Praktičtější provedení Volkswagenu Tiguan nabídne výrazně větší zavazadelník a dokonce může mít i sedm sedadel. Podobnost s jistým mladoboleslavským vozem není náhoda.
V poslednim Auto-Tipu je test stejnýho auta se závěrem NEPOVEDLO SE: Váhání automatu při rozjezdech = jako vždy jsme se dočkali prodlev při rozjíždění..
A tak je to při hodnocení DSG vždy a všude včetně nejdražší verze Arteonu = někde popravdě je kritiky i o dost víc = na ACZ: DSG ohromně prospívá :yes::-)
ACZ ohromně prospívá VW = to je jasný = ale co ta převodovka? Kecáte vy nebo ostatní? ;-)
A už konečně opravte přímej vstup na komentáře = je to ostuda jak dlouho to zlobí a nic = je to práce na chvilku :no: ;-\
V první den roku 2018 jsem si po hoooodně dlouhé době na Auto.cz přečetl celý test (ano, jsem lehce předpojatý, protože sám v jednom VW jezdím). Je v něm jasně popsáno, co se VW povedlo, ale Ondra ani nezamlčuje to co se nepovedlo. Za mě velmi dobrý test, čtivý, možná na poměry zdejšího webu nezvykle krátký, ale aspoň u toho není milion keců.
Hammu, ale asi čtu jinej test než ty, protože mě naopak přijde že Ondra tu převodovku docela drbe a kritizuje. Zkus na to mrknout ještě jednou, než se vrhneš zběsile do diskuze ve snaze být za každou cenu první.
Například zde: "Nízká spotřeba v sobě nese daň v podobě odezvy motoru, která nepatří mezi nejrychlejší. Částečně to řeší sportovní režim, případně individuální, kde si můžete všechno nastavit podle sebe, ale i tam se mi zdálo, že si motor dává chvíli na čas, než zareaguje na vaše pokyny."
A to netvrdím, že coby majitel DSG umím číst mezi řádky, ale za mě je to velmi výstižné.
Neřekl bych, jde to ruku v ruce - SW v ŘJ motoru a SW v ŘJ DSG. Neřadí motor, ale převodovka. Alespoň tedy pro mě coby amatéra, nerad bych zase nabředl do diskuze á la ocel vs. plech.
Viz odpoveď Karlovi: "Nízká spotřeba v sobě nese daň v podobě odezvy motoru, která nepatří mezi nejrychlejší. Částečně to řeší sportovní režim, případně individuální, kde si můžete všechno nastavit podle sebe, ale i tam se mi zdálo, že si motor dává chvíli na čas, než zareaguje na vaše pokyny."
Hammu, ale vždyť ty přece většinou chápeš dobře >:D
No podle mě Ondra taky nekecá, oba popisují stejné chování, jen Ondra umí lépe volit slova. Jest třeba číst mezi řádky. Pokud Ondra píše, že si motor dává na čas, než zareaguje, já to vnímám tak, že nějakou delší než příjemnou chvíli trvá, než se změní projev motoru, myšleno zátah, a tím pádem podle mě jde o negativum převodovky, nikoli motoru jako takového.
Okecává, ok, ale ze současného složení redakce je to to nejlepší, asi jde ve stopách svého jmenovce >:D
Že to měl dát do mínusů, tak v tom s tebou souhlasím. Zvláště když v textu je to naznačené, byť zaobaleně. Napřímo to asi neprošlo kontrolou >:D >:D >:D
Asi sem slepej, ale kdo ten test fotil? To je totiž pěkně odfláknutá práce. Ani na polňačku to nevzali, ani místo vzadu pro kolena a nad hlavou neukázali, byť jak Ondra píše má konfekční velikost. Tfuuuj.
Ten AutoTip jsem nečetl, takže nevím. S Kodiaqem jsem najezdil 10tkm a o žádném zaváhání při rozjezdech bych nemluvil. Rozdíl mezi sport a normálním modem je, že na rovině se Kodiaq s DQ500 rozjížděl na dvojku, až v kopci nebo s vlekem na jedničku. Proto možná ten pocit váhání. Ale bylo to porovnatelně komfortní s HDM a přitom to zvládalo i tahat vlek. Ano, pokud si se rozjel pomalinku a hned v zápětí na to šlápnul jak do zelí, tak to chvíli trvalo a pak škublo, než to tam dalo zase zpět jedničku. Ale tenhle trik umí i ten 25 let starej HDM v mým MB a totéž z principu umí udělat i ZF8.
A tady zmiňovaná lenost motoru je daná konstrukcí. Jak by se asi dalo čekat, že auto s 1800kg a dvoulitrovým dieselem bude z volnoběhu reagovat. Prostě než to pustí spojky (aby to neškublo), pak než se zvednou otáčky (teď to tam nemůže nalejt dost paliva, protože by neprohořelo, takže lezou ukrutně pomalu) a pak ještě než se nafouká turbo.
Proto říkám, že tohle auto potřebuje větší objem aby reagovalo. A mimochodem ta 206kw 2,0 tsi je taky neuvěřitelně pomalá na nádech.
Ale to tu prostě žehrám nad fakty, které nezměníme. Jen tím chci říct, že tahle převodovka je úplně v pohodě a pokud se srovná třeba s 7G od Mercedesu je to 50:50. Pokud to člověk ale zrovna srovná s X3 s 3,0D a ZF8 tak to není úplně fér, protože objem a průběh krouťáku dokáže zamaskovat téměř cokoliv.
No ja som jazdil s týmto Allspacom a za mňa je to teda asi najhorší nový Volkswagen. To správanie DSG bolo fakt mizerné, pripisoval som ho nájazdu iba 400 km.
Ako sa ukazuje, nie je to o prevodovke, ale že ju koncern nevie rozumne spraviť v kombinácii s dieslovými motormi.
Byla to srovnávačka levnějšího Stingeru V6 vs dražší Arteon R4 = jak dopadla asi víš. Včetně domácího 8st. HDM
Ale ty už sou dneska dál obecně
Proto je už před lety koncern začal nahrazovat v dražších modelech mimo Evropu ZF8HP a proto ukončil další vývoj DSG a proto do budoucna bude jen v levnějších modelech. Sem zvědavej na jejich CVT ála Lexus 500h
Jo, to jsem tak nějak tušil. To ale přece nejsou konkurenti. Arteon je technicky běžnej mainstream, Stinger je něco víc, obzvlášť s šestiválcem, kterej má o 160Nm víc než 2.0TSI. Že se dá Arteon vyhnat příplatkama do nesmyslnejch cenovejch hladin na tom nic nemění. Kdyby to byl aspoň Stinger 2.0TGDI, tak by se z toho dalo něco usuzovat... takhle je to hlavně o motoru.
No pro nás ostatní to sou konkurenti = Stinger sice je víc ale taky je levnější a celkově samozřejmě vyhrál. Proč sem to psal byla skutečnost že i u toho fakt drahýho Arteonu padla zmínka o DSG = kritická
Popravdě dneska už těžko hledat test kde ne = no ACZ je asi poslední ostrov v moři kritiky ;-)
Tušil jsem, že vybereš něco nesrovnatelného. Stinger s šestiválcem je prostě jiný svět. Nevím o kterých "vás ostatních" tu mluvíš... zkus schválně jmenovat aspoň dva :-) . Já spíš vnímám široký konsensus v tom smyslu, že Kia postavila auto, které se vymyká mainstreamu a je konkurencí pro prémii.
Cenu Arteonu je zbytečné řešit, Arteon je prostě předražený Passat a tu cenu si neobhájí, tím to můžeme uzavřít. Relevantní srovnání je pro mě třeba Passat-508-Mondeo-Insignia... tam se můžeme pídit po tom, v čem je která varianta lepší.
No je to normální srovnávačka = takže my ostatní = asi všichni krom tebe ;-)
Pointa je že i v nejdražšim VW funguje s výhradami = jako všude = teda krom ACZ :-)
Bylo by spíš absurdní tyhle 2 auta podobný ceny a stejný kategorie nesrovnat = vyhrál nepřekvapivě levnější. A nepřekvapivě DSG nefungovala jako 8st. HDM
Souhlas že technicky je Arteon jen dost napálenej Pašík = včetně příplatkovejch položek docela brutálně
Když už, pak tedy... nejlépe srovnatelné verze Stingeru a Arteonu jsou 2.2CRDi 147kW za 1,15M a 2.0TDI 140kW za 1,25M. To je nafta, v benzínu je to pak 2.0TGDI 188kW za 1,1M a 2.0TSI 4x4 za 1,3M (reálně bys asi obě auta koupil za podobné peníze, u VW dostaneš řádově větší slevu).
Opakuju výzvu - vyber si pro srovnání cokoli z běžného mainstreamu, to Stinger V6 fakt není. Pak si (třeba u té Insignie) přečteš, jak je to 8st. HDM super ;-) .
BTW, zahraniční hodnocení automatu u Stingeru ve srovnání s DSG:
"The only transmission offered is Hyundai's own eight-speed automatic which also shifts manually, though it doesn’t match the best dual-clutch units or ZF's eight-speed automatic gaining favor in European cars like Audi's S4 sedan. Paddle-operated shifts in the Stinger GT deliver, but not with the crispness of others in the field."
[odkaz]
If there’s a weak link, at least within the entirely unnatural confines of the 'Ring, it’s the GT’s engine and gearbox combination. The torque-converter automatic, developed by Hyundai, isn’t as responsive as an Audi’s dual-clutch ’box, and the engine sounds a little bland.
[odkaz]
Tlačíš to úplně mimo = je úplně fuk jestli vedle DSG stojí Stinger nebo stodola = ta převodovka funguje furt stejně ;-)
Stejnou kritiku si přečteš o novym mexickym Audi Q5 2.0 TDI = při sólo představení = v německym tisku = fakt je jedno kdo vedle toho auta stojí = snad jen s výjímkou redaktora ACZ a některejch diskutérů = v tu chvilku se její chování výrazně zlepšuje :-)
Bez ohledu na cenu je Stinger spíš konkurent Audi A5 než VW Arteon. Spíš je to ale konkurent 4er (nebo dokonce 6er), vzhledem k zaměření auta. Přestřelená cena Arteonu s příplatky v tom z mého pohledu nehraje roli.
Cesta povede spíš přes HDM, které překonaly své původní nectnosti. Ale dnešní implementace např. Aisinu v mainstreamu zatím DSG nepřekonává a ohlasy na 9ZF jsou taky přinejlepším rozporuplné, takže... ne, dneska ještě nejsou HDM paušálně lepší než DSG.
Srovnat Stinger a Arteon je celkem logická volba = a určitě to udělá víc redakcí. A neni to důležitý = to proč sem to zmínil je že DSG na 100% nefunguje ani v relativně drahym modelu. Beru argument že v eště dražšim s VR6 bude DSG500 fungovat možná líp = ale ani ta zatim neprošla testama bez ztráty kytičky
V levnejch autech řekněme tak do Pažoutu GT308 bych to viděl na CVT. Někde u těch lepších modelů nižší střední se to bude lámat na 8 a 9. stupňový HDM. Výkonově velmi přibliženě ten zlom může bejt takovejch 130kW
Sem zvědavej na nový turbomotory Subaru. Jejich upravený CVT je povedený = uvidíme jestli bude i u těch turbomotorů a jaký budou mít výkony
VW na DSG jinej názor = proto už dávno zahájilo obměnu ;-)
Značky a modely jsou dvě různé věci. Kia není konkurent Audi, stejně jako VW není konkurent BMW. Ale Touareg je konkurent X5 a ne třeba Sorenta, protože prostě technicky přesahuje mainstream. A to i když se dal koupit za mega, o ceně to taky není.
A totéž platí o Stingeru. Neumí všechno co prémie, nemá konfigurovatelnost a možnosti individualizace Audi, nemá všechny vychytávky, nemá naftové šestiválce. Ale v tom základu, což je pro mě motor a koncepce, se prémii vyrovná. Zejména verze 3.3V6 272kW 510Nm nemůže stát proti 2.0R4 200kW 350Nm, to prostě nejde... motor je pro mě osobně základ.
Mimochodem, ta paralela pokračuje... Touareg je sourozenec prémiové Q7, Stinger je sourozenec wannabe-prémiové Genesis G80... a ani jeden model by zřejmě bez tohoto zázemí nevznikl. Kdo by to chtěl rozvíjet dál, zřejmě by zvládl napsat něco podobného i o Phaetonu nebo R8... podle mě ale pro ilustraci Touareg vyhovuje.
Co na tom nechápeš? VW jako značka je bez pochyb mainstream a BMW je bez pochyb prémie, souhlas?
Jeden produkt od VW (Touareg) ten mainstream překračuje a konkuruje prémiovým produktům např. od BMW... aniž by to něco měnilo na hodnocení celého VW jako značky. Totéž Stinger a Kia.
Dříve to byly u VW dva produkty (Touareg a Phaeton)... a můžeme vést zajímavé diskuse o tom, jestli by třeba tři prémiové produkty už stačily na to, aby bylo nutné redefinovat zařazení celé značky, jestli by pak VW (nebo kdokoli jiný) mohl třeba být současně mainstreamovou i prémiovou značkou, nebo by byl něco úplně jiného. Můžeme vést diskuse o tom, co je dneska Alfa a co byla před pěti lety, kam patří Volvo jak důležitá je značka samotná a jak důležitá je technika. Můžeme se třeba vracet ke kořenům Audi a kecat o tom, jak od prvního V8 a účastí ve WRC s Quattrem posouvalo vnímání značky.
Ale ten základ je jasný... mainstreamová značka může vyrobit auto prémiových kvalit, aniž by to z ní hned dělalo prémii.
Podle me to trochu moc skatulkujes a pak se do toho zamotavas :-)
Nebudu se s tebou prit o tom co je premie a co ne. Protoze by to bylo jako prit se o design.
Kdyz znacku beres jako premiovou, tak je urcite premiova. Minimalne pro tebe.
Ja mam treba premiovou znacku Honda ;-)
Edit: Za tou primou konkurenci Arteonu a Stingera si ale stojim :-)
To se neshodneme. Členění na mainstream a prémii není nic, co bych si já vymyslel nebo do toho nějak promítal své sympatie. Že se mi líbí aktuálně třeba Mazda určitě neznamená, že je pro mě prémiová značka.
Arteon i Stinger mám svůj názor, ale připouštím, že to jsou obě těžko zařaditelná auta a postavit je proti sobě lze. Zcela určitě ale ne verzi 3.3V6 272kW 510Nm proti 2.0R4 208kW 350Nm. Ani není důvod, když má Kia taky svou 2.0TGDI 188kW 353Nm. Když to přesto uděláš (třeba přes cenu - podívejte, co se dá koupit za 1,5M), no tak holt dostaneš nepřekvapivý výsledek, že ten dvoulitr tomu třílitru nestačí. A já nemám problém ho podepsat. A abych udělal radost AntiVW - jsem přesvědčený, že i v těch dvoulitrech bude Stinger lepší auto, protože je prostě koncepčně lépe udělané.
Ja to vnímam presne tak isto ako Emel. Skrátka jedna lastovička leto nerobí a jeden prémiový model (či už Stinger alebo Phaeton) zo značky nespraví prémiovú.
Čo sa týka konkurencie, máte pravdu obaja, Stinger sa môže (a bude) stavať ako vedľa A5 SB či 4GC (v prípade V6), tak vedľa Arteonu (v prípade štvorvalcov).
Btw. u tej Hondy aktuálne (v Eu) nie je prémiové nič (možno tak cena za trojvalcový Civic).
Civic je úplně normální mainstream, v něčem lepší, v něčem horší. Mně se docela líbí, byl jsem si projet 1.5 Sport a trefuje se mi do priorit (dobrý motor a podvozek). Ve výbavě je spíš slabší než VW nebo třeba Opel a spoustu blbinek neumí, ale to mi zase tolik neva. Za 550 po slevě je to slušná nabídka... v rámci mainstreamu.
Blbý je, že se ta 1.5 nedá koupit v nižší výbavě, takže pod těch cca. 550 jsi odsouzen k "prémiovému" litru a za něj bych ty prachy nedal. Ale 1.5 Sport za 550 je celkem normální cena za 180k, 4,5m auto a relativně slušnou výbavu vč. LED světel, navigace, senzorů, kamery a fůry asistentů (které bych si osobně klidně odpustil), to vesměs u konkurence o moc levněji nepořídíš.
Pro perspektivu, A3 se slabší 1.5TSI 110kW je cca. 750 ceník... a to je na plecháčích, s manuální klimou atd. Přihodíš 30 za 17", 56 za MatrixLED, 16 za autoklimu, aspoň 36 za malou navi (70 za velkou), 22 za senzory, tempomat za 9, kameru za 12... prostě přes 900 jsi i pokud si necháš základní rádio, základní sedačky, základní barvu a vykašleš se na asistenty, adaptivní tempomat, airbagy vzadu apod.
CR-V nevím, ale někdo ji teď poptával na Jarově, můžu se zeptat.
To si tiež netrúfam tvrdiť. V novej i30 kombi som bol s dvojspojkou kombinovanou s CRDi celkom spokojný. Je teda pravda, že občas prevodovka nevedela, čo má spraviť, ale skôr pri prudšom brzdení. V meste bolo všetko fajn.
Zařadím to sem, myslím, že úplně nemáš pravdu. Arteon má 7S DSG 380, který je levná verze DQ500. To vede k tomu, že převodovka je opět na hranici kroutícího momentu motoru. K tomu všemu tenhle motor má turbo jak kráva a do cca 2800 otáček je to dost mrtvola. To 7S je tam místo DQ250, se kterou to funguje docela slušně, dali ji tam hlavně kvůli úspoře paliva. Mimochodem s DQ250 tenhle motor točí docela vysoký otáčky na dálnici, což vede k "mojí" spotřebě přes 10,5l při dálkových přejezdech. Jenže když bys otáčky snížil, tak by to nejelo. Ono kolem 150km/h to má cca 3tis. otáček a kdybys tam dal sedmistupeň, nemělo by to sílu. Mimochodem to auto je hodně tupý při zrychlování do kopce z cca 110km právě protože to nemá sílu a než se nafouká turbo, přeřadí to atd tak si člověk vzpomene na třílitry. A někdy jsem si vzpomněl i na diesel. No a z tohodle charakteru plyne právě kritika arteonu. Rozdíl oproti DSG je z konstrukce ten, že HDM v tědlech mrtvolnejch okamžicích nechá proklouznout měnič a tím ten okamžik eliminuje. Kdyť půdovně se tomu řikalo násobič momentu. Jenže pokud máš 3,3l biturbo s plochou charakteristikou průběhu krouťáku, tak nemusíš nedostatek krouťáku řešit a naopak můžeš v klidu dát spojkovej automat. Ostatně třeba u TTRS s 2,5tsi si na DSG pokud vím nikdo nestěžoval. A to je přesně to, co mě na VW začíná vadit, oni v tom svým regálu mají komponenty na hodně nadprůměrný auto, ale tak nějak (cíleně), to vždycky něčím zabijou.
