Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Joky
na rozdíl od celého emisoleváckého koncernu !
souhlas! Já bych si jí sice nekoupil, ale v rodině jich pár máme a majitelé jsou naprosto spokojení. Nedávno jsem měl zapůjčený Dokker a prostě za tu cenu tomu nelze vytknout vůbec nic, byl jsem mile překvapen. Vadil mi jen hluk na dálnici, ale od toho auta se opravdu nečeká, že na dálnici najezdí tisíce kilometrů..
Jojo, pro hodně chudý lidi slušná nabídka.
Hodně chudí lidi si nekupuji auta za 350000,šašku..
Jakoze si je teda kupuji hodne bohati lidi? Ti nevim.. jako je mozny, ze si nekdo nemuze dovolit ani todle, ale to pak uz nema ani na internet.. takze to muzu bez obav, ze bych se nekoho dotkl, komentovat.
Internet za pár stovek měsíčně srovnávat s nákupem auta v hodnotě 350-450 tisíc, vážně?
Na světe nejsou jen hodně chudí nebo hodně bohatí. Hodně chudí kupují přinejlepším stará auta v řádech desítek tisíc, hodně bohatí nepochybně jezdí prémií.
Auta se také kupují do firem aby sloužila v rámci rozpočtu. Jestli jsi takový boháč, že auto za 400 tisíc je pro tebe nic, tak by mě zajímalo jak jsi k těm penězům přišel když tohle nechápeš...tento přístup skutečně nesnáším, ačkoliv můžu říct, že toto podceňování a pohrdání ostatními se ti jednou nevyplatí 😉
Na světe nejsou jen hodně chudí nebo hodně bohatí. Hodně chudí kupují přinejlepším stará auta v řádech desítek tisíc, hodně bohatí nepochybně jezdí prémií.
Auta se také kupují do firem aby sloužila v rámci rozpočtu. Jestli jsi takový boháč, že auto za 400 tisíc je pro tebe nic, tak by mě zajímalo jak jsi k těm penězům přišel když tohle nechápeš...tento přístup skutečně nesnáším, ačkoliv můžu říct, že toto podceňování a pohrdání ostatními se ti jednou nevyplatí 😉
Napsat, že si chudej člověk může pořídit auto za třistapade, je podceňování a pohrdání? Vidiš, mně to přijde skoro naopak.
cituji: "pro hodně chudý lidi slušná nabídka" -> reakce, že si hodně chudí lidé nekupují auto za 350 -> "je mozny, ze si nekdo nemuze dovolit ani todle, ale to pak uz nema ani na internet.."
Tak možná to nemyslíš špatně, ale pojem hodně chudý člověk je u tebe asi dost zkreslený, přijde mi to urážlivé vůči lidem, kterých u nás není málo a kteří si sotva dovolí auto za 50 tisíc. A srovnání s pořízením internetu už nerozumím vůbec...
Tak možná to nemyslíš špatně, ale pojem hodně chudý člověk je u tebe asi dost zkreslený, přijde mi to urážlivé vůči lidem, kterých u nás není málo a kteří si sotva dovolí auto za 50 tisíc. A srovnání s pořízením internetu už nerozumím vůbec...
No tak zrovna tenhle příbuznej si minulý rok postavil na zahradě bazén za víc jak půl milionu, takže si nemyslím, že by byl úplně chudej, ale prostě v autě nevidí víc než dopravní prostředek a peníze raději strká do bydlení a cestování. Což vlastně i mně přijde rozumnější než bejt jeden z těch bláznů, co mají sice novou X6, ale parkují před 3kk někde na sídlišti.
Každý má jiný priority, ale auto je prostě dopravní prostředek, ve kterém jednak trávíme hodně času, čímž jsou druhým domovem, a pak jde hlavně o bezpečnost. Ačkoli by mi Dacia samozřejmě stačila (on by každému "stačil" i Žigul), připlácím si v dražším a kvalitnějším autě za bezpečnost. Ono mít pěkný bazén je fajn, ale raději investuji do ochrany před šílencema, kterých jsou plný silnice. Proto mnoho lidí nemá problém koupit si tu ďábelskou X6.
Jako že ta X6 ochrání? No, když tomu chceš věřit...
Nevím, co tím chceš říct... Myslíš to vážně, nebo mě taháš za slovo?
Myslím to zcela vážně. Zvláště pak v kontextu tvé vlastní argumentace.
Hmota vítězí, auto s vyšší konstrukcí (při srážce jde motor směrem dolů) a větší váhou (X6 reálně 2,3 tuny) tě při srážce s běžným osobním autem (většina toho, co na silnici potkáš) ochrání zcela jistě lépe, než to běžné (hb, sedan, kombík s váhou do 1,5t) osobní auto.
Přesně o tom to je. On čas tráví nikoliv v autě, ale v práci. A jediným jeho domovem je skutečný domov, kam se chce těšit. A většinu najezdí po městě nebo v jeho blízkém okolí a já musím uznat, že s tímto přístupem a pro tento účel ta Dacia bohatě stačí. Já jezdím po celé ČR a hlavně dálnice, tak jsem byl ochoten si rozumně připlatit. Ale upřímně říkám, že "ďábelská X6" a podobné vozy už mi přijdou jako totální overkill. Rád se podobnými vozy svezu a nepopírám, že jsou lepší než můj vůz, ale ne o tolik, abych dal do vozu o půl milionu až milion víc výměnou za o trochu lepší komfort, vyšší výbavu a 2 válce pod kapotou. To už radši ten bazén.
Tak s tou X6 to byl spíš jen příklad, nadsázka a reakce na tvoje zmínění v příspěvku. Pro porovnání stačí Duster vs. Tiguan nebo Kodiaq. V oblasti bezpečnosti je to někde jinde. Chápu tě, nejsem taky žádný cestovatel a netrávím denně v autě hodiny, ale když už někam jedu s rodinou, tak chci aby byli v maximálním bezpečí.
To nešťastné srovnání s X6 tu rozvířilo zbytečnou diskusi >😁
Tiguan i Kodiaq stojí 2x tolik co Duster.
Pokud někdo má na X6, tak má na bazén a Kodiaqa. Pokud někdo má na bazén i na Kodiaqa, tak není o čem.
Pokud ne, tak někdo preferuje lepší auto a někdo ten bazén.
A pak tu ještě můžou být případy na operák...ale ne, nebudu tuhle diskusi už komplikovat >😁
Tiguan i Kodiaq stojí 2x tolik co Duster.
Pokud někdo má na X6, tak má na bazén a Kodiaqa. Pokud někdo má na bazén i na Kodiaqa, tak není o čem.
Pokud ne, tak někdo preferuje lepší auto a někdo ten bazén.
A pak tu ještě můžou být případy na operák...ale ne, nebudu tuhle diskusi už komplikovat >😁
No já jí vybral, protože jsem si právě vzpomněl na jednoho konkrétního člověka, který bydlí v paneláku poblíž. Má krásnou X6 a bydlí s rodinou a s dětmi v malém bytě. Tak každý to má samozřejmě jinak, ale já bych vždy prvně řešil bydlení a když stále zbývají peníze, klidně si koupím zbytečně drahé auto. Ale jinak souhlasím - Tiguan a Kodiaq jsou auta rozumné cenové kategorie a nemám s nimi problém.
nechcem tu rozšíriť ďalší flame, ale poznám zopár veľmi bohatých ľudí, ktorí proste k rodinnému domu vzťah nemali a nemajú. Radi si priplatili za nové, či zrekonštruované bývanie v úzkom centre mesta či v novostavbe v širšom. 😄 Proste každý má tie svoje kritériá a priority nastavené inak. 😄
Určitě to neberu jako flame a rozhodně jsem nechtěl řešit otázku "byt či dům" a nějak to vztahovat k finančním možnostem majitele. Byty určitě neodsuzuju, ale v tomhle konkrétním případě ten vůz má (resp. při koupi měl) vyšší cenu než byt, ve kterém ta rodina žije a to už mi přijde prostě nesmyslné.
o.k. v pohode, je mi to jasné, reagoval som skôr ako som dočítal celý strom v diskusii. 😄
Ne každý tráví v autě hodně času a už ne pro každého je auto druhým domovem. >😁
To je z extrému do extrému. Duster, X6. Bohatý člověk, i pokud ho auta nějak zvlášť nezajímají a moc nejezdí, by měl automaticky skončit minimálně v nějakém mainstreamu. Když bohatý člověk cíleně půjde do budgetového kompromisu, tak už je to trošku úchylka...
Je to o finanční perspektivě. S Dacií můžeš ušetřit proti mainstreamu kolik... třeba 2-3t v měsíční splátce? Od nějaké hranice příjmu jsou ty 3t pod rozlišovací úroveň.
Je to o finanční perspektivě. S Dacií můžeš ušetřit proti mainstreamu kolik... třeba 2-3t v měsíční splátce? Od nějaké hranice příjmu jsou ty 3t pod rozlišovací úroveň.
Domnívám se, že si mírně protiřečíš. Ono tomu "bláznovy" plně vyhovuje a postačuje bydlet ve 3kk, ale je třeba fanda do aut, nebo se mu ta X6 prostě líbí, tak ji má. Vždyť je jako o tom s tím bazénem, jen opačně.
Neprotiřečím a ani neříkám, že nacpat tolik peněz do bazénu je normální. Říkám jen to, že každý má jiné priority a hlavně to, že ten, kdo má novou Dacii, nemusí být nutně velice chudý člověk. Zároveň ale uznávám, že multimilionář to většinou zrovna taky nebude.
"X6" na sídlišti bude možná pár a mohou mít taky několik příčin, ale story o "milionáři z Dacie" je taková polobajka. Dejme tomu, že je jeden dva na kraji 😉
Ono těch lidí je překvapivě docela dost. Nebudu to vztahovat jen k Dácii, ale pár lidí znám osobně a mnohem víc z doslechu. Někdo chce být nenápadný, někdo v tom nevidí smysl a raději investuje do něčeho jiného a někdo je prostě jen škrt. Znám jednoho úspěšného člověka, který bydlí v domě za 20 mil. a který si na každou dovolenou vozí řízky, protože odmítá chodit na drahé večeře.. ale určitě nebudu tvrdit, že Dacia je typické milionářské auto, to zajisté ne..
Lidi jsou různé 😉
Nicméně bych to nerad rozdmýchával, diskuze by se od Dusteru sklouzla někam zcela jinam.
Nicméně bych to nerad rozdmýchával, diskuze by se od Dusteru sklouzla někam zcela jinam.
V městech okolo Prahy je spousta lidí, kteří mají dům za sedm, osm miliónů, ale jezdí Fabií, Cliem, Dusterem...
Každý zkrátka není autofanatik.
Každý zkrátka není autofanatik.
To nevylučuji, ale málokdy jako jediné nebo "první" auto.
No... vidím, že nemá smysl ti to vyvracet, zkrátka nechceš...
Dům za tyhle peníze u Prahy, vč. pozemku, znamená vlastně obyčejný domek. Takové domky jsou z 99% pořízeny na hypotéku, vlastní je lidé s pravidelným příjmem, ale rozhodně to nejsou žádní boháči, byť tržní cena dané nemovitosti může být 7 milionů. To, že si takový domek pořídí, a pak jezdí fabií nebo cliem, prostě jen vypovídá o tom, že platí hypotéku a jejich příjem jim už lepší auto nedovolí.
No jo, já zapomněl, na tomhle webu je to jen domov multimilionářů, pro které je barák za sedm miliónů spotřební zboží...
Teď jsi předvedl čistou demagogii, že je "barák za sedm milionů spotřební zboží" jsem nikde nenapsal, naopak, myslím, že je to napsáno celkem jasně. Pokud je někdo schopen vzít si hypotéku na třicet let, aby splatil nemovitost za 7 milionů, pak to opravdu znamená, že je to člověk s pravidelným příjmem, ale ne nutně boháč.
Jinak, za milionáře se považuje i v našich podmínkách člověk, jehož disponibilní majetek přesahuje 1 milion amerických dolarů. V korunách by byl milionářem každý vlastník 2+1.
Jinak, za milionáře se považuje i v našich podmínkách člověk, jehož disponibilní majetek přesahuje 1 milion amerických dolarů. V korunách by byl milionářem každý vlastník 2+1.
A ktory dom nie je spotrebne zbozi? Bude sice trvat desiatky rokov, ale skor ci neskor sa rozpadne resp. jeho moralna hodnota bude blizka nula. Sucasne domy nie su kamenne zamky z ktorych urobia narodnu pamiatku. 😉
Realita je, ze bezny rodinny domcek si moze dovolit vyznamna cast naroda (desiatky percent z rodin). Je uz druha vec ci je ochotna za to platit 30 rocnov hypotekov alebo desat rokov prerabat stary dom, ale ta moznost tu je. Neide o ziaden luxusny tovar.
Auto je trochu ine, kedze mnoho ludi sa neprepravuje autom na dlhe vzdialenosti, tak necitia potrebu drahsieho auta na to, aby sa vozili po meste. Nemusi to nutne znamenat ze su chudobny. Ono v zasade ktokolvek kto si kupi nove auto asi nebude spadat do kategorie chudobneho cloveka...
Realita je, ze bezny rodinny domcek si moze dovolit vyznamna cast naroda (desiatky percent z rodin). Je uz druha vec ci je ochotna za to platit 30 rocnov hypotekov alebo desat rokov prerabat stary dom, ale ta moznost tu je. Neide o ziaden luxusny tovar.
Auto je trochu ine, kedze mnoho ludi sa neprepravuje autom na dlhe vzdialenosti, tak necitia potrebu drahsieho auta na to, aby sa vozili po meste. Nemusi to nutne znamenat ze su chudobny. Ono v zasade ktokolvek kto si kupi nove auto asi nebude spadat do kategorie chudobneho cloveka...
Ale ono to přesně tak je, bydlím za Prahou, nemovitost jsem v uplynulých měsících řešil, domek (a to mluvím o buňce v řadovce) se u nás nedá koupit pod 4M a to jsme 10km od Prahy, čím blíže, tím dražší...barák za 7 je normální rodinný dům, běžně se prodávají ruiny na zbourání za 3-4M. Že někde na venkově stačí 1- 1,5M na dům je super, ale neplatí to v celé ČR.
Když se projdeš v takovém satelitním městečku v zázemí Prahy, tak vidíš, že tam parkují běžná mainstreamová auta, mnohdy i 15-20 let stará. Lidi si vzali hypotéku a radši cpou peníze do bydlení, na tom přeci neni nic špatného.
Když se projdeš v takovém satelitním městečku v zázemí Prahy, tak vidíš, že tam parkují běžná mainstreamová auta, mnohdy i 15-20 let stará. Lidi si vzali hypotéku a radši cpou peníze do bydlení, na tom přeci neni nic špatného.
Ale to, že lidi cpou radši peníze do bydlení, než do aut, není důsledek toho, že by na to neměli. Spíš dnes zkrátka auta lidi neoslovují. Znám plno chlapů, kteří berou auto jako nutné zlo, neřeší nějaké koně, a kola, takové či onaké převodovky... a už dvacet let poctivě kupují Oktávky...
To není o tom, že tě auto neoslovuje, ale i že na to nemáš, nebo spíš nemáš nazbyt... sám jsem v podobně situaci, momentálně je pro mne priorita bydlení, což se mi teď splnilo, takže na nové auto nemám, mému autu už bude 10, na druhou stranu jezdí, nic mu není a že bych jezdil žebřiňákem si taky říct nemohu, tak proč se přepínat a radši dávat peníze do nějakého o 5 let novějšího, nebo si brát leasing ? Ještě nějaký ten rok jezdit bude, odvezlo mne po půlce Evropy a ještě nějakou tu cestu plánuji a až nastane čas, tak vyměním, žádný stres 😄
Ty si z který planety? Lidi v tyhle zemi nekupuji nový auta protože jsou chudý... Nový auta kupují jen bohatí...
