Novinky
Stačí si přikoupit Muskův plamenomet
... ak bude taky fuseracky ako jeho elektrovozy tak sa ti dost mozno rozpadne v ruke .....
Tak rakety ty mu lítají dobře tak zase tak horký to nebude... To se ti spíš rozpadne motor bmw za 2 Mega
[odkaz]
Odkazy z auto forum.cz sou tu z důvodu vyšší objektiVWity ACZ blokovaný = musíš přes nějakej zkracovač adresy
Takže krátký výcuc z článku, kde si majitel Tesly 3 sledoval spotřebu za různých podmínek😒br />
Zaznamenaná spotřeba Tesly Model 3 v závislosti na venkovní teplotě
(teplotní rozmezí - udávaná efektivita vozem - spotřeba v kWh na 100 km - ekvivalent v litrech benzinu na 100 km)
-10° až 0°C - 64,6 % - 21,127 kWh - 8,2 l/100 km
0° až 10°C - 76,6 % - 17,803 kWh - 6,92 l/100 km
10° až 20°C - 82,9 % - 16,453 kWh - 6,42 l/100 km
20° až 30°C - 89,2 % - 15,278 kWh - 5,92 l/100 km
Jak můžete sami vidět, rozdíly ve spotřebě jsou vzhledem k chybějícím opravdovým extrémům (nejen v USA může být i pod -10°C nebo nad 30°C) ohromné. Tesla Model 3 zjevně ideálně funguje v teplotách mezi 20° a 30°C, kde se její efektivita blíží 90 %, s klesající teplotou ale rychle klesá a spotřeba stoupá. Už mezi 0 a -10°C je spotřeba skoro o 40 procent vyšší. A to je něco, co ze světa aut se spalovacími motory rozhodně neznáme, ne jakou rozdíl způsobený pouze odlišnou teplotou.
Zaznamenaná spotřeba Tesly Model 3 v závislosti na venkovní teplotě
(teplotní rozmezí - udávaná efektivita vozem - spotřeba v kWh na 100 km - ekvivalent v litrech benzinu na 100 km)
-10° až 0°C - 64,6 % - 21,127 kWh - 8,2 l/100 km
0° až 10°C - 76,6 % - 17,803 kWh - 6,92 l/100 km
10° až 20°C - 82,9 % - 16,453 kWh - 6,42 l/100 km
20° až 30°C - 89,2 % - 15,278 kWh - 5,92 l/100 km
Jak můžete sami vidět, rozdíly ve spotřebě jsou vzhledem k chybějícím opravdovým extrémům (nejen v USA může být i pod -10°C nebo nad 30°C) ohromné. Tesla Model 3 zjevně ideálně funguje v teplotách mezi 20° a 30°C, kde se její efektivita blíží 90 %, s klesající teplotou ale rychle klesá a spotřeba stoupá. Už mezi 0 a -10°C je spotřeba skoro o 40 procent vyšší. A to je něco, co ze světa aut se spalovacími motory rozhodně neznáme, ne jakou rozdíl způsobený pouze odlišnou teplotou.
Viz já včera 22:05 = je fakt nesmyslný řešit rozdíl spotřeby 6 až 8 litrů u velkýho těžkýho SUV který je rychlejší než Audi R8 V10 😉
Tesla model3 neni velke a tezke SUV, ono vlastne vubec neni SUV.
[odkaz]
A u clanku o spotrebe a zivote s autem v zimnich podminkach argumentovat sprintem mi prijde tak nejak...detinske. Ale u tebe ani necekam, ze by to mohlo byt jinak... >😁
P.S. Rozdil 6-8 litru v celkem slusnem rozdilu teplot je uplne normalni i u spalovacich aut, ja mam v lete cca 6, ted jezdim uz par dni skoro k 8 a to mam diesel.
[odkaz]
A u clanku o spotrebe a zivote s autem v zimnich podminkach argumentovat sprintem mi prijde tak nejak...detinske. Ale u tebe ani necekam, ze by to mohlo byt jinak... >😁
P.S. Rozdil 6-8 litru v celkem slusnem rozdilu teplot je uplne normalni i u spalovacich aut, ja mam v lete cca 6, ted jezdim uz par dni skoro k 8 a to mam diesel.
Tak takový rozptyl spotřeby u spalovaku jen v závislosti na teplotě a za jinak stejných všech ostatních podmínek rozhodně normální není.
Pro zajímavost si sleduju spotřebu už u pátého auta a prakticky po celý rok se pohybuje +/- 6% od dlouhodobého průměru, případný vyšší rozptyl jde na vrub výrazně odlišného stylu jízdy nebo atypické trasy. V zimě jsem naopak často pod průměrem, protože jezdím na užších gumach a kvůli klimatickým podmínkám pomaleji a plynuleji než v létě.
Pro zajímavost si sleduju spotřebu už u pátého auta a prakticky po celý rok se pohybuje +/- 6% od dlouhodobého průměru, případný vyšší rozptyl jde na vrub výrazně odlišného stylu jízdy nebo atypické trasy. V zimě jsem naopak často pod průměrem, protože jezdím na užších gumach a kvůli klimatickým podmínkám pomaleji a plynuleji než v létě.
Hele dětino = fakt si nepochopil ani tohle? >😁 >😒]
Spotřeba je úzce spjatá s výkonem = prostě u Jeepu Trackhawk, eMkovýho X6 nebo RR SVR neřešíš spotřebu tolik jako u naftový verze 😉
Na to přijdeš až přejdeš z autíček na auta = a rozdíl 6 až 8 litrů = to je to co píšeš v PS = to je víceméně normální a u auta se spalovákem velikosti a váhy Tesly = to většina neřeší
Nebo naopak řeknou že parametry vs spotřeba sou = naprosto fantastický a super :yes: 😄
Dík za odkaz na Burešovu antitesla bajku = SUV velikosti a hmotnosti Tesly 3 jezdící dynamikou Audi R8 V10 za 6 až 8 litrů :yes: :yes😒br />
Si představ že se najdou tací který tomu naopak daj :no: >😁 >😒]
Spotřeba je úzce spjatá s výkonem = prostě u Jeepu Trackhawk, eMkovýho X6 nebo RR SVR neřešíš spotřebu tolik jako u naftový verze 😉
Na to přijdeš až přejdeš z autíček na auta = a rozdíl 6 až 8 litrů = to je to co píšeš v PS = to je víceméně normální a u auta se spalovákem velikosti a váhy Tesly = to většina neřeší
Nebo naopak řeknou že parametry vs spotřeba sou = naprosto fantastický a super :yes: 😄
Dík za odkaz na Burešovu antitesla bajku = SUV velikosti a hmotnosti Tesly 3 jezdící dynamikou Audi R8 V10 za 6 až 8 litrů :yes: :yes😒br />
Si představ že se najdou tací který tomu naopak daj :no: >😁 >😒]
Tak řešit spotřebu u elektromobilů má zcela jiný rozměr než když to někdo řeší u spalovaku, kde jde obvykle o (často pseudo) ekonomické hledisko. U elektromobilů jde o hledisko užitné hodnoty, protože je sakra rozdil, jestli s nějakou bezpečnou rezervou ujedu na plně nabité baterky nic moc 300 km nebo jen bidnych 220 a pak musím na superchargeru 40 minut dobíjet.
A pokud platí, že supercharger nabíjí jen do 80%, jak jsem se dočetl v jiné diskuzi, tak jsme najednou u Tesly 3 s 60kWh baterkou v zimě na dojezdu směšných 180 km.
A pokud platí, že supercharger nabíjí jen do 80%, jak jsem se dočetl v jiné diskuzi, tak jsme najednou u Tesly 3 s 60kWh baterkou v zimě na dojezdu směšných 180 km.
V naší zemičce je průměrnej roční nájezd výrazně nižší než třeba na americkym kontinentu = přesto tu všichni řeší dojezd 😉
Auta s vysokym výkonem typu R8 V10 prostě mívaj dojezd nic moc = tohle super auto [odkaz] R8 ujede :yes: 😄
Co by malinký placatý Audi R8 V10 dalo za spotřebu 6-8 litrů 😉
Auta s vysokym výkonem typu R8 V10 prostě mívaj dojezd nic moc = tohle super auto [odkaz] R8 ujede :yes: 😄
Co by malinký placatý Audi R8 V10 dalo za spotřebu 6-8 litrů 😉
Supercharger nedobíjí jen do 80%, těch 80% se dobije nejrychleji, zbylých 20% už výrazně pomaleji.
Takže zatímco 80% máš nabitých do nějakých 40 minut, celou baterku třeba za 80-100 min (přesně teď nevím).
Je to stejné jako u mobilů, těch posledních pár % se nabijí nejpomaleji.
Na druhou stranu, ten kratší dojezd v zimě lze celkem dobře vyřešit právě předehřáním baterie, jak navíc píší na konci článku.
Takže zatímco 80% máš nabitých do nějakých 40 minut, celou baterku třeba za 80-100 min (přesně teď nevím).
Je to stejné jako u mobilů, těch posledních pár % se nabijí nejpomaleji.
Na druhou stranu, ten kratší dojezd v zimě lze celkem dobře vyřešit právě předehřáním baterie, jak navíc píší na konci článku.
Ano, odkaz z autofora, byť té snížené efektivitě Modelu 3, resp. větší spotřebě, věřím, ten převod na litry je naprosto mimo. Ale nic jiného od lživého autofora nelze čekat.
Už několikrát psali u Modelu S mnohonásobně větší spotřebu v přepočtu na l benzínu, než je ve skutečnosti.
Někdy v minulosti psali, že Model S má ekvivalent spotřeby nějakých 5-6 l na 100 km, přičemž spotřeba Modelu S činí zhruba 22 kWh/100 km. Už jen z tohoto hlediska je nesmyslné, aby při stejné spotřebě u Modelu 3 byl ekvivalent spotřeby o tolik vyšší. (Model S dle autofora 22kWh/100 km - zhruba 6 l/100 km, Model 3 - 21,127 kWh-8,2 l/100 km, to je prostě šílená hloupost.)
U Tesly Modelu S je reálná kombinovaná spotřeba zhruba 22-24 kWh/100 km, dle typu verze. Elektrický ekvivalent 1 US gallonu benzínu je 33,41 kWh, přičemž 1 US gallon je 3,7854 l benzínu. Stačí tyhle veličiny spočítat a je jasné, že Tesla S s reálnou spotřebou má ekvivalent benzínu asi 2,6 l. Což je ta samá hodnota, kterou Tesla udává.
Takže je naprosto nesmyslné, aby u Modelu 3, který by měl spotřebu 21 kWh/100 km, byl ten ekvivalent 3x větší, než u Modelu S.
Zdroj: [odkaz]
Už několikrát psali u Modelu S mnohonásobně větší spotřebu v přepočtu na l benzínu, než je ve skutečnosti.
Někdy v minulosti psali, že Model S má ekvivalent spotřeby nějakých 5-6 l na 100 km, přičemž spotřeba Modelu S činí zhruba 22 kWh/100 km. Už jen z tohoto hlediska je nesmyslné, aby při stejné spotřebě u Modelu 3 byl ekvivalent spotřeby o tolik vyšší. (Model S dle autofora 22kWh/100 km - zhruba 6 l/100 km, Model 3 - 21,127 kWh-8,2 l/100 km, to je prostě šílená hloupost.)
U Tesly Modelu S je reálná kombinovaná spotřeba zhruba 22-24 kWh/100 km, dle typu verze. Elektrický ekvivalent 1 US gallonu benzínu je 33,41 kWh, přičemž 1 US gallon je 3,7854 l benzínu. Stačí tyhle veličiny spočítat a je jasné, že Tesla S s reálnou spotřebou má ekvivalent benzínu asi 2,6 l. Což je ta samá hodnota, kterou Tesla udává.
Takže je naprosto nesmyslné, aby u Modelu 3, který by měl spotřebu 21 kWh/100 km, byl ten ekvivalent 3x větší, než u Modelu S.
Zdroj: [odkaz]
Oceňuji užitečné informace v článku. Například jsme se dozvěděli, že tesla v zimě nepotřebuje zimní pneumatiky. Pánové z časopisu Car budou zajisté odborníci
A zbytek se smrsknul prakticky jen na diskuze o dojezdu. Očekával bych trochu širší záběr
A zbytek se smrsknul prakticky jen na diskuze o dojezdu. Očekával bych trochu širší záběr
Mám kamaráda co žije padesát let na floridě a jezdí s kamionem napříč státy. Ptal jsem se ho kolik tam jezdí Tesel a jak jsou s tím lidi pokojený. Že se tady kolem toho vede hodně diskuzí. A on mi řekl že jich jezdí dost a že si něteří lidé stěžují na jízdní vlastnosti na sněhu. Sám v tom nejel, takže nemůže posudit jaké je to auto. A američanů se ptát nebude, protože hrozně lžou a stejně by mu nikdo z nich neřekl pravdu. >😁
Proto se tam znovu. Kolik ten kram sezere v zime ? 20, 25? A to jsem velky optimista. Myslim pri normalni jizde klidne 30 nebo 35 kWh. Od (nove) baterky odectu 20 % a zbytek si vydelim. sam
a k puvodnimu tvemu postu, mam dojem ze to zajima dle diskuze hodne lidi, na navstevnost si jiste auto.cz stezovat asi nebude :-!
