Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Víte, že Ford vyrábí nákladní auta? Nyní je začíná prodávat také u nás!

18 komentářů

Avatar - wladyk
wladyk
Myslím, že chtějí prodávat a v tom je rozdíl. V dálkové dopravě díru do světa neudělají. Kabina je "užovka" a navíc je nízká. Zaběhlá konkurence už je o míle dál. 480 koníků je maximum? To je v dnešní době málo. Byl jsem 22 let na kamionu a tohle bych nechtěl i kdyby to stálo polovinu oproti konkurentům. Možná tak pro Turky. Tam to bude stačit.
mrazik
480 malo ? Drtiva vetsina ma kolem 450, spise mene a staci to. Ne kazdy musi mit petikolo s V8 - i kdyz ten zvuk stoji za to.
houmr
Lenze 420 a 440 su dnes uplne zaklady. 480 Je priemer, mozno trochu horsi priemer. Vzdy zalezi co sa vozi, na polystyren je 420 uplna pohoda, na drevo bieda.
Si zober, ze 420 a 440 pokial mas nalozene na navese 24t a ides Makov, Buchlov, tak to place 35 km/h na plny plyn a viac ani prd. Ano zazil som na stupani Vernar supravu zo strkom 420, ktora tam plakala ledva 20km/h.

Ford s tymto dieru tu neurobi 480 ako vrchol je nic moc, skor beznost ( bude zalezat kolko bude priplatok za 480 oproti 420). Asi na cenu uplne nepojdu, kto ide tvrdo po cene ide do Iveca. To iste rozvazka lokalna same Iveca alebo Many, sem tam Daf.
Na supravu s drevom je 480 zaklad.

Urcite je v Eu podstatne viac krajsich tahacov, nevidel by som dovod kupit to.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To máš z vlastnej skúsenosti, alebo si len od niekoho niekde počul? 😄 Svojho času po horských priechodoch plakali LIAZky či Tatry s ukrutne preloženými návesmi a pár koníkmi, ktoré ešte nepodochli užívaním. Vtedy každý šofér týchto strojov zbožne pozeral na také FH 420, ktoré s rovnakým nákladom vybehlo Donovaly ako nič a aj dole zišlo bez toho aby uvaril šofér brzdy. Mimochodom na horských priechodoch sa ukáže hlavne to ako je daný truck naprevodovaný a to je sakra rozdiel. Aj 500 postavená na rovinu sa bude na takom Vernári trápiť s 24 tonami. A na krásu sa v doprave nehrá, tam hrá prím TCO - Total Cost of Ownership. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Není LIAZ jako LIAZ, řada 300 z 90 let už mívala i 400 HP.
Avatar - Anonym
Anonym
A to už vůbec nemluvím o typu 400 Xena, který měl výkon 440 HP už v roce 1996. Motor Detroit Diesel, USA >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no tak, bavíme sa snáď o drvivej väčšine čo jazdila po cestách nie? Koľko kusov Xeny jazdilo? 20 ? Koľko myslíš že sa dostalo LIAZov z rady 300 do drevárskych služieb na SK? Nevyberaj si hrozienka z koláča, takto by sa dalo argumentovať kde čím.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm. Taky Premium, FM, rada P ci CF nemali a nemaju tie kabiny o moc sirsie a vacsie a kupodivu sa ich preda dost. Na rozvazky s obcasnym prespanim to staci a usetri sa vaha v prospech nakladu. Kolko toho predaju bude zavisiet od ceny, predajnej a servisnej siete.
Avatar - vabis
vabis
V Ostrave Vratimove kousek od OZO je jedna firma, kde jich za plotem kdysi pred lety stavalo asi 10. Jaky je stav dnes nevim, danou zemi jsem opustil.

Jiste ze auto je vrak, ktery byl urcen pro jihoamericky trh. U nas bych to prirovnal treba k dodavce Lublin. Ale smat se 480 konim mi prijde nerozum. Zvlast pokud mas praxi 22 let. Jiste si pamatujes vykvet ceskeho prumyslu, Liza 1833 TBV. Na zapade bylo bezne 360-380. Dnesnich 420-450 je naprosto v pohode. Ono je tam radici paka s pulkama na to aby se pouzivala, ne tam nechat velkou sestku nebo osmicku celou dobu.To je pak totiz jak s vyplatou, porad malo.
DEVIL
Každý trochu znalý jouda ví, že FORD vyrábí trucky skoro odjakživa. Všeho všudy 1. Fordův nákladní automobil vyjel už v roce 1917 a od té doby vyrábí náklaďáky nepřetržitě. Jen se specializuje na Severní a Jižní Ameriku. Největší rauš ve velkých nákladních autech měl době hranatých tahačů v 80 - 90 letech. Pak s nima v silné konkurenci přestal, bo zamrzl v technice, kterou přitom uměl dobře vést kupředu.

No a tak teď tyhle jejich jihoamerické fordy bude prodávat i u nás. Jednou jsem v něm jel v Německu, kde jich je překvapivě hodně a pokud nezměnili interiér, pochybuju, že se tu nějak výrazně uchytí. To auto je koncipováno pro trhy, kde nejsou zákazníci tak nároční a na autě je vidět šetření. Retušované fotky to nezachrání. Jediné, co ford možná trochu zachrání je uvedení skoro velkého tahače se skoro velkou kabinou cca ve velikosti mezi Stralis ActviTime a ActiveSpace, jež by měl dorazit příští rok... No držím Fordu palce, ale jestli bude jeho cenová politika tak tristní jako u osobáků, tak to moc dobře nepovedou >😒]
mrazik
Jednoho jsem, potkal na jizni spojce tak pred pul rokem.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ked sa na tu kabinu clovek zadiva pozornejsie, uvidi v nej Ford Cargo s vacsimi ci mensimi upravami dodnes pouzivanu aj v spomenutom Ivecu.
jiras_
Ne že by na tom u náklaďáků tak záleželo, ale předek je jak ksicht ožraly ze čtvrtý cenový.
Avatar - m.z.
m.z.
Pokud bude zajímavá cena, prodávat se bude. Když to bude fungovat, provozovateli je celkem *, co na dizajn říkají čtenáři AUTO.CZ 😄
A 480k je naprosto v pohodě, všechny kamiony nevozí dřevo, že...
lavius
Uz som ich par videl,jazdia tu na nich turci. Je to byvaly spolocny zavod Ford-Otosan. Ale medzi tahacmi to budu mat tazke presadit sa, aj Renault a Iveco sa ledva chytaju s predajmi na MAN, DAF, Scania, MB, Volvo. Na EU trhy sa chysta aj MAZ.
Avatar - Anonym
Anonym
Mazy už se tu jednou prodávaly, jistou dobu se jich tu prodalo asi 20 ks... Rovněž se tu prodávaj i Kamazy, má je Czech coal a ještě nějaké firmy z Ostravy
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ťahače? 😄 Nejaké MAZy a Kamazy jazdili aj unás pri stavbe diaľnic 3 nápravové sklápačky. Zase ich tu bolo pár kusov, oproti tomu moru Tatier či Mercedesov dokopy nič.
michalmuller1982
Jako proč ne, ale spíš bych věřil něčemu prověřénmu. Třeba od Manu nebo Medvěda. 😉 Něco mají třeba tady: https😐/www.truckcentre.com/nakladni-vozy/