Ak ta to vazne zaujima, je to zfilmovane - celkom rad to sledujem a myslim, ze to bolo na Viasat Explore, zaujimavy a podrobny report o obnoveni vyroby spominanych starych Jaguarov.
Klasicky to do nemoty vkuse reprizovali, ale je to uz cca mesiac dozadu a teraz to uz nedavaju. To by ta urcite uspokojilo, super program, vela informacii.
Nazov bol nejako takto: Jaguar, ktery si za penize nekoupite ( no asi priblizne... heheh...) :-!
Pozri. Mozno som jediny, ale fakt som doteraz nikdy nic nepocul o rychloupinacich brzdovych strmenoch a tuho rozmyslam preco by sa mali casto menit. Takze cakal by som od autora nejake dovysvetlenie. Mam vsak pocit ze ani sam autor o tom nema ani tusenia. :-)
On takový výraz "širokoúhlá hlava válců" je asi stejně běžný jako ty "rychloupínací brzdové třmeny".
Ta hlava vypadá takhle: [odkaz] možná úhlová, ale širokoúhlá snad jen v automatickém překladači (wide-angle cylinder head).
Brzdy označované "quick-change brake caliper" však existují, např. [odkaz] [odkaz] , možná lepší nazvat je snadno (rychle) vyměnitelné....
A tady tento článek ACZ dokonce zkopírovali i Angláni [odkaz] ;-)
Edit : čo som tak pozeral na popis a obrázky toho riešenia, nevidím tak nejak žiadny zásadný rozdiel oproti iným riešeniam brzdových strmeňov. Akurát to má viac brzdových piestikov a možno (to som neobjavil len dedukujem) nejaký iný systém pripojenia brzdových hadičiek a možno odvzdušnenia.
Nikdy jsem se s tím osobně nesetkal. Chápu jako řešení zvětšení výkonu brzdy bez jakýchkoliv jiných nutných úprav, pouze výměna třmenu event. i kotouče. Ostatní díly nápravy zůstávají původní (těhlice, ramena a tak). Výhody řešení asi zejména pro nasazení techniky v závodech, kde je třeba laborovat s brzdným účinkem.
Dlhsie sledujem tieto navraty k historii Jaguaru a mna by zaujimalo, ze kto vlastne navrhuje a rozhoduje o tychto napadoch vo firme - tie uzasne akcie, ako znovu vyrabaju stare kusky.... ked si uvedomim, ze vlastne pan Tata je sice velky obchodnik, ale tieto akcie vyzaduju vyborny vztah k legendarnym casom a hlavne cit a ochotu riskovat - v kazdom pripade zaujimave myslienky dokazu priviest do vitazneho konca - klobuk dole!!! :-!
Ve článku je mnoho nesrovnalostí. Jaguár má vyrobit pouze 9ks, ne 25. V Grand Tour jezdil Hammond v XKSS v barvě british green. Zde je šedý kousek a píšete, že dokončili první exemplář. Píšete, že cena nebyla stanovena, Hammond mluvil o milionu liber.
Nesrovnalosti jsou nejvíc na tvojí straně, vždyť už v záhlaví článku se uvádí ....Po E-Typu Lightweight a XKSS se vrací na scénu nádherný D-Type. Poslední dvě věty článku jsou také výmluvné.
E-Type Lightweight - 6 ks vyrobeno
XKSS - 9 ks vyrobeno
D-Type - 25 ks se vyrábí, aktuálně vyroben první kus - šedý, vystavený právě nyní na Salon Retromobile v Paříži, předběžná cena nad milion liber.
Mám takový pocit, že pleteš dohromady dvě, sice podobná, nicméně odlišná auta. XKSS a D-Type a článek jsi četl levou zadní. Hlavně, že končíš slovy ....Tento článek rozhodně není dobře odvedená práce! :no:8-s