Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Opel Insignia GSi přichází na český trh. Nástupce OPC pod milion neseženete

98 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Insignia mě zajímá, ale GSi je spíš zklamání... aspoň podle konfigurátoru.

Je omezená (už tak slabá) nabídka barev, ve které je akorát pastelová červená a pak odstíny šedé. U GSi... to je ostuda. Asi půjdou objednat ty Exclusive barvy, ale v konfigurátoru to není. Totéž kola, v 18" tam jsou úplně obyč stříbrné pětipaprsky a pak až ty 20"... no dobře, na 20" to jezdí fajnově, tak asi proč ne.

Na druhou stranu GSi proti nějakému Dynamicu fakticky nepřináší nic krom exteriéru a možná tužšímu pérování.

PS: největší pecka v konfigurátoru je stěrač zadního okna za 65.000Kč 😄
Anonym
A u Opelu je navíc pecka..že ten konfigurátor nemá velmi často vůbec co do činění s realitou. Je to mimozemský.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já naopak říkám nadšeně - ano! Pěkný styling, krásný (a věřím, že výborný) sedadla, adapt. podvozek, Brembo a další výbava v ceně...
Pro mě by to byla jasná volba 😄
Avatar - Emel
Emel
Sedadla jsou zřejmě stejný jako standard (AGR nebo větraná kožená). Brembo jsou asi stejné jako u normální verze s 2.0T. Adaptivní podvozek FlexRide je pro 2.0T taky standard i bez GSi, otázka je, jestli jsou lepší ty sportovní tlumiče. A pak jsou tu o 10mm zkrácené pružiny.

Do výbavy naskočil světelný senzor a autoklima, no fajn... asi zřejmě vypadlo audio Bose.

Styling... i tam jsem čekal víc. OPC sada je opět dostupná i bez GSi, ty stříbrný vstupy vzduchu vpředu se mi spíš nelíbí... spoilerek vzadu u liftu je fajn, ale určitě bych čekal lepší nabídku barev a kol než je na českém konfigurátoru. A pozor, ani v ceníku není o exklusivních barvách ani slovo.
Avatar - _Karel_
_Karel_
V galerii jsou sedadla anatomy. S FlexRide jsem se opravdu spletl, byl jsem si jistý, že je až v příplatcích. Stříbřenka v předním nárazníku není ideální, ale celkově se mi to fakt líbí. Zajímavá je i oranžová barva, ale výběr v konfig. je fakt tristní.
Já na to koukám jako na obdobu "sportline", takže mě málo reálného sportu netrápí, chápu, že tebe jo. Ale - spíš buď rád, ne? Byl bys teď akorát naštvanej 😉
Avatar - Emel
Emel
To v galerii budou nejspíš "Performance sedadla, kožené perforované čalounění Siena II, černé Jet Black" - za 65.000. Jo, ty vypadaj hezky.

Oranžová i červená jsou fajn, ale pokud vůbec, tak je to opět Exclusive barva za 65.000Kč... a to sorry. A jak říkáš, ten základ je ještě víc tristní, než obyč Insi.

Přesně tak, je to obdoba Sportline... a to je právě taky jenom designová věc. Já jsem zhruba věděl co přijde, viděl jsem očekávanou konfiguraci GSi už někdy v prosinci... včetně toho, že tam není nic, kvůli čemu by stálo za to čekat. Naopak říkali, že z výbavy dvoulitru vypadne navigace (což se nestalo) a Bose (což se stalo).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Navi opravdu vypadla, teď jsem porovnával dynamic/GSi a je to tak.
Avatar - Emel
Emel
Takhle... dealer říkal, že oboje vypadne i z Dynamic/Innovation. Navi + Bose nebylo v Dynamic jako takové, ale byla jako výjimka pro 2.0T... a to mělo od nového roku skončit. Takže pravděpodobně to u Dynamic jen nemají aktualizované.

V ceníku GSi je pořád "Navigační systém RF900 IntelliLink (evropské mapové podklady, barevný informační displej, střešní anténa ve tvaru ploutve) – standardně s 2.0 TURBO", takže tohle asi pro změnu nemají ošéfované v konfigurátoru.
Avatar - iudex
iudex
Teraz som si spravil rýchlu konfiguráciu modelu GSi a Dynamic dovybaveného na úroveň GSi. Štandardný rozdiel medzi výbavami je rovných 3000 eur, čo je dosť. Ale do Dynamicu treba priplatiť viacero položiek, ktoré má GSi sériovo (autoklíma, vyhrievané sedadlá...), tiež je potrebné zarátať optický paket OPC a napokon rozdiel sa zmenší na cca 500 eur. A to asi za tie úpravy podvozka (väčšie brzdy, kratšie pružiny) stojí.
Avatar - Emel
Emel
Větší brzdy tam podle mě nejsou, Bremba má dvoulitr i normálně...
Avatar - iudex
iudex
Hm, neviem, ale v letáku ku GSi sa zdôrazňujú Brembo brzdy a v článku sa tiež píše o brzdách s väčším priemerom, kdežto pri normálnej verzii som to nezaregistroval.
Avatar - Emel
Emel
Tohle jsou sériové brzdy u 2.0T, z místního testu kombíku - dvoulitr má právě lepší brzdy než třeba 1.5 (co má BiCDTi jsem nezkoumal)😒br /> [odkaz]
Avatar - Shr3k
Shr3k
Normálně má 1.5 a 1.6 16" vpředu i vzadu. 1.6 diesel/1.5 benzín s automaty a všechny 2.0 diesely mají navíc 17" vpředu. Diesel biturbo má 17" vpředu i vzadu a 2.0 benzín má 18"+ Brembo a 17" vzadu.
Avatar - Emel
Emel
A teď zákeřná otázka - co GSi? Předpokládám, že benzín bude mít stejné 18" Brembo. Co GSi nafta, bude mít taky Bremba, nebo zůstane u 17"?
Avatar - Shr3k
Shr3k
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Pekný styling je fajn, ale použiť na to legendárnu značku pre športové modely, naviac ak to má nepriamo nahrádzať čistokrvný športový model OPC, hoci ide len o výbavovú líniu bez lepšieho motora, to je tu predmetom kritiky. A ani ten styling nie je nijak veľký progres proti OPC line, ktorá je dostupná i dnes. Jediný výrazný rozdiel sú tie strieborné nasávacie otvory po krajoch nárazníka a zrovna tie by som si odpustil.
Ale možno (ako obvykle) všetko spraví cena; pri dobrej cene ľudia dajú výhrady k označeniu bokom. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já Kadett nebo Astru GSi pamatuju, a legendární sportovní modely bych tomu neříkal 😉
Opel píše, že s GSi překonali na ringu bývalé silnější OPC, tak to snad tak zlý nebude 😄
Avatar - iudex
iudex
OK, tak možno až taká legenda to nebola, ale svojho času to malo nejaký zvuk a vyvolávalo to športové asociácie, napr. Kadett GSi bol konkurentom dvojkového Golfu GTI. Keby Opel neprešiel na označenie OPC (a ktoré aktuálne opustil), ale pokračoval by v neprerušenom používaní GSi, bola by to dnes podobná legenda, ako GTI.
gil54
Tvoje volba, proč ne. Tady jde spíše o to, jestli se to má jmenovat právě GSi. 😐

Já osobně to pociťuji jako pokus o využití zažitého, zejména pro Opela, téměř ikonického označení pro úspěšného divočáka minulých let. A to tohle auto není. Pro mě to je degradace tohoto opláckého označení.

