Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

4Control
| 20. 1. 2018 16:10
Chci jen čtenářům připomenout, že podobný systém používala Honda Prelude už v roce 1987.
4Control
| 20. 1. 2018 17:01
..a myslím i Citroen Zx..
4Control
| 20. 1. 2018 17:30
Ano, Citroen použil na počátku 90tých let podobný systém, ale šlo pouze o pasivní systém a ten byl navíc hodně problematický.
4Control
| 20. 1. 2018 18:02
Nevím,otec měl ZX a hodně si to chválil..o žádných problémech se nikdy nezmiňoval.Tak jasně..nikdo to s 4control nesrovnavá.
4Control
| 20. 1. 2018 18:25
ZX .....passive rear wheel steering (by means of specially designed compliance bushes in the rear suspension), and in house developed and constructed shock absorbers.

At high mileages, this is prone to wear off the axle mounting bushes, which is easily fixed. It is also prone to wear in the rear axle trailing arm bearings, which then wear the trailing arm axle tubes, requiring an expensive rebuild or a replacement axle assembly.
4Control
| 20. 1. 2018 18:53
Ano to bol mechanicky pasivny system, mimochodom vtedy bola Prelude 3 generacie s 4WS v slalome najrychlejsie seriovo vyrabane auto na svete... V podobe, akej pozname tento system dodnes to prislo v 4 generacii Prelude, elektronicky riadene natacanie. Mal som Prelude 5 generacie s 4WS, uzasna vec, v zakrutach to robilo divy.
Avatar - iudex
4Control
| 20. 1. 2018 19:38
No z článku vyplýva, že ten 4control nie je úplne vyladený a auto robí nevypočítateľnejším v ostrých zákrutách. Pritom to je zrovna situácia, kde chcem mať s hothečom absolútnu istotu.
4Control
| 20. 1. 2018 20:06
A pak musím velice pochválit práci 4Conntrolu hlavně ve velmi pomalých zatáčkách. Je to nejdřív skoro až nezvyk, jak neskutečně rychle, vlastně skoro až agresivně, Mégane R.S. zatáčí. Po apexu vyloženě skočí, v čemž ho jenom podporuje velice přímé řízení. Po několika zatáčkách jsem už pochopil, že točit volantem budu tentokrát o dost míň. Za úžasnými stáčivými vlastnostmi vidím zejména 4Control a tedy vliv zadních kol. Přední kola verze Sport si totiž musí vystačit jenom s přibrzďováním, oddělená těhlice je dobrá hlavně na to, aby točivý moment netahal při akceleraci za volant. Přilnavost přední nápravy tak byla velmi dobrá, ostřejší Mégane R.S. Cup to však bude umět určitě ještě líp. Zítra na slavném okruhu v Jerezu by to mohlo být moc pěkné!Celý brzdný manévr mi ale dělal radost. Auto i na hodně tvrdých brzdách zůstávalo vzorně srovnané a nevyžadovalo žádné korekce volantem. Trpělivě strpělo i lehce minutý brzdný bod a dobržďování až v oblouku už s natočeným volantem. Mégane R.S. tohle zvládal tak vzorně, až to byla trošku nuda. Prostě jenom na hulváta zadupnete brzdu, ještě s nohou na pedálu zatočíte volantem a Mégane R.S. se chová, jako kdybyste předvedli brzdný manévr jak ze závodnické čítanky. ?????????
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 16:23
že nám autor něco napíše o fungování manuální převodovky........škoda......snad příště........ ;-\
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 17:29
Nj a nechapem ani ten povzdych nad cenou, podla mna celkom podla ocakavania.
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 18:04
Přesně,je to Megane RS..taky nechápu.
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 18:28
Souhlas! Cena je v normě.
Avatar - iudex
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 19:47
Ja si tiež myslím, že je tá cena pomerne vysoká, v podstate celá konkurencia je lacnejšia, drahší je len CtR. Ja by som očakával, že predokolka s 1,8čkou a 205 kW bez samosvoru bude lacnejšia než 820t, keď dvojlitroví konkurenti so samosvorom stoja podstatne menej. Podľa mňa primerané by bolo 750t za Sport a 800 za Cup.
Avatar - woody-alien
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 20:02
Celá ne...[odkaz]
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 20:16
Tož bacha! Ta cena je pouze odhad.......může být i vyšší.......i nižší...... :-!
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 22:04
Ale preco, cena je okej, vsetci konkurenti su bud slabsi alebo menej vykonny ci slabsie vybaveny (Leon) s vynimkou i30N ale tam je to pochopitelne kedze Hyundai to pri vstupe do tejto triedy a svojej povesti proste musi dat za menej.
Marně jsem čekal,
| 22. 1. 2018 09:52
Uvedená cena v článku je niekoho odhad. Osobne si myslím, že to bude menej. Stačí sa pozrieť na stránku renault.fr aké sú základné ceny Megane GT a Megane RS (sport s manuálom za 37 600 EUR). Z toho sa to dá približne odhadnúť, koľko to bude stáť u nás. Ja si myslím, že základná verzia RS bude v SR pod 29 000 EUR. A v ČR sú ceny nastavené podobne, takže pod 760 000 Kč. Navyše Renault má u nás dobrú cenovú politiku - myslím dobrú pre zákazníkov.
Avatar - m.z.
Marně jsem čekal,
| 20. 1. 2018 19:24
>:D
Machi, no...
Opravdu?
| 20. 1. 2018 17:04
Opravdu se vám zdá Clio RS jako rychlejší nákupní taška pro holky?Tak ve Trophy jste snad jezdili,ne!?
Opravdu?
| 20. 1. 2018 22:58
Také mi přijde, že autor v něm asi nejel. Předchozí generace clia nebyla tak "závodní" jak je teďka, ano byla zábavnější na okreskach, ale aktuální generace by ho na okruhu rozcupovala.
Stacilo mi to docist...
| 20. 1. 2018 18:30
...po "bezbrehou prilnavost prednich kol" predchoziho RS a bylo mi jasne, ze nema smysl pokracovat. Skoda.

Jinak je novy Megane celkove tak paradni auto, ze nebyt me velke rodiny, asi by mi nejaka GT verze uz rikala "pane", RS je pak ta spravna tresnicka na francouzskem dortiku :yes:
Avatar - iudex
Stacilo mi to docist...
| 20. 1. 2018 19:40
Tak si skús prečítať predsalen zasvätenejšie hodnotenie od Ondra Chamillu, viď môj odkaz nižšie.
Avatar - JDM
Špatná cesta
| 20. 1. 2018 19:19
Megane rs je pro mě nejlepší a nejostřejší HH a cupovku bych chtěj jednou pořídit a to jsem na Japonce >:D bohužel tenhle megan mě přijde jako krok zpět a to po stránce řidičské. Blbu vzdorne řízení a šlapání na plyn a brzdu je to co člověk od auta naladěné na okruh nechce... Je pěkný že zatáčky projíždí na trojku plnej ale řidič je tam jen jako divák... Za mě starší megan rs je lepší....
Avatar - iudex
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 19:42
Bývalý redaktor ACZ Ondro Chamilla napísal na garáž cz pekný a detailný článok o jazde s MRS (tipujem, že to je tá "druhá česká posádka", ktorú Machi spomína). A ten sa dosť venuje tej pretáčavosti, pričom z jeho textu vyplýva, že je to vcelku problém.
"Nejrozporuplnější na tomto autě je však systém 4 Control. Na papíře úžasná chytrá věc, která ovšem není ani nová, ani ojedinělá. Natáčení zadní nápravy používá v současné době BMW, Porsche i další výrobci. Jenže v Méganu RS se naladění jednoduše nepovedlo. I když jedete v pouze svižném tempu, pocitově daleko před limitem auta, může vám v zatáčce zadek ustřelit. A teď nemyslím onen pro mnohé jistě neobvyklý pocit, že se natáčejí zadní kola a auto se pod vámi netypicky hýbe. Mám na mysli regulérní přetáčivý smyk, kdy zasahuje stabilizace a dáváte kontra. Popravdě jsem snad nikdy neřídil přetáčivější auto, než je Mégane RS Sport. Nejdřív jsem obviňoval hladký španělský asfalt, poté zadní pneumatiky, jenže ty byly jak nové. A pak jsme se o tom dlouze bavili s ostatními novináři. Jeden z nich, který jezdí spíše klidněji a stabilizace mu jen tak nezasáhne, dokonce po nenadálém smyku zůstal stát v zatáčce na štorc. Kvůli tomuto systému se mnozí báli tlačit na pilu, auto je tak totiž dosti nepředvídatelné. V nastavení se dá v rámci módu Perso dokonce vše nastavit zvlášť, zkoušeli jsme tedy přepínat mezi třemi režimy 4 Controlu. V tom nejméně agresivním bylo auto jen "spíše přetáčivé", v tom nejagresivnějším a s vypnutou stabilizací jste si pak mohli užívat instatního "driftování" s předokolkou, stačilo jen ostřeji zatočit. Co by se dělo na mokru, snad ani nechci vědět. Upozorňuji však, že to, co právě píši, platí pro základní variantu Sport a bohužel nejsem schopen říci, zda se na silnici bude stejně chovat i jinak nastavený Cup, protože s tím jsme jezdili jen na okruhu."
Avatar - _Karel_
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 20:06
4C byl kritizovaný i u Talismanu, pokud je to opravdu tak, jak píše Ondra, tak Renault vyhodil peníze za naprostý nesmysl. ;-\
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 20:43
Není nad osobní zkušenost. ;-) Já mám odzkoušeno v Laguně GT, Megane GT, Espace i Talismanu, a nemůžu si na nic stěžovat. Pro běžnou jízdu běžného uživatele je to paráda. Jak to bude fungovat na limitu, to neumím posoudit, ale nevěřím, že by v Dieppe poslali do světa něco, co je nesmysl.

Tady je krásnej test 4controlu. [odkaz]
Avatar - _Karel_
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 21:01
S Talismanem jsem jel, a moc jsem to nepoznal. Ale bylo to jen pár km, neberu to tedy směrodatně. Nemám nijak silný vlastní názor, ale zdá se, že názory novinářů jsou minimálně rozporuplné. ;-)
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 21:39
Osobně se tý rozporuplnosti divím. Ale jak jsem psal, na každodenní jízdu je 4control perfektní. A všichni, komu jsem ta auta půjčil na svezení se shodli, že pár prvních zatáček je nezvyk, ale pak je to perfektní. Ale to fakt musí člověk zkusit na vlastní kůži.

Je pravda, že já nikdy nezkoušel projet táhlou zatáčku tak, aby se ta kola zrovna musela otočit. Dokonce s tou Lagunou GT 2,0T jsem jezdil v Mostě na okruhu, a to auto prostě nešlo z asfaltu "urvat". A v dnešní době technických špionáží bych se divil, kdyby ten systém fungoval u BMW nebo Porsche jinak. Proto se divím, že u testů jiných značek, které používají natáčecí nápravy, jsem o tomhle nikdy nečetl. A opravdu nevěřím, že by v Dieppe pustili do světa nedotaženej, nebo dokonce nesmyslnej systém. Mám dojem, že tam jako testovací šoféři ta auta proháněj větší šajby, než zrovna čeští novináři, nedávno onanující nad akcí "Náplavka". ;-)
Avatar - wakantanka
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 22:12
Niezeby som s tebou nesuhlasil, ale pokial viem tak Chamilla na naplavce nebol a pokial bol clenom ACZ tak nepisal od veci.
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 20. 1. 2018 22:27
To bylo mysleno obecne, hlavne na zdejsi objektivni testy mistra Machaly... Ja si radeji pockam na osobni zkusenost. A jak jsem daval odkaz na Chvalu, tak on sice chvali vsechno,ale musi se mu nechat,ze videa z testu umi tocit. A jedno takovy video vyda vic,nez sebedelsi slovni popis. A zrovna v tom videu neni nejaky neocekavany nebo dokonce nesmyslny chovani auta videt.
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 13:15
Ono to taky může být tím, že u RS si bude potřeba zvyknout netočit tolik volantem do zatáčky, protože to auto díky 4 control hodí do smyku.
Avatar - white label
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 16:10
Argumentovat Rasto Chvalou můžeš podobně až budeš mít odkaz na jeho test nového MRS, nikoli MGT.
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 16:33
Mas dojem, ze 4control bude reagovat jinak? V tomhle vlakne piseme o 4controlu, takze tvuj prispevek nechapu...
Avatar - white label
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 16:40
Jsou snad MGT a MRS totožná auta? Rozhodně ne, takže spíš nechápu, co na to nechápeš ty. I mezi MRS a MRS Cup jsou jasně patrné rozdíly v nastavení 4C (viz Ondra Ch.), takže MGT na tom logicky může být s nastavením 4C podstatně/výrazně jinak, než MRS.