Na toto je jediná možná reakce : jsi nafoukaný snob, který si hraje na někoho, kým by chtěl být :-!
Ja by som skor povedal, ze ide o pomer "cena vs uzitkova hodnota". Ten je u Dusteru naozaj velmi dobry...
Tomputer
Podle stránek Dacie stojí 4x4 Prestige TCe 422.900,-
adamzprahy
Pojďme si ukázat libovolné auto na trhu v relaci 300-400 tisíc s auto klimou, bezklíčovým vstupem, hlídáním mrtvého úhlu a kamerami okolo. K tomu světlá výška 21cm a 4x4. Za mě je nový Duster trefa do černého.
Jistě, levné detaily tam budou a odhlučnění na dálnici asi nebude nejlepší. Pokud člověk v autě nebydlí a jen se přesouvá či jde o auto ve firmě, tak detaily jdou částečně stranou. Procento lidí, kteří denodenně jezdí po dálnici taky není tolik.
Ta efektivita s jakou je Duster postavený mě fascinuje.
Preventivně říkám, že mám auta ve vyšší cenové kategorii. S trochou nadsázky bych řekl, že pokud bych byl znovu odkázaný na standardní zaměstnanecké příjmy, tak mě těší, že vím co bych si vybral za auto 😄
Jistě, levné detaily tam budou a odhlučnění na dálnici asi nebude nejlepší. Pokud člověk v autě nebydlí a jen se přesouvá či jde o auto ve firmě, tak detaily jdou částečně stranou. Procento lidí, kteří denodenně jezdí po dálnici taky není tolik.
Ta efektivita s jakou je Duster postavený mě fascinuje.
Preventivně říkám, že mám auta ve vyšší cenové kategorii. S trochou nadsázky bych řekl, že pokud bych byl znovu odkázaný na standardní zaměstnanecké příjmy, tak mě těší, že vím co bych si vybral za auto 😄
Nejsem si úplně jistý, co myslíš tou efektivitou. Efektivita Dacie stojí v první řadě na tom, za kolik bere techniku od Renaultu. Jasně, pak ušetří pár korun tím, že místo vysokopevnostní oceli použijou normální, vyrábí za nízké mzdy...
Myslel jsem složení výbavy s poměrem vynaložených nákladů do postradatelných detailů typu levné plasty, kliky u dveří atd. a do prvků výbavy, které zákazníci chtějí či jim ulehčí ježdění.
Abych dal příklad, mám třeba objednaného Kodiaqa. Je strašně fajn, že Style Plus má standardně el. sedačky, otevírání kufru gestem, vyhřívané sedačky i vzadu atd. Ale sedačky si nastavím jednou, max. cuknu dopředu dozadu když to dám někam do myčky a to je vše. Raději bych místo toho měl standardně hlídání mrtvého úhlu, které by parkovací senzory měli umět. Abych to měl, musím i v této výbavě doplatit 25t za celý packet safety. Duster je postaven stylem: máme vzadu senzory, zákazníci jezdí v hustém městském provozu, pojďme "jen" napojit diodu do zrcátka za pár centů.
Když třeba zajíždím do garáže, mám u vjezdu blbé obrubníky, které začínají v místě kam musím zatočit. Bez přednich/bočních kamer je to jen o odhadu, který si člověk vyladí tím, že to prostě občas trefí nebo musí jet velmi pomalu. U Kodiaqa opět příplatek za celý packet s aut. parkováním tuším, opět drahá položka navíc k autu nad milion korun.