Tím ale nechci říct, že mám něco proti autu samotnému. Jen proti označení.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nic proti, ale - i tak je to rychlejší, než OPC, takže kde je problém? Ten problém je podle mě jen v tom, že dali 2,0T ještě dřív, než do GSi. Proti výkonu těžko něco namítneš (i když není špičkový), má to sportovní podvozek, má to Bremba - takže co tomu proti OPC chybí? Dva válce navíc? Ty dnes nemá nikdo. Kdyby dali 2,0T až teď, nikdo by nejspíš nic nenamítal.
Edit: nevím, možná měla minulá IOPC samosvor?
gil54
Neříkám, že to je na vyhození 😉 . Znovu, vůbec nic proti autu. Možná - a to ber jen jako můj osobní pocit - je chyba v palivu. Tady i u těch RS Škodovek. Když tedy GSi nebo RS. Mám to prostě spojené s výkonným a většinou vrcholným benzínem, alespoň v nedávné minulosti. Věřím, že tomu rozumíš, jak to myslím. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jo pokud mluvíš jen o naftě - to jo. Ale benzínová GSi no problem, ne?
gil54
No jasně. Irituje mě v těchto spojeních jen nafta. (I kdyby byla výkonnější.)
Avatar - iudex
iudex
Zdieľam Tvoju skepsu. Sám som veľký priaznivec Insignie (možno niekedy skončí v mojej garáži), ale tento GSi model je podľa mňa streľba mimo terč.
Ako chápem, že dnes musí byť proste športový model, ostatne aj Octavia s bežným nijak výkonným 135 kW naftiakom má znak RS. Ale tá Octavia má aspoň pre RS model osobitný motor, silnejší, než čo je v ponuke pre štandardné modely. Insignia má proste ten istý motor, čo v bežných modeloch (výbavy Innovation, Dynamic a Exclusive), akurát tomu dá badge GSi. Teda de facto ide iba o výbavovú líniu s pár prvkami naviac (pričom ani v tejto top výbave nie sú napr. LED svetlá a štandardne sú tam 18ky ako v Dynamic či Innovation). A ešte absurdnejšie to vyznie, keď sa ešte s GSi do jednej vety dá OPC a naznačuje sa akýsi duchovný nástupca. Ale OPC boli naozaj osobitné športové modely, s motormi o triedu silnejšími, ako štandard.
Insigniu 2,0t všade obhajujem tým, že síce nemá takú dynamiku, ako konkurencia s turbo dvojlitrami (Passat, Superb s 2,0TSI), ale zase stojí toľko, ako konkurenti so slabšími motormi (Superb 1,8TSI). V športovom modeli to ale už neprejde, tu predsa ide primárne o tú dynamiku a aj cena sa dorovnala konkurencii.
Takže presne ako Emel, kto chce tento motor, obíde lepšie so štandardným modelom (vo výbave Dynamic), kúpou GSi si nijak nepolepší.
Avatar - Emel
Emel
Octavia měla osobitý motor, on se od té doby dostal už i do běžné verze, jen tam je možná jen s DSG (to si teď nejsem jistý)... ale koupíš už i L&K s víceprvkem a 135kW.
Avatar - iudex
iudex
OK, to som nevedel, až tak Octaviu nesledujem. Ale pri benzíne to stále platí, teda že s RS (a len tam) dostaneš o triedu silnejší motor, ako v štandardnej Okte.
Avatar - Emel
Emel
Tam to platí, navíc má RS TSI větší brzdy (v základu jako GTI Perf), RS245 má samosvor, jako jediná má nové 7° mokré DSG.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za podobnu cenu radsej stinger... jednak dostavas imidzove neokukane auto a nie len nejaky opel a za druhe ... stinger raz bude legenda a v podstate zaujimavy aj ako jazdenka ( nieco na sposob vzacnej 406 coupe bmw Z3 coupe a pod )... zatial co insignia bude uz len bezna zabudnuta nuda....
Avatar - speedfred
speedfred
no do *** ,to si tu zase “nablil” do áleje. >😁 >😁
Anonym
já jsem ten první, kdo se vždycky vytočí nad debilkama, co mekotají o sazometech nebo naposledy nad blbečkem, co blemcal, že alternativou k tisícikilometrové cestě mrazem s dvoutunovým přívěsem je místo dieselového offroadu elektromobil.
Jinými slovy - diesel chápu a nevadí mi.

Ale proboha proč ten oplí dobytek vytahuje legendární zkratku GSi aby ji vzápětí pozvracel tím CDTi?