Ale hlavně Stinger má klasický pohon a mototr 3,3l. Bohužel už nemám možnost půjčit to R36, ale tam byla převodovka naprosto perfektní. Fakt s tím byla radost jezdit a jel jsem s tím radši než se soudobou A6 s HDM.
Takže tím chci říct, že s odepsáním Arteonu bych počkal až na VR6 TSI s DQ500.
No pravdu mám = už takhle je Arteon o dost dražší a když to srovnáš = dopadne to jak to dopadlo. Argument že když to srovnáš s eště daleko dražšim modelem = bude to možná lepší = no to snad bude :-)
A jak sám zmiňuješ = počítáš že až bude Arteon V6 = bude lepší než A6? :-|
Neříkám, že bude lepší. Říkám, že jsem s tím jezdil radši a to proto, že ten motor měl krásnej zvuk, auto bylo obratnější a tam mi to DSG prostě sedělo víc než ZF6 v A6. Tím ale nechci říct, že je lepší než o třídu větší auto to určitě ne.
Nemyslím si, že tvoje srovnání dle ceny je správně. Z podstaty konstrukce auta není možný srovnávat auto s klasickou koncepcí s autem s motorem napříč a z toho to celý plyne. Já třeba za sebe říkám, že Arteona si nekoupím. Ikdyž připouštím, že pokud tam to VR6 dají tak to možná zkusím. Stinger mě neláká, díky propadu ceny to nakonec vyjde hůř než VW a navíc tomu prostě nevěřím. Já ani nějak nestojím o to si to zkusit. Stinger vyjde na 1,4 mil Kč a C43AMG na 1,55. Na MB bych dostal pravděpodobně lepší podmínky, prodá se pak dráž a hlavně je to C, který se prostě řídí výborně.
Já nemám moc audi rád, A4 podle mýho není o moc lepší než Passat. A6 /A7 mi vždycky přišla nějaká těžká na čumák. Nová Q7 je ale velmi dobrý auto, ikdyž se mi nelíbí. U takový krabice se dá ten motor vepředu zapomenout.
Jediný co se mi na Audi vždycky líbilo je Torsen, jenže teď už i to nahrazují tím Ultra Haldexem.
Já bych z prémiových sedanů/kombi/kupé/kabrio vybral určitě MB. Na poli SUV je to tak napůl, Q7 bych radši než X5 a rozhodně radši než GLE. GLC jezdí výborně.
BMW 5 je velmi dobrý auto, interiérový prvky z "oktávky" mě sice uráží možná ještě víc než jejich konfigurátor, ale jezdí to výborně.
Jediný audi, který by mě fakt lákalo je R8 a TTRS. A zrovna TTRS je důkazem, že na MQB lze postavit velmi dobrý auto.
Počkej myslíš s tím PHEV co je v nějaký tý Pacifice nebo jak se to jmenuje? Problém Jeepu je ten, že to má podvozek z toho mnou zmiňovanýho ML a podle toho se to taky chová. Na to jsem asi ještě moc mladej..
Hele tak R8 je stejnak nějak přebrandovaný Lambo, takže plakat netřeba.
V mém okolí jezdí několik A6, ostatně i jedna v rodině, A8 a i A4. A nikomu z majitelů vůbec ta Audi polokoncepce nevadí. Prostě mají Audi a tak je to super. Porovnávat lze jak co, třeba A8 si klidně dokážu představit vedle BMW 7 nebo MB S. Totéž u A6. A ostatně teda ono je otázka, jak moc se liší Haldex quattro od BMW spojky. Teda liší se to pochopitelně tím, co je primárně poháněný. Ale já jsem přesvědčenej, že lidi co v tom jezdí to vůbec nezajímá. Naprostá většina uživatelů jezdí a chce pohodlí a hezkej interiér, ticho a tak podobně. A sám si odpověz, kolik řidičů auta vyšší střední třídy s tím bude zkoušet chování na hraně. Ostatně jak řidič a majitel nový BMW 5 tak i dva roky starý A6 mi řekl, že Superb je skoro stejný auto..
Zrovna před svátkama si stežoval kolega, jak je MB C blbý, že se nemohl vyhrabat z parkoviště, kde oktávky bez problému odjely.
Takže asi tak k prémiový koncepci. A já narovinu přiznávám, že jsem to velmi dobře jezdící MB C nevzal a jezdím dál autama na MQB i s DSG, protože potřebuju větší prostor.
Pochopitelně, že není. Ale některá skupina zákazníků to prostě nevidí. Já jim to neberu, je to každýho volba.
Ale myslím si, že srovnávat audi A8 s MB S lze líp, než Arteona se Stingerem. Ale každopádně se vsadím, že lidé, kteří se chtějí povozit si nekoupí Arteona a asi ani Stingera ale MB C nebo BMW 3/4.
Lidé, kteří chtějí luxusní limuzínu možná klidně oželí koncepci audi. Ale tohle nevím, fakt nejsem cílovka pro luxusní sedany. Nemám pro to využití.
Jinak teda abych odpověděl, vybírat to já, tak fakt neporovnávám A8 a BMW 7 nebo MB S a vezmu rovnou S :-). A nejsem sám, známý si objednává bmw 760 a o A8 by ani nezavadil. Zatímco MB S 65 by vzal, kdyby to bylo ve 4matiku..
Ten vůz na obrázku má podvázaná přední pera? Vždyť to tlačí předek po zemi... :no: Takhle SUV tedy opravdu vypadat nemůže.
Proč v tom není ruční brzda? :no:
Proč má silnější motor jen automatickou převodovku a ne manuál? :no:
Proč do toho cpou LCD televizi namísto normálních ručkových přístrojů ? :no:
Žádná podvázaná péra, drží se prostě víc při zemi, aby se při jízdě nehoupal jako loď a hlavně děti na palubě nezvracely. Je to sice SUV, ale terén nikdy neuvidí, ostatně jako většina z jeho druhu. Toto není Pajero nebo G atp.
Já v autě taky klasickou ručku nemám a věř mi, opravdu ji k ničemu nepotřebuji. Když zastavím a vypnu zapalování, aktivuje se sama, nepoužívám dokonce ani Auto Hold funkci, i když tu jsem občas zapnul. A když si chci zadriftovat, čtyřkolka s přetáčivým efektem mi to dovolí.
Proč ne? Jezdil si někdy DSG? Já ho mám a vřele doporučuji, do manuálu bych nešel, i když nic proti němu. Samotné DSG je asi nuda, ok, ale od toho mám pádla pod volantem, s těma sem kamarád, no a když fakt hodně chci, tak režim S.
LCD do toho cpou, protože ji mají vyvinutou. Holt koncern, s tím se smiř.
Nevím jak Tiguan Allspace, ale Kodiaq měl podvozek velmi slušně udělaný a agilní to bylo až překvapivě. Asi nikdo soudnej od toho nebude očekávat chování BMW M2 ale ani to odporný houpání a naklánění třeba minulýho ML (a že na tom GLE o moc líp není).
Světlá výška je akorát, chování i hodně naloženýho auta bylo překvapivě dobrý a kompromis pohodlí/ovladatelnost taky. Pro terén je daleko limitnější (a pro mě asi nejdůležitější poznámka toho testu) prokluz haldexu a pak taková polo schopnost brzdit kola. Kodiaq se při přížení náprav vyhrabal (dvě protilehlý kola ve vzduchu) ale to váhání při brždění kol tam prostě cítit bylo. A čekat od rodinného SUV s ohromným vnitřním prostorem (v rámci kategorie, třeba Outlander je fakt citelně menší) chování RR s oběma uzávěrkama a redukcí taky nelze.
Řekněte mi ale někdo, proč tenhle Tiguan, Kodiaq, Sup a Ateca nejsou schopni se chovat přetáčivě a proaktivně připojovat zadek, zatímco Passat a hlavně Leon (viz test Rasto Chvaly na sněhu) to umí.
Tak minimálně na sněhu se přetáčivě umí chovat i Kodiaq. Před dvěma dny jsem koukal na video, kde ho na sněhu proháněli spolu s CR-V a ještě čímsi a driftovali jak o život.
To je zvláštní, že na extra kluzkým povrchu se stabilizací na sport a zařazenou jednou rychlostí to nějak jde. Sice blbě, ale jde. Nedávno se mi na oslizlý silnici podařil vcelku slušnej "driftík", že jsem až koukal. Ale rozhodně je to pokaždý jinak a ten haldex to v přetáčivým smyku i rozpojuje. A to Passat nedelá.
Ale když dáš plnej plyn na suchu z nuly tak se to normálně rozhrabalo. A ten sup se umí rozhrabat i na mokru když dáš nečekaně plnej třeba z rychlosti 40km/h při jízdě na rovině.
A přitom to je jen o sw, ne? Nechápu, proč dělají na různý modely různý nastavení. A pokud si dobře pamatuju, proaktivní připojování - tím se chlubili sami, jak je haldex dobrej, že to dělá 8-s
Já mám pocit, že je to spíš než cokoliv jinýho prostě ojeb. Passat B7 měl v kombinaci s 400Nm (+/-) motory problém s životností mechatroniky převodovky a i některých komponent pohonu, pokud se s tím dělaly "kraviny". Ono je nutný si uvědomit, že jakákoliv mezinápravová spojka pokud je spojená, je ideální do terénu, ale problematická na asfalt. Z logiky věci totiž mají vnitřní a vnější kola stejný otáčky, ale nejedou stejný stopy a to vede k vzniku parazitních momentů v pohonu.
No a trošku si myslím, že si prostě zjednodušili život a nechali ten Haldex klouzat. Tím, že se to spojí až na extra kluzkým (což auto ví podle rozdílu otáček kol a předpokládám i venkovní teploty, úhlu natočení volantu, sklonu a taky konstalace hvězd) tak prodloužili životnost pohonu. No a pak taky (a to hlavně..) větším odpojováním dosáhli určitě o 0,00001% nižší spotřebu.
No a na zábavu se u Škodovky teda určitě nehraje a u Tiguana z Mexika asi taky ne. Nemyslím si, že tohle auto bude v Americe hrát roli drift speciálu.. Proto jsem tu někde psal, že u Kodiaqa mi to ani moc nevadilo (respektive jsem to u rodinný krabice chápal), ale u skoro 300HP Superba mě to sere dost.
Jsem dost zvědavej, co vydrží ten GKN systém v Insignii... protože jízdně to bylo dobrý (hodně dobrý, nakolik jsem byl schopen v rámci testovačky posoudit). Ale pokud to dobře chápu, tak tam ty spojky skoro pořád pracujou v nějakým částečně sepnutým režimu...
To bych docela chtěl zkusit, ikdyž narovinu říkám, že za svoje bych to nezkusil. Na půl roku na pronájem ale klidně.
Trochu mi na Opelu vadí drobnosti, které má koncern prostě lepší. Konkrétně koule se u VW vytahuje elektronicky tlačítkem z kufru, u minulé Insignie si lovil rukou někde pod nárazníkem zvenku. Nevím kolik koní by musela Insignie mít, ale benzínový 2,0 turbo v té minulé nijak moc nejel. Soudě z papíru tak u nové je to trošku lepší, ale pořád jsou ty koncernový kilowaty nějaký silnější. No a pak u té minulé opravdu velký nepoměr mezi vnějšíma rozměrama a vnitřním prostorem. No a pak bych si teda musel zkusit ten Aisin. Protože tady se sice plive špína na DSG, ale teda že by zrovna ten Aisin byla nějaká výhra to fakt ne.
Takže být to moje volba, vezmu bez váhání Passata. Vím, že tu za to dostanu palce dolu, ale passat je prostě malej krůček nad tím běžným mainstreamem. Sup ale ne.
Jenže celý tohle jsem napsal bez ohledu na cenu, pokud se člověk podívá na cenu Passatu a pak na Insignii, tak volbu Opela naprosto chápu.
Aisin těžko říct, zatím jsem nedokázal úplně odseparovat dojmy z převodovky od dojmů z motoru. Na první dobrou bych řekl, že je DSG rychlejší a Aisin o kousek sametovější a že spíš prostě tolik netáhne ten motor... ale testy vesměs kritizují spíš převodovku, tak nevím.
Pár otravných drobností ten Opel má... kufrem musíš trošku třísknout, páčka blinkrů je tvrdoplast a-la-la-da, navi má divnou grafiku a překlad do češtiny dělali v Mongolsku. Na druhou stranu, oproti Passatu je jasně lepší podvozek i odhlučnění, prostornost v kabině už je taky špičková (pro kufr to neplatí).
Akt. Passata v benzínu mám bohužel projetýho jen jako 1.8TSI MT (a pak samozřejmě obligátní 2.0TDI). Tu nadstavbu proti Superbu tam nevidím, ale top benzín jsem nejel ani v jednom, tak možná tam se ty rozdíly ukážou víc.
Na páčku bych se vykašlal, Sup je plastovej celej a ten odpadní sklolaminát, ze kterýho je v Passatu vyrobenej spodek palubky by se hodil tak možná do karavanu na obložení sprcháče.
Passat byl krásně tichej když měl dvouskelný lepený okna. To se dalo při dálničních rychlostech srovnat třeba s BMW 5 (pochopitelně s tou, která lepený okna neměla).
Rozdíl mezi Passatem a Supem je znát třeba právě v odhlučnění. V supu mám pocit, že odněkud pořád táhne. Passat měl líp naladěnej podvozek, Sup je parník a jediný použitelný nastavení je Sport. Passat se choval podvozkově nadprůměrně pouze v rámci spojení s Haldexem. Předokolkovej mi lezl krkem. A ikdyž ti tady všichni napíšou, jakej je to nesmysl a že je předokolka lepší. Garantuju ti, že rozdíl v chování byl poznat v první zatáčce. 4motion byl líp vyváženej, podstatně líp odolával nedotáčivosti (na plynu) a vůbec byl takovej líp ovladatelnej. Co teda naopak stojí za pochvalu je "sportovní" řízení. To co je v koncernu na MQB je diametrálně lepší než třeba v MB C. Teda jako odezvu to snad má ještě horší než to obyčejný, ale ten proměnnej převod je fakt výborně naladěnej. Na parkování super, na okresky to odpovídá určení auta a na dálnici to je akorát citlivý. Zatímco C bylo na dálnici zatrest.
No a pak je tu dostupnost výbavy. Sedačky v Supu nejsou špatný (LK, obyč jsem nejel), ale příplatkový Rgo v Passatu jsou jinde. Passat umožňuje posun hlavový opěrky ve vedorovný rovině a taky prodlužovat sedák, o tom si v supu můžeš nechat zdát.
Sup je možná plastovej, ale ovládací prvky (třeba páčky a tlačítka na volantu) jsou udělaný líp. U Opelu mákli na středovým panelu, tam je teď hezky uklizeno... možná až moc, třeba zoom navi už je jen přes touchscreen, ale jinak je to docela rozumný kompromis. Aspoň jsem pochopil, proč nabízejí zadávání cíle navigace přes operátora na OnStar >:D
Máme jeden Passat 2.0TDI sedan s laminovanejma sklama a 150+ hučí od zrcátek tak, že jsem už doporučil to reklamovat. Ale třeba je to fakt vada kusu, pak máme kombík se stejným motorem i výbavou a ten to nedělá. Všechno to jsou FWD. BTW, Opel si za laminovaný skla řekne 1400, to je jeden z příjemnějších příplatků...
Sedačky v Superbu jsou spíš pro "prostorově výraznější" osoby, na mě jsou zbytečně široký... ale jinak si nestěžuju, i delší trasy v pohodě. Passat s Ergo není špatný, ale já osobně na delších trasách docela bojoval s tou bederní opěrkou. Je ale možný, že už mám tak křivý záda, že blbě snášej "správnou" ergonomii sezení >:D , nebo bych to musel jednou pořádně naštelovat. Insi jsem jel jen cca. 100km a AGR taky dobrý, vlastně výborný... hodně se mi líbí šíře nastavení, dá se sedět fakt hodně nízko, snad nejníž co jsem ve střední třídě zažil, dokonce jsem neměl sedačku v nejnižší poloze :-) . Prodlužovací sedák ok, ale se svou konfekční postavou to úplně nutně nepotřebuju.
No nevím, ale ten celodotykovej infotaiment mě už taky hodněkrát donutil někam vzteky praštit. Ale já s tímhle moc neumím a byl jsem zvyklej auta ovládat po paměti na čudlíkách, takže jsem to nechtěl zmiňovat.
Sedadla na Supu jsou na "taxikáře", já mám 190cm a skoro 100kg a pořád v tom lítám jak nudle v bandě:-). Ale s ohledem na to, jakej to má podvozek jsou ty taxi sedadla dobrý...
Já bych tu insignii fakt klidně zkusil, ale nemám tu možnost co se Škodovkou a koupit si to nechci ani jedno. Já prostě pořád doufám, že vyplave nějaký PHEV SUV. Trošku doufám, že do novýho Touarega dají kombinaci V6 TSI s elektromotorem jako je v A8/Panameře.
Líbí se mi hodně kombinace co má Volvo XC90 T8, jenže jednak to má mrňavou nádrž, pak čtyřválec a hlavně je to Volvo, takže celý to naladění pohonu je takový jaký je.
Tak jsem ráno kouknul, jaké automobilky měly v roce 2017 nejsilnější zastoupení v testech na ACZ. A koukám, že je potřeba hned z kraje roku 2018 neztratit tempo a dál testovat koncern. K tomu včerejší nadšení z překonání hranice 6 milionů VW. Do ostatních je nám přece houby.
O testu samotnym nepíšu, nečetl jsem, protože mi stačila úvodní fotka, kde ten bachratej zadek v tý sexy hnědce bere jakýkoliv chutě to číst.
Přesně tak. Máme velkou naději, že ani v novém roce se na ACZ nic nezmění. Díky redakci se můžeme znovu a bez obav vracet na zdejší články. Je zde jistota, že nebudeme v tomto směru nijak překvapeni.
Nikdy se mi nelíbil Allspace, nemusím hnědou... ale kupodivu... z fotek se zdá, že to v rámci možností dohromady docela funguje. Ale musím dát za pravdu Ádovi, z některých úhlů to opticky padá na čumák (třeba titulní foto).
Jako ostatně u jakéhokoli jiného auta. Pokud se nepletu, je limit 3,5t aktuální hmotnosti a tažné vozidlo by mělo být těžší než vozík, takže kombinace 1.8t auto + 1.7t vozík je vlastně ideální ;-)
Taky nevím, ono se to možná zase nějak měnilo. Já jsem zaseklý v tomhle výkladu:
[odkaz]
Viz příklad 3: za auto o hmotnosti 1820kg lze připojit vozík 1200kg a to celé řídit s Béčkem. Až pokud jsi 3500-4250 - a zřejmě celkové hmotnosti, to si teď nejsem jistý - potřebuješ B96... a pak pro 4250+ potřebuješ B+E.
Pokud máš auto s CELKOVOU hmotností 1800kg, můžeš k němu připojit (pokud to tažné auto dovoluje) vlek až o hmotnosti 1700kg a vyrazit pouze s B.
Pokud máš auto s celkovou hmotností 3500kg a připojíš vlek s 750kg celkové a máš B96 můžeš vyrazit.
Pokud ale CELKOV8 hmotnost soupravy převýší 3500 (4250)kg, musíš mít B+E.
Každopádně nově pro spojování vozidel do souprav platí to, že
K osobáku můžeš připojit vlek s nižší nebo stejnou AKTUÁLNÍ hmotností jaká je nejvyšší přípustná tažného auta nebo 1,5 násobek u SUV. A to je velká změna, protože dřív platilo, že oboje musí být celková. Takže pokud si dal za auto s celkovou hmotností 2000kg prázdnej plaťák (hmotnost 600kg, celková 2600kg), tak to bylo na pokutu.
Ak dáš k autu prázdny plaťák, tak je to na pokutu stále, pretoze skupina vodičáku sa určuje podľa max. hmotností súpravy . To ze je plaťák prázdny znamená že ho môžeš zaháknuť za octaviu, ale skrz max papierovú hmotnosť súpravy ti B nestačí
Pokud na to máš papíry, tak to na pokutu není. Co říká kesumb je, že dřív to bylo na pokutu i pokud jsi třeba měl C+E, protože prostě maximální hmotnost vozíku > maximální hmotnost auta a to se nesmí.
Kesumb pise ze drive platilo. V tomto pripade to museli byt uz velmi velmi davno kedze uz velmi velmi dlho pllati ze
1. Potrebna skupina vodicaku sa urcuje podla max. hmotnosti supravy
2. Ze za auto mozes zahaknut aj prives s vyssiou max hmotnostou ako povoluje tp auta za predpokladu, ze okamzita hmotnost privesu nepresahuje max moznu hmotnost privesu/supravy uvedenu v tp auta
K B96 pise ze za auto s 3,5 t mozes zavesit vlek so 75pkg. Chyba, na to ti staci B
B96 znamena ze mozes. Zavesit za 3t auto vlek s 1250kg. V tomto pripade sa bavime o vahe maximalne podla tp
Aha, asi jsem to nenapsal dost srozumitelně. Pro tažení vleků platí tři řekněme pravidla:
1) Řidičák, zde rozhoduje celková hmotnost jak píšeš, to jsem se pokusil napsat.
2) Připojitelnost za dané auto. Třeba ta kombinace co jsem napsal (1800kg auto a 1700kg vlek) je nesmysl, protože najít auto, co bude vážit 1300kg, uveze jenom 500 a dovolí připojit 1700kg vlek asi ani najít nepůjde. Konkrétně třeba 4x4 oktávka, která 1800kg vlek uveze bude mít celkovou někde kolem 2,1tuny, takže připojit už půjde pouze 1400kg.
3) Spojitelnost vozidel do souprav. A to se právě někdy vloni měnilo. Konkrétně mám vlek napsanej na 2200kg celkovou (protože jsem v tu dobu měl auto s celkovou hmotností 2240kg) a když jsem auto vyměnil za lehčí (nemělo 4x4, jinak to bylo totéž a byla celková tuším 2165kg) tak jsem ten vlek za to legálně nemohl připojit ani prázdnej. Bylo to sice na 500kč bez bodu a bez zákazu pokračování v jízdě, ale i tak. A to byl naprostej nesmysl vzniklej chybu překladu. Ostatně v roce 2013 když jsem si dodělával E, tak nešlo bez E připojit jinej vlek než do 750kg. Což byla další naprostá kravina, protože na 750kg nikdo soudnej nenapíše bržděnej vlek. Takže si několik lidí v mém okolí koupilo vleky napsané na 750kg, nebržděné ale s reálnou nosností 1500-2000kg. Dokonce se dělaly i dvounápravové nebržděné vleky s nápravama na 1250kg jedna. A že je "zábava" brzdit nebržděnej vlek s 750kg, natož pak 2tunama. Pak si to konečně někdo uvědomil a opět umožnil v rámci 3500kg (4250) jezdit pouze s B. Což si myslím je jedině správně, protože to tak jednak platilo vždycky v rámci EU a hlavně pak ten kdo vozí sekačku (4kolku, dříví, hlínu, suť libovolně doplň) si klidně může koupit bržděnou jednonápravu s celkovou kolem 1200kg a je v pohodě s bržděným vlekem.
Měnilo se to už v roce 2014 (účinnost asi od 2015). A pro nebrzděné přívěsy to myslím neplatí. Tam je to snad, že auto musí mít provozní alespoň dvojnásobek okamžité přívěsu. Pokud to správně chápu, tak provozní myslí tu uvedenou v techničáku, bez ohledu na aktuální naložení. Tak to bylo i za předchozí vyhlášky.
Ano, jeden čas byla v zákoně chyba, která B limitovala na vleky do 750 kg. Ministerstvo o tom vědělo. Trvalo snad dva roky, než to opravili. Dokonce myslím sami měli na webu výklad, že můžeš normálně řídit soupravy do 3,5 tuny i s vleky nad 750 kg, respektive 4,25 s rozšířením. Tedy tak, jak to říkala směrnice EU. To s tou celkovou hmotností ale chybný překlad nebyl. Tak to prostě bylo ve staré vyhlášce z roku 2002. V roce 2014 vyšla nová vyhláška a použili jinou formulaci.
Kde bys vzal auto, které 1+ tunový nebrzděný přívěs smí táhnout? Není lepší mít brzděný a porušovat předpisy způsobem, který je řekněme rozumný, v souladu s evropskými předpisy a měl by nějakou šanci obstát před soudem (kdy i policisté měli být obeznámeni s tímto kiksem a snad na to brali ohled)? PS: On to vlastně byl trestný čin, ne? Řídit něco, na co nemáš oprávnění. Do toho by se mi také nechtělo.
Provozní je ta v techničáku, Jak je to s nebržděnejma nevím, žiju ale v domění, že limit pro osobák je 750kg. Jak se stanovuje to co utáhne auto nevím.
To co jsem popisoval bylo řešení vysloveně špatný. Ale když v tom roce 2013 platilo to, že s B můžeš táhnout pouze přívěs do 750kg a nikdo z výrobců nenabízel bržděný s celkovou hmotností 750kg, tak to prostě hodně lidí obešlo a koupilo si vyztužený nebržděný vleky, který pravidelně přetěžujou. Ostatně se stačí zajet podívat v sobotu do stavebnin a uvidíš, co jsou schopni lidi naložit.
Já si to E udělal a vlek jsem připojoval bez ohledu na jeho celkovou hmotnost ve vztahu k celkový hmotnosti auta. Okamžitou hmotnost vleku ve vztahu k maximální možný z techničáku auta ale nepřekračoval. Takže jsem tedy riskoval pouze tu 500kč pokutu za porušení spojitelnosti do souprav.
K nebrzdenému prívesu len toľko, že viac ako 750kg som ešte nevidel, a zároveň si napamätám auto, ktoré by taký mohlo ťahať. Ale ak také poznáš, tak napíš
ok, to sa už číta lepšie ;) ale aj tak zopár vecí doplním
bod 2) Pozri sa na autá ako touran, max váha 2200kg, max vlek 1800kg, alebo moje auto (hb nižšiej strednej) kde je max váha okolo 1800 a príves 1650 ;-), ale okamžitá hmotnosť súpravy je len 3100 a nejaké drobné, takže buď zapnem maximálne ťažký príves a uberiem náklad v aute, alebo naopak....Takých aút je dosť
bod 3) Nie, to čo vlastne píšeš platí už dávno, ale v nás sa to tradovalo, pretože policajtom bolo ľahšie ukázať ti prstom na papieri, že takú súpravu vliecť nemôžeš, lebo by ti museli okamžitú hmotnosť PREUKÁZAŤ vážením a na to vo väčšine nemali prostriedky.
V rámci 3,5t si mohol súpravy s vlekom nad 750kg spájať súpravy už od nepamäti ;-) , problémom je to, že legislatívu neovládali a) tí čo ju školili (autoškoly), b ) tí čo dbajú na jej dodržiavanie
Mám v mailoch x výkladov , kde som kontaktoval priamo políciu sr, za účelom vyvrátenie fám ....
PS: nikdy som nevidel vlek nad 750kg nebrzdený
PPS: máš sz
Jenže právě problém byl, že se to u nás (nevím jak u vás) přebralo špatně, vznikly nejasnosti... a pokud ty píšeš o SK a my o CZ, tak se nemusíme úplně potkat.
Nevím, co to znamená "obstojně". Potíž je v tom, že 140kW motor je minimálně ve Kodiaqu (a i jinde) velmi hlučný. Těžko říct, jak na tom bude biturbo. 2.0 TDI 110kW je podle mě asi nejlepší koncernový diesel pro střední auta.
Zajímavý je že recenzenti BiTDI přes docela chválu doporučujou spíš slabší 140kW a při recenzích 140kW zas 110kW verzi = což je fakt docela dobrej vtip ;-)
Takže máš asi pravdu = a 2.0 TDI 110kW je nejen podle tebe asi nejlepší koncernový diesel pro střední auta
Pokud ti připadá 140kw hlučný pak na BiTdi zapomeň, protože má opravdu hrubý chod. Ovšem ale na rozdíl od 140kW jede.
