Technika
1. Staré motory Briggs Stratton snesly všechno, dokonce jsem v nich dojížděl mix 1:50 co my zbyl z řetězovky a ani to nekouřilo.
2. Honda je náchylná hodně na ucpání trysek, nové motory BS ale už taky, souvisí to s emisema, prostě maj malý dirky 😒.
3. Starý benzín, pokud by se do něj nepřidávaly ty eko svinstva, vůbec neškodí. Právě ta bio složka způsobuje zalepení trysek.
4. Dneska do sekaček všude používám Vervu 100 (na radu servisáků z Husqvarny) a před zimou do ní ještě naleju stabilizátor paliva BS a nádrž s ním vyjedu do dna.
5. Pokud musím použít obyčejný benzín, dávám do něj VIF.
6. A věřím, že to všechno funguje, protože od té doby co to dělám tak nemám problém 😄
2. Honda je náchylná hodně na ucpání trysek, nové motory BS ale už taky, souvisí to s emisema, prostě maj malý dirky 😒.
3. Starý benzín, pokud by se do něj nepřidávaly ty eko svinstva, vůbec neškodí. Právě ta bio složka způsobuje zalepení trysek.
4. Dneska do sekaček všude používám Vervu 100 (na radu servisáků z Husqvarny) a před zimou do ní ještě naleju stabilizátor paliva BS a nádrž s ním vyjedu do dna.
5. Pokud musím použít obyčejný benzín, dávám do něj VIF.
6. A věřím, že to všechno funguje, protože od té doby co to dělám tak nemám problém 😄
jo má sekačka honda mi začla před 4 lety, co jsem s ní začal sekat méně, zlobit a to tím že neudržela volnoběha kolísaly otáčky, pak jsem loni koupil nový karburátor za 1800 a problémy přestaly. Ale jen na začátku sezony, na konci zase ten stejný problém s otáčkami. Proto nevím zdali nepřejdu na aku sekačku. V tomto mě honda zklamala a každý rok dávat 1800 za nový karburátor nechci
ty jsou v nádrži vždycky, ať je tam starý benzín, nový benzín nebo třeba sucho. Problém je ten babišův sajrajt, který nám do toho stát mixuje. Auto jsem po dvou letech vytáhl z garáže, nešlo nastartovat. Rozebral jsem karburátor a byla v něm bílá hustá kaše, musel jsem vyčistit celý palivový systém. Z nádrže jsme vylili asi 5 litrů mazlavého hnusu - směs benzínu a řepky - a ten sajrajt skoro NEŠEL ZAPÁLIT! :no:
MEŘO se dává do nafty. V benzínu to budeš mít v nějakém větším množství jen těžko (malé by se dalo vysvětlit kontaminací někde po cestě), pokud si nenatankuješ naftu.
Ahoj, vypustil jsem ze svoji Jawy 350 r.v. 1988 smes naturalu 95 s olejem 1:40, nerozlozi se mi ten olej pres zimu nejak? Tankoval jsem v listopadu, planuju vyjet tak v breznu.
Co třeba po troškách přilévat do nového paliva, sice to může být trochu opruz, ale než to vyhodit (odnést do sb. dvora)...
Pozor na starý benzín, strýc jej nalil do pily a voda v benzínu mu oddělala píst.
Naštěstí v sekačkách máme 15 leté motory B&S a zatím vždy po zimě s podzimním benzínem chodí standardně.
Před 5 roky jsme koupili sud nafty (těžko říct, jestli je v ní biosložka) a pořád vypadá dobře - starý Zetor to spálí v pohodě, když to trochu maže, není v tom voda nebo nějaký viditelný sajrajt 😄
Pozor na starý benzín, strýc jej nalil do pily a voda v benzínu mu oddělala píst.
Naštěstí v sekačkách máme 15 leté motory B&S a zatím vždy po zimě s podzimním benzínem chodí standardně.
Před 5 roky jsme koupili sud nafty (těžko říct, jestli je v ní biosložka) a pořád vypadá dobře - starý Zetor to spálí v pohodě, když to trochu maže, není v tom voda nebo nějaký viditelný sajrajt 😄
Dost velké problémy se starým benzínem jsem míval v zimě u svého auta, které mám přestavěné na LPG. Při chladném motoru, kdy do zvýšení teploty spaluje benzín - kolísání otáček, dokonce se stalo, že to výjimečně i chcíplo. Komplet jsem starý benzín vyjel, dolil 101 a naprostá změna. Dělají to biosr*ky...
TDI s rotačkou i TDI PD na 5 let starou naftu jezdí normálně, jen s tímto palivem nedoporučuji jezdit na emisní kontrolu, protože auto kouří asi o 0,5% víc, než nová nafta. Anebo do staré nafty přidat cca 2% benzínu.
BTW: víte, jak dlouhá byla doba skladování nafty ve skladě strategických rezerv v Německu, kterou se nedávno horko-těžko podařilo vrátit zpět do ČR? Bylo to 12 let...
BTW: víte, jak dlouhá byla doba skladování nafty ve skladě strategických rezerv v Německu, kterou se nedávno horko-těžko podařilo vrátit zpět do ČR? Bylo to 12 let...
To, kdy natočím palivo u pumpy neznamená, že je čerstvé! Je to jako s chlebem:
Když doma máme starý chleba a manželka koupí nový chleba, tak mi nedovolí si ukrojit ten nový čerstvý, dokud se nesní ten starý. Když se sní starý, jsem najeden a nový chleba stárne na příště. Čili, příště budu zase jíst starý chleba. A nový chleba se nesmí jíst, poněvadž není sněden ten starý. Tím jsem odkázán jíst stále starý chleba.
S palivy je to - to samé! Proto musíme jezdit na s-r-a-č-k-y. A k tomu ještě ty Kradišovy semínka v tom...
Když doma máme starý chleba a manželka koupí nový chleba, tak mi nedovolí si ukrojit ten nový čerstvý, dokud se nesní ten starý. Když se sní starý, jsem najeden a nový chleba stárne na příště. Čili, příště budu zase jíst starý chleba. A nový chleba se nesmí jíst, poněvadž není sněden ten starý. Tím jsem odkázán jíst stále starý chleba.
S palivy je to - to samé! Proto musíme jezdit na s-r-a-č-k-y. A k tomu ještě ty Kradišovy semínka v tom...
Byl to však poctivý a silný japonec, který i po dvaceti letech stále šlape jako hodinky :yes: