Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Jízdní dojmy s Volkswagenem Polo GTI: To nejlepší z rodu

63 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Tak dvojliter v segmente B je v dnešnej dobe úplný muscle-car. :-) Už len za motor samotný patrí Volkswagenu veľký :yes: aj keby zvyšok auta nebol podarený. Ale to našťastie neplatí a prvé dojmy naznačujú, že Polo i solídne jazdí. V spojení so značným zväčšením rozmerov (výraz polovičný Golf už nie je správny, skôr trištvrte-Golf) to vyzerá na plnohodnotný hotheč, teda nielen dynamika, ale aj praktickosť a úžitok. Som veľmi zvedavý na porovnanie s Fiestou ST. Ako už teraz si viem tipnúť, že FieSTa bude živelnejšia, agilnejšia a tvrdšia, než GTI, ide mi skôr o ten charakter motora. Predsalen doterajšie motorizácie 1,8R4 vs 1,6R4 neboli moc vzdialené, ale rozdiel medzi charakterom 2,0R4 a 1,5R3 v ttýchto generáciách bude asi značný. Predpokladám, že dvojliter v GTI bude taký pokojnejší, pružnejší a suverénnejší, kdežto trojvalec vo Fieste bude zrejme treba viac chytiť pod krk (ale možno práve preto - plus výraznejší hluk R3 - môže subjektívne pôsobiť dynamickejšie).
Som zvedavý aj na slovenskú cenu (zatiaľ nie je v cenníku) a to hlavne keď príde verzia s manuálom (predsalen malý hotheč si ten manuál pýta).
EDIT: tak už cenník PGTI je aj na slovenskej stránke: 21480 je tak primerane, nie zrovna málo, ale pri danej motorizácii a výbave ani priveľa, ale s manuálom by to mohlo podliezť 20t hranicu a to by bolo zaujímavejšie.
EDIT 2: ak pozerám tú výbavu, tak nie je zrovna štedrá: že sú full LED či automatická klíma za príplatok v tejto triede beriem, ale priplácať si za tempomat, lakťovú opierku či nastaviteľné bedrové opierky by sa nemuselo. Tiež z tých farieb sa ťažšie vyberá, k malému hotheču by sa hodila červená, ale tá je len pastelová a zanikajú v nej markanty GTI, metalízy sú len dve: modrá a šedá.
NoLimitBoy
Tak som si Polo GTI dovybavil a pocitam... Parkovaci asistent (auto bude pouzivat aj manzelka, ktora uz par naraznikov zrusila :-) ) 530 eur, tempomat 420 eur, LED svetla 780 eur, opierky a vyhrievanie sedaciek 910 eur, lepsie radio s navigaciou 800 eur. To su len veci, ktore by som tam ja chcel.
A vysledna cena, 25 tisic eur...
Avatar - iudex
iudex
Presne ako píšeš, chcelo by to pridať LEDky, autoklímu, parkovačky, tempomat, opierky a vyhrievanie sedadiel, to sa v tejto cenovej kategórii už žiada (akurát navi by som si odpustil, mobil + mirrorlink to rieši).
Pritom ako pozerám český konfigurátor, v ČR má PGTI predné LED či autoklímu v sérii.
Avatar - white label
white label
Přesně tak, právě jsem ti to chtěl napsat. Vy to máte jako v Německu, kde je navíc Polo GTI ještě znatelně dražší. U nás tedy lepší výbava a lepší cena k tomu. :yes:
Jen je škoda, že zrovna k té šedé metle Limestone (jejíž odstín se mi líbil už na rychlých G7 před face), nejde objednat palubka bez těch velkých červených panelů, přitom u ostatních barev to jde.
Avatar - Magister
Magister
Myslím, že Ford, ač doteď kraloval, teď tvrdě narazí.
Avatar - iudex
iudex
Uvidíme, aká bude cena FieSTy, ale ten vysoko nacenený štandard nedáva moc pozitívne vyhliadky. A pri vysokej cene bude iba trojvalec pod kapotou mnohým vadiť.
Avatar - Magister
Magister
No právě. Výrazně levnější určitě nebude. A moc nové generaci nevěřím - vzhledem k tomu, že se FieSTy běžně používají na závodech do vrchu nebo slalomech apod., kde 2,0 i 1,6 ukázaly, že vydržely opravdu hodně... tuž nevím, proč tam dávají o tolik menší motor.
cape
ja ti neviem... ja mam focusa 1.5 ecoboost a fiesta 1.0 ecoboost ( minula gen. ) a porste ten 3valec vo fieste je zabavny... do sportoveho auta sa urcite hodi ( samozrejme neviem aky bude 1.5 R3 ).. ja by som to ako minus vobec nebral..
ten motor je tocivy , zvuk sa mi naopak paci..
Avatar - CHerokee
CHerokee
A jel jsi někdy v ST? Páč já mám zkušenost s obojím ado 3 válce už bych nešel.
MariAchi
Ty se zase nejak neumis domluvi sam se sebou za koho tu budes vystupovat, Magistere 8-s :no:
MariAchi
V cem kraloval a proc narazi?
Fiesta ST nebyla nejlepsi auto v segmentu, Polo taky ne, byly to pro me spise protipoly na tema maly HH. Polo se uz nejak profiluje, jaka bude FieSTa jeste vlastne nikdo poradne nevi.
Ale ty ses jen potreboval uplivnout na tema "Fuj, zase trihrnek", vid?
Avatar - Emel
Emel
A co bylo to nejlepší auto? Za mě byla poslední inkarnace GTI hodně dobrá... 1.8TSI s manuálem... hele, já bych si v té třídě asi vybral Polo. Nebo Swift Sport, za méně peněz méně koní.

PS: zaznamenal jsem nějakou zvláštní edici u Yarisu za cenu kompaktního hh, to by taky nemuselo být marné.
Avatar - iudex
iudex
Clio RS určite nie. Angláni si dosť chválili 208 GTi, aj keď väčšinou tiež za kráľa béčkových HH považovali ST.
Ten Yaris myslíš asi GRMN, 1,8turbo s cenou 850t Kč :-O Asi to nebude márne, ale to nik nezistí, lebo za tú cenu si kúpi Megane RS a ešte mu zostane.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Hele, na C-RS mi nešahej. ;-) To si to vyžralo spíš za poměrně radikální změnu oproti předchůdci než že by to bylo tak špatné auto. Navíc ten pojem "nejlepší" je dost zrádný. Možná Clio nebylo a není tzv. nejlepší, ale stran zábavy minimálně jedno z nejlepších. Podvozkově i sladěním motoru s převodovkou. O tom si "studenej čumák" 208GTi může nechat zdát. Těch "určitě ne nejlepších" C-RS je dneska plná Smyčka a vzápětí s tím můžeš oblítávat vyřizování ve městě - o tom si může zase nechat zdát FieSTa. A pokud se Pola týká, mě celkem zklamalo (nejspíš přehnaná očekávání) to nadšeně vítané,1.8 TSI a manuálem obdařené předchozí GTI. Nějaké srovnávání s G-GTI P mě nenapadlo ani na okamžik, jakkoliv uznávám, že i ono jaksi zgrantúrovatělo. Pročež jsem i nyní raději opatrný v předběžných soudech.
Avatar - white label
white label
Souhlas, taky jsem na nové Polo GTI (jízdně) zvědavý... a čekám všechno možné, od zklamání, až po případné nadšení.
Avatar - iudex
iudex
Tak do malých HH Ti nechcem kecať, máš odskúšané, len predávam, ako som kúpil (zväčša na britských weboch). Mne osobne by vadil ten povinný automat, ale zase ja nie som objektívny, mne by v HH vadil aj famózny 8° ZF. ;-) A Renault všeobecne hotheče vie, vcelku veľké nádeja vkladám do nového Meganu RS a napriek mojej voľbe ho určite pôjdem vyskúšať, keď príde na trh.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pokud jsi sledoval zahraniční testy, tak většino byla za krála považována Fiesta ST s 1,6 ecoboostem. Po dvou výborných motorech 2,0 a 1,6 se toho zmrzačeného nového motoru bojí skoro všichni majitelé současných ST...viz ST-RS forum.
Avatar - white label
white label
Tak zrovna v malém hh bych se přechodu z R4 1.6 na R3 1.5 až tak nebál. Klidně to nakonec může dopadnout docela dobře.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nejsem si jist zda klientela co měla 2,0 nebo 1,6 4 válec půjde to tříválce. Já bych naši 1,6 rozhodně neměnil a co znám majitele, jsou na tom podobně. Nevím, proč by za takové peníze měl člověk dělat kompromisy.
Avatar - white label
white label
Proč píšeš o 2.0, když poslední FieSTa měla 1.6?