Jinými slovy - diesel ano, ale tam, kam patří.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Sice souhlas, ale na dieselové oktě máš taky znáček RS.
Já se těším na fans opelu, co budou říkat na dynamiku? Zdá se vám to auto rychlé?
Anonym
Nezdá.
GSi Kadett byl na svou dobu rychlej.
No jinak...RS TDI je vidlosporťák, to snad víme, ne?
>😁 >😁 >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No právě, tohle auto si podá dvojka atmo mx5 i v přímce na dálnici. A to je co říct. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hele, Honzo, a kdes na to přišel - že si Insi podá na dálnici i MX-5nebo GT86? 😄

Edit: nafta viď, beru zpět.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
O naftě se nemusíme bavit a benzíny jsou dost srovnané.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na druhou stranu: RS TDI od Škodovky, Golf GTD, Ford Focus ST TDCi, BMW M550D a dalo by se pokračovat..... musíš to dnes brát jako nejvyšší výbavu a "sportovnější" vzhled. Většina těch automobilek má ještě ty pravé ostré verze, OPC u Opelu ale asi vymřelo.
Avatar - Emel
Emel
U Octavie to původně bylo tak, že RS TDI byla jediná nafta s víceprvkem, se silnějším motorem, navíc měla snížený podvozek a lepší tlumiče, prostě nebylo to jen o plastech a dekorech. Totéž Focus, tam myslím ta silná nafta jinak nešla koupit a pořád ještě nejde. Ale GSi tady je víceméně o jiném nárazníku...
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ako píšem vyššie, s tým znakom RD, GTD a pod. si kupuješ aj silnejší motor, ktorý inak nemáš, teda tam tá pridaná hodnota je. U GSi športovosť obnáša len športovejší výzor, ale s tým istým motorom, teda bez benefitu na dynamike.
Avatar - white label
white label
Tak právě je třeba to rozlišit na ty, kteří značí sportovněji orientované silné benzínové verze stejně jako dieselové (IGSi, ORS, FoST...) a na ty, kteří to naopak odlišují (např. GGTI/GTD...)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nemělo být u GTD "na toho" ? Nebo on ještě někdo jiný odlišuje? 😉
Avatar - white label
white label
Možná jo, nad tím jsem zrovna moc nepřemýšlel..., každopádně k úplně vrcholným verzím se diesel obvykle nenabízí (kromě ORS, která má jen jednu sport. řadu) viz GR, FoRS, MRS, PGTi, RS3, A45 AMG, M2...
Takže v tomto ohledu teď bude GSi anomální, dřív měl Opel pod OPC, ještě GTC, což by bylo pro dieselový vrchol vhodnější, než "znesvěcovat" GSi. 😉
gil54
Stejný exces však nemůže být omluva.
Avatar - Emel
Emel
Je celkem rychlé. Zřejmě nejede srovnatelně s VW/Škoda v jejich top benzínové specifikaci, ale těm ostatním (Mondeo 2.0EB, Optima 2.0TGDI) by mělo stačit. Pokud teda mluvíme o benzínu... nikdo nikoho nenutí kupovat naftu.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Na tuhle odpověď jsem čekal, protože spousta různých pseudo-kritiků vede chytré řeči o tom, že mx5 nebo GT86 jsou pomalá auta, přitom jsou rychlejší i v přímce, než tento opel v benzínové verzi gsi.
Avatar - Emel
Emel
Jak agilitu ovlivňuje hmotnost a popisuje zrychlení, tak pro tu přímku na dálnici je důležitější aerodynamika a maximalka. 250 vs 214 je rozdíl několika tříd ve prospěch GSi. .. a odpovídají tomu i dojmy z auta - Insi působí v nižších rychlostech tak relaxovaně a váhavě, ale na dálnici ji dech nedochází.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No možná, ale tak do 180ti bude ráda, když se jich bude držet. A většinou rychlostmi pod 180 jezdíš častěji.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych řekl - do 120ti budou rády, když se jí budou držet 😉
Avatar - Emel
Emel
Na to zapomeň. 0-100 mají obě auta stejně za 7.3. Zatímco Insi v automatu a 4x4 to zajede tak nějak sama, tak s RWD MT MX-5 se budeš muset dost snažit.

Jako nic proti, to snažení se je zábava, o tom sportovní auto je, abys z něj musel rychlost trošku dolovat... ale podle mě můžeš zapomenout na to, že by MX-5 mohla na rovince takové auto stíhat, víceméně v jakékoli rychlosti.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Abys nebyl překvapený, určitě časem na YT něco na toto téma bude.
Redmex
Dodal by som iba - [odkaz]

Inak suhlas s Emelom, Mx5 bude zdatny super na okreskach, resp. tam bude rychlejsia uz len kvoli absencii turba a teda ziadnemu turbolagu, nizkej hmotnosti atd. To bude rozdiel triedy, ale rovnaky rozdiel to bude na dialnici v rychlostiach nad limit.
Nad 150 to uz nie je suboj. Rozdiel 0-200 je viac ako 10 sekund...

PS. V pruznom zrychleni to nevyzera pre MX5 tak zle, ale zase automat v Insignii musi urobit kickdown a to ju stoji dost casu.
kesumb
Opel uměl v minulosti překvapit. Třeba Calibra měla hodně nadčasový design, velmi dobrou aerodynamiku a třeba to, jaké bylo ticho v interiéru s otevřenýma oknama překvapí i dnes. Pak to tvýma slovama pozvraceli Cascadou.
Uměli překvapit i zajímavými projekty, taková Lotus Omega 3,6 biturbo byla hodně zajímavý počit. To pak pozvraceli Vectrou C OPC s "zajímavýma" jízdníma vlastnostma.
No a teď to dorazili zkratkou GSi na tomhle dieselovém dynamikou nezajímavém combi..
Navíc Insignia nejela pořádně s ničím, rád bych věděl, kde ty koně poztráceli...
Avatar - Anonym
Anonym
v USA za ty prachy bude Regal s 3,6 V6 >😁 >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Klidně se s někým vsadím, že v čr bude jezdit víc mazd 6 2,5 sky, než těchto verzí gsi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo jo, ve střední Evropě nás USA strašně moc zajímají.
Anonym
A víš co nezajímá ale vůbec nikoho.
Někdo jako ty, kterej když už se (nedejbože) dohrabe do diskuse, vypotí offtopic kravinu nebo že hio něco nezajímá.
Mě to porovnání třeba zajímá.
Děsivý na autech jako koníčku je, že se setkáš se staršným počtem volů, jako jsi ty, kteří vědí kulový (kdys naposledy přinesl do diskuse něco nového, informaci nebo odkaz nebo názor?)
Z nějakého nesmírně taemného důvodu se ale cítí tito volové nutkavou potřebu se vyjadřovat k tématu.
U ostatních věcí to tak není.
Servery o (a teď plácnu) focení, karate nebo želvách jsou zaplňeny lidmi, které baví focení, karate či želvy. Volové si prostě vybrali auta a tak je to léta. Nikdy nepochopím proč. Do diskuse se často zapojují i lidé, kteří auta nenávidí. Je to zvláštní obsese.
Avatar - iudex
iudex
Mierni sa v tom prejave, už to preháňaš. Mňa napríklad nezaujímajú vulgárni, nadávajúci a permanentne útočiaci ľudia ako si Ty. :-!
gil54
To je prostě fostek. Dělal to vždycky, dělá to a dělat bude. 😄 Je konzistentní a většinou to má i hlavu a patu. Mě to zase až tolik nevadí, naopak, kdyby mu doktor dal pilulky a on by začal psát jako PhDr. Jiří Stanislav Guth-Jarkovský, tak by to byl další hřebíček do rakve diskuzí tady. Asi jako když odešel GTI, se kterým jsem byl však také x krát na nože. 😄 :-!

Občas to chce šťávu i takovou cenu. 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, něco tak hloupého jsem už dlouho nečetl. Ale asi je to maximum, co dovedeš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já zrovna dneska = v prezidentskejch volbách je jednim ze zásadních témat migrace = něco s čim náš prezident nemá nic ale fakt nic společnýho 😉

A věřim že to eště nebylo předvolební maximum >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jdi s tou politikou už do pi*i, ku*va.
kesumb
A pokud možno i s tím rovnítkem...
Avatar - Anonym
Anonym
Asi takhle - než dát milion za toto, tak si radši nechám dovézt z USA ten Regal 😄
Avatar - iudex
iudex
Už si počul o tom, že ti na Insigniu dajú zaľvu cez 20%? To potom celkom mení tie porovnania.
Avatar - speedfred
speedfred
ja som si teraz kúpil Regál z OBI a ani som nemusel do emeriky >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Věřím a měl na sobě taky logo Buick a 310 HP vid >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto mi pride uz ako diagnoza.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ocenil bych, kdyby na webu pro motoristy byl výkon uváděn, když už ne přímo v koních, tak alespoň v závorce. Není to snad nějaký tesla web.
Avatar - iudex
iudex
Tipoval by som, že motorista vie, že jednotkou výkonu je W (kW) a rovnako ak sa zaujíma o autá, tak si vie ten výkon v koňoch ľahko vyvodiť.
Ja som naopak rád, že sa výkon uvádza v kW, aspoň sa vyhneme obvyklému zmätku redaktorov pri prepočte na kone.
_MT_
Za předpokladu, že to číslo nepřepočítávali z koní. 😉 Koně patří do propadliště dějin.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kone su este ten lepsi pripad, na to su vsetci zvyknuti. Ale ked vidim kdesi na US weboch krutiaci moment v lb.-ft.alebo este horsie spotrebu v Miles per gallon 8-s . Uz by fakt vsade mohla dorazit civilizacia v podobe SI jednotiek.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Až jednou nebudou taková politická síla, pak možná...
_MT_
Problém je, že je to hluboce zakořeněné. Některé historky jsou úsměvné, jak třeba šroubkárny lobovaly proti přechodu na metrické, protože by musely čelit větší konkurenci, změna přípravků/ úpravy strojů by stály peníze atp. A je pravda, že před první světovou skutečně výrobci všelijakých dílů lobovali a ne málo. To je samozřejmě historie. S časem se však přechod nestává jednodušším. Oficiální pozice americké vlády je, že je metrický systém preferovaný. Přistoupili k tomu myslím koncem 80. let, když předchozí pokus (plně dobrovolný) selhal. Ale soukromou sféru k tomu nenutí. Ve veřejné mají nařízeno metrické používat (při zakázkách atp.) a do značné míry to dělají (jsou výjimky). I armádu mají dost metrickou, i kvůli NATO.

Asi nejlepší šance je, že z toho vyrostou. SI se budou víc učit a mladší generace to přestane bavit. Z obchodního hlediska to také není ideální. Radši snad nepočítat, kolik peněz taková hloupost stojí. Řada Američanů používá SI při práci. Ale vždy tu bude ta méně vzdělaná vrstva, s kterou nebude tak snadné hnout. Nakonec, vem si koně v EU. Desítky let zastaralé, ale pořád se z tradice/ nostalgie používají. Nebo takové rychlostní limity v UK. Přitom je metrický systém tak starý, že k tomu vůbec nemuselo dojít.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Preferovaný... Hm, kdy že jim to málem spadlo letadlo jen kvůli tomu, že si mezi sebou neuměli porovnat měrné jednotky? Jedni v galonech, druzí v litrech a výsledkem byly prázdné nádrže...
Redmex
Co lietadlo, oni rozbili vesmirnu sondu za stovky milionov pri pokuse o pristatie na Marse, z dovodu prepoctov jednotiek - [odkaz]

A to je len pripad co ma prvy napadol, bolo toho viac. >😁
_MT_
Zrovna NASA těch výjimek využívá a problém tam byl v tom, že vlastně celý projekt byl specifikován v SI, ale dodavatel, myslím Lockheed Martin, dodal systém pracující/ data v imperiálních (v rozporu se smlouvou) a nikdo si toho nevšiml. Obecně je letecký průmysl strašně imperiální. V USA inženýři historicky používali imperiální jednotky. A USA měly v tomhle sektoru ohromný vliv. Podobně v elektronice.

Pokud vím, nesnažili se pak přistát, ale vstoupit na oběžnou dráhu. Kvůli špatným výpočtům při korekcích dráhy sonda letěla příliš blízko povrchu a shořela v atmosféře.
_MT_
A to má jako ilustrovat co? Že by bylo lepší mít jen jeden systém? Bez pochyb. Jak jsem napsal, soukromý sektor nenutí. A letectví je dost specifické. Myslím v roce 1946 se svět dohodl, že bude používat v letectví metrické a imperiální zachová jen dočasně, protože je některé státy používají. Během 70 let pak imperiální prakticky metrické/ SI vytlačily. Dnes ICAO (organizace zastřešující civilní letectví pod OSN) prakticky přiznává, že je přechod na metrické jednotky odložen na neurčito. Není to tak dávno, co Rusko přešlo z metrického vzdušného prostoru na imperiální. Rusko! Sere mě to neskonale.

Piloti létající mezinárodně holt musí žonglovat celou řadu jednotek. Dělají to dennodenně. A je to pochopitelně potenciální zdroj chyb. V první řadě je to však otravné. Jedna chyba nestačí. Vždy se toho musí pokazit víc. Když si špatně objednám palivo, nebo mi ho špatně natankují, tak věř, že to zjistím. Palivoměru je to totiž jedno. V letadle člověk počítá a kontroluje palivo každou chvíli. Průser je, když najednou údaje přestanou dávat smysl. Nejlépe v noci nad ledovým oceánem, když letíš sám. 😄 No, pořád lepší, než kdyby zčernal kokpit.

Jo, když pán létá letadlem s nefunkčními palivoměry a nijak si alespoň po tankování neověří, kolik tam toho paliva skutečně je, tak si zahrává. Když si do palubního počítače zadám, že mám X tisíc litrů paliva, a ony tam ve skutečnosti nejsou, tak mi bude ukazovat hausnumera.
Avatar - Beefcake
Beefcake
"Není to tak dávno, co Rusko přešlo z metrického vzdušného prostoru na imperiální. Rusko! Sere mě to neskonale." - tak to je zaujimava informacia a uz vobec netusim, co ich k tomu mohlo viest (teda pokial do toho nebudem tahat nejaku politiku).
Krajina, kde vcera znamena zajtra.
Musel som si to doguglit, napr. [odkaz] .
"Russian high altitude airspace changed to Flight Levels calibrated in feet. In 2017, all Russian airspace from the surface up, began transitioning to feet.".
V debatach sa o tom clovek dozvie zaujimave veci, co by sa nestratili ani tu 😄 "The metric system is a completely arbitrary system of measures and doesn't make sense."
_MT_
Tak je to celkem zbytečná komplikace. Je záhodno mít jen jeden systém. Problém je, že kontinentální Evropa nedržela linii. Jen část východní se toho držela. A Rusové jsou tvrdohlaví. Mám takový pocit, že k tomu přistoupili s přechodem na RVSM. Tím, že je stopa menší, dává hezčí čísla, když chceš letové hladiny víc nahustit. O tom RVSM je. Zmenšení vertikálních odstupů mezi letadly. V RVSM to máš po tisíci stopách, což je asi 305 metrů. Nejlepší metrickou alternativou by asi bylo 250, což by znamenalo celkové zmenšení odstupů (před RVSM se do FL290 používalo tisíc stop a nad dva tisíce, kvůli nepřesnosti výškoměrů; RVSM zavádí tisíc i ve vyšších hladinách). Číňané mají po 300. A z toho nelezou pěkná čísla. Mají to tak myslím proto, aby na hranicích vzdušného prostoru bylo minimum problémů (a prakticky tak dodržují mezinárodní dohody). Čínské hladiny zhruba odpovídají zbytku světa, jen mají jiné číslo.

A to jsou jen jednotky. Radši nezačínejme debatu o jazycích v radiokomunikaci. Z Američanů by člověk zešedivěl. 😄
_MT_
Z kilometrů na litr bys asi také nebyl úplně nadšený. Jednotky jsou v pořádku, jen je to jiný pohled na věc (podle mne horší, díváš se na to spíš jako na dojezd než jako na spotřebu, ale to je jen můj názor a jednotky SI by to byly).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neni ten pohled danej jen zvykem? Myslim že většina lidí má auto jen jako přepravní prostředek = a zajímá je dojezd. Těch pár pro který je to víc = ty zas spotřeba až tak nezajímá
_MT_
Spotřeba je otázka ekonomická, dojezd otázka plánování. Třeba v letectví se dost řeší právě vzdálenosti, plánování. A spotřeba se tam počítá v našem stylu. Jen se typicky bere za čas, ne na vzdálenost. Páč vítr. Dělají to tak i Američané. Mají galony, případně libry za hodinu. Z hlediska výpočtu je to celkem jedno. Jednou dělíš, podruhé násobíš. Jen mi přijde zvláštní říkat tomu spotřeba, když v čitateli není jednotka udávající množství paliva. Podle mne se u spotřeby ptáš na to, kolik se něčeho spotřebuje. Ne, jak dlouho ti něco vydrží.

V autě tohle nijak zvlášť neřeším. Mám představu, jaký má auto dojezd. Počítat to nemusím. Běžná cesta v autě je typicky mnohem kratší než dojezd na plnou nádrž. A v autě nijak zvlášť neplánuji. Typicky není problém natankovat a jak brzy budu muset tankovat, poznám ze stavu paliva.
Avatar - Anonym
Anonym
Neumíš googlit a najít si převodní tabulky? V roce 2018? >😁 >😁 >😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ja viem, ale pani v US zrejme nie.
Avatar - praděda7
praděda7
-MT-. Kua, co to plácáš? Koně, speciálně dostihový, jsou nádherná zvířata...... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo neví že 1 KW = 1,36 HP nemá na motoristickém webu co dělat. Tak jaké pak pletení >😁
gil54
On je ten kW totiž již mnoho let oficiální jednotkou výkonu. Ale přiznám se, že si potají pořád přepočítávám na koně. 😉 Co se v mládí naučíš..... 😄
Avatar - iudex
iudex
Môj názor je, že za používaním koní sú hlavne 2 faktory😒br /> 1. samotné automobilky nastavujú výkony tak, aby to bolo zaokrúhlené v koňoch a nie v kW. Napr. nejestvuje jediný racionálny dôvod, prečo naladiť výkon auta na 147 kW, dôvodom je iba to, že v koňoch je to okrúhlych 200 koní. A každému sa ľahšie zapamätá číslovka 200 než 147.
2. väčší je lepší. To je možno trocha naša chlapská túžba pomerovať si... výkony 😉 , skrátka 100 (koní) znie lepšie ako 74 (kW).
Avatar - euro89
euro89
Souhlasim. Z odborneho hlediska jsou sice kW spravnejsi, ale sam taky pouzivam vyhradne kone a pokud nekdo nekde uvadi pouze kW, tak to pak v hlave prepocitavam na kone. Kdyz uz se velikost nadrze nebo zavazadelniku uvadi v litrech, namisto odbornejsich dm krychlovych, tak by mohli i ten vykon uvadet v konich.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
191kw je fajn. Zrychlenie na 100 km/h za 7.3s je dost priemerne mozno tam vaha prevodovka? nie ze by to nestacilo ale cakal by som na dnesne pomery okolo 6 - 6.5 s. od 191kw.Napr. E 350 d je tazsie auto a da to zo starym V 6 dizlakom 190 kw za 5.8 s...
Avatar - white label
white label
Teď si to trefil! Pokud bude ten automat naladěn podobně váhavě jako u běžné Insi s nejsilnější benzínovou motorizací, bude to u modelu označeného jako GSi ještě podstatně větší "průser".
Avatar - Beefcake
Beefcake
A mozes uviest aj krutiace momenty ?
Avatar - Shr3k
Shr3k
Převodovka neváhá, ale má těžké převody a omezuje výkon ns prvních 5 kvaltů.
Avatar - white label
white label
To ale s tím, co člověk logicky čeká od GSi, moc nekoresponduje, naopak.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Podle vyjádření Volkera Stryceka má GSI trochu jinak naladěné TCM, takže řadí ve Sport módu ostřeji. Nicméně omezení výkonu kvůli emisím tam je furt.
Avatar - praděda7
praděda7
Poměr váha : výkon se nedá oklamat. GS je velký, těžký vůz a se 191kw a krouťákem 400Nm v benzinu je akcelerace 0-100km za 7.3s v normě. E 350d má krouťák 620 Nm a to je potom poznat....
Avatar - Emel
Emel
Superb je podobně těžký a s 207kW podbně výkonný a dává to pod 6.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Stejně to nechápu ty Francouze, teď uvedou GSI na trh, aby ji v srpnu vykostili a zůstal jen biturbo diesel. >😁 PSA dvoulitr nemá a předělat LTG na filtr se jim prý nevyplatí. To je ta vize PSA, cpát do limuzín poruchový Prince aka 1.6 THP.