ho zkur.. ale jinak Golf mě nikdy neoslovil je nudný a takové auto se okouká,Leon a nový Leon je uplně nové auto které má charakter a nezapomenutelný design a nějaký němčourský Golf se může jít zahrabat i teď 6ka Golfa tam jsoů jen ty zadní světla pěkný jinak nic,zase to samý,jo nové Toledo se nemělo vyrábět lidi jsoů zmateni,ale Altea ná stejný design,ale plní uplně něco jiného než Leon a kdo se projel v oboů tak může soudit a nová Ibiza a Ceed postavte pro ceed a ibizu v upravě aby se vyrovnala cena a podívejte se na zpracování a pak můžete vybírat karoserie nezapadá,plasty atd a pak můžete říkat fůj španěl fůj GOLF a fůj Ceed :-) domluvil jsem :-)
Golfa a Leona jednoznačně porovnávat lze. Ano, šlo by porovnávat i Golf+ a Leon. S tou Ibizou mi nešlo o srovnání co do třídy, ale o to, že progres designu u Kia je díky Proceedu mnohem výraznější směrem k pozitivům. A Proceed je stylizován hodně sportovně, stejně jako Leon. U Seatu je to takové nahoru dolů, hezká Altea, povedený Leon, příšerné Toledo. Golf se určitě neokouká, resp. jeho design stárne pomalu, o tom už jsem psal.
Sázím na vzestup Seatu. Když si vzpomenu na čerstvou porevoluční dobu... sakra, vždyť lidé, kterým je tu dnes 25 let neví o té době vůbec nic... tak to zde byla éra Seatu, který nám spolu s kadetem "vajíčko" předváděl, čemu se na Západě říká auto. Ano, SEAT, to byl ten, který nás, spálené takřka na troud dobou rudotemna, uvedl do velkého světa aut. Ani už nevím, jak se jmenoval ten nádherný seaťácký subkompakt (zejména v temně zelené barvě), který tu ještě jako individuální porevoluční dovoz dokonale zafungoval. No, a když sem přišlo Toledo... to byl blesk z čistého nebe. Tehdy tu fordova sierra lámala srdce všem sportovním fandům a Toledo přitáhlo komplet podnikatelskej svět. Objektivně vzato ovšem to prostě bylo nádherné auto... pamatuješ na tvar výkroje zadního blatníku?...
No, takže ty poslední roky, to nebyl žádnej sukces. I když já například Alteu (krátkou) vnímal a i nadále vnímám jako pohledné, stylové a praktické auto. Bohužel, pak už jen s Leonem to holt na záchranu nebylo, vždyť Toledo... no, reději se pietně zdržím.
Nová krev v podobě Ibizy nám předvádí Seat ve světle budoucnosti, a ta je nadějná. Po přečtení Markova vyčerpávajícího a velmi poučného článku myslím, že SEAT tu bude zase tím, čim mnohé roky byl. Solidní automobilkou, která možná nemíří mezi diamantové kovboje, ale kdo dělá do aut ví, že mít podvozek (byť) minulé A4... to může závidět kdejaký ostrý jezdec na uhláku, abych to zakončil nějak...kafkovsky.
Tedy ta pravá "kafkárna" teprve nastává... neboť jestlis jí nedávno dostal tvrdě po papuli Ibizou, pak tvůj pracně budovaný skoromainstreamový svět smete jednou úchvatnou křivkou nové Toledo...
Seat, ach bože néé... Vajíčko? Myslíš Seat Arosa - no není špatný, ale v týhle kategorii u nás kralovaly Fiaty.
Ibiza je IMHO snad úplně nejnepohlednější řada. Mě osobně se nelíbí od I - III, snad jen ta dvojka po faceliftu zezadu. Ta současná, no rozhodně je nejlepší z rodu, ale ani tak to není zázrak. A Toledo I??? Podnikatelskej svět? No možná 2 roky, i tak bylo tehdy mezi podnikateli větší hlad po luxusních ojetinách z Německa. Ale Mazda 626 IV, to byl "šok"! To auto je krásný i dneska.
Nepřeskakuj při čtení slova... Vajíčko byl Opel Kadet. Nemyslím Arosu, nemohu si vybavit nyní ten název, bylo to malé hranaté auto, jezdilo jich tu tuny.
hm tak neviem v porevolučnej dobe respektive za čias komunizmu mal Seat Ibizu,Malagu/tušim predchodca Cordobi/ a ešte Marabelu či ako sa to vola bolo to aj ako pick-up...a taka Ibiza s 1.5kou naladenou u porschekrasne vozenie...
Mám vokno a nemohu najít snímek ani na webu. Marbella... nebyla to "španělská panda1"? Já mám ten subkompakt úplně před očima, na název si nevzpomenu. Byl jsem i na stránkách klubu Seat... tak nějak mi brnká, že to byl první regulerní seat v pofiatovském období.
>:D Jo, tohle je seat-panda 1. Už jsem to našel - byla to Ibiza z roku 1984 - [odkaz] To zde byl hned po revoluci velkej hit. Vnímali jsme to jako fakt dělo.