"10 kWh na ktere ujedu v mestskem provozu 26 km"
V rychlosti pojizdeni mezi semaforama do 50 km/h je cx skoro uplne jedno. Tech lzi kolem dojezdu EV je tolik, ze tu musi nekdo rict kde je pravda. Pokud jsi elektromobilista teoretik, tak tvoje informace budou mit stejnou hodnotu jako v tom clanku
pro me jsou mnohem dulezitejsi udaje lidi co jezdi s BEV, tedy elektromobily ktere me zajimabji, ne tvoje udaje z jezdeni s Mitsubishy Outlander PHEV 😉 jestli ti to doted nedocvaklo, tak Tesla S neno pulg-in hybrid a ma uplne jinou techniku nez tvuj plug-in hybrid, a to at si ho nazivas jak chces, treba elektromobilem nebo lunarni trikolkou 😉 a i kdyby me tvoje udaje zajimali, porad je to i o ridici, ty s tim najedes 26km, jiny ridic treba 10km a jiny treba 40km 😉 kazdy z nas ma jine naroky na jezdeni a jezdi jinak 😉
radsi budu dosmrti jen teoretikem, nez abych mel potrebu tady lidem neustale omylat ze jsem si poridil elektromobil Mitsubishy Outlander PHEV co pod moji nohou basti vic nez kdejaka sibirska farma na bitcouny :-!
Kolik to opravdu v zime sezere nevi nikdo. Kdyz vim kolik auto zere, kam dojede uz si spoctu sam.
To jsi opravdu takový dekl? ;-\
Jak si tohle má člověk vysvětlit? Víš alespoň ty sám, co jsi chtěl říct? Představ si, že baterie Tesly se také skládá z článků. Monočlánek znamená jeden článek. Dalo by se říct baterie o jednom článku, ale to je jako skupina o jednom členu. Když máš jeden článek samostatně, je to monočlánek; když články tvoří celek, je to baterie. I když pominu terminologii, pořád nevím, cos chtěl říct. Proč by měla nevyužitelná kapacita souviset s tím, že je baterie tvořena články?
Zajímavý proč se furt a furt navážej do Tesly = značky která umí SUV s kterym si neporadí ani R8 V10 [odkaz] 😄
Elektromobil pracuje s energií efektivněji jak spalovací motor, tak bych logicky očekával, že při všem tom vyhřívání interiéru a odmrazování (kde mi navíc motor příliš nepomůže) bude spotřeba poznamenána přeci jen znatelně více, než u spalovacích motorů.
A na co je třeba nezapomínat - pokud si někdo koupí Teslu, je vysoká pravděpodobnost, že bude jejím fanouškem nebo spíš fanouškem do elektromobility a mít k ní nějaký vztah. Proto beru recenze a nadšené zkušenosti majitelů s rezervou.
A ano, elekromobily pravděpodobně představují budoucnost a mají mnoho úžasných předností, ovšem s tím násilným přechodem (některé finanční pobídky ale především až příliš násilně se v krátké době zpřísňující emisní omezení) se to poněkud přehání.
Elektromobilů včetně plug-in hybridů se loni prodalo necelejch 300 tisíc kusů = aut se spalovákem zhruba 100 milionů kusů = de to fakt ultrapomalu 😉
Udělej si pokus - vyndej videokameru s plnou baterkou v létě při 25 stupních a zapni nahrávání.
Udělej to samý při 2 nad nulou.
Porovnej si vyýdrže.
My jsme to testovali až do -5, dál už ten supermoderní vynález odmítal po 10 minutách natáčet, že too cold a ochrana zařízení >😁 >😁 >😁
Když sem jednou s mobilem fotil venku při -10, po 30 minutách mi klesla baterka z 85 na 21 >😁
Nicméně baterie se při vybíjení zahřívá, má ztráty, a studená baterie má ještě větší ztráty než zahřátá (tedy topí ještě víc). Odběr je u elektromobilu přeci jen někde jinde. Netvrdím, že to bude stačit, ale je to faktorem. Ztráty má i elektronika i motor. A vždy je možnost topit. Nakonec, posádka nebude chtít mrznout.
Myslím, že tvůj dotaz bude hodně záležet na definici slova zima, plus 5 asi ještě jako velkou zimu u nás nechápeme, ale pokud bude po ránu mínus pět tak ta spotřeba 22,5 kWh jistě stoupne někam přes 25 kWh a v extrémních mrazech měřítky našich končin řekněme někde mezi mínus 10 a mínus 15 určitě bude spotřeba ještě výrazně vyšší. U Tesly tomu z podstaty věci nemůže být jinak.