Všechny automobilky uričtě dělají výzkumy aby to poskládali podle potřeb, ale jejich nabídka je o tom aby ze zákl. ceny udělali reálně cenu dvojnásobnou, protože za ty sedačky (tuším bez paměti) by si asi moc lidí nepřiplatilo. A o to je pak Duster levnější/výhodnější, tím jsem myslel efektivní 😄
Abych dal příklad, mám třeba objednaného Kodiaqa. Je strašně fajn, že Style Plus má standardně el. sedačky, otevírání kufru gestem, vyhřívané sedačky i vzadu atd. Ale sedačky si nastavím jednou, max. cuknu dopředu dozadu když to dám někam do myčky a to je vše. Raději bych místo toho měl standardně hlídání mrtvého úhlu, které by parkovací senzory měli umět. Abych to měl, musím i v této výbavě doplatit 25t za celý packet safety. Duster je postaven stylem: máme vzadu senzory, zákazníci jezdí v hustém městském provozu, pojďme "jen" napojit diodu do zrcátka za pár centů.
Když třeba zajíždím do garáže, mám u vjezdu blbé obrubníky, které začínají v místě kam musím zatočit. Bez přednich/bočních kamer je to jen o odhadu, který si člověk vyladí tím, že to prostě občas trefí nebo musí jet velmi pomalu. U Kodiaqa opět příplatek za celý packet s aut. parkováním tuším, opět drahá položka navíc k autu nad milion korun.
Všechny automobilky uričtě dělají výzkumy aby to poskládali podle potřeb, ale jejich nabídka je o tom aby ze zákl. ceny udělali reálně cenu dvojnásobnou, protože za ty sedačky (tuším bez paměti) by si asi moc lidí nepřiplatilo. A o to je pak Duster levnější/výhodnější, tím jsem myslel efektivní 😄
Velmi pěkně jsi to rozebral.. 😄
Na druhou stranu tyhle všechny asistenty u Dachny nikdo nečeká..
Duster dává smysl hlavně v základních verzích..přes půl mega už bych hledal asi třeba Nissan QQ...atd.
Na druhou stranu tyhle všechny asistenty u Dachny nikdo nečeká..
Duster dává smysl hlavně v základních verzích..přes půl mega už bych hledal asi třeba Nissan QQ...atd.
Abych vzal tvůj příklad, nastavování sedaček je primárně o střídání řidičů. Když jezdíš v tom autě jenom ty, tak to nepotřebuješ... ale Style je zatím nejvyšší výbava, tak tam holt jsou i věci, které nutně nepotřebuješ.
Hlídání mrtvého úhlu se dá objednat i samostatně, za 10t. Jsou v tom zrcátka s diodkou, nějaká logika vyhodnocování... celkem mi to přijde jako normální částka.
Samozřejmě že automobilka na tom rýžuje, věci jako přisvěcování mlhovkama nebo hillhold jsou v autě vždycky a za příplatek ti je jen povolí... ale to podle mě není o efektivitě, ale spíš o tom, že automobilka vydělává na něčem víc a na něčem míň (a na něčem třeba prodělává).
Hlídání mrtvého úhlu se dá objednat i samostatně, za 10t. Jsou v tom zrcátka s diodkou, nějaká logika vyhodnocování... celkem mi to přijde jako normální částka.
Samozřejmě že automobilka na tom rýžuje, věci jako přisvěcování mlhovkama nebo hillhold jsou v autě vždycky a za příplatek ti je jen povolí... ale to podle mě není o efektivitě, ale spíš o tom, že automobilka vydělává na něčem víc a na něčem míň (a na něčem třeba prodělává).
Dany
175 fotiek a ani jedna v striedmejšej výbave? Bez auto klímy, navi... Foto podvozku len 4x2, kde je rezerva umiestnená zospodu. 4x4 by malo mať rezervu v kufri kvôli pohonu a viacprvkovému zaveseniu a potom samozrejme obmedzený batožinový priestor. A čo tie naopak nazuté pneu na promo fote? (foto 155)
Z nabídky Dacie asi nejlepší volba...
No, tak po srovnání rozměrů podle katalogu je nový Duster ze hry. Na vnitřní šířku je malý, v kufru o víc jak 3 cm a tím pádem věci, které tam potřebuju dostat, nedostanu. Škoda.
Btw. v ceníku jsem nenašel, ale v brožuře viděl integrovanou onboard kameru..nezná někdo podrobnosti?