Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

V Severní Koreji se pokusili okopírovat Mercedes. Dopadlo to bídně

15 komentářů

Anonym
je vždycky problém. U článků o KLDR je obevný, nejen na ACZ.
Rozhodně nechtěli 190ku kopírovat kvůli sankcím - v 80tých letech jich mohli mít kolik chtěli.
JImak Mercedesy jsou tam docela populární. Viděl jsem několik starších krásných, třeba 126ky. A i Audiny tam člověk docela vidí (teda v Pchyongyangu). Neviděl jsem v celé KLDR ani jedno jakékoliv BMW.
Lokální výrobci vyrábějí legálně či ilegálně kopie japonských a jihokorejských aut. Třeba jedna Pchynghwa je Sorento minulé generace. A potom je tam dost levných čínských aut. U vojáků je to od náklaďáků na dřevoplyn až po nový Pajera - strašnej rozptyl.

Ovšem soukromá osoba auto v KLDR vlastnit prakticky nesmí a mimo Pchyongyang je aut fakt méně. Na dálnici chodci, i se zvířaty. A auta v protisměru nejsou nic zvláštního. Provoz nula nula nic.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jezdíš na prázdniny za kámošem Kimem? 😉
Anonym
Sometimes. >😁
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V domácí produkci se tam dělají především licenční číny (i když nejsem si jistý, jak ta jejich domácí produkce probíhá...třeba jen přelepují znáčky).
Avatar - Stejsn
Stejsn
Co jsem čet tak i některý starší Fiaty, jako Palio.
Anonym
a poukázat na nesmysly od Bureše - prej obyčejnej Severokorejec na MB nedosáhne ...Neřeší to!
Prostě nesmí vlastnit auto.

V celé KLDR jsem neviděl benzínku.
Jinak v 80letech KLDR komunikovala se světem a hodně lidí třeba od nás tam v rámci socialistického bloku dělalo. Fabriky, elektrárny atd, Bylo to jinak, než dnes. Tedy co se týká té izolace.
Že si nakoupili auta a okopírovali je, to je slabota. Sověti po válce rozebrali celo fabriku Opel, naložili na vlaky a doma zase smontovali...a Moskvič byl na světě. >😒]
gil54
Tak po tý válce se na to až tak nekoukalo. Vyhráli válku, tak to bylo jejich..... . Říkalo se tomu válečná kořist a bylo to považováno za regulérní způsob nabytí.

Nakonec spojenci Američané zase úplně stejně "rozebrali" Wernher von Brauna a v USA ho prakticky s celým jeho týmem smontovali...... a atomovka byla na světě. >😒]
Anonym
No atomovka byla na světě dřív nebo se akorát dokončovala. projekt Manhattan a ten pám byl Openheimmer.
Von Braun stál za raketama - vlastně za celým Apollem.
Ale věřím, žes to tak myslel.
gil54
Kur.va, zase jsem to pomotal, :😉 jasně rakety. :yes: V1, V2.

Edit: Tak se opravuju ....a amíci byli na Měsíci. >😒]
Anonym
JJ, já to tušil. 😄
Hustý je, jak si WvB držel to svý číslování. V1, V2 V3Tausenfüssler...až Saturn5.
>😒]
comper
Mas to pomotane, V1 neskonstroval von Braun, on ten V2, pricom ten nazov tomu dali nacisti ako Vergeltungswaffen odvetne zbrane a cislo bolo podla ich poradia, sam von Braun raketu V2 nazyval Agregat 4
Anonym
Ok, nastuduju. Ale já si to takhle nějak pamatobal - prostě že podržel číslování.
Ale nehádám se,
Avatar - Stejsn
Stejsn
ona také V1 nebyla raketa a von Braun byl raketový konstruktér.
Petrko
Hoši plácáte nesmysly. Ne že se to po válce tak nebralo. Prostě to byly válečné reparace za zničenou zemi. Jo a nebrali jen Rusové, kteří na to mimochodem měli největší právo.
Avatar - Anonym
Anonym
hlavně koupil z Číny vyřazené linky za staré traktory New Holland a na čínské nákladáky a bouchá si to tam ted sám ve vlastních fabrikách. Jo a ty Mercedesy se tam fakt jeden as vyráběly....