Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
MariAchi
...bych si dovolil trochu zchladit.
Polo je sice delo ve sve tride, ale ten dvoulitr tak nejak neberu. Ano, je fajn, ze VW nepodlehlo mode a nedalo do Pola GTi nejaky 1,0 TSI naladeny na kdovijak sileny vykon a misto toho namontovali pod kapotu reaktor, ktery by i bez preplnovani umel s Polem slusne cvicit. A coz teprve s vykonem, ktery je jako z Golfu V GTi a kroutakem, ktery ho i o dost prevysuje?
Ja to ale vidim trochu jinak (uz jsem se s tim naucil zit):
Polo s dvoulitrem turbo je ve sve tride muscle car, jak uz tu kdosi nahore uvedl, ale u takto maleho auta je velky a jiste i tezky motor pred predni napravou dost limitujicim faktorem pri ladeni jizdnich vlastnosti. Ja vim, ze VW uz nejakou dobu aplikuje hlinik vsude mozne, ale nejde jen o motor samotny, ale i o prislusenstvi - treba chladice a jejich naplne, ktere budou oproti trihrnkum vyrazne vetsi... Myslim si zkratka, ze mensi motor - byt nahoneny - by byl pri hmotnosti lehce pres tunu vhodnejsi. Fiesta s 1,0EB vazi cca 1150kg, Polo GTI pak 1350 - to je 200kg rozdil, fakt to stoji za to?
Ostatne VW GTi nebyly nikdy zadne bestie s ohen slehajicimi vyfuky, prave naopak, byly krotke a jizda s nimi nevypovidala moc o jejich atleticke povaze - dokud ridic nechtel vykon.
U Audi S1 ten reaktor chapu a beru vsemi deseti, ale v Polu GTi se tak nejak ztraci vyhoda Pola proti Golfu - mensi a lehci auto s podstatne nizsimi naklady.
A nejak to vrha maly ale prece stin na 1,5 TSI - cozpak ten nejde naladit na 200k..? Proc jako?
Navic absence manualu (byt osobne bych radeji automat) je trochu dost omezujici, treba to casem napravi, ale i tak je cena hodne vyrazne pres pul mega za prcka auto proste moc vysoka.
Za me tedy spise rozpaky, i kdyz dvoulitr turbo v Polu je proste dvoulitr turbo v Polu :-)
Polo je sice delo ve sve tride, ale ten dvoulitr tak nejak neberu. Ano, je fajn, ze VW nepodlehlo mode a nedalo do Pola GTi nejaky 1,0 TSI naladeny na kdovijak sileny vykon a misto toho namontovali pod kapotu reaktor, ktery by i bez preplnovani umel s Polem slusne cvicit. A coz teprve s vykonem, ktery je jako z Golfu V GTi a kroutakem, ktery ho i o dost prevysuje?
Ja to ale vidim trochu jinak (uz jsem se s tim naucil zit):
Polo s dvoulitrem turbo je ve sve tride muscle car, jak uz tu kdosi nahore uvedl, ale u takto maleho auta je velky a jiste i tezky motor pred predni napravou dost limitujicim faktorem pri ladeni jizdnich vlastnosti. Ja vim, ze VW uz nejakou dobu aplikuje hlinik vsude mozne, ale nejde jen o motor samotny, ale i o prislusenstvi - treba chladice a jejich naplne, ktere budou oproti trihrnkum vyrazne vetsi... Myslim si zkratka, ze mensi motor - byt nahoneny - by byl pri hmotnosti lehce pres tunu vhodnejsi. Fiesta s 1,0EB vazi cca 1150kg, Polo GTI pak 1350 - to je 200kg rozdil, fakt to stoji za to?
Ostatne VW GTi nebyly nikdy zadne bestie s ohen slehajicimi vyfuky, prave naopak, byly krotke a jizda s nimi nevypovidala moc o jejich atleticke povaze - dokud ridic nechtel vykon.
U Audi S1 ten reaktor chapu a beru vsemi deseti, ale v Polu GTi se tak nejak ztraci vyhoda Pola proti Golfu - mensi a lehci auto s podstatne nizsimi naklady.
A nejak to vrha maly ale prece stin na 1,5 TSI - cozpak ten nejde naladit na 200k..? Proc jako?
Navic absence manualu (byt osobne bych radeji automat) je trochu dost omezujici, treba to casem napravi, ale i tak je cena hodne vyrazne pres pul mega za prcka auto proste moc vysoka.
Za me tedy spise rozpaky, i kdyz dvoulitr turbo v Polu je proste dvoulitr turbo v Polu :-)
Máš v niečom pravdu, nebyť tam "veľkoobjemový" motor (v intenciách triedy), mohlo byť Polo ľahšie a možno aj agilnejšie. Popravde sám som čakal, že tam bude prifúknutá 1,5TSI s výkonom práve tých 200k, ale zase za dvojliter som rád, predsalen ten objem bude cítiť aj pozitívne (životaschopnosť aj pred nafúkaním turba, pružnosť). K tej hmotnosti: litrová Fiesta môže byť superľahká, ale ST bude mať o polovicu objemnejší motor, plus periférie, tipujem aspoň o metrák viac, ako 1,0EB. Naviac časť toho nárastu hmotnosti u PGTI pôjde na vrub karosérii, ktorá celkovo výrazne narástla (čo sa zase prejavuje na dospelejšom jazdnom prejave), takže tipujem, že aj s rovnakým motorom by bolo Polo ťažšie, ako Fiesta (ktorá stále zostáva typickým malým autom) a preto menej dynamické a i z tohto pohľadu je objemnejší motor dobre.
A napokon je otázka, či zákazníci chcú taký ostrý a tvrdý hotheč, ako bola minulá FieSTa, kde motoristickí novinári síce chválili, ale reálnych záujemcov (námatkou woody-alien) to odradilo. Osobne myslím, že dospelejší prejav Pola GTI osloví viac záujemcov.
A napokon je otázka, či zákazníci chcú taký ostrý a tvrdý hotheč, ako bola minulá FieSTa, kde motoristickí novinári síce chválili, ale reálnych záujemcov (námatkou woody-alien) to odradilo. Osobne myslím, že dospelejší prejav Pola GTI osloví viac záujemcov.
Ano, argumentace rozdílem hmotnosti proti běžnému modelu s litrový tříválcem není nejlepší nápad. Uvidíme kolik bude vážit podstatně silnější hh ST, přičemž ten rozdíl samozřejmě nebude jen o větším/silnějším motoru.
Minula ST ma nejakych 1190 kg, pokud se nepletu, porad je tam rozdil 150 kg proti tomuto Polu, a to ma ST 1,6 ctyrvalec. Nemyslim, ze by nova ST mela byt nejak tezsi, nez ta stara, spis tipuju, ze bude o neco lehci.
Zajimave, necekal bych, ze se zrovna tady a s vami (ty + Iudex + Dinar) budu prit o tom, ze lehci auto s nizsim vykonem muze byt lepsi nez tezke auto s reaktorem pod kapotou...
Zajimave, necekal bych, ze se zrovna tady a s vami (ty + Iudex + Dinar) budu prit o tom, ze lehci auto s nizsim vykonem muze byt lepsi nez tezke auto s reaktorem pod kapotou...
Jenže ani jeden z nás nic takového obecně netvrdí, to je jen tvá zobecňující (účelová) interpretace. ;-)
P.S. Mimochodem postav vedle sebe minulou g. Fiesty a tu současnou Pola, pak si ještě vlez dovnitř (i dozadu) a zjistíš, že do značné míry porovnáváš neporovnatelné.
A třeba nejslabší (48kW) Polo s R3 1.0 je o 50 kg lehčí, než nejsilnější (85kW) Polo s R3 1.0.
P.S. Mimochodem postav vedle sebe minulou g. Fiesty a tu současnou Pola, pak si ještě vlez dovnitř (i dozadu) a zjistíš, že do značné míry porovnáváš neporovnatelné.
A třeba nejslabší (48kW) Polo s R3 1.0 je o 50 kg lehčí, než nejsilnější (85kW) Polo s R3 1.0.
A to byla hmotnost naměřená, nebo udávaná? Je totiž otázkou, co bys naměřil, kdybys zvážil obdobně vybavené kusy. V poslední době nastal posun a automobilky uvádí interval provozních hmotností, takže by bylo minimálně zajímavé se podívat, jak si vedou nejtěžší konfigurace.
Jj, reálná hmotnost je vždy nejistá, dokud se konkrétní auto nezváží.
Tak ono polo už dnes není malé auto, o kolik je menší než to stilo s 2,4 pětiválcem, které jsi měl? Je to stejně velké jako astra F gsi, kde byl dvoulitr, nebo trojkový golf, kde jsi mohl mít i šestiválec. Narozdíl o nich má nějak řešenou nedotáčivost, byť jen přes brzdy, z mého pohledu tomu autu chybí k dokonalému HH své doby právě jenom el. dif z golfu gti. Ale to už by golf nedával smysl vůbec, takže v podstatě je polo gti ok. ;-)
Presne, dostať Polo samosvor VAQ, tak by som videl len málo dôvodov priplácať za Golf GTI (ak vôbec).
Souhlas, přičemž aktuální Polo je celkově dokonce větší, než G4 u něhož byla verze R32 jednoznačně nejlepší rychlou/sportovně orientovanou verzí.
A 2L R4 byl už i v minulé menší generaci Pola:
[odkaz]
A 2L R4 byl už i v minulé menší generaci Pola:
[odkaz]
Mas recht, taky jiste pamatujes, jak ten peticlankovy litinovy radiator vpredu tahal Stilo ven ze zatacky, zejmena prechody leva-prava mu delaly fakt problemy... A nemysli si - jels to sice na * gumach, ale ani na 18" s Pirellkama PZero to nebylo o moc lepsi...
Jako hracka je Polo GTi opravdu paradni, to jo, no pokud beru takovy maly HH jako druhe auto do rodiny, tak nevim, jestli bych opravdu sel po dvoulitru, to proste popira ten maly hatch. Ja nezpochybnuju fakt, ze to asi bude ve sve kategorii jedno z TOP aut, namatkou tam prihodim tu FieSTu, kterou jeste neznam, a samozrejme Mini. Ma to atraktivitu hracky na vikendy, ale ztraci to pro me atraktivitu malych aut.
Ale chapu, ze tenhle nazor je ve zdejsich kruzich ojedinely, kdyz jsem si dovolil kritizovat nektere dospele HH ze s cenou mega plus a devatnactipalcovymi koly a supertvrdym podvozkem uz nejsou dobre jako HB, byt jsou super HOT, taky jsem narazil :-)
Jako hracka je Polo GTi opravdu paradni, to jo, no pokud beru takovy maly HH jako druhe auto do rodiny, tak nevim, jestli bych opravdu sel po dvoulitru, to proste popira ten maly hatch. Ja nezpochybnuju fakt, ze to asi bude ve sve kategorii jedno z TOP aut, namatkou tam prihodim tu FieSTu, kterou jeste neznam, a samozrejme Mini. Ma to atraktivitu hracky na vikendy, ale ztraci to pro me atraktivitu malych aut.
Ale chapu, ze tenhle nazor je ve zdejsich kruzich ojedinely, kdyz jsem si dovolil kritizovat nektere dospele HH ze s cenou mega plus a devatnactipalcovymi koly a supertvrdym podvozkem uz nejsou dobre jako HB, byt jsou super HOT, taky jsem narazil :-)
Byly lepší doby, kdy se do Golfu dával 6 válec. A dnes to jsou nejcenější Golfy. A to nebyl Golf větší než tohle Polo.
Ja vim, v sestivalcovych Golfech vsech generaci jsem neco odjezdil, ale pokud jde ciste o jizdni vlastnosti, tak bych minimalne od GV volil spise GTI, nez R32 i pres pohon vsech kol.
"...tak bych minimalne od GV volil spise GTI, nez R32..."
U G5 ano, ale "OD" G5 těžko, když právě G5 byl poslední generací Golfu s GR32(VR6).
Jen to dokazuje, že nic neplatí (absloutně) obecně, prostě u G4 se R32 povedl lépe, než R32 u G5, a naopak G5 GTI byl o parník lepší, než všemožné G4 GTI.
U G5 ano, ale "OD" G5 těžko, když právě G5 byl poslední generací Golfu s GR32(VR6).
Jen to dokazuje, že nic neplatí (absloutně) obecně, prostě u G4 se R32 povedl lépe, než R32 u G5, a naopak G5 GTI byl o parník lepší, než všemožné G4 GTI.
twistedTSD
40litrová nádrž je v takovém autě jak pěst na oko. ;-\
Asi rovnako, ako 52 litrová vo vyššej strednej (tuším E-klasse?).
Jestli se nepletu, u M-B je praxe taková, že nabízí dvě velikosti nádrže. Jednu pro emisní testy a jednu pro ty, kdo chtějí normálně jezdit.
Áno, viem, že si môžeš priplatiť väčšiu (tuším 70 litrovú). Len už z princípu ma ako zákazníka nas.rie, ak si musím priplatiť za samozrejmosť (ktorou doteraz veľká nádrž bola).
Som zvedavý aj na slovenskú cenu (zatiaľ nie je v cenníku) a to hlavne keď príde verzia s manuálom (predsalen malý hotheč si ten manuál pýta).
EDIT: tak už cenník PGTI je aj na slovenskej stránke: 21480 je tak primerane, nie zrovna málo, ale pri danej motorizácii a výbave ani priveľa, ale s manuálom by to mohlo podliezť 20t hranicu a to by bolo zaujímavejšie.
EDIT 2: ak pozerám tú výbavu, tak nie je zrovna štedrá: že sú full LED či automatická klíma za príplatok v tejto triede beriem, ale priplácať si za tempomat, lakťovú opierku či nastaviteľné bedrové opierky by sa nemuselo. Tiež z tých farieb sa ťažšie vyberá, k malému hotheču by sa hodila červená, ale tá je len pastelová a zanikajú v nej markanty GTI, metalízy sú len dve: modrá a šedá.
A vysledna cena, 25 tisic eur...
Pritom ako pozerám český konfigurátor, v ČR má PGTI predné LED či autoklímu v sérii.
Jen je škoda, že zrovna k té šedé metle Limestone (jejíž odstín se mi líbil už na rychlých G7 před face), nejde objednat palubka bez těch velkých červených panelů, přitom u ostatních barev to jde.
ten motor je tocivy , zvuk sa mi naopak paci..
Fiesta ST nebyla nejlepsi auto v segmentu, Polo taky ne, byly to pro me spise protipoly na tema maly HH. Polo se uz nejak profiluje, jaka bude FieSTa jeste vlastne nikdo poradne nevi.
Ale ty ses jen potreboval uplivnout na tema "Fuj, zase trihrnek", vid?
PS: zaznamenal jsem nějakou zvláštní edici u Yarisu za cenu kompaktního hh, to by taky nemuselo být marné.
Ten Yaris myslíš asi GRMN, 1,8turbo s cenou 850t Kč :-O Asi to nebude márne, ale to nik nezistí, lebo za tú cenu si kúpi Megane RS a ešte mu zostane.
Ako klasicky pri VW bude výsledná cena vyššia (už vyššie som poukázal na to, že v PGTI si treba priplatiť aj za samozrejmé veci), ale to platí aj pre Golf a teda odstup bude zachovaný, takže ak trochu vybavené PGTI bude za 25t, tak podobne vybavený GGTI bude za cenníkových 34t. A ani s nejak extra zľavou sa nedá počítať, teraz som si nechal naceniť Golf R a pri minime príplatkov som prekročil 40t a aj po maximálnej zľave 10% (viac nechceli pustiť) som bol na 36t eurách, čo je na kompaktný mainstream dosť.
Spíš bych ale čekal, že se prostě spletl. Třeba to není v základu, v ČR je výbava také trochu oholená, ale €34k? Leda by ve slovenském zastoupení blouznili.
Jinak ten cenový rozdíl (při srovnatelné výbavě) by byl samozřejmě menší (i na Slovensku), než iudex napsal.
A ten Golf GTI tých 34t dosiahne ako nič, základná cena GTI s DSG (aby bolo porovnateľné s Polom) je 30820 eur, pri len pár nevyhnutných príplatkoch (farba, 18" alu, LED, parkovacie senzory a vyhrievané sedadlá) je to presne 34270 eur. Čiže presne ako som písal, Polo GTI 25t, porovnateľne vybavený Golf GTI 34t. ;-)
Tím, že je to v Německu v základu, jsem chtěl říct, že se stačí podívat na základní cenu. Chápu, že píšeš o Slovensku. Šlo mi o 25 vs 34. Buď je v těch 25 víc výbavy, nebo máte Golf předražený.
PS: Došlo mi, že ty asi budeš koukat na pětidveřový s DSG, kdežto já beru třídveřový s manuální. To není zrovna zanedbatelný rozdíl. Jo, kde jsou ty časy, kdy GTI začínal na 630, nebo kolik to bylo. :-)
Jinak to, že Polo nemá třídveřovou verzi, je pro mne chyba Pola. Manuál snad bude.