Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Legendární dobový test: Škoda 1203! Začal stylově, poruchou...

37 komentářů

Arese
Celý ten článek je vlastně jen o tom, jak co "nejdiplomatičtěji" sdělit nemilou skutečnost, že Š 1203 byl neskutečnej komoušskej střep a konstrukční zmetek, který se v této ubohé podobě vůbec neměl začít vyrábět! 😲 😢 😒
P.S. Před mnoha lety jsem jednu Š 1203 měl tu "čest" krátce vyzkoušet (už s motorem OHV 1433 cm3 a pak i 1.9 D od VW) a byl to opravdu "nezapomenutelný řidičský zážitek", jeden z nejstrašlivějších v mém životě! >😁 >😁 >😁
A nejsmutnější na tom bylo, že toto "auto" nechali bolševické vlády po desetiletí zachraňovat lidské životy... 8-s 8-s 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
š 1203 má jednoznačně Rasťo Chvála. >😁 :yes:
Avatar - holden2
holden2
"nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena" tak jezdi se zapnutejma svetlama a uvidis jak sou nastaveny >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak jinak lze pojmenovat test opravdových odborníků. Je až s podivem, co vše si dovolili napsat a na kolik chyb (pravda, auta měla daleko více chyb než dnes) upozornili. To dnes se člověk nedočte, že třeba Rapid v základu (nevím, jestli u vyšších výbav je) nemá zpětný ventil na hadičce ostřikovačů za 3 koruny, takže stěrače jedou na prázdno než se dostane voda do trysek, nebo že Ostřikovače Meganu III stojí za starou belu nebo v nové i30 je nepodsvětlené kolečko ovládání sklonu světel, takže nelze vidět v noci jak jsou světla nastavena atd. atd. napříč spoustou značek, hlavně, že se u MPV řeší cit od řízení, ale běžné každodenní užívání to ne.
_Teddy_
Tak, a je to tu! Po dlhych rokoch som sa dockal toho, comu som uz neveril: Konecne som si mohol na auto.cz precitat objektivny test na Skodu. Novinari pred 50 rokmi to vedeli. Len skoda, ze to nenaucili aj svojich synov...
Avatar - Zetti
Zetti
No, nemecky Barkas byl urcite lepsi a ja jezdil s polskym Zukem. Vypadal desne, ale uvnitr mista jak v mercedesu, motor 2,5l z volhy, ze tri kvaltu stacily dva a uvez sem v nem vic nez 2 kubiky cerstvych prken. 1203 byl skutecne neskutecny verk.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Když mě bylo 14, tak mě tento pekáč málem nedovezl do nemocnice a chybělo málo a * bych do hlíny...
peterle
Barkas bol dynamickejší ako 1203. Dvojtakt ťahal lepšie aj keď mal podobný výkon. Plus mal širší rozchod, čiže aj lepšie jazdné vlastnosti.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Az na to ze je to prebrate zo Sveta motoru a tym padom auto.cz si nemoze pripisat zasluhy, ale inak mas pravdu.
topten
barkas mel 34kW, tedy 46k, tak tady nepindej nesmysly
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já to auto mám. Sanitní. Recenzi mám na moje.auto.cz. Je to ... ale co, všechno už bylo řečeno.
Horst Fuchs
Dvanáctsettroska - legendární stroj, ve kterém jsme se rodili a umírali, jak zněl dobový vtípek. Zajímalo by mě, kolik z chyb, které pan Gregora a spol. objevili, bylo pak skutečně opraveno. Faktem je, že všeobecně byla kvalita obdobných vozů v RVHP tak tragická, že 1203 byla špičkovým strojem své třídy.
Snad už jen poznámka, že onen toužebně vyhlížený motor 1500 dostalo auto až na Slovensku v roce 1985.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Vždycky jsem tvrdil,že řadit liché kvalty u 1203ky je o prsty...a hle...oni to věděli už na počátku výroby >😁
Avatar - KubikCv
KubikCv
Sanitní Barkas SMH-3 s vysokou laminátovou střechou a výklopným zadním laminátovým víkem s koncovými světly z Wartburgu 353 neměl standartní dvoutaktní litr,ale zvýšený objem na cca 1150ccm [odkaz]

Proto SMH - schnelle medizinische Hilfe
Baron de Maxim-Fratzek
Neskutečnej pekáč. Zrychlení na 100 ani neuvádějí, asi to 100 nejelo. Na 80 to potřebovalo minutu a bylo to prázdné a to měla být dodávka či stanitka. (Taky mě jednou vezla) :no:
Avatar - Anonym
Anonym
nejlepší minibusy a mikrobusy z východní bloku a taky nejhezčí byly jednoznačně ZILy 118 Junost a následníci 118K a 3207. Ovšem ty nebyly pro každého

[odkaz]
Avatar - pallas
pallas
Tavrija bol trojdverový osobák, toto je Latvija.
Avatar - iudex
iudex
Presne, to musela byť fakt nepríjemná úloha napísať recenziu na takýto šrot, avšak bez kariéru ohrozujúcej miery kritiky.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, až nečakane odvážna kritika, aj keď musela byť zaobalená do ospravedlňujúceho hávu (že ide len o prototyp, nie finálnu verziu a že sa na tom popracuje). My už vieme, že to auto bolo rovnako tragické aj vo finálnej verzii a väčšina vytýkaných chýb ostala a auto sa stalo symbolom konkurenčnej neschopnosti socialistickej ekonomiky a po zásluhe jeho producent (TAZ) aj skončil tak, ako skončil (aj keď jeho vytunelovanie Jozefom Majským je už ďalšia kapitola).
peterle
Toto auto by v normálnej krajine nemohlo dostať homologáciu
lada 2102
Vzhledem k historii závodu v Trnavě se není co divit, ale člověk čekal, že se to tam naučili dělat.

