spanielsku iste pomohol aj europsky besteller kaskaj .... naopak francie mi pride relativne slabucka.... cakal som ze vyrabaju daleko viac... italie takisto bida.. uz buduci rok ( po spusteni Land Roveru ) budeme jasne pred nou ... sranda
Díky těm barvičkám se to opravdu stalo velmi přehledným. Kažej to hned na první pohled vidí. Modrá je přece vždycky nejvíc a hnědá nejmíň. >:-[]
Slušelo by se v textu (mimochodem v tomto případě zcela zbytečném od A až do Z) uvést alespoň jednu podstatnou skutečnost, že se jedná o rok 2016. (Pokud to tedy dobře chápu z tabulky.) ;-\
v tomto ukazovateli je Slovensko uz par rokov jasna jednicka .... uplne suverenne .. a to este ked zacne land rover chrlit po rozbenuti dalsich 300 000 aut rocne tak v tomto budeme prvi hadam uz navzdy ;-) .. jedine zeby v San Marine alebo Andorre vw postavil nejaku megatovaren >:D .. az vtedy by som zapochyboval o nas ako o jednicke ;-)
To teda čumím. Bývalé Československo vyrobí víc aut než Francie. A Česku chybí do Velké Británie jen 300 000 aut. :yes::yes::yes:
To jsme asi automobilová velmoc. Na tom členství v unii asi něco bude (bez něj by tu ty fabriky nebyly).
Ale byly i bez členství. To není podstatné kritérium.
Název automobilová velmoc se země nenazývá jen podle počtu vyrobených aut. Máme být pyšní na českou automobilku Hyundai ? Nebo Slováci na slovenskou automobilku Porsche ? ;-)
Máme bejt rádi za českej Hyundai = to je totiž to co dělá peníze. Stejně za německou Škodovku >:-[]
Tyhle investice totiž dělaj prosperující stát = platěj narozdíl od největšího zaměstnavatele státu = nějakýho Agrofertu = slušný daně, lidi co tam pracujou = narozdíl od nějakýho Agrofertu = maj slušný platy takže zase slušný daně a díky těm platum utrácej takže zase příjem státu = narozdíl od toho Agrofertu >:D
Ne samozřejmě nebyly = byly by v prvnim dalšim státě kterej je členem jednotnýho trhu ;-)
A to samý pochopitelně platí pro Slováky a Porsche a Kia a PSA a JLR a nevim co tam všechno maj :-)
Rádi ano, bezpochyby. Na Hyundai nebo TPCA ale nemáme být zase až tak proč moc pyšní, není to až tolik naše zásluha. Zatím to ekonomicky výrobcům vychází vyrábět zde, tak zde vyrábí. U Škody je situace malinko jiná. Ale jen malinko. Není to jen čistá montovna, je zde nějaká tradice, nějaký vývoj.
Jen připomínám, že Škůdka je v německých rukou někdy od roku 1991 a vesele sekala auťáky 14 let a teprve pak jsme v roce 2004, vstoupili do EU a nic se nezměnilo, dělá je dál. ;-) To jen k tomu tvému "samozřejmě nebyly".
Tím nijak nechci rozporovat ani zpochybňovat ekonomický přínos všech zdejších automobilek pro stát.
Tak dobře doplnim to = tradice šla okamžitě do háje. VW koupil za 40 nebo kolik miliard = ale žádnou tradici, žádný know-how. Okamžitě 2násobek investoval a vše starý zrušil = zůstaly holý zdi a název. A za přínos naší ekonomice po celý ty roky dostává :yes::yes:
To nic se nezměnilo je spíš obráceně = kdybysme teď zvolili Pitomia a vystoupili z evropskýho jednotnýho trhu = VW by výrobu v Česku utlumil. Je už spíš politika jak moc = ale prostě by eště víc vyráběli třeba na Slovensku
To že sme narozdíl od naší bejvalý východní části nepřešli na společnou měnu = je taky důvod proč se tu přísun investic tak omezil = a šel třeba na to Slovensko
Je ekonomická realita že ve státech s drahou pracovní silou jako Británie nebo Francii je u takovýhleho typu výroby spíš útlum a v těch s levnější nárůst. U nás to teď trochu komplikuje koruna místo eura
Tohle se ale zase může změnit s 4. průmyslovou revolucí = docela se obávám naší nepřipravenosti rsp. že to politici po..
Moh by rychle a rázně přijít propad kterej si lidi nedovedou ani představit = ne ve výrobě Škodovek = ale ve výrobě Škodovek v česku ;-)
Á, zase jeden z těch, co si myslí, že za vše vděčíme rakouskému císaři / Sovětskému svazu / Eurosojuzu (zvol nejvhodnější variantu dle data narození) :-!
Nojo myslim = taky to někdy zkus = vřele doporučuju :-)
Jestli myslíš českou královnu a rakouskou císařov-nu Marii Terezii tak jo = třeba povinnou školní docházku >:-[]
Byla to fakt asi schopná baba = reformátorka a jak správně píšeš = dodnes jí vděčíme ;-)
Dělala vlastně to co dneska v rámci Evropy = společný úřady pro všechny země který měla pod palcem, společnou měnu, zrušení cla mezi zeměma kterejm šéfovala = prostě zvýšení efektivity = prostě totéž o co se dneska snažíme v rámci kontinentu :yes::-)
Proto je tak chválená = právem = země který spravovala fakt výrazně pozvedla a zmodernizovala = myslim že zavedla i sčítání lidí, zavedla páteřní síť silnic atd. atp. Protože byla tak moc mimořádná = proto asi Zeman a jeho lidi loni stopli výstavu která měla v Praze bejt k 300. výročí narození = fakt hnus co? ;-\
No a za co můžeme děkovat Rusovi s příslušenstvim okolních států = to víme taky [odkaz] >:D
A za co EU taky = na to stačí něco jako základní ekonomický vzdělání = zajímavý že lidi bez něj si z nějakýho důvodu myslej často pravej opak = asi by neměli tolik sledovat hoaxy :-)
Ok, 2014, že možná, ale jak je to dnes ?
edit: našel jsem
On December 4, 2017, the car was unveiled at Lamborghini's Sant'Agata Bolognese headquarters, making it the brand's first SUV since the LM002. Production will begin in February 2018 and Lamborghini plans to build 1000 units in the first year of production, and 3500 in 2019. Lamborghini has expanded their factory in Sant'Agata Bolognese, Italy, to produce the Urus. (wiki)
Takže asi v Sant´Agatě. ;-) I když nějaké komponenty se asi vyloučit nedají. Pořád platí, že nevím. :-)
Nojo už sem taky našel = ostatní verze včetně Bentaygy se vyráběj v Bratislavě ale italská vláda pobídkami dotlačila aby se Urus vyráběl tam. Takže možná něco z tý Blavy vozej ale většina bude fakt originál Made in Italy :-)
Netlač tolik na pilu. Žinčicu a parenicu děláte dobrou. Ale vlastní auta ?
Kdyby vám Germán, Ind nebo Číňan nehejbal rukama a nestál nad váma s bičem, jezdíte pořád s koňma. :-)
V Čechách alespoň v historii automobilky byly. Tatra, Zetka, Wikov, Praga, Walter, Aero, Jawa a možná jsem si na všechny nevzpomněl.... sakra, hlavně ještě Laurin & Klement - Škoda.
Chce to trochu soudnosti. ;-):-) Jste levná pracovní síla, která umí docela zašroubovat šroubek. (No my vlastně už taky. ;-\ ). Opravdu to není tak, že nebýt Slovenska, tak svět přijde o všechny Land Rovery, Bentleye, Porsche a Kii. ;-)
Nojo za rakouska-uherska a pak 1. republiky to tu fungovalo dobře = pak už byl jen sešup = ze kterýho se zatim furt jen dostáváme = na původní stav eště daleko ;-\
A s tim Slovenskem opatrně [odkaz] [odkaz] abysme brzy za posledního mezi zaostalými nebyli my [odkaz] [odkaz] ;-)
Moje poznámka (s nadsázkou) H/K_svwetovi byla směřována výhradně k jeho až příliš nadšenému a optimistickému pohledu na automobilovou výrobu na Slovensku v této konkrétní diskuzi.
(Míň politiky by nebylo špatný. Tady. A to trvale a vždy, podle mě.)
Tím, že jsi se zde v minulosti odhalil, nevím, nevím, jestli není tvůj optimizmus předčasný. A i kdyby to nedopadlo podle tvých přání, úřad, o který v sobotu půjde, není pro vývoj politiky v našem státě klíčový. Ty volby, kde o to šlo už byly. :-|
V sobotu se rozhodne hlavně o reprezentaci našeho státu.
Prezident v ČR není monarcha ani diktátor a sám nemůže prakticky nic, snad kromě udělání nějaké té ostudy. ;-)
Tak sem to nemyslel = a obávám se že dnešní a zítřejší volby dopadnou stejně blbě jako podzimní = z mýho pohledu
Ale tim sobotnim večerem ustane zájem = a dál bude už jen jak píšeš zas tu a tam nějaká ostuda. A vzhledem k realitě = nejspíš asi ne až do jara 2023 >:-[]
Lamborghini Urus?! Sorry, nedá mi nezareagovať vždy keď vidím ten názov-meno toho "auta".... Ale čo môžeš čakať od poľnohospodára-zeměděla Lamborghiniho... robí to, čo vie najlepšie: TRAKTORY !!! >:D >:D >:D;-)
sme taky automobilovy Detroit europy ... len snad nedopadneme ako Detroit... ;-) ... stale som toho nazoru ze 3 znacky nam bohate stacili ... Land Rover nam ku stastiu fakt uz nechybal ( pride mi to uz prehustene na tak malom uzemi zapadnej casti krajiny )... ale tak co uz.. hlavne k nam na vychodne slovensko mohla aspon jedna automobilka prist... v priemyselnom parku Kechnec je miesta dost... je tam aj Getrag, Magnetti Marelli a dasli automobilovi giganti ... ale to je uz na inu debatu
Tak určitě má Škoda díky unii spousty dotací a ne malých. A taky má velkou podporu a investice ze strany VW. A určitě na to jak jsme malí oproti VB tak je to velký úspěch. :-)
pockaj ked sa u nas este rozbehne Land Rover.. tak mozno predbehneme aj Vas ;-) .. bude to tesne ( vyrabat aj takych 1,3-1,4 mil vozidiel u nas je potom viac nez realne ) .. ale je fakt ze cesko plus slovensko ( spolocne ) sme v tomto smere lepsi ako nejedna daleko ludnatejsia krajina ( francie, britanie )
Která země vyrábí nejvíc? Čína. Která v Evropě? Německo.
Co dáme na titulní fotku?
Kua být to sportovní server, už to vidím: Kdo loni vyhrál Wimbledon? A úvodní foto Berdych.
slovensko nadalej kraluje o to este ani Land Rover u nas nespustil vyrobu ... kam sa hrabe cina ;-) .. ta by musela vyrabat vyse 300 mil aut rocne aby sa s nami v tomto mohla rovnat... ma este co dohanat
Jedna vec je vyroba aut, druha vec je prodej a prihlaseni aut a treti vec je uzivani aut. Vyroba: vyrabi se aby nestala linka, byl jsem v nekolika fabrikach s auty a vzdy mi zamestnanci rekli, pri otazce a co tyhle auta (vsechno zakladni motory, klicky, proste socani nejvic co sli) , ty jsou na srot a znova udelat nove, proc? no protoze vyroba musi jet a je treba se pysnit, kolik toho kdo udela a pritom ty auta nemaji majitele, ale vyrobi se v prostoji, pak je obcas daruji nekam na zniceni, ale jen par kusu pry. No vyroba musi jet :-) Prodej: prodej se lisi od prihlaseni a prihlaseni se lisi od faktu vozidel v provozu. Nektere prodejny musi vuz predtim koupit a prihlasit sami na sebe, pak ho maji jako pujcovaci auto, predvadecku atd...nebo jim jen tak stoji v salonu. Takze kdyz sem bohaty salon co nema primo smlouvu s automobilkou a akreditakem, tak musim vuz koupit a takhle nakoupim 50 vozu, prodam 5 :-) no ale navysuje se prodej, protoze se proda a je prihlaseno :-) No a skutecny fakt, ze pak z tech vozidel ve skutecnosti jezdi pulka, to uz se nikam nedostane :-) protoze ofiko Vam to zadna automobilka na papir neda :-) takze tyhle ruzne statistiky jsou o nicem, clovek si stejne koupi, to co mu nejvice sedi, muzete mit VW koncern tri stejne vozy, no cech vezme skodu, nemec VW a treti Seata (jen priklad), i kdyz stejne treba, tak design a vlastni zkusenost a vlastni financni moznosti rozhodnou. Ja rikam, at si kazdy koupi co chce, ale at mi nikdo nikdy necpe, ze je to nejlepsi :-) neexistuje nikdy nic nejlepsi, vzdy je kompromis :-) protoze co se libi a vyhovuje jinemu, nevyhovuje tomu prvnimu :-)