To auto ale potřebuje VR6 benzín jinak to bude nuda ať tak či onak.
ale za min mam Outlandera PHEV s max vybavou. Stejne velky, navic elektricky, tedy zivejsi, tissi a spotreba (bez komentu). Elektronicky rizeny diferencialy AYC z Mitsubishi Evolution.
Trochu zavidim info displej, zobrazovani udaju vypada velmi dobre a navic je to cesky.
Asi záleží na určení auta. Pokud ho máš na hopsání kolem komína, tak je jasně PHEV lepší... ale myslím, že to nebude primární poslání podobných aut a na dálnici bude nafta lepší. Za sebe bych šel projet to slabší 2.0TSI :-) .
Já jezdil s 140kW v Kodiaqu za 10 s vlekem. Kombinaci s převažujícím městem pak kolem 9 a naložený dálkové trasy s kolama na tažným s rychlostma tak 150-160 na dálnici, jinak trošku přes limit to umělo i 8,5.
Sup 206kW ukáže na dálky 10,5l (dálnice 150, nenaložený auto), kombinaci po městě 11,5l. Nejmíň mi to ukázalo 8,6 ale to bylo fakt táhnutí se omezeníma bez kolon po dálnici a pomalá jízda po okreskách. Míň to neumí. Ten motor je ale rozežranej hrozně.
Kodiaq 1,4 tsi automat předokolka mi ukazoval po městě 10, dálky 8,5 a na okreskách uměl i nesmysly kolem 6.
Oosbně bych si tipnul, že úsporně naladěná 2,0 TSI v Kodiaqu bude ukazovat 12 ve městě a kombinaci tak 9. Dálky po dálnicích třeba 10.
Kdyby bylo v kodiaqu hybrid s 2,0TSI a dvěma elektromotorama (o tom se píše v rámci Číny) tak bych to bral asi i za svoje. Teda pokud by udělali ještě neco s těma sedadlama..
Ty auta zvenci vypadaji "podobne", ale chce to jit a projet oba. Mysaka si musis objednat, nemaji ho vsechny autosalony a musi se nabijet. Pak budes mluvit jinak. Pokud stoji obe +- stejne, pak neni co srovnavat.
To co povidas o kominu je typicky nazor toho kdo nepochopil smysl PHEV. Jasne. Mam garaz, zasuvku na dvojtarif, vetsina mych tras je 20 - 40 km, takze spotrebu jsem mel v tomhle rezimu kolem 26 litru V100 na 1300 km + kazde nabiti 10kWh za 22 korun. Ta se bude samozrejme lisit trasa od trasy, ale zustava prijemna jizda. S jakymkoliv spalovakem nesrovnatelna. Proto se zbavuju i zetka.
Na prodej BMW Z4 [odkaz]
Minusujte, ja minusy sbiram cim vic tim je to zabavnejsi
Ale jo... jasně že to jde. Jen na těch dlouhých trasách zejména po dálnici výhody PHEV klesají. Já rozumím tomu, že pokud máš většinu jízd 20-40km, ale jednou za čas potřebuješ třeba 500km, tak ti PHEV vyhovuje a čisté EV by to nezastalo. Pokud bys měl ale hodně cest 500+, tak bys byl z PHEV asi méně nadšený.
No a to je ten problém - cílovka jsou ti, kteří nejezdí převážně dlouhé trasy (protože tam je nafta pořád lepší), ale zároveň na těch krátkých najezdí dost kilometrů na to, aby se jim peníze navíc za PHEV vrátily v rozumné době. A takových je málo. A pak ti, kteří si cíleně kupují PHEV pro jeho vlastnosti nebo pro ekologické cítění... a těch je taky málo. Ale nic proti nim, já ti spokojenost s autem přeju :yes:
Ja mam na tom aute teprve neco pres 2000 km a porad se s tim ucim. Ty testy a skoro vsechny maji nepresnosti, nebo fatalni chyby. Pan redaktor nemuze na par kilometrech zjistit co v tom aute je a navic si evidentne neprecetl manual. To je slusna bichle a urco na to nemel cas. Jak jsem psal, snad nikde se nepise, ze Outlander ma S-AYC [odkaz] , kdo s tim drobet umi a ja mam na evu skoro 50K km, tak vi co to je a jak se s tim zachazi. EVO jsem prodal pred rokem a koukal jsem po necem elektrickem az jsem zjistil ze to je pro mne k nicemu. Jednak nepotrebuju pendlovat mezi nabijeckama, druhak lion baterky nemaji rady nabijeni skoro plnych. Tedy BEV je na kratke trasy k nicemu a na dlouhe taky.
S-AYC se muze pouzivat v pomalych i vysokych rychlostech - tedy permanentni 4x4 s uzaverkou.
Tezko vysvetlovat, proc tohle PHEV ano nebo jine, to si musi kazdy nastudovat sam. Tady jsme v Cechach a ne v Norsku nebo Holandsku. Tady o tom skoro nikdo nic nevi, jen teoretizuje. Mits neprodal ani vsecky z 25 kusu z letosni serie 100. Ne ze by to auto bylo spatne, je v mnoha smerech minimalne v technice lepsi, ale to se malo vi.
Jak jsem jen rek, ze nez za 1,1 mice Tiguana na naftu, radsi za stejne Outlandera PHEV. Se spotrebou to ma v mem pripade pramalo spolecneho.
Jasně, já chápu ten důvod, proč je čisté EV omezující a PHEV ne... a pochopil jsem i tvou volbu nadšence, který prostě PHEV chce kvůli jízdnímu projevu.
V Norsku a Holandsku to není o tom, že by byli lidi chytřejší nebo vzdělanější... je to o tom, že tam jsou EV a PHEV dotovaná, finančně i jinak... a pak jsou ty počty jiné. Holandsko je navíc k tomu placatá přecpaná země, kde z města pomalu nevyjedeš (cca. 3x víc lidí na km2 než u nás).
Tak vzdělanější sou = s obrovskym potlačenim vzdělání za komančů se potýkáme dodnes ;-)
A hlavně maj víc peněz = což ti dává prostor pro to zkoušet = se zabavenim všech peněz obyvatelum v ´53 a dovedenim socialistickejch států k bankrotu = se potýkáme nebo je to znát dodnes >:-[]
Kopečky sou často spíš plus = bys nevěřil jak ti dodá energie když z nějakýho většího sjíždíš :-)
Za cas uvidis, ze PHEV je blizka budoucnost. Nejde proste preskocit ze spalovaku do cistych EV jak si mysli cast naroda a politicka elita. Otazka je, co bude baterii PHEV nabijet, benzin, palivovy clanek, nebo jaderny reaktor. To nevim. Nicmene auto ma slouzit cloveku ne naopak. Nadsenec EV nejsem. Ale todle auto je v soucasne dobe technicky top. 4kolka se trema motorama bez prevodovky (zadny variator, dvouspojka apod) Znas nejakou konkurenci? Ja ne
Jestli si z toho všeho vzal 1 větu a navíc jí vytrhnul z kontextu = věz že se to dá dělat i jinak ;-)
Kdyby si nechtěl hledat protiargumenty ale zajímala tě realita = i s plug-in hybridem můžeš = viz odkaz = po dálnicích velmi pohodově křižovat Evropou. S každym pidikopečkem a lehkym přibržděnim dobíjí = tankuje. Když máš takovej ten běžnej denní dojezd = jako drtivá většina a na to sou ty auta stavěný = máš fakt mini spotřebu. Jedinej rozdíl když poskakuješ po D1 = že je trochu větší než litr nebo 2 na 100 km. Ale furt rozumná
Asi tak = ať nemusíš znova číst celej ten test :-)
Nojo, jenže je počet PHEV strašně omezenej. Passat GTE má 1,4 a vysloveně chci auto, co bude na dálnici pohánět soupravu o hmotnosti 4,5t motorem o objemu 1,4l. Navíc je to předokolka.
Prius neutáhne vlek a je mrňavej.
Z aut kategorie co bych chtěl:
Audi Q7 Etron je strašně těžký, težkej diesel je před přední nápravou a těžký baterky pro změnu za tou zadní. Dát tam benzín, přemýšlím o tom.
MB GLE 500E má mrňavou baterku, na podzim bude nový a hlavně mizernej americkej podvozek
MB GLC má mrňavej kufr i ve verzi bez baterek
BMW X540e se mi docela líbí, ale naprosto mě uráží konfigurátor, kde když si zaškrtneš větraný sedačky, tak ti tma přistane výbava za víc než 1/4 milionu, kterou nechceš. Včetně nášlapných lišt a celkovýho Mpaketu.
Volvo XC90 T8 má mrňavou nádrž a je to Volvo. Z toho plyne nastavení podvozku, který nechceš. Navíc to má "tvůj" HDM Aisin, kterej všichni bez vyjjímky strašně kritizujou. Koncepce se mi ale líbí.
No a zbývá Cayenne a na ten zase nemám.
Takže zbývá doufat, že V6 s elektromotorem dostane Touareg a nebo uvedou na trh tohle: [odkaz]
což teď schválili do vývoje.
Ono teda podle mých informací se opravdu zvažuje nasazení VR6 TSI na předek s elektromotorem a na zadní nápravu další elektromotor.
