Testy
že nám autor něco napíše o fungování manuální převodovky........škoda......snad příště........ ;-\
Nj a nechapem ani ten povzdych nad cenou, podla mna celkom podla ocakavania.
Ja si tiež myslím, že je tá cena pomerne vysoká, v podstate celá konkurencia je lacnejšia, drahší je len CtR. Ja by som očakával, že predokolka s 1,8čkou a 205 kW bez samosvoru bude lacnejšia než 820t, keď dvojlitroví konkurenti so samosvorom stoja podstatne menej. Podľa mňa primerané by bolo 750t za Sport a 800 za Cup.
Ale preco, cena je okej, vsetci konkurenti su bud slabsi alebo menej vykonny ci slabsie vybaveny (Leon) s vynimkou i30N ale tam je to pochopitelne kedze Hyundai to pri vstupe do tejto triedy a svojej povesti proste musi dat za menej.
Uvedená cena v článku je niekoho odhad. Osobne si myslím, že to bude menej. Stačí sa pozrieť na stránku renault.fr aké sú základné ceny Megane GT a Megane RS (sport s manuálom za 37 600 EUR). Z toho sa to dá približne odhadnúť, koľko to bude stáť u nás. Ja si myslím, že základná verzia RS bude v SR pod 29 000 EUR. A v ČR sú ceny nastavené podobne, takže pod 760 000 Kč. Navyše Renault má u nás dobrú cenovú politiku - myslím dobrú pre zákazníkov.
Opravdu se vám zdá Clio RS jako rychlejší nákupní taška pro holky?Tak ve Trophy jste snad jezdili,ne!?
...po "bezbrehou prilnavost prednich kol" predchoziho RS a bylo mi jasne, ze nema smysl pokracovat. Skoda.
Jinak je novy Megane celkove tak paradni auto, ze nebyt me velke rodiny, asi by mi nejaka GT verze uz rikala "pane", RS je pak ta spravna tresnicka na francouzskem dortiku :yes:
Jinak je novy Megane celkove tak paradni auto, ze nebyt me velke rodiny, asi by mi nejaka GT verze uz rikala "pane", RS je pak ta spravna tresnicka na francouzskem dortiku :yes:
Megane rs je pro mě nejlepší a nejostřejší HH a cupovku bych chtěj jednou pořídit a to jsem na Japonce >😁 bohužel tenhle megan mě přijde jako krok zpět a to po stránce řidičské. Blbu vzdorne řízení a šlapání na plyn a brzdu je to co člověk od auta naladěné na okruh nechce... Je pěkný že zatáčky projíždí na trojku plnej ale řidič je tam jen jako divák... Za mě starší megan rs je lepší....
Bývalý redaktor ACZ Ondro Chamilla napísal na garáž cz pekný a detailný článok o jazde s MRS (tipujem, že to je tá "druhá česká posádka", ktorú Machi spomína). A ten sa dosť venuje tej pretáčavosti, pričom z jeho textu vyplýva, že je to vcelku problém.
"Nejrozporuplnější na tomto autě je však systém 4 Control. Na papíře úžasná chytrá věc, která ovšem není ani nová, ani ojedinělá. Natáčení zadní nápravy používá v současné době BMW, Porsche i další výrobci. Jenže v Méganu RS se naladění jednoduše nepovedlo. I když jedete v pouze svižném tempu, pocitově daleko před limitem auta, může vám v zatáčce zadek ustřelit. A teď nemyslím onen pro mnohé jistě neobvyklý pocit, že se natáčejí zadní kola a auto se pod vámi netypicky hýbe. Mám na mysli regulérní přetáčivý smyk, kdy zasahuje stabilizace a dáváte kontra. Popravdě jsem snad nikdy neřídil přetáčivější auto, než je Mégane RS Sport. Nejdřív jsem obviňoval hladký španělský asfalt, poté zadní pneumatiky, jenže ty byly jak nové. A pak jsme se o tom dlouze bavili s ostatními novináři. Jeden z nich, který jezdí spíše klidněji a stabilizace mu jen tak nezasáhne, dokonce po nenadálém smyku zůstal stát v zatáčce na štorc. Kvůli tomuto systému se mnozí báli tlačit na pilu, auto je tak totiž dosti nepředvídatelné. V nastavení se dá v rámci módu Perso dokonce vše nastavit zvlášť, zkoušeli jsme tedy přepínat mezi třemi režimy 4 Controlu. V tom nejméně agresivním bylo auto jen "spíše přetáčivé", v tom nejagresivnějším a s vypnutou stabilizací jste si pak mohli užívat instatního "driftování" s předokolkou, stačilo jen ostřeji zatočit. Co by se dělo na mokru, snad ani nechci vědět. Upozorňuji však, že to, co právě píši, platí pro základní variantu Sport a bohužel nejsem schopen říci, zda se na silnici bude stejně chovat i jinak nastavený Cup, protože s tím jsme jezdili jen na okruhu."
"Nejrozporuplnější na tomto autě je však systém 4 Control. Na papíře úžasná chytrá věc, která ovšem není ani nová, ani ojedinělá. Natáčení zadní nápravy používá v současné době BMW, Porsche i další výrobci. Jenže v Méganu RS se naladění jednoduše nepovedlo. I když jedete v pouze svižném tempu, pocitově daleko před limitem auta, může vám v zatáčce zadek ustřelit. A teď nemyslím onen pro mnohé jistě neobvyklý pocit, že se natáčejí zadní kola a auto se pod vámi netypicky hýbe. Mám na mysli regulérní přetáčivý smyk, kdy zasahuje stabilizace a dáváte kontra. Popravdě jsem snad nikdy neřídil přetáčivější auto, než je Mégane RS Sport. Nejdřív jsem obviňoval hladký španělský asfalt, poté zadní pneumatiky, jenže ty byly jak nové. A pak jsme se o tom dlouze bavili s ostatními novináři. Jeden z nich, který jezdí spíše klidněji a stabilizace mu jen tak nezasáhne, dokonce po nenadálém smyku zůstal stát v zatáčce na štorc. Kvůli tomuto systému se mnozí báli tlačit na pilu, auto je tak totiž dosti nepředvídatelné. V nastavení se dá v rámci módu Perso dokonce vše nastavit zvlášť, zkoušeli jsme tedy přepínat mezi třemi režimy 4 Controlu. V tom nejméně agresivním bylo auto jen "spíše přetáčivé", v tom nejagresivnějším a s vypnutou stabilizací jste si pak mohli užívat instatního "driftování" s předokolkou, stačilo jen ostřeji zatočit. Co by se dělo na mokru, snad ani nechci vědět. Upozorňuji však, že to, co právě píši, platí pro základní variantu Sport a bohužel nejsem schopen říci, zda se na silnici bude stejně chovat i jinak nastavený Cup, protože s tím jsme jezdili jen na okruhu."
4C byl kritizovaný i u Talismanu, pokud je to opravdu tak, jak píše Ondra, tak Renault vyhodil peníze za naprostý nesmysl. ;-\
Není nad osobní zkušenost. 😉 Já mám odzkoušeno v Laguně GT, Megane GT, Espace i Talismanu, a nemůžu si na nic stěžovat. Pro běžnou jízdu běžného uživatele je to paráda. Jak to bude fungovat na limitu, to neumím posoudit, ale nevěřím, že by v Dieppe poslali do světa něco, co je nesmysl.
Tady je krásnej test 4controlu. [odkaz]
Tady je krásnej test 4controlu. [odkaz]
S Talismanem jsem jel, a moc jsem to nepoznal. Ale bylo to jen pár km, neberu to tedy směrodatně. Nemám nijak silný vlastní názor, ale zdá se, že názory novinářů jsou minimálně rozporuplné. 😉
Osobně se tý rozporuplnosti divím. Ale jak jsem psal, na každodenní jízdu je 4control perfektní. A všichni, komu jsem ta auta půjčil na svezení se shodli, že pár prvních zatáček je nezvyk, ale pak je to perfektní. Ale to fakt musí člověk zkusit na vlastní kůži.
