Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeOpel Insignia GSi přichází na český trh. Nástupce OPC pod milion neseženete
98 komentářů
Anonym
já jsem ten první, kdo se vždycky vytočí nad debilkama, co mekotají o sazometech nebo naposledy nad blbečkem, co blemcal, že alternativou k tisícikilometrové cestě mrazem s dvoutunovým přívěsem je místo dieselového offroadu elektromobil.
Jinými slovy - diesel chápu a nevadí mi.
Ale proboha proč ten oplí dobytek vytahuje legendární zkratku GSi aby ji vzápětí pozvracel tím CDTi?
Jinými slovy - diesel ano, ale tam, kam patří.
Jinými slovy - diesel chápu a nevadí mi.
Ale proboha proč ten oplí dobytek vytahuje legendární zkratku GSi aby ji vzápětí pozvracel tím CDTi?
Jinými slovy - diesel ano, ale tam, kam patří.
Sice souhlas, ale na dieselové oktě máš taky znáček RS.
Já se těším na fans opelu, co budou říkat na dynamiku? Zdá se vám to auto rychlé?
Já se těším na fans opelu, co budou říkat na dynamiku? Zdá se vám to auto rychlé?
Nezdá.
GSi Kadett byl na svou dobu rychlej.
No jinak...RS TDI je vidlosporťák, to snad víme, ne?
>😁 >😁 >😁
GSi Kadett byl na svou dobu rychlej.
No jinak...RS TDI je vidlosporťák, to snad víme, ne?
>😁 >😁 >😁
No právě, tohle auto si podá dvojka atmo mx5 i v přímce na dálnici. A to je co říct. 😄
Na druhou stranu: RS TDI od Škodovky, Golf GTD, Ford Focus ST TDCi, BMW M550D a dalo by se pokračovat..... musíš to dnes brát jako nejvyšší výbavu a "sportovnější" vzhled. Většina těch automobilek má ještě ty pravé ostré verze, OPC u Opelu ale asi vymřelo.
U Octavie to původně bylo tak, že RS TDI byla jediná nafta s víceprvkem, se silnějším motorem, navíc měla snížený podvozek a lepší tlumiče, prostě nebylo to jen o plastech a dekorech. Totéž Focus, tam myslím ta silná nafta jinak nešla koupit a pořád ještě nejde. Ale GSi tady je víceméně o jiném nárazníku...
Ako píšem vyššie, s tým znakom RD, GTD a pod. si kupuješ aj silnejší motor, ktorý inak nemáš, teda tam tá pridaná hodnota je. U GSi športovosť obnáša len športovejší výzor, ale s tým istým motorom, teda bez benefitu na dynamike.
Tak právě je třeba to rozlišit na ty, kteří značí sportovněji orientované silné benzínové verze stejně jako dieselové (IGSi, ORS, FoST...) a na ty, kteří to naopak odlišují (např. GGTI/GTD...)
Nemělo být u GTD "na toho" ? Nebo on ještě někdo jiný odlišuje? 😉
Možná jo, nad tím jsem zrovna moc nepřemýšlel..., každopádně k úplně vrcholným verzím se diesel obvykle nenabízí (kromě ORS, která má jen jednu sport. řadu) viz GR, FoRS, MRS, PGTi, RS3, A45 AMG, M2...
Takže v tomto ohledu teď bude GSi anomální, dřív měl Opel pod OPC, ještě GTC, což by bylo pro dieselový vrchol vhodnější, než "znesvěcovat" GSi. 😉
Takže v tomto ohledu teď bude GSi anomální, dřív měl Opel pod OPC, ještě GTC, což by bylo pro dieselový vrchol vhodnější, než "znesvěcovat" GSi. 😉
Je celkem rychlé. Zřejmě nejede srovnatelně s VW/Škoda v jejich top benzínové specifikaci, ale těm ostatním (Mondeo 2.0EB, Optima 2.0TGDI) by mělo stačit. Pokud teda mluvíme o benzínu... nikdo nikoho nenutí kupovat naftu.
Na tuhle odpověď jsem čekal, protože spousta různých pseudo-kritiků vede chytré řeči o tom, že mx5 nebo GT86 jsou pomalá auta, přitom jsou rychlejší i v přímce, než tento opel v benzínové verzi gsi.
Jak agilitu ovlivňuje hmotnost a popisuje zrychlení, tak pro tu přímku na dálnici je důležitější aerodynamika a maximalka. 250 vs 214 je rozdíl několika tříd ve prospěch GSi. .. a odpovídají tomu i dojmy z auta - Insi působí v nižších rychlostech tak relaxovaně a váhavě, ale na dálnici ji dech nedochází.
No možná, ale tak do 180ti bude ráda, když se jich bude držet. A většinou rychlostmi pod 180 jezdíš častěji.
Na to zapomeň. 0-100 mají obě auta stejně za 7.3. Zatímco Insi v automatu a 4x4 to zajede tak nějak sama, tak s RWD MT MX-5 se budeš muset dost snažit.
Jako nic proti, to snažení se je zábava, o tom sportovní auto je, abys z něj musel rychlost trošku dolovat... ale podle mě můžeš zapomenout na to, že by MX-5 mohla na rovince takové auto stíhat, víceméně v jakékoli rychlosti.
Jako nic proti, to snažení se je zábava, o tom sportovní auto je, abys z něj musel rychlost trošku dolovat... ale podle mě můžeš zapomenout na to, že by MX-5 mohla na rovince takové auto stíhat, víceméně v jakékoli rychlosti.
Abys nebyl překvapený, určitě časem na YT něco na toto téma bude.
Dodal by som iba - [odkaz]
Inak suhlas s Emelom, Mx5 bude zdatny super na okreskach, resp. tam bude rychlejsia uz len kvoli absencii turba a teda ziadnemu turbolagu, nizkej hmotnosti atd. To bude rozdiel triedy, ale rovnaky rozdiel to bude na dialnici v rychlostiach nad limit.
Nad 150 to uz nie je suboj. Rozdiel 0-200 je viac ako 10 sekund...
PS. V pruznom zrychleni to nevyzera pre MX5 tak zle, ale zase automat v Insignii musi urobit kickdown a to ju stoji dost casu.
Inak suhlas s Emelom, Mx5 bude zdatny super na okreskach, resp. tam bude rychlejsia uz len kvoli absencii turba a teda ziadnemu turbolagu, nizkej hmotnosti atd. To bude rozdiel triedy, ale rovnaky rozdiel to bude na dialnici v rychlostiach nad limit.
Nad 150 to uz nie je suboj. Rozdiel 0-200 je viac ako 10 sekund...
PS. V pruznom zrychleni to nevyzera pre MX5 tak zle, ale zase automat v Insignii musi urobit kickdown a to ju stoji dost casu.
Opel uměl v minulosti překvapit. Třeba Calibra měla hodně nadčasový design, velmi dobrou aerodynamiku a třeba to, jaké bylo ticho v interiéru s otevřenýma oknama překvapí i dnes. Pak to tvýma slovama pozvraceli Cascadou.
Uměli překvapit i zajímavými projekty, taková Lotus Omega 3,6 biturbo byla hodně zajímavý počit. To pak pozvraceli Vectrou C OPC s "zajímavýma" jízdníma vlastnostma.
No a teď to dorazili zkratkou GSi na tomhle dieselovém dynamikou nezajímavém combi..
Navíc Insignia nejela pořádně s ničím, rád bych věděl, kde ty koně poztráceli...
Uměli překvapit i zajímavými projekty, taková Lotus Omega 3,6 biturbo byla hodně zajímavý počit. To pak pozvraceli Vectrou C OPC s "zajímavýma" jízdníma vlastnostma.
No a teď to dorazili zkratkou GSi na tomhle dieselovém dynamikou nezajímavém combi..
Navíc Insignia nejela pořádně s ničím, rád bych věděl, kde ty koně poztráceli...
Anonym
v USA za ty prachy bude Regal s 3,6 V6 >😁 >😁
Klidně se s někým vsadím, že v čr bude jezdit víc mazd 6 2,5 sky, než těchto verzí gsi.
Jo jo, ve střední Evropě nás USA strašně moc zajímají.
A víš co nezajímá ale vůbec nikoho.
Někdo jako ty, kterej když už se (nedejbože) dohrabe do diskuse, vypotí offtopic kravinu nebo že hio něco nezajímá.
Mě to porovnání třeba zajímá.
Děsivý na autech jako koníčku je, že se setkáš se staršným počtem volů, jako jsi ty, kteří vědí kulový (kdys naposledy přinesl do diskuse něco nového, informaci nebo odkaz nebo názor?)
Z nějakého nesmírně taemného důvodu se ale cítí tito volové nutkavou potřebu se vyjadřovat k tématu.
U ostatních věcí to tak není.
Servery o (a teď plácnu) focení, karate nebo želvách jsou zaplňeny lidmi, které baví focení, karate či želvy. Volové si prostě vybrali auta a tak je to léta. Nikdy nepochopím proč. Do diskuse se často zapojují i lidé, kteří auta nenávidí. Je to zvláštní obsese.
Někdo jako ty, kterej když už se (nedejbože) dohrabe do diskuse, vypotí offtopic kravinu nebo že hio něco nezajímá.
Mě to porovnání třeba zajímá.
Děsivý na autech jako koníčku je, že se setkáš se staršným počtem volů, jako jsi ty, kteří vědí kulový (kdys naposledy přinesl do diskuse něco nového, informaci nebo odkaz nebo názor?)
Z nějakého nesmírně taemného důvodu se ale cítí tito volové nutkavou potřebu se vyjadřovat k tématu.
U ostatních věcí to tak není.
Servery o (a teď plácnu) focení, karate nebo želvách jsou zaplňeny lidmi, které baví focení, karate či želvy. Volové si prostě vybrali auta a tak je to léta. Nikdy nepochopím proč. Do diskuse se často zapojují i lidé, kteří auta nenávidí. Je to zvláštní obsese.
Mierni sa v tom prejave, už to preháňaš. Mňa napríklad nezaujímajú vulgárni, nadávajúci a permanentne útočiaci ľudia ako si Ty. :-!
To je prostě fostek. Dělal to vždycky, dělá to a dělat bude. 😄 Je konzistentní a většinou to má i hlavu a patu. Mě to zase až tolik nevadí, naopak, kdyby mu doktor dal pilulky a on by začal psát jako PhDr. Jiří Stanislav Guth-Jarkovský, tak by to byl další hřebíček do rakve diskuzí tady. Asi jako když odešel GTI, se kterým jsem byl však také x krát na nože. 😄 :-!
Občas to chce šťávu i takovou cenu. 😉
Občas to chce šťávu i takovou cenu. 😉
No, něco tak hloupého jsem už dlouho nečetl. Ale asi je to maximum, co dovedeš.
Já zrovna dneska = v prezidentskejch volbách je jednim ze zásadních témat migrace = něco s čim náš prezident nemá nic ale fakt nic společnýho 😉
A věřim že to eště nebylo předvolební maximum >😁
A věřim že to eště nebylo předvolební maximum >😁
Asi takhle - než dát milion za toto, tak si radši nechám dovézt z USA ten Regal 😄
CHerokee
Ocenil bych, kdyby na webu pro motoristy byl výkon uváděn, když už ne přímo v koních, tak alespoň v závorce. Není to snad nějaký tesla web.
Tipoval by som, že motorista vie, že jednotkou výkonu je W (kW) a rovnako ak sa zaujíma o autá, tak si vie ten výkon v koňoch ľahko vyvodiť.
Ja som naopak rád, že sa výkon uvádza v kW, aspoň sa vyhneme obvyklému zmätku redaktorov pri prepočte na kone.
Ja som naopak rád, že sa výkon uvádza v kW, aspoň sa vyhneme obvyklému zmätku redaktorov pri prepočte na kone.
Za předpokladu, že to číslo nepřepočítávali z koní. 😉 Koně patří do propadliště dějin.
Kone su este ten lepsi pripad, na to su vsetci zvyknuti. Ale ked vidim kdesi na US weboch krutiaci moment v lb.-ft.alebo este horsie spotrebu v Miles per gallon 8-s . Uz by fakt vsade mohla dorazit civilizacia v podobe SI jednotiek.
Až jednou nebudou taková politická síla, pak možná...
Problém je, že je to hluboce zakořeněné. Některé historky jsou úsměvné, jak třeba šroubkárny lobovaly proti přechodu na metrické, protože by musely čelit větší konkurenci, změna přípravků/ úpravy strojů by stály peníze atp. A je pravda, že před první světovou skutečně výrobci všelijakých dílů lobovali a ne málo. To je samozřejmě historie. S časem se však přechod nestává jednodušším. Oficiální pozice americké vlády je, že je metrický systém preferovaný. Přistoupili k tomu myslím koncem 80. let, když předchozí pokus (plně dobrovolný) selhal. Ale soukromou sféru k tomu nenutí. Ve veřejné mají nařízeno metrické používat (při zakázkách atp.) a do značné míry to dělají (jsou výjimky). I armádu mají dost metrickou, i kvůli NATO.
Asi nejlepší šance je, že z toho vyrostou. SI se budou víc učit a mladší generace to přestane bavit. Z obchodního hlediska to také není ideální. Radši snad nepočítat, kolik peněz taková hloupost stojí. Řada Američanů používá SI při práci. Ale vždy tu bude ta méně vzdělaná vrstva, s kterou nebude tak snadné hnout. Nakonec, vem si koně v EU. Desítky let zastaralé, ale pořád se z tradice/ nostalgie používají. Nebo takové rychlostní limity v UK. Přitom je metrický systém tak starý, že k tomu vůbec nemuselo dojít.
Asi nejlepší šance je, že z toho vyrostou. SI se budou víc učit a mladší generace to přestane bavit. Z obchodního hlediska to také není ideální. Radši snad nepočítat, kolik peněz taková hloupost stojí. Řada Američanů používá SI při práci. Ale vždy tu bude ta méně vzdělaná vrstva, s kterou nebude tak snadné hnout. Nakonec, vem si koně v EU. Desítky let zastaralé, ale pořád se z tradice/ nostalgie používají. Nebo takové rychlostní limity v UK. Přitom je metrický systém tak starý, že k tomu vůbec nemuselo dojít.
Preferovaný... Hm, kdy že jim to málem spadlo letadlo jen kvůli tomu, že si mezi sebou neuměli porovnat měrné jednotky? Jedni v galonech, druzí v litrech a výsledkem byly prázdné nádrže...
Co lietadlo, oni rozbili vesmirnu sondu za stovky milionov pri pokuse o pristatie na Marse, z dovodu prepoctov jednotiek - [odkaz]
A to je len pripad co ma prvy napadol, bolo toho viac. >😁
A to je len pripad co ma prvy napadol, bolo toho viac. >😁
Zrovna NASA těch výjimek využívá a problém tam byl v tom, že vlastně celý projekt byl specifikován v SI, ale dodavatel, myslím Lockheed Martin, dodal systém pracující/ data v imperiálních (v rozporu se smlouvou) a nikdo si toho nevšiml. Obecně je letecký průmysl strašně imperiální. V USA inženýři historicky používali imperiální jednotky. A USA měly v tomhle sektoru ohromný vliv. Podobně v elektronice.
Pokud vím, nesnažili se pak přistát, ale vstoupit na oběžnou dráhu. Kvůli špatným výpočtům při korekcích dráhy sonda letěla příliš blízko povrchu a shořela v atmosféře.
Pokud vím, nesnažili se pak přistát, ale vstoupit na oběžnou dráhu. Kvůli špatným výpočtům při korekcích dráhy sonda letěla příliš blízko povrchu a shořela v atmosféře.
A to má jako ilustrovat co? Že by bylo lepší mít jen jeden systém? Bez pochyb. Jak jsem napsal, soukromý sektor nenutí. A letectví je dost specifické. Myslím v roce 1946 se svět dohodl, že bude používat v letectví metrické a imperiální zachová jen dočasně, protože je některé státy používají. Během 70 let pak imperiální prakticky metrické/ SI vytlačily. Dnes ICAO (organizace zastřešující civilní letectví pod OSN) prakticky přiznává, že je přechod na metrické jednotky odložen na neurčito. Není to tak dávno, co Rusko přešlo z metrického vzdušného prostoru na imperiální. Rusko! Sere mě to neskonale.
Piloti létající mezinárodně holt musí žonglovat celou řadu jednotek. Dělají to dennodenně. A je to pochopitelně potenciální zdroj chyb. V první řadě je to však otravné. Jedna chyba nestačí. Vždy se toho musí pokazit víc. Když si špatně objednám palivo, nebo mi ho špatně natankují, tak věř, že to zjistím. Palivoměru je to totiž jedno. V letadle člověk počítá a kontroluje palivo každou chvíli. Průser je, když najednou údaje přestanou dávat smysl. Nejlépe v noci nad ledovým oceánem, když letíš sám. 😄 No, pořád lepší, než kdyby zčernal kokpit.
