Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda SkyActiv-3: Prý bude mít nižší emise než elektromobily!

64 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kterou autor nedomyslel. Elektromobil má omezené ekologické schopnosti, protože nespotřebovává látky z okolí. Pan Hitsuo Mitomi chtěl říct, že motor bude spotřebovávat ve vzduchu obsažené neekologické látky, spalovat je a vypouštět vlastně čistější plyn než nasál. Samozřejmě je to diskutabilní, protože vypouštěný plyn nebude obsahovat kyslík. ;-) . A teď vážně, taková MX5 je vlastně velmi ekologické auto, malé, lehké a z toho důvodu málo žere a při výrobě nevznikne tolik exhalací jako při výrobě 2t auta. V létě nemusíš používat klimu, protože si sundáš střechu. Navíc v tom autě nevypadáš jako žebrota co naškrábala sotva na tříválec a řídit jí je radost. ;-)
718
s MX5 sa jazdi v lete rano alebo podvecer...pri cca 30st a viac nevydrzis...ale vsetko ostatne v clanku :yes: :yes:
jogy
Ale vydržíš. Střecha a klima nastupují až při výrazně vyšších teplotách, nebo když zůstaneš někde v koloně. A ano, klimou se dá dopomoct i se střechou dole ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, a v zimě dáš na střechu rakev, dozadu dvě děti a hurá na hory.
Že zrovna ty se snížíš k tak blbé demagogii... ;-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Sakra to jsem nedomyslel. No tak na hory se přikoupí V classe. Ušetřím za truhlu. ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
S touhle by ses zamlouval i magistrátovi, to je už tři v jednom. >:D
[odkaz]
Avatar - Magister
Magister
Jestli se to Japoncům z Mazdy povede, tak to prodlouží život spalovacích benzínových motorů.Fakt jim fandím, oni jdou od začátku svou cestou, mimo mainstream, mají svůj vývoj.... a tohle vypadá zajímavě.
topten
jejich snaha je jiste zasluzna, to mas pravdu, ale porad to neresi zavislost evropy na rusku a arabech a i to, ze ropa jednou opravdu dojde (vim, uz dnes nemela bejt ani kapka)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale klid hochu, tady je v Evropě tolik nadbytečných fotovoltaik a větrníků že už dávno mohly vyrábět z CO2 a vody syntetická paliva a bylo by po závislosti.
Místo toho se jde komplikovanou, drahou, na suroviny náročnou cestou baterek.
Některé firmy už si ale potenciál uvědomily a výroba synt. benzínu a synt. dieselu byla zahájena.
Nadbytečná energie se může ukládat do synt. paliv. Vůbec nepotřebujeme nakupovat ropu, chce to jen pro to něco udělat. Mohly by to udělat energetické společnosti když to nechtějí udělat ropní giganti a "roponosné" země.
topten
to co pises vypada hezky, ale jen do ty doby, dokud se nezacneme bavit o efektivite
vyrobit synteticke palivo z CO2 a vody a nasledne ho spalit ve spalovacim motoru znamena efektivitu v optimistickem odhadu 30%, naproti tomu nabit akumulator a pak elektrikou z akumulatoru roztocit elektromotor znamena efektivitu v pesimistickem odhadu 80%
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A taky normálně jednou vyhasne slunce ;-) , a už teď z toho cítím mírnou paniku. :-(:-)
Avatar - praděda7
praděda7
Já si myslím, že už dávno vyhaslo a to co na obloze vidíme už vlastně neexistuje..... ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Vlastně to co vidíme je už jen žlutá falešná americká disko-koule. :-)
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak...a pověsil ji tam Putin..... ;-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nejen benzinových, ale bude to chtít férově porovnávat ne-emise EV a emise spalovacím motorů (ICC). To se zatím neděje, EV je počítána nula.
DonVito
Ano, EV je pocitana nula opravnene - u lokalnich emisi.

Jinak emise wel-to-wheel, jak pisu nize, vychazeji ve prospech EV.
DonVito
No, to ze emise porovnat nelze muze napsat jen.. zastance spalovacich motoru.
To je naprosto smesne tvzeni.
Samozrejme, ze to lze. Existuje uz rada studii. Nekolikrat jsem zde uvadel odkazy.

A v podstate vychazi vsdchny podobne:

A sice, i v pripade napr. mixu zdroju el. energie v Cesku vychazi lepe EV.

Jinak cim cistejsi zdroje energie, tim se zvysuje rozdil ve prospech EV.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi máš dlouhý vedení. Autor v podstatě říká, že se Mazda může těžko chlubit nižšími emisemi než em, což je to, co chceš ty slyšet. Pokud se bude brát jen spotřeba, pak třeba z vodní elektrárny nejsou téměř žádné emise, a pokud i výroby em, pak vyrobit se musí i Mazda.
A skutečně je těžké porovnávat emise z výroby elektřiny, když nevíme, z jakého zdroje je vyrobená, resp. má spoustu různých zdrojů se spoustou různých nepřímých dopadů na ekologii.
Majkl1
Chápu, jak to DonVito myslí, ve své podstatě má ale pravdu.
Odpůrci elektromobility často vypočítají veškeré možné nepřímé emise u elektromobilů, které je napadnou, srovnají to pouze s přímými, které vypustí výfuk spalováku a říkají, jak je elektromobil neekologický. Jenže to nemá žádnou relevanci.

Chceme-li emise relevantně srovnávat, musíme spočítat všechny nepřímé i přímé emise, které daný automobil vypustí.

Počítat to podle jedné určité elektrárny je asi celkem zbytečné (možná spíše jen ze zvědavosti, pokud má doma někdo fotovoltaiku a tou pohání celý dům včetně elektromobilů), pro srovnání bohatě stačí energetický mix dané země, kde ten elektromobil bude jezdit a podle něj spočítat nepřímé emise elektráren, které jsou v něm v různém poměru zastoupeny.
Výsledek jsou emise v ČR, kde je v provozu jak elektromobil, tak srovnatelná spalovací konkurence. Teprve potom je to nějaké relevantní srovnání.

Stačí se kouknout na titulky zpráv, kdy v nějaké studii měla Tesla S větší emise než nějaké mini městské pomalé prdítko. Nečekaně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Dusil o ekologické stopě výroby spalovacího auta na konci článku jasně mluví.
Energetický mix ČR je z hlediska pointy prohlášení Mazdy irelevantní.Ten mix bude ve světě různý.
DonVito útočí na Dusila, a ten přitom netvrdí nic špatného. Určitě Dusil netvrdí, že elektromobily mají vyšší emise než Mazda.
Majkl1
Já to ve článku na poprvé pochopil tak, že autor říká, že nelze porovnávat emise (jak přímé,tak nepřímé) různých pohonů. Pokud to myslel tak, že je nesmyslné, aby Mazda srovnávala přímé emise SkyActiv-3 s nepřímými emisemi u elektromobilu, tak jasně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ano, autor tvrdí, že těžko říkat " Mazda má celkovou emisní stopu nižší než em".To máš samozřejmě pravdu. Jak bys to chtěl srovnávat? Co je to "elektromobily"? BMW i3, Leaf nebo Tesla S? Žerou stejně? Jak přesně spočítáš ekologické stopy? Kde všude se těží materiály toho nebo toho auta, jak náročně se těží lithium, co likvidace baterek, každá země má jiný energetický mix.... S každým ujetým kilometrem se navíc bude rozpouštět ekologická stopa výroby baterek - jiná bude s nájezdem 100tkm a nižší s 300tkm..
Mě z toho vychází, že se dá říct "Mazda bude mít velmi nízké emise" a ne to, co řekla.
Avatar - Typhoon
Typhoon
K tvé ekologické stopě: je to sice trochu zjednodušující, ale osobně si myslím, že cena auta vyjadřuje energii nutnou na výrobu auta. Pokud tedy k ceně auta připočtu cenu za spotřebovanou energii (palivo, elektřinu) za plánovanou dobu auta, jsem si ± schopen spočítat a porovnat ekologičnost obou typů aut.
Dovětek: elektromobil bude mít zřejmě kvůli baterce po 8 letech užívání nulovou hodnotu (neprodejné), na rozdíl od aut se spalovacím motorem.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak to si vážně nemyslím, že cena auta jakkoliv souvisí s ekologickou stopou. Při výrobě auta nejde jen o spotřebovanou energii, a prodejní cena auta navíc nemusí mít nic společného s výrobní cenou.
Ekologická stopa je něco úplně jiného, to, o čem píšeš ty, by se dalo nazvat energetickou stopou, což nijak nezahrnuje použité materiály.
DonVito
Tak za prvé:
Konstruktér Mazdy - Hitomi netvrdí, jak se píše na auto.cz, že emise budou nižší, nýbrž že budou na úrovni EV.

Za druhé:
Jedná se samozřejmě jen o wel to wheel emise CO2.

Takže já mám odlišný názor od autora - a sice porovnávat to jde. A Mazda bude mít za rok až dva emise CO2 možná porovnatelné s EV.

Nicméně emise EV lze v budoucnu výrazně ovlivňovat způsobem výroby el. energie. A EV za dva roky bude zase dál..

PS Mazdě fandím, líbí se mi její invence i názory, například na downsizing.
Avatar - _Karel_
_Karel_
za prvé - [odkaz] tady píší taky, že nižší, ale jestli nižší nebo stejné - nepřijde mi to zásadní.
za druhé - jasně, souhlas
za třetí - jaké emise CO2 tedy mají elektromobily? Díky za číslo. Odpovím si sám - je to 3,14čovina. Teoretická odhadnutá hodnota, nestálá a v čase se měnící.
DonVito
Vlastně jde hlavně o to, že se jedná o emise CO2.

A máš pravdu, když Mazda řekne stejné:
[odkaz]
může to být samozřejmě nižší, než žravý EV.

Čísla jsem už uváděl vícekrát: diesel 205g/km, EV 129 g/km.
Samozřejmě, že to nebude přesné na gram a záleží na typu atd.
Ale ty studie existují. Jestli máš něco lepšího, tak sem s tim :-)
DonVito
Ještě bych rád dodal, že to není nic 3,14.

Takto fungujou vědecké studie, odhady nebo třeba plánování rozpočtu zcela běžně.

Můžeš napsat spoustu námitek. Ale když je studie udělaná dobře často se velmi blíží (v tomto případě) skutečnosti.

PS Nestálá hodnota měnící se v čase je i hodnota přímých emisí CO2 u ICE ;-) Tyhle hodnoty je třeba brát orientačně. Ale když ti vyjde stejnou metodikou diesel o polovinu horší, tak už to má svou vypovídací hodnotu. A tím nemyslím takovou, že diesel je horší o polovinu.
Spíš takovou, že EV bude asi o něco lepší :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jiné emise asi budou u EV v Číně a jiné v Německu. Řekl bych, že něco takového chtěl autor říct. :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V době euro 6 už asi moc ovzduší ty EV nepomohou. Emise jednotlivě asi vyjdou lépe, ale kdyby měla jezdit všechna auta na elektriku , tak by byla třeba jakási distribuční revoluce.
Já si představuji ekologickou dopravu mnohem vyspělejší, než že budou lidi jezdit po jednom v elektroautě.
Avatar - JDM
JDM
Jo to je ten největší problém, aut je noc a plýtvá se... Budoucnost je o lidech a jj jich přístupu k dopravě ne o autech...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
moc nefandím, tak v té červené a ještě z tohoto úhlu pohledu vypadá krásně. :yes:
718
davam ti :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
Já vám dávám :yes: oboum...... ;-)
Avatar - Typhoon
Typhoon
Aby toho nebylo málo, dávám vám všem třem :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
z takehoto pohladu by vyzeral dobre aj prvy koleos.... alebo aj hociktory ssangyong... vsadim sa ... ale inak chapem vo co go ;-)

sive RF-ko sme svojho casu mali vystavene u nas v jednom OC... stejne ale viac ludi kukalo na farebneho noveho citrona vedla.. doba sa proste meni... pride mi ze sportiaky dnes uz netiahnu :*)
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
je třeba pochválit japonce za to, že v oblasti konstrukcí motorů (hlavně benzínů) provádí efektivní a seriozní kroky. Když řekli že nový dvoulitr šestky bere o litr - litr a půl méně, tak nelhali a všichni majitelé nové šestky nebo trojky to jistě potvrdí. Když říkají, že přináší nové řešení, tak většinou svým slovům dostojí. A tohle silně kontrastuje s například evropským opatřením downsizovat motory, kdy na papíře to sice sedí, ale v reálu jsou ty motory jsou často rozežrané jako předešlé generace.
miro68
S malymi, ale aj velkymi turbmi treba vediet jazdit aby Bola spotreba taka, ako je udavana, alebo teda sa k nej aspon priblizit. Atmosfera je menej nachylna na nesikovnu jazdu, lebo viacej paliva tam nedostanes. Preplanany Motor vdaka preplnaniu dostane do rovnakeho objame viacej zmesy a preto su vyraznejsie rozdiely v spotrebe paliva, ale na druhu stranu poskytuje Motor aj lepsie parametre, hlavne krutiaci moment. Preto je jazda vo Fiate 124 pocitovo lepsia. Jednoducho nejde dostat viac za menej paliva. V porovnavacich testoch brali na plny plyn 1.4TSI a 2.0 skoro rovnako.
Je predsa rozdiel, ked ti Motor oficialne ponuka 1.0TSI 85kW ( namerane 99,5kW ) a 200Nm ( namerane 235Nm ) a trebars 1.5 od Mazdy 74kW az pri 6000ot/min a 150Nm az pri 4000ot/min. Dokonca dvojliter ponuka 88kW a 210Nm, co je stale pod nameranymi hodnotami toho litra. Pruznost motora uplne niekde inde. Berem ale, ze Mazda sa snazi za kazdu cenu udrzat atmosferu pri zivote. A ideal bude asi MX5 s platenou strechou a ta upravena 1.5, co sa da kupit len s MX5.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Samo že pružnost motoru je u turba lepší, pak ale do toho auta sedni, reálně se projeď, a když umíš řadit /dříve to k umění řídit patřilo/, tak uvidíš, jak je atmo pohotové, bez prodlev, jak je reálně použitelné, plyn dávkovatelný. Mockrát jsme porovnávali třeba mazdu 6, s podobně výkonným TSI. V lážo plážo provozu je to vyrovnané, turbo může míň řadit. V momentě jak jsi začal jet svižně a měl členitou trať, tak atmo ožívá a turbo začínalo ztrácet, hlavně výjezdy ze zatáček a podobně, kdy už nemohlo těžit jen z točivého momentu a trochu se projevuje prodleva. A potom také to překvapení nakonec, že spotřeba atma byla níž. Stačí se podívat na spritmonitor.
topten
mam ted podobne vykonna auta, atmo a turbo. s atmem se jezdi mozna prijemneji ve meste a po polnacce, ale uz na okreskach na turbo nema ani nahodou a to se bavime o jizde s klouboukem na hlave a vajickama za oknem. jakmile potrebuju nekoho svizneji predjet, tak s atmo si o tom casto muzu nechat jenom zdat.
IPace
spis s tou atmo neumis jezdit ;-)
topten
atmosferou jsem odkojenej a nemam problem ji tocit do omezovace, ale na podobne vykonny turbo nema. atmosfera ma maximalni vykon v nejakych konkretnich otackach (treba 6tis), kdezto turbo v sirsim pasmu otacek (treba od 4.5 do 6tis), takze s turbomotorem muzes byt na maximalnim vykonu po celou dobu kdy potrebujes a kdyz umis radit, kdezto s atmosferou ani nahodou
IPace
takze tvoje jezdeni je jen o vykonech, aha tak to pak jo :-! moje jezdeni je spise o zabave a nebo o plinulosti, v obou pripadech dle me lepsi atmosfera :yes: s rodinnym kombikem si jedu plynule z A do B, pri zabave si proste krasne davkuju presne tolik kolik potrebuju aby to bylo zabavne, treba se starym Cliem RS nebo MX5 a vzdy to byla zabavicka i bez turba :yes:
topten
ja se taky rad kocham, ale kdyz se nekocham, tak cas od casu potrebuju nekoho predjet a atmosfera je podstatne linejsi nez podobne vykonny turbomotor, a to i kdyz ji vytocim k omezovaci
IPace
nevsiml jsem si ze by auta co jsem vlastnil a meli atmosferu, byli nejak min pruzne nez turba co jsem mel moznost ridit a meli podobnej vykon k tem atmosferam, navic aby ty turba jeli, bylo vzdy potreba je taky vytocit do otacek kde turbo zabira, takze vzdy bych radsi volil 6 valcovou atmosferu o stejnem vykonu nez 4 valcove turbo stejneho vykonu, pravda dnes jiz 6 valcovou atmosferu asi nenajdeme, ale tak par 8 valcovych jeste je a jiste i par let v nabidkach bude
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Takže to prostě neumíš...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to i o pocitech, turbo zabere skokově, atmosféra plynule. Z toho turbo náběhu by člověk řekl, že i dodávka jede líp než mzd6 2,5, ale skutečnost je úplně jinde.
topten
to co pises mozna zazivas u naftaku nebo prefoukanych benzinaku
ja pisu o 150k atmo vs 160k turbo
zrychleni na stovku 9.4 vs 7.8sec, tedy propastny rozdil
i 150k turbo zrychluje na stovku za 8.5, tedy rozdil stale podstatny
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S turbem jde kouzlit, můžeš mít 160 koní při 6t otáčkách nebo taky od čtyř až do šesti. Vlastně to je případ podladeneho 2,0 od Mazdy. Taky jede líp než vyhonena 1,6ka.
Avatar - Dinar
Dinar
Žiješ v minulosti, s tím "skokovým zabíráním" turba, je rok 2017 u většiny benzinových turbomotorů v konfekci prakticky nepoznáš, že turbo mají.

Papírově slabší a menší turbomotor jede výrazně lépe než mazda6 2,5. ;-)
[odkaz]
miro68
nemam problem s radenim. Vyrastal som este na embecke, najskor povodny liter, potom tam isiel motor zo 110LS a nakoniec skoncila s motorom zo 120LS a s karburatorom SEDR. Takze som sa naradil celkom dost, aby to islo. Medziplyn bol zaklad pri podradovani dole. Presiel som snad vsetky alspke priesmyku a na Passo Della Stelvio som bol daleko skor, nez to objavili chlapci z Top Gear. Fakt mi to robilo radost radit a radit. Ale medzi zatackami to trvalo neskutocne dlho a ked som v tiahlom stupani zapasil s autobusom, bolo to ako zo sceny Vrchni prchni. Na dvojke sa to pretacalo, trojka to uz nebrala. Proste tomu chybal vykon. Potom bolo este niekolko atmosfer, ale zlaty klinec bol benzin s turbom. mal som stastie, ze sme mali prve Octavie 1.8T ako sluzobaky. To bolo vtedy ako auto z inej planety, ked som presadol zo svojej Feldy a to dokonca aj z 1.6tky, ktora jazdila velmi svizne. Viem, viem, dnesne motory su zasa inde, ale odozva na plynovy pedal je skor zapricinena emisnymi normami. Bolo to vidiet hlavne medzi Feldou 1.6 este s bowdenom a potom Fabiou 1.4 16v s elektronickym pedalom.
Na atmosfere je pocit dynamiky skor subjektivny, lebo to huci, ked to vytacas. Len pri turbe si v tichu uplne inde.

Naozaj nema nic proti atmosfere, ale oturbeny Motor je nieco uplne ine. a pokial je to dobre odladene, da sa to aj tocit, podobne ako atmosfera. Ta gradacia vykonu sice potom zu hore nie je, ale atmosfere s prehladom kontrolujes v spatnom zrkadielku. Vyhoda Turba je, ze mozes jazdit uplne v pohode, a ked to potrebujes, mas to tam bez toho, aby si si to zasluzil. ako tu casto pocuvam. Berem, zaujimavy youngtimer pri jazde klukatou okreskou. ale pri beznom pouzivani, je moderny motor pohodovejsi.

Clovek sa meni. tiez som si robil srandu z kolegou, co prisli na chut dieslu skor ako ja. smial som sa im ze su traktoristi. Dokonca som dokazal v technickych pasazach vyuzit nizsiu hmotnost na prednu napravu a byt rychlejsi, ale kolko ta to tak bavi. A to uz nehovorim, ze pri atmosfere nastal u spolujazdov vzdy neklud, ked poculi podradit s medziplynom a motor zareval v otackach. Vsetci vedeli ze sa ide predbiehat na kratku trat:-) V modernom aute tento problem nemas. nehovorim, ze som nepotreboval ist aj na preplnovanom diesly z patky do trojky pri predbiehani, ale to ti zacne potom pretacat na trojke kolesa.

A na zaver. Kedze turbomotor ma krutiaci moment vo velmi sirokom rozsahu, skuseny vodic by nemal stracat, ale by mal mat navrch.

Na zaver len tolko. Urcite je jazda s Mazdou MX5 v kopcovitom zatackovitom terene parada. Ale koloko percent z najazdenych km si presiel takto? Cim som starsi, tym som pohodlnejsi a momentalne jazdim s DSGckom. Pred niekolkymi rokmi nepredstavitelne mat automat v aute. Teraz som rad, ale stale mam este v zalohe manualne saltovanie aj bez turba a aj so silnym turbom. Kazde auta ma cosi doseba. Kazde ta niecim potesi a ja som clovek, ktoreho tesi uz len to, ze to ide. tym som nepovedal ze som malo narocny, ale ze mam radost zo vsetkeho, co vonia benzinom, alebo naftou. este za sociku som brigadoval v jednej zahrade a tam mali malotraktor Honda. Kolko radosti mi urobil.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ani jsem to nedočetl, ale jak můžeš porovnávat 1,8T s atmo 1,6, nebo s feldou?
Jinak určitě souhlasím, že čím je člověk starší tak určitě ocení DSG a jisté pohodlí s krouťákem dole. Ale všechno má své pro a proti, ten pocit že to auto dobře jede ještě neznamená, že časově ztrácí - trochu na převodovce časem řazení /u automatu/,trochu nástupem turba. Jde o desetinky sekundy a ve specifických případech, ale nakonec není rychlejší než novodobé výkonově srovnatelné atmo. Jasně že třeba koncern to řeší porcí koní navrch, ale to už se dostáváme trochu jinam.
miro68
Tu neslo ani tak o porovnanie vykonu, ako charakteristiky motora. Ta Felda 1.6 tahala super odspodu, skoro ako diesel a naozaj tak do 120 stacila slabemu 66kW TDI, lebo vysokozdvihovy motor, ale pri 5000 zdochol kon. Potom su atmosfery, hlavne tie japonske, kde sa naopak dole nic nedeje a oziju az v hornom rozsahu, kde podavaju naozaj vynikajucu dynamiku a pocit okamzitej reakcie na plynovy pedal. Pri 2000 otackach mas ale pocit, ze motor si ani nevsimol, ze si zosliapol plynovy pedal. No a to turbo islo prakticky stale, i ked aj to som vedel dostat do stavu, ze sa nevedelo rozdychat. No a este k nastupu Turba. No mozno stratis 0,5s, alebo dokonca celu sekundu, ale potom na pruznosti dokazes ziskat aj 10s plus, takze ma ale vobec nejaky nastup turba nemusi zaujimat.

Pri jazdeni turbom ide daleko o vacsi komfort a daleko mensi stres. Uz len technika predbiehania. Na atmosfere radsej odstup, sledovat pozorne co sa deje vpredu a ked pride cas, podradit, najlepsie o dva stupne a nezabudnut pohlad do spataku, ci ta uz neberie turbo:-). Samozrejme vyuzivas ten odstup a pedal zoslapujes este ked je auto v protismere. K tomu este medziplyn pri podradovani...

Preplanany motor. proste reakcia na zosliapnutie plynoveho pedalu je dalelo ina. Mozno je tam nejakych 0.5s na rozbeh turba, ale to co sa deje potom je uplne ine ako v atmosfere. Popripade tiez podradis o stupen dole, v maximalnej krizovke aj dva. Ale ziadne revanie motoru, ziaden stres pre posadku v aute. Potom este die jazdit predvidavo a dobehnut auto pred tebou tak, ze mozes predbiehat bez spomalenia, ale to vzdy nejde a na letnych dovolenkovych cestach ked sa zasekavas v kolone je to skor ten prvy pripad.

Este raz, nemam nic proti atmosfere, ale turbo je turbo a prispieva k pohode a bezpecnosti na cestach. pre skuseneho vodica ziaden problem, ale pre menej vyjazdenych, alebo pre vodicov, co nemaju dobry odhad je to zachrana. Kolkokrat sa tvoria krizovky prave preto, ze niekto nema odvahu predbehnut a zacne sa to kopit.

DSG nema prakticky ziadnu stratu pri radeni, lebo je to robotizovana prevodovka a ma stale dopredu zaradeny stupen. V beznom mode je sice teraz dost ekologicke naladenie a auto je letargicke ( lebo emisie ), ale je to adaprtvna prevodovka a ak budes tlacit na pilu, bude aj ona rychla. No a nakoniec je tam stale sportovy mod, ktory robi divy.

Teda aj keby si zajazdil rovnaky cas co pochybujem, budes menej ohucany, menej vystresovany.
IPace
... pockat, valstne tohle je belsk >:D

co je ekologictejsi, slepice nebo vejce? emise jsou ruzneho druhu, ty z vejfuku (ten maj jen spalovaky) pak ty z kominu elektrarny (ten maj jak elektromobily tak spalovaky) a pak emise z brzd (ty maj jak elektromobily tak spalovaky, ale precijen u tech elektromobilu se vyuzivaj min) emise z pneumatik a ty jsou u obou a jsou zavisle i na vaze, takze tady elektromobili prohravaj, ale treba takova X5 basti pneu extremne vic nez Tesla X, no a nakonec tu mame emise vyrobni, a tam kuprikladu dnes vevodu automobilky BMW, Tesla, ktere jiz maji tovarny takzvane emisne neutralni, Mazda zadnou takovou tovarnu zatim nema a necetl jsem nikde ze by takovou tovarnu vubec chystali ;-)

z pohledu zachrany spalovacich motoru jak tu nekteri pisou, na nejvetsim trhu dneska Mazda pusoby docela malo, maji tam problemy a cokoliv nad 1.4 litru jim tam do 5 let stejne zakazou prodavat, nebo si to lidi prestanou kupovat kvuli restrikcim (Cina), v Evrope maj prodeje rekneme ne zrovna ukazkove a jsou radi za konec prvni dvacitky (zhruba tretina toho co v EU proda Skodovka), ani jejich nejlepsi motorizace proste casem nebudou neco co by odolalo restrikcim ruznych mest, takze zachranovat muzou co chtej, ale Evropa jako takova spise bojuje nejen s emisema, ale i s ekonomikou kterou velice ovlivnuje ropa a jeji cena, ropou kterou musi Evropa ve vetsine kapacit dovazet z konfliktnich zemi na kterych se tak satva zavisla, coz je super paradox, kdy jsme surovinove zavisli na krajinach na ktere uvalujeme sankce >:D

V podstate nebejt toho ze Rusko by bez prodeje ropy "vychcipalo hlady", tak nas, tedy Evropu jiz davno pratelsky anektovalo protoze by proste ropa z Arabskych a severskych zemi v Evrope nestacila pokrejt Evropske naroky a "vyhladoveli" by jsem na nedostatku ropy :-!

energeticke spolecnosti jiz maji plany na to jak prevezmou cast zisku petrolejaru, a vzhledem k tomu ze vetsina energetickych firem v Evrope patri z velke casti akciove pod statni kasy danych statu, tak to proste Mazda nemuze dat ani v Evrope, proste za par desitek let pokud bude chtit prtezit na Cisnkem a Evropskem trhu, bude muset chte nechte delat elektromobili
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Argumentace slušná, jenže tady s tím stejně neuspěješ. Ještě bude potřeba ojet hodně pneumatik a spálit hodně tun ropy, než místní eksperti dostanou rozum.
IPace
tak me je celkem jedno jestli tady uspeju nebo ne, je to jen muj nazor a kazdy muze mit svuj a klidne odlisny nazor :-) ja vim ze ropa bude hrat prim v doprave jeste hodne dlouho a asi i desitky let, Mazde to ale myslim nijak nepomuze, ostatne i Toyota proda vic hybridu nez Mazda vsech modelu dohromady, minimalne tedy v Evrope, kde Mazda prodala tusim za 2017 celkove asi 232 tisic aut, a Toyota zde prodala za 2017 prez 400 tisic hybridu, celosvetove cisla poctu hybridu od Toyoto nevim, Mazda prodala neco prez 1,5 milionu Mazd, Toyotich hybridu bude pocitam prez 1 milion, ale presne cislo jsem nehledal, tedy nevim

takze ktera cesta je lepsi? ta Mazdi nebo ta Toyoti?
gil54
Zvláště je třeba v diskuzi detailně rozebírat jednotlivými zcela fundovanými a nadmíru informovanými odborníky ekologické stopy.

Jeden počítá gramy, druhý zahrnuje do emisí i výrobní závody, třetí těžbu
DonVito
Ahoj gile,

jestli narážíš na mé gramy, tak ty zahrnují vše zmíněné ;-)
gil54
Sorry. Ne. Můj příspěvek byl myšlen dál. Aktivoval se mi u třetího a než jsem to dopsal, tak už to nešlo zeditovat, protože jsi reagoval. Končil jsem někde u osmého pacienta, a konec byly ...... :-) Nemám sílu to znovu všechno vypisovat stopy těžby ropy a rafinérií, stopy dopravy tankery, na benzínky kamiony, stopy při těžbě a zpracování lithia vč. ostatních surovin, továren na solární panely, továren na vodní turbíny, železáren a oceláren a jejich ekologické stopy v poměru k vyrobenému zařízení pro daný obor, stopy všech elektráren a percentuální poměr jejich vyrobené energie v poměru k energii použité pro nabíjení aut a takhle lze pokračovat do nekonečna, třeba až po likvidaci.

Chtěl jsem říct, že to nemá smysl, hledat skutečnou hodnotu celkových ekologických stop už jen z titulu ne úplné vědomosti a možnosti chyb a odhadů ve výši až několika desítek procent, zejména pokud nejsou dobře zvolena srovnávací kritéria.

Rád sleduji takové diskuze, ale význam těchto hádek není žádný. Málo vstupů, nevhodně zvolená kritéria, ne vždy správné hodnoty, zaujatost, nevzdělanost a mnoho dalších aspektů dokážou zkreslit výsledek v desítkách procent.

Málo kdy se nechám strhnou a vtáhnout do podobných diskuzí. Teď je to malá výjimka. Nejsem ani zaťatý benzín ani nafta ani elektrikář. Chci být jen soudný.

Ne. Neměla to být narážka jen na tvé gramy. ;-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Vím, že je to nesmírně těžké, ale budeš se asi občas muset smířit s tím, že tu diskutují i méně fundovaní, než ty. Snad to přežiješ bez újmy.
gil54
Vysvětluji svůj nedopsaný text ve 22:18. ;-) Jistě přežiju. >:D

(Ano, tak jak mi to tam nedopsané skočilo to vypadá fakt poněkud blbě. ;-\ )
Avatar - _Karel_
_Karel_
;-)
nevím, jestli to nevypadá jinak, ale teď jsem nekopal ani za Mazdu, ani za EV.
Jen prostě nevěřím tomu, že někdo dokáže zodpovědně a správně spočítat ty "ekologické stopy" , když je tam tolik pohyblivých proměnných.
Je to jako chtít počítat (2-4) x (0,3-0,6) x (1200-1500): (0,1-0,2) K serióznímu výsledku se prostě přijít nedá.
gil54
Tak nějak to vidím také, že dost dobře nelze.
Hovnohlav
..aby jim nerezly