Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Opel Corsa D (od 2006): Jedno z nejpovedenějších malých aut! I nejspolehlivějších?

Oproti předchůdci Corsa D více snad ve všech směrech. Třeba koroze, obávaný to problém starších Opelů, se tohoto vozu již vůbec netýká. Ale co zbytek?
Zpět na článek
1. 2. 2018 14:58
Avatar - Bazalt
1. 2. 2018 14:33
osobní zkušenost
Mé osobní zkušenosti za pár let půjčování v UK, ani nevím kolikrát jsem VAUXHALL Corsa řídil. Tisíce kilometrů po všech typech silnic.

1. vyhřívaný volant jsem opravdu ocenil, snil jsem o něm už od dob ledového kusu tvrdého plastu ve Š120 :-)

U 3d nevím proč, ale kdykoliv jsme měli půjčenou 3d verzi, měl jsem pocit, že nevětrá. Smrad a zatuchlo. Chyběly mi vyklápěcí zadní okna, klimatizace ani topení na to nemělo vliv. U 5d to tak nebylo.

Slabší motory hrůza, skoro jako starší model Polo MPI, který Corsy v půjčovnách nahradily. Čtyřválce 1.2 lepší, 1.4 ještě lepší

Automat 1.4, super auto, příjemný, tichý, živý, pohodlný. Měl jsem jednou a víkend po tom Fabii II. 1.6Tdi. Jako přesednout do traktoru, motorem, hlukem i pohodlím.

Vnější vzhled jsem moc neřešil, prostě Corsa, neurazí, neohromí.

Uvnitř příjemný, jezdili jsme ve dvou. Pohoda. Ale hlavně vysoké čelní okno. Při pohodlném sezení i pro vyšší postavy volný výhled (mám 186). ne jako ve Fabii a derivátech Rapid a Roomster, kde mám hranu okna asi tak v úrovní nosu, pokud chci mít aspoň trochu podepřená stehna a neničit si záda špatnou polohou. Blbý je, že v OIII na tom nejsem o moc lépe :-(

Jízdní vlastnosti slušný, i když když jsem měl jeden víkend náhodou DS3 a pak Corsu bylo to jak trakař (jiná kategorie uznávám)

Jednou se poštěstilo i 1.4 Turbo, to už bylo při dvou lehkých lidech příjemné svezení, zvláště ve žluté barvě :-)

Závěrem jen zbývá říct Corsa dobrý, ale Fiesta lepší :-) A to ve všech aspektech i stupních (3d 5d, 1.0, 1.2, i ten automat). nejsilnější 1.0 EB mi přišel lepší než 1.4 turbo. Dost jsem najezdil s Ka a i to bylo lepší než Corsa 3d, rozhodně hravější.
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2018 14:58
Easytronic
Nuž zase plač na Easytronicom. A najviac sa mi páči od tých, čo s ním nemajú skúsenosti, všetci redaktori unisono bedákajú, ako to nefunguje...So starou Corsou (2011, 1,2 63kW) som urobil 100 tisíc, a Easytronic napriek všetkým redaktorom dodnes funguje!
Chce to len jeden trik, pri zastavení na križovatke dať to do neutrálu. Inak je to tak, ako keby Ste na červenú čakali so zaradenou rýchlosťou a zošliapnutou spojkou,. A teraz na zlosť všetkých redaktorov mám novú Corsu 2017, 1,3 Ecoflex, čiže diesel 70kW, tiež s Easytronicom. A ešte jedna vec. Keď som pedával "starú" Corsu, predal som ju na druhý deň po vyjdení inzerátu, ľudia sa o ten nepodarený Easytronic bili. Ak niekto nevie jazdiť, al nevyraďuje pri státi do neutrálu, nuž tomu sa rozsype každá mechanická prevodovka, manuál alebo semi automat. Takže píšte o tom, čomu rozumiete...
Rozbalit vlákno
1
2. 2. 2018 08:15
Re: Easytronic
Ono je něco jiného koupit to jako nové a jako ojeté. 100tis km vydrží i CVT aspol....problém je právě koupě z druhé ruky, kdy chce někdo najet dalších X desítek tisíc kilometrů. Stejné je to u Citroenu, buď můžete mít kvalitní, ale dražší AISIN hydroměnič a mít "klid" a jen měnit olej, a nebo můžete koupit ROBOTA, který taky neřadi tak rychle, tak hladce a při výměně spojky je trošku problém s nastavením záběru, ale to je většinou proto, že to nedělá někdo, kdo tomu rozumí...co mám mechanika v Citroenu, tak říkal, že nastavení spojky je hračka, protože to zná a mý k tomu vše potřebné, ale že věří tomu, že jiní mechanici se s tím trápí a stejně nedosáhnou požadovaného výsledku, ale jen se mu snaží co nejvíce přiblížit....
1. 2. 2018 14:59
Nejen platforma, ale i celý skelet / motor(y)
Už od pohledu je společná pro Fiat (Grande) Punto s Opelem Corsa nejen platforma (podlahová polšina s přepážkou mezi motorem a kabinou, úchyty závěsů kol a úchytty uložení motoru), ale celá kostra vozu. Je třeba dodat, že zatímco Fiat původní G.Punto vyrábí vlastně bezezměny dodnes (ne příliš dobrý facelif masky nepočítaje) a beznadsázky je to pořád jedno znejlepších a nejhezčích aut 4-metrové třídy, Opel svoji fiaťáckou Corsu faceliftoval poněkud více, nicméně "jádro pudla" zůstalo. Originál je Fiat, Opel vůz převzal k překabátění - tj. změnil jaksi "druhotné pohlavní znaky" na OPEL.

Z motorů aspoň tento:
Motor atm. 1,2 l (1242 ccm) je Fiat - s ním udělal Fiat díru do světa, všichni se od učili jak dostat z malého objemu při 4-ech ventilech na válec, bez jejich regulace, velký moment v širokém rozsahu otáček (mezi 2000 a 6000 ot/min je nad 80 % M max.) a tím velký lineárně s otáčkami vzrůstající výkon až k 63 kW při 6000 ot/min, což byl výkon odpovídající tehdy velmi povedeným 1,4.
Jak šel ale čas, spřísňovali se emise, což nejdřív u Fiatu vyvolalo snížení výkonu na 59 kW, ale pak se Fiat vrátil k objemu 1,4 (povinné ručení v Itálii není odvozeno od objemu motoru, ale od výkonové hmotnosti auta). Opel ovšem ve vývoji pokračoval a systémem Twinport, kdy druhý sací kanál otevíral podtlakem, čímž docílil lepší míchání směsi při malém zatížení a splnil tak spřísněné emisní předpisy, mohl motor nadále vyrábět v době, kdy u Fiatu výroba skončila.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2018 15:41
Re: Nejen platforma, ale i celý skelet / motor(y)
motor 1,2 v opelu rozhodně není fiat ale opelí konstrukce vycházející z předchozí generace corsy. Naopak fiatí motory byly úplný zdechliny.
1. 2. 2018 15:48
Re: Nejen platforma, ale i celý skelet / motor(y)
U Corsy D mě nejvíc překvapilo, jak moc zdechlej byl 1.0 12v. V céčkový generaci jsem najezdil docela dost a díky krátkýmu zpřevodování to v městskejch rychlostech celkem mazalo.
V déčku mě předjížděli pomalu i cyklisti. ;-\
1. 2. 2018 15:46
Punto III je stejně dobré, ale mnohem hezčí
Základ úspěchu současné generace Corsy je výborná podvozková platforma - s velmi dobrým využitím obestavěného prostoru, skvělým posazem za volantem a vysokou pasivní bezpečností nadprůměrně tuhé karoserie. Sám si tyto přednosti s požitkem vychutnávám u našeho Punta Evo a je opravdu radost s tímto autem jezdit po městě a okolí, stejně jako se kochat jeho skvělým vnějším i vnitřním designem. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ondrac91
1. 2. 2018 18:41
Re: Punto III je stejně dobré, ale mnohem hezčí
No tak zrovna Evo oproti původní verzi, moc krásy teda nepobralo
1. 2. 2018 19:08
Re: Punto III je stejně dobré, ale mnohem hezčí
Já mám ale provedení, u kterého ochranné plasty na náraznících nejsou černé, ale šedé, což spolu se šedou metlou nevypadá vůbec špatně. Koukni na mojeauto.cz... :-)
P.S. A u druhého, opravného faceliftu už ochranné plasty nárazníků nejsou, ani ta lišta na masce chladiče.
1. 2. 2018 19:10
Re: Punto III je stejně dobré, ale mnohem hezčí
xxx