Jo, když pán létá letadlem s nefunkčními palivoměry a nijak si alespoň po tankování neověří, kolik tam toho paliva skutečně je, tak si zahrává. Když si do palubního počítače zadám, že mám X tisíc litrů paliva, a ony tam ve skutečnosti nejsou, tak mi bude ukazovat hausnumera.
Piloti létající mezinárodně holt musí žonglovat celou řadu jednotek. Dělají to dennodenně. A je to pochopitelně potenciální zdroj chyb. V první řadě je to však otravné. Jedna chyba nestačí. Vždy se toho musí pokazit víc. Když si špatně objednám palivo, nebo mi ho špatně natankují, tak věř, že to zjistím. Palivoměru je to totiž jedno. V letadle člověk počítá a kontroluje palivo každou chvíli. Průser je, když najednou údaje přestanou dávat smysl. Nejlépe v noci nad ledovým oceánem, když letíš sám. 😄 No, pořád lepší, než kdyby zčernal kokpit.
Jo, když pán létá letadlem s nefunkčními palivoměry a nijak si alespoň po tankování neověří, kolik tam toho paliva skutečně je, tak si zahrává. Když si do palubního počítače zadám, že mám X tisíc litrů paliva, a ony tam ve skutečnosti nejsou, tak mi bude ukazovat hausnumera.
"Není to tak dávno, co Rusko přešlo z metrického vzdušného prostoru na imperiální. Rusko! Sere mě to neskonale." - tak to je zaujimava informacia a uz vobec netusim, co ich k tomu mohlo viest (teda pokial do toho nebudem tahat nejaku politiku).
Krajina, kde vcera znamena zajtra.
Musel som si to doguglit, napr. [odkaz] .
"Russian high altitude airspace changed to Flight Levels calibrated in feet. In 2017, all Russian airspace from the surface up, began transitioning to feet.".
V debatach sa o tom clovek dozvie zaujimave veci, co by sa nestratili ani tu 😄 "The metric system is a completely arbitrary system of measures and doesn't make sense."
Krajina, kde vcera znamena zajtra.
Musel som si to doguglit, napr. [odkaz] .
"Russian high altitude airspace changed to Flight Levels calibrated in feet. In 2017, all Russian airspace from the surface up, began transitioning to feet.".
V debatach sa o tom clovek dozvie zaujimave veci, co by sa nestratili ani tu 😄 "The metric system is a completely arbitrary system of measures and doesn't make sense."
Tak je to celkem zbytečná komplikace. Je záhodno mít jen jeden systém. Problém je, že kontinentální Evropa nedržela linii. Jen část východní se toho držela. A Rusové jsou tvrdohlaví. Mám takový pocit, že k tomu přistoupili s přechodem na RVSM. Tím, že je stopa menší, dává hezčí čísla, když chceš letové hladiny víc nahustit. O tom RVSM je. Zmenšení vertikálních odstupů mezi letadly. V RVSM to máš po tisíci stopách, což je asi 305 metrů. Nejlepší metrickou alternativou by asi bylo 250, což by znamenalo celkové zmenšení odstupů (před RVSM se do FL290 používalo tisíc stop a nad dva tisíce, kvůli nepřesnosti výškoměrů; RVSM zavádí tisíc i ve vyšších hladinách). Číňané mají po 300. A z toho nelezou pěkná čísla. Mají to tak myslím proto, aby na hranicích vzdušného prostoru bylo minimum problémů (a prakticky tak dodržují mezinárodní dohody). Čínské hladiny zhruba odpovídají zbytku světa, jen mají jiné číslo.
A to jsou jen jednotky. Radši nezačínejme debatu o jazycích v radiokomunikaci. Z Američanů by člověk zešedivěl. 😄
A to jsou jen jednotky. Radši nezačínejme debatu o jazycích v radiokomunikaci. Z Američanů by člověk zešedivěl. 😄
Z kilometrů na litr bys asi také nebyl úplně nadšený. Jednotky jsou v pořádku, jen je to jiný pohled na věc (podle mne horší, díváš se na to spíš jako na dojezd než jako na spotřebu, ale to je jen můj názor a jednotky SI by to byly).
Neni ten pohled danej jen zvykem? Myslim že většina lidí má auto jen jako přepravní prostředek = a zajímá je dojezd. Těch pár pro který je to víc = ty zas spotřeba až tak nezajímá
Spotřeba je otázka ekonomická, dojezd otázka plánování. Třeba v letectví se dost řeší právě vzdálenosti, plánování. A spotřeba se tam počítá v našem stylu. Jen se typicky bere za čas, ne na vzdálenost. Páč vítr. Dělají to tak i Američané. Mají galony, případně libry za hodinu. Z hlediska výpočtu je to celkem jedno. Jednou dělíš, podruhé násobíš. Jen mi přijde zvláštní říkat tomu spotřeba, když v čitateli není jednotka udávající množství paliva. Podle mne se u spotřeby ptáš na to, kolik se něčeho spotřebuje. Ne, jak dlouho ti něco vydrží.
V autě tohle nijak zvlášť neřeším. Mám představu, jaký má auto dojezd. Počítat to nemusím. Běžná cesta v autě je typicky mnohem kratší než dojezd na plnou nádrž. A v autě nijak zvlášť neplánuji. Typicky není problém natankovat a jak brzy budu muset tankovat, poznám ze stavu paliva.
V autě tohle nijak zvlášť neřeším. Mám představu, jaký má auto dojezd. Počítat to nemusím. Běžná cesta v autě je typicky mnohem kratší než dojezd na plnou nádrž. A v autě nijak zvlášť neplánuji. Typicky není problém natankovat a jak brzy budu muset tankovat, poznám ze stavu paliva.
On je ten kW totiž již mnoho let oficiální jednotkou výkonu. Ale přiznám se, že si potají pořád přepočítávám na koně. 😉 Co se v mládí naučíš..... 😄
Môj názor je, že za používaním koní sú hlavne 2 faktory😒br />
1. samotné automobilky nastavujú výkony tak, aby to bolo zaokrúhlené v koňoch a nie v kW. Napr. nejestvuje jediný racionálny dôvod, prečo naladiť výkon auta na 147 kW, dôvodom je iba to, že v koňoch je to okrúhlych 200 koní. A každému sa ľahšie zapamätá číslovka 200 než 147.
2. väčší je lepší. To je možno trocha naša chlapská túžba pomerovať si... výkony 😉 , skrátka 100 (koní) znie lepšie ako 74 (kW).
2. väčší je lepší. To je možno trocha naša chlapská túžba pomerovať si... výkony 😉 , skrátka 100 (koní) znie lepšie ako 74 (kW).
Souhlasim. Z odborneho hlediska jsou sice kW spravnejsi, ale sam taky pouzivam vyhradne kone a pokud nekdo nekde uvadi pouze kW, tak to pak v hlave prepocitavam na kone. Kdyz uz se velikost nadrze nebo zavazadelniku uvadi v litrech, namisto odbornejsich dm krychlovych, tak by mohli i ten vykon uvadet v konich.
Londonbridge
191kw je fajn. Zrychlenie na 100 km/h za 7.3s je dost priemerne mozno tam vaha prevodovka? nie ze by to nestacilo ale cakal by som na dnesne pomery okolo 6 - 6.5 s. od 191kw.Napr. E 350 d je tazsie auto a da to zo starym V 6 dizlakom 190 kw za 5.8 s...
Teď si to trefil! Pokud bude ten automat naladěn podobně váhavě jako u běžné Insi s nejsilnější benzínovou motorizací, bude to u modelu označeného jako GSi ještě podstatně větší "průser".
Převodovka neváhá, ale má těžké převody a omezuje výkon ns prvních 5 kvaltů.
Shr3k
Stejně to nechápu ty Francouze, teď uvedou GSI na trh, aby ji v srpnu vykostili a zůstal jen biturbo diesel. >😁 PSA dvoulitr nemá a předělat LTG na filtr se jim prý nevyplatí. To je ta vize PSA, cpát do limuzín poruchový Prince aka 1.6 THP.
Je omezená (už tak slabá) nabídka barev, ve které je akorát pastelová červená a pak odstíny šedé. U GSi... to je ostuda. Asi půjdou objednat ty Exclusive barvy, ale v konfigurátoru to není. Totéž kola, v 18" tam jsou úplně obyč stříbrné pětipaprsky a pak až ty 20"... no dobře, na 20" to jezdí fajnově, tak asi proč ne.
Na druhou stranu GSi proti nějakému Dynamicu fakticky nepřináší nic krom exteriéru a možná tužšímu pérování.
PS: největší pecka v konfigurátoru je stěrač zadního okna za 65.000Kč 😄
Pro mě by to byla jasná volba 😄
Do výbavy naskočil světelný senzor a autoklima, no fajn... asi zřejmě vypadlo audio Bose.
Styling... i tam jsem čekal víc. OPC sada je opět dostupná i bez GSi, ty stříbrný vstupy vzduchu vpředu se mi spíš nelíbí... spoilerek vzadu u liftu je fajn, ale určitě bych čekal lepší nabídku barev a kol než je na českém konfigurátoru. A pozor, ani v ceníku není o exklusivních barvách ani slovo.
Já na to koukám jako na obdobu "sportline", takže mě málo reálného sportu netrápí, chápu, že tebe jo. Ale - spíš buď rád, ne? Byl bys teď akorát naštvanej 😉
Oranžová i červená jsou fajn, ale pokud vůbec, tak je to opět Exclusive barva za 65.000Kč... a to sorry. A jak říkáš, ten základ je ještě víc tristní, než obyč Insi.
Přesně tak, je to obdoba Sportline... a to je právě taky jenom designová věc. Já jsem zhruba věděl co přijde, viděl jsem očekávanou konfiguraci GSi už někdy v prosinci... včetně toho, že tam není nic, kvůli čemu by stálo za to čekat. Naopak říkali, že z výbavy dvoulitru vypadne navigace (což se nestalo) a Bose (což se stalo).
V ceníku GSi je pořád "Navigační systém RF900 IntelliLink (evropské mapové podklady, barevný informační displej, střešní anténa ve tvaru ploutve) – standardně s 2.0 TURBO", takže tohle asi pro změnu nemají ošéfované v konfigurátoru.
Ale možno (ako obvykle) všetko spraví cena; pri dobrej cene ľudia dajú výhrady k označeniu bokom. 😄
Opel píše, že s GSi překonali na ringu bývalé silnější OPC, tak to snad tak zlý nebude 😄
Já osobně to pociťuji jako pokus o využití zažitého, zejména pro Opela, téměř ikonického označení pro úspěšného divočáka minulých let. A to tohle auto není. Pro mě to je degradace tohoto opláckého označení.
Tím ale nechci říct, že mám něco proti autu samotnému. Jen proti označení.
Edit: nevím, možná měla minulá IOPC samosvor?
Ako chápem, že dnes musí byť proste športový model, ostatne aj Octavia s bežným nijak výkonným 135 kW naftiakom má znak RS. Ale tá Octavia má aspoň pre RS model osobitný motor, silnejší, než čo je v ponuke pre štandardné modely. Insignia má proste ten istý motor, čo v bežných modeloch (výbavy Innovation, Dynamic a Exclusive), akurát tomu dá badge GSi. Teda de facto ide iba o výbavovú líniu s pár prvkami naviac (pričom ani v tejto top výbave nie sú napr. LED svetlá a štandardne sú tam 18ky ako v Dynamic či Innovation). A ešte absurdnejšie to vyznie, keď sa ešte s GSi do jednej vety dá OPC a naznačuje sa akýsi duchovný nástupca. Ale OPC boli naozaj osobitné športové modely, s motormi o triedu silnejšími, ako štandard.
Insigniu 2,0t všade obhajujem tým, že síce nemá takú dynamiku, ako konkurencia s turbo dvojlitrami (Passat, Superb s 2,0TSI), ale zase stojí toľko, ako konkurenti so slabšími motormi (Superb 1,8TSI). V športovom modeli to ale už neprejde, tu predsa ide primárne o tú dynamiku a aj cena sa dorovnala konkurencii.
Takže presne ako Emel, kto chce tento motor, obíde lepšie so štandardným modelom (vo výbave Dynamic), kúpou GSi si nijak nepolepší.