Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobily a blízká budoucnost: Opravdu zkolabuje rozvodná síť?

V roce 2032 se očekává, že zhruba 30 procent nových prodaných aut v Německu budou elektromobily. Mnozí ale mají obavy, jak se s tím vypořádá stávající elektrická rozvodná síť. Jsou ale skutečně na místě a jak by to bylo se spotřebou energie v Praze?
Zpět na článek
29. 1. 2018 19:32
29. 1. 2018 21:14
29. 1. 2018 22:07
30. 1. 2018 09:52
30. 1. 2018 09:44
30. 1. 2018 15:11
30. 1. 2018 12:58
29. 1. 2018 16:58
Čísla, s jakými počítá ČEZ
O jak velký objem spotřeby vlastně jde a jak ovlivní celkovou bilanci?

1 000 elektromobilů

Průměrný nájezd 20 000 km/rok (= ca 55 km/den)
Spotřeba elektřiny 16 kWh / 100 km
Spotřeba elektřiny 3 200 kWh / rok / vozidlo
Spotřeba elektřiny celkem 3 200 MWh / rok = 3,2 GWh
Výroba elektřiny ČEZ v roce 2015 61 917 GWh
Nárůst spotřeby 0,005 %
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Zetti
29. 1. 2018 17:41
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Si myslim, ze neni co resit. Toho, ze EV nahradi spalovaky se my nedozijem.
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:00
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Šílený Max v budoucnosti taky nejezdí na elektriku ... To by daleko nedojel :-)
29. 1. 2018 18:15
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Celková spotřeba elektřiny je pěkná a 0,005% vypadá jako nic, ale všichni pořád zapomínáte na to, že ty auta se zapojí do zásuvky na jednom místě a zajímalo by mě jak se bude trafostanice tvářit na nárůst spotřeby o 500% >:D
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:03
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Jo průměry a mediány, statistika věda je, dává cenné údaje. A někde to bude vypadat jako když Brumbál použil zhasínadlo na celou ulici.
ono i doma umí pojistky při přetížení krásně vypadnout. Sousedi se servou o to kdo může zrovna teď nabíjet. :-)
29. 1. 2018 22:07
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
A nikdo nepočítá se ztrátami při nabíjení.
29. 1. 2018 22:10
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Co myslíš tím "ty auta se zapojí do zásuvky na jednom místě! ?
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:15
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
jestli nevypadne proud když se v jeden moment připojí v jedné ulici 20 chlápků co v 17:30 přijeli z práce ..............
Avatar - Barrichello
30. 1. 2018 09:06
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
a ještě si k tomu zapnou klimatizace, přímotopy, počítače, nabíječky atd takže ten odběr v 17:30 najendou v ulici oproti třeba 16:00 stoupne o xyz %
30. 1. 2018 09:18
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
jasne, zapnu klimatizaci a soucasne i primotop, aby mi nebyla zima >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
30. 1. 2018 12:33
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
v létě klimu, v zimě přímotop, to snad docvakne pětiletýmu dítěti, jak to blyo myšleno. OMG
30. 1. 2018 09:35
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Nevypadne, běžně mají činžovní domy nožovky s 3x150A jištěním a je v nich 15 bytů topených plynem maximálně s elektrickou varnou deskou. Krom toho v třetině bytů nikdo není a třetina jsou v tu dobu již prázdný kanceláře... Navíc se dá spínat nabíjení pomocí HDO v době.
A hlavně, v roce 2016 se u nás prodalo 262 elektromobilů, vloni 387.
Takže ikdyž bude prodej elektromobilů narůstat tímto naprosto extrémním tempem 50% ročně, tak v roce 2035 bude na trhu sotva 25% elektromobilů. A to navíc jen při omezení toho, že elektromobil se bude měnit vždy jen za elektromobil a spalovák za elektromobil.
A každýmu je asi jasný, že tyhle podmínky jsou naprstá blbost. Navíc v roce 2034 už by se pomocí tohodle "výpočtu" prodávaly jenom elektromobily a s tím nepočítají ani ti největší "vizionáři".
Takže hlavně zachovej klid..
30. 1. 2018 10:04
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
kdyby prodej elektromobilu rost tempem jako v roce 2017 proti 2016, tak by se v roce 2035 u nas prodalo pres 400tis elektromobilu, takze na trhu by moc mista pro auta se spalovacim motorem nebylo
problem vas blabolistu je ten, ze se ohanite presnejma cislama, ale neumite s nima pocitat
30. 1. 2018 10:48
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Sice nevím, co myslel tím "v roce 2035 bude na trhu sotva 25% elektromobilů," ale dále jasně píše "v roce 2034 už by se pomocí tohodle "výpočtu" prodávaly jenom elektromobily." Možná tím myslel podíl ve vozovém parku. Nakonec, z práce domu jezdí i majitelé starších aut, takže tu jde o vozový park, ne jen o prodeje nových aut. Velkou roli pochopitelně hraje prodej ojetých aut, ale kesumb se nesnaží tvrdit, že jde o nějakou sofistikovanou předpověď.
30. 1. 2018 11:15
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Achjo, myslel jsem podíl na silnici a ne na trhu, nicméně nakopíruju sem výpočet z jinýho webu:
Rok | prodeje ks | podíl prodejů | podíl celkově
2017 387 0,14 % 0
2018 581 0,21 % 0,01 %
2019 872 0,32 % 0,03 %
2020 1308 0,48 % 0,05 %
2021 1962 0,72 % 0,09 %
2022 2943 1,08 % 0,14 %
2023 4415 1,63 % 0,22 %
2024 6623 2,44 % 0,34 %
2025 9935 3,66 % 0,52 %
2026 14903 5,49 % 0,79 %
2027 22355 8,23 % 1,20 %
2028 33533 12,35 % 1,81 %
2029 50300 18,52 % 2,72 %
2030 75450 27,78 % 4,09 %
2031 113175 41,67 % 6,15 %
2032 169763 62,51 % 9,24 %
2033 254645 93,76 % 13,87 %
2034 271595 100,00 % 18,81 %
2035 271595 100,00 % 23,74 %
30. 1. 2018 11:58
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
proc tak slozite?
387 * ((387/262)^(2035-2017)) = 433595 prodanych elektromobilu v roce 2035 podle te tve diagnozy, teda pardon, prognozy
30. 1. 2018 13:13
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
mas to spatne, diagnozo
tolik aut se u nas rocne neproda
30. 1. 2018 10:42
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Nemluvě o tom, jaká je pravděpodobnost, že přijedou stejně. I kdyby přijeli, nemělo by na tom záležet. Připojení ulice musí odpovídat hlavním jističům. A z hlediska řízení zdrojů nejde o jednu ulici. Představa, že celá Praha (včetně východ/ západ) dorazí domu ve stejnou dobu a všichni během řekněme 15 vteřin zapojí své elektromobily na nabíječky, je více než úsměvná. Ne, že bych měl něco proti syntetickým testům, ale s realitou by to moc společného nemělo.
Avatar - Barrichello
30. 1. 2018 12:36
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
ted ještě v jakém stavu sou ty 40 let staré jističe, komunistický hliníkový dráty co se lámou jak papír a mizerně zapojené instalace od některých současných odborníků......v Praze občas vypadne proud i ted, loni co pamatuju tak asi 2x a to nejsou elektromobily.
30. 1. 2018 10:22
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
To ještě bydlíš u rodičů, když nevíš, že každé přípojné místo má svůj jistič a distributor se jaksi zavazuje, že tu kapacitu bude mít dostupnou? Když mám hlavní jistič 3x125 A, tak musí být připraveni, že to kdykoli mohu začít odebírat. A pokud je to v daném místě problém, tak by mi neměli dovolit tam takový jistič mít. Měl bych zkrátka smůlu.
29. 1. 2018 17:57
Čísla, s jakými počítá ČEZ
no ano , to jsou ty čísla
jenže tady někdo opoměl že my nebudeme nabíjet z 220v nebo 380v zásuvky
koukněte už se konečně někdo jak jsou napájené ty wallboxy nebo nabíječky
kvůli tomu aby se to nabíjelo v řádu minut (a ne přes noc)
potřebujete dost dobrý zdroj nejlépe trafostanici pro každou nabíječku
možná že stačí i pro 2-4 ale to nemá doma nikdo
a ty nabíječky u dálnice nebo u pumpy musí nabít rychle
aby tam ty lidi který si koupí auto nejméně za 750.000 nemusely spát

no nevim podle mě bude třeba síť nabíječek a trafostanic trochu rozšířit
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:04
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
jo překopeme znovu Prahu, to budou pěkné finance do kapes kamarádů, známých a kmotrů :-)
30. 1. 2018 09:24
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Wallboxy nejsou nic extra a rozhodně nedovedou pracovat s větším napětím nebo proudy, než máte přivedeno do garáže. Takže v podstatě utopicky 3x63A. Ale normálně maximálně 3x32 A, což je běžný červený pětikolík 400 V. Co se týče pump a dálnic, tam je stejně dovedena nevyužitá trafostanice a pár stovek kW příkonu není problém.
30. 1. 2018 13:58
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
no jo , to chapu ale jak někdo bude jezdit "jen" do práce cca do 50km denně (možná většina) tak by samozřejmě stačilo i těch 230 nebo 400

ale problem je že ty auta začínají s cenou od cca 850k kč tak mi tedy ukažte tu většinu která si to koupí za ty peníze ...

a ty lidi který mají i na teslu jezdějí víc a tím pádem budou potřebovat po cestě rychlodobíjení jenže tady už je to o kw a čase

samo je ještě možnost koupit si něco staršího z francie nebo švýcarska ale většina aut je bez baterek - tyhle auta šly normálě ze zásuvky nabíjet
a to stejně časem skončí protože stát bude chtít spotřební daň i na elektriku která se spálí ježděním , to všechno přijde
30. 1. 2018 11:45
Re: Čísla, s jakými počítá ČEZ
Že si třeba pořídíš DC nabíječku (která tedy bude natvrdo připojená, asi jako bys měl připojený bojler), nutně neznamená, že budeš potřebovat vlastní trafostanici. Jestli třeba distributor provede nějakou modernizaci, není můj problém, dokud to po mně nebude chtít zaplatit.

Po pravdě si neumím moc dobře představit, proč by většina lidí měla doma dobíjet nějak zvlášť rychle. Už vůbec v řádu minut. Neříkám, že by to nebylo fajn, ale až se podívají na náklady, tak se klidně spokojí třeba s 10/20 kW.

Takže ano, lidé budou klidně nabíjet ze zásuvek a klidně přes noc, protože je to levné. Když budou mít DC, tak spíš o nižších výkonech (jejich rozšíření asi bude záležet na tom, jaké palubní nabíječky budou auta mít). Náklady pochopitelně záleží na místě.
29. 1. 2018 19:32
ne 43%, ale 30%
jestliže by se soucasna prazska spotřeba 5.9TWh zvedla diky EM o 2.5TWh na 8.4TWh, podíl elektriky pro EM by byl 30% a ne 43%.
navíc hlavni nabijeni EM by bylo v době mimo spicku, protože jen blazen, nebo miliardar bures, by nabijel za 5kc/kWh, když muze nabijet za 1.6kc/kWh.

na 100km najezdu dobiju z bezny 230V zásuvky za 5 hodin kdy mi bezi nizky tarif.

rychlodobijecky budou reseny tak, ze budou obsahovat velky akumulator trvale dobijeny urcitym prodem a spickovy proud do akumulatoru v EM pujde z tohodle akumulatoru v rychlonabijecce, takze zadny proudovy spicky v siti nebudou.
tyhle rychlodobijecky naopak budou stabilizovat sit, protože v době nadbytku elektriky budou levnou elektriku odebirat a v době nedostatku ji budou do site draho prodávat.
takze dobijecky budou ziskove hned 2x - budou prodavat elektriku za dobijeni EM, a navic budou draho prodavat elektriku do site, kterou predtim levne koupili

predstava, ze kdyz budu chtit dobit 100kWh za 10min, tak ze sit spickove zatizim 600kW+, je do budoucna zcestna

a jeste doplnek, tech uvazovanych 12.647.250.000km rocne po praze by znamenalo spalit cca 1mld litru benzinu/nafty, tedy 15% spotreby paliva v doprave v CR vcetne kamionu, cemuz moc neverim ze to tak je. ale aspon nejakej nastrej, vpodstate to je presny pocitani s nepresnejma cislama
Rozbalit vlákno
9
29. 1. 2018 19:51
Re: ne 43%, ale 30%
Představa, že se auto bude nabíjet z akumulátoru je naprosto mimo, protože po hodině provozu bude naprosto prázdný a pak můžeš tu benzinku na desítky hodin zavřít než se zase dobije >:D
29. 1. 2018 19:56
Re: ne 43%, ale 30%
v australii na podzim zprovoznili 127MWh akumulator pro posileni site
ta by dobila 2.5tis aut kazdy o 50kWh
tedy by byla schopna 24 hodin dobijet kazdych 35sec jedno auto o 50kWh nez by se uplne vycucla, aniz by se mezitim nabijela
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:06
Re: ne 43%, ale 30%
když ono to v Austrálii používají trošku pro jiné účely, víme?
29. 1. 2018 22:06
Re: ne 43%, ale 30%
A pak? Jak tlustý kabel připojený rovnou na Temelín bude potřeba, aby se to pak zase nabilo a netrvalo to několik týdnů?
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:16
Re: ne 43%, ale 30%
Studio MARVEL už to má vyřešené, přenos velkých energií je hračka. 8-s
30. 1. 2018 08:29
Re: ne 43%, ale 30%
FVE elektrarny na polich se taky nejak musely pripojit, a nejvetsi z nich u nas ma spickovy vykon skoro 40MWp (ta by tuhle baterku dobila za 3 hodiny).
FVE elektraren s vykonem 10MWp a vetsim je u nas pres 10 a s vykonem pres 1MWp pres 100.
takze normalni nabijecka EM s akumulatorem 10MWh, ktery je schopny dobit 200aut, muze byt pripojena na normani vn vedeni treba 22kV s odebiranym vykonem ze site / dodavanym vykonem do site 5MW uplne bez problemu a akumulator se z 0 na 100% nabije za 2 hodiny v dobe, kdy je v siti dostatek elektriky - treba v noci, nebo kdyz vysvitne slunicko a FVE jedou naplno.
vidim, ze jsi tezkej pesimista, po presidentskych volbach se ti ani nedivim, ale byt to na tobe, tak jeste lezeme po stromech
30. 1. 2018 14:31
Re: ne 43%, ale 30%
A ty akumulátory tam mají stojany, nebo si ten stojan prostě ze sítě vezme, co potřebuje, a je na síti, aby se s tím vypořádala (v síti je pak k dispozici tenhle akumulátor stejně jako by byla přečerpávací elektrárna)?

Stojan s vlastní baterií dává smysl (z technického hlediska, o ekonomickém nemluvím), když je nabíječka méně vytěžovaná. Asi jako zásobník u malé CNG plničky. Jakmile tam máš provoz, potřebuješ odpovídající přípojku. Podle mne je lepší se s tím vypořádávat na úrovni sítě. Čímž nechci říct, že by decentralizované řešení nefungovalo (mnoho menších baterií). Jen nepovažuji za nutné, aby byly v nabíječkách.
30. 1. 2018 09:16
Re: ne 43%, ale 30%
tobe prijde 15% spotreby na Prahu moc?
30. 1. 2018 09:24
Re: ne 43%, ale 30%
vem si, kolik toho projede treba jen po D1 a z toho je tretina nakladaku se spotrebou 30+, tedy 3x-4x vic nez osobak
navic spotrebu benzinu/nafty ve meste nejde primo prevest na spotrebu elektromobilu ve meste, protoze ve meste elektromobil usetri nejvic
Avatar - wladyk
29. 1. 2018 21:14
Jim
Opravím titulek: "Elektromobily a VZDÁLENÁ budoucnost. Také odpovím na otázku. Nezkolabuje, protože je skoro nikdo nekupuje.
V jednom článku (už nevím kde) jsem četl názor odborníka, který elektroauta vyvíjí. Napsal, že budou za tři až pět let provozu zralá do šrotu. Cena baterie představuje asi 80% ceny vozu a z toho vyplývá, že po pěti letech je to jako ojetina neprodejné. Psal, že nikdo nebude riskovat výměnu baterie za novou. Když někdo koupí ojetinu např. za poloviční cenu tak mu novou baterii nikdo za poloviční cenu neprodá. Pouze za plnou cenu a to už vyjde dráž než hodnota auta.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:07
Re: Jim
U nás na Praze západním městě máme Siemens, Hyundai zastoupení, jsou tam nabíječky a rezavějí bez užitku, ještě jsem tam neviděl nabíjet auto. Ale asi tomu věnuji 1 den a udělám časosběr. >:D
30. 1. 2018 09:52
Re: Jim
link na ty s 2,8A:
[odkaz]
za 80Kč..
30. 1. 2018 09:44
Re: Jim
Mno, to je taková klasika, názor odborníka, nevím ale jakýho a kde..

Takže v Leafu jsou sady baterek 18650. Má kapacitu 40kWh jmenovitou. Jedna baterčička 18650 má 3,7V a třeba 3Ah. Takže jedna baterčička má 3,7*3= 11,1Wh. Tisíc baterčiček má 11,1kWh, 3600 baterčiček má pak těch 40kWh.
Baterčička stojí i s poštovným 80Kč:
[odkaz]
Takže když ty baterky budeš kupovat na ebay po 6 kusech a nechat si je posílat na dobírku takhle, vyjde celá baterie do Leafu na 288 tis. Kč. A to asi není úplně postup běžný pro nákup tisíců kusů. Navíc ta co jsem vybral je jedna z nejlepších, jsou i za polovinu a méně..
30. 1. 2018 15:11
Re: Jim
Jestli vyvíjí auto tak, že mu baterie vydrží nanejvýš 5 let, a tváří se při tom, jak kdyby to lépe nešlo, tak odborník není to slovo, které se mi dere na mysl. >:-[] Nedůvěra k použitým bateriím mi přijde pochopitelná. Na druhou stranu, není zase tak těžké posoudit její stav. Pokud bude tvořit významnou část ceny, hodnota ojetiny bude na jejím stavu silně záviset (můžeš mít tedy auto mladé, ale pokud je "vylítané," bude hodnota nízká, jelikož bude třeba značná investice a nebude snadné to skrýt).

Dokud dokážeš nějak rozumně posoudit stav, není problém to finančně zohlednit. Problém máš ve chvíli, kdy vlastně nevíš, co kupuješ. Vem si spalovací motor. U ojetiny je to zajíc v pytli. A nový (jako náhradní díl) je otázkou stovek tisíc.
Avatar - stegi
29. 1. 2018 21:53
Trochu realističtější pohled
takže pri 1/3 podieli by to bolo cca 400 000 autách a nočnom nabíjaní treba 400 000 nabíjacích miest, alebo veľmi utopické zdieľanie nabíjačiek medzi užívateľmi.
napríklad na sídlišti:
O 17:00 príde pán Karel domov z práce o 17:00 pripojí auto do nabíjačky o 20:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Petr.
O 20:00 preparkuje auto pán Petr a pripojí auto do nabíjačky o 23:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Honza.
O 23:00 preparkuje auto pán Honza a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Marie.
O 02:00 preparkuje auto pani Marie a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Zuzana ...

Krásna predstava. Dobrú noc deti.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JDM
29. 1. 2018 21:59
Re: Trochu realističtější pohled
Logika... Koupil jsem si auto ale bydlím uprostřed pouště a nemám ho kde natankovat....
Avatar - WinDiesel
29. 1. 2018 22:12
Re: Trochu realističtější pohled
Oni se o to porvou ... nebo si to mohou každý den na domovní schůzi domlouvat kdo a kdy .......... ne že by se to nedalo načasovat ... vypadne proud a ráno najdou auta stejně vybitá jako byla večer.
Děkuji, nechceme.
Ale Němci to dají. Vypnuli atom? Jo vypnuli. Zdevastovali krajinu a moře větrníky? Zdevastovali. Donutili nás posílit transportní větev přes západní Čechy? Donutili. Přijali 2 mil. migrantů za 2 roky? Přijali! Zvládli to? Politici si myslí že ano.
Takže pokud jim zbydou nějaké peníze poté co ročně rozdají 30 mld € na migraci ... dají to na podporu elektromobilů. Pokud ovšem přijde nějaká krize a ona přijde, pohřbí spolehlivě elektromobily protože na migraci budou peníze kdyby měly všechny mrtvoly vylézt z hrobů >:D
30. 1. 2018 05:10
Re: Trochu realističtější pohled
Nebo bude z nabíječky vytažených 5 káblů a nabije auta sériově... Tohle je ten nejmenší problém. Paradox - elektroauta jsou nejlepší ve městě, spíš velkoměstě, kde ale bude nejtěžší je vlastnit (dobíjení).
30. 1. 2018 12:58
Poněkud guláš
Jistě autora šlechtí že se ve volné chvíli nad něčím zamýšlí, ale výsledek je bohužel naprostý guláš bez sebemenší relevance.

1)Už samotný titulek ja zavádějící - píše se v něm o rozvodné síti, přitom o ní není ani zmínka a článek se věnuje hlavně potřebnému příkonu neboli kapacitě elektráren, ale dejme tomu.

Pak jsou to ale čísla jak když někdo tahá králíky z klobouku.

2)Fajn mluví o Praze, ale počet registrovaných aut nic neříká o tom kolik aut zde skutečně jezdí, půlka republiky jezdí na pražských číslech (resp. s autem registrovaným v Praze), protože tu mají sídla leasingovky a velké společnosti.

3)Počet najetých km je také vycucaný z prstu, nedosahuje ani statistického průměru, natož toho reálného - tedy odečtení “nejezdících” (veteráni, dávno neexistující atd) aut. Dopravní výkon iad je pak známá statistická dopravní veličina, netřeba si jí nějak dopočítávat.

4)Spotřeba elektromobilu - 20 leda ve snu v létě, celoroční průměr kdy bude muset topit chadit a zažívat pražský provoz je min kolem 25, koneckonců o reálné spotřebě eaut je toho k dispozici dost.

Takže při sebelepší snaze z takto nastřelných čísel žádný relevantní výsledek nikdy nepadne, a to že vzhledem k minimálmímu růstu počtu eaut v ČR nebude problém s kapacitou ještel desítky let se dá říct i bez toho.
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2018 15:27
Zupá byznys...hlavně ekologicky
hoši hoši - nádherné vzorce, výpočty a vůbec. Ještě, že nejsem odborník.... Jen mne - jako neodborníka napadá jedno - ty staré rozvody, kabely, co přežívají z dob veřejného blaha - jak ty vydrží zvýšené odběry? Nevím proč se na ČEZu vysmáli známému, co chtěl před hotel dvě nabíječky, aby šel s dobou - jooo pane, ta síť to neunese - bohužel - až po rekonstrukci....
A teď - kdo ty rekonstrukce zaplatí? Jako myslíte, že ČEZ nebo distribuce? Tak a teď tu o sněhurce....
Jo a ještě jedna drobnůstka:-) - až tedy auta budou jezdit ze 40% na elektriku - co výpadek spotřební daně? Už vám svítá? Bude se to muset dohnat na místě - tam, kde nabíjíte - na speciálním tarifu, který bude obsahovat...jak to jen nazvat...ekologickou daň? Třeba - která pokryje výpadek daně spotřební..... inu - takže to máme - spotřební daň, vyšší pořizovací náklady, náklady na rekonstrukce přenosové a rozvodové sítě.... a to se vyplatí Bobe.....(ne nemám nic proti ekologii - jen, že to bude bezva kšeft... takové soláry ve velkém...)
Rozbalit vlákno
2
30. 1. 2018 22:01
Re: Zupá byznys...hlavně ekologicky
Pro ně je to investice. Tak nějak se prodejem elektřiny živí. :-) Pochopitelně, že to i pak zaplatí zákazník. Respektive zákazníci kolektivně. Jen postupně. Peníze si netisknou.

Kdyby se k tomu neměli sami od sebe, divil bych se, kdyby odmítli tvoje peníze. Někdo asi ostrouhá mrkev, tak už to v životě chodí. Co jsem tak zaslechl, v ČR je slabinou právě koncová distribuce. Což není neřešitelný problém. Ale bude to chtít investice. A pochybuji, že by o tom nevěděli.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2018 09:06
Re: Zupá byznys...hlavně ekologicky
jenže ty investice nikdo nedá, lidi na to nemaj a ČEZ to ze svého nedá. Celé je to utopie, navíc jak chtěj dělat nabíječky na sídlištích, u bytovek atd. Toho sou miliony po ČR, města i vesnice....Ne každej bydlí v rodinném domku a znám pár lidí co bydlí na samotách na chatách a domech, kde někde není ani ta elektrika, neb ČEZ chtěl 200 za stožár a transofrmátor, takže jedou budto na solár nebo na benzínové popř. LPG elektrocentrály popř. E85.