Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG přichází s očekávaným hybridem. CLS 53 využívá šestiválec s 320 kW

David Bureš David Bureš 15. 1. 2018
50
12
Zobrazit náhledy (50)
Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kabrio Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé Mercedes-AMG  E 53 4Matic+ kupé
Novinka z Affalterbachu je poháněná řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním. Na starosti ho má turbo a elektrický kompresor.

Hybridní pohon byl v minulosti určen hlavně pro úsporné ekologické automobily, stále častěji jej ale využívají i sportovně laděné modely, kvůli stále přísnějším emisním normám se mu zkrátka nevyhnou. Nejnovějším příkladem je novinka z Affalterbachu, přivítejte mikro-hybrid Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+.

První zástupce nové rodiny modelů s číslovkou 53 v názvu je tedy sportovně laděný sedan vyšší střední třídy, který nedávno dorazil na trh v třetí generaci. V jeho případě bude navíc CLS 53 4Matic+ zatím nejsilnější nabízenou variantou.

Poháněná je třílitrovým řadovým šestiválcem s dvojitým přeplňováním, vedle klasického turbodmychadla ho má na starosti elektrický kompresor. Výsledkem je výkon 320 kW a 520 N.m, při využití systému EQ Boost ale ústrojí krátkodobě poskytne dalších 16 kW a 250 N.m. Ty dostanete z elektromotoru umístěného mezi spalovacím motorem a převodovkou, který slouží jako startér a alternátor. Z toho důvodu motor zcela postrádá klasický plochý řemen.

Společně s elektrickým kompresorem tento klíčový prvek 48V elektrického systému funguje hlavně při rozjezdu, kdy zvýšením točivého momentu pokryje turbodíru v době, než se klasické turbo nafoukne. Při brzdění zase dobíjí akumulátor.

Tato kombinace znamená, že Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a při objednání „řidičského paketu“ jede až rychlostí 270 km/h. Přitom kombinovaná spotřeba zůstává na hodnotě 8,4 l/100 km.

Mercedes-AMG – technická data nově nabízených hybridních modelů
ModelCLS 53 4Matic+E 53 4Matic+ kupéE 53 4Matic+ kabriolet
Motor3.0 R6 twin-charged3.0 R6 twin-charged3.0 R6 twin-charged
Pohon4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]299929992999
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min]320/6100320/6100320/6100
Točivý moment [N.m/min]520/1800-5800520/1800-5800520/1800-5800
Převodovka9A9A9A
Max. rychlost [km/h]250 (270*)250 (270*)250 (270*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,44,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,48,48,5
Pohotovostní h. [kg]198019702055
*Bez omezovače

Spalovací motor vyzbrojený filtrem pevných částic dále spolupracuje s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift TCT 9G, která má nadchnout velice krátkou dobou změny převodu a rychlými reakcemi na manuální pokyn. Standardem je také pohon všech kol, využívající elektromechanické mezinápravové spojky. Variabilní rozložení točivého momentu mezi nápravy přitom zajistí nejen perfektní trakci, ale také zlepší jízdní vlastnosti včetně stability.

K dispozici je dále vzduchové odpružení AMG Ride Control+, od něhož výrobce slibuje zlepšení komfortu i dynamických schopností. Tužší pružiny sníží náklony karoserie při brzdění nebo jízdě v oblouku, agilitě mají pomáhat i tužší klouby řízení na přední nápravě.

Nově uvedené CLS 53 4Matic+ nebude jediným modelem s touto technikou. Jako další se jí dočká třída E, Mercedes-AMG prozatím odhalil modely E 53 4Matic+ kupé a E 53 4Matic+ kabriolet.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Parádní stroj
| 16. 1. 2018
Na nezávislé klimatizování je však potřeba odpovídající baterie. Pokud se nepletu, ani full hybridy tuhle funkci běžně nemívají. Jen plug-in a elektromobily, kde jsou baterie velké.
Parádní design!
| 16. 1. 2018
Jak interiér, tak exteriér :yes:
Avatar - J@W
kocourkov
| 15. 1. 2018
Otázka je, jak si ostatní budou vést s reálnou spotřebou vs. tento mercedes. Pak tato kombinace bude dávat smysl.
Avatar - J@W
Dost dobrý
| 15. 1. 2018
Není hybrid jako hybrid, tady říkají hybrid podpůrnému elektromotůrku a dobíjení baterky pro el. kompresor. Ekolg a jiná svoloč bude uspokojena a my taky. >:D :-!
Avatar - Dzakobo
EQ Boost
| 15. 1. 2018
Konečně někdo, kdo tomu rozumí. Taky jsem si to počítal, zřejmě motor má volnoběh na 600 ot/min.. Při 1800 ot/min. bude točivý moment elektromotoru 85 Nm, takže bude stačit převodovka dimenzovaná na víc než 605 Nm - tipuju, že ten devítikvalt snese 700 Nm, nebo i více (při použití identické převodovky i pro V8, popř. V12).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku