Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
alois4
no ano , to jsou ty čísla
jenže tady někdo opoměl že my nebudeme nabíjet z 220v nebo 380v zásuvky
koukněte už se konečně někdo jak jsou napájené ty wallboxy nebo nabíječky
kvůli tomu aby se to nabíjelo v řádu minut (a ne přes noc)
potřebujete dost dobrý zdroj nejlépe trafostanici pro každou nabíječku
možná že stačí i pro 2-4 ale to nemá doma nikdo
a ty nabíječky u dálnice nebo u pumpy musí nabít rychle
aby tam ty lidi který si koupí auto nejméně za 750.000 nemusely spát
no nevim podle mě bude třeba síť nabíječek a trafostanic trochu rozšířit
jenže tady někdo opoměl že my nebudeme nabíjet z 220v nebo 380v zásuvky
koukněte už se konečně někdo jak jsou napájené ty wallboxy nebo nabíječky
kvůli tomu aby se to nabíjelo v řádu minut (a ne přes noc)
potřebujete dost dobrý zdroj nejlépe trafostanici pro každou nabíječku
možná že stačí i pro 2-4 ale to nemá doma nikdo
a ty nabíječky u dálnice nebo u pumpy musí nabít rychle
aby tam ty lidi který si koupí auto nejméně za 750.000 nemusely spát
no nevim podle mě bude třeba síť nabíječek a trafostanic trochu rozšířit
Wallboxy nejsou nic extra a rozhodně nedovedou pracovat s větším napětím nebo proudy, než máte přivedeno do garáže. Takže v podstatě utopicky 3x63A. Ale normálně maximálně 3x32 A, což je běžný červený pětikolík 400 V. Co se týče pump a dálnic, tam je stejně dovedena nevyužitá trafostanice a pár stovek kW příkonu není problém.
no jo , to chapu ale jak někdo bude jezdit "jen" do práce cca do 50km denně (možná většina) tak by samozřejmě stačilo i těch 230 nebo 400
ale problem je že ty auta začínají s cenou od cca 850k kč tak mi tedy ukažte tu většinu která si to koupí za ty peníze ...
a ty lidi který mají i na teslu jezdějí víc a tím pádem budou potřebovat po cestě rychlodobíjení jenže tady už je to o kw a čase
samo je ještě možnost koupit si něco staršího z francie nebo švýcarska ale většina aut je bez baterek - tyhle auta šly normálě ze zásuvky nabíjet
a to stejně časem skončí protože stát bude chtít spotřební daň i na elektriku která se spálí ježděním , to všechno přijde
ale problem je že ty auta začínají s cenou od cca 850k kč tak mi tedy ukažte tu většinu která si to koupí za ty peníze ...
a ty lidi který mají i na teslu jezdějí víc a tím pádem budou potřebovat po cestě rychlodobíjení jenže tady už je to o kw a čase
samo je ještě možnost koupit si něco staršího z francie nebo švýcarska ale většina aut je bez baterek - tyhle auta šly normálě ze zásuvky nabíjet
a to stejně časem skončí protože stát bude chtít spotřební daň i na elektriku která se spálí ježděním , to všechno přijde
Že si třeba pořídíš DC nabíječku (která tedy bude natvrdo připojená, asi jako bys měl připojený bojler), nutně neznamená, že budeš potřebovat vlastní trafostanici. Jestli třeba distributor provede nějakou modernizaci, není můj problém, dokud to po mně nebude chtít zaplatit.
Po pravdě si neumím moc dobře představit, proč by většina lidí měla doma dobíjet nějak zvlášť rychle. Už vůbec v řádu minut. Neříkám, že by to nebylo fajn, ale až se podívají na náklady, tak se klidně spokojí třeba s 10/20 kW.
Takže ano, lidé budou klidně nabíjet ze zásuvek a klidně přes noc, protože je to levné. Když budou mít DC, tak spíš o nižších výkonech (jejich rozšíření asi bude záležet na tom, jaké palubní nabíječky budou auta mít). Náklady pochopitelně záleží na místě.
Po pravdě si neumím moc dobře představit, proč by většina lidí měla doma dobíjet nějak zvlášť rychle. Už vůbec v řádu minut. Neříkám, že by to nebylo fajn, ale až se podívají na náklady, tak se klidně spokojí třeba s 10/20 kW.
Takže ano, lidé budou klidně nabíjet ze zásuvek a klidně přes noc, protože je to levné. Když budou mít DC, tak spíš o nižších výkonech (jejich rozšíření asi bude záležet na tom, jaké palubní nabíječky budou auta mít). Náklady pochopitelně záleží na místě.
topten
jestliže by se soucasna prazska spotřeba 5.9TWh zvedla diky EM o 2.5TWh na 8.4TWh, podíl elektriky pro EM by byl 30% a ne 43%.
navíc hlavni nabijeni EM by bylo v době mimo spicku, protože jen blazen, nebo miliardar bures, by nabijel za 5kc/kWh, když muze nabijet za 1.6kc/kWh.
na 100km najezdu dobiju z bezny 230V zásuvky za 5 hodin kdy mi bezi nizky tarif.
rychlodobijecky budou reseny tak, ze budou obsahovat velky akumulator trvale dobijeny urcitym prodem a spickovy proud do akumulatoru v EM pujde z tohodle akumulatoru v rychlonabijecce, takze zadny proudovy spicky v siti nebudou.
tyhle rychlodobijecky naopak budou stabilizovat sit, protože v době nadbytku elektriky budou levnou elektriku odebirat a v době nedostatku ji budou do site draho prodávat.
takze dobijecky budou ziskove hned 2x - budou prodavat elektriku za dobijeni EM, a navic budou draho prodavat elektriku do site, kterou predtim levne koupili
predstava, ze kdyz budu chtit dobit 100kWh za 10min, tak ze sit spickove zatizim 600kW+, je do budoucna zcestna
a jeste doplnek, tech uvazovanych 12.647.250.000km rocne po praze by znamenalo spalit cca 1mld litru benzinu/nafty, tedy 15% spotreby paliva v doprave v CR vcetne kamionu, cemuz moc neverim ze to tak je. ale aspon nejakej nastrej, vpodstate to je presny pocitani s nepresnejma cislama
navíc hlavni nabijeni EM by bylo v době mimo spicku, protože jen blazen, nebo miliardar bures, by nabijel za 5kc/kWh, když muze nabijet za 1.6kc/kWh.
na 100km najezdu dobiju z bezny 230V zásuvky za 5 hodin kdy mi bezi nizky tarif.
rychlodobijecky budou reseny tak, ze budou obsahovat velky akumulator trvale dobijeny urcitym prodem a spickovy proud do akumulatoru v EM pujde z tohodle akumulatoru v rychlonabijecce, takze zadny proudovy spicky v siti nebudou.
tyhle rychlodobijecky naopak budou stabilizovat sit, protože v době nadbytku elektriky budou levnou elektriku odebirat a v době nedostatku ji budou do site draho prodávat.
takze dobijecky budou ziskove hned 2x - budou prodavat elektriku za dobijeni EM, a navic budou draho prodavat elektriku do site, kterou predtim levne koupili
predstava, ze kdyz budu chtit dobit 100kWh za 10min, tak ze sit spickove zatizim 600kW+, je do budoucna zcestna
a jeste doplnek, tech uvazovanych 12.647.250.000km rocne po praze by znamenalo spalit cca 1mld litru benzinu/nafty, tedy 15% spotreby paliva v doprave v CR vcetne kamionu, cemuz moc neverim ze to tak je. ale aspon nejakej nastrej, vpodstate to je presny pocitani s nepresnejma cislama
Představa, že se auto bude nabíjet z akumulátoru je naprosto mimo, protože po hodině provozu bude naprosto prázdný a pak můžeš tu benzinku na desítky hodin zavřít než se zase dobije >😁
v australii na podzim zprovoznili 127MWh akumulator pro posileni site
ta by dobila 2.5tis aut kazdy o 50kWh
tedy by byla schopna 24 hodin dobijet kazdych 35sec jedno auto o 50kWh nez by se uplne vycucla, aniz by se mezitim nabijela
ta by dobila 2.5tis aut kazdy o 50kWh
tedy by byla schopna 24 hodin dobijet kazdych 35sec jedno auto o 50kWh nez by se uplne vycucla, aniz by se mezitim nabijela
A pak? Jak tlustý kabel připojený rovnou na Temelín bude potřeba, aby se to pak zase nabilo a netrvalo to několik týdnů?
FVE elektrarny na polich se taky nejak musely pripojit, a nejvetsi z nich u nas ma spickovy vykon skoro 40MWp (ta by tuhle baterku dobila za 3 hodiny).
FVE elektraren s vykonem 10MWp a vetsim je u nas pres 10 a s vykonem pres 1MWp pres 100.
takze normalni nabijecka EM s akumulatorem 10MWh, ktery je schopny dobit 200aut, muze byt pripojena na normani vn vedeni treba 22kV s odebiranym vykonem ze site / dodavanym vykonem do site 5MW uplne bez problemu a akumulator se z 0 na 100% nabije za 2 hodiny v dobe, kdy je v siti dostatek elektriky - treba v noci, nebo kdyz vysvitne slunicko a FVE jedou naplno.
vidim, ze jsi tezkej pesimista, po presidentskych volbach se ti ani nedivim, ale byt to na tobe, tak jeste lezeme po stromech
FVE elektraren s vykonem 10MWp a vetsim je u nas pres 10 a s vykonem pres 1MWp pres 100.
takze normalni nabijecka EM s akumulatorem 10MWh, ktery je schopny dobit 200aut, muze byt pripojena na normani vn vedeni treba 22kV s odebiranym vykonem ze site / dodavanym vykonem do site 5MW uplne bez problemu a akumulator se z 0 na 100% nabije za 2 hodiny v dobe, kdy je v siti dostatek elektriky - treba v noci, nebo kdyz vysvitne slunicko a FVE jedou naplno.
vidim, ze jsi tezkej pesimista, po presidentskych volbach se ti ani nedivim, ale byt to na tobe, tak jeste lezeme po stromech
A ty akumulátory tam mají stojany, nebo si ten stojan prostě ze sítě vezme, co potřebuje, a je na síti, aby se s tím vypořádala (v síti je pak k dispozici tenhle akumulátor stejně jako by byla přečerpávací elektrárna)?
Stojan s vlastní baterií dává smysl (z technického hlediska, o ekonomickém nemluvím), když je nabíječka méně vytěžovaná. Asi jako zásobník u malé CNG plničky. Jakmile tam máš provoz, potřebuješ odpovídající přípojku. Podle mne je lepší se s tím vypořádávat na úrovni sítě. Čímž nechci říct, že by decentralizované řešení nefungovalo (mnoho menších baterií). Jen nepovažuji za nutné, aby byly v nabíječkách.
Stojan s vlastní baterií dává smysl (z technického hlediska, o ekonomickém nemluvím), když je nabíječka méně vytěžovaná. Asi jako zásobník u malé CNG plničky. Jakmile tam máš provoz, potřebuješ odpovídající přípojku. Podle mne je lepší se s tím vypořádávat na úrovni sítě. Čímž nechci říct, že by decentralizované řešení nefungovalo (mnoho menších baterií). Jen nepovažuji za nutné, aby byly v nabíječkách.
tobe prijde 15% spotreby na Prahu moc?
vem si, kolik toho projede treba jen po D1 a z toho je tretina nakladaku se spotrebou 30+, tedy 3x-4x vic nez osobak
navic spotrebu benzinu/nafty ve meste nejde primo prevest na spotrebu elektromobilu ve meste, protoze ve meste elektromobil usetri nejvic
navic spotrebu benzinu/nafty ve meste nejde primo prevest na spotrebu elektromobilu ve meste, protoze ve meste elektromobil usetri nejvic
wladyk
Opravím titulek: "Elektromobily a VZDÁLENÁ budoucnost. Také odpovím na otázku. Nezkolabuje, protože je skoro nikdo nekupuje.
V jednom článku (už nevím kde) jsem četl názor odborníka, který elektroauta vyvíjí. Napsal, že budou za tři až pět let provozu zralá do šrotu. Cena baterie představuje asi 80% ceny vozu a z toho vyplývá, že po pěti letech je to jako ojetina neprodejné. Psal, že nikdo nebude riskovat výměnu baterie za novou. Když někdo koupí ojetinu např. za poloviční cenu tak mu novou baterii nikdo za poloviční cenu neprodá. Pouze za plnou cenu a to už vyjde dráž než hodnota auta.
V jednom článku (už nevím kde) jsem četl názor odborníka, který elektroauta vyvíjí. Napsal, že budou za tři až pět let provozu zralá do šrotu. Cena baterie představuje asi 80% ceny vozu a z toho vyplývá, že po pěti letech je to jako ojetina neprodejné. Psal, že nikdo nebude riskovat výměnu baterie za novou. Když někdo koupí ojetinu např. za poloviční cenu tak mu novou baterii nikdo za poloviční cenu neprodá. Pouze za plnou cenu a to už vyjde dráž než hodnota auta.
U nás na Praze západním městě máme Siemens, Hyundai zastoupení, jsou tam nabíječky a rezavějí bez užitku, ještě jsem tam neviděl nabíjet auto. Ale asi tomu věnuji 1 den a udělám časosběr. >😁
Mno, to je taková klasika, názor odborníka, nevím ale jakýho a kde..
Takže v Leafu jsou sady baterek 18650. Má kapacitu 40kWh jmenovitou. Jedna baterčička 18650 má 3,7V a třeba 3Ah. Takže jedna baterčička má 3,7*3= 11,1Wh. Tisíc baterčiček má 11,1kWh, 3600 baterčiček má pak těch 40kWh.
Baterčička stojí i s poštovným 80Kč😒br /> [odkaz]
Takže když ty baterky budeš kupovat na ebay po 6 kusech a nechat si je posílat na dobírku takhle, vyjde celá baterie do Leafu na 288 tis. Kč. A to asi není úplně postup běžný pro nákup tisíců kusů. Navíc ta co jsem vybral je jedna z nejlepších, jsou i za polovinu a méně..
Takže v Leafu jsou sady baterek 18650. Má kapacitu 40kWh jmenovitou. Jedna baterčička 18650 má 3,7V a třeba 3Ah. Takže jedna baterčička má 3,7*3= 11,1Wh. Tisíc baterčiček má 11,1kWh, 3600 baterčiček má pak těch 40kWh.
Baterčička stojí i s poštovným 80Kč😒br /> [odkaz]
Takže když ty baterky budeš kupovat na ebay po 6 kusech a nechat si je posílat na dobírku takhle, vyjde celá baterie do Leafu na 288 tis. Kč. A to asi není úplně postup běžný pro nákup tisíců kusů. Navíc ta co jsem vybral je jedna z nejlepších, jsou i za polovinu a méně..
Jestli vyvíjí auto tak, že mu baterie vydrží nanejvýš 5 let, a tváří se při tom, jak kdyby to lépe nešlo, tak odborník není to slovo, které se mi dere na mysl. >😒] Nedůvěra k použitým bateriím mi přijde pochopitelná. Na druhou stranu, není zase tak těžké posoudit její stav. Pokud bude tvořit významnou část ceny, hodnota ojetiny bude na jejím stavu silně záviset (můžeš mít tedy auto mladé, ale pokud je "vylítané," bude hodnota nízká, jelikož bude třeba značná investice a nebude snadné to skrýt).
Dokud dokážeš nějak rozumně posoudit stav, není problém to finančně zohlednit. Problém máš ve chvíli, kdy vlastně nevíš, co kupuješ. Vem si spalovací motor. U ojetiny je to zajíc v pytli. A nový (jako náhradní díl) je otázkou stovek tisíc.
Dokud dokážeš nějak rozumně posoudit stav, není problém to finančně zohlednit. Problém máš ve chvíli, kdy vlastně nevíš, co kupuješ. Vem si spalovací motor. U ojetiny je to zajíc v pytli. A nový (jako náhradní díl) je otázkou stovek tisíc.
stegi
takže pri 1/3 podieli by to bolo cca 400 000 autách a nočnom nabíjaní treba 400 000 nabíjacích miest, alebo veľmi utopické zdieľanie nabíjačiek medzi užívateľmi.
napríklad na sídlišti:
O 17:00 príde pán Karel domov z práce o 17:00 pripojí auto do nabíjačky o 20:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Petr.
O 20:00 preparkuje auto pán Petr a pripojí auto do nabíjačky o 23:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Honza.
O 23:00 preparkuje auto pán Honza a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Marie.
O 02:00 preparkuje auto pani Marie a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Zuzana ...
Krásna predstava. Dobrú noc deti.
napríklad na sídlišti:
O 17:00 príde pán Karel domov z práce o 17:00 pripojí auto do nabíjačky o 20:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Petr.
O 20:00 preparkuje auto pán Petr a pripojí auto do nabíjačky o 23:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohol nabíjať auto pán Honza.
O 23:00 preparkuje auto pán Honza a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Marie.
O 02:00 preparkuje auto pani Marie a pripojí auto do nabíjačky o 02:00 ho z nabíjačky odpojí a preparkuje auto, aby mohla nabíjať auto pani Zuzana ...
Krásna predstava. Dobrú noc deti.
Oni se o to porvou ... nebo si to mohou každý den na domovní schůzi domlouvat kdo a kdy .......... ne že by se to nedalo načasovat ... vypadne proud a ráno najdou auta stejně vybitá jako byla večer.
Děkuji, nechceme.
Ale Němci to dají. Vypnuli atom? Jo vypnuli. Zdevastovali krajinu a moře větrníky? Zdevastovali. Donutili nás posílit transportní větev přes západní Čechy? Donutili. Přijali 2 mil. migrantů za 2 roky? Přijali! Zvládli to? Politici si myslí že ano.
Takže pokud jim zbydou nějaké peníze poté co ročně rozdají 30 mld € na migraci ... dají to na podporu elektromobilů. Pokud ovšem přijde nějaká krize a ona přijde, pohřbí spolehlivě elektromobily protože na migraci budou peníze kdyby měly všechny mrtvoly vylézt z hrobů >😁
Děkuji, nechceme.
Ale Němci to dají. Vypnuli atom? Jo vypnuli. Zdevastovali krajinu a moře větrníky? Zdevastovali. Donutili nás posílit transportní větev přes západní Čechy? Donutili. Přijali 2 mil. migrantů za 2 roky? Přijali! Zvládli to? Politici si myslí že ano.
Takže pokud jim zbydou nějaké peníze poté co ročně rozdají 30 mld € na migraci ... dají to na podporu elektromobilů. Pokud ovšem přijde nějaká krize a ona přijde, pohřbí spolehlivě elektromobily protože na migraci budou peníze kdyby měly všechny mrtvoly vylézt z hrobů >😁
Nebo bude z nabíječky vytažených 5 káblů a nabije auta sériově... Tohle je ten nejmenší problém. Paradox - elektroauta jsou nejlepší ve městě, spíš velkoměstě, kde ale bude nejtěžší je vlastnit (dobíjení).
Xonik
Jistě autora šlechtí že se ve volné chvíli nad něčím zamýšlí, ale výsledek je bohužel naprostý guláš bez sebemenší relevance.
1)Už samotný titulek ja zavádějící - píše se v něm o rozvodné síti, přitom o ní není ani zmínka a článek se věnuje hlavně potřebnému příkonu neboli kapacitě elektráren, ale dejme tomu.
Pak jsou to ale čísla jak když někdo tahá králíky z klobouku.
2)Fajn mluví o Praze, ale počet registrovaných aut nic neříká o tom kolik aut zde skutečně jezdí, půlka republiky jezdí na pražských číslech (resp. s autem registrovaným v Praze), protože tu mají sídla leasingovky a velké společnosti.
3)Počet najetých km je také vycucaný z prstu, nedosahuje ani statistického průměru, natož toho reálného - tedy odečtení “nejezdících” (veteráni, dávno neexistující atd) aut. Dopravní výkon iad je pak známá statistická dopravní veličina, netřeba si jí nějak dopočítávat.
4)Spotřeba elektromobilu - 20 leda ve snu v létě, celoroční průměr kdy bude muset topit chadit a zažívat pražský provoz je min kolem 25, koneckonců o reálné spotřebě eaut je toho k dispozici dost.
Takže při sebelepší snaze z takto nastřelných čísel žádný relevantní výsledek nikdy nepadne, a to že vzhledem k minimálmímu růstu počtu eaut v ČR nebude problém s kapacitou ještel desítky let se dá říct i bez toho.
1)Už samotný titulek ja zavádějící - píše se v něm o rozvodné síti, přitom o ní není ani zmínka a článek se věnuje hlavně potřebnému příkonu neboli kapacitě elektráren, ale dejme tomu.
Pak jsou to ale čísla jak když někdo tahá králíky z klobouku.
2)Fajn mluví o Praze, ale počet registrovaných aut nic neříká o tom kolik aut zde skutečně jezdí, půlka republiky jezdí na pražských číslech (resp. s autem registrovaným v Praze), protože tu mají sídla leasingovky a velké společnosti.
3)Počet najetých km je také vycucaný z prstu, nedosahuje ani statistického průměru, natož toho reálného - tedy odečtení “nejezdících” (veteráni, dávno neexistující atd) aut. Dopravní výkon iad je pak známá statistická dopravní veličina, netřeba si jí nějak dopočítávat.
4)Spotřeba elektromobilu - 20 leda ve snu v létě, celoroční průměr kdy bude muset topit chadit a zažívat pražský provoz je min kolem 25, koneckonců o reálné spotřebě eaut je toho k dispozici dost.
Takže při sebelepší snaze z takto nastřelných čísel žádný relevantní výsledek nikdy nepadne, a to že vzhledem k minimálmímu růstu počtu eaut v ČR nebude problém s kapacitou ještel desítky let se dá říct i bez toho.
ozawasan
hoši hoši - nádherné vzorce, výpočty a vůbec. Ještě, že nejsem odborník.... Jen mne - jako neodborníka napadá jedno - ty staré rozvody, kabely, co přežívají z dob veřejného blaha - jak ty vydrží zvýšené odběry? Nevím proč se na ČEZu vysmáli známému, co chtěl před hotel dvě nabíječky, aby šel s dobou - jooo pane, ta síť to neunese - bohužel - až po rekonstrukci....
A teď - kdo ty rekonstrukce zaplatí? Jako myslíte, že ČEZ nebo distribuce? Tak a teď tu o sněhurce....
Jo a ještě jedna drobnůstka😄 - až tedy auta budou jezdit ze 40% na elektriku - co výpadek spotřební daně? Už vám svítá? Bude se to muset dohnat na místě - tam, kde nabíjíte - na speciálním tarifu, který bude obsahovat...jak to jen nazvat...ekologickou daň? Třeba - která pokryje výpadek daně spotřební..... inu - takže to máme - spotřební daň, vyšší pořizovací náklady, náklady na rekonstrukce přenosové a rozvodové sítě.... a to se vyplatí Bobe.....(ne nemám nic proti ekologii - jen, že to bude bezva kšeft... takové soláry ve velkém...)
A teď - kdo ty rekonstrukce zaplatí? Jako myslíte, že ČEZ nebo distribuce? Tak a teď tu o sněhurce....
Jo a ještě jedna drobnůstka😄 - až tedy auta budou jezdit ze 40% na elektriku - co výpadek spotřební daně? Už vám svítá? Bude se to muset dohnat na místě - tam, kde nabíjíte - na speciálním tarifu, který bude obsahovat...jak to jen nazvat...ekologickou daň? Třeba - která pokryje výpadek daně spotřební..... inu - takže to máme - spotřební daň, vyšší pořizovací náklady, náklady na rekonstrukce přenosové a rozvodové sítě.... a to se vyplatí Bobe.....(ne nemám nic proti ekologii - jen, že to bude bezva kšeft... takové soláry ve velkém...)
Pro ně je to investice. Tak nějak se prodejem elektřiny živí. 😄 Pochopitelně, že to i pak zaplatí zákazník. Respektive zákazníci kolektivně. Jen postupně. Peníze si netisknou.
Kdyby se k tomu neměli sami od sebe, divil bych se, kdyby odmítli tvoje peníze. Někdo asi ostrouhá mrkev, tak už to v životě chodí. Co jsem tak zaslechl, v ČR je slabinou právě koncová distribuce. Což není neřešitelný problém. Ale bude to chtít investice. A pochybuji, že by o tom nevěděli.
Kdyby se k tomu neměli sami od sebe, divil bych se, kdyby odmítli tvoje peníze. Někdo asi ostrouhá mrkev, tak už to v životě chodí. Co jsem tak zaslechl, v ČR je slabinou právě koncová distribuce. Což není neřešitelný problém. Ale bude to chtít investice. A pochybuji, že by o tom nevěděli.
jenže ty investice nikdo nedá, lidi na to nemaj a ČEZ to ze svého nedá. Celé je to utopie, navíc jak chtěj dělat nabíječky na sídlištích, u bytovek atd. Toho sou miliony po ČR, města i vesnice....Ne každej bydlí v rodinném domku a znám pár lidí co bydlí na samotách na chatách a domech, kde někde není ani ta elektrika, neb ČEZ chtěl 200 za stožár a transofrmátor, takže jedou budto na solár nebo na benzínové popř. LPG elektrocentrály popř. E85.
1 000 elektromobilů
Průměrný nájezd 20 000 km/rok (= ca 55 km/den)
Spotřeba elektřiny 16 kWh / 100 km
Spotřeba elektřiny 3 200 kWh / rok / vozidlo
Spotřeba elektřiny celkem 3 200 MWh / rok = 3,2 GWh
Výroba elektřiny ČEZ v roce 2015 61 917 GWh
Nárůst spotřeby 0,005 %
ono i doma umí pojistky při přetížení krásně vypadnout. Sousedi se servou o to kdo může zrovna teď nabíjet. 😄
A hlavně, v roce 2016 se u nás prodalo 262 elektromobilů, vloni 387.
Takže ikdyž bude prodej elektromobilů narůstat tímto naprosto extrémním tempem 50% ročně, tak v roce 2035 bude na trhu sotva 25% elektromobilů. A to navíc jen při omezení toho, že elektromobil se bude měnit vždy jen za elektromobil a spalovák za elektromobil.
A každýmu je asi jasný, že tyhle podmínky jsou naprstá blbost. Navíc v roce 2034 už by se pomocí tohodle "výpočtu" prodávaly jenom elektromobily a s tím nepočítají ani ti největší "vizionáři".
Takže hlavně zachovej klid..
problem vas blabolistu je ten, ze se ohanite presnejma cislama, ale neumite s nima pocitat
2017 387 0,14 % 0
2018 581 0,21 % 0,01 %
2019 872 0,32 % 0,03 %
2020 1308 0,48 % 0,05 %
2021 1962 0,72 % 0,09 %
2022 2943 1,08 % 0,14 %
2023 4415 1,63 % 0,22 %
2024 6623 2,44 % 0,34 %
2025 9935 3,66 % 0,52 %
2026 14903 5,49 % 0,79 %
2027 22355 8,23 % 1,20 %
2028 33533 12,35 % 1,81 %
2029 50300 18,52 % 2,72 %
2030 75450 27,78 % 4,09 %
2031 113175 41,67 % 6,15 %
2032 169763 62,51 % 9,24 %
2033 254645 93,76 % 13,87 %
2034 271595 100,00 % 18,81 %
2035 271595 100,00 % 23,74 %
387 * ((387/262)^(2035-2017)) = 433595 prodanych elektromobilu v roce 2035 podle te tve diagnozy, teda pardon, prognozy
tolik aut se u nas rocne neproda