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 16:55
Aha, kdyz myslis.
Avatar - Dany
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 22. 1. 2018 09:14
Naozaj tá Laguna nešla "urvat" z asfaltu? To je niečo ako "bezbrehá priľnavosť"? To by som sa divil. Vieš ako by som sa divil? Tak, že by som sa už viac diviť nemohol ;-)
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 22. 1. 2018 09:28
Ako vlastník Megane GT si myslím, že použitie 4Control nebude chybou. Skôr dôležitejšie je to, ako páni z Renault Sport nastavili rôzne kombinácie podvozku, 4Controlu a ESP. V GT je skôr ten problém, že do šmyku sa nedá dostať a tým pádom je auto z tohto pohľadu sterilné. Zjavne to pri RS chceli páni zmeniť a buď to v niektorých prípadoch prešvihli, alebo to tak naozaj chceli. Otázkou je, čo všetko sa dá nastavovať v perso nastavení, pretože ak sa tam dá nastavovať 4Control a ESP nezávisle od seba, tak by si každý mohol nastaviť takú kombináciu, aká mu vyhovuje. S definitívnym verdiktom si bude treba počkať až keď sa bude testovať na našich cestách, prípadne keď sa porovnajú v rovnakých podmienkach obe verzie s rôznymi nastaveniami.
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 22:09
No, abych pravdu řekl, tak přesně nějakého takového chování nového Megoše RS jsem se podvědomě obával. Ono přece jenom nároky na ovladatrelnost kompaktního hot-hatche, který často zavítá i na okruh je něco úplně jiného, než když systém 4Control použili třeba u Laguny. Můj závěr je jediný (a vlastně jsem si ho udělal již v okamžiku, když u tohoto modelu 4Control Renault oznámil - když už tento systém chtěli použít, tak ale jen na přání a za příplatek, aby si zájemci mohli auto odvézt s klasickou nezatáčecí zadní nápravou. Možná by bylo v rukou profesionálních závodníků o trochu pomalejší, ale pro běžné uživatele hot-hatche je přece u jeho auta mnohem důležitější maximální čitelnost a naprosto předvídatelné chování! :-O 8-s
Avatar - white label
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 21. 1. 2018 23:41
To bylo první na co se Ondra na tiskovce ptal (tedy jestli neuvažují i o verzi bez 4C), ale odpovědí mu byly pouze tázavě rozpačité obličeje (proč jako?). ;-)
Avatar - wakantanka
Pretáčavá predokolka alebo 4Control s chybami
| 24. 1. 2018 18:41
Ak by bol za priplatok, tak skus trikrat hadat kolko ludi by si ho priplatilo? :-)
Avatar - Ada je zase tady
Tradice dodrženy
| 20. 1. 2018 20:17
Takže nespolehlivost, nekvalita, nízká životnost... zkrátka tradiční rendlík :no:
Tradice dodrženy
| 20. 1. 2018 20:55
?????
Tradice dodrženy
| 21. 1. 2018 10:34
Ada je jak flašinet, pořád dokola to samý. :-!
Tradice dodrženy
| 21. 1. 2018 10:39
Aj ty si dodržal tradíciu - debilny názor
Tradice dodrženy
| 21. 1. 2018 22:05
Hmm, nespolehlivost, nekvalita, nízká životnost. Takže Ádo, předpokládám, že jsi jako jediný obyvatel ČSR tajně podrobil nový Mégane RS tvrdému testu na ujetí alespoň 100 000 km a projevily se ti nějaké technické problémy. Jaké? Neschovávej si je pro sebe a pouč nás, čekáme! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Dany
4 control
| 22. 1. 2018 09:25
4 control si vyžaduje trochu času na zžitie. Náhle ustrelovanie zadku v pomalých rýchlostiach je pomerne nepredstaviteľné. Čo by ho mohlo spôsobiť? Natočenie zadných kolies o 2,7 stupňa? Nemyslím si. Ja by som videl problém v nových gumách (niekoľko stoviek km (v akom režime?)), ktoré mohli byť mastnejšie ešte z výroby, hladkom asfalte a nezvyku z riadenia. Väčšina testujúcich sa vyjadruje, že zatáčajú viac, ako by mali.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku