Není hybrid jako hybrid, tady říkají hybrid podpůrnému elektromotůrku a dobíjení baterky pro el. kompresor. Ekolg a jiná svoloč bude uspokojena a my taky. >:D:-!
Parametry systému EQ Boost vypadají poněkud nedůvěryhodně. Při 16 kW a 250 N.m tam ten slibovaný krouťák může být jen do 611 ot./min, což bude zřejmě pod volnoběhem. Určitě tak bude zcestná informace z článku že těch 250 Nm je dalších k 520 Nm notoru, sečíst to nepůjde ani náhodou
A když už je v článku zmínka o pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou, slušelo by se také upřesnit která náprava je poháněná trvale a která se připojuje. Předpokládám že základ je RWD ale člověk dnes už fakt neví ...
Z 0 - 100 za 4,5 umí hodně aut s různými motory. Jde to jednoduše lineráně s atmosférickým motorem. Ale Mercedes-AMG řekl ne! Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. A tak vemou 6 válců, tři litry, turbo a ještě elektrický motor a mají pseudoekologický nesmysl.
P.S. Tohle CLS je za mě nejméně designově povedené ze všech tří generací.
ACZ ma v roznych typoch hybridov poriadny hokej. M256 nie je ziadny micro hybrid. ACZ ospevuje mild hybridy s malym slabym Starter generatorom napojenym na rozbody motora s mizernym prinosom k zlepseniu spotreby kedze sa rekuperuje iba pri brzdeni motorom, ale tu ide o generator zalojeny pred motorom a s tymto vykonom a priamou ucastou na pohone nemoze byt nikdy nazvany micro hybridom. ACZ dostudovat!
Na nezávislé klimatizování je však potřeba odpovídající baterie. Pokud se nepletu, ani full hybridy tuhle funkci běžně nemívají. Jen plug-in a elektromobily, kde jsou baterie velké.
Konečně někdo, kdo tomu rozumí. Taky jsem si to počítal, zřejmě motor má volnoběh na 600 ot/min.. Při 1800 ot/min. bude točivý moment elektromotoru 85 Nm, takže bude stačit převodovka dimenzovaná na víc než 605 Nm - tipuju, že ten devítikvalt snese 700 Nm, nebo i více (při použití identické převodovky i pro V8, popř. V12).
Jen by to chtělo ještě víc elektrických koní, aby mohl el. motor intenzivněji rekuperovat, než jen směšnými 16 kW. Také je fajn vlastním elektromotorem poháněný kompresor klimatizace, takže v létě by mělo být auto vychlazeno ještě před příchodem posádky :yes:
Spíš hodně dobré. Navíc budou moci majitelé v určitých zemích "konzumovat" výhody hybridních aut, což je v tomto případě docela zábavný bonus. Kombinace turba, elektrického kompresoru a ještě elektromotoru pro akceleraci musí být skutečně generátor zážitků.