Jaká byla radost, když našemu podniku bylo v roce 1984 přiděleno 7 nových Š1203 v různých provedeních. A ještě větší radost jsme měli, když jsme si je "milostivě" mohli sami odvézt. A tak jsem vyrazili do Trnavy, 3 vozy se nám nepodařilo dostat ani z fabriky, čtvrtý vůz nedojel ani na konec Trnavy, pátý se rozsypal ještě na Slovensku, šestý u Nového Jičína a sedmý dojel až do Ostravy. Takže vzít mechanika, náhradní díly a zase zpátky, fabriku nic nezajímalo.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No to je fakt zasadny rozdiel 😄
Avatar - narona
narona
Podobně jak před válkou Popular říkával můj praděda - sám jezdil spokojeně pragovkou. >😁
JirkaX
Nesmysl. Mám 185 a posaz byl naprosto v pohodě.
Avatar - Zetti
Zetti
Pro pidilidi mozna, ja se do ni skladal jak harmonika a posaz pripominal paragraf. Nalozit na 1203 2 kubiky trimetrovych prken, tak to byl jeji posledni den. Si pamatuju, jak se na libenak vozila stavebni sut. Sklopil sem vsecky sajtny, prijel nakladac a stahnul to jak hrablem snih. Zuk se jen oklepal jak slepice kdyz z ni sleze kohout a jelo se dal. Sut pak odvazeli buhvikam na lodich.
Arese
Omlouvám se za hrubku, samozřejmě mělo být "vlády nechaly..." 😄
Avatar - Stejsn
Stejsn
Akumulátor jse v podběhu levého ZADNÍHO kola, jak se v původním článku napsáno. Minule jste zase blbě opsali brždění do kopce, místo z kopce!!! :no:
JirkaX
Měl jsem obě auta. 1203 pracovní v provedení mikrobus, Žuk skříňová dodávka s vlekem na stavbu domu. Tvrdit, že 1203 je verk, já tu zkušenost nemám. Najel jsem s ní 60 tis. celkem bez problémů. Ta dvě auta těžko srovnávat. Žuk byl robustnější, více uvezl, silnější motor, ale zastaralý v ext. i interieru. 1203 byla na jízdu o hodně komfortnější.
Avatar - wakantanka
wakantanka
ze s tou kvalitou vyroby to bolo asi na jedno brdo Vrchlabi vs. Trnava.
Horst Fuchs
On ten OHV byl pořád původní forďácký 2120 ccm, ale s novou hlavou. Ale jak říkáš, v podstatě to bylo jedno. Oproti 1203 to bylo pořád ještě dobré.
gil54
Jo, měl. Motor z Wartburga měl 50 koní a Š 1203 47 koní. Fakt sranda, ty rozsvícenej majáku.
Avatar - Zetti
Zetti
je to zbytecny rozebirat, ja mel Zuky s motorem OHV z Volhy, predchudce byl spodovy SV. Volha byla nastupcem Pabedy. V ramci RVHP se dost koperovalo, Napriklad Wartburg mel stejny svetla s Moskvicem.
topten
ja pamatuju, jak jsme se nekdy kolem 1980 "ritili" ve S100 po drkotave vychodonemecke dalnici jeste po hitleroj, a dojeli jsme barkase v sanitni verzi na majakach.
me to prislo uplne komicky, a S1203 me proti barkasu pripadala jako opravdovy auto.
nemel barkas trivalec z wartburka?? delal jsem si tehda srandu, ze ten motor snad ani neutahne ty rozsviceny majaky
topten
tata mel tohle auto jako sluzebak ve firme kterou rozjel, nez ho komousi opet vyhodili kdyz to zacalo fungovat a on zacal byt pro komouse opet hodne nebezpecnej.
doma jsme meli trvale nahradni motor, protoze se nekolikrat stalo, ze ho vecer dotahli na lane a do noci pak s rodinnym mechanikem prehazovali motor, cemuz jsem byl parkrat taky pritomnej.
takze ta spolehlivost nebyl zadnej zazrak
Horst Fuchs
Žuk měl motor z Warszawy, tedy původně ze staré Pobědy, což byl zase původní předválečná licence Fordu.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ač jsem k sovětským produktům rezervovaný, tak i mladší Tavrija byla asi lepší.[odkaz]
Avatar - holden2
holden2
plati a platit bude ze skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje. to ze je to sr*acka se bohuzel vytahuje opozdene