Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženava 2018

Autosalon Ženeva 2018

Starší ročníky

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Informace

Rok 2018 je již 88. ročníkem ženevské výstavy. Vstupenky jsou k dispozici přímo na výstavišti Palexpo nebo na webových stránkách autosalonu. Akce se koná mezi 6. a 18. březnem 2018, první dva dny jsou určeny pro odbornou veřejnost, pro běžné návštěvníky je otevřeno od čtvrtka 8. března. Výstaviště je otevřeno od pondělí do pátku mezi desátou ranní a osmou večerní hodinou, o víkendu pak od devíti do sedmi. Vstupné pro dospělé činí 16 franků (350 Kč), po čtvrté odpolední stojí vstupenka polovinu.

Termín

Kdy: od 8. - 18. 3. 2018

Kde: Ženeva, Švýcarsko, výstaviště Palexpo, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, z Prahy 950 km, z Brna 1.160 km.

VSTUPENKY

Zpět na článek

Škoda chystá městské SUV. Tohle jsou jeho první skici. Nahradí Fabii Combi?

173 komentářů

ericn
SUV = auto velké zvenčí a malé zevnitř, kufr u téhle kategorie miniaturní, sotva bude mít 350l, kdežto Fabia combi má 500l, proto si ji lidi kupují. Navíc tohle miniSUV bude o 50-100tis Kč jinde, jako je to u konkurence = výrobce na tom chce ještě víc trhnout, protihodnota navíc žádná :no:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Hrubka už v nadpisu, odporná malůvka s hmyzím ksichtem a hypertrofovanými koly... Jak ACZ dokáže lidem zkazit ráno... 8-s :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
gil54
Jaká hrubka ?
Avatar - iudex
iudex
Asi myslel skici (nie som Čech, ale podľa mňa tam malo byť skice).
Avatar - Emel
Emel
Skici je správně. Mně to teda intuitivně nesedí... c se v těhle situacích obvykle chová jako obojetná, třeba tácy apod. normálně podle vzoru hrady... tj. skica bez skicy jako žena bez ženy by se mi líbilo víc... ale správně je zřejmě měkké i. Existuje i podvzor gejša, podle kterého se skloňuje třeba Káča, vikuňa nebo znak Renaultu >😁
Avatar - iudex
iudex
znak Renaultu >😒]
Avatar - Emel
Emel
No... někteří (redaktoři) si myslí, že to je kosodélník... 😲
gil54
....skici je správně. [odkaz]
Avatar - Floyd
Floyd
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - Googlit
Googlit
Nové modely se dělají podle předpokládaného vývoje trhu, ne podle toho v čem lidi jezdili před dvaceti lety do Chorvatska.

Fabia je malinké auto. Nákupní taška pro ženské dalo by se říct. K čemu potřebuje ženská na nákupy 500l kufr?

Za mě má tohle auto :yes: Navíc to jméno - Škoda KAJAQ :yes: :yes: :yes:
Avatar - vabis
vabis
Pro KajaQ je oznaceni SUV je nadsazene. Vidim spise prostor pro vzdusnejsi kombi ve stylu P2008 max Captur.
Avatar - Googlit
Googlit
>😁
pep
Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena.....
Avatar - Emel
Emel
Tahle čísla se běžně neuvádí, mám je za 2015: v roce 2015 bylo vyrobeno celkem 195.379 Fabií, 72.614 kombíků je pak 37%. To je nezanedbatelné číslo... možná tedy ovlivněné i tím, že za kombíka byl příplatek jen 10t (nevím jestli to pořád platí).
Avatar - Emel
Emel
EDIT: tak jsem se trošku posnažil, čísla za 2016, 2015😒br />
FABIA 117.397, 107.997
FABIA Combi 75 479, 72.614
==========================
FABIA celkem 192.876, 180.611

RAPID 31.715, 30.270
RAPID Spaceback 52.975, 49.207
==========================
RAPID celkem 84.690, 79.477

Resumé - Spaceback je jasně prodávanější, kombík méně prodávaný, ale ne okrajový.
PS: jsem si vědom že nesedí ta čísla s tím co jsem psal v minulém příspěvku. Tohle je z výroční zprávy [odkaz] , to předtím z článku na auto.cz [odkaz] .
jiras_
Vzdyt je to vsechno 37-40 % podil liftbacku a combi z celkovych prodeju.
Avatar - Emel
Emel
Však jo... on tu psal lavius, že "Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách." ... tak jen dokumentuju, že Spaceback je prodávanější varianta (a nechtělo se mi psát to zvlášť jako reakci).
lavius
U nás v Absurdistane je viac liftbackov, bodka >😁
Ale vážne, aj tak, tie čísla F-combi a R-liftback nie sú zanedbatelné.
Zarezať to takto... ;-\
Avatar - Emel
Emel
Může jich být víc na cestách, přece jen je lift na trhu dýl. Jestli se i líp prodává jako nový nevím, to pro konkrétní zemi najít neumím.
Xonik
Tak ono jde především o celkovou situaci - postavení fabie jako takové v rámci portfolia už roky klesá, z toho největší procentuální úbytek padá právě na kombi. Škodovka chce pořád e😜andovat a potřebuje tedy efektivně využívat kapacity výroby, takže poměrně logicky seškrtá ty nejméně prodejné modely, a tím spíš když má hned 4 karosářské verze v rámci jedné třídy tak jej prostě optimalizuje na polovinu, což při troše snahy (resp. tvorbě nových generací) nebude znamenat úbytek zákazníků, zato to zcela jistě uvolní kapacity pro výnosnější SUV.
Avatar - nalimer
nalimer
K predaju Rapidu: veľa Rapidov prihlásených na SVK ide na ree😜ort. Vyše 50%.
Auto je len prihlásené, stojí na sklade a po 6 mesiacoch ide preč...
Veľmi to skresluje štatistiky.
Ellesmerys
Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou. To že smysl nevidíš ty, neznamená, že ho nevidí někdo jinej.
Avatar - Googlit
Googlit
"Ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku"

Už neee, prosím. Vyprskl jsem oběd na monitor. >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A proč jako? Clio kombi, čtyři lidi, 4x sedmdesátka krosna, čtvery brusle a směle na Berlín... Když zaměním krosny za tašky, brusle za stolek a židličky, pak nevidím problém ve sbalení se na deset dní.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Blijo kombi >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zdechni, hloupé zvíře.
Arese
Sorry, ale tentokrát seš úplně mimo - ženské si samozřejmě většinou kupují Fabii krátkou - to v případech, že ji mají jako druhé auto do rodiny. Pak tu ale máme tisíce mladých rodin s malými dětmi, jejichž přepravní nároky musí uspokojit relativně auto segmentu B, protože na céčko nemají, natož pak na dvě auta. A nebo ani větší auto nechtějí. A právě pro ty je Fabia Combi naprosto geniální řešení, a to i z hlediska příznivé spotřeby. A na všechny tyto své zákazníky Škodovka zrušením další generace Fabie Combi udělá dlouhý nos a zařízne skvělou tradici malých kombíků sahající až k Formanovi. A to je katastrofální chyba, zvláště když většina konkurentů už zmizela z trhu (maličké Clio Grandtour za plnohodnotného konkurenta Fabie Combi nepovažuju). 8-s 8-s 8-s
P.S. Největší radost z tohoto kroku bude mít Dacie, protože prodeje jejího už tak úspěšného Loganu MCV dále výrazně posílí! Tomu říkám nahrávka na smeč pro konkurenci!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Clio je prostorově Fabii podobné a třeba kufr je rozměrově dokonce lepší u Clia.
Xonik
Bohužel tohle už dávno neplatí. O tom že by auto segmentu B vyhovělo prostorově rodině nelze uvažovat, je to prostě naprostá nouze. Kdo má peníze na novou fabii combi tak si radši koupí jetou octavii která rodinné působení už vcelku zastane. Teze o spotřebě je pak úplně směšná, fabia má spotřebu stejnou než o dvě třídy větší kombíky, navíc s malým autem nikdo žádné závrátné nájezdy nedělá, takže to je druhořadá záležitost.
Takže škodovka uvažuje zcela racionálně - méně úspěšný model obětuje ve prospěch úspěšnějšího. Že by dělala dlouhý nos na zákazníky se řici nedá - pro tu relativně malou skupinu lidí co hledají malé auto s větším kufrem tu pořád bude nová upravená generace rapidu SB. Odkazovat se na historii nemá smysl - automobilka je komerční společnost a cíl je zisk a né tradice (nemluvě o tom že s formanem to nemá nic společnéno, to byl kompakt a né malé auto).
To že většina konkurentů opustila tento segment není náhoda ale právě důsledek propadu prodejů a nezájmu ze strany zákazníků, tam naopak škodovka dělá nutný řez až jako jedna z posledních. Že by se tím otevírali dveře dacii se zrovna říci nedá, ta cílová skupina zákazníků je velmi odlišná, každopádně i když připustíme že části zákazníků se to týkat bude, tak v čem je problém - škodovce místo nich přibude ještě více zákazníků co si koupí dražší model a vydělají více, a o tom to je prostě je.
Avatar - Emel
Emel
Nicméně... Fabia Combi má oproti Formanovi o 110l větší kufr, je o 4cm delší a vyšší, o 11cm širší, má o 2cm delší rozvor.

[odkaz]

Tomu odpovídala i silniční realita... rodiny určitě nepřesedaly ve velkém z Formanů na Octavie, spíš na ty Fabie Combi.

Propad prodejů... no takhle, namátkou v roce 2010 bylo ze 193t Fabií 68t kombíků, 2013 47t ze 158t a 2016 to bylo ze 192t Fabií 75t kombíků - takže ten propad tam úplně vidět není.
Xonik
Pochopitelně, za těch cca čtvrt století co je dělí se třídní poměry poněkud změnily 😉

Ta realita pak byla poněkud jiná, rodiny z formanů a felicí skutečne přesedali spíše na octavie, fabie combi první generace prostě byla menší po všech stránkách.

Propad je pak velký, namátkou tedy vezmeme produkci z vrcholných let první generace, kdyz z celkových 556tis aut co škodovka vyrobyla připadlo na fabie 242tis (tedy cca 44😖 a z toho na combi 107tis (v rámci řady tedy opět 44% a celkově 19😖 Dneska jsme tedy na číslech že fabia dělá jen cca 18% produkce a combi jen 6%, takže jasný propad jak v reálných tak absolutních číslech, chce to mít ten globální nadhled.
Avatar - Emel
Emel
No jak myslíš. Předkrizová čísla už Fabia nikdy nedosáhla, to je pravda. Ale podíl na celkových prodejích, to těžko srovnávat s dobou, kdy Škoda vyráběla tři modely a Superb si teprve hledal své místo na slunci.

Podíl kombíku kolem 40% se zase tolik nemění, prodeje Fabie jsou nejvyšší od roku 2009 (minimálně v Evropě)... já v tom tu nadbytečnost kombíku nevidím. Navíc je potřeba vidět to, že Fabia Combi se neprodává v Číně, takže podíl na trzích, kde jsou obě verze, je zase o kousek lepší.
Arese
Ještě ze ses měl zastal, náčelníku.... 😄
Xonik
No ale o to právě jde - pozice celé modelové řady v rámci portfolia poklesla, a když se musí ořezávat tak se jde logicky od spoda a od modelů které jdou nahradit - citigo se vyrábí jinde, superb nenahradíš, takže zbývá...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To samé Rapid LB. Velký kufr, slušný podélný prostor a dospělý design za 400 ceníkových s adekvátním motorem a výbavou. Co nabídne "KAronaq" kromě rádoby stylu za 400 v holobytu? O nahrazování nemůže být řeč.
Koumes
Rapid liftback pravděpodobně končí protože parazituje na octavii. Fabia combi z důvodu výrobních kapacit. A je to presne tak, SUV je trochu přifouklé auto na kterém vydělat o 50 tisíc víc. Bohužel
Arese
Jaké "parazituje"? Vždyť Rapid liftback byl od začátku koncipován jako náhrada dřívější Octavie II Tour, jako tzv. Octavia pro chudé! 😲
Xonik
No náhrada ve smyslu marketingovém, modelově nikoliv.
Xonik
Rapid liftback končí stejně jako fabia combi kvůli malým prodejům a protože najsou kapacity tak nedává smysl výrabět 4 karosářské verze v rámci jedné modelové třídy.
lavius
To je ťah hodný génia, nahradiť Fabiu kombi a Rapid prťavým SUV bez kufra.
>😁
Sa musia konkurenčné značky od smiechu za brucho chytať.
Nechlastajte v tej škodofke, hovadiny potom vymýšlate
>😁
martin_dr
konkurencne znacky? Ukaz mi konkurentov fabie kombi. V rychlosti ma napada len clio. Ostatnym uz zasibalo dostatocne a vsetci uz maju male SUV do mesta. Cize skodovka len dotahuje tento stupidny SUV trend.
Dixik2
A to také s novou generací skončí.
lavius
ano, Clio, ešte určite Logan kombi.
Ale si zober, tých fabií kombi behajú po cestách mraky. mini suv bez kufra ich proste nenahradí. Záujemci sa budú musieť poobzerať inde, alebo ísť o triedu vyššie.
Ten rapid liftback bol práve lepšou volbou ako spaceback, aj ho vidieť častejšie na cestách.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No právě... jít o třídu výše. A tedy utratit více peněz, že?
lavius
ano, takto to mysleli. národ bohatne, netreba jednu fabiu pre celú rodinu. Oktafka a k tomu tento paskvil do mesta. :no: , tak si to predstavujú.
Ostatne, je mi vlastne jedno, čo urobí škodovka. Aj tak kupujem len sedany nižšej strednej.
Len ma prekvapilo, že nahradiť tak uspešny model fabia kombi touto hrúzou.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hádám, že si od toho slibují vyšší prodeje, než od Fabie kombi. A na západ od našich hranic to tak asi i bude.
Arese
Hmm, koupi sedanů nižší střední třídy ti lze jen pochválit, tříprostorová kompaktní elegance je na našich silnicích bohužel čím dál vzácnější... 😲
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mraky Fabii combi tu síce behá, ale prevažne I a II. generácie. 😄
Z tejto triedy sa v podstate stiahli alebo čoskoro stiahnu všetci výrobcovia, inak Captur je žiarivým príkladom. 😄
offf
Jedinný opravdovým konkurentem je Clio Grandtour, asi před týdnem jsem to zjišťoval. Na druhou stranu rozdíl ceny mezi Cliem a Fabií je dost velký a to se nebavím o výbavě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Grandtour ale konci tiez a jeho miesto v ponuke ma zaujat resp.zaujal Captur. A div sa svete ludia si radi zan priplatia. Je to na hlavu, ale je to tak.
Xonik
Ale ona se nenahrazuje fabie combi suv bez kufru. Fabii combi nahradí modelově nová generace spacebacku. 😉
shawt
no z SUV, tohle je crossover, ale pro me SUV jedine s 4x4 a jen za predpokladu, ze jezdim obcas do lehkeho terenu nebo na hory, jinak je to o nicem a jen midni trend!
DEVIL
...když přišel Jeep Cherokee viz. s uzkým provedením světel a pod ním dalším světlem, většina to nepřijala, i když mnohým to přišlo zajímavé a i mě se to stále líbí. [odkaz]

Pak s tím přišel i citroen C1, C3, C4 Cactus a taky to vypadalo celkem zajímavě. No a nově, "největší rival" >😁 >😁 škodovky, alias "král" českých vymlácených silnic s tímto přišel na Koně [odkaz] nutno říct, že to taky není nepovedené a chystá totéž i na nové SantaFe [odkaz] no a teď s tím tedy dorazí i naše DAS AUTO ŠKODA >😁 >😁 Nicméně čekal bych od škodovky trošku něco víc a to i přes nudnost, pardon konzervativnost jejich aut. Kor v této limetkové barvě je to auto svým způsobem dost podobné právě stejně limetkové Koně >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nelíbí se mi to na žádném ze jmenovaných aut. Takže nejsem zrovna nadšen.
XTad
Skodovka mela rozdelena svetla uz na yetim a vision x akorat vychazi z toho, co nastartoval kodiaq.
Dixik2
Škoda B-SUV premiéra letos v prosinci.

Škoda Spaceback premiéra letos v září.
Avatar - Emel
Emel
Ty bys to mohl vědět... konec Fabie Combi je potvrzená informace, nebo je to pořád jen spekulace?
Dixik2
Já někde četl rozhovor se šéfem škodovky a ten tvrdil,že bude i u 4 generace.
Avatar - nalimer
nalimer
Dixik2 - minimálne by som odporoval s dvoma vecami, čo píšeš
Kombi od Fábie naozaj končí a je pravdepodobné, už po jarnom FL (napriek tomu, že na špionážnych snímkach bolo kombi).
Druhá vec je termín Škody Rapidu (Spacebacku). Nebude skôr, ako o rok (pretože by sa bil s premiérou tejto krásy v článku).
Škoda si musí odstupňovať nové modely. Najbližšie ju bude čakať Octavia 4, ktorú riešil ešte Kabáň. Tá príde koncom 2019.
Arese
A nebude náhodou nový Rapid i ve verzi kombi? To by pak dávalo smysl! 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kombi bylo viděno opět, před týdnem nebo dvěma. Tudíž konec při FL nebude.
Avatar - nalimer
nalimer
ak to tak bude, tak určite bude posledná šanca ho kúpiť 😄
swifter
s plecháčema a černýma zrcátkama, diody a volant za pouhých 5500kč..
Josef 1
Tak cenu známe, bude podobná Seatu Arona, kde se výbava Style (pokud nechcete základ) s motorem 85 kW za 399 000 blíží Golfu.
Avatar - iudex
iudex
Presne. Je zjavné, že to bude súrodenec Arony, takže približnú predstavu o rozmeroch (vrátane kufra), technike a motorizáciách si vieme spraviť už teraz.
Anonym
Začne to už v Ženevě a od té doby bude to auto všude. prostě všude. Už se budeš bát otevřít net.
Tak, jako jsme byli donekonečna bičováni Kodiaqem q potom Karoqem (což není špatné auto), teď to bude Fabiaq (je jedno, jak se bude jmenovat).
Dokud nám z toho nepraskne palice.
A furt a ffurt a furt.
A nakonec, nečekaně "Auto roku v ČR 2018".
Dixik2
Letos bude😒br />
Kodiaq RS,L&K

Karoq Scout,Sportline

Facelift Fabie,Superbu,B-SUV a Škoda Spacebak
Anonym
Spaceback bude místo rampoucha? Jenom HB? je to tak? Díky.
Dixik2
Ano.Bude jenom SB.Liftback skončí.
Rox
Nevíš od kdy se začne prodávat, vyrábět?
Dixik2
Podle kalendáře v AutoTipu je premiéra v září,ale jestli to tak bude se ještě uvidí.
Avatar - Hittman
Hittman
nahradí a bude to sourozenec seat Arona
IPace
otazkou je, jestli Fabia kombi tak trosku neparazituje i na Spacebacku, a jestli se vyplati mit v nabidce hned 3-4 kombiky (kdys pocitame i Spaceback) a pak relativne k nim obstojna SUV Kodiaq a Karoq ktere ten kufr maji dostatecnej, naopak malej crossover jim v nabidce schazi
Avatar - Hittman
Hittman
Možná měli zrušit spaceback a nechat liftback..líbí se mi více 😉
Avatar - Emel
Emel
Mně taky a taky mi dává víc smysl... ale Spaceback se prodává globálně líp.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Spaceback je klasický hatch, což mají lidi asi radši, než liftback. Navíc i líp vypadá.
Avatar - iudex
iudex
Podľa mňa nie naviac, ale hlavne. Poznám dvoch majiteľov R SB, ktorí povedali, že by sa im síce páčil ten väčší kufor liftu, ale že sa im nepáči ten dôchodcovský výzor, hatch vyzerá mladistvejšie a lepšie.
XTad
To maji zajimavy podled na vec. Naopak hatchbacky obecne jsou duchodcovska varianta, zatimco v sedanech/liftech jezdi mladi a progresivni manazeri 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak ani neviem o tom, že som mladý progresívny manažér. >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co z toho na tebe nesedí? >😁
Avatar - iudex
iudex
Tak nie som ani menežér, ani moc progresívny, aspoňže mladým sa cítim. >😁
Xonik
Jj v rapidu liftback jezdí mraky managerů >😁 >😁 >😁
Avatar - white label
white label
Oni se bavili konkrétně o Rapidu, a tam bych s nimi zcela souhlasil, zrovna Rapid liftback! je ideový nástupce Octavie Tour, a ta byla taky spíš pro důchodce, než pro mladé progresivní manažery.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No a já to mám přesně naopak. SB musí být v MC, aby trochu vypadal, jinak je to nevyvážená nuda. Lift vypadá dospěleji. Proto jsme ho taky vybrali, i když kufr skoro nevyužijeme.
IPace
liftback stejne jako u vetsiny takto malych sedanu a liftu proste moc vizuelne nefunguje a na prodejich je to znat
XTad
Naopak. Na rapidu je znat, ze byl puvodne navrhovan jako lift. Spaceback ma divne urizly a nakopnuty zadek, navic vynika mala sirka auta. [odkaz] [odkaz]
Naopak lift vypada elegantne, dustojne a proporcne v poradku [odkaz]
Arese
Obě verze mají něco do sebe (při pohledu z boku). U Spacebacku se mi moc líbí to třetí trojúhleníkové okénko v C sloupku. Hlavním designovým problémem jsou ovšem ta malá kolečka a nedostatečná šířka. S tím ovšem žádný facelift nehne, doufejme, že nový Spaceback už tyto dva základní problémy díky použití nové platformy MQB 0 vyřeší... 😲
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přesně! Z SB jde hrozně cítit, že ho zplácali dodatečně. Naopak lift se velmi povedl.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A já mám teda opačný názor. Rapida bych v liftu určitě neskousl, SB celkem dobrý.
Avatar - white label
white label
Souhlas, v LB je to lowcost na první pohled, Octavia Tour na malých kolech. :no:
SB je únosný a třeba v MC je SB (proti LB) "lidová stylovka". 😉
Avatar - praptak
praptak
Tak šířka auta snad více vynikne na liftbacku.
Xonik
Přesně tak, základní úvaha je v tom seškrtat současné 4 karosářské varianty v jedné modelové třídě na 2, které z velké míry bez problému obsáhnou současnou klientelu ale přitom uvolní kapacity ve výrobě.
Arese
Fabia/Fabia kombi určitě není stejná třída, jako Rapid - viz hodnoty rozvoru... 😲
Xonik
To zcela bezpečně je, stejná platforma, stejná technika. To že to karosářsky nakombinovali tak že to marketingově vypadá jako odlišné třídy nijak nezakrývá fakt že mezi segmentem B malých vozů a C kompaktů nic není, takže když na podvozek fabie cosi naroubuju tak to sice může být ve výsledku větší auto, ale pořád je to stejný segment, což koneckonců nepřímo potvrzuje škodovka tím že ty 2 karosářské verze ořeže a z těch zbývajících 2 pokryje celý segment.
Arese
Seš úplně vedle, Rapid stojí na platformě Roomsteru, tj. vzadu je podlaha prodloužená a rozšířená pro zadní nápravu z Octavie I (+ její velké nádrže), jediný rozdíl od Roomsteru je širší přední náprava a jiný, trochu delší plech podlahy za zadní nápravou. Platforma Fabie III je úplně jiná!
Xonik
Vedle jak jedle jsi akorát tak ty. 😉 Neexistuje nic jako platforma roomsteru. Roomster stál na normální platformě PQ24 a akorát měl zadní část uzpůsobenou pro implementaci tužší příčky původem z jedničkové octavie. Platforma rapidu a fabiie III je pak PQ25, přičemž opět v případě rapidu je použitá zadní náprava tužší. :yes:
Arese
Ne, nikoliv, Roomster nestojí na "normální platformě Pq24", protože používá jen její přední část. Střední podlaha je zcela specifická, díky čemuž může mít rozvor o cca 15 cm delší než Fabia II a použít zadní nápravu z Octavie I. :-! A tenco celek právě převzal Rapid, ovšem (jak už jsem tady uváděl, dostal širší přední nápravu z minulé generace Ibizy a Pola (Fabie III přišla o něco později). Takže tak. 😉
Xonik
Nikoliv, roomster samozřejmě stojí na platformě PQ24, to že DO NÍ má implementované moduly z jiných platforem je věc zcela jiná. 😉 Rozvor se dá upravovat i v rámci platformy, takhle měl superb kdysi nataženou PL45, to není problém.
Rapid pak stojí na novější PQ25 (kterou skutečně měly o generaci posunuté Polo a Ibiza) a má pouze tužší zadní příčku (příčku má PQ25 normálně, to že je tužší kvůli nosnosti neznamená že je z octavie 😉 ).
Takže takto to je :yes:
Arese
Roomster asi skutečně má přední část platformy PQ25, ale zbytek tvoří specifická škodováky vyvinutá podlaha pocházející z Roomsteru. To konec konců potvrzuje i stejný rozvor a stejná zadní náprava s nádrží.
Xonik
Z PQ25 má roomster skutečně akorát předek, to je obdoba jako u fabie II která začínala na PQ24 a postupem času dostala některé moduly z novější PQ25 a přední náprava byla asi nejviditelnější prvek, nic to ale nemění na tom že roomster stojí na PQ24 platformě a tu má skutečně dále upravenou.
Rapid pak stojí na platrofmě PQ25 od začátku.
Avatar - LuCZiano
LuCZiano
No, takže do uceleného portfólia škody chybí už jen auta😒br />
Komiq - auto pro náctileté
Patoq - malá dodávka pro rozvážku
Pytlíq - větší dodávka pro rozvážku
a konečně, stylovka v Japonském designu - KamiQadze
Arese
Kecáš nesmysly, jistě víš, že názvy s písmenem Q bude Škoda používat jen pro své crossovery a SUV! 😉
Avatar - M1chal
M1chal
Dyť je to kopie nedávno zveřejněného Hjůndaje >😁
[odkaz]
Nonsens
malé kombi sú na vymretie a do pár rokov zmiznú ako vany. Trh hovorí jasne, diskusia autá nekupuje. Z pohľadu škody správny krok, ľudia sú momentálne z krosov a suv paf, tak čo má automobilka robiť na sklad? Aj tu guglit naúpísal, že fabia kombi je blbosť, lebo je to nákupák pre babenky a netreba im 500 kufor. Ja s tým nesúhlasím, lebo fabia kombi nie je nákupák pre babenky, ale alternatíva rodinného auta pre menej majetných, alebo firemného pre obchoďákov, ale čo narobím. Ja suv nekupujem, ale ostaní áno a automobilka nie je charita.
Avatar - iudex
iudex
Ja rozumiem ekonomickému pohľadu na vec, SUV sú trendy, stoja viac, na kuse má automobilka väčšiu maržu, ako pri béčkovom kombi. Ale aj tak nie som presvedčený, že Aronaq dokáže nahradiť Fabiu kombi. A teraz nemyslím praktickosťou, tam je to úplne jednoznačné, že 500l kombi nenahradím malým SUV, ktorého kufor bude jednak o cca. 100 litrov menší (viď Arona), ale hlavne tie litre budú na stojato, teda fakticky ešte ťažšie využiteľný. Myslel som počtom predaných kusov. Ako písal Emel, Fabií kombi sa predáva ročne cca. 75000 ks, pri malom SUV môže Škoda dúfať horko-ťažko polovicu (ak vychádzam z predajov Arony, ktorá ešte nemá rok za sebou, ale z doterajších mesiacov by to vychádzalo na cca. 30000 ročne). A bude zisk na jednom kuse SUV viac ako dvojnásobný, ako na jednom kuse Fabie kombi? Ak áno, potom to ekonomický zmysel má.
Nonsens
čísla má len automobilka, dôležité sú aj trendy a odhad vývoja na dôležitých trhoch. Chybu podľa mňa neurobili, tie tvoje čísla kombi fabky asi klesajú a suv trh rastie, ak sa predá fabque viac ako aron a na jednej zarobia viac ako na kombi budú minimálne na tom istom. Do b kombi málokto vrážal výbavu, do krosu alebo suv ľudia pustia aj babkin dôchodok na 18 disky.
Xonik
Ta úvaha je zajímavá ale mylná - suv nenahrazuje fabii combi. Dnešní zákaznící fabie combi se z velkém části přesunou do nového spacebacku, a nové suv pak osloví zcela novou klientelu. Takže o ekonomickém smyslu netřeba pochybovat.
Ellesmerys
Odvezu s tim sekačku, složený nábytek, chlast na silvestr pro 10 lidí, ve 4 lidech jsme se vešli komplet na 10 dnů ježdění po Slovensku a Maďarsku. Fabii kombi vidim i hodně u řemeslníků, který potřebujou tahat vercajk, ale jinak velký auto nepotřebujou.

Pokud kombík už opravdu nebude a má ho "nahradit" todle tak si Škodovka sama uřízne vlastní větev, kde jí rostou slušný zisky. Řemeslníci naplno přejdou k Daciím a řada normálních lidí, co by rádi kombík za 300-350k si raději koupí holt ojetinu. Ten kdo jim tam vymýšlí takovéhle obchodní strategie by potřeboval kopnout řádně do p*dele.
Nonsens
presne si popísal reálnu cieľovku, bohužiaľ sa kvôli suv trendu zmenšuje, preto je to z hľadiska stratégie pre automobilku správne rozhodnutie, ale chápem, že mnohí ľudia budú sklamaní.
Arese
Naprostý souhlas, vystihl jsi to naprosto přesně. Pro Čechy bude konce Fabie Combi doslova pohromou, ale český trh je pro Škodovku příliš malý na to, aby ho nějak zvlášť řešila... 😲 😢 😒 :no:
webpaja
...překvapuje mě, kolik jich tu je. jak přesně vědí o prostorovém uspořádání, o tom, o kolik bude menší než fabia combi a přitom dražší.

Já jsem třeba kupoval SUV ve vyšší kategorii a vyšlo mě v zásadě nákupově stejně jako adekvátní kombík, je kratší a přitom prostorově odpovídající. navíc s ním zajedu kam potřebuji bez kompromisů. Nechápu ty nářky.
Avatar - iudex
iudex
Ja sa asi pridám k tým vedmám, keď si tipnem, že sa budeme priestorov👋rozmerovo pohybovať +/- na úrovni Arony. Myslím, že na to netreba moc veštecké schopnosti, rovnaká platforma, rovnaká technika, rozdiely v jednotkách centimetrov a jednotkách litrov.
A malé kombi je iná liga, ako kombi vyššej strednej. Pri nejakom E kombi už samozrejme rozmery hrajú rolu, na päťmetrové káry nie sú dimenzované garáže ani parkovacie miesta a tam človek rozmerovo "ušetrí" kúpou SUV. Ale pri segmente B takýto problém nevyvstáva, tam proste viac=lepšie. Ale ako som písal, chápem ekonomický pohľad na vec a ak si Škoda spočítala, že na malom SUV aj pri menších predajoch zarobí viac, ako na Fabii kombi, tak logicky uprednostní auto, ktoré jej zarobí viac. Len z hľadiska zákazníka (typicky otca rodiny, ktorý nemá na Octaviu) to nie je adekvátna náhrada a už vôbec nie progres.
webpaja
Když já tady čtu jak někdo jednou "vezl chlast pro 10 lidí", pak jel někde ve 4 atd... Už samotná cesta ve 4 v kombíku nižší třídy je pocuc a vzít pití pro 10 lidí zvládne asi i Boxster 😉
Peugeot už tuto kategorii opustil, tudíž by se dalo očekávat jak se napakuje Škoda a Renault a ony tyto dvě automobilky mezitím už vyrábí nebo připravují malé SUV.
Nejde mi o poměr fabia/fabia combi, ale o Captur/Clio kombík. To ukáže pravdu 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Občas z tvých komentářů září, jak jsi realitě života většiny lidí daleko a žiješ si ve své elitní bublině. Chlast pro deset lidí zvládne spíš tak Boxer, než Boxster.
Pracovně jezdíme v kombi nižší střední poměrně často a kupodivu, nikdo z nás netrpí, na nikom to nemá žádné následky... Ale je fakt, nemůžeme se rozvalovat jak pašové.
webpaja
Ano, to je o tom přizpůsobování, co píšeš níže. Žádná bublina, všichni máme podobné potřeby a tyhle invektivy mi přijdou zbytečné.
Nižší střední není nižší třída (Fabia nebo Clio combi), ale např Mégane Grand Tour. A v tom se určitě posadíš lépe než v Cliu, ne? 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S nižší střední jsi začal ty, nikoli já. Ty jsi zpochybnil vůbec cestování takovým autem, jako by cokoli menšího už vůbec nebylo možné. Tak zase zbrzdi.
webpaja
Vůbec jsem ho nezpochybnil, nemám nějakou touhu se dohadovat. Sám uznáš, že radši 4 dospělí v mégane než v Cliu a ostatní je jen v "musíš" nebo "můžeš".
Arese
Pozor, Fabia Combi je segment B, nikoliv C, tedy žádná "nižší střední"!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty taky neumíš číst? O nižší střední prvně napsal Pája... cituji: "Už samotná cesta ve 4 v kombíku nižší třídy"...
Arese
Jé, tak to sorry za špatné vlákno, samozřejmě jsem chtěl reagovat na webpaju! 😄
webpaja
Myslel jsem tím malé vozy, jde o náhradu Fabie combi, to možná mate.
webpaja
Najdi mi tam slovo "střední" 😉
Avatar - iudex
iudex
Ten Captur dobre poznám, máme ho v rodine a to nie je rodinné auto ani náhodou. Kdežto Fabia kombi pri troche skromnosti rodinným autom byť môže (a v praxi aj skutočne býva, do kombíka s 500 litrovým kufrom už toho zbalíš dosť).
webpaja
OK, už mlčím...jen se domnívám, že pokud by to byl tak zlatý důl a taková poptávka, automobilky by se nosnice nezbavovaly 😉
Avatar - iudex
iudex
Zlatá baňa to nebude, logicky čím menšie auto, tým väčší tlak na cenu, takže priestor na zisk pri segmente B je menší, ako pri SUV. No a keď si škoda musí vybrať, koho vyhodí z kola (lebo nestíha vyrábať), tak logicky voľba padá na model s nižšou ziskovosťou.
Avatar - JDM
JDM
Asi moc nepijes takže si nedokážeš představit chlast pro deset lidí >😁 u někoho by to nemusela převést ani dodávka >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Jediným "světlem na konci tunelu" je Spaceback.
Arese
Nový Spaceback by Škoda měla vyrábět i ve verzi kombi a bylo by po problému - pro to, pro které je Octavia Combi příliš velká a drahá, by to bylo skvělé řešení! :-!
Xonik
Sám spaceback bude ono kombi 😄
Arese
To těžko, počítám spíš opět s hatchbackem s trochu delším zadkem a trojúhelníkovým oknem v C sloupku... 😲
Xonik
Což je právě ono kombi. Tvar okénka na to nemá vliv.
Arese
Nikoliv, je sakra rozdíl, jestli máš u 5dv. karoserie délku zadního převisu na úrovni sedanu/liftbacku, nebo jen nadprůměrně dlouhý zadek hatchbacku... 😲
Xonik
Nikoliv, to že kombi mají často délku a převis karoserie stejnou se sedanem nebo liftbackem je důsledek optimalizace a maximalizace sdílení komponent, nikoliv faktu že by to tak muselo být aby to bylo kombi.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
SUV je "prostorově odpovídající" pro ty, kdo vozí sebe a vzduch. Jenže žádné SUV se nevyrovná ložnou délkou kombi stejné třídy a čím menší, tím více je to poznat. Třeba u Capturu a Clia ten rozdíl udělá skoro 25 cm a to je přesně to, kdy už do Capturu bez rozebírání nedám bajk. Do Clia dám. A tak je to i s jinými věcmi.
webpaja
Ve 4 lidech s lyžemi na střeše na 4dny Alpy, kdykoliv cokoliv (co potřebuju) převezu, takže lichá.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A teď si odpověz sám - přizpůsobil ses ty autu, nebo auto tobě? To první dělat nehodlám a divím se, kolik lidí k takovému kompromisu sklouzává. Odpověď "To nějak vymyslím" jsem slyšel v poslední době k tomuhle tématu až příliš mnohokrát.
webpaja
Vůbec jsem se nepřizpůsoboval, to jsem musel v případě kombíku. Chvíli jsem uvažoval jen nad zvýšeným, ale nefungovalo to.
Arese
Přesně tak, tesat do kamene! 😉 :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Malé kombi v B-segmente sú už dlho na vymretie. Pokiaľ viem, pokus skoncovať s Fabiou Combi bol už pri minulej generácii, lenže Roomster nebol ideálna náhrada.

V každom prípade, Škoda si môže dovoliť zrušiť Fabiu Combi, pretože im zákazníci už neutečú ku konkurencii, lebo jednoducho žiadna nebude. Arona má 400-litrový kufor, Ibiza ST je mŕtva, podobne je tomu tak aj pri Peugeote 2008 a už nebohom 207 SW. Teraz je na odstrel Clio Grandtour a potom už môže byť Škoda pokojná, hoci rozumiem, že Česi tento typ karosérie mali radi. Nuž ale smola.
Nonsens
a hurá do loganu
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Logan je u nás sociálně nepřípustný, to bys už mohl vědět.
jam2015
Ešteže nie je trestný 😉
gargamel1
Alebo Lada Kalina Univerzal 😉
JirkaX
Ono kombíky v současném provedení mají už výhodu leda v lepší aerodynamice. Ten smysl původního kombi, téměř kolmé zadní dveře, už skoro žádné auto nesplňuje. Ta výhoda dát tam něco většího díky skloněným zadním dveřím už dávno neplatí.
RS
Ale pořád tu jde o ten objem kufru a především přístup do něj. Kombi umí docela dobře nahradit liftback, ale podívej se na nabídku liftbacků. Je tam vlastně jen Rapid LB, který končí a dejme tomu nově i30 FB. Toť vše.
Arese
Po zrušení Fabie Combi na českém trhu určitě posílí nejen Logan MCV,ale i Tipo Kombi se základním motorem 1.4, které lze i se slušnou výbavou pořídit do 350 000 Kč (vč. šestistupňové převodovky). Bez turba ta 1.4 sice moc nejede (zejména s větším nákladem), ale nabídka prostoru je výborná a spotřeba taky ujde. :-! Pro mladé rodiny s dětmi to bude jasná volba! :-!
offf
Problém je že Clio Grandtour se dá pořídit kolem 250 000Kč což je o sto méně. Uznávám že Tipo bude větší, lepší a celkově dospělejší, ale sto tisíc je v téhle cenové kategorii opravdu hodně peněz.
Teď jsem podobnou věc řešil v rodině (druhé auto). Ojetinu kolem dvěstě tisíc nebo nové Clio Grandtour. Vyhrálo Clio.
Mirec.K
Lenže keď zrušia Fabiu (aby mohlo posilniť to Tipo), Clio GT tu už nebude 😄
Tonito
Jsem netušil, že se bude Hyundai Kona montovat v MB ... >😁 >😒]

P.S. Matrjošky á la Škoda budou komplet!
Avatar - _Karel_
_Karel_
designéry neustále předvádět veřejnosti tydlety malůvky, navíc s 25" kolama? To je jako kdyby módní návrháři malovali šaty na modelkách s dvojnásobnou hlavou.
Jak bude auto vypadat jsme se nedozvěděli.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Dopraj im trochu radosti, potom ti už aj tak ukážu len Aronu s inou maskou.
gil54
>😁 No, ty šaty...Dvojnásobné hlavičky jim sice nemalují, ale co délka nohou ?[odkaz] [odkaz] [odkaz] 😄 Takže ty kola a malinký okýnka je takový designérský folklór jako ty nohy. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😁 Asi bych měl častěji koukat na módní návrhy.
pep
Škoda chystá městské SUV..... Pěkná a zbytečná pitomost. Škoda takové auto už má. Je to Roomster. Všude kolem sebe vidím, že je to nejpoužívanější auto ženami a rodiči vůbec pro městský provoz i rozvoz dětí. A ono by postačilo provést něco na designu a rozšířit nabídku motorů směrem dolů, t.j. obsah pod 1l. (kvůli povin. ručení) a také snížení spotřeby (dostat je mezi nejúspornější auta). A poptávka by byla zaručena..... 8-s 8-s 8-s
Arese
Nejdřív by ale u Roomsteru museli udělat něco s tím designem, je opravdu otřesný, suverénně nejošklivější Škodovka od spojení Škody s VW! ;-\ 😢 8-s :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
No ono keby ten Roomster boli postavili na rovnakom podvozku ako Yetiho hned by vyzeral a jazdil o triedu lepsie. 😄 Lenze to by aj potom o tolko viacej stal.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že problém Roomsteru nespočíval v použitém podvozku.
Arese
Přesně, díky široké zadní nápravě z Octavie I Roomster jezdí výrazně líp, než Fabia II, nedostatek jízdní stability a jistoty mu určitě vyčítat nelze... 😲
pep
Když někdo čumí je na krásu a cvše ostatní je mu šumafuk, prosím. Ale je spousta těch, co hledí jen na praktičnost a ona design krása je jim šumafuk....
webpaja
Roomster už se snad nevyrábí a nikdy nebyl SUV, ale MPV. Všechny tříhrnky mají obsah pod 1l, nejsou jen v Kaďáku a Supu, nad čím diskutuješ ty poptávko?
pep
no -podle
[odkaz] asi ne. Ale hlavně je to nákladech (pov. ručení a spotřeba). To hraje v případě svobodných matek či jako druhé auto v rodině hlavní roli.
Ataky bych se přimlouval za rozv. řetěz místo řemenu.
prostě je třeba téměř bezúdržbový stroj, a těch je dnes pohříchu málo.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Tyto skici jsou sice fajn,ale stačí si zvětšit obrázek infotainmentu...žeby úmysl Škodovky?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co tam vidíš? Ten obrázek auta?
Avatar - KubikCv
KubikCv
ano Karle...trochu reálnější než pouhá skica :yes:
Avatar - Emel
Emel
No ale ten interiér je taky jen skica... 😄
gil54
Přesně. Důležitost toho obrázku v obrázku je asi stejná, jako kdyby tam namalovali kašpárka.
Pak by bylo na diskuzích rozebíráno, že příští fabka bude mít na zrcátkách rolničky. 😄
Avatar - KubikCv
KubikCv
Proto taky píšu úmysl škodovky :yes:
Avatar - Floyd
Floyd
Šikovnej kluk >😁 :yes:
Johnie81
Je to trochu únavné uvádět velěci na pravou míru, ale v tomhle případě je to hračka, viz citace pro Hospodářky😒br />
HN: Spekuluje se, že Fabii Combi by mohl nahradit příchod dalšího malého SUV. Některé automobilky nahrazují malá rodinná auta právě vozy tohoto druhu.
Podívejme se na příklad České republiky. V minulém roce jsme tu prodali více než 25 tisíc Fabií. Z toho více než polovina byla kombi. To je moje odpověď. Osobně si myslím, že má své opodstatnění. Vámi zmíněný trend SUV se skutečně na trhu projevuje a platí to zejména v privátním sektoru. Fabia Combi je velmi oblíbené auto ve fleetovém segmentu. Tam ho to malé SUV nenahradí. V současné době proto vnímáme Fabii Combi jako velmi důležitý model.

Zdroj: [odkaz]
Xonik
No takže defacto potvrdil že končí, kdyby pokračovala dál tak to samozřejmě bez okolků řekne, tohle je jen diplomatická klička.
jam2015
To SUV už je navrhnuté do poslednej skrutky. 😉
jam2015
a bác. Hneď ide cena o 2-3-tisíc € hore!
JirkaX
To přidej.