Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Honda chystá vlastní Prius, Civic Hybrid to prý neohrozí

Premiéru nové hybridní Hondy očekáváme na lednovém autosalonu v Detroitu, prodej by měl začít během roku 2009.
Zpět na článek
5. 8. 2008 08:22
5. 8. 2008 11:31
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 13:28
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 18:59
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 19:01
neregistrovaný "tatra1"
26. 9. 2008 18:05
neregistrovaný "Ta Pejza"
Avatar - King
5. 8. 2008 08:22
Další Hybrid
Jen bych doplnil, že se auto, inspirované designem FCX [odkaz] téměř jistě bude opět jmenovat Insight a dokonce by se při troše štěstí dalo očekávat dokonce už v září v Paříži. ;-) A co se týče ohrožení prodejů sedanu Hybrid, pokud bude tohle auto levnější, (jak Honda slibuje), praktičtější (což je vidět už teď), tak si hybridní Civic koupí opravdu jen ten, kdo chce nenápadné auto nebo nemá rád liftbacky.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 11:31
Re: Další Hybrid
naprosto s tebou souhlasim, presny tvar zadnich dveri jako FCX a ten predek taky najak tak bude.

Je to velice vychytralej plan, FCX bude mit jen hrstka vyvolencu v USA jez ziji nedaleko pumpy na vodik, ale kopii ekologiskeho auta jako mild hybrid si bude moc koupit kdo koliv.
5. 8. 2008 11:40
Honda tape v hybridech
Honda by rada konkurovala Toyote na poli hybridu, ale vzdy to nejak zpacka. Nejdrive vlozila inovativni a prograsivni pohon do kabatu usedleho a konzervativniho Civicu. Evidentni marketningova minela. Vysledek - temer nulove prodeje. Pak si rekla - aha, asi mame spatny dizajn. Tak se rozhodla zopakovat uspesny recept Priusu, ale vlozila do nej takovy hybrid na pul cesty - bez moznosti ciste elektrickeho pojezdu, se slabouckou elektrocasti. To uz se v Civicu ukazalo jako neefektivni reseni. Sice je to trochu levnejsi nez Toyoti system, ale take jeho prinosy k uspore paliv jsou minimalni. Takze volba je konkurovat Priusu, se vzhledem jakoPriusu, se systemem osizeneho Priusu a s nizsi cenou. Mozna ze ta nizsi cena nekoho zlaka, ale troufnu si tvrdit ze Prius bude v nove generaci a s novymi bateriemi stale kralem ve sve tride a Honda bude opet jenom dohanet. I kdyz nutno rict, ze proti ostatnim vyrobcum Honda alespon neztratila stopu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - T613
5. 8. 2008 11:47
Re: Honda tape v hybridech
řekl bych, že honda spíše bere hybrid jako okrajovou záležitost a soustředí se na vývoj z dlouhodobějšího hlediska perspektivnějších pohonů.
5. 8. 2008 11:55
Re: Honda tape v hybridech
Pak by delala jeste vetsi minelu nez jsem popsal vyse. Hybrid napr. v podobe Chevrolet Volt, je velmi perspektivni pohon (je to vlastne elektromobil s dobijecim agregatem na palube). Nesmime pod slovem hybrid stale chapat jen Prius system. Podob hybridu je nepreberne mnoho.
Avatar - King
5. 8. 2008 13:08
Re: Honda tape v hybridech
Tak v první řadě - nejprve vložila H IMA do malého kupé Insight - na trh ho v Americe pustila dokonce dřív než se triumfem Priusu opilá Toyota vzpamatovala. To bylo sice efektní, ale naprosto nepraktické auto. Bohužel si jeho prodejní neúspěch vyložila po svém a rozhodla se dát ho do dalších aut s konvenční karoserií (Accord, Civic), bohužel ani to nevyšlo, protože problémem Insightu nebyl vzhled, ale nepraktičnost. Pokud máš pravdu.

Nechápu ale už tak docela, proč by měl být IMA hybridem na půl cesty, když sám píšeš, že hybridů je nepřeberně mnoho. Honda prostě klade důraz na spalovací motor a elektřinu bere za podpůrnou energii. Pokud ty to považuješ za špatné, já v tom vidím snahu o použití co nejmenšího množství baterií, jejichž likvidace taky není zrovna ekologicky nejčistší. A to nemluvím o skutečnosti, že Civic je schopen jízdy na baterie, jen se do tohoto režimu nedá přepnout tlačítkem. Přímos k úspoře paliva není zas tak malý, jak píšeš, spotřeba je ca o litr horší než u priusu a o 1-1,5 l nižší než u srovnatelného benzinového motoru.

Vidět perspektivní pohon v Chevroletu Volt mi přijde dost uhozené, auto nacpané baterkami, které si bere energii ze sítě vyráběnou tepelnými a jadernými elektrárnami, to je opravdu vytloukání klínu klínem. Stejně tak mi přijde naprosto nesmyslné cpát obří hybridy do aut jako je Lexus RX, LS, GS a Camry. Myslím, že směr, který si teď vytyčila Honda, tedy hybridy do malých městských aut a do těch ostatních úsporné čisté diesely je rozumnější, ale souhlasit se mnou nemusíš.
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 13:28
Re: Honda tape v hybridech
RX,LS,GS jsou tridy sami o sobe a hlavne pro USA trh, kde diesel nebyl nikdy tak v oblibe.

Trhy v USA, EVROPA, a nyni Asie jsou velmi rozdilne a klientela ma jine pozadavky. Kdyz se tady hadame o tom zda hybridy u velkych aut maji ci nemaji smysl tak si rada lidi neuvedomuje, ze prumerna spotreba v USA je nekde jinde nez v Evrope.

Velmi zajimave bude co toyota narve do LF-A a jak posune hybrid technicky dale.

Je pravda, ze honda jde spravnym smerem zlevnit hybridy a uplatnit je u strednich a mensi tridy. Ale zase tu mame problem, v USA tyto auta budou s velmi nizkou spotrebou v ocich USA, ale ne v ocich Evropy kde mame v oblibe Diesel u mnohych znas.
Avatar - King
5. 8. 2008 15:52
Re: Honda tape v hybridech
Ano, výhodou turbodieselů je kombinace nízké spotřeby a dobré dynamiky, navíc s možností volby manuál/automat. Japonské hybridy sice mají ve městě nižší spotřebu než podobný diesel, ale za městem ropákuům dynamikou nestačí a jediná volba v podobě automatu také není úplně optimální.

A co se dieselů v USA týče - tam se situace rapidně mění a za rok - dva budou mít velké hybridy v americe problém.
5. 8. 2008 13:46
Re: Honda tape v hybridech
u modelu jako RX, LS, GS a Camry to ma preve nejvetsi smysl, to sou totis auta s bezne velkejma motorama a uspora benalu je unich s hybridem dost velika, nehlede nato ze tyhle auta patrej do oblasti kde zakaznici chteji neco vic a sou ochotny za to vic i zaplatit a povetsinou tyhle auta najezdej mnohem vic km nes auto z nizsi stredni a tim prispeje k uspore jeste vic nes kdyby na jejich miste jezdil beznej autak, a je to videt i na prodejich, i pres obri cenu kde nejlevnejsi RX zacina na cca 45k dolarech a nejdrazsi LS zacina nad 100k dolary se nijak spatne neprodavaj, hezky ciste si tak Toyota v tomhle segmentu chysta pudu pro ciste elektricke luxusni koraby
Avatar - King
5. 8. 2008 15:58
Re: Honda tape v hybridech
Jejda, copak to tu meleš? :-O To, co píšeš by platilo, kdyby se nenarodil Rudolf Diesel. Hybrid pochopitelně bere míň než benziňák, ale když posadíš LS600h na dálnici a pošupajdíš celou cestu pha-bno 160, bude ti hybrid celkem na nic, rozdíl ve spotřebě třeba oproti mercedesu S bude hodně malý. Hybridy mají výhodu hlavně ve městě, kde se neustále rozjíždíš a brzdíš, tam ti pak MB slupne při popojíždění v koloně 18-20 l a hybrid jen 13. Na dlouhé cesty je prostě diesel lepší než hybrid, zatímco ne městské a příměstské popojíždění je hybdid zatím optimální variantou pohonu.
5. 8. 2008 17:22
Re: Honda tape v hybridech
ja snad nekde psal neco o dalnici ?

a k dieselu, je pekne miti diesel, ale bejt tu same diesely, tak se cela zemegule us davno topi v zaplave toho cmoudu z nich, jeste ze amici tenhle plevel nestacili objevit ve vetsim meritku a jezdej spis na benzin :-!
Avatar - King
5. 8. 2008 18:47
Re: Honda tape v hybridech
No, povídáš tady o najetí většho množství km - s obludami typu LS nebo Range Rover jezdí do center měst pitomci snad jen u nás...

A co se dieselů týče - částečně máš pravdu, ale je to zase dané jen a pouze tím, jak kdo umí motor udělat. čmoudí VW, Fordy, Mercedesy, Opely, Francouzi. Někdo proto, že si to nechal čipnout, jiný prostě proto, že motor stojí za houby nebo majitel zanedbává údržbu. Už jsi viděl kouřit i-CTDi od Hondy? Až ho uvidíš, dej vědět. ;-) navíc zapomínáš, že tady mluvím o dieselech, které se chystají pro americký a evropský trh, ty jsou na hony vzdálené tomu, co jezdí teď, díky vstřikování čpavku se minimalizují emise a FAPy pojmou naprostou většinu pevných částic, i když ty nejjemnější bohužel ne, to si musíme přiznat - nad ruhou stanu jedy z akumulátorů taky nejsou nic moc... Na druhou stranu tě nikdo nenutí disel si koupit, v autě s podle tebe "normálním objemem" 3,5l+ asi nikdy jezdit nebudu, tak mě neoslovují ani tyhle normální objemy s obřím elektromotorem a metrákem baterek ani mě netrápí, že jejich majitele trápí spotřeba, pokud je tedy trápí...
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 18:59
Re: Honda tape v hybridech
do center jen u vas >:D tak si zajed do londyna a uvidis kolik matek odvazi sve deti do skoli v 4x4
neregistrovaný "tatra1"
5. 8. 2008 19:01
Re: Honda tape v hybridech
do center jen u vas >:D tak si zajed do londyna a uvidis kolik matek odvazi sve deti do skoly v 4x4
5. 8. 2008 23:39
Re: Honda tape v hybridech
cesi sou v SUVckach ve mestech natomjeste celkem dobre pac se tu tyhle velky kary ujmuli jen u urcite skupinky lidi kde drtiva vetsina tech aut maj mrisku neboli jsou to N1ky, zajed si treba do nejakeho vetsiho mesta na zapad a jih odnas a to teprv poznas co to znamena mit stredni tridu a na asi polovinu ostatnich ridicu se koukat zespoda :-) , naposled v Hamburgu sem se cejtil s A6kou jako ekolog s malinkym moturkem a malinkym autickem >:D
Avatar - R32
5. 8. 2008 23:27
Re: Honda tape v hybridech
Problém je v tom, že alternatívny pohon (elektromotor) nemá šancu potiahnúť sám na relatívne dlhšiu vzdialenosť tak ťažké autá ako sú kategórie Camry, RX, LS... ;-)
5. 8. 2008 20:05
Re: Honda tape v hybridech
Jo vidis. Na Insight jsem zapomel. To uz je docela dost marketingovych omylu v rade.
Proc rikam hybrid na pul cesty? Vtip je v tom, ze konstrukce neni o mnoho jednodussi nez Prius. Musi mit jak elektromotor tak baterie a to vse kolem, i kdyz trochu mensi. To neco stoji. Ale vysledna uspora proste neodpovida vysi investice, protoze ten nejuspornejsi jizdni rezim - ciste elektricke pojizdeni po meste nezvladne. Proste light (nebo mild) hybrid je zdanlive chytra cesta, ve skutecnosti ale jde o kompromis, ktery oreze vyhody a zanecha nevyhody. Mild hybrid je nanic. To ukazal uz Civic. A to rikam jako velky priznivce hybridu.

Cesta, ktera dosahne stejne uspory za mene penez, jako Honda IMA system je StartStop system + rekuperace brzdne energie, ktera je pak spotrebovavana v palubnich elektrospotrebicich. Uspora stejna - dana rekuperaci brzdne energie, konstrukce mnohem jednodussi - neni potreba draze a pracne dostavat vykon zpet na kola. Palubni spotrebice - klima, svetla, posilovace, starter a dalsi tuto "odpadni" elektrinu spotrebuji a nepotrebuji palivo ke svemu chodu. To nakonec da stejnou usporu jako kdyby jste ekvivalentni vykon smerovali na kola.

Cim vetsi (tezsi) auto - tim vetsi energie je treba k jeho rozpohybovani, tim vetsi energie se pak ztraci pri brzdeni a nebo v pripade hybridu - tim vetsi energie se ziska zpatky. Jinymi slovy - ciste fyzikalne - cim tezsi auto, tim vetsi prinos hybridni cast ma.
5. 8. 2008 23:43
Re: Honda tape v hybridech
ja to rikam furt, z H1 vyhodit toho diesela, dat tam nejakej benzinovej 3.5-4 litr, misto toho pancerovani a v centru vozu to zaplnit baterkama a je tu idealni autobus pro 4 cestujici >:D a ze by se tam tech baterek veslo >:D
neregistrovaný "Ta Pejza"
26. 9. 2008 18:05
Jste si jisti?
No, každopádně to co je zde vyfoceno, vypadá zajímavě, ale co ten Prius na čtvrté a páté fotce? Neni náhodou pod plachtou nějáká nová Toyota??
Rozbalit vlákno
0