Myslíš, že v té době se řadila Ibiza po bok Escortu, Golfu 2... či kadetu? Nejsem si nyní jistý. Každopádně to bylo jedno z prvních aut, které se sem proboxovalo (nejspíše proto, že tam bylo v bazartech nejlevnější a lidé to sem hned v roce 1990 začali tahat) a vytvářelo povědomí o "západních vozech"...
A vies, ze mas pravdu?! Ja som strielal len tak od boku a tentokrat uplne mimo. Kadett je dlhy 3998mm a Ibiza I. iba 3630mm. Takze Ibiza bola vzdy dolna trieda...(logicky, vsak aj teraz je).
Asi si myslel Ibizu 1. generácie. To bolo auto snov môjho otca. Konkrétne 3dv. v bielej, tuším GTi (alebo ako sa vtedy volala tá nadupaná verzia). Za tou sa aj ja dnes otočím :-):yes:
Já myslím, že "sportovní" záměr plánovačů ve VW se celkem podařil. Jestli bylo dříve možné bezohledná prasata potkat většinou v Golfech a Passatech, tak poslední dobou se k nim přidávají i Seatisti... pokud patříte k té menšině majitelů zmíněných vozů, která se chová slušně, tak se vás to samozřejmě netýká - není třeba se rozčilovat... ;-)
opäť som si tvoj článok s radosťou prečítal ;-) ozaj a čo Inca? nebude dáka sestra Caddyho?
A ešte som sa chcel opýtať, že či nechystáš niečo o Renaulte, ten ma najviac zaujíma.
diky :-)
Prosim. Inca po novom asi nebude. Aj ked povodne sazvazovalo, ze Seat bude vyrabat znackovu verziu VW Caddy, tieto spravy ustali. Zrejme to uz nie je aktualne.
Renault: Moja "prva generacia" clankov obsahovala aj tuto znacku: [odkaz] Vpodstate je vacsina inforamcii este aktualna, aj ked nieco by islo zmenit. Aktualizacia tohto clanku je ale zatial este daleko.
Mám pocit, že horkokrvný Španiel pod chladnými a vypočítavými nemeckými krídlami ťažko môže byť šťastný. Potrebuje ukázať svoju vlastnú tvár, smer a temperament.
Niekto múdry raz povedal, že najistejším spôsobom, ako priviesť firmu ku krachu, je určiť si víziu, stratégiu, a slepo sa jej držať. Seat sa podobnou cestou vybral, a nedopadlo to dobre. Našťastie, zastavil ako-tak včas. Ale vyberie si tentoraz správny smer?
Ako rozporuplná sa mi videla "športová" vízia značky (na Tolede alebo Altee som márne hľadal niečo, čo by na mňa pôsobilo športovo, nehovoriac o prestarnutej Ibize či Cordobe a praktickej ALhambre), tak podivná sa mi zdá tá nová. Budúcnosť Altey je neistá (pritom z celej palety modelov to bol spolu s Leonom asi najkrajší Seat, a mal tiež ešte praktickejšiu predĺženú verziu), pretože MPV nezapadá do nových plánov značky, ale veľké MPV Alhambra nástupcu mať bude. Športová línia už nie, ale práve nová Ibiza energiou a dravosťou priam vyzýva. Že bude každý model svojbytný a dôraz bude na úspech každého konkrétneho modelu tiež nevidím ako veľkú výhru. Seat doteraz hľadal vlastnú tvár, našiel ju, iba to trochu prehnal.
Odteraz bude možno každý Seat iný - a značka bude opäť bez tváre a identity.
Takže môj pocit je opäť rozporuplný. Nešlo to jednotnou striktnou líniou, tak logicky opačná stratégia musí mať úspech. Hovorím: blbosť. Platí všeobecne - že všetkého veľa škodí. Ako jednotný tvar všetkých modelov, tak úplný opak.
Myslím, že väčšie odlíšenie modelov, ale zachovanie tváre Seatu, a najmä odviazanejšie a živočíšnejšie vyjadrenie hesla "Auto emoción" by Seat pozdvihli viac. Nie, horkokrvný Španiel pod chladným nemeckým dohľadom, to nie je dobrá kombinácia.
Seat mohol mat "prisne sportovu strategiu" ale ani jeden z jeho modelov nemal so sportovymi autami nikdy nic spolocne. Vo WTCC pretekaju aj re-badged Daewoo a Lada.... A pri vsetkej ucte, jeho modely nikdy neboli krasne. Len obycajne a hodnotne, ak mas pod slovom hodnotny na mysli relativne vela muziky za relativne malo penazi. Vzdy sa totiz nasli auta, ktore boli hodnotnejsie ako cokolvek, co mohol Seat ponuknut.
Ja viem, ze u Seatu tu sportovu strategiu nikdy nenapnili, Jedank to vyjadruje kurzivou napisane slovo prisne (v prvej vete tohto clanku). Jednak som na to upozornil uz v v prvom clanku o buducnosti Seatu pred dvoma rokmi: [odkaz]