HDM Aisin je super = ale je jich několik a ten co je v drahym volvu patří tak do BMW 1 nebo Pažoutu 308 + ho frantíci a v Mnichově asi uměj nějak líp sladit = čínský auta nebrat :-)
PHEV snad třeba až bude RR = zatim máš pravdu že tvý představy nesplňuje nic
Aisin kritizují jak ve Volvu (viz test Koubka, ikdyž toho moc rád nemám) tak v testech Insignie. Já se svezl jenom kousíček s novou V90 a to bylo málo. Osobní delší zkušenost zatím nemám.
RR PHEV bude, ale proč tam sakra dali čtyřválec:(. Navíc já jsem možná fanda do techniky, ale koupit si technikou napěchovaný auto vyrobený v Anglii s vlastníkama z Indie a to ke všemu s nevyzkoušeným PHEV pohonem, no to teda ne. To bych ještě byl ochotnej zkusit s VW, kde jsou podmínky na servis vždycky takový o domluvě a nakonec za pár. Ale RR bych koupil jedině RRS SDV6 a to na dobu záruky.
Ten Prius nějak není pro moje použití. A jako druhý auto bych spíš vzal Egolf kvůli parkování.
Jenže bez dobíjení ze zásuvky je z plug-in hybridu jen full hybrid. Akorát má větší baterii a výkonnější motor-generátor (může toho víc narekuperovat). Zase je těžší. A také dražší. Pokud bys tedy jezdil dálky, tak by bylo otázkou, jestli by nebyl lepší levnější full.
Samozřejmě = na pravidelný dálkový trasy zatim dokud neni rychlodobíjení nebo dobíjení z vozovky apod. plug-in ne. Ale to je spíš výjímečnej typ pravidelnýho ježdění = na dennodenní drcení kilometrů je furt nejlepší asi nafta
Ale ten plug-in s kterym jezdíš denně já nevim do 100 km = když potřebuješ můžeš no problem vzít na cestu jakkoli dlouhou. To sem chtěl vysvětlit a to je i v tom odkazu = když potřebuješ na dálnici neni problém
Trochu zkresleny. Jak jsem uz rikal, ucim se s tim jezdit, to znamena vyuzivat potencialu. Jednak si na ceste delam zasobu elektriny pro priste, to znamena do obci a do kopcu. Ten styl popisu pozdeji do moje.auto.cz a dam ti vedet jestli chces a druhak bezny hybridni mod pouzivam jen pro dojezd nebo nebo kdyz jeste neni teply motor pro vyrabeni zasoby. Navim pri jizde pres 80 km v obou hybridnich rezimech nejedes na baterie, ale motor zene primo predni napravu a teprve prebytek energie jde do baterie, co se jizdou nespotrebuje Tedy mluvim o svym aute, ne o ostatnich, ty to zrejme umet nebudou, kdyz se pohon tlaci pres prevodovku. Rychlodobijeni se moc u PHEV nedoporucuje. Neni to efektivni, protoze cena prevysuje benzinovy provoz a rychlodobijeni zkracuje zivotnost baterie o ztrate casu pri nabijeni nemluve
...což jsme zpět u mého úplně prvního příspěvku v diskusi:
Asi záleží na určení auta. Pokud ho máš na hopsání kolem komína, tak je jasně PHEV lepší... ale myslím, že to nebude primární poslání podobných aut a na dálnici bude nafta lepší. Za sebe bych šel projet to slabší 2.0TSI.
Tohle teď byla reakce na Hamunu, který po chvíli dohadování napsal víceméně to co já na začátku. Z toho hodně hrubého pohledu - plugin dává smysl tam, kde se dá nabíjet (jinak by stačil hybrid), ale čistě elektrický dojezd nestačí (jinak by stačilo EV).
Cena... cena čeho? Moje preference jsou úplně jiné než SUV, ať už naftové, nebo hybridní.
Tak to uděláme obráceně, vezmeme tvoje slova:
Na pravidelný dálkový trasy zatim dokud neni rychlodobíjení nebo dobíjení z vozovky apod. plug-in ne, na dennodenní drcení kilometrů je furt nejlepší asi nafta.
K tomuhle názoru se já klidně přidám, je to +- to co jsem chtěl říct svým prvním příspěvkem.
Nemusíme nutně řešit mě osobně. Se mnou máš pravdu, hopsám okolo komína a občas někam vyrazím... a tak jsem po chvilce váhání odpustil Insignii jejích 12/100, protože prostě nenahopsám tolik, aby to hrálo zásadní roli vzhledem k ceně auta.
Naše firemní auta ale tráví třeba 90% času na trasách 500km+ a dobíjení v cílové lokaci je problém (ne neřešitelný, ale problém to je).
To neni o tobě ne o mě = sme jen průměrní běžní uživatelé.
Jak už se párkrát napsal = do dodávky nebo služebáku kterej drtí běžně stovky km, tam zatim než budou dobíjecí pásy na dálnici atd. atp. = klidně naftu. Na to nafta je = tam je výhodná tam má smysl
Pro běžný lidi na běžný denní ježdění = CVT a PHEV = i když jim to z nějakýho důvodu zatim zní děsivě = je to asi to nejlepší :-)
První dva odstavce - no vida jak jsme se hezky shodli.
Pro ten poslední - opomíjíš jednu věc, a to je cena PHEV. Třeba u Priusu je příplatek za plugin 250.000Kč a to se podle mě většině těch "běžných lidí s běžným nájezdem" nemůže vyplatit, ani kdyby nabíjeli zadarmo.
No vida = kdo by to byl na začátku čekal = ale :yes::-)
Neopomíjim = hybridy a elektroauta a PHEV dělaj zatim naprostej zlomek produkce = což asi nevypadá jak se o nich píše. Mě se Prius PHEV líbí víc = ale vim že se to zatim nevyplatí = a to některý dny po městě a Středočeskym kraji najedu i ke 100 km = a vim že to je už nadprůměr
PS: Nojo = to zrovna já nevim ;-)
Ale pro uživatele uživatelsky to to samý je = ale když chceš: V eCVT a CVT vidim já a přede mnou japonci budoucnost převodovek běžnejch aut :-)
Taky se mi líbí víc, o hodně... předek u normálního Priusu je o dost slabší. A vím, že je Plugin líp vybavenej, při stejné výbavě bude ten rozdíl menší. Ale přesně, na těch trasách +-100km trvá strašně dlouho, než se relativně velký rozdíl v ceně zaplatí, spíš se prostě nezaplatí.
Tak přiznávám, že v PHEV i SUV jsem teoretik... ale smysl PHEV je jasný, ne? Tam, kde máš šanci dojet na baterku a nebo aspoň rekuperovat to smysl má, na dálnici to úplně smysl nemá (respektive... při delší ustálené jízdě je to k ničemu, ale máš berličku pro spalovák, který pak může být třeba slabší a optimalizovaný víc na spotřebu).
Každopádně s akční cenou 1.180 se celkem nedivím, že se jim to nechce držet na salonech. Ne že by to bylo s tou technikou předražené, ale chápu, že se asi těžko hledá cílovka. 2 auta v ČR měsíčně vidím jako docela úspěch.
Podle mne kazdy dealer ma predvadecku, ale pokud ma dealer vic autosalonu tak si to muzou pujcovat. Jak ti rikam bez se svezt. Nic za to nedas a nezapomen mu slapnout na krk. Budes se divit a oktavkari za tebou taky >:D >:D >:D
Ja ho koupil novej pod mega, ale s trochou obchodnickyho talentu.
Nicmene porad je to hodnoceni spotreby mimo. 1.5 litru rozdilu by jeste sedelo k vaze, ale ne k hodnoceni spotreby, ktere pri mensi vaze a 1.5 litru dolu je hondoceno jako moc. Ale u VW jako slusna hodnota?
Kromě té váhy jsi přehlídl už jen detail. Těch 6,5l u Compasu je v nejůspornějším režimu - klidná okreska. Autor tohoto testu píše, že projel celou republiku, neloudal se a jel za 6,8.
A pak ještě jeden detail - Compas psal Kolman, tenhle test Lilling. Těžko mu vyčítat, co napsal kolega.
Není moc fér porovnávat dlouhodobou spotřebu s jízdou na spotřebu po okreskách.
Nevím jak u Tiguanu, ale u mé nafty dělá eco režim pár deci, nula nula prd. Určitě ne litr.
6,5 jako dosažitelné minimum u 16q Compasu opravdu není žádná sláva, ale ani průšvih.
Lilling podle mě píše celkem objektivně, a opravdu mu nemůžeš vyčítat, že nemá na spotřebu názor úplně stejný jako Kolman.
Jako máš představu? Že než začne psát svůj test, pročte si, jak přesně všechny parametry u PODOBNÝCH aut hodnotí kolegové?
Já si mnohem radši přečtu test Lillinga než Kolmana a tím bych to ukončil. :-)
Jako... 6,5l v defenzivním režimu není špatné číslo na takovéhle auto, o tom žádná. Ale zase když už to cituješ, tak můžeš zahrnout i větu "mně se mezi svátky podařilo přejet republiku s průměrnou spotřebou 6,8 litrů na sto a průměrnou rychlostí 111 km/h" - tohle považuju za solidní výsledek, protože průměr 111km/h není žádné loudání ani na dálnici a pokud je to nějaký mix "ode dveří ke dveřím", tak je to rozhodně spíš svižná jízda než klobouk.
Prumer 111kmh znamena urcite mimo povolen limity, aby si dosahl takovyto prumer. Ale to jen tak na okraj.
Ja nerikam, ze je ta spotreba spatna. Odpovida vaze a je to proste klasicky prumer s touto hmotnosti. Neni to extra super hodnota, ani spatna hondnota. Konkurence jezdi podobne.