Je pravda, že já nikdy nezkoušel projet táhlou zatáčku tak, aby se ta kola zrovna musela otočit. Dokonce s tou Lagunou GT 2,0T jsem jezdil v Mostě na okruhu, a to auto prostě nešlo z asfaltu "urvat". A v dnešní době technických špionáží bych se divil, kdyby ten systém fungoval u BMW nebo Porsche jinak. Proto se divím, že u testů jiných značek, které používají natáčecí nápravy, jsem o tomhle nikdy nečetl. A opravdu nevěřím, že by v Dieppe pustili do světa nedotaženej, nebo dokonce nesmyslnej systém. Mám dojem, že tam jako testovací šoféři ta auta proháněj větší šajby, než zrovna čeští novináři, nedávno onanující nad akcí "Náplavka". 😉
Je pravda, že já nikdy nezkoušel projet táhlou zatáčku tak, aby se ta kola zrovna musela otočit. Dokonce s tou Lagunou GT 2,0T jsem jezdil v Mostě na okruhu, a to auto prostě nešlo z asfaltu "urvat". A v dnešní době technických špionáží bych se divil, kdyby ten systém fungoval u BMW nebo Porsche jinak. Proto se divím, že u testů jiných značek, které používají natáčecí nápravy, jsem o tomhle nikdy nečetl. A opravdu nevěřím, že by v Dieppe pustili do světa nedotaženej, nebo dokonce nesmyslnej systém. Mám dojem, že tam jako testovací šoféři ta auta proháněj větší šajby, než zrovna čeští novináři, nedávno onanující nad akcí "Náplavka". 😉
Niezeby som s tebou nesuhlasil, ale pokial viem tak Chamilla na naplavce nebol a pokial bol clenom ACZ tak nepisal od veci.
To bylo mysleno obecne, hlavne na zdejsi objektivni testy mistra Machaly... Ja si radeji pockam na osobni zkusenost. A jak jsem daval odkaz na Chvalu, tak on sice chvali vsechno,ale musi se mu nechat,ze videa z testu umi tocit. A jedno takovy video vyda vic,nez sebedelsi slovni popis. A zrovna v tom videu neni nejaky neocekavany nebo dokonce nesmyslny chovani auta videt.
Ono to taky může být tím, že u RS si bude potřeba zvyknout netočit tolik volantem do zatáčky, protože to auto díky 4 control hodí do smyku.
Argumentovat Rasto Chvalou můžeš podobně až budeš mít odkaz na jeho test nového MRS, nikoli MGT.
Mas dojem, ze 4control bude reagovat jinak? V tomhle vlakne piseme o 4controlu, takze tvuj prispevek nechapu...
Ako vlastník Megane GT si myslím, že použitie 4Control nebude chybou. Skôr dôležitejšie je to, ako páni z Renault Sport nastavili rôzne kombinácie podvozku, 4Controlu a ESP. V GT je skôr ten problém, že do šmyku sa nedá dostať a tým pádom je auto z tohto pohľadu sterilné. Zjavne to pri RS chceli páni zmeniť a buď to v niektorých prípadoch prešvihli, alebo to tak naozaj chceli. Otázkou je, čo všetko sa dá nastavovať v perso nastavení, pretože ak sa tam dá nastavovať 4Control a ESP nezávisle od seba, tak by si každý mohol nastaviť takú kombináciu, aká mu vyhovuje. S definitívnym verdiktom si bude treba počkať až keď sa bude testovať na našich cestách, prípadne keď sa porovnajú v rovnakých podmienkach obe verzie s rôznymi nastaveniami.
No, abych pravdu řekl, tak přesně nějakého takového chování nového Megoše RS jsem se podvědomě obával. Ono přece jenom nároky na ovladatrelnost kompaktního hot-hatche, který často zavítá i na okruh je něco úplně jiného, než když systém 4Control použili třeba u Laguny. Můj závěr je jediný (a vlastně jsem si ho udělal již v okamžiku, když u tohoto modelu 4Control Renault oznámil - když už tento systém chtěli použít, tak ale jen na přání a za příplatek, aby si zájemci mohli auto odvézt s klasickou nezatáčecí zadní nápravou. Možná by bylo v rukou profesionálních závodníků o trochu pomalejší, ale pro běžné uživatele hot-hatche je přece u jeho auta mnohem důležitější maximální čitelnost a naprosto předvídatelné chování! 😲 8-s
Takže nespolehlivost, nekvalita, nízká životnost... zkrátka tradiční rendlík :no:
4 control si vyžaduje trochu času na zžitie. Náhle ustrelovanie zadku v pomalých rýchlostiach je pomerne nepredstaviteľné. Čo by ho mohlo spôsobiť? Natočenie zadných kolies o 2,7 stupňa? Nemyslím si. Ja by som videl problém v nových gumách (niekoľko stoviek km (v akom režime?)), ktoré mohli byť mastnejšie ešte z výroby, hladkom asfalte a nezvyku z riadenia. Väčšina testujúcich sa vyjadruje, že zatáčajú viac, ako by mali.
At high mileages, this is prone to wear off the axle mounting bushes, which is easily fixed. It is also prone to wear in the rear axle trailing arm bearings, which then wear the trailing arm axle tubes, requiring an e😜ensive rebuild or a replacement axle assembly.