Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia vs. VW Polo – Starší vs. novější malá technika

Chystáte se pořídit malý vůz do uliček města, ale ještě nejste nakaženi virem SUV? Ze stále košaté nabídky hatchbacků proti sobě stavíme dva koncernové sourozence – prodejně úspěšnou Fabii a zcela nové Polo.
Zpět na článek
2. 2. 2018 08:11
2. 2. 2018 17:53
2. 2. 2018 12:09
2. 2. 2018 10:27
2. 2. 2018 11:20
2. 2. 2018 11:39
2. 2. 2018 11:45
2. 2. 2018 12:10
2. 2. 2018 12:28
2. 2. 2018 12:46
2. 2. 2018 19:01
2. 2. 2018 11:47
2. 2. 2018 12:23
2. 2. 2018 12:30
2. 2. 2018 18:00
2. 2. 2018 18:04
2. 2. 2018 18:07
2. 2. 2018 13:47
2. 2. 2018 15:07
4. 2. 2018 15:00
2. 2. 2018 13:05
2. 2. 2018 13:26
2. 2. 2018 15:15
2. 2. 2018 14:54
2. 2. 2018 15:01
2. 2. 2018 15:03
2. 2. 2018 15:18
2. 2. 2018 18:03
3. 2. 2018 10:40
4. 2. 2018 19:49
2. 2. 2018 08:11
Radoby Test
Clanek jsem necetl, ale predpokladam ze vyhralo Polo a to jen diky tomu, ze se vychvalila nova technika >:D Takze vysledky 1.Polo, 2.Fabia a to diky horsi a starsi technice a 3. zbytek sveta >:-[]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - speedfred
2. 2. 2018 08:43
Re: Radoby Test
test som nečítal ešte ani ja,ale na tej úvodnej fotke vypadá Fábia stále pekne a povedal by som že aj lepšie ako Polo.
2. 2. 2018 08:50
Re: Radoby Test
Prvá Fabia bola pekná, tie ďalšie sú pre mňa úplne bezpohlavné
2. 2. 2018 10:03
Re: Radoby Test
Jestli se ti libila prvni Fabia, tak nechapu, proc se ti nelibi i ta soucasna. To mezi nimi radeji nevzpominat.
Avatar - praděda7
2. 2. 2018 10:04
Re: Radoby Test
Já zase vidím ve Fabii čím dál tím víc starého Favorita.......moc konzervativní...a ano, první Fabia byla sexy... ;-) To se koncernu ale nehodilo do krámu a proto nám pak naordinovali Fabku ošklivku.... >:-[]
Avatar - lamal
2. 2. 2018 17:53
Re: Radoby Test
aj tebe pridu proporcne podivne oproti vyvazenej 1tke? vysoke, uzke, moc velke predne svetla, zadne naopak moc male... chyba mi robustnost a nejaky pocit solidnosti u fabie
2. 2. 2018 10:01
Re: Radoby Test
Co jineho by mohlo porazit starou Skodu, nez nove VW?
Avatar - praděda7
2. 2. 2018 10:12
Re: Radoby Test
Tož imho, ona vypadala stará už když byla nová....... ;-)
Avatar - fOE
2. 2. 2018 12:09
Re: Radoby Test
pravda pravdouci, to je druha strana mince toho "nestarnouciho designu"
2. 2. 2018 08:49
Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
Tento rozdíl v rozvorech dokáže překousnout jenom naprostý d.... .
rozvor (mm): 2455 2551

Nejvíce se mně líbí nová Ibiza, protože u tohoto Pola mám problém s prostorem pro koleno u středového panelu.

Včera jsem si v náresech nové SUV Škody všiml, že i zde se značně omezí prostor pro nohu u vnitřního panelu. To dříve u Škody nebylo.
:-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Katikakus
2. 2. 2018 09:25
Re: Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
U Skody drive nebyl problem s kolenem u stredoveho panelu? Tak to jsi bud moc mlady, nebo toho moc nepamatujes. Skodovky byly vzdy povestne naprosto nesmylne sirokym stredovym panelem omezujicim - viz napr. Octavia II: [odkaz]
2. 2. 2018 09:36
Re: Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
Ale ta nová Škoda SUV má mít navíc omezení pro koleno u panelu i z vrchu.

[odkaz]
2. 2. 2018 10:00
Re: Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
Jeste dodam, ze skodovky byly vzdy take ponekud uzsi, nez konkurence.
Avatar - praděda7
2. 2. 2018 10:06
Re: Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
Ty máš vychýlené koleno? To se snad dá dnes už chirurgicky napravit.... ;-)
2. 2. 2018 20:04
Re: Nesnesou srovnání, Rozdíl v rozvoru 10 cm !!!!! :-)
Jestli ma vychylenou i hlavu, tak je to nektery z mejch deti.
Avatar - Barrichello
2. 2. 2018 09:29
Do uliček
je to k ničemu, protože nikde nejde parkovat (zony), kde parkovat jde a místa je hafo zaparkuješ i s dodávkou a kde je místa maličko a musíš využít každej kout, zaparkuješ leda Smartem na štorc >:D

Takže defakto k ničemu >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
2. 2. 2018 14:25
Re: Do uliček
Ne proč? Kdo nejezdí ve víc jak dvou lidech je fakt lepší ten Smart, navíc mírně jetý stojí polovinu co tohle >:D
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2018 15:26
Re: Do uliček
Blbost, ve městě často parkuji do velice krátkých mezer, ke stromům nebo do krajních míst, do kterých si majitelé SUV netroufnou. I ve večerních hodinách se mi vždy podařilo najít nějaké místečko, do kterého se na centimetry vlezu. Subkompakt je ideál do města.

A Smart je trochu jednoúčelové auto, nemyslíš? Nemluvě o tom, že srovnáváš ojetinu s novými auty.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2018 11:37
Re: Do uliček
Smart je do města ideální, teda ten starej, I a II generace (450 a 451). Ta nová obluda ala renault už nee.

A všechny tyhle autíčka sou jednoúčelný. Dá se s tím jezdit akorát od Chuchle po Černý most, dál v tom jezdí jen šílenci >:D
Avatar - LEGOPARK
2. 2. 2018 10:27
Spotreba
S rovnakym motorom som mal na dialnici pri 130kmh spotrebu 5,7 l/100km. Redaktor mal 7 l/100km. Niekde bude chyba.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
2. 2. 2018 11:08
Re: Spotreba
Chyba je v tom, ze ten motor je muzealni kousek. Do auta patri diesel! :-!
2. 2. 2018 10:28
Polo systemy a posed
Ja ako velke plus noveho Pola oproti predoslej generacii Pola, Fabie a Ibizy vnimam posed na prednych sedadlach, ktory uz nie je neprirodzeny ako na stolicke, ale standardny, velmi podobny Golfu, pohodlny.

Takisto tam vnimam ako pozitivum asistencne systemy - ci uz v zaklade, pripadne za velmi prijatelne priplatky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dzakobo
2. 2. 2018 10:43
Standova otáčková schizofrenie
Nejdřív se dočteme, že na dálnici to na pětku moc nejede, jaké to překvapení, že. Ovšem později se objevuje přání po 6. rychlostním stupni, takže ono je 2900 ot. při 130 nebo 3600ot. při 160 u 1,0 motoru moc? Nakonec to korunuje tím, že 1500 ot. je pro motor ideální pásmo, OMG. Ty litry chtějí alespoň 1800, lépe 2000 - 2500, tady už hluché doby R3 nejsou tak výrazné a turbo umí "tlačit". Učit se, učit se, učit se. >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ada je zase tady
2. 2. 2018 11:09
Re: Standova otáčková schizofrenie
Chyba je v tom, ze ten motor je muzealni kousek. Do auta patri diesel!
Avatar - Dzakobo
2. 2. 2018 11:15
Re: Standova otáčková schizofrenie
Ádo, ty bys narval 2,0TDI s 4x4 i do Citygo! >:-[] >:-[]
Avatar - Floyd
3. 2. 2018 10:26
Re: Standova otáčková schizofrenie
>:D >:D >:D
2. 2. 2018 13:35
Re: Standova otáčková schizofrenie
Ani s většími motory se moc nepouštím pod nějakých 1800-2000. Leda na lehké udržování rychlosti, případně tam mohu na chvilku spadnout třeba při odbočování.
Avatar - Dzakobo
2. 2. 2018 15:28
Re: Standova otáčková schizofrenie
Zejména u přeplňovaných zážehových motorů může plný plyn v nízkých otáčkách relativně brzy zničit motor. U atmosférických motorů (zejména starších s nižším kompresním poměrem) to není takový postrach. U svého NA motoru mám vysledováno, že od 1600 ot./min můžu dát podlahu a žádné protestování se nekoná. Až přejdu na turbo, v obci na 50 budu řadit 4 místo 5 abych snížil pravděpodobnost drahé opravy. ;-)
Avatar - lamal
2. 2. 2018 17:58
Re: Standova otáčková schizofrenie
tak ono to na vysoke prevodove stupne skodi aj atmosferam, no je fakt ze male 3 valce este dopovane rachtaju viac a do toho podtoceneho vibrujuceho motora este fuka turbo >:D
4. 2. 2018 15:10
Re: Standova otáčková schizofrenie
Ano, škodí to i atmosférám. Přeplňované motory jsou na to však citlivější. Ani bych se nespoléhal na to, že neprotestuje. Když časem odejde, bude pozdě bycha honiti, jak se říká.
Avatar - lamal
4. 2. 2018 19:47
Re: Standova otáčková schizofrenie
suhlas... turbo bohuzial tlaci aj ked motor to boli a je zranitelny prave podtocenim a vysokou zatazou...
2. 2. 2018 11:20
Rozvor
Nedalo mi to a hledal jsem, kam se ten o 10 cm delší rozvor ztratil. Podle místních tabulek je to podélný prostor vpředu, Fabia má min/max 830/1060, Polo těžko uvěřitelných 990/1210, což je i mnohem více než Golf VII (850/1190). Vzadu je v Polu tabulkově podélně stejně místa jako v Golfu, jen šířka je jen 1390 oproti 1455, tam si přitom na málo místa nikdo nestěžuje (tedy rozhodně ne v testech).
Opravdu těch 15-16 cm vepředu není vůbec znát?
Rozbalit vlákno
6
2. 2. 2018 11:39
Re: Rozvor
Přesně, autor testu úplně zasklil obrovský nárůst rozvoru i značně zvětšenou šířku nového Pola, tedy to, co je právě u nové generace malých vozů VW největším plusem. Prý se to v interiéru projevilo "v řádu milimetrů"! Buď z nás dělá úplné pitomce, aby nadržoval Fabii, nebo prostě úplně špatně měřil! 8-s
P.S. Nedávno jsem si na salónu prohlížel novou Ibizu a mezigenerační nárůst její vnitřní prostornosti (na šířku i na výšku) je opravdu enormní!
Avatar - iudex
2. 2. 2018 11:45
Re: Rozvor
Presne, tie rozdiely autor úplne bagatelizuje, pričom sú výrazné a neexistuje, aby sa pri tak malých autách neprejavili. Ak Kolman tvrdí, že v Pole so svojimi 176 cm nemal miesta nazvyš, tak asi sedel v inom aute, pretože dozadu som sa zmestil ja s mojimi 193 cm. O šírke, rozchode a vplyve na stabilitu jazdy nehovoriac.
2. 2. 2018 12:10
Re: Rozvor
Je treba kouknout na fotky a ikdyz se papirove zda, ze POLO je vnitrne vetsi o rozvor, asi to nebude pravda. POLO ma dost posunut volant dozadu oproti predni naprave, tzn. ze se sice rozvor zvetsil, ale predni naprava sla asi dopredu a narust neni takovy jak by mohl byt.
Od volantu po zadni kolo to vypada, ze obe auta maji cca stejny rozmer
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
2. 2. 2018 12:28
Re: Rozvor
Je mi jasné, že celých 10 cm nejde na miesto vzadu, ono sa to rozloží od tej posunutej nápravy až po kufor, ale proste Polo je priestrannejšie, ako Fabia. Skúšal som ho tento týždeň a zameral som sa práve na ten priestor vovnútri. A hoci Fabia ten malý podvozok využíva až neskutočne dobre, Polo je proste ďalej.
Btw. ak píšeš o posunutí prednej nápravy, to by tiež malo mať citeľný vplav na jazdné vlastnosti a stabilitu. Ale podľa Kolmana je to plus mínus rovnaké. 8-s
Avatar - Verny_2013
2. 2. 2018 12:46
Re: Rozvor
Když si sedneš do golfa a pak do nového Pola rozdíl ve předu opravdu není velký. Ten mezigenerační pokrok v prostoru v předu je jasný a nejen v délce ale hlavně v šířce. Troufám si tvrdit že kdyby si někdo vyzkoušel obě auta se zavázanýma očima, měl by problém je správně určit. fabia je prostorově ve předu o 1/2 třídy menší.
2. 2. 2018 19:01
Re: Rozvor
Oprava: u té nové Ibizy jsem samozřejmě chtěl říci "na šířku a na délku". :-!
2. 2. 2018 11:23
1500 otacek je blbost
Mam fabii 1.0 TSI 81kW 6MP a 1500 otacek ji rozhodne nesvedci - dle meho je motor v techto otackach podtacen. 1.2 TSI 81kW 6MP jsem mel donedavna a tomu to necinilo problemy. Tak nevim jestli to ma vase slabsi testovaci varianta jinak zprevodovane ... ale moc se mi to nezda.
Rozbalit vlákno
6
2. 2. 2018 11:42
Re: 1500 otacek je blbost
Nechápu, proč si ty Fabie měnil, vždyť 1.2 TSI je uživatelsky mnohem příjemnější motor? :-O To už jsi ji měl tolik ojetou, nebo šlo o ópérák?
2. 2. 2018 11:46
Re: 1500 otacek je blbost
Bohuzel zamestnanecky operak ... co rok to nove auto.
2. 2. 2018 11:55
Re: 1500 otacek je blbost
iste 1,2 TSI je uzivatelske oproti 1,0 TSi
2. 2. 2018 11:54
Re: 1500 otacek je blbost
Jasne ze je uzivatelsky prijemnejsia 1,2 TSI - vacsi objem + 1 valec naviac.
Prave vyhoda 1,2 TSI je tato spodna hranica otacok.
2. 2. 2018 18:59
Re: 1500 otacek je blbost
Náhrada skvělého čtyřválce 1.2 TSI (mám samozřejmě na mysli jeho poslední verzi) tříválcem 1.0 TSI je exemplárním důkazem toho, že přání kupujících je v případě současné automobilové produkce až na posledním místě... ;-\ :'-( 8-s :no:
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2018 15:37
Re: 1500 otacek je blbost
:yes: 81kW motor v Rapidu nemá rád 1500 ot. při ustálené jízdě ani náhodou. Jedna věc je, že sílu už docela má a nechá se přemluvit ke zrychlování, druhá věc je dunění a vibrace, ze kterých mám pocit, že tímto stylem se motor za chvíli odporoučí do věčných lovišť.
Avatar - iudex
2. 2. 2018 11:43
Fabia musí prehrať so cťou
Neviem, ale z testu mám pocit, akoby zadaním bolo, že Fabia musí prehrať so cťou, len tak trošku. Pretože podľa mňa tie rozdiely sú výraznejšie. Nové Polo som skúsil len staticky, ale tie výrazne väčšie rozmery tam cítiť sú, vpredu je ten pocit úplne dospelý, ako u kompaktu, to vo Fabii ten deficit šírky cítiť je. Aj napr. sedadlá v Pole sú ako z kompaktu, dostatočne dimenzované. Palubovka tiež jasne ukazuje rozdiel jednak generačný, jednak postavenia VW oproti Škode, proste je o level vyššie. V tomto teste to ešte Fabia zakrýva farebnými kombináciami (príplatkovými, ako redaktor zabudol spomenúť), ale štandardné čierne prevedenie je už na pohľad slabšie, ako v Pole. Vzadu tie rozdiely nie sú až také, ako by čísla napovedali, Fabia ten malý priestor využíva maximálne, ale proste aj tu je Polo priestrannejšie; so svojimi 193 cm som si sadol sám za seba a hoci som sa už kolenami dotýkal predného operadla, na danú triedu je to jednoducho špička.
Tiež sa mi akosi nechce veriť, že v jazde medzi Fabiou s jej úzkym rozchodom a krátkym rozvorom nie je rozdiel oproti Polu s výrazne rozmernejšou platformou, hlavne tá šírka a rozchody musia byť cítiť v zákrutách. Ostatne stačí sa pozrieť na druhú fotku: [odkaz] Fabia vyzerá popri Pole ako nejaké SUV, úzke a vysoké, akoby mala nejaký paket pre zlé cesty, ten podvozok pôsobí strašne zdvihnuto: [odkaz] Proste neverím, že jazdia porovnateľne.
Rozbalit vlákno
2
2. 2. 2018 12:04
Re: Fabia musí prehrať so cťou
Polo by malo byt v interiery sirsie este aj od Rapida, tam to tiez nie je ziadna slava, takze oproti Fabii to musi byt velky rozdiel.

Kde sa vedia centimetre na sirku stratit su hrube dvere (bezpecnost) a siroky stredovy panel. Ten ale aspon znamena, ze je na laktovej opierke dost miesta.

Na prvej fotke z predu by bolo uzasne maj aj Fabiu 2. To by sa este len ukazal ten narast sirky. 1,8m to uz je hodne dospeleho kompatku :yes:
Avatar - iudex
2. 2. 2018 12:40
Re: Fabia musí prehrať so cťou
A ešte jedna vec nezaznela: Polo má väčšie kolesá, rozmerovo blízke kompaktom, teda aj v tomto parametri je väčším autom, ako Fabia. Testované pneu ten rozdiel mlžia, keď Fabia má širšie gumy na väčšom disku, ale to profilové číslo napovie. Polo má priemer/obvod kolesa 621,5 mm/1952,5 mm, Fabia o dosť menšie: 599,9 mm/1884,6 mm. Teda pri rovnakej šírke a priemere disku by Polo malo gumu 215/50 R16 (Fabia má 215/45 R16).
A väčší priemer/obvod kolesa znamená lepšie zvládanie jám a výtlkov a lepší komfort jazdy a pruženia.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 11:47
Ceny
Tak nevím, Polo je z mýho pohledu malý levný auto, často pro méně majetné.Světlomet za skoro 20t? Je tam vážně potřeba mít led světla? Malá bouračka předku a jen za světla člověk vysolí 40t 8-s
A jestli je někde rozumný zaříznout diesely, tak kde jinde než u (převážně) malýho, lehkýho městskýho autíčka, které i v benzínu žere jen 5-6l?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
2. 2. 2018 12:23
Re: Ceny
Tak z pohľadu nákladov pri havárii sú dnešné autá čierna diera, takto sa na to nemôžeš pozerať, lebo by Ťa šľak trafil. Keď zoberieš len ťukanec spredu, to máš full LED alebo adaptívne bixenóny (o nejakých laserových svetlách ani nehovoriac), radar adaptívneho tempomatu či snímače pre rôzne asistenty jazdného pruhu, parkovacie senzory alebo kamery, skrátka dnes to už nie je žiadna plecharina. Takže buď to zoberieš ako daň za výbavu a moderné technológie, alebo budeš jazdiť na Felicii a tešiť sa, že keď odrazíš späťák, tak to bude len plast a manuálne ovládané zrkadielko.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 12:30
Re: Ceny
Jo, ale tohle beru u dražších aut. Asistenti a adaptivní tempomaty jsou do městskýho autíčka +- zbytečnost, ale můžeš nebo nemusíš si je přikoupit. Kdyby i ty led světla byly nepovinné, pak budiž.
No jo, je to jen takové zbytečné povzdechnutí.
2. 2. 2018 18:00
Re: Ceny
Někomu stačí levnější auto, ale chce dobře vidět.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 18:04
Re: Ceny
Já přece neříkám, že by je měli vyškrtnout z nabídky. Já bych si je připlatil už kvůli vzhledu. Ale u TSI jsou v základu - povinnost. Teda říká autor, tak těžko říct.
2. 2. 2018 18:07
Re: Ceny
Tak to jsem přehlédl. Ok. I k těm asistentům. Když mi v Praze jedna smartzombie skočila do vozovky, asistent brzdil dřív než jsem dal nohu z plynu.
2. 2. 2018 13:47
Re: Ceny
Podle mne je to naopak dobrá připomínka. Já bych se určitě do levnějšího auta zdráhal pořídit LED světla nebo něco s radarem, pokud bych nepočítal s dobrou havarijní pojistkou (chce si to prohlédnout ceník ND a vyčmuchat špeky). A co když s nimi bude po záruce problém? 20 není ještě tak hrozné, jsou mnohem, mnohem dražší světlomety. Nemluvě o tom, že do města je to celkem zbytečnost. LED ani negarantují lepší osvětlení (i halogeny se daly udělat dobře a mizerně).
Avatar - iudex
2. 2. 2018 15:07
Re: Ceny
Divím sa, že zrovna Ty význam dobrých svetiel bagatelizuješ. Jednak ani Polo nie je auto len do mesta, kde je stále svetlo. Ale aj v tom meste dobré svetlá sú základ, práve tam sa mi s autom s halogénmi stáva, že na prechode nevidím chodca, lebo ma oproti idúce auto s lepšími svetlami "presvieti". O ceste mimo mesta, na kľukatých okreskách ani nehovoriac.
No a potom je tam ešte taký detail: dizajn. Dnešné LED sú rôzne tvarované a dávajú autu špecifický výraz (viď aj pojem signature lights alebo svetelný podpis), práve koncern VW doviedol túto schopnosť (spraviť s auta s LED hodnotnejšie vyzerajúce auto, naopak z auta s halogénmi úplnú social edition) veľmi ďaleko a niektoré autá, aby vyzerali k svetu, tie príplatkové svetlá mať proste musia (typicky Leon, ktorý s halogénmi vyzerá o triedu horšie).
4. 2. 2018 15:00
Re: Ceny
Nesnažím se bagatelizovat význam dobrého osvětlení. Jen říkám, že bych se u levnějšího auta nehrnul do řešení, které je prakticky neopravitelné a drahé. Tím spíš, pokud si ho kupuji do města, nebo prakticky nejezdím v noci (i když vzhledem ke krátkým zimním dnům se tmě těžko vyhýbá). Neříkám, že lepší světla nemají být v nabídce. Kdo chce, ať si je koupí. Ať už do města, nebo na něco víc.

I když jsem jezdíval s bludičkami po Praze, tak se mi nestávalo, že bych chodce přehlížel víc než ve dne (kde přehlédnutí je spíš otázkou pozdní registrace, ne úplného přehlédnutí). Beru samozřejmě v potaz menší výskyt chodců. Ani si nepamatuji, že by mě protijedoucí auta nějak oslepovala. Na okreskách ano. Ale v osvětleném městě?

S designem u mne neuspěješ. U levnějších aut je to jedna z prvních věcí, u kterých udělám kompromis (někdo to má holt naopak: hlavně, aby to na oko pro ostatní vypadalo). Ano, mezi porovnatelnými auty může rozhodnout a LED můžou působit lépe, ale větší váhu bude mít to, co jsem napsal v prvním odstavci. Nemůžu prostě ignorovat ceny náhradních dílů v kontextu své ekonomické reality. To by těžko bylo racionální. Nakonec, i halogeny lze udělat tak, aby neurazily (a dobře svítily). Že to někdy vypadá, že tě automobilka spíš chce dotlačit k příplatku za lepší světla a základní halogen tě má spíš odrazovat, je věc jiná (ať už vzhledem, nebo (ne)funkčností). Vrcholem pak pro mne je, pokud přistoupím na tenhle kompromis a nedostanu lepší světlomet. S designem se můžou jít vycpat.

Ano, asi by se dalo říct, že radši než nějaký příšerný základní halogen (ošklivý a ne moc funkční), který si stejně nikdo nemá koupit, má jen lidi odrazovat a na papíře snížit základní cenu, radši LED v základu. Ale pořád bych přidal předpoklad, že by měl slušně svítit. Pokud by svítil jak nepovedený halogen, tak to pro mne prostě není dobrý obchod. Vzhled mi za to nestojí.

Nemluvě o tom, že jsou tu i xenony. Samozřejmě, špičkový xenon s natáčením, stínítky atd. není levný a je i mechanicky složitý. Ale pokud ti jde čistě o "výkon", tak si tyhle blbostičky můžeš odpustit.

Se "světelným podpisem" na mne už vůbec nechoď. >:D To je podle mne takový paskvil. Někdo se neuměl vyžvejknout, tak doslovně něco přeložil. Kdyby se nesnažili přežvýkávat marketingové cancy, tak by tohle slovní spojení ani nepotřebovali.
2. 2. 2018 12:01
Takticke mlceni?
Mozna jsem clanek prehledl, ale rad bych si precetl, co mistni novinari napsali o tom jak nemecke automobilky posadily opice za vyfuky a delaly testy co to s nima udela.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - speedfred
2. 2. 2018 12:38
Re: Takticke mlceni?
miestnych novinárov v testoch vymenili za tie opice >:D nech sa troška aj oni nadýchajú tých konvaliniek
2. 2. 2018 12:48
Re: Takticke mlceni?
Je to uz docela blizko vrcholu hnusu. Zajimave, ze i pres dlouholete zkusenosti s vyrobou a vyuziti smrticich plynu, stale ty nemce na tom neco pokousi. A to se uz nekolikrat spalili.
2. 2. 2018 18:54
Re: Takticke mlceni?
Jo jo, Němci už za II. světové války "vynalezli" mobilní plynové komory - příležitostně popravovali tak, že do vzduchotěsné skříně namontované na náklaďák (většinou Opel Blitz) zavedli hadici od výfuku, pak do té skřině nahnali lidi, zavřeli je tam a vyrazili s nimi na "poslední výlet".... :-O :'-( :-( Drsně to připomněli i v České sodě v legendárním klipu o Škodě Favorit Henline...("Plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče...")
2. 2. 2018 16:24
Re: Takticke mlceni?
Sám se divím, ale projednou souhlasím. Objektivita místních novinářů je zapšklá jako kočičinec.
Avatar - Blue Sun
2. 2. 2018 13:05
Design
Pola se mi tedy nijak zajímavým nezdá právě kvůli tomu, že s námi už pár let jezdí v podobě Golfu. Nové Polo tak je pro mě okoukané sotva vyjelo na silnice.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
2. 2. 2018 13:26
Re: Design
Je pravda, že Polo je dizajnovo také striedmejšie a v nejakej nevýraznej "nefarbe" až fádne. Napriek tomu som ho v premávke zaregistroval práve pre tie výrazne zmenené proporcie, kde ten postoj na ceste je taký široko rozkročený. Aby ale bol aj vizuálne zaujímavý, potrebuje tú oranžovú metalízu alebo ideálne verziu GTI. [odkaz]
2. 2. 2018 14:50
Re: Design
Fakt, že těch pěkných barev zatím moc není, snad opravdu jen ta oranžová. Polo jinak opravdu povyrostlo i cenově, pokud budete chtít silnější litr se šestikvaltem (a to bych asi chtěl) a jen trošku si ho dovybavíte, dostanete se na hodně podobnou cenu jako aktuální opravdu velmi pěkně vybavený akční model Golfu Marathon Edition, což už stojí za zamyšlení.
Avatar - iudex
2. 2. 2018 15:15
Re: Design
VW má tradične problém s farbami, výber je všeobecne tristný. Ako pri Pole tá prezentačná oranžová, tak trebárs pri Arteone tá kurkuma žltá sú jediné zaujímavé farby, ostatné šeď v x odtieňoch.
Ad cena: teraz je Polo sakra drahé a až na GTI by som ho za dané peniaze nekúpil. Ale obvykle VW po čase ceny zreálni (myslím koncové), teda začne dávať väčšie zľavy, akčné balíky a podpory pre podnikateľov, alebo na konkrétne motorizácie. Keď som minulý rok obzeral Arteon, o zľave pomaly ani nechceli počuť; tento týždeň už mi predajca hovoril, že už je podpora predaja v podobe zľavy tuším 3000 eur, plus zľavy na IČO. Na Golf je v konfigurátore automatický bonus 1000 eur. Je úplne bežné, že staršie väčšie auto sa môže cenovo priblížiť až vyrovnať menšej novinke.
Avatar - miromen
2. 2. 2018 14:54
Re: Design
Vidim to podobně a navic mi to auto opět přijde "bez chuti", alespoň z toho co jsem o něm načetl. Ale vicemeně jsem to předvidal takže pro mě žadne překvapeni.
Avatar - 3_diamanty
2. 2. 2018 14:37
nove polo je uz na novsom podvozku
takze je to akoby suboj generacii ( sucasna fabia/predosle polo vs nove polo ) ... ale inak sa fabia drzala so ctou... auto je to dozaista super na bezne potreby... len ta skatulovita kockoidna kasna s vyspulenymi megakukadlami na ktorej aj 16tky posobia male sa mi teda az tak v reale nepaci .. aj ked ani nove polo nie je nazivo ziadny krasavec ... to moje ( aj ked je "horsie" a starsie ako to nove ) sa mi paci viac >:D ;-) .... kazdopadne nove polo bude opat vo svojom segmente top a akymsi etalonom... v cervenej a na velkych kolach s nejakym poriadnym 4 valcom to bude triedne delo :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2018 15:01
Hledá se Polo
Vychvalovat Fabii do nebes není příliš na místě a na autocz už vůbec ne, ale možná je to barvou, možná je to výbavou, vzhledově vypadá Polo jak o generaci starší. Fabia na první pohled působí lépe. Mk5 mělo jasně definované linie, mělo eleganci i šmrnc. Mk6 se jaksi hledá 8-s
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2018 15:03
Pruznost
Zaujala ma namerana pruznost 1,0 tsi 95:
Polo - 4rs. 60-100 - 10,8
5rs. 80-120 - 15,7,
Fabia - 4rs. 60-100 - 9,7
5rs. 80-120 - 17,9
Z predoslého testu ibiza tsi95 vs micra 0,9tce
Ibiza - 4rs. 60-100 - 8,7
5rs. 80-120 - 13,5
Micra - 4rs. 60-100 - 8,3
5rs. 80-120 - 17,3
Micra s 0,9tce o kusok dynamickejsia ako fabia. Pricom micra na 17" letne a fabia na 16" zimne. Ibiza 15" letne, polo 15" zimne.
Tolko zatracovaný 0,9tce asi na tom nieje az tak zle co sa tyka pruznosti. Ale zaujimavejsi je 2s rozdiel medzi polom a ibizou. Ze by zimne vs letne robili taky rozdiel? Alebo ine podmienky, mokro vs sucho? Co tak pisat za akých okolnosti sa meralo.
Rozbalit vlákno
0
2. 2. 2018 15:18
Body za vzhled
Takže podle bodů těsně zvítězilo Polo, protože získalo více bodů za vzhled. Což je ujety. Hodnocení vzhledu je čistě účelová záležitost a takto získané body nemají rozhodovat o vítězi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
2. 2. 2018 15:40
Re: Body za vzhled
Že sa ešte vzrušuješ nad bodmi na ACZ... Ale keď už sme pri tom, tak by som viac rozporoval kategóriu priestoru, interiéru či jazdných vlastností (Fabia lepší interiér ako Polo? To ako vážne? Jazdné vlastnosti detto?).
Ako som písal, Fabia mala prehrať len tesne a so cťou, aby sa mohlo tvrdiť, že aj generáciu staré auto pred faceliftom v koncernovej hierarchii nižšie, ako VW je stále super auto.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2018 15:59
Chyba v testu?
Nevím, kde autor přišel na tu záruku do 120 tis. km za 9 tisíc kč u Fabie. 2 tisíce kč stojí Mobilita Plus se zárukou 5/100 tis. a 12 100 kč stojí 5/150 tis. Polo tedy těžko může mít více bodů za 4/80 tis.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 16:42
Re: Chyba v testu?
Ve skutečnosti 5let/150tkm stojí 8500,-. Nejde to bez mobility plus, a po zaškrknutí mobility klesne cena na 6500,-, celkem tedy 8500,-.
Což ale samozřejmě nic nemění na tom, že autorových 120tkm. za 9000,- je jako vždy blud.
2. 2. 2018 17:20
Oba exempláře proti sobě stavíme...
Oba exempláře proti sobě stavíme s maličkými motůrky, které jsou nejen v tomto segmentu stále žádanější.
:-) Žádanější? Ne, jsou vnucovány, nikdo je dobrovolně nechce, ale jinou volbu nemá.
Rozbalit vlákno
12
2. 2. 2018 18:47
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Přesně! 8-s U Fabie to bohužel platí (s malou výjimkou toho trapného pokusu o warm hatch s 92 kW a DSG), nová Ibiza naštěstí dostane i 1.5 TSI/110 kW! :-)
2. 2. 2018 19:50
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Nikdo nechce? Kdyby je opravdu nikdo nechtěl, tak mají modely s atmosférickými motory zlaté žně (nabízí se jich stále dost). Ale nemají, skoro se neprodávají, takže s tím nechtěním bych to viděl přesně naopak.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 20:06
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Myslím, že bylo myšleno "nikdo nechce tříválcové litry". A že každý by tam raději viděl alespoň 1,2TSI.
2. 2. 2018 20:34
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Polo nabízí 1.0 MPI, 1.0 TSI, 1.5 TSI a 2.0 TSI, tak kde je problém? To je 1.2 nějaký zázračný motor?
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 20:39
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Fabia má JEN 1,0TSI.
Polo se dá kritizovat leda za to, že nabízí oproti konkurenci až příliš moc :-)
2. 2. 2018 20:52
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
No ale tím jsme zpátky u mé první reakce, 95% Pol se prodá s 1.0 TSI, je to malé auto a v něm drtivá většina kupců upřednostní poměr cena/výkon, který 1.0 TSI nabídne zdaleka nejlepší. Takže kupec Fabie má vždy možnost vzít si to dvoulitrové nebo jedenapůllitrové Polo, nicméně bude to taková hrstka, že Fabii to prodeje nezkazí a navíc jasný důkaz, že automobilky nikoho k ničemu nenutí jak se zde snaží kolega naznačit. Prostě je to volba kupců nikoliv diktát automobilek. Na to je trh aut dostatečně rozmanitý a konkurence obrovská než aby někdo něco dokázal nutit, kdyby to udělal, tak ho konkurence přefikne jak žížalu, protože nabídnout malé auto není žádné raketové inženýrství a umí to hromada automobilek.
Avatar - _Karel_
2. 2. 2018 21:29
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Dvoulitrové nebo jeden a půl litrové Polo je cenou značně jinde, než Fabia 1,2TSI. Takže ano, pokud se zrušilo 1,2TSI, tak holt lidi "musí" brát stejně drahý litr. Kdyby vedle sebe koexistovaly litr a dvanáctistovka, pak bychom viděli, nakolik je litr volbou kupců. Že je tříválec reakcí na pokuty za CO2 a ne lepší alternativou za předchůdce je snad jasný.
2. 2. 2018 21:34
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Ne, nemusí, mohou si koupit libovolný čtyřválec u konkurence a v řadě případů i s větším objemem než 1.2 litru.
3. 2. 2018 05:57
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Hlavně se nenabízí. Co má Fabia nebo Fiesta vyjma R3?

Pokud něco nenabízím, pak to nikdo nekupuje.
3. 2. 2018 11:54
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Konkurence nabízí, kde je problém? Drží snad někdo kupujícím kulomet u hlavy a nutí je kupovat R3 ve Fiestě nebo ve Fabii?
Avatar - Bona Fide
4. 2. 2018 11:22
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
Tak jde o to že člověku se líbí a vyhovuje tohle, ale motoricky zcela nevyhovuje, a pak nemá na výběr a musí zvolit kompromis, nebo něco jiného než chtěl.
Avatar - miromen
4. 2. 2018 13:17
Re: Oba exempláře proti sobě stavíme...
To je tak, když je někdo nepochop a mysli si, že auto je jen motor.
Avatar - lamal
2. 2. 2018 18:03
polo
Polo ma rovnako odhlucneny podvozok, aj rovnako tlmi nerovnosti, ma horsie riadenie a horsiu ovladatelnost... to teda vw dost posr.al s tym new polom..

riadenie by som zrovnaval na rovnakom rozmere gum...
iudex to asi trafil defaultne mala vyhrat fabia, ale silnejsi pes je.be v tomto pripade, su karty jasne rozdane
Rozbalit vlákno
2
3. 2. 2018 10:40
Re: polo
Přesně, porovnávat jízdní vlastnosti v zatáčkách a pohodlí nebude moc vypovídající, když jedno auto má větší kola a široký gumy, zatímco druhý je na vysokejch užovkách.
Avatar - lamal
4. 2. 2018 19:49
Re: polo
krvavy ´´rodinny´´ suboj, nakoniec zostal vlk syty aj ovca cela :-)
3. 2. 2018 10:54
Kolmane, kde je přezutí
Naučit se číst v ceníku by to chtělo! Škoda má záruku 5 let / 100.000km za 2000,-Kč! >:D dále digi přístrojový štít není jen v Karoqu, ale i Kodiaqu a Octavii..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
4. 2. 2018 17:48
Korektor na dovolené?
Jasně,jsem běžnej konzument recenzí...ale tohle?

"V kufru Škodovky ale kromě věšáků na tašky s nákupem naleznete i praktickou poličku, síť či ohrátku pro drobnější předměty."

"Zásadně hlučná začnou auta být až nad hranici pěti tisíc otáček, tam se však při klidné a pohodové jízdě budete dostávat jen spontánně."

Nemělo tam v druhém případě být spíš slovo "sporadicky" ? Autor je poněkud suterénní v používání cizích termitů

"Na čtvrtý rychlostní stupeň se z 60 na 100 km/h propracovala rychleji Fabia, konkrétně za 9,7 sekundy. Polo potřebovala o 1,1 s více."

Občas mi přijde,že i některé recenze na mojeAuto mají mnohem lepší úroveň než redakční práce :-(
Rozbalit vlákno
2
5. 2. 2018 11:46
Re: Korektor na dovolené?
suhlas, cudzie slova nie su silnou strankou asi. Cca tyzden dozadu tiez pouzil slovo, ktoreho vyznam nepoznal (destinace).
Avatar - KubikCv
6. 2. 2018 23:12
Re: Korektor na dovolené?
Chyby tam pořád jsou,jsem zvědavý jak dlouho ještě >:D