MariAchi
V cem jeta 1,5 kompromis proti te odchazejici 1,6? Ma o deci mensi objem, o dvacet koni vyssi vykon i vyssi kroutak, je mensi a lehci, tak jaky kompromis?! Ty ses proste vsadil s Magisterem = sam se sebou, ze budes jen plivat na trihrnky a tu pozu tu tvrdosijne drzis jak Arese rucni brzdu...
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Golf vs Polo... Myslim ze aj Golf to bude mat stazene. Cena Polo Gti v UK je 18K a Golf je 28K to je Ł 10 000 markantny rozdiel...
Avatar - iudex
iudex
Jj, mnohé testy Pola boli v duchu: potrebujete ešte Golf? A pri GTI to bude možno ešte aktuálnejšie, predsalen oba majú dvojlitre, len Polo mierne podladený (samozrejme platí pre základný Golf GTI, Performance so samosvorom je už niekde inde).
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Neviem ako je to z tym miestom v kabine. V manzelkinej Fieste je to vzadu ako na lavici obzalovanych a tiez tam je plastova spust vsade kde sa pozries a coho sa dotknes... osobne by som volil Polo ...Golf je stale nad Polom aj imidzovo aj velkostou atd... ale tam potom klienti Golfu musia zabudnut na ten cenovy rozdiel ten moze byt v CR kludne 250 000 korun medzi Golf Gti a Polo Gti. Tie ceny by mali zverejnit tento mesiac a rozdiel urite nebude radovo v desat tisicoch korun...
Avatar - iudex
iudex
Práve vo vnútornom priestore je nové Polo o parník ďalej, ako nová Fiesta. Osobne som nesedel vzadu, ale od pohľadu je to tak na úrovni Focusu a aj testy všade uvádzajú, že priestor je skoro na úrovni nižšej strednej a napr. v teste Autogefuhl na YT sa 186 cm redaktor dozadu vošiel v pohode, čo pri Fieste nehrozí.
Ako klasicky pri VW bude výsledná cena vyššia (už vyššie som poukázal na to, že v PGTI si treba priplatiť aj za samozrejmé veci), ale to platí aj pre Golf a teda odstup bude zachovaný, takže ak trochu vybavené PGTI bude za 25t, tak podobne vybavený GGTI bude za cenníkových 34t. A ani s nejak extra zľavou sa nedá počítať, teraz som si nechal naceniť Golf R a pri minime príplatkov som prekročil 40t a aj po maximálnej zľave 10% (viac nechceli pustiť) som bol na 36t eurách, čo je na kompaktný mainstream dosť.
_MT_
Já ti nevím, ale minimálně v Německu má Golf snad všechno tohle v základu. Pořád je za co připlácet, ne, že ne. Ale věci jako LED světla, vyhřívání sedaček nebo automatická klimatizace v základu jsou. A 34 za to nechtějí.
Avatar - white label
white label
Myslím, že psal spíš o situaci/cenách na Slovensku.
_MT_
Tak jsme v EU. A sto tisíc by za výlet už stálo. Pokud to doma nebudou schopni stáhnout. Nevím, jak je to s nákupem v Rakousku s tou jejich daní, nebo co to tam mají. To by pro Slováka asi bylo schůdnější než Německo.

Spíš bych ale čekal, že se prostě spletl. Třeba to není v základu, v ČR je výbava také trochu oholená, ale €34k? Leda by ve slovenském zastoupení blouznili.
Avatar - white label
white label
Myslel jsem to na ty přední LED světla, jako, že v Německu jsou v základu, ale na Slovensku ne (a taky mají ceny v eurech).
Jinak ten cenový rozdíl (při srovnatelné výbavě) by byl samozřejmě menší (i na Slovensku), než iudex napsal.
Avatar - iudex
iudex
Nebol, viď ja 10:01.
Avatar - iudex
iudex
Presna ako píše wl, písal som o Slovensku. U nás je tá výbava častokrát odlišná (väčšinou oholená), ako to najlepšie ukazuje to Polo GTI (nemáme LED ani autoklímu v základe, ako vy).
A ten Golf GTI tých 34t dosiahne ako nič, základná cena GTI s DSG (aby bolo porovnateľné s Polom) je 30820 eur, pri len pár nevyhnutných príplatkoch (farba, 18" alu, LED, parkovacie senzory a vyhrievané sedadlá) je to presne 34270 eur. Čiže presne ako som písal, Polo GTI 25t, porovnateľne vybavený Golf GTI 34t. ;-)
Avatar - white label
white label
Tím chceš říct, že to extras co u vás koupíš na GGTI za něco přes 3tis. euro, na PGTI koupíš jen za 500 euro?
Avatar - iudex
iudex
Nie, tú cenu Pola GTI 25t eur som písal s porovnateľnou výbavou (teda LED, parkovačky, autoklíma, vyhrievané sedadlá, tempomat, farba), základná cena PGTI je spomínaných 21t. Teda opakujem, rozdiel medzi porovnateľne vybaveným Polom GTI a Golfom GTI je cca. 9000 eur.
Avatar - white label
white label
Takže základní cena je u vás 21.480,-, tak to jsem se včera nějak špatně díval, myslel jsem si totiž, že je to 24.480,-, sám nevím proč. 8-s
_MT_
Jenže věci, které jsi u Pola za 25k psal (těch 25 tedy uváděl NoLimitBoy), má Golf v Německu víceméně v základu a stojí snad 30. Jak říkám, pořád je za co připlácet a není problém cenu Golfu zvednout. Ale budou to třeba věci, které Polo ani mít nemůže, nebo minimálně nejsou v těch 25 tisících a musel by sis připlácet u obou, kdy by rozhodovaly jen rozdíly ve výši příplatku.

Tím, že je to v Německu v základu, jsem chtěl říct, že se stačí podívat na základní cenu. Chápu, že píšeš o Slovensku. Šlo mi o 25 vs 34. Buď je v těch 25 víc výbavy, nebo máte Golf předražený.

PS: Došlo mi, že ty asi budeš koukat na pětidveřový s DSG, kdežto já beru třídveřový s manuální. To není zrovna zanedbatelný rozdíl. Jo, kde jsou ty časy, kdy GTI začínal na 630, nebo kolik to bylo. :-)
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, aby to bolo porovnateľné, bral som 5dv s DSG (Polo 3dv ani manuál nemá). A výbavu som bral slovenskú, kde sú veci trochu inak ako v CZ/DE, preto by som musel priplatiť aj niektoré veci, ktoré sú u vás v základe.
_MT_
Pokud jsou výbavy skutečně srovnané, tak je to velký rozdíl. Část jde na vrub výkonu (při uvedení G7 si účtovali myslím cca. dva tisíce za kW), ale přesto. Představ si takový rozdíl rozdíl u 1,0 TSI.

Jinak to, že Polo nemá třídveřovou verzi, je pro mne chyba Pola. Manuál snad bude.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, v poslednom Grand Tour sa May vyjadril nejak v zmysle toho ze načo Golf keď je Up! GTI >:D rozmerovo aj výkonovo blízko originálnemu Mk I. a cenovo na míle súčasnému :-)
Avatar - iudex
iudex
Má to niečo do seba, v podstate Up GTI má rovnaký výkon a výrazne väčší krútiak ako prvý GGTI. :-) Ale vážne, Up je hračka, nie dospelé auto, k tomu krabicoidný utilitaristický dizajn a ako motor litrový trojvalec. Kdežto Polo sa výrazne blíži Golfu ako výzorom, tak i technikou, výkonom a dynamikou, takže tam je tá dilema PGTI vs. GGTI opodstatnená.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No vsak ale ma aj 200 kilo nadvahu oproti MkI. :-) takze ten krutiaci moment to zcasti vyrovna. Ale jasne Polo bude jazdne uplne niekde inde. Akurat ked sa clovek na to pozrie optikou penazi ... kazdy to ma ale nastavene inak.
MariAchi
...bych si dovolil trochu zchladit.
Polo je sice delo ve sve tride, ale ten dvoulitr tak nejak neberu. Ano, je fajn, ze VW nepodlehlo mode a nedalo do Pola GTi nejaky 1,0 TSI naladeny na kdovijak sileny vykon a misto toho namontovali pod kapotu reaktor, ktery by i bez preplnovani umel s Polem slusne cvicit. A coz teprve s vykonem, ktery je jako z Golfu V GTi a kroutakem, ktery ho i o dost prevysuje?
Ja to ale vidim trochu jinak (uz jsem se s tim naucil zit):
Polo s dvoulitrem turbo je ve sve tride muscle car, jak uz tu kdosi nahore uvedl, ale u takto maleho auta je velky a jiste i tezky motor pred predni napravou dost limitujicim faktorem pri ladeni jizdnich vlastnosti. Ja vim, ze VW uz nejakou dobu aplikuje hlinik vsude mozne, ale nejde jen o motor samotny, ale i o prislusenstvi - treba chladice a jejich naplne, ktere budou oproti trihrnkum vyrazne vetsi... Myslim si zkratka, ze mensi motor - byt nahoneny - by byl pri hmotnosti lehce pres tunu vhodnejsi. Fiesta s 1,0EB vazi cca 1150kg, Polo GTI pak 1350 - to je 200kg rozdil, fakt to stoji za to?
Ostatne VW GTi nebyly nikdy zadne bestie s ohen slehajicimi vyfuky, prave naopak, byly krotke a jizda s nimi nevypovidala moc o jejich atleticke povaze - dokud ridic nechtel vykon.
U Audi S1 ten reaktor chapu a beru vsemi deseti, ale v Polu GTi se tak nejak ztraci vyhoda Pola proti Golfu - mensi a lehci auto s podstatne nizsimi naklady.
A nejak to vrha maly ale prece stin na 1,5 TSI - cozpak ten nejde naladit na 200k..? Proc jako?
Navic absence manualu (byt osobne bych radeji automat) je trochu dost omezujici, treba to casem napravi, ale i tak je cena hodne vyrazne pres pul mega za prcka auto proste moc vysoka.
Za me tedy spise rozpaky, i kdyz dvoulitr turbo v Polu je proste dvoulitr turbo v Polu :-)
Avatar - iudex
iudex
Máš v niečom pravdu, nebyť tam "veľkoobjemový" motor (v intenciách triedy), mohlo byť Polo ľahšie a možno aj agilnejšie. Popravde sám som čakal, že tam bude prifúknutá 1,5TSI s výkonom práve tých 200k, ale zase za dvojliter som rád, predsalen ten objem bude cítiť aj pozitívne (životaschopnosť aj pred nafúkaním turba, pružnosť). K tej hmotnosti: litrová Fiesta môže byť superľahká, ale ST bude mať o polovicu objemnejší motor, plus periférie, tipujem aspoň o metrák viac, ako 1,0EB. Naviac časť toho nárastu hmotnosti u PGTI pôjde na vrub karosérii, ktorá celkovo výrazne narástla (čo sa zase prejavuje na dospelejšom jazdnom prejave), takže tipujem, že aj s rovnakým motorom by bolo Polo ťažšie, ako Fiesta (ktorá stále zostáva typickým malým autom) a preto menej dynamické a i z tohto pohľadu je objemnejší motor dobre.
A napokon je otázka, či zákazníci chcú taký ostrý a tvrdý hotheč, ako bola minulá FieSTa, kde motoristickí novinári síce chválili, ale reálnych záujemcov (námatkou woody-alien) to odradilo. Osobne myslím, že dospelejší prejav Pola GTI osloví viac záujemcov.
Avatar - white label
white label
Ano, argumentace rozdílem hmotnosti proti běžnému modelu s litrový tříválcem není nejlepší nápad. Uvidíme kolik bude vážit podstatně silnější hh ST, přičemž ten rozdíl samozřejmě nebude jen o větším/silnějším motoru.
MariAchi
Minula ST ma nejakych 1190 kg, pokud se nepletu, porad je tam rozdil 150 kg proti tomuto Polu, a to ma ST 1,6 ctyrvalec. Nemyslim, ze by nova ST mela byt nejak tezsi, nez ta stara, spis tipuju, ze bude o neco lehci.
Zajimave, necekal bych, ze se zrovna tady a s vami (ty + Iudex + Dinar) budu prit o tom, ze lehci auto s nizsim vykonem muze byt lepsi nez tezke auto s reaktorem pod kapotou...
Avatar - white label
white label
Jenže ani jeden z nás nic takového obecně netvrdí, to je jen tvá zobecňující (účelová) interpretace. ;-)

P.S. Mimochodem postav vedle sebe minulou g. Fiesty a tu současnou Pola, pak si ještě vlez dovnitř (i dozadu) a zjistíš, že do značné míry porovnáváš neporovnatelné.
A třeba nejslabší (48kW) Polo s R3 1.0 je o 50 kg lehčí, než nejsilnější (85kW) Polo s R3 1.0.
_MT_
A to byla hmotnost naměřená, nebo udávaná? Je totiž otázkou, co bys naměřil, kdybys zvážil obdobně vybavené kusy. V poslední době nastal posun a automobilky uvádí interval provozních hmotností, takže by bylo minimálně zajímavé se podívat, jak si vedou nejtěžší konfigurace.
Avatar - white label
white label
Jj, reálná hmotnost je vždy nejistá, dokud se konkrétní auto nezváží.
MariAchi
Tak o 150 kg se snad nesekli, ne?
Avatar - white label
white label
To snad ne, ale jde o rozdíl dvou papírových údajů, takže celkový rozptyl může být nemalý.
_MT_
U Fiesty snad ne, ale Ford zvládl i více.
Šimpanz
No skoro, "jenom" o 123kg
[odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Tak ono polo už dnes není malé auto, o kolik je menší než to stilo s 2,4 pětiválcem, které jsi měl? Je to stejně velké jako astra F gsi, kde byl dvoulitr, nebo trojkový golf, kde jsi mohl mít i šestiválec. Narozdíl o nich má nějak řešenou nedotáčivost, byť jen přes brzdy, z mého pohledu tomu autu chybí k dokonalému HH své doby právě jenom el. dif z golfu gti. Ale to už by golf nedával smysl vůbec, takže v podstatě je polo gti ok. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Presne, dostať Polo samosvor VAQ, tak by som videl len málo dôvodov priplácať za Golf GTI (ak vôbec).
Avatar - white label
white label
Souhlas, přičemž aktuální Polo je celkově dokonce větší, než G4 u něhož byla verze R32 jednoznačně nejlepší rychlou/sportovně orientovanou verzí.
A 2L R4 byl už i v minulé menší generaci Pola:
[odkaz]
MariAchi
Mas recht, taky jiste pamatujes, jak ten peticlankovy litinovy radiator vpredu tahal Stilo ven ze zatacky, zejmena prechody leva-prava mu delaly fakt problemy... A nemysli si - jels to sice na * gumach, ale ani na 18" s Pirellkama PZero to nebylo o moc lepsi...
Jako hracka je Polo GTi opravdu paradni, to jo, no pokud beru takovy maly HH jako druhe auto do rodiny, tak nevim, jestli bych opravdu sel po dvoulitru, to proste popira ten maly hatch. Ja nezpochybnuju fakt, ze to asi bude ve sve kategorii jedno z TOP aut, namatkou tam prihodim tu FieSTu, kterou jeste neznam, a samozrejme Mini. Ma to atraktivitu hracky na vikendy, ale ztraci to pro me atraktivitu malych aut.
Ale chapu, ze tenhle nazor je ve zdejsich kruzich ojedinely, kdyz jsem si dovolil kritizovat nektere dospele HH ze s cenou mega plus a devatnactipalcovymi koly a supertvrdym podvozkem uz nejsou dobre jako HB, byt jsou super HOT, taky jsem narazil :-)
Avatar - CHerokee
CHerokee
Byly lepší doby, kdy se do Golfu dával 6 válec. A dnes to jsou nejcenější Golfy. A to nebyl Golf větší než tohle Polo.
MariAchi
Ja vim, v sestivalcovych Golfech vsech generaci jsem neco odjezdil, ale pokud jde ciste o jizdni vlastnosti, tak bych minimalne od GV volil spise GTI, nez R32 i pres pohon vsech kol.
Avatar - white label
white label
"...tak bych minimalne od GV volil spise GTI, nez R32..."
U G5 ano, ale "OD" G5 těžko, když právě G5 byl poslední generací Golfu s GR32(VR6).
Jen to dokazuje, že nic neplatí (absloutně) obecně, prostě u G4 se R32 povedl lépe, než R32 u G5, a naopak G5 GTI byl o parník lepší, než všemožné G4 GTI.
MariAchi
Ano, melo tam byt u GV...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
40litrová nádrž je v takovém autě jak pěst na oko. ;-\
Avatar - iudex
iudex
Asi rovnako, ako 52 litrová vo vyššej strednej (tuším E-klasse?).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jestli se nepletu, u M-B je praxe taková, že nabízí dvě velikosti nádrže. Jednu pro emisní testy a jednu pro ty, kdo chtějí normálně jezdit.
Avatar - iudex
iudex
Áno, viem, že si môžeš priplatiť väčšiu (tuším 70 litrovú). Len už z princípu ma ako zákazníka nas.rie, ak si musím priplatiť za samozrejmosť (ktorou doteraz veľká nádrž bola).