Me jde o to, ze u Compasu je to slusna hodnota take, ale tam je to hodnoceno negativne, tady pozitivne. To, ze to hodnoti 2 jini lide nemeni na tom, ze ty vysledky by meli byt konzistentni v ramci redakce a tak to neni. Tudiz objektivita clanku je bohuzel spatna.
Dejme tomu... ale pokud někde, tak je chyba v tom prvním testu. Já souhlasím, že 6,5 při loudání a 7,5 při normální jízdě po okreskách jsou na 4x4 SUV slušná čísla... řekněme normální.
Když vezmu ty dva údaje, ke kterým je aspoň nějaký bližší popis jízdního režimu (6,5l při striktně defenzivní jízdě na okreskách vs. 6,8l při jízdě s průměrem 111km/h, zřejmě převážně dálnice), tak mi Tiguan vychází jako úspornější auto.
Tady jsi na auto.cz. Testy jsou spíš než cokoliv jiného takové techničtěji podbarvené pohádky. Nikdo ty recenze nekontroluje, nikdo tomu nedává řád a pak to vypadá jak to vypadá.
Například zatímco turbo diesel v BMW 520d je slabý a neví si s tak velkým autem rady, tak 1.0 TSI v octávii je na prosto dostačující a podobně.
Googlit nepoužil nejlepší příklad ale jiný až opačný kritéria na stejnou spotřebu nebo výkon a chování motorů = to je smutná realita ACZ. Perly jako R6 je pro vůz střední třídy moc atd. = to zažiješ fakt jen na ACZ >:D
Přitom by stačil 1 editor nebo šéfredaktor = prostě nemakat pro koncern ale pro čtenáře ;-)
To je trefný příklad... akorát škoda, že sis ho vymyslel ;-) . Ale spoustu jednodušších diskutérů tím jistě potěšíš a s radostí s tebou budou souhlasit...
Dvoulitrový naftový čtyřválec hraje roli základního motoru, což dokazují i několikeré dotazy zástupců BMW, zda nám přišla jeho síla dostatečná. Pro ně i pro potenciální zájemce máme dobrou zprávu, 20d je důstojný základ pro tento model.
[odkaz]
Blbost, co je psáno to je dáno. A jen tím potvrzuješ co píšu já - tedy že recenze na auto.cz jsou absolutně nekonzistentní. A to proto, že nad tím nikdo nedohlíží.
Jinak by se to, že se v jednom článku objeví "Naftový dvoulitr si s 1,5tunovým tělesem takřka pohrával a po nástupu turbodmychadla k moci předváděl velmi solidní pružné akcelerace" a nakonec u hodnocení té samé ojetiny na tom samém webu "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí" nemohlo stát.
Podle mě osobně dvoulitrová nafta do pětky nepatří a vždycky jsem to každému rozmlouval, ale o tom to není, řeším jen auto.cz které jednou říká to a pak zase tohle.
Názor, že 520D nejede (protože 530D) není nijak ojedinělý ani mezi mými kamarády - fandy.
Kdo psal ten článek o ojetině není známo, ale evidentně se nešel zeptat šéfredaktora, jaký má mít názor, aby vyhovoval dlouhodobé konzistenci článků.
Je spousta jiných případů neobjektivity redaktorů ACZ, ty sis bohužel vybral úplně špatný příklad.
Já kdybych chtěl poukázat na nekonzistentnost redakce a použít přitom OIII 1,0TSI, asi bych hledal test tříválcové konkurence, a ne bazarové prémiové pětky, kde (odhlídnu-li od bazaru) jsou na auto trochu jiné nároky než na zgarba za 400t.
To je ale dvě generace stará ojetina. V jakém stavu bude dvoulitrová nafta po 10 letech a kolik bys jí třeba naměřil na brzdě, to je trošku jiné téma. V recenzích nových aut se shodně píše, že ten dvoulitr 5er stačí... a to se vůbec nepouštím do polemik o tom, že měřítka kompaktního mainstreamu jsou logicky trošku jinde, než o dvě třídy výš v prémii.
Dvě generace stará ojetina, která má ale pořád prakticky ty stejné parametry zrychlení jako jeho novější dva nástupci.
Tím spíš a v kontextu toho, že na tom samém webu existuji recenze starší i novější, které jinak hodnotí tu samou motorizaci kladně, by se to na seriózním webu nemělo stát. Auto.cz je snůška pohádek a lidových pranostik se skvělýma diskuzemi. Nic víc, nic míň.
Hodnocení dynamiky je vždycky subjektivní, záleží na úhlu pohledu, tím spíš u základní motorizace, tím spíš u BMW. Na objektivní hodnocení tu máš čísla.
Já osobně určitě nejsem zastáncem toho, aby nějaký "master redaktor" hlídal konzistenci recenzí... to by třeba znamenalo, že redaktor odevzdá recenzi a pak za ním někdo přijde a řekne mu: "Tak to teda ne, před dvěma lety jsme napsali že dvoulitr jede slušně, tak to koukej přepsat." Chápeš, co by to v konečném důsledku znamenalo?
Některá periodika zavedla odstaveček zvaný "druhý pohled", kde svůj názor vyjádří další redaktor, to se mi třeba docela líbí... pořád je to ale jen názor.
Takto. V ideálnom automobilovom médiu na teste jedného auta pracuje tím redaktorov, ktorí potom spoločne formulujú závery (aj s prihliadnutím na konzistentnosť testov a v kontexte relevantnej konkurencie).
Mne sa ale javí, že na ACZ je to tak, že jeden z (troch?) redaktorov dostane v piatok kľúče od auta s pokynom: do týždňa sprav recenziu a moc sa to po ňom nekontroluje. Jednoducho nie je čas ani ľudia. Zrejme preto sú tu občas (resp. dosť často) pomerne veľké rozdiely v hodnotení toho istého auta. Riešením je, aby sa k testu jedného autora vyjadrili stručne aj iní redaktori (práve štýlom "druhý pohľad", ako píše Emel), alebo aby aspoň testy jednej skupiny áut robil jeden redaktor (povedzme SUV jeden redaktor, športové autá či hotheče druhý atď.), aby bola aspoň aká-taká konzistentnosť. Takto je to "každý pes jiná ves".
Žádnej master redaktor ale šéfredaktor nebo třeba editor = musí a zdůrazňuju musí hlídat jednotný měřítko = u Mondea i Pašíka musí bejt stejný základní kritérium třeba na spotřebu. Neni možná napsat u stejný spotřeby u jednoho že je moc vysoká a u druhýho velmi dobrá = například ;-)
Ak sa ale pozrieš na testy AKTUÁLNEHO radu 5, všade považujú 20d za dostatočne dynamický motor.
Caradvice: In reality the base 520d engine is all you’re likely to need. Pros: Effortless diesel performance
Autoexpress: our choice: 520d
WhatCar: Nearly all buyers are better off with a diesel, and the 2.0-litre (520d) is punchy enough for most. It can whisk you up to motorway speeds without fuss and rarely needs working hard
Takze. So starym Carnivalom r. 2004 cca 4 roky dozadu, obsadeny 4 dospeli plus dieta a pokkt batoziny aj rakvou na streche som dal na trase Oradea - Giurgiu 6,8 na sto. Priemerka bola okolo 100 vzhladom k mensiemu podielu dialnic. Auto prazdne vazi 2,2 tony. Takze u daleko novsieho a lahsieho auta mi to nepride ako nejaky super vysledok.
Je... ale taky hodně nízké SUV. Záleží jen na úhlu pohledu.
Třeba X-Trail je o 6 cm vyšší. Nebo takový Patrol svého času... o dvacet.
A od Outbacku nebo jiných allroadů ho dělí taky 6-8 cm.
Moje zdroje udávají 1674mm Tiguan a 1710mm X-Trail. Nízké SUV je pro mě Qashqai s 1590, eventuálně Kadjar 1607, Tiguan je celkem v normě... CX-5, SantaFe nebo RAV4 mají něco podobného.
Tento dojem som mal už pri uvedení aktuálnej generácie Q7. A z môjho pohľadu je to dobre. Pretože dnešné SUV nepotrebuje zdolávať hlboké vyjazdené koľaje na poľnej ceste, stačí zvládnuť zasneženú cestu do lyžiarskeho strediska. A na to trochu zdvihnuté oplastované kombi so 4WD v pohode stačí.
Mohla by redakce doplnit testovanou konfiguraci? Uvedená není, vypadá to na Highline s 20 palcovými koly + offroad paket + metalíza, to vychází v konfigurátoru na víc (1.154m). Co mě ale zajímá nejvíc je ten boční nášlap, který jsem na webu VW nikde nenašel. To auto totiž vypadá dost jinak než v reálu normální Tiguan Allspace.
Reaguji tím i na některé komentáře k designu a profilu. Ten nášlap to opticky na fotkách snižuje a prodlužuje. Ve skutečnosti však osobně mám na první pohled problém rozeznat Allspace od normálního (pokud nejsou vedle sebe).
Hm, nášlapy nejsou ani v cenících, tipuju "příslušenství". I Škoda tam má věci, co nejsou v konfigurátoru. Ale na to, co u nás VW prodává, tak na webovou prezantaci dost se.re. Najít tam světlou výšku SUV, nebo i ty nášlapy ...... 8-s
Konečně Tiguan vypadá v této větší verzi dospěle... :yes:
Nášlap u SUV je na prd..někde na polní cestě ho narazíš jako nic.
Snad jen pro někoho kdo má SUV jen do města , aby ukázal svaly.. :-)