Motorky
Jawa loni prodala 110 ks motrek v ČR, zatímco v roce 2016 pouze 24 ks.
Velmi slušný nárůst :yes:
Velmi slušný nárůst :yes:
Jedna motorka za tři dny není na palec nahoru.
Je jedno, jestli je to 120% nebo 400%. Pořád je to málo motorek.
Je jedno, jestli je to 120% nebo 400%. Pořád je to málo motorek.
Ano je, ale stoupá to. Až budou ty litry, bude to zas víc.
Problém je podle Jihostroje malosériová výroba. Prý oslovily výrobce že potřebují vylisovat kapotáž na motorky. Na 1000 ks. Přišla jim odpověd že jo, že 1000 ks za měsíc není problém. Oni na to že je to mýlka, že potřebují 1000 ks ročně. A už nikdo enměl zájem >😁 Takže proto ty zdržení s vývojem a náběhem sériové výroby.
Problém je podle Jihostroje malosériová výroba. Prý oslovily výrobce že potřebují vylisovat kapotáž na motorky. Na 1000 ks. Přišla jim odpověd že jo, že 1000 ks za měsíc není problém. Oni na to že je to mýlka, že potřebují 1000 ks ročně. A už nikdo enměl zájem >😁 Takže proto ty zdržení s vývojem a náběhem sériové výroby.
Jen jestli Jawa měla svoje vlastní formy na výlisky kapotáže? Pokud ano, pak by to neměl být pro dodavatele problém.
To netuším. Jinak oni nedělaj jen motorky....
viz "Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby."
viz "Nevyrábíme jen motocykly. Ty jsou sice naším základním výrobním programem, ale vyrábíme i díly, které u nás umíme a to i pro nemotocyklové firmy. Třeba nádrže ke stacionárním motorům nebo pro zahradní sekačky. Ohýbáme i trubky pro motocykly BMW, nebo výfukové potrubí pro sněžné skútry. To všechno je zhruba patnáct procent naší výroby."
Proč sem se ptal. Já se totiž dost dlouho pohyboval v těchto sférách a vím, že výroba forem je hoooodně drahá záležitost. Při 1000ks/rok by byla návratnost dost problematická. Pamatuju se, jak v Austrálii jeden z našich dodavatelů plastových dílů, vyráběl i zahradní nábytek a formy si na sezónu půjčoval od firmy ze Švédska. Přišlo to tak pro něj levněj, i když to byly formy velké jak půl baráku a přeprava s pojištěním musela být kurrevvsky drahá...
Je to škoda, že v ČR neprodali více motorek, i když prodeje stoupají. Osobně se mi 350 OHC hodně líbí - co na tom, že je to překapotovaná Čína, která nemá moc vzhledné výfukové kolena, do budoucna si ji určitě plánuju koupit.
Byl jsem teď na Jawa stránkách a ta 350tka vypadá docela dobře. I výkonově. Cena 100 000? Nevím, nemám přehled o cenách motorek. Krom Pionýrů, jsme vždy měli jen ČZty. Už náš táta sedlal ČZ 125 áčko .... 😉 Brácha měl 250tku Sport jednovýfuk a jezdil s ní i motocross, než si pořídil pořádnou terenní 360tku....
[odkaz]
[odkaz]
Tak koukej a porovnej
[odkaz]
a
[odkaz]
Jawa má oproti Shineray 400 jiných přesně 5 dílů. Nádrž, zadní blatník, zadní světlo resp. jeho držák, krytku nádrže a podsedlovou krytku. Normál Shineray 400 stojí hádám do 1000 dolarů.
[odkaz]
a
[odkaz]
Jawa má oproti Shineray 400 jiných přesně 5 dílů. Nádrž, zadní blatník, zadní světlo resp. jeho držák, krytku nádrže a podsedlovou krytku. Normál Shineray 400 stojí hádám do 1000 dolarů.
A má to Shineray za 1000 usd taky EU homologaci, 2 letou záruku a ofiko servis? Jawa totiž jo
A Suzuki intruder 1800 ma teraz EU homologaciu ?
Honda Fury ju ma ?
Kawasaki Vulcan ju ma ?
Yamaha XV 950! 1300 a 1800 alebo Raider ju ma ?
Velke japonske V motory ju od EU4 nemaju a urcite to nie su horsie motorky ako Jawa.
Ak sa pitas na jawa 350, tak ten Shineray ju ma napriklad ako Romet, ...
Honda Fury ju ma ?
Kawasaki Vulcan ju ma ?
Yamaha XV 950! 1300 a 1800 alebo Raider ju ma ?
Velke japonske V motory ju od EU4 nemaju a urcite to nie su horsie motorky ako Jawa.
Ak sa pitas na jawa 350, tak ten Shineray ju ma napriklad ako Romet, ...
A dá se někde tady Shineray 400 vůbec koupit? Koukal jsem na net, nikde jsem ji k dispozici neviděl, ani na zahraničních webech.
Vím jen, že se dělá pro další Evropský trhy překapotovaný Shineray - Mash 400, ale ten jsem všude viděl zhruba za cenu 3990 euro. Což i ta "česká" verze vyjde o něco málo levněji.
Vím jen, že se dělá pro další Evropský trhy překapotovaný Shineray - Mash 400, ale ten jsem všude viděl zhruba za cenu 3990 euro. Což i ta "česká" verze vyjde o něco málo levněji.
Otázka spíše zní ... a chtěl by ho vůbec někdo ?
Za ty prachy co je OHC jsou tady už jiné motorky od renomovaných výrobců.
Za ty prachy co je OHC jsou tady už jiné motorky od renomovaných výrobců.
Píšeš, že je Shineray 400 k dispozici za 1000 dolarů, tak mě samozřejmě zajímá, kde ji novou za takové peníze koupím. Pokud je zcela identická motorka, co Jawa 350 OHC (až na plechy), okamžitě bych ji za čtvrtinovou cenu bral. 😄
Jinak, co se ceny týče, nemám v motorkách takový přehled, ale za novou motorku, která je podařená (což tyhle různé Shineray verze jsou) a s tím daným motorem, mi 100 tisíc nepřijde nějak moc. Ojeté CBR 125 stojí polovinu.
Jinak, co se ceny týče, nemám v motorkách takový přehled, ale za novou motorku, která je podařená (což tyhle různé Shineray verze jsou) a s tím daným motorem, mi 100 tisíc nepřijde nějak moc. Ojeté CBR 125 stojí polovinu.
Jawa nevyrábí žádné motorky a ani nevstává z popela.
Je to prostě pokračování v dojení jména kdysi slavné značky.
Překapotováním ( a ještě navíc opravdu minimálním ) čínských 100 let starých mašin, nevzninkne JAWA. Vznikne čínská motorka s českou kapotáží za předražený peníz.
Naco bych kupoval takový šmejd jako třeba JAWA 660 vintage za 180tkč, když můžu mít za stejné peníze neretro japonce renomované značky nebo si připlatit 20-30 tkč za Moto Guzzi V7 III, Ducati Scrambler, Triumph street twin apod.
Jediný smysl vidím v Shinerayjawa 400350, který stojí 60tkč a může nahradit dědkovské skůtry při ježdění na ryby.
Báje o Jawáckém 1000ccm co zmiňuje barik jsou slyšet už od 90.let. 8-s hádám, že to ve finále bude nějaký Xu xien 1000ccm s jiným blatníkem a krytkou nádrže.
To co se produkuje pod značkou JAWA s ní nemá nic společného. Lepší bude si koupit starou panelku a nechat si ji renovovat než kupovat tenhle hnůj.
Je to prostě pokračování v dojení jména kdysi slavné značky.
Překapotováním ( a ještě navíc opravdu minimálním ) čínských 100 let starých mašin, nevzninkne JAWA. Vznikne čínská motorka s českou kapotáží za předražený peníz.
Naco bych kupoval takový šmejd jako třeba JAWA 660 vintage za 180tkč, když můžu mít za stejné peníze neretro japonce renomované značky nebo si připlatit 20-30 tkč za Moto Guzzi V7 III, Ducati Scrambler, Triumph street twin apod.
Jediný smysl vidím v Shinerayjawa 400350, který stojí 60tkč a může nahradit dědkovské skůtry při ježdění na ryby.
Báje o Jawáckém 1000ccm co zmiňuje barik jsou slyšet už od 90.let. 8-s hádám, že to ve finále bude nějaký Xu xien 1000ccm s jiným blatníkem a krytkou nádrže.
To co se produkuje pod značkou JAWA s ní nemá nic společného. Lepší bude si koupit starou panelku a nechat si ji renovovat než kupovat tenhle hnůj.
O dotace si může požádat každý kdo má nějaký projekt. Jawa zaměstnává jednak asi 130 lidí, dále skutečně opravila ten areál, srovnej si staré fotky a nové. Nakoupila CNC stroje a další výrobní prostředky.
Znam firmy, které dotace utratily mnohem horším způsobem.
Ty litry a 1200 cm maj mít vlastní motory, samozřejmě že se jim pro překapotovanou čínu, které prodaj 300 ks ročně nevyplatí vyvíjet vlastní motor, to samý ta velká 660ka a tak používaj motr Minarelli no.
Nejsou rozhodně jediní že, španělské derbi třeba používalo itlaské motory Piaggio do svých skůtrů a další.
Znam firmy, které dotace utratily mnohem horším způsobem.
Ty litry a 1200 cm maj mít vlastní motory, samozřejmě že se jim pro překapotovanou čínu, které prodaj 300 ks ročně nevyplatí vyvíjet vlastní motor, to samý ta velká 660ka a tak používaj motr Minarelli no.
Nejsou rozhodně jediní že, španělské derbi třeba používalo itlaské motory Piaggio do svých skůtrů a další.
O dotacích nikde nic nepíšu. To je téma, které jsi otevřel ty.
JAWA nepoužívá motory. Pouze vezme celou čínskou motorku a bez vlastní invence na ní vymění pár kapotážních dílů. Pokud by například vyvinuli vlastní rám, komplet příslušneství a vzali vyloženě nějaký číňany kopírovaný motor původem z hondy, možná by se dalo mluvit a o nějaké výrobě. Teď momentálně, ale jsou to ale jen úpravci motorek. Předražení úpravci čínských motorek, abych byl přesný.
JAWA nepoužívá motory. Pouze vezme celou čínskou motorku a bez vlastní invence na ní vymění pár kapotážních dílů. Pokud by například vyvinuli vlastní rám, komplet příslušneství a vzali vyloženě nějaký číňany kopírovaný motor původem z hondy, možná by se dalo mluvit a o nějaké výrobě. Teď momentálně, ale jsou to ale jen úpravci motorek. Předražení úpravci čínských motorek, abych byl přesný.
Stálo by zato na auto.cz připomenout.
A stálo by zato připomenout zlomové konstrukce motocyklů i automobilů JAWA.
A stálo by zato připomenout zlomové konstrukce motocyklů i automobilů JAWA.
Reakcia na Barika jangwa 12😒br />
Jawa 1000, tak na motorkaroch k tomu bolo zopar dobrych diskusii a ten motor vyzeral byt MZ 1000, podla fotiek detailov a uchytenia je to ten isty, vyhrazne maily to potvrdili, autenticky bordel na dielni, kde boli vyfotene tie jawa litre potvrdzoval pravost fotiek z vyroby... No a dekle na prevodovku mozu objednat z ciny, kuryakin a podobne. Patlaju to v PRC..
Až dokončí tu kapotáž těch litrových motorek, tak budou mít konečně i větší portfolio s potenciálem k